Wydawnictwa zwarte
1. 100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych : wspomaganie uczniów z autyzmem / Claire Bullock ; przekład: Karol Jaroszewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018
Sygn.: M 139936, BM38535, JM 74507, LM 31034, SM 54644, UM 27701
2. 100 pomysłów, jak pomóc uczniom z trudnościami / Isabelle Deman ; przekład Katarzyna Panfil. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020
Sygn.: M 141197, M 141099, BM 38841, JM 74815, LM 31191, SM 54982, UM 27877
3. Dialogi komiksowe : ilustrowane rozmowy dla uczniów z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami / Carol Gray ; przekład Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2021
Sygn.: M 141816
4. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych
w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : I etap edukacyjny / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Cecylia Mach, Krystyna Szczepańska. Wyd.3. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019
Sygn.: BM 38909, JM 74886, UM 27987
5. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych
w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : II etap edukacyjny / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Cecylia Mach, Krystyna Szczepańska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017
Sygn.: Cz 138411, UM 27986
6. Dydaktyka specjalna : od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych / redakcja naukowa Joanna Głodkowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017
Sygn.: M 138855, BM 38340, SM 54425
7. Dydaktyka specjalna : od wzorca do interpretacji / Joanna Głodkowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017
Sygn.: M 138856, BM 38341, LM 31017, SM 54424
8. Dydaktyka specjalna : wybrane zagadnienia / red. nauk. Janina Wyczesany. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014
Sygn.: M 135608, Cz 135461, BM 37353, JM 73287, SM 53210, UM 26756
9. Dyslektyczne talenty : jak wydobyć ukryty potencjał dyslektycznego mózgu / Brock L. Eide, Fernette F. Eide ; przekł. Dorota Szatkowska-Jaskuła. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019
Sygn.: M 140393, BM 38660, SM 54761
10. Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni informacyjnej / red. nauk. Mirosław Z. Babiarz, Karol Bidziński, Alicja Giermakowska. - Kraków : "Impuls", 2016
Sygn.: M 138224, JM 74212, LM 31026, SM 54091
11. Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy / Zbigniew Tarkowski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016
Sygn.: M 138006, BM 37904, JM 73916, UM 27382
12. Dziecko afatyczne w szkole i przedszkolu : poradnik dla nauczycieli / red. Anna Paluch, Elżbieta Drewniak-Wołosz. - Gliwice : "Komlogo", 2017
Sygn.: M 138813, BM 38354, JM 74364, LM 31006, SM 54440, UM 27656
13. Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole / redakcja naukowa Iwona Chrzanowska, Grzegorz Szumski ; [współpraca: Agnieszka Rybińska]. - Warszawa : Wydawnictwo FRSE, 2020
Sygn. : JM 74902, UM 27950
14. Ja jako uczeń / oprac. merytoryczne i graficzne Ewa Święcicka. - Gdańsk : "Harmonia", 2018
Sygn.: M 139714, LM 31019, UM 27652
15. Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki / Elżbieta Maria Minczakiewicz.
Wyd. 3. - Kraków : "Impuls", 2010
Sygn.: SM 52084, UM 26210
16. Jak wspomagać dziecko z FASD w edukacji / Teresa Jadczak-Szumiło, Katarzyna Kałamajska-Liszcz, Krzysztof Liszcz. - Warszawa : Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, 2018
Sygn.: M 139877, JM 74560, SM 54629
17. Każdego dnia mówię więcej : materiały edukacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami i trudnościami w komunikacji : jesień / Olga Kłodnicka. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018
Sygn.: BM 38353, SM 54509
18. Komunikuję się z otoczeniem : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz problemami w komunikacji / Jacek Stojanowski. Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz problemami w komunikacji. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, copyright 2019
Sygn.: BM 38875
19. (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej : uczniowie z problemami w nauce i zachowaniu. T. 1 / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Klaudia Żernik. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018
Sygn.: M 139592
20. Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. - Gdańsk : "Harmonia", 2017
Sygn.: Cz 138788, JCz 74928, BM 38137, UM 27649
21. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole i przedszkolu : zasady organizacji, przykłady praktycznych rozwiązań, pytania i odpowiedzi, narzędzia / Marzenna Czarnocka. - Warszawa : "Wiedza i Praktyka", 2017
Sygn.: Cz 139209, BM 38419
22. Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : poradnik dla nauczyciela / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Jadwiga Stawska. - Warszawa : "Difin", 2014
Sygn.: Cz 135896, BM 37331, JM 73382, SM 53388, UM 26917
23. Program zajęć edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska. - Warszawa : Difin, 2020
Sygn.: Cz 141562
24. Program zajęć edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. - Warszawa : Difin, 2020
Sygn.: Cz 141563
25. Programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. - Gdańsk : Harmonia, 2017
Sygn.: BM 38112
26. Skarbiec nauczyciela-terapeuty : (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) czyli Od programu do realizacji - propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnym
o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Kraków : "Impuls", 2017
Sygn.: UM 27445 + CD-ROM
27. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia w praktyce życia szkolnego / red. Barbara Wolny, Małgorzata Lis. - Łódź : Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna, 2018
Sygn.: M 139651, M 139651, JM 74260, SM 54533
28. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie / Piotr Plichta [i in.]. - Kraków : "Impuls", 2017
Sygn.: M 138752, BM 38116, JM 74108, LM 30964, SM 54532, UM 27686
29.Specyficzne trudności w uczeniu się : niezbędnik nauczyciela / Diana Hudson ; przekł. Dorota Szatkowska-Jaskuła. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019
Sygn.: M 140388, BM 38669, SM 54770
30. Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej : strategie nauczania poparte badaniami / David Mitchell ; przekł. Juliusz Okuniewski.- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016
Sygn.: M 139216
31.Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji : role i zadania pedagoga, psychologa i wychowawcy : konteksty trans- i interdyscyplinarne / pod red. nauk. Ireny Koszyk, Bronisławy Ogonowski, Sławomira Śliwy. - Kraków : "Impuls", 2018
Sygn.: M 139648
32. Terapia pedagogiczna : scenariusze zajęć : poradnik dla terapeuty i nauczyciela / Anna Radwańska. - Warszawa : Difin, 2018
Sygn.: Cz 139656, BM 38436, JM 74420, LM 30937, SM 54538, UM 27690
33. Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej / red. Zofia Palak, Magdalena Wójcik. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2016
Sygn.: M 138237, BM 37973, LM 30727, SM 54140, UM 27373
34. Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej / Aneta Paszkiewicz, Małgorzata Łobacz. - Warszawa : "Difin", 2013
Sygn.: M 134518, BM 37132, JM 73417, LM 30211, UM 26733
35. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : pomoc psychologiczno-pedagogiczna, dostosowanie wymagań / Kazimierz Słupek.
- Gdańsk : "Harmonia", 2018
Sygn.: M 139668, BM 38671, SM 47226
36. Umiejętności społeczne dzieci : kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojowej i dzieci ze specjalnymi potrzebami / Aneta Jegier, Beata Szurowska. - Warszawa : "Difin", 2017
Sygn.: M 138832, JM 74421, SM 54714
37. Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej / red. naukowa Elżbieta Stokowska-Zagdan, Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk. - Warszawa : Difin, