Uczeń zdolny - specjalne potrzeby edukacyjne (2013-2024)

Krosno

Wydawnictwa zwarte:

1. (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej : inny  w ławce szkolnej. T. 2 / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Marzanna  Farnicka. - Toruń : "Adam Marszałek", 2018                                              
Sygn.: M 139593

2. Astronomia : innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych / Sylwester Kołomański, Grzegorz Żakowicz, Arkadiusz Berlicki ; konsultacja Tomasz Mrozek, Rozalia Ligus. - Wrocław : Fundacja Edukacji Międzynarodowej, 2013
Sygn.: LM 30222, UM 26771, Cz 135244

3. Biologia : innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych / Joanna Łubocka, Józef Krawczyk ; konsultacja Wojciech Małecki, Barbara Zimoń-Dubowik. - Wrocław : Fundacja Edukacji Międzynarodowej, 2013
Sygn.: LM 30223, UM 26772

4. Chemia : innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych / Dorota Strutyńska-Duszyńska, Tomasz Misiaszek ; konsultacja Wojciech Małecki, Barbara Zimoń-Dubowik. - Wrocław : Fundacja Edukacji Międzynarodowej, 2013
Sygn.: LM 30224, UM 26773


5. Czas wolny... od nudy : zrównoważony rozwój uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych / Tomasz Knopik. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014  
Sygn.: BM 37577, JM 73451, LM 30418, M 136415, UM 26931, Cz 136166

6. Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli / Franciszek Bereźnicki. - Kraków : "Impuls", 2015                                                  Sygn.: JM 73708, LM 30583, M 137403

7. Geografia : innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych / Janusz Łach, Maria Bogdanowicz, Ryszard Pawlak ; konsultacja Stanisława Socha, Rozalia Ligus. - Wrocław : Fundacja Edukacji Międzynarodowej, 2013 Sygn.: LM 30226, UM 26775, Cz 135245

8. Informatyka : innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych / Krzysztof Loryś, Zygmunt Mazur, Rafał Nowak ; konsult. Tomasz Greczyło, Maria Szecówka-Nowak. - Wrocław : Fundacja Edukacji Międzynarodowej, 2013
Sygn.: LM 30227, UM 26776

9. Jak pomagać uczniom rozwijać uzdolnienia informatyczne? / Hanna Stachera, Anna Kijo, Justyna Wilińska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
Sygn.: BM 37579, JM 73456, LM 30422, M 135988, M 135989, UM 26926, Cz 135987

10. Jak pracować z uczniem zdolnym? : poradnik dla nauczycieli historii / Małgorzata Machałek ; współpraca Jarosław Usowicz. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013                                                                           
Sygn.: BM 37272, BM 37273, JM 73196, JM 73197, LM 30168, LM 30169, M 135829, M 136120, M 136432, UM 26712, UM 26713, Cz 135828  
11. Model pracy z uczniem zdolnym w szkole podstawowej : jak praktycznie    i systemowo zorganizować edukację uczniów zdolnych na poziomie szkoły podstawowej? [1] / Iwona Fechner-Sędzicka. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013 Sygn.: BM 37276, BM 37277, JM 73192, JM 73193, LM 30170, LM 30171,M 135824, UM 26707, UM 26708, Cz 135822

12. Model pracy z uczniem zdolnym w szkole ponadgimnazjalnej. [3] / Kinga Gałązka, Ewa Antonina Muzioł. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
Sygn.: JM 73448, JM 73449, LM 30423, M 135986, M 136196, M 136197,  UM 26898, UM 26927,  Cz 135985

13. Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone : skuteczny trening umiejętności / Richard Guare, Peg Dawson, Colin Guare ; tłumaczenie Aleksandra Weksej. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019                       
Sygn.: JM 75139, M 142159

14. Pedagogika wczesnoszkolna : rekonstrukcja kluczowych problemów / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Iwona Kopaczyńska, Mirosława Nyczaj-Drąg. - Toruń : Adam Marszałek, 2017                                                               
Sygn.: JM 74091, M 139105

15. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole i przedszkolu : zasady organizacji, przykłady praktycznych rozwiązań, pytania i odpowiedzi, narzędzia / Marzenna Czarnocka. - Warszawa : "Wiedza i Praktyka", 2017                    
Sygn.: BM 38419, Cz 139209

16. Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : poradnik dla nauczyciela / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Jadwiga Stawska. -    Warszawa : "Difin", 2014                                                                                           
Sygn.: BM 37331, JM 73382, UM 26917, Cz 135896

17. Praca z uczniem uzdolnionym geograficznie : poradnik dla nauczycieli / Elżbieta Szkurłat [i in.]. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014       
Sygn.: BM 37583, JM 73452, LM 30421, UM 26925, Cz 136162

18. Praca z uczniem zdolnym : poradnik dla nauczycieli i dyrektorów / Zuzanna Kołacz-Kordzińska. - Warszawa : "Verlag Dashofer", 2013  
Sygn.: M 134505

19. Praca z uczniem zdolnym na lekcjach języka polskiego i zajęciach pozalekcyjnych / Teresa Kosyra-Cieślak. -  Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013                                                                                       
Sygn.: BM 37022, BM 37023, BM 37024, JM 73043, JM 73044, LM 30042, LM 30043, M 133976, M 133977, M 133978, M 133979, UM 26588, UM 26589, UM 26590, Cz 133975

20. Praca z uczniem zdolnym na zajęciach lekcyjnych z wiedzy o społeczeństwie : poradnik dla nauczycieli / Lidia Pasich, Jolanta Gwóźdź. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013                                                                           
Sygn.: BM 37025, BM 37026, BM 37027, JM 73200, JM 73201, M 133985,M 133986, M 133987, M 133988, UM 26614, UM 26615, UM 26616, Cz 133984

21. Praca z uczniem zdolnym na zajęciach z przedmiotów artystycznych :  poradnik dla nauczycieli / Celina Zbrzeźna, Anita Przybyszewska-Pietrasiak, Grażyna Ratajczak-Nadolska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
Sygn.: BM 37584, JM 73458, LM 30427

22. Psychologia geniuszu : odblokuj talenty i kreatywność swojego dziecka / Andrew Fuller ; tłumaczenie Grażyna Chamielec. - Warszawa : Wydawnictwo Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, copyright 2017                                
Sygn.: M 142422

23. Rodzina uczniów zdolnych / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak, Andrzej E. Sękowski. - Warszawa : "Difin", 2018                                      Sygn.: JM 74558, M 138997

24. Rozpoznać, wspierać, rozwijać : poradnia psychologiczno-pedagogiczna i szkoła a uczeń zdolny / Marzenna Czarnocka, Maria Foryś, Kinga Truś. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014                                            
Sygn.: BM 37578, JM 73445, LM 30417, M 136414, UM 26930, Cz 136165

25. Rozwijanie zdolności językowych na lekcji języka obcego / Joanna Sobańska-Jędrych, Beata Karpeta-Peć, Marta Torenc. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013                                                                                        Sygn.: BM 37280, BM 37281, JM 73202, JM 73203, LM 30174, LM 30175, M 135821, M 136433, UM 26709, UM 26710, UM 26711, Cz 135820

26. Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016 Sygn.: BM 38794, JM 74300, JM 75141, LM 30708, UM 27188, BCZ 37895,Cz 137689

27. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia w praktyce życia szkolnego / red. Barbara Wolny, Małgorzata Lis. - Łódź : Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna, 2018                                                                                                      
Sygn.: JM 74260, M 139383, M 139651, UM 28631

28. Szkoła geniuszy / Bruce Holsinger ; przełożyła Adriana Celińska. - Warszawa : Prószyński i S-ka, 2020
Sygn.: UM 27937

29. Świat wartości uczniów zdolnych / Beata Łubianka, Andrzej E. Sękowski. - Lublin : Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2016                                 
Sygn.: JM 73890

30. Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej / Aneta Paszkiewicz, Małgorzata Łobacz. - Warszawa : "Difin", 2013 Sygn.: BM 37132, JM 73417, LM 30211, M 134518,  UM 26733

 31. Umiejętności społeczne dzieci : kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojowej i dzieci ze specjalnymi potrzebami / Aneta Jegier, Beata Szurowska. - Warszawa : "Difin", 2017                        
Sygn.: JM 74421, M 138832

32. Uzdolnienia matematyczne u dzieci : co pozwala rozwinąć skrzydła dzieciom uzdolnionym matematycznie? / Karolina Skarbek. - Kraków : Impuls, 2020
Sygn.: M 141191

