Wydawnictw zwarte:
1. Błyskawiczne przyswajanie umiejętności : naukowe metody zapamiętywania i doskonalenia wiedzy / Peter Hollins ; przekład: Katarzyna Rojek. - Gliwice : Helion SA, copyright © 2021
Sygn.: M 142129
2. Dlaczego szkoła cię wkurza i jak ją przetrwać / Mikołaj Marcela ; [projekt graficzny, ilustracje: Marta Krzywicka]. - Wydanie I. - Warszawa : You&Ya Muza SA, 2022
Sygn.: M 142416, LM 31461
3. Efektywna szkoła : o relacjach jako podstawie dobrze funkcjonującej edukacji / Joachim Bauer ; przełożył Andrzej Lipiński. – Wydanie II. - Gdańsk/Warszawa : Wydawnictwo Dobra Literatura, 2024
Sygn.: M 144860, LM 31585, SM 55988
4. Głębokie uczenie : wprowadzenie / Jacek Tabor, Marek Śmieja, Łukasz Struski, Przemysław Spurek, Maciej Wołczyk. - Gliwice : Helion, copyright 2022
Sygn.: M 144949
5. Jak osiągać sukcesy w nauce? : uwaga, równowaga, koordynacja / Sally Goddard Blythe ; współpraca Lawrence J. Beuret, Peter Blythe, Valeroe Scaramella-Nowinski ; przełożyła Magdalena Trzcińska. - Wydanie drugie, poprawione. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020
Sygn.: BM 38894, JM 74872, SM 55111
6. Jak przechytrzyć mózg : czternaście praktycznych sposobów na skuteczną naukę / Daniel T. Willingham ; tłumaczenie Filip Filipowski. – Wydanie I. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright © 2025
Sygn.: M 145072
7. Jak przeprogramować swój mózg : przejmij kontrolę nad umysłem i przełam negatywne wzorce / dr Joe Dispenza ; [tłumaczenie: Juliusz Poznański ; ilustracje: Larissa Hise Henoch]. - Wydanie I - dodruk. - Białystok : Studio Astropsychologii, 2023
Sygn.: M 143222
8. Jak skutecznie opanować język obcy? / Anna Szyszkowska-Butryn. - Wydanie I poprawione. - Warszawa : Edgard, 2020
Sygn.: M 143900, BM 39342, JM 75282
9. Jak się uczyć / Ron Fry ; przełożyła Bożena Jóźwiak. – Wydanie I (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2021
Sygn.: Cz 142176
10.Jak się uczymy? : dlaczego mózgi uczą się lepiej niż komputery... jak dotąd / Stanislas Dehaene ; tłumaczenie Dariusz Rossowski. – Wydanie II. - Kraków : Copernicus Center Press, 2022
Sygn.: M 143399, JM 75154
11.Jak uczy się mózg / Manfred Spitzer ; przeł. [z niem.] Małgorzata Guzowska-Dąbrowska. - Wyd. 1, dodr. 4. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012
Sygn.: SM 53369
12.Jak uczyć dzieci : by wykorzystywały w pełni swój potencjał? / Peter Hollins ; przekład: Katarzyna Rojek. - Gliwice : Sensus, copyright 2023
Sygn.: M 143614, BM 39290
13.Jak uczyć, żeby nauczyć : kompendium wiedzy o zadaniach / Mirosława Cybula. - Warszawa : Novae Res, 2020
Sygn.: M 141532
14.Łatwiej : co robić, by szkoła i nauka szły jak z płatka / Caroline von St. Ange ; tłumaczenie Magdalena Kaczmarek. – Wydanie I. – Kraków : Otwarte, 2024
Sygn.: M 144881, JM 75687, SM 55912, UM 28955
15.Mapy twoich myśli / Tony Buzan ; przekład Monika Stefaniak ; [tekst polski opracował] Dariusz Rossowski. – Wydanie IV. - Łódź : Feeria - Wydawnictwo JK, 2023
