Myślenie twórcze (2015-2020)

Krosno

Wydawnictwa zwarte
 
1.   Edukacja małego dziecka.  T. 12, Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej : praca zbiorowa / pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Beaty Oelszlaeger-Kosturek. - Cieszyn : Uniwersytet Śląski. Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji ;  Kraków :  "Impuls", 2017
Sygn.: SM 54337, UM 27481, Cz 138989
 
2.   Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności / Krzysztof J. Szmidt. - Łódź : Uniwersytet Łódzki,  2017
Sygn.: LM 31086
 
3.   Ja i świat, ja i sztuka /  Anna Rospenk-Spychała, Marcin Szeląg. - Poznań : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza,  2016
Sygn.: JM 73822
 
4.   Jak bawić się i uczyć z pasją? : zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi   Dorota Kamińska. - Wyd. 2 popr. - Kraków :  "Bliżej Przedszkola", 2017
Sygn.: LM 30736
 
5.   Jak lepiej myśleć :  dla analizujących bez końca i wysoko wrażliwych /  Christel Petitcollin ; przekład Krystyna Arustowicz. -  Wydanie I. -  Łódź :  Wydawnictwo JK - Wydawnictwo Feeria,  2019
Sygn.: M 140565
 
6.   Kod kreatywności :  sztuka i innowacje w epoce sztucznej inteligencji / Marcus du Sautoy ; tłumaczenie Tadeusz Chawziuk. - Wydanie I. - Kraków : Copernicus Center Press, 2020
Sygn.: M 140935
 
 
7.   Kraina kreatywności :  warsztat twórczego pedagoga w pracy z dziećmi /  Danuta Krzywoń, Hewilia Hetmańczyk. - Sosnowiec : Oficyna Wydawnicza "Humanitas" - Wyższa Szkoła Humanitas, 2019
Sygn.: M 141218
 
8.   Kreatywne szkoły : oddolna rewolucja, która zmienia edukację / Ken Robinson, Lou Aronica ; przełożył Aleksander Baj. -  Kraków :  Wydawnictwo Element,  2015
Sygn.: M 141052
 
9.   Kreatywność w systemie edukacji / redakcja naukowa Jan Fazlagić ; [współpraca: Agnieszka Rybińska]. - Warszawa : Wydawnictwo FRSE, 2019
Sygn.: UM 27872
 
10.Metoda i wyobraźnia :  podręcznik dla nauczyciela. Część 1, Lekcje twórczości w klasie 1 /  Elżbieta Płóciennik, Monika Just, Anetta Dobrakowska, Joanna Woźniak. -  Wydanie 2. -  Warszawa : "Difin", 2020
Sygn.: Cz 140833
 
11.Metoda i wyobraźnia :  podręcznik dla nauczyciela. Część 2,  Lekcje twórczości w klasie 2 /  Elżbieta Płóciennik, Monika Just, Anetta Dobrakowska, Joanna Woźniak. - Wydanie 2. -  Warszawa : "Difin", 2020
Sygn.: Cz 140831
 
12.Metoda i wyobraźnia :  podręcznik dla nauczyciela.  Część 3, Lekcje twórczości w klasie 3 /  Elżbieta Płóciennik, Monika Just, Anetta Dobrakowska, Joanna Woźniak. - Wydanie pierwsze. -  Warszawa : "Difin", 2020
Sygn.: Cz 140832
 
13.Myślenie pytajne : teoria i kształcenie / Krzysztof J. Szmidt, Elżbieta Płóciennik. -  Wydanie I. -  Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego,  2020
Sygn.: LM 31208
 
14.Na pomoc! Dziecko się nudzi :  gotowa ściąga zabaw : jak przez kreatywne gry rozwijać zdolności    i twórcze myślenie u dzieci / Natalia i Krzysztof Minge. -  Wrocław : "Formsoft", 2015
Sygn.: BM 37720, UM 27090
 
15.Nauczyciel i uczeń w przestrzeni kreatywnych działań /  red. nauk. Joanna Skibska i Justyna Wojciechowska. - Warszawa :  "Żak",  2015
Sygn.: JM 73832
 
