Dzieci i młodzież w świecie emocji (2000-2019)

Krosno

WYDAWNICTWA ZWARTE

1. Co dzieci wiedzą o emocjach / Barbara Górecka-Mostowicz. - Kraków : Akademia Pedagogiczna 2005.
Sygn. :  M 119873
 
2. Dzień dobry, moje emocje! : praktyczna pomoc edukacyjna dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Renata Malek. - Gdańsk : "Harmonia" 2019.
Sygn : M 139944
 
3. Garść radości, szczypta złości : mnóstwo zabawnych ćwiczeń z uczuciami / Jovanka Tomaszewska, Wojciech Kołyszko. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne cop.
2009.
Sygn. : M 135261; JM 71752; M 128971
 
4. Jak pomagać dziecku z zaburzeniami życia uczuciowego / Anna Kozłowska. - Warszawa : "Żak"1996.
Syg. : M 110376 ; SM 48631
 
5. Małe dzieci - duże uczucia : dzieci odkrywają w zabawie swoje emocje / Heike Baum ; [przekł. z niem. Magdalena Jałowiec ; il. Theora Krummel]. - Kielce : "Jedność" 2002.
Sygn.:  M 117187
 
6. O sile emocji pozytywnych : zapobieganie depresji dzieci i młodzieży / Wanda Lemańska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 2005.
Sygn.: M 118625 ; M 118626 ; UM 24122
 
7. Od śmiechu do łez : jak zrozumieć emocje naszych dzieci / Robert Zuili ; [tł. z fr. Urszula Basałaj]. - Kielce : "Jedność" 2016.
Sygn. : JM 74292
 
8. Reklamy telewizyjne i ich oddziaływanie na emocje dzieci w wieku przedszkolnym / Katarzyna Litwińska ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Nauk Społecznych. Katedra Psychologii Wychowawczej i Rodziny. - Lublin : Katolicki Uniwersytet Lubelski 2008.
Syg.:  M 125971 , M 127736 , SM 50769
 
 9. Skarbnica edukacji dobrego serca : inteligencja emocjonalna : podstawy, metody i zabawy / Charmaine Liebertz ; tł. [z niem.] Magdalena Jałowiec-Sawicka. - Kielce : "Jedność" 2007.
Sygn. : M 129615
 
10. Trudne emocje u dzieci : jak wspólnie rozwiązywać problemy w domu i w szkole / Ross W. Greene ; przeł. Michał Konewka. - Warszawa : "Edgard" 2014.
Syg. : LM 30410 ; M 137513 , UM 27163 
 
11. Złość i agresja u dzieci / Thomas B. Brazelton, Joshua D. Sparrow ; przekł. Agnieszka Cioch. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2018.
Sygn.: BM 38449, JM 74434 , LM 30917 , SM 54464 , UM 27683
 
12. Złość i agresja u dzieci / Thomas B. Brazelton, Joshua D. Sparrow ; przekł. Agnieszka Cioch. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2017.
Syg. : M 139352
 
14. Złość i smok Lubomił / Wojciech Kołyszko, Jovanka Tomaszewska. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2015.
Sygn. : BM 37425 ; UM 27342
 
15. Zrozumieć świat uczuć : książka ćwiczeń : ćwiczenia rozwijające kompetencję emocjonalną / Simone Pfeffer ; [tł. z niem. Agnieszka Kalińska]. - Kielce : "Jedność" cop. 2005.
Sygn. : BM 34001 ; JM 69916 ; M 11149/B
 