Sygn.: M 143531
16.Metody aktywizujące w kształceniu i doskonaleniu pedagogów / Bogusław Śliwerski. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022
Sygn.: M 144721, SM 55816
17.Metody efektywnej nauki : praktyczny podręcznik / Robert Martin. - Gliwice : Sensus, copyright 2024
Sygn.: M 144884, JM 75688, SM 55915
18.Mistrz efektywnej nauki : zaawansowane metody przyswajania wiedzy i doskonalenia umiejętności / Peter Hollins ; przekład: Wojciech Usarzewicz. - Gliwice : Sensus, copyright 2023
Sygn.: M 143790, JM 75285
19.Mgła mózgowa : skuteczny program na radykalną poprawę koncentracji i wzmocnienie pamięci / dr Mike Dow. – Wydanie I dodruk. - Białystok : Vital, 2024
Sygn.: M 144722
20.Mocniejsze efekty szkoleń : 7 zasad utrwalania nowej wiedzy i umiejętności / Anthonie Wurth, Kees Wurth. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020
Sygn.: M 141138
21.Naucz się nauczania : praktyczne wykorzystanie osiągnięć neurobiologii / Barbara Oakley, Beth Rogowsky, Terrence J. Sejnowski ; przekład: Adam Trybus. - Gliwice : Sensus, copyright 2023
Sygn.: M 144223, BM 39451, LM 31567
22.Neurodydaktyka : nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi / Marzena Żylińska. - Toruń : Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2013
Sygn.: M 135624, M 137092, BM 37085, LM 30473, SM 53247, UM 27235
23.Neuroedukacja : praca zbiorowa / pod red. Wiesława Sikorskiego. - Słupsk : "Dobra Literatura", 2015
Sygn.: M 137237, LM 30594, SM 53715, UM 27091
24.Neuroedukacja jako strategia pracy z uczniem doświadczającym niepowodzeń szkolnych / Jolanta Konieczny. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2023
Sygn.: M 144401, JM 75478
25.Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka : fakty i mity / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019
Sygn.: M 140231, JM 74592
26.Nowoczesne nauczanie / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022
Sygn.: M 142391
27.Otwarte formy uczenia się i nauczania języków obcych / Beata Anna Peć. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2021
Sygn.: M 143863
28.Sen Alicji czyli Jak działa mózg / Jerzy Vetulani, Maria Mazurek, Marcin Wierzchowski. - Kraków : MANDO, 2023
Sygn.: M 144633, BM 39699
29.Siła koncentracji : jak się skupić na istotnych sprawach i doprowadzić je do końca / Thibaut Meurisse ; przekład: Anna Zawiła, Tadeusz Zawiła. - Gliwice : Sensus, 2024
Sygn.: M 144817, SM 55844
30.Siła uczenia się : jak zgłębiać wiedzę, poprawić swoją pamięć i rozwijać się przez całe życie / Thibaut Meurisse ; przekład: Agnieszka Górczyńska. – Gliwice: Sensus, 2024
Sygn.: M 144818, BM 39772, SM 55845
31.Sketchnoting : kompletnie inny sposób notowania / Agnieszka Jachymek. - Wydanie I. - Kraków : Znak Emotikon, 2022
Sygn.: M 143456, BM 39362
32.Superpamięć w 31 dni : triki, ćwiczenia, neurorozrywki / Paulina Mechło. – Wydanie II. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2020