16.Ponad 100 sposobów na pamięć : ćwiczenia, które poprawią kondycję twojego umysłu - łamigłówki, krzyżówki, quizy, zagadki lingwistyczne, dieta - co jeść, by pamiętać, mózg a medycyna, testy psychologiczne, treningi pamięci /  [red. Karolina Jaroszewicz, Iwona Dominik]. -  Warszawa :  "Agora",  2015
Sygn.: SM 53551
 
17.Rozwijanie mądrości dziecka : koncepcja i wskazówki metodyczne / Elżbieta Płóciennik. -  Łódź : Uniwersytet Łódzki,  2016
Sygn.: M 139688
 
18.Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej : scenariusze zajęć  w przedszkolu i szkole podstawowej /  Elżbieta Płóciennik. -  Łódź : Uniwersytet Łódzki,  2016
Sygn.: UM 27489, Cz 138268
 
19.Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej : scenariusze zajęć dla młodzieży /  Elżbieta Płóciennik. -  Łódź :  Uniwersytet Łódzki,  2016
Sygn.: Cz 139687
 
20.Rozwojowe wzgórze :  program rozwoju osobistego dla dzieci z elementami arteterapii /  Ewa Baranowska-Jojko, Aleksandra Wiechuła. -  Gdańsk : "Harmonia",  2016
Sygn.: BM 37912, JM 73820, Cz 138296
 
21.Sesje twórczej pomysłowości dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych /  Krzysztof J. Szmidt. -  Gliwice :  "Helion",  [2016]
Sygn.: M 139926
 
22.Transgresje w edukacji.  T. 1,  Twórczy nauczyciel i rodzic w procesie (nie)twórczej edukacji formalnej i nieformalnej /  red. nauk. Maciej Kołodziejski ; Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora. -  Pułtusk :  Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora. Wydział Pedagogiczny, 2016
Sygn.: JM 74094
 
23.Transgresje w edukacji.  T. 2,  Twórcza edukacja i edukacja do twórczości /  red. nauk. Maciej Kołodziejski ; Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora. -  Pułtusk :  Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora. Wydział Pedagogiczny, 2016.
Sygn.: JM 74095
 
24.Trening kreatywności : jak pobudzić twórcze myślenie /  Agnieszka Biela. - Warszawa :  "Edgard",  2015
Sygn.: LM 30518, M 137599
 
25.Twórczość codzienna jako aktywność całożyciowa człowieka /  red. nauk. Janina Uszyńska-Jarmoc, Beata Kunat. - Białystok :  "Trans Humana",  2015
Sygn.: JM 73649
 
26.Uchwycić żywioł : o tym, jak znalezienie pasji zmienia wszystko /  Ken Robinson, Lou Aronica ; przełożył Aleksander Baj. -  Wydanie 2 poprawione. -  Gliwice : "Element",  2017
Sygn.: JM 74698, M 141304
 
27.Warsztaty twórcze przy kreacji plastycznej jako doświadczenie partycypacji w sztuce /  Eugeniusz Józefowski. -  Warszawa : Difin,  2017
Sygn.: M 139491
 
28.Zafascynowani światem :  efektywne wspieranie rozwoju zdolności  i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej / Tomasz Knopik. -  Warszawa :  Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2018
Sygn.: BM 38748, BM 38749, JM 74540, JM 74541, M 140066,
SM 54659, SM 54660, UM 27856, Cz 140065
 
Wydawnictwa ciągłe


1.   Ćwicz myślenie / Tomasz Garstka.// Głos Nauczycielski. - 2017, nr 6, s. 16
 
2.   Głowa pełna pomysłów - jak ćwiczyć swoją kreatywność? / Małgorzata Łuba.// Życie Szkoły. - 2016, nr 7, s. 28-32
 
3.   Głowa pełna pomysłów / Anna Kałuba-Korczak.// Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 2, s. 58-61
 
4.   Jak nauczyciel ukierunkowany na rozwój ucznia wspiera jego aktywność i zaangażowanie w trakcie czytania klasyki / Małgorzata Budzik.// Polonistyka. - 2017, nr 1, s. 24-31
 
