Przemoc w szkole (2010-2025)

Krosno

Wydawnictwa zwarte:

1. 100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych : wspomnienia uczniów z autyzmem / Claire Bullock ; przekład: Karol Jaroszewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018
Sygn.: BM 38535, JM 74507, LM 31034, M 139936, SM 54644, SM 27701

2. Agresja – przemoc – asertywność / [oprac. tekstu Dagmara Sołdek, Joanna Bielan]. – Nadarzyn : Lissner Studio, [2010]
Sygn.: UM 26260

3. Agresja – zjawisko, skutki, zapobieganie : perspektywa pedagogiki kognitywistycznej, psychoprofilaktyki oraz edukacji moralnej / Bronisław Siemieniecki, Lidia Wiśniewska-Nogaj, Wioletta Kwiatkowska. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2020
Sygn.: M 141490

4. Agresja, konflikt, niska samoocena / [zespół red. Tomasz Garstka, Rafał Wężyk, Anna Tulczyńska ; aut. Tomasz Garstka i in.]. – Warszawa : Raabe, cop. 2010
Sygn.: Cz 130302

5. Agresja wśród dziewcząt – przyczyny i skuteczne metody interwencji / Anna Katarzyna Kiełczewska. – Warszawa : Raabe, cop. 2010
Sygn.: Cz 130260

6. Anty-bullyingowa książka dla dziewczyn : praktyczne sposoby radzenia sobie z dręczeniem rówieśniczym i budowaniem pewności siebie / Jessica Woody. – Gdańsk : Wydawnictwo Dobra Literatura, 2023
Sygn.: JM 75524, M 143946

7. Być dziewczyną – być chłopakiem i przetrwać : płeć i przemoc w szkole w narracjach młodzieży / Iwona Chmura-Rutkowska. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2019
Sygn.: M 140585

8. Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży / Robin M. Kowalski, Susan P. Limber, Patricia W. Agatston ; przekł. Adam Wicher. – Kraków Uniwersytet Jagielloński, 2010
Sygn.: JM 73074, LM 29262, M 130871, SM 52227, UM 25852

9. Dobre i złe sekrety / Elżbieta Zubrzycka ; il. Andrzej Fonfara. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015
Sygn.: BM 37436, M 136060

10.Dom numer pięć / Justyna Bednarek ; ilustracje Anna Sędziwy. – Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2021
Sygn.: M 142389

11.Dręczenie szkole : społeczno-pedagogiczna analiza zjawiska / Aleksandra Tłuściak-Deliowska. – Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej, 2017 Sygn.: JM 74205

12.Dręczyciel w klasie / Elżbieta Zubrzycka ; il. Andrzej Fonfara. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015
Sygn.: BM 37438

13.Dyskryminacja, odrzucenie, trudności z integracją / [zespół red. Anna Cegła i in. ; aut. Anna Cegła i in.]. – Warszawa : Raabe, cop. 2010
Sygn.: Cz 130303

14.Jak postępować z agresywnym uczniem : zmiana sposobu myślenia i postępowania / Ewa Sokołowska. – Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2011
Sygn.: SM 52098

15.Jak reagować na agresję uczniów? : skuteczne techniki radzenia sobie z problemem / Monika Zielińska. – Gdańsk : „Harmonia Universalis”, 2012
Sygn.: BCZ 37444, BM 36843, LM 29856, M 133446, SM 53384

16.Klimat szkoły a zachowania agresywne i przemocowe uczniów / Marek Kulesza. – Łódź : Uniwersytet Łódzki, 2011
Sygn.: M 130877

17.Młode pokolenie : ofiary czy sprawcy przemocy/ / red. Teresa Sołtysiak, Aleksandra Nowakowska. – Bydgoszcz : Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, 2010
Sygn.: BM 35413, JM 73274, M 129169

18.Najgłośniej krzyczy serce / Martyna Senator. – Poznań : We Need YA, copyright 2020
Sygn.: JM 75585

19.Najpierw pomyśl : trening umiejętności radzenia sobie z gniewem i agresją uczniów szkół ponadpodstawowych / Jim Larson. – Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2012
Sygn.: M 133078

20.Napastowanie seksualne : głupia zabawa czy poważna sprawa? / Anna Wołosik ; współpr. Ewa Majewska. – Warszawa : „Difin”, 2011
Sygn.: BM 35720, JM 71867, LM 29177, M 130596, SM 51614

21.Nauczycielskie poniżanie ; szkolna przemoc wobec dziewcząt / Lucyna Kopcewicz. – Warszawa : „Difin”, 2011
Sygn.: BM 36033, JM 71967, LM 29272, M 131176, SM 51728

22.Nie wolno mnie gnębić! : pierwsza rozmowa o… przemocy rówieśniczej / Maria Trojanowicz-Kasprzak ; [il. Barbara Nowaczyk-Docz]. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2013
Sygn.: LM 30024, M 133749

23.Niebieska Karta w szkole : procedury / pomysł, wybór i oprac. Leszek Jurek. – Rybnik : „Lexdruk”, 2013
Sygn.: UM 26580

24.Opresja w szkole / Maria Dąbrowska-Bąk, Katarzyna Pawełek. – Warszawa : „Żak”, 2014
Sygn.: BM 37311, JM 73716, LM 30400, M 135889, M 136253, SM 53538, UM 26916

25.Opresyjne zachowania uczniów wobec nauczycieli / Małgorzata Mikołajczak-Woźniak. – Wrocław : Dolnośląska Szkoła Wyższa, cop. 2016
Sygn.: BM 38122

26.Pralnia pierza : opowiadania o tym, co ważne / Dorota Combrzyńska-Nogala ; okładka i ilustracje Grażyna Rigall. – Łódź : „Literatura”, 2018
Sygn.: M 141774

27.Przeciw przemocy w szkole : literatura biblioterapeutyczna / Elżbieta Szefler. – Warszawa : Parpamedia Wydawnictwo Edukacyjne, 2010
Sygn.: Cz 129447

28.Przemoc : podręcznik przetrwania dla nastolatków : szkoła, internet, rówieśnicy / Alicja Mayrock ; Jowita Maksymowicz-Hamann. – Warszawa : Mamania – Grupa Wydawnicza Relacja, 2020
Sygn.: JM 75620, M 141576

29.Przemoc i mobbing w szkole, w domu, w miejscu pracy / red. nauk. Claire P. Monks, Iain Coyne ; red. nauk. pol. wyd. Małgorzata Gamian-Wilk ; tł. Małgorzata Guzowska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012
Sygn.: BM 36782, LM 29899, M 133122

30.Przemoc rówieśnicza : zapobieganie i interwencje : skuteczne strategie dla szkół / Susan M. Swearer, Dorothy L. Espelage, Scott A. Napolitano ; [tł. Krzysztof Mazurek]. – Warszawa ; Parpamedia Wydawnictwo Edukacyjne : Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, 2010
Sygn.: BM 35419, JM 71674, M 135449

31.Przemoc w szkole : metody pracy wychowawczej, przeciwdziałanie, skuteczna interwencja / Tomasz Garstka [i in.]. – Warszawa : Raabe, 2012
Sygn.: BM 36847, Cz 133459, LM 29874, SM 52999, UM 26827

32.Przemoc w szkole : jak ją ograniczać : poradnik dla rodziców i pedagogów / Ken Rigby ; przekł. Robert Mitoraj. – Kraków : Uniwersytet Jagielloński, cop. 2010
Sygn.: BM 36725, LM 29326, M 132840, SM 51718

33.Przemoc w szkole : program zapobiegania i zwalczania przemocy dla dyrektorów szkół, nauczycieli i rodziców / Mona O’Moore, Stephen James Minton. – Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2016
Sygn.: Cz 138765

34.Psychologia prześladowań w szkole / Peter K. Smith ; tłumaczenie Katarzyna Piszczek. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023
Sygn.: JM 75388, M 144135

35.Psychospołeczne warunki pracy polskich nauczycieli : pomiędzy wypaleniem zawodowym a zaangażowaniem / pod red. Jacka Pyżalskiego i Doroty Merecz. – Kraków : „Impuls”, 2020
Sygn.: M 130463

36.Radzę sobie z przemocą w szkole i internecie : karty pracy dla dzieci i młodzieży w wieku 9-16 lat, w tym uczniów ze spektrum autyzmu / Agnieszka Kolanko. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2023
Sygn.: LM 31724

37.Radzę sobie z przemocą w szkole i internecie : karty pracy dla dzieci i młodzieży w wieku 9-16 lat, w tym uczniów ze spektrum autyzmu / Agnieszka Kolanko. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022
Sygn.: JM 75161, M 143444

38.Skuteczne sposoby rozwiązywania problemów wychowawczych ; procedury postępowania : pozytywne wychowanie – sprawdzone metody : zadania nauczycieli, specjalistów, dyrektora / Magdalena Goetz, Małgorzata Celuch. – Warszawa : „Wiedza i Praktyka”, 2017
Sygn.: Cz 138966

39.Słup soli : jak powstrzymać szkolnych dręczycieli / Elżbieta Zubrzycka ; il. Anna Ładecka. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016
Sygn.: JM 73939

40.Słup soli : jak powstrzymać szkolnych dręczycieli / Elżbieta Zubrzycka ; il. Anna Ładecka. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014
Sygn.: M 135136

41.Słup soli : jak powstrzymać szkolnych dręczycieli / Elżbieta Zubrzycka ; il. Anna Ładecka. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012
Sygn.: BM 37332

42.Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie / Piotr Plichta [i in.]. - Kraków : „Impuls”, 2017
Sygn.: BM 38116, JM 74108, LM 30964, M 138752, SM 54532, UM 27686

43.Systemowe rozwiązywanie problemów przemocy i agresji w szkole : praca zbiorowa / pod red. Andrzeja Rejznera ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie. – Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP : „Comandor”, 2011
Sygn.: BM 36687, Cz 131455, JM 72199, SM 52622

44.Szkoła wolna od dyskryminacji : materiały dla wychowawców i pedagogów szkolnych ze scenariuszami lekcji wychowawczych / [aut. Kamila Raczyńska, Alina Synakiewicz]. – Warszawa : „Wiedza i Praktyka”, cop. 2013
Sygn.: Cz 138829

45.Wybrane problemy psychologiczne współczesnej szkoły / redakcja naukowa: Agnieszka Burnos, Kamilla Bargiel-Matusiewicz, Grażyna Katra, Ewa Pisula. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, 2021
Sygn.: LM 31456, M 141892

46.Zaburzenia zachowania u dzieci : teoria i praktyka / red. naukowa Artur Kołakowski. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018
Sygn.: M 141849, SM 55142

47.Zastraszanie i przemoc szkolna : profilaktyka – podręcznik dla nauczyciela / red. nauk. Monika I. Dąbkowska, Mirosław R. Dąbkowski. – Toruń : Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2010
Sygn.: Cz 131275, LM 29367, M 131276, SM 52742, UM 25847

48.Zatrzymać mobbing i inne formy przemocy / Barbara Wojewódzka. – Warszawa : Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia, 2012
Sygn.: JM 72903, M 135447

Wydawnictwa ciągłe: 
        
1.   Agresja i przemoc w środowisku szkolnym / Andrzej Ćwikliński.// Nowa Szkoła. – 2016, nr 10, s. 10-18
 
2.   Agresywność, agresja, przemoc, bullying i cyberbullying jako problemy opiekuńczo-wychowawcze XXI wieku / Zbigniew Małysz.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2018, nr 1, s. 12-20
 
3.   Agresywny uczeń / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Życie Szkoły. – 2012, nr 5 s. 33-38
 
4.   Bajki terapeutyczne : skuteczna pomoc dla dzieci po doświadczeniu przemocy / Maria Engler.// Niebieska Linia. – 2023, nr 1, s. 23-25
 
5.   Bezpieczna, czyli jaka? : pomagaj ofiarom przemocy, nie przekreślaj sprawców / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. – 2016, nr 5, s. 12
 
6.   Bójki w szkole / Przemysław Gogojewicz.// Wczesna Edukacja. – 2020, nr 1, s. 10-11
 
7.   Budować dobry klimat szkoły / z dr. Piotrem Rycielski, psychologiem, członkiem projektu RESQL (systemu zapobiegania przemocy rówieśniczej w szkołach) na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, rozmawia Katarzyna Piotrowiak.// Głos Nauczycielski. – 2023, nr 13, s. 5
 
8.   Bullying i jego konsekwencje / Jacek Pyżalski.// Głos Nauczycielski. – 2022, nr 41, s. 12
 
9.   Ciągłym nękaniem wpędzili ją do grobu – czyli o hejcie raz jeszcze / Lidia Ippoldt.// Biblioteka w Szkole. – 2024, nr 11, s. 36-37
 
