Wydawnictwa zwarte:
1. Dydaktyka języków obcych : wprowadzenie / Przemysław E. Gębal. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2021
Sygn.: M 141127
2. Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole / redakcja naukowa Iwona Chrzanowska, Grzegorz Szumski ; [współpraca: Agnieszka Rybińska]. – Warszawa : Wydawnictwo FRSE, 2020
Sygn.: BM 38967, JM 74902, UM 27950
3. Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego / redakcja naukowa Małgorzata Obrycka, Grzegorz Piekarski i Marta Anna Sałapata. – Kraków : Impuls, 2022
Sygn.: M 141531
4. Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej : karty pracy / Agnieszka Kołodziej, Emilia Klimiuk. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021
Sygn.: Cz 142407
5. Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej : program zajęć / Agnieszka Kołodziej. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021
Sygn.: BM 38939, Cz 141654
6. Szkoła ogólnodostępna w procesie stawania się placówką włączającą : analiza badań ewaluacyjnych / Barbara Skałbania, Karol Bidziński. – Kraków : Impuls, 2021
Sygn.: M 143051
7. Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej : nauczyciele o (nie)zmienianej sytuacji w kontekście kultury szkoły inkluzyjnej / Zenon Gajdzica. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2021
Sygn.: M 143258
Artykuły z wydawnictw zwartych:
1. Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym w przedszkolu i na etapie edukacji wczesnoszkolnej = Children with cerebral palsy in pre- and early school education / Olga Jauer-Niworowska // W: Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. T. 2, Diagnozowanie i terapia zaburzeń mowy. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021. – S. 606-645
Sygn.: M 142271, M 143023, Cz 142788
2. Edukacja równościowa w sporcie / Jacek Kowalczyk, Karolina Laskowska // W: Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego. – Kraków : Impuls, 2020. – S. 253-273
Sygn.: M 141531
3. Komunikacja alternatywna i wspomagająca w pracy z dzieckiem autystycznym / Michalina Matynia // W: Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego. – Kraków : Impuls, 2020. – S. 181-192
Sygn.: M 141531
4. Muzykoterapia szansą dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (CAPD) w edukacji wczesnej / Tomasz Dobrowolski // W: Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego. – Kraków : Impuls, 2020. – S. 219-249
Sygn.: M 141531
5. Plan daltoński narzędziem realizacji edukacji równościowej w przedszkolu / Mirosława Mazurkiewicz // W: Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego. – Kraków : Impuls, 2020. – S. 193-202
Sygn.: M 141531
6. Podwójnie skrzywdzeni : wychowankowie z niepełnoprawnością w systemie pieczy zastępczej / Iwona Gumowska // W: Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego. – Kraków : Impuls, 2020. – S. 83-103
Sygn.: M 141531
Wydawnictwa ciągłe:
1. Adaptacja i walidacja Wielowymiarowej Skali Postaw wobec Edukacji Włączającej / Karolina Mudło-Głagolska.// Szkoła Specjalna. – 2021 nr 2, s. 101-112
2. Cieniem być… / Nela Grzegorczyk-Dłuciak.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2020-2021, nr 16, s. 46-50
3. „Cząstki elementarne” jako niezbędny filar szkoły integracyjnej / Katarzyna Garus, Angelika Jamińska.// Wychowawca. – 2022, nr 5, s. 8-11
4. Człowiek z niepełnosprawnością narządu wzroku w społeczeństwie = Person with visual impairment in society / Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz.// Pedagogika Społeczna. – 2021, nr 1-2, s. 85-102
5. „Czy my jesteśmy na to przygotowani?” – O procesie inkluzji w polskim systemie szkolnictwa w narracji osób (nie)świadomie realizujących zadania włączające. Perspektywa makrostrukturalna = „Are we ready fot that?” – On the proces of inclusion in the polish education system as narrated by people (un)consciously / Dorota Prysak, Milena Trojanowska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2021, nr 4, s. 101-113
6. Czy polska szkoła jest włączająca? / Elżbieta Tołwińska-Królikowska.// Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 4, s. 70-72
7. Czym jest edukacja włączająca? / Anna Myśliwiec, Magdalena Medyńska.// Bliżej Przedszkola. – 2022, nr 4, s. 36-37
8. Developing Authorship of Own’s Life in the Learning Process Autoetnography = Rozwijanie autorstwa własnego życia w procesie uczenia się. Autoetnografia / Magda Lejzerowicz, Katarzyna Podstawka.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2020, nr 4, s. 22-29, 67-75
9. Disability Studies – interdyscyplinarne Studia nad Niepełnosprawnością – jest w nich ukryty skarb = Disability Studies – Interdyscyplinary Studies on Disability – there is a hidden treasure within / Joanna Głodkowska.// Pedagogika Społeczna. – 2021, nr 1-2, s. 41-66
10.Dokąd zmierza edukacja? : kontekst zmian systemu kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce / Iwona Konieczna, Katarzyna Smolińska.// Szkoła Specjalna. – 2022, nr 5, s. 345-358
11.Dokształcanie nauczycieli szkół ogólnodostępnych pracujących z uczniem z lekką niepełnosprawnością intelektualną – perspektywa dwóch ostatnich dekad / Zenon Gajdzica.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2022, nr 5, s. 17-26
12.Dziecko inne w szkole – wyzwania czy zagrożenie? / Dagna Dropińska, Matylda Nazar.// Remedium. – 2021, nr 7-8, s. 50-53
13.Edukacja dla wszystkich – między ideą a realiami / Paweł Szczawiński.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2021, nr 19, s. 16-21
14.Edukacja inkluzyjna w perspektywie nauczycieli przedszkoli ogólnodostępnych / Elżbieta Paradowska.// Szkoła Specjalna. – 2020, nr 2, s. 85-98
15.Edukacja inkluzywna studentów szkół wyższych w Wielkiej Brytanii w świetle obowiązujących przepisów prawa = Inclusive education of the UK University students in the light of current legislation / Justyna Drożdż.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2022, nr 1, s. 33-47
16.Edukacja włączająca – edukacją dla wszystkich / Marek Tarwacki.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2021, nr 19, s. 57-60
17.Edukacja włączająca w kształceniu dzieci z problemami rozwojowymi = Inclusive education in educating children with development problems / Małgorzata Kostka-Szymańska, Małgorzata Kuśpit.// Pedagogika Społeczna. – 2021, nr 1-2, s. 251-258
18.Edukacja włączająca w narracjach uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu = Inclusive education in the narratives of students with autism spectrum disorder / Aneta Lew Koralewicz.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2022, nr 1, s. 98-111
19.Edukacja włączająca w polskiej praktyce oświatowej / Monika Gołubiew- Konieczna.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2021, nr 19, s. 6-13
20.Engaging stakeholders in the work on the implementation of the educational policy on special educational needs in Poland = Angażowanie interesariuszy w prace nad realizacją polityki oświatowej w kontekście specjalnych potrzeb edukacyjnych w Polsce.// Beata Jachimczak, Elżbieta Neroj.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2021, nr 4, s. 114-131
21.From exclusion to inclusion : audiovisual identity literature of young students = Od wykluczenia do inkluzji : tożsamościowa literatura audiowizualna młodszego ucznia / Anna Warzocha.// Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli. – 2020, nr 3, s. 113-125
22.From special education to inclusive education : changes in the learning process of deaf pupils = Od edukacji specjalnej do edukacji inkluzyjnej : przemiany w procesie kształcenia uczniów niesłyszących / Katarzyna Plutecka.// EdukacjaElementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli. – 2020, nr 3, s. 35-48
23.Funkcjonowanie społeczne uczniów z niepełnosprawnością i pełnosprawnych w klasach integracyjnych / Małgorzata Rozenbajgier.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2020, nr 4, s. 59-70
24.Historyczne uwarunkowania edukacji włączającej w Japonii / Hanna Grzesiak.// Szkoła Specjalna. – 2021, nr 2, s. 140-147
25.Jak pracować ze zróżnicowaną grupą w przedszkolu? : nowe trendy w edukacji / Ewelina Jankowska-Robak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2022, nr 7, s. 6-9
26.Jak przygotować środowisko szkolne i klasowe do pracy ze zróżnicowanym zespołem uczniów? / Monika Gołubiew-Konieczna.// Głos Pedagogiczny. – 2022, nr 135, s. 23-27
27.Jak rozmawiać o niepełnosprawności / Tomasz Garstka.// Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 4, s. 74-81
28.Jak uczyć komunikacji inkluzywnej w klasie zróżnicowanej narodowościowo i religijnie? / Margaret Ohia-Nowak.// Głos Pedagogiczny. – 2022, nr 136, s. 18-22
29.Jak uczyć komunikacji inkluzywnej w klasie zróżnicowanej narodowościowo i religijnie? / Margaret Ohia-Nowak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2022, nr 9, s. 13-17
30.Jesteśmy różni, ale równi : scenariusz dla klasy, do której uczęszczają uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Izabella Bartol.// Życie Szkoły. – 2022,nr 10, s. 45-47
31.Kiedy integracja zawodzi, czyli o pętli alienacji społecznej / Beata Poleszczuk.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2022-2021, nr 16, s. 40-45
32.Klasa bez barier, czyli Jak w praktyce tworzyć przestrzeń rozwoju zgodną z potrzebami i możliwościami wszystkich uczniów? / Adriana Kloskowska.// Głos Pedagogiczny. – 2022, nr 135, s. 45-48
33.Klasa terapeutyczna w Szkole Podstawowej „Kompas” w Łodzi / Anna Walkiewicz, Marta Wawrzyniak.// Wychowawca. – 2022, nr 5, s. 12-13
34.Kolejna reforma – to brzmi groźnie / Piotr Skura.// Głos Nauczycielski. – 2021, nr 16-17, s. 10-11
35.Koncepcja projektowania uniwersalnego w edukacji / Dorota Chimicz, Anna Prokopiak.// Szkoła Specjalna. – 2021, nr 1, s. 28-38
36.Konstruktywizm i pedagogika różnorodności w kontekście edukacji włączającej / Jolanta Rzeźnicka-Krupa.// Problemy Wczesnej Edukacji. – 2021, nr 4, s. 153-165
37.Kultura szkoły inkluzyjnej / Elżbieta Tołwińska-Królikowska.// Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 11, s. 18-22
38.Matematyczny ogród sztuki / Karolina Korpalska.// Meritum. – 2022, nr 3, s. 42-50
39.Model The Bridge School w Kalifornii / Alina Smyczek.// Terapia Specjalna Dzieci Dorosłych. – 2021, nr 19, s. 22-29
40.Nauczyciele i uczniowie edukacji włączającej w sytuacji trudnej czasu pandemicznego : wstępna konceptualizacja. Cz. 2 / Joanna Głodkowska.// Szkoła Specjalna. – 2022, nr 5, s. 336-344
41.Neuroróżnorodność a bariery w porozumiewaniu się – budowanie kultury komunikacyjnej w edukacji włączającej = Neurodiversity and barriers to communication – building a culture of communication in inclusive education / Dorota Podgórska-Jachnik.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2021, nr 4, s. 7-24
42.Niezwykły uczeń w szkolnej rzeczywistości / Janusz Puchałka, Jolanta Szwiec- Kolanko.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2021, nr 19, s. 30-37
43.Nikt nie wie, co jutro przyniesie / z Iwoną Pasznicką-Longą, psychologiem, oligofrenopedagogiem oraz dyrektorką Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Krakowie, rozmawia Katarzyna Piotrowiak.// Głos Nauczycielski. – 2023, nr 4, s. 8
44.O współczesnych technologiach nauczania inkluzyjnego = On modern technologies of inclusive teaching / Ałła Wasyluk, Halina Kit.// Pedagogika Społeczna. – 2021, nr 1-2, s. 273-283
45.Ocena funkcjonalna jako standard współpracy międzypodmiotowej na rzecz kompleksowego wspierania rozwoju uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi / Tomasz Knopik.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2022, nr 5, s. 27-41
46.Ograniczenia w uczestniczeniu w integracji dziecka / Beata Ignaczewska.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2020-2021, nr 16, s. 31-34
47.Plan pomocy dziecku i rodzinie oparty na ocenie funkcjonalnej / Ewelina Polak- Janik.// Głos Pedagogiczny. – 2022-2023, nr 9 (137), s. 60-67
48.Polski system oświaty a edukacja włączająca – bilans otwarcia 2020 w świetle raportu badawczego Ośrodka Rozwoju Edukacji / Dorota Podgórska-Jachnik.//Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2022, nr 5, s. 5-16
49.Postawy rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wobec niepełnosprawności i inkluzji = Attitudes of parents of children with special educational needs towards disability and inclusive education / Krystyna Barłóg.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2022, nr 1, s. 22-32
50.Proces integracji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi we wczesnej edukacji – case studies / Magdalena Pietruszka.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2020-2021, nr 16, s. 35-39
51.Proces tworzenia polityki publicznej wobec niepełnosprawności = The process of disability policymaking / Paweł Kubicki, Mikołaj Pawlak, Adriana Mica.// Polityka Społeczna. – 2020, nr 10, s. 22-29
52.Promować włączanie / Katarzyna Leśniewska.// Dyrektor Szkoły. – 2022, nr 10, s. 57-58
53.Reforma edukacji włączającej / Bogdan Bugdalski.// Dyrektor Szkoły. – 2021, nr 7, s. 10-14
54.Selected determinants of the attitudes od educational staff towards inclusive education = Kadra pedagogiczna wobec edukacji inkluzyjnej : wybrane determinanty postaw / Anna Czyż.// Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce : kwartalnik dla nauczycieli. – 2020, nr 3, s. 49-65
55.Spektrum (w) integracji / Aleksandra Dąbrowska.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2020-2021, nr 16, s. 25-30
56.Strategie wizualne jako narzędzie wsparcia komunikowania się i mowy dziecka w spektrum autyzmu – ku inkluzji i edukacji proaktywnej = Visual strategies as a tool to support communication and speech of a child on the autism spectrum – towards inclusion and proactive education / Dorota Pufund.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2021, nr 4, s. 25-41
57.Szkoła czułości bez obojętności / z Wiolettą Krzyżanowską, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 323 im. Polskich Olimpijczyków w Warszawie, rozmawia Katarzyna Piotrowiak.// Głos Nauczycielski. – 2022, nr 29-30, s, 19
58.Szkoła inkluzyjna jako przestrzeń (nie)przyjazna sensorycznie dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w opinii nauczycieli szkół inkluzyjnych / Anna Bombińska-Domżał, Tamara Cierpiałowska, Elżbieta Lubińska-Kościółek, Sylwia Niemiec, Joanna Kossewska.// Edukacja. – 2020, nr 2, s. 10-28
59.Szkoła otwarta na wszystkich / Włodzimierz Kaleta.// Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 4, s. 82-85
60. U – uczestnictwo / Tomasz Garstka.// Głos Nauczycielski. – 2021, nr 42, s. 16
61.Wsparcie terapeutyczne ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole integracyjnej i włączającej – procedura interwencji na podstawie praktyki opartej na dowodach (evidence-based practice) / Anna Bombińska-Domżał.// Szkoła Specjalna. – 2022, nr 2, s. 96-113
62.Wsparcie ucznia z niepełnosprawnością w okresie zmian edukacyjnych / Ewa Dyduch.// Szkoła Specjalna. – 2020, nr 2, s. 99-107
63.Współnauczanie w polskich szkołach podstawowych – model współpracy i korzyści dla uczniów / Grzegorz Szumski.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2022, nr 5, s. 54-65
64.Współpraca nauczycieli oraz nauczycieli specjalistów w kontekście efektywności edukacji włączającej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Marzenna Zaorska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2022, nr 5, s. 66-76
65.Wykorzystanie nowych technologii w edukacji włączającej / Małgorzata Nowicka.// Głos Pedagogiczny. – 2022, nr 136, s. 50-54
66.Wykorzystanie technologii wspomagających uczniów z niepełnosprawnościami w edukacji włączającej / Dorota Chimicz.// Szkoła Specjalna. – 2020, nr 3, s. 175-187
67.Zaburzenia mowy, języka i komunikacji w edukacji włączającej / Dorota Podgórska-Jachnik.// Wczesna Edukacja. – 2020, nr 3, s. 23-25
Lokalizacja:
M – Wypożyczalnia PBW Krosno
Cz – Czytelnia Ogólna PBW Krosno
BM – Wypożyczalnia Brzozów
JM – Wypożyczalnia Jasło
LM – Wypożyczalnia Lesko
SM – Wypożyczalnia Sanok
UM – Wypożyczalnia Ustrzyki Dolne