Sygn.: M 143352
33.Szkoła jako przestrzeń uczenia się / redakcja naukowa Grażyna Cęcelek, Elżbieta Woźnicka, Piotr Klimczyk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021
Sygn.: M 142275, UM 28777
34.Sztuczna inteligencja : błyskawiczne wprowadzenie do uczenia maszynowego, uczenia ze wzmocnieniem i uczenia głębokiego / Hadelin de Ponteves ; przekład: Łukasz Wójcicki. - Gliwice : Helion, copyright 2021
Sygn.: M 144148, JM 75395
35.Sztuka samodzielnej nauki : jak zdobyć dowolną umiejętność w krótszym czasie i jak pokierować własną edukacją / Peter Hollins ; przekład Joanna Sugiero. - Wydanie I. - Gliwice : Helion SA, 2020
Sygn.: JM 74935
36.Trening pamięci : Ćwiczenia trzyetapowe - słowa / Karolina Osiwiała, Daniela Kochman, Katarzyna Broniec-Siekaniec. - Kraków : Wydawnictwo WIR Aleksander Jaglarz, 2024
Sygn.: Cz 145198
37.Twój genialny mózg / Philip Bunting ; tłumaczenie: Arkadiusz Gardaś. – Wydanie I. - Kraków : Znak Emotikon, 2024
Sygn.: M 144699, LM 31748
38.Ucz się szybko i skutecznie bez zbędnego zakuwania : poradnik dla dzieci i młodzieży / Barbara Oakley, Terrence Sejnowski, Alistair McConville ; przekład: Leszek Sielicki. - Gliwice : Sensus, copyright 2023
Sygn.: M 144017
39.Uczenie się przez zmysły / Violet F. Maas ; [przekład: Dorota Szatkowska]. - Wydanie II. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023
Sygn.: UM 28926
40.Zachowaj mózg w świetnej formie / Sanjay Gupta ; przełożyła z angielskiego Anita Doroba. - Wrocław : Bukowy Las, 2023
Sygn.: M 143484, BM 39309
41.Zapominamy : o działaniu pamięci i zaletach niepamiętania / Scott A. Small ; przełożyła Aga Rewilak. - Kraków : Bo.wiem - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2023
Sygn.: JM 75714
Wydawnictwa ciągłe:
1. 3 skuteczne strategie powtórkowe - jak bez stresu utrwalać wiedzę? / Małgorzata Ostrowska, Katarzyna Pijanowska, Ewelina Gorczyca.// Głos Pedagogiczny. - 2022, nr 130, s. 28-31
2. Aktywne nauczanie i uczenie się kluczem do sukcesu / Adriana Kloskowska.// Polonistyka. - 2022, nr 2, s. 22-25
3. Alternatywne spojrzenie na zaburzenie - koncepcja neuroróżnorodności / Michalina Ignaciuk.// Głos Pedagogiczny. - 2023, nr 143, s. 28-31
4. Asymetria funkcjonalna i strukturalna mózgu : zagadnienie lateralizacji funkcji psychicznych / Krystyna Rymarczyk.// Integracja Sensoryczna. - 2022, nr 3, s. 6-13
5. Behawioryzm i konstruktywizm wobec człowieczych czynów, wiedzy i moralności "...ku (nie)podzielanej edukacji" / Stanisław Dylak.// Problemy Wczesnej Edukacji. - 2021, nr 4, s. 60-74
6. Chroniczny stres a funkcjonowanie mózgu : jak przeciwdziałać negatywnym wpływom sytuacji stresogennych? / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Biologia w Szkole. - 2021, nr 4, s. 27-31
7. Co mi w głowie siedzi ? : scenariusz zajęć o tym, jak ważny jest mózg / Barbara Polińska.// Biblioteka w Szkole. - 2024, nr 5, s. 16-17.