WYDAWNICTWA CIAGŁE

1.       ABC negatywnych emocji / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Życie Szkoły. - 2016, n 4, s. 28-32
2.       Arkusz pracy nad emocjami / Małgorzata Łuba.// Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 10, s. 32-40        
3.       Asertywnie z emocjami / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2018, nr 23, s. 15     
4.       Być jak z gumy, czyli kilka słów o elastyczności psychologicznej / Małgorzata Łuba.// Biologia w Szkole. - 2016, nr 6, s. 25-35     
5.       Czas na emocje / Mieczysław Wojciechowski.// Remedium. - 2015, nr 12, s. 13-14          
6.       Czy emocje utrudniają życie? / Marta Makowiecka.// Emocje. - 2011, nr 4, s. 30-31
7.       Dlaczego gramy i w co gramy ... czyli o emocjonalnych pułapkach / Katarzyna Koszewska.// Emocje. - 2012, nr 5, s. 40-45          
8.       "Dlaczego on jest taki niedojrzały?", czyli o emocjonalności przedszkolaków w praktyce / Anna Kałuba-Korczak.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2017, nr 3, s. 4-9
9.       Dojrzałość emocjonalna a dojrzałość szkolna / Elżbieta Uchmanowicz.// Wychowawca. - 2012, nr 1, s. 10-11      
10.   Emocje w języku, język emocji / Beata Udzik.// Polonistyka. - 2014, nr 4, s. 9-12
11.   1Emocje w szkole, czyli intelekt to nie wszystko : dlaczego edukacja psychospołeczna uczniów jest ważna? / Marek Smulczyk, Maciej Jakubowski.// Głos Nauczycielski. - 2016, nr 14, s. 10-11            
12.   "Emocjonalny zawrót głowy" : zajęcia z elementami biblioterapii / Ewa Bońdos.// Biblioteka w Szkole. - 2017, nr 10, dod. Biblioterapia w Szkole, s. 18-19
13.   Gimnastyka mózgu : emocje i zdrowa samokontrola / Eryk Ołtarzewski.// Życie Szkoły. - 2018, nr 4, s. 16-21       
14.   Ile nudy w nudzie? / Karolina Van Laere.// Remedium. - 2014, nr 7-8, s. 52-55   
15.   Inteligencja emocjonalna : w praktyce szkoły podstawowej / Agnieszka Antowska.// Polonistyka. - 2014, nr 4, s. 47-50               
16.   Inteligentnie o emocjach / Peter Salovey.// Charaktery. - 2012, nr 5, s.48-49      
17.   Jak celebrować sukcesy? / Aleksandra Kram, Marta Molińska.// Remedium. - 2015, nr 6, s. 9-11               
18.   Jak celebrować sukcesy dziecka / Aleksandra Kram, Marta Molińska.// Remedium. - 2015, nr 12, s. 1-4
19.   \Jak rozmawiać z dziećmi o emocjach? / Małgorzata Stępień-Nycz.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2012, nr 11, s. 5-10
20.   Jak z emocji czerpać moc / Dorota Szczygieł.// Charaktery. - 2017, nr 4, s. 18-25                2017
21.   Kiedy budzą się tęsknoty... / Aleksandra Biela.// Polonistyka. - 2014, nr 4. s. 28-30          
22.   Kontrolować emocje?! / Tomasz Garstka.// Głos Nauczycielski. - 2017, nr 14, s. 16          
23.   Mam prawo powiedzieć: nie wiem, jak to zrobić / Barbara Ratajska ; rozm. przepr. Małgorzata Stańczyk.// Życie Szkoły. - 2014, nr 9, s. 4-7
24.   Między rozumem i emocjami a ciałem / Natalia Maria Ruman.// Wychowawca. - 2014, nr 6, s. 15-17      
25.   Moje uczucia i emocje : program biblioterapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym / Małgorzata Aneta Szkarłat.// Biblioterapeuta. - 2018, nr 3, s. 31-47
26.   Namiętności, uczucia czy emocje? : trzy tradycje myślenia o afektach i trzy doktryny afektów w polityce / Karolina Wigura.// Kultura i Społeczeństwo. - 2017, nr 4, s. 3-25              
27.   Nasze emocje : scenariusz zajęć świetlicowych / Renata Mierzyńska.// Świetlica w Szkole. - 2010, nr 3, s. 14               2