10.Człowiek człowiekowi wilkiem… / Łukasz Mrózek.// Wychowawca. – 2018, nr 5, s. 22-25
 
11.Czy japońskie Ijime jest również ciemną stroną polskiej szkoły? / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Biologia w Szkole. – 2018, nr 5, s. 30-33
 
12.Czy moje zachowanie zawsze jest prawidłowe? : scenariusz zajęć podczas „zielonej szkoły” (kl. III-IV SP) / Anna Wodzińska.// Wychowawca. – 2016, nr 4, s. 28-29
 
13.Czy świat dla dzieci jest bezpieczny? : skala krzywdzenia dzieci / Katarzyna Kulesza.// Niebieska Linia. – 2023, nr 4, s. 24-27
 
14.Doświadczanie przemocy szkolnej przez młodzież i dzieci / Maja Vogt-Kostecka.// Remedium. – 2020, nr 10, s. 6-7
 
15.Edukacja antydyskryminacyjna / Klaudia Waryszak-Lubaś.// Życie Szkoły. – 2021, nr 6, s. 19-21
 
16.Gra w Dobre Zachowania : strategia profilaktyczna w przeciwdziałaniu uzależnieniom    i przemocy / Krzysztof Sarzała.// Niebieska Linia. – 2022, nr 6, s. 16-18
 
17.Gra w prześladowanie / z dr Małgorzatą Wójcik rozmawiała Aleksandra Przybora.// Świat Problemów. – 2022, nr 3, s. 17-20
 
18.IMPACT : 10 lekcji ograniczających cyberprzemoc rówieśniczą – aspekt psychologiczny / Anna Szuster.// Przegląd Psychologiczny. – 2012, nr 2, s. 35-51
 
19.Innowacyjny system zapobiegania przemocy szkolnej RESQL – doświadczenia z wdrożeń ogólnopolskich / Radosław Kaczan [i in.].// Przegląd Psychologiczny. – 2021, nr 2, s. 25-33
 
20.Jak ponownie włączyć osobę wykluczoną do grupy? / Monika Perkowska.// Głos Pedagogiczny. – 2022, nr 136, s. 32-34
 
21.Jak sobie radzić z agresją i przemocą uczniów wobec nauczycieli? / Agata Sierota.// Remedium. – 2024, nr 9, s. 24-26
 
22.Jak zapobiec tragedii? / Tomasz Garstka.// Dyrektor Szkoły. – 2024, nr 12, s. 44-48
 
23.Język agresji : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Katarzyna Milewska.// Wychowawca. – 2018, nr 5, s. 33
 
24.Kiedy dziecko zgłasza pomoc, jak z nim rozmawiać, a by mu nie zaszkodzić? / Agnieszka Ludorowska.// Życie Szkoły. – 2022, nr 2-3, s. 16-21
 
25.Kiedy „inny” znaczy „gorszy” / Magdalena Goetz.// Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 6,   s. 54-57
 
26.Kiedy zachowanie dziecka jest zaburzone / Maria Engler.// Remedium. – 2020, nr 2,    s. 8-9
 
27.Klasowy kozioł ofiarny – jak reagować, jeśli widzimy taką sytuację w swojej klasie? / Magdalena Goetz.// Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 3, s. 48-51
 
28.Mas media as a source of pupils’ aggresion   / Elżbieta Sałata, Aleksander Piecuch.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 41-49
 
29.Metoda Wspólnej Sprawy, czyli jak reagować w sytuacji przemocy / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 12, s. 17-21, 29-30
 
30.Milczący świadkowie / Tomasz Garstka.// Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 12, s. 71-74
 
31.Mity a rzeczywistość – dręczenie rówieśnicze. Cz. 1 / Aleksandra Tłuściak-Deliowska.// Remedium. – 2018, nr 4, s. 10-12
 
32.Mity a rzeczywistość – dręczenie rówieśnicze. Cz. 2 / Aleksandra Tłuściak-Deliowska.// Remedium. – 2018, nr 5, s. 8-9
 
33.Mobbing rówieśniczy / Anna Naruszewicz.// Remedium. – 2019, nr 12, s. 8-10
 
34.Mobbing w procesie wychowania : przyczyny, przejawy, profilaktyka / Romualda M. Kosmatka.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2017, nr 1, s. 5-14
 
35.Mobbing w szkole / Kaja Chojnacka.// Remedium. – 2016, nr 2, s. 10-12
 
36.Mobbing wśród nauczycieli / Marta Komorowska.// Remedium. – 2019, nr 2, s. 5-7
 
37.„Moralne odłączanie się” i empatia świadków dręczenia rówieśniczego / Karolina Walczak.// Szkoła Specjalna. - 2022, nr 3, s. 193-205
 
38.Na linii frontu : jak reagować? / Anna Kałuba-Korczak.// Głos Pedagogiczny. – 2016,   nr 1, s. 19-21
 
39.Nieme wołanie ofiary przemocy rówieśniczej / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 4, s. 48-50
 
40.„Niewidoczny” problem przemocy w szkole / Magdalena Chostecka.// Niebieska Linia. – 2016, nr 5, s. 28-30
 
41.Nowe technologie vs. przemoc rówieśnicza : czym jest RESQL? / rozmowa z Radosławem Kaczanem i Karoliną Malinowską.// Niebieska Linia. – 2024, nr 4, s. 14-17
 
42.O agresji werbalnej : scenariusz lekcji wychowawczej dla klasy VI szk. podst. / Anna Górecka.// Wychowawca. – 2018, nr 5, s. 34-35
 
43.Pokolenie buntu i agresji / Andrzej Zwoliński.// Wychowawca. – 2017, nr 9, s. 5-7
 
44.Polityka ochrony dzieci przed krzywdzeniem / Aleksandra Joniec-Kur.// Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 3. s. 82-85
 
45.Porozumienie bez Przemocy w szkole / Kinga Woskowska.// Niebieska Linia. – 2018,   nr 2, s. 19-21
 
46.Potrzebujemy współpracy międzyresortowej / z Aleksandrą Lewandowską rozmawia Maja Ruszpel.// Serwis Informacyjny Uzależnienia. – 2024, nr 2, s. 1-5
 
47.Praca z grupą, w której pojawi się zjawisko przemocy rówieśniczej : scenariusz zajęć    z pedagogiem/psychologiem szkolnym/wychowawcą / opracowała Monika Perkowska.// Głos Pedagogiczny. – 2022, nr 136, s. 38-39
 
48.Praktyczne aspekty realizacji programu profilaktyki agresji wśród najmłodszych : „Spotkania z Leonem” / Ewa Czemierowska-Koruba.// Meritum. – 2017, nr 2, s. 47-53
 
49.Prawne podstawy reakcji na agresję / Michał Łyszczarz.// Dyrektor Szkoły. – 2020,     nr 12, s. 68-70
 
50.Profilaktyka przemocy w szkole / Maria Engler.// Świat Problemów. - 2021, nr 6,          s. 17-20
 
51.Profilaktyka szkolnej przemocy rówieśniczej wśród nastolatków / Agata Sierota.// Niebieska Linia. – 2024, nr 4, s. 7-10
 
52.Przebieg Interwencji / Dominika Cieślikowska.// Dyrektor Szkoły. – 2022, nr 5, s. 60
 
53.Przeciwdziałanie agresji i przemocy w szkole – harmonogram działań profilaktycznych.// Głos Pedagogiczny. – 2022, nr 134, s. 36-37
 
54.Przemoc i agresja w instytucjach resocjalizacyjnych dla nieletnich dziewcząt / Kazimierz Ptak.// Nauczyciel i Szkoła. – 2017, nr 1, s. 111-118
 
55.Przemoc rówieśnicza / Agata Jaworska.// Dyrektor Szkoły. – 2021, nr 10, s. 55-57
 
56.Przemoc rówieśnicza / Dominika Cieślikowska.// Dyrektor Szkoły. – 2022, nr 5, s. 57-58
 
57.Przemoc w szkole : w jaki sposób interweniować i zapobiegać obojętności wobec krzywdzenia / Sylwia Kita.// Niebieska Linia. – 2023, nr 2, s. 30-32
 
58.Przepisy antymobbingowe / Monika Sewastianowicz.// Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 2,  s. 68-73
 
