Dziecko niepełnosprawne umysłowo 2015-2021

Krosno

Wydawnictwa zwarte

1.   ABC pedagoga specjalnego : razem łatwiej : nowe doświadczenia : poradnik dla nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym / Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska. Wyd. 3 zm. – Kraków : „Impuls”, 2016
 Sygn.: Cz 138410, LM 31061
 
2.   Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : II etap edukacyjny / Renata Naprawa [i in.]. Wyd. 2 zm. – Gdańsk : „Harmonia”, 2018
Sygn.: Cz 138411, UM 27986
 
3.   Duży : upośledzenie umysłowe / Joanna M. Chmielewska. Wyd. 2. - Szklarska Poręba : Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych "Światełko", 2017
Sygn.: M 138887
 
4.   Funkcjonowanie osobiste i społeczne : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.  [Teczka] 1, Jesień / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska ; [il. Sandra Dudek, Joanna Masłowska]. – Gdańsk : „Harmonia”, 2016
Sygn.: BM 37949
 
5.   Funkcjonowanie osobiste i społeczne : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.  [Teczka] 2, Zima / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska ; [il. Sandra Dudek, Joanna Masłowska]. – Gdańsk : „Harmonia”, 2016
Sygn.: BM 37948
 
6.   Funkcjonowanie osobiste i społeczne : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.  [Teczka] 3, Wiosna / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska ; [il. Sandra Dudek, Joanna Masłowska]. – Gdańsk : „Harmonia”, 2015
Sygn.: BM 37967
 
7.   Funkcjonowanie osobiste i społeczne : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.  [Teczka] 4, Lato / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska ; [il. Sandra Dudek, Joanna Masłowska]. – Gdańsk : „Harmonia”, 2015
Sygn.: BM 37947
 
8.   Funkcjonowanie osobiste i społeczne : przewodnik dla nauczyciela / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska. – Gdańsk : „Harmonia”, 2017
Sygn.: Cz 138816, LM 31020
 
9.   Funkcjonowanie osobiste i społeczne : podręcznik dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną /  Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska.  – Gdańsk : „Harmonia”, 2016
Sygn.: Cz 138227, BM 37968
 
10. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla IV etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym :  szkoła przysposabiająca do pracy / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska. - Gdańsk : "Harmonia", 2016
Sygn.: Cz 137415, SM 53897, UM 27127
 
11. Ja i mój świat : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : program edukacyjny / [oprac. Marzena Bednarz i in. ]. Wyd. 3. – Gdańsk : „Harmonia”, 2017
Sygn.: Cz 139542
 
12. Ja i mój świat :  lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : program edukacyjny /  [oprac. Marzena Bednarz i in. ].  – Gdańsk : „Harmonia”, 2015
Sygn.: SM 53605
 
13.  Ja jako uczeń / oprac. merytoryczne i graficzne Ewa Święcicka. - Gdańsk :  "Harmonia",  2018
Sygn.: M 139714, BM 38385, LM 31019, UM 27652
 
14. Ja w świecie techniki i technologii informacyjnej :  materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną / [oprac. merytoryczne i graficzne Ewa Święcicka]. - Gdańsk : "Harmonia",  2018
Sygn.: JM 74368, SM 54499, UM 27667
 
15. Kinezjologia edukacyjna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną /  Magdalena Wójcik. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2017
Sygn.: Cz 139046, M 139099, BM 38349, JM 74362, SM 54508, UM 27641
 
16. Krok po kroku : nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną / Jacek Kielin, Katarzyna Klimek-Markowicz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne,
2016
Sygn.: JM 73772, SM 53900
 
17. Mój dzień : program zajęć stymulująco-terapeutycznych dla dzieci ze znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną / Anna Różańska-Gał, Joanna Kuś. - Gdańsk :  "Harmonia", 2017
Sygn.: Cz 138482
 
18. Możliwości terapii i wsparcia osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin /  Maria Kościółek, Danuta Wolska. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2018
Sygn.:  M 139481
 
19. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną : podręcznik dla celów wychowawczych i edukacyjnych /  Otto Speck ; przekład Grażyna Grzywna-Tunk. - Gdańsk : "Harmonia Universalis",  2015
Sygn.: M 137354, LM 30511
 
20. Problemy wychowawcze w pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie :  teoria i praktyczne zastosowania dla szkół ogólnodostępnych i specjalnych /  [red. prowadz. Zuzanna Kalicka-Karpowicz] ; przekł. Elżbieta Cieślik. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017
Sygn.: M 139107
 
21. Profil osiągnięć ucznia : przewodnik dla nauczycieli i terapeutów z placówek specjalnych / Jacek Kielin. Wyd. 3. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne,  2016
Sygn.: UM 27133
 
22. Programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. – Gdańsk : ”Harmonia”, 2017
Sygn.: BM 38112
 
23. Socjalizacja i wychowanie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w erze cyfrowej / Piotr Plichta. - Toruń : Adam Marszałek, 2017
Sygn.: M 138967, LM 30792
 
24. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie /  Piotr Plichta [i in.].
- Kraków :  "Impuls",  2017
Sygn.: M 138752, BM 3811, JM 74108, LM 30964, SM 54532, UM 27686 

25. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka / pod redakcją naukową Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. Wyd. 7. - Kraków :  Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2021
Sygn. : Cz 141737, JM 74946
 
 
Artykuły z wydawnictw zwartych
 
1.   Aspekt opiekuńczo-terapeutyczny funkcjonowania DPS dla Dzieci i Młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie w Starej Wsi / Edyta Wójtowicz.// W: Działalność opiekuńcza i terapeutyczna w praktyce instytucji pomocy społecznej. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016. - S. 126-142
Sygn.: Cz 138473, BM 37946, JM 73970
 
2.   Funkcjonowanie w rodzinie młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Małgorzata Ogorzałek.// W: Pedagogika opiekuńcza : perspektywy myślenia o rodzinie. - Warszawa : Difin, 2015. - S. 102-125
Sygn.: M 137355, SM 53811
 
3.   Terapeutyczny wpływ zajęć taneczno-ruchowych w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną / Klaudia Żelechowska-Durka.// W: Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego. - Kraków : Impuls, 2020. - S. 341
Sygn.: Cz 141531
 
 
 
Wydawnictwa ciągłe
 
1.   Co zrobić, kiedy dziecku się nie chce ? : znaczenie motywacji w procesie terapeutycznym osób z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Ślusarz.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 17, s. 23-28
 
2.   Czego boją się rodzice niepełnosprawnych dzieci w kontekście szkoły? / Magdalena Poprawa.// Wychowawca. - 2020, nr 5, s. 10-12
 
3.   Czy z osobą z głęboką, wieloraką niepełnosprawnością można pracować efektywnie? / Nela Grzegorczyk-Dłuciak.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 18, s. 26-29
 
4.   Dogoterapia jako metoda wspierająca terapię dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną / Agnieszka Cypress.// Szkoła Specjalna. - 2015, nr 3, s. 219-222
 
5.   Dziecko niepełnosprawne a rodzina : (bibliografia w wyborze) / Alina Szczepankiewicz.// Wychowawca. - 2015, nr 3, s. 35
 
6.   Dziecko niepełnosprawne w szkole / Andrzej Janczy ; rozmowę przeprowadziła Agata Gołda.// Wychowawca. - 2019, nr 5, s. 18-19
 
7.   Efekty metody Carla Orffa w terapii dzieci z niepełnosprawnościami intelektualnymi / Bogusława Zachwey.// Wychowanie Muzyczne. - 2021, nr 1, s. 32-38
 
8.   Funkcjonowanie uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w wieku wczesnoszkolnym w zakresie komunikacji werbalnej / Monika Masłowska.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 4, s. 264-272
 
9.   Gotowość do udzielania wsparcia uczniowi z niepełnosprawnością intelektualną we wspólnej przestrzeni klasy szkolnej / Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2018, nr 4, s. 30-42
 
10. Gotowość do akceptacji rówieśników z niepełnosprawnością intelektualną we wspólnej przestrzeni edukacyjnej / Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski.// Kwartalnik Pedagogiczny. - 2019, nr 3, s. 56-74
 
11. Indeks schematów rówieśników szkolnych uczniów z lekką niepełnosprawnością (IE-PP-R) intelektualną : eksperymentalna wersja scenariusza / Paweł Kurtek.// Kultura i Edukacja. - 2016, nr 1, s. 217-229
 
12. Jak szybko mówią dzieci niepełnosprawne intelektualnie / Mirosław Michalik [i in.].// Szkoła Specjalna. - 2018, nr 2, s. 102-113
 
13. Jak wprowadzić rodzica do terapii dziecka podczas pracy zdalnej? / Aleksandra Zielińska.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 17, s. 52-57
 
14.  Komunikacja językowa dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Natalia Nowaczyk.// Remedium. - 2015, nr 2, s. 24-25
 
15. Koncepcja pracy z uczniem z głęboką niepełnosprawnością / Nela Grzegorczyk-Dłuciak, Halina Schmidt.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 18, s. 8-16
 
16. Konsekwencje wykorzystania seksualnego u dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Monika Dąbkowska.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2019, nr 3, s. 18-22
 
17. Kreatywność w edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w ujęciu profesor Marii Grzegorzewskiej / Marianna Marek-Ruka.// Szkoła Specjalna. - 2017, nr 4, s. 245-250
 
18. (Nie)dopasowanie w obszarze edukacji zdrowotnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną / Agnieszka Zalewska-Meler.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2018, nr 3, s. 127-135
 
19. Ogrody sensoryczne w edukacji specjalnej (wokół teorii i praktyki na przykładzie pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim) / Agnieszka Łaba-Hornecka.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2017, nr 2, s. 40-54 

20. Opinie nauczycieli na temat seksualności osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną / Remigiusz Kijak.// Praca Socjalna. - 2016, nr 1, s. 113-148
 
21. Organizacja pracy edukacyjnej z uczniem ze sprzężoną niepełnosprawnością / Bogumiła Bobik, Krystyna Moczia.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2015, nr 1, s. 134-149
 