33. Wszystkie dzieci są zdolne : jak marnujemy wrodzone talenty / Gerald Hüther, Uli Hauser ; przeł. Andrzej Lipiński. - Słupsk : "Dobra Literatura", 2014
Sygn.: LM 30329, M 136457, UM 26869

34. Wychowanie fizyczne - praca z uczniem zdolnym / Michał Bronikowski, Adam Kantanista, Agata Glapa. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014     
Sygn.: BM 37586, BM 37587, JM 73443, LM 30419

35. Zafascynowani światem : efektywne wspieranie rozwoju zdolności i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej / Tomasz Knopik. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2018                                            
Sygn.: BM 38748, BM 38749, JM 74540, JM 74541, M 140066, UM 27856, Cz 140065
 
 
Artykuły z wydawnictw zwartych:
 
1. Dziecko zdolne. Jak rodzina może wspierać rozwój dziecka zdolnego / Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Karolina Jabłońska // W: Rodzina w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą. Cz. 1. - Warszawa : Difin, 2019. - S. 106-121                 
Sygn.: BM 38792, M 140836

2. Możliwości i ograniczenia edukacji uczniów zdolnych w warunkach szkoły masowej / Iwona Czaja-Chudyba // W: Razem czy osobno? : współczesne mity, klisze i szablony edukacyjne. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. 59-74  
Sygn.: JM 74121, M 138766, M 141625

3. O mistrzach uczniów zdolnych / Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka // W: Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T. 3, Mistrz i uczeń w cyberprzestrzeni. - Kraków : "Impuls", 2018. - S. 55-71                              
Sygn.: M 140226

4. Przykłady technik kształcenia na odległość w pracy z uczniem o szczególnych zdolnościach językowych / Beata Gałan // W: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 2. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2013. - S. 103-111
Sygn.: BM 37104, LM 30198, UM 26727, Cz 143998
 
 
Wydawnictwa ciągłe:
 