28.   Nasze uczucia i emocje : konspekt lekcji wychowawczej w klasie VI szkoły podstawowej / Renata Kania.// Wychowawca. - 2015, nr 6, s. 30-31
29.   Nie ma dobrych czy złych emocji - one po prostu są / Anna Meslin.// Życie Szkoły. - 2018, nr 12, s. 2-5   
30.   Niech wiedzą, co czujesz / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2015, nr 14-15, s. 12            
31.   O emocjach bez zbędnych emocji / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 3, s. 4-7
32.   Oswoić emocje / Ewa Skwarka.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2010, nr 3, s. 30-34        
33.   "Poznać i zrozumieć emocje" - jak oswoić trudne emocje zamiast je tłumić / Eryk Ołtarzewski.// Życie Szkoły. - 2018, nr 12, s. 6-10
34.   Praca z dzieckiem labilnym emocjonalnie / Anna Kałuba-Korczak.// Głos Pedagogiczny. - 2015, nr 12, s. 49-51    
35.   Prawidłowości i zagrożenia rozwoju emocjonalnego dzieci / Sława Tusznio.// Nauczanie Początkowe. - 2010/2011, nr 4, s. 7-17
36.   Rodzicu! : spraw, by twoje dziecko było inteligentne emocjonalnie / Karolina Oleksa.// Życie Szkoły. - 2016, nr 9, s. 24-28          
37.   Rozumienie emocji a kształtowanie kompetencji interpersonalnych : praca w formule ekspresyjnych działań biblioterapeutycznych / Anna Bautsz-Sontag.// Chowanna. - 2011, nr 1, s. 245-263         
38.   Rozwój emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym / Barbara Osińska.// Edukacja i Dialog. - 2016, nr 3-4, s. 44-46    2
39.   Skąd się biorą emocje? / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2016, nr 6, s. 16        
40.   Sposób na emocje : dziecko niespokojne - dlaczego upomnienie: "Uspokój się", nie działa? / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2017, nr 2, s. 14   
41.   Stare emocje w nowym tornistrze / Jakub Gutowski.// Psychologia w Szkole. - 2012, nr 3, s.37-43            
42.   Trudne zachowania uczniów : nie obchodzi mnie, co czują inni / Karolina Oleksa.// Życie Szkoły. - 2016, nr 9, s. 18-23   
43.   Uczeń edukacji wczesnoszkolnej w świecie trudnych emocji / Anna Schmidt.// Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 2, s. 57-66            
44.   Uczeń wycofany emocjonalnie : jak mu pomóc? / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 3, s. 42-44          
45.   Uczymy się rozumieć swoje emocje / Grażyna Rura.// Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 2, s. 77-85            
46.   Utrzymać emocje pod kontrolą / Dorota Szczygieł.// Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 7, s. 28-30          
47.   Wir emocji / Patrycja Woźniak.// Wychowawca. - 2012, nr 1, s. 5-6
48.   Z emocjami za pan brat / Małgorzata Łuba.// Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 10, s. 41-43
49.   Zaburzenia emocjonalne u 7-letniej dziewczynki w procesie adaptacji do sytuacji szkolnej / Agnieszka Mazur.// Nauczanie Początkowe. - 2006/2007, nr 1, s. 55-61          2006
50.   Zadbać o stabilność emocjonalną... / Małgorzata Łuba.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 11, s. 47-50, 28-35               2017
51.   Zakazane emocje / Aneta Paszkiewicz.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2017, nr 3, s. 12-19      2017
Zamki nie bardzo wesołe - co robić z negatywnymi emocjami? : scenariusz zajęć dla pięciolatków według koncepcji Froebla / Ewelina Ścibak.// Bliżej Przedszkola. - 2016, nr 5, s. 14-15

Lokalizacja:
M – Wypożyczalnia PBW Krosno
Cz – Czytelnia Ogólna PBW Krosno
BM – Wypożyczalnia Brzozów
JM – Wypożyczalnia Jasło
LM – Wypożyczalnia Lesko
SM – Wypożyczalnia Sanok
UM – Wypożyczalnia Ustrzyki Dolne

Autor: Katarzyna Materna