22. Pedagogizacja rodziców uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / Urszula Tokarska.// Wychowawca. - 2015, nr 3, s. 26-28
 
23. Planowanie, realizacja i ocena efektywności procesu terapeutycznego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną / Jagoda Usarek.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 17, s. 11-16
 
24. Plany życiowe młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jako obszar pracy pedagoga szkolnego / Bogumiła Bobik.// Szkoła Specjalna. - 2021, nr 2, s. 127-139
 
25. Poczucie wykluczenia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną / Karolina Idkowiak.// Remedium. - 2017, nr 7-8, s. 20-22
 
26. Poziom kontroli emocji osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną żyjących w czasie pandemii COVID-19, pensjonariuszy domów pomocy społecznej, będących w grupie ryzyka z powodu chorób przewlekłych - raport z badań = The level of emotional control of people with mild intellectual disability living during the COVID-19 pandemic, residents of social care homes, who are at risk due to chronic diseases - research report / Czesław Gerard Toboła.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2020, nr 2, s. 71-86
 
27. Praca z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku domu pomocy społecznej : trajektoria losów sierot społecznych / Joanna Borowik, Katarzyna Winiecka.// Praca Socjalna. - 2017, nr 2, s. 85-103
 
28. Propozycja programu dogoterapii na przykładzie dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną - opis przypadku / Aleksandra Jankiewicz, Damian Skrypnik, Katarzyna Skrypnik.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2015, nr 2, s. 180-189
 
29. Realizowanie ról rodzicielskich i konstruowanie tożsamości rodziców dziecka z niepełnosprawnością intelektualną = Implementing a parental role and construing the identity of the parent of a child with intellectual disability / Jakub Niedbalski.// Studia Socjologiczne. - 2019, nr 3, s. 135-169
 
30. Rodzina z dzieckiem ze sprzężoną niepełnosprawnością i chorobą przewlekłą - przykład zastosowania analizy narracyjnej / Iwona Myśliwczyk.// Szkoła Specjalna. - 2018, nr 2, s. 114-123
 
31. Rodzina zastępcza z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Studium przypadku. / Katarzyna Ćwirynkało.// Wychowanie na co Dzień. - 2013, nr 1-2, s. 9-16
 
32. Rola organizacji pozarządowych działających na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną w opinii rodziców / Agnieszka Żyta, Katarzyna Ćwirynkało.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2015, nr 3, s. 73-90
 
33. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną : wybrane aspekty / Anna Bernacka.// Wychowanie na co Dzień. - 2016, nr 2, s. 42-46
 
34. Stymulacja mózgu ucznia : propozycje ćwiczeń do wykorzystania podczas nauczania zdalnego / Monika Bekker-Goska.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 17, s. 64-66
 
35. Sylwetka pedagoga pracującego z osobami z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście oddziaływań antropotechnicznych / Agnieszka Lewko.// Szkoła Specjalna. - 2015, nr 5, s. 338-349
 
36. Terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Małgorzata Mróz.// Wychowawca. - 2016, nr 12, s. 14-15
 
37. Trudne drogi adaptacji matek do głębokiej niepełnosprawności intelektualnej dziecka / Diana Aksamit, Katarzyna Kruś-Kubaszewska.// Szkoła Specjalna. - 2021, nr 1, s. 39-54
 
38.Trudności rodziców w wychowaniu i opiece nad dorosłymi osobami z niepełnosprawnością intelektualną / Łukasz Koperski.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2015, nr 2, s. 144-155
 
39. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną : jak osiągnąć sukces edukacyjny? / Barbara Marcinkowska.// Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 5, s. 6-9
 
40. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w przestrzeni szkoły - wybrane aspekty funkcjonowania / Jolanta Lipińska-Lokś.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 5, s. 34-44
 
41. Wykluczenie społeczne osób z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną / Kinga Jackl.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2019, nr 2, s. 60-64
 
42. Zachowania społeczne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim (z badań nad zastosowaniem Story Sacks jako narzędzia wspomagającego pracę z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną) / Agnieszka Łaba-Hornecka.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2017, nr 3, s. 20-33
43. Zagrasz ze mną? : gry planszowe jako narzędzie terapii w rewalidacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marcin Kowalczyk, Agata Hejmowska.// Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 3, s. 20-24
 
44. Zasady i sposoby rozwijania kompetencji kluczowych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną / Tadeusz Wolan.// Szkoła Specjalna. - 2016, nr 1, s. 41-51
 
45. Zasady postępowania w przypadku agresji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 4, s. 43-44
 
46. Zespół wypalenia sił u matek wychowujących dziecko z niepełnosprawnością intelektualną / Katarzyna Rusinek.// Szkoła Specjalna. - 2015, nr 1, s. 16-27
 
 
Lokalizacja:
M - Wypożyczalnia PBW Krosno
Cz - Czytelnia Ogólna PBW Krosno
CzM -Czytelnia Multimedialna PBW Krosno
BM - Wypożyczalnia Brzozów
JM - Wypożyczalnia Jasło
SM - Wypożyczalnia Sanok
LM - Wypożyczalnia Lesko
UM - Wypożyczalnia Ustrzyki Dolne

Autor: Krystyna Biernacka