1. "Mamo chcę się uczyć języka angielskiego" - asynchroniczny rozwojowo, uzdolniony językowo uczeń klasy I w procesie kształcenia z zakresu języka angielskiego / Kinga Lisowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2023,  nr 6, s. 38-47
2. (Nie)zwyczajni : tworzenie warunków do rozwoju zdolności w najbliższym środowisku dziecka / Teresa Kosiarek // Meritum. - 2020, nr 1, s. 10-17
3. (Zdolny) sześciolatek w szkole - dlaczego czasem to nie wypala? / Anna Kałuba-Korczak // Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 2, s. 25-28
4. Akceptacja dziecka zdolnego przez rówieśników / Patrycja Banasik // Remedium. - 2017, nr 7-8, s. 30-31
5. Asynchronia rozwojowa u dzieci zdolnych / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Życie Szkoły. - 2022, nr 4, s. 11-14
6. Coraz zdolniejsza młodzież / Bolesław Niemierko // Nowa Szkoła. - 2016, nr 5, s. 29-40
7. Czy uczeń zdolny jest geniuszem? / Seweryn Leszczyński // Wychowawca. - 2014, nr 9, s. 8-9
8. Dekalog nauczyciela ucznia zdolnego / Małgorzata Łoskot // Biologia w Szkole. - 2014, nr 6, s. 33
9. Dziecko zdolne czy nad wyraz ambitni rodzice? / Ewa Zielińska // Bliżej Przedszkola. - 2020, nr 6, s. 16-19
10. Funkcja szkoły w rozwoju ucznia zdolnego we wczesnej edukacji / Joanna Skoczylas // Nowa Szkoła. - 2016, nr 2, s. 34-45
11. Identyfikowanie ucznia zdolnego w szkole / Joanna Skoczylas // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2016, nr 6, s. 23-29
12. Jak odkrywać i rozwijać zdolności uczniów? : teoria inteligencji wielorakiej / Mariola Tracz // Geografia w Szkole. - 2016, nr 2, s. 30-32
13. Jak pracować z uczniem zdolnym w bibliotece / Małgorzata Celuch // Nowoczesna Biblioteka 3.0 : prawo w praktyce, informatyzacja, promocja czytelnictwa, dofinansowanie, ochrona danych osobowych. - 2020, nr 29,          s. 11-14
14. Jak pracować z uczniem zdolnym? / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Polonistyka. - 2021, nr 3, s. 28-33
15. Jak rozpoznać indywidualne zdolności dziecka i rozwijać jego potencjał? / Magdalena Goetz // Biologia w Szkole. - 2018, nr 2, s. 30-33
16. Jak rozwijać talenty uczniów w szkole? / Jadwiga Babral // Wychowawca. - 2024, nr 5, s. 30-31
17. Jak wspierać, żeby nie zaszkodzić? : stwarzanie najlepszych warunków dla rozwoju uzdolnień uczniów w szkole i poza nią / Maria Mach // Meritum. - 2020, nr 1, s. 2-9
18. Kierunki pracy poradniczej z rodzinami dzieci zdolnych = Guidelines for counselling work with families of gifted children / Małgorzata Stańczak // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. - 2021, nr 2, s. 131-140
19. Mentoring w pracy z uczniem zdolnym / Katarzyna Wasilewska-Ostrowska // Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 2, s. 95-105
20. Motywacja uczniów ze SPE a efektywność doradztwa / Andrzej Michalik // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 1, s. 50-54
21. Mógłby, ale nie może - o zdolnym dziecku bez osiągnięć / Aleksandra Godlewska // Życie Szkoły. - 2014, nr 5, s.28-29
22. Nieidealny uczeń zdolny / Kinga Chojnacka, Weronika Sobczak, Weronika Syska // Remedium. - 2016, nr 11, s. 14-15
23. O uczniach zdolnych / Małgorzata Nowak // Dyrektor Szkoły. - 2014, nr 9,    s. 66
24. Praca nauczyciela z uczniem zdolnym w szkole podstawowej / Magda Jaskulska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 2, s. 20-27
25. Praca z uczniem wybitnie zdolnym : indywidualny program lub tok nauki / Dorota Zając // Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 10, s. 27-30
26. Praca z uczniem zdolnym ruchowo na lekcji WF / Ewa Brzozowska-Wicherek // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2019, nr 6, s. 5-9
27. Praca z uczniem zdolnym szansą rozwoju nauczyciela / Mariusz Domański // Edukacja i Dialog. - 2019, nr 3-4, s. 6-9
28. Proces kształtowania zdolności jako proces wychowania / Piotr Petrykowski // Wychowanie na co Dzień. - 2017, nr 6, s. 3-7
29. Przygotowanie nauczycieli przedszkoli oraz edukacji wczesnoszkolnej do rozpoznawania w grupie rówieśniczej dzieci zdolnych / Samanta Derwich-Zdybel // Szkoła Specjalna. - 2016, nr 1, s. 5-16
30. Słów kilka o statusie ucznia zdolnego w polskiej szkole / Mariusz Domański // Edukacja i Dialog. - 2017, nr 1-2, s. 65-66
31. Uczeń szczególnie uzdolniony w bibliotece szkoły średniej / Anna Haman // Biblioteka w Szkole. - 2023, nr 11, s. 18-19
32. Uczeń zdolny - jak nie zniechęcić dziecka do nauki? / Kinga Rusin // Życie Szkoły. - 2014, nr 11, s. 8-10
33. Uczeń zdolny - jak wspierać jego rozwój i talenty? / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. - 2021, nr 128, s. 5-10
34. Uczeń zdolny a szkolne i pozaszkolne przestrzenie edukacyjne / Agnieszka Włoch // Nowa Szkoła. - 2013, nr 2, s. 7-18
35. Wspieranie uczniów w identyfikacji ich mocnych stron / Paweł Borowiecki // Remedium. - 2018, nr 11, s. 5-7
36. Zdolni czy niedostosowani? Perfekcjonizm dziecięcy i młodzieżowy z perspektywy psychologii edukacji / Iwona Dudek, Romuald Polczyk // Edukacja. - 2018, nr 3, s. 58-74
37. Zdolny, czyli jaki? : kilka uwag o zdolnościach i pracy nad ich rozwojem / Maciej Karwowski // Meritum. - 2018, nr 3, s. 107-111
 
Lokalizacja:
M – Wypożyczalnia PBW Krosno
Cz – Czytelnia Ogólna PBW Krosno
BM – Wypożyczalnia Brzozów
JM – Wypożyczalnia Jasło
LM – Wypożyczalnia Lesko
SM – Wypożyczalnia  Sanok
UM – Wypożyczalnia Ustrzyki Dolne

Autor: Anna Reiss-Hejnar