59.Raport „Dzieci się liczą 2022” – lektura obowiązkowa dla dorosłych / Agata Jabłonowska-Turkiewicz.// Remedium. – 2023, nr 1, s. 9-10
 
60.Relationship between schools bullying victimization and social attachment patterns in adulthood / Anzela Popyk, Paula Pustułka, Małgorzata Wójcik, Maria Mondry.// Studia Socjologiczne. – 2024, nr 2, s. 139-157
 
61.Retrospektywne spojrzenie na przemoc rówieśniczą w szkole / Aleksandra Tłuściak-Deliowska.// Kultura i Edukacja. – 2016, nr 3, s. 11-32
 
62.Rozpoznanie mobbingu / Magdalena Goetz.// Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 2, s. 74-79
 
63.Rozpoznanie i przeciwdziałanie przemocy w szkole / Łukasz Franków.// Życie Szkoły. – 2025, nr 1, s. 24-28
 
64.Rozwiązywanie konfliktów pomiędzy uczniami / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz.// Życie Szkoły. – 2020, nr 2, s. 44-48
 
65.Różne oblicza agresji i przemocy / Danuta Bula.// Wychowawca. – 2018, nr 5, s. 20-21
 
66.Show z wymierzania sprawiedliwości / Tadeusz Kozłowski.// Dyrektor Szkoły. – 2023, nr 5, s. 53-56
 
67.Skutecznie przeciw agresji w szkole / Magdalena Goetz.// Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 2, s. 51-54
 
68.Słowa mają moc / Sławomir Kostrzewa.// Wychowawca. – 2018, nr 5, s. 16-17
 
69.Smaki dzieciństwa / Mirosława Kątna.// Niebieska Linia. – 2020, nr 5, s. 22-23
 
70.Sprawcy, ofiary, trudne sytuacje / Jacek Pyżalski. // Głos Nauczycielski. – 2022, nr    49-50, s. 12
 
71.Strategia radzenia sobie w sytuacji wystąpienia przemocy rówieśniczej / Marlena Stradomska.// Głos Pedagogiczny. – 2023, nr 143, s. 14-22
 
72.Szkolna polityka przeciwdziałania agresji i przemocy / Ewa Czemierowska-Koruba.// Remedium. – 2018, nr 7-8, s. 54-56
 
73.Szkolne nękanie / Sylwia Pawłowska.// Remedium. – 2022, nr 10, s. 21-23
 
74.Świadek wykluczenia w sytuacji bullyingu. Predykatory interwencji / Karolina Walczak-Człapińska.// Kultura i Edukacja. – 2019, nr 1, s. 142-157
 
75.Temat: Przemoc rówieśnicza – jak zapobiegać i reagować? : scenariusz lekcji dla klas  7-8 oraz szkół ponadpodstawowych / Małgorzata Pomianowska.//Dyrektor Szkoły. – 2023, nr 5, s. 57-60
 
76.Trudne zachowania uczniów : dokuczanie i szykanowanie rówieśników / Karolina Oleksa.// Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 6, s. 41-43
 
77.Uczeń w sytuacji kryzysowej / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Życie Szkoły. - 2021,   nr 2-3, s. 46-53
 
78.Uczeń z niepełnosprawnością a zjawisko przemocy / Ilona Rzemieniuk.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2019, nr 3, s. 59-64
 
79.W obliczu zagrożenia : przemoc seksualna wśród nastolatków / Marlena Stradomska.// Głos Pedagogiczny. – 2024, nr 148, s. 11-20
 
80.W spektrum – bez przemocy / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 9, s. 24-27
 
81.Wdrażanie mediacji rówieśniczych jako komponent profilaktyki i bezpieczeństwa w szkole podstawowej / Monika Kurzynoga.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2024, nr 8, s. 19-30
 
82.Wpływ przemocy słownej na oceny / Martyna Nowak, Ignacy Maliszewski.// Dyrektor Szkoły. – 2022, nr 1, s. 51-54
 
83.Wspólnie dla bezpieczeństwa / Włodzimierz Kaleta.// Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 12,  s. 82-85
 
84.Wulgaryzmy przejawem agresji seksualnej uczniów / Marek Babik.// Wychowawca. – 2018, nr 5, s. 12-15
 
85.Wykorzystanie metody sytuacyjnej w przygotowaniu nauczycieli do radzenia sobie z przemocą rówieśniczą wśród uczniów / Aleksandra Tłuściak-Deliowska.// Nauczyciel      i Szkoła. – 2016, nr 2, s. 241-256
 