8. Cyfrowy trening mózgu? / Tomasz Garstka.// Głos Nauczycielski. - 2020, nr 31-32, s. 22
9. Czucie i wiara czy szkiełko i oko? Dwa systemy przetwarzania informacji w mózgu a planowanie skutecznych interwencji / Przemysław Mućko.// Niebieska Linia. - 2020, nr 4, s. 10-12
10. Czy dieta i suplementy mogą wspomóc pracę mózgu? / Joanna Chłopicka.// Wszechświat. - 2020, nr 1-3, s. 30-39
11. Dlaczego aktywność fizyczna jest tak dobra dla Twojego mózgu, czyli co mają mięśnie do "dobrostanu naszej głowy"? / Joanna Podgórska.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2020, nr 3-4, s. 70-79
12. Empatia zapisana w mózgu / Krystyna Rymarczyk.// Niebieska Linia. - 2024, nr 5, s. 14-16
13. Fitness mózgu - czy każde oddziaływanie na mózg jest treningiem poznawczym? / Adrianna Kloskowska.// Biologia w Szkole. - 2021, nr 1, s. 24-28
14. Gimnastyka dla mózgu : scenariusz / Anna Kiełczewska.// Nowoczesna Biblioteka 3.0 : prawo w praktyce, informatyzacja, promocja czytelnictwa, dofinansowanie, ochrona danych osobowych. - 2021, nr 43, s. 13-14
15. Gimnastyka mózgu - metody wyciszania / Eryk Ołtarzewski.// Życie Szkoły. - 2018, nr 2, s. 13-17
16. Innowacyjne nauczanie / Maciej Błaszak.// Polonistyka. - 2024, nr 5, s. 31-34
17. Jak rzeźbić mózgi pokolenia cyfrowych tubylców? / Adrianna Kloskowska.// Polonistyka. - 2021, nr 1, s. 46-51
18. Jak się uczyć? : Scenariusz lekcji języka polskiego z wykorzystaniem strategii neurodydaktycznych / Adriana Kloskowska.// Polonistyka. - 2021, nr 6, s. 25-28
19. Jak utrwalać wiadomości, by proces uczenia się był efektywny / Adriana Kloskowska.// Biologia w Szkole. - 2022, nr 4, s. 33-37
20. Kształcenie mistrzowskie - od strategii do oceny efektów uczenia się / Alina Karaśkiewicz i zespół innowatorów: Lechosław Centkowski, Adam Sebastian Górski, Marta Koziej, Ewa Rysińska, Małgorzata Traczyk, Anna Trzeciak.// Meritum. - 2021, nr 1, s. 51-66
21. Metody efektywnej nauki - organizacja nauki / Ewelina Prędka-Pawlun.// Remedium. - 2021, nr 1, s. 18-19
22. Mowa przekształca się w tekst, który "widzę" / Emily Makowski.// Świat Nauki. - 2024, nr 9, s. 66-68
23. Mózg nastolatka : burza myśli i emocji / dr Karolina Appelt.// Charaktery. - 2023, nr 9-10, s. 26-29
24. "Mózg to mięsień!" Czyżby? / Tomasz Garstka.// Głos Nauczycielski. - 2020, nr 12, s. 16
25. Nowoczesne strategie uczenia się i nauczania, czyli w jaki sposób pomóc uczniom zrozumieć Europę / Izabela Lewandowska.// Wiadomości Historyczne. - 2022, nr 2, s. 14-17
26. Rola uczenia się od innych w rozwoju zdolności uczenia się / Magdalena Chojnacka, Adriana Garczyńska.// Remedium. - 2021, nr 7-8, s. 29-31
27. Strategie poznawcze i ich rola w procesie uczenia się i nauczania / Dorota Szumna.// Kwartalnik Edukacyjny. - 2019, nr 2, s. 3-18
28. Strategie uczenia się języka obcego a czynniki środowiskowe = Foreign language learning strategies and enviromental factors / Magdalena Kolber.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. - 2021, nr 2, s. 173-183
29. Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania a strategie uczenia się i osiągnięcia edukacyjne gimnazjalistów z dysleksją i bez specyficznych trudności w uczeniu się / Izabella Kucharczyk, Agnieszka Dłużniewska.// Szkoła Specjalna. - 2016, nr 3, s. 187-198
30. Włam się do mózgu, czyli jak się uczyć skutecznie : scenariusz warsztatów / Anna Grabowska.// Biblioteka w Szkole. - 2023, nr 4, s. 40-43
Lokalizacja:
M - Wypożyczalnia PBW Krosno
Cz - Czytelnia Ogólna PBW Krosno
BM - WypożyczalniaJM - Wypożyczalnia Jasło
LM - Wypożyczalnia Lesko
SM - Wypożyczalnia Sanok
UM - Wypożyczalnia Ustrzyki Dolne Brzozów