5.   Jak stawić czoła kodowaniu w nowej podstawie programowej? : środowisko "Klocki" według metody prof. Hejnego jako sposób na rozwój myślenia komputacyjnego / Margareta Olszewska, Marzena Oterman.// Życie Szkoły. - 2018, nr 1, s. 10-16
 
6.   Jak uczyć sztuki dyskutowania / Anna Klimowicz. // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 11, s. 48-52
 
7.   Jak wspierać rozwój poznawczy dzieci / Joanna Jarmużek.// Wczesna Edukacja. - 2020, nr 1, s. 24-26
 
8.   Jak wydobyć kreatywny potencjał? / Ewelina Prędka-Pawlun.// Remedium. - 2017, nr 9, s. 5-7
 
 
9.   Kalambury / Mikołaj Lasek.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2020, nr 1, s. 45-46
 
10.Karty, medale, dyskusje: metody i techniki służące kształceniu przez dociekanie / Danuta Piróg, rysunki Haribo Kona. // Geografia w Szkole. - 2020, nr 1, s. 22-25
 
11.Każdy może wiele dla siebie zrobić / Natalia Minge, Krzysztof Minge.// Edukacja i Dialog. - 2016, nr 3-4, s. 37-39
 
 
12.Kreatywna edukacja / Anna Kożuh.// Wychowawca. - 2015, nr 10, s. 22-25
 
13.Kreatywne kształcenie / Katarzyna Bocheńska-Włostowska.// Wychowawca. - 2016, nr 11, s. 14-16
 
14.Kreatywne podejście do matematyki w edukacji wczesnoszkolnej / Margareta Olszewska, Marzena Oterman.// Życie Szkoły. - 2017, nr 8,    s. 12-16
 
15.Kreatywnie czy... / Tomasz Garstka.// Głos Nauczycielski. - 2018, nr 11, s. 16
 
16. Kreatywność w edukacji - od twórczego nauczyciela do twórczego ucznia (bibliografia w wyborze) / Elżbieta Trojan.// Nowa Szkoła. - 2016, nr 9, s. 54-59
 
17.Kreatywność w edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w ujęciu profesor Marii Grzegorzewskiej / Marianna Marek-Ruka.// Szkoła Specjalna. - 2017, nr 4, s. 245-250
 
 
18.Kreatywność w szkole i w domu / Dorota Sowa.// Wychowawca. - 2015, nr 4, s. 22-23
 
19.Krytyczne myślenie (nie)dostępne uczniom edukacji wczesnoszkolnej? / Barbara Nawolska, Natalia Rutka-Gliksman.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2019, nr 5, s. 33-49
 
20.Książka i Róża : kreatywne warsztaty literackie z elementami biblioterapii realizowane w Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich / Wanda Matras-Mastalerz.// Biblioterapeuta. - 2017, nr 1, s. 33-37
 
21.Kształtowanie wyobraźni twórczej dzieci przez bajki w formie filmowej i tekstowej / Angelika Pędzich, Joanna Łukasiewicz-Wieleba.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 4, s. 45-58
 
22.Lekcja kreatywności - trening dla ucznia / Ewelina Prędka-Pawlun.// Remedium. - 2017, nr 4, s. 5-7
 
23.Metafory w pracy warsztatowej z grupą / Marcin Jaroszewski.// Remedium. - 2018, nr 5, s. 18-20
 
24.Metody efektywnej nauki języka obcego. Cz. 1 / Ewelina Prędka-Pawlun.// Remedium. - 2019, nr 2, s. 22-23
 
25.Myśl krytycznie! / Tomasz Garstka.// Głos Nauczycielski. - 2017, nr 8, s. 16
 
26.Myślenie twórcze : (bibliografia w wyborze) / Marta Katarzyna Malinowska.// Wychowawca. - 2015, nr 4, s. 33
 