86.Wykorzystanie poważnych gier cyfrowych w profilaktyce przemocy rówieśniczej / Aleksandra Tłuściak-Deliowska. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2021, nr 3, s. 68-80
 
87.Zagrożenie bezpieczeństwa dziecka we współczesnym świecie – wybrane problemy / Tomasz Sadowski.// Edukacja Wczesnoszkolna. – 2020/2021, nr 1, s. 25-42
 
88.Zajęcia profilaktyczne w szkole / Agata Wacławowicz.// Świat Problemów. – 2020, nr 2, s. 13-14
 
89.Zapobiegaj i reaguj : przemoc w szkole – likwidacja gimnazjów nie rozwiąże problemów / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. – 2017, nr 21, s. 6
 
90.Zapobieganie i ograniczanie przemocy rówieśniczej w szkole. Sprawiedliwość naprawcza jako element kreowania kultury współpracy i budowania kapitału społecznego / Aleksandra Tłuściak-Deliowska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2017, nr 8,  s. 35-43
 
91.Zasady postępowania w przypadku agresji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.// Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 4, s. 43-44
 
92.Zastraszanie i przemoc szkolna / Maria Engler.// Niebieska Linia. – 2012, nr 2, s. 12-15
 
93.Zdrowie i zachowania zdrowotne młodzieży szkolnej w Polsce na tle wybranych uwarunkowań socjodemograficznych : wyniki raportu HBSC 2014. Cz. 2 / oprac. Anna Jarmuszkiewicz.// Remedium. – 2016, nr 9, s. 5-7
 
94.Znęcanie się : stop przemocy rówieśniczej – scenariusz / Anna Kiełczewska.// Nowoczesna Biblioteka 3.0. – 2023, nr 65, s. 6-7
 
95.Związek między postawami wobec przemocy a agresywnymi zachowaniami w szkole / Magdalena Borkowska.// Świat Problemów. – 2023, nr 7-8, s. 46-47
 
Materiały audiowizualne:
 
1.   Agresja : słowo jak pięść [Film] / scen. i reż. Tomasz Mucha. – Kraków : Wydawnictwo WAM, 2014
Sygn.: CzM 2016/TV
 
2.   Agresja i przemoc w szkole : [Dokument elektroniczny] przyczyny, reagowanie, zapobieganie. – Poznań : Oficyna MM Wydawnictwo Prawnicze, 2015                                               
Sygn.: CzM 313/CDR
 
3.   Asertywność [Film] : szkoła podstawowa. 5, Znalezione, nie kradzione / reż. Dariusz Regucki ; oprac. materiałów dydaktycznych Olga Estera Regucka. – Sosnowiec : Projekt-Kom, [2011] 
Sygn.: CzM 1434/TV                                          

4.   Bullying – przemoc rówieśnicza w szkole [Film] / reż., zdj., montaż Marcin Wołkowicz. – Piaseczno : Tutto Arts & Media, 2018                                                                     
Sygn.: CzM 2260/TV
 
5.   Dręczyciele [Film]. – Sosnowiec : Projekt-Kom, [2010]                                                          
Sygn.: JM 194/TV, LM 154/TV
 
6.   Misiek [Film] : [pomoc dla nauczyciela w przeprowadzeniu godziny wychowawczej w gimnazjum i w szkole ponadgimnazjalnej] / reż. Dariusz Regucki. – Sosnowiec : Projekt-Kom, 2012                                                                                          
Sygn.: CzM 1728/TV, JM 211/TV
 
7.   Postawy wobec przemocy rówieśniczej [Film] / reż., zdj., montaż Marcin Wołkowicz. – Piaseczno : Tutto Arts & Media, 2018                                                                
Sygn.: CzM 2261/TV
 
 
 
Lokalizacja: 
M – Wypożyczalnia PBW Krosno 
Cz – Czytelnia Ogólna PBW Krosno 
BM – Wypożyczalnia Brzozów 
JM – Wypożyczalnia Jasło 
LM – Wypożyczalnia Lesko
SM – Wypożyczalnia Sanok
UK – Wypożyczalnia Ustrzyki Dolne
 

Autor: Marek Hejnowicz