27.Narysuj swoje myśli - ćwiczenia w myśleniu wizualnym / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Polonistyka. - 2019, nr 3, s. 43-47
 
28.Nauczanie kreatywności - szczególne wyzwanie dla doradztwa zawodowego / Anna Sarczyńska.// Doradca Zawodowy. - 2015, nr 2, s. 5-8
 
29.O nieprzedstawieniach i twórczości. Raport z wstępnych badań nad abstrakcją w aktualizowaniu i stymulowaniu twórczego myślenia u dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Iwona Tomas.// Problemy Wczesnej Edukacji. - 2020, nr 1, s. 86-99

30.Pedagogika twórczości w kontekście inkontroli / Małgorzata Franc.// Kwartalnik Pedagogiczny. - 2018, nr 1, s. 141-162
 
31.Powody i sposoby prowokowania uczniów do twórczego myślenia i działania / Izabela Breguła.// Życie Szkoły. - 2017, nr 8, s. 2-9
 
32.Praca z uczniem wybitnie zdolnym : indywidualny program lub tok nauki / Dorota Zając.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 10, s. 27-30
 
33.Prototypowanie innowacji / Alina Karaśkiewicz, Zofia Augustyniak.// Meritum. - 2019, nr 1, s. 28-38
 
34."Skazani na twórczość", czyli dlaczego powinno się pomagać uczniom w tworzeniu / Krzysztof J. Szmidt.// Meritum. - 2018, nr 3, s. 112-117
 
35.Stymuluj, ale mądrze! / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2016, nr 10, s. 16
 
36.Szkoła nie musi być nudna, a nauka nie musi boleć / Agnieszka Tomasik ; rozm. przepr. Anna Przybył.// Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 2, s. 10-14
 
37.Szkoła wolna od presji : kreatywność cenniejsza niż oceny / Carl Honore ; rozm. przepr. Karolina Oleksa.// Polonistyka. - 2015, nr 6, s. 16-17
 
38.Śladami dziecięcej twórczości / Alina Jakubowska.// Życie Szkoły. - 2015, nr 3 [właśc. nr 1], s. 9-12
 
39.Tangramy w edukacji wczesnoszkolnej / Ewa Ostarek. - 2019.// Życie Szkoły. - 2019, nr 6, s. 25-29
 
40.Trening twórczości, czyli gimnastyka dla szarych komórek : cykl warsztatów pobudzających kreatywne myślenie u dzieci i dorosłych / Kamila Jakubczyk.// Biblioteka w Szkole. - 2018, nr 1, s. 11-14
 
 41.Twórcze edukowanie - sposobem na egzaminy / Bogdan Urbanek.// Nowa Szkoła. - 2017, nr 6, s. 8-15
 
42.Uczeń : istota twórcza / Ewelina Krzymowska.// Wychowawca. - 2015, nr 4, s. 18-19
 
43.Uwalniamy kreatywność / Paweł Fortuna.// Charaktery. - 2019, nr 8, s. 14-23
 
44.Warunkowanie twórczości w procesie edukacyjnym / Justyna Cieślińska.// Wychowawca. - 2018, nr 4, s. 5-7
 
45.Wychowanie do twórczości : (bibliografia w wyborze) / Elżbieta Trojan.// Wychowawca. - 2015, nr 4, s. 33
 
46.Wykorzystanie kreatywnego potencjału / Ewelina Prędka-Pawlun.// Remedium. - 2017, nr 10, s. 5-7
 
47.Zamień destrukcję w kreację : o fenomenie książki, którą trzeba zniszczyć / Marcin Teodorczyk.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2015, nr 2, s. 60-62
 


Lokalizacja:
M - Wypożyczalnia PBW Krosno
Cz - Czytelnia Ogólna PBW Krosno
BM - Wypożyczalnia Brzozów
JM - Wypożyczalnia Jasło
SM - Wypożyczalnia Sanok
LM - Wypożyczalnia Lesko
UM - Wypożyczalnia Ustrzyki Dolne

Autor: Beata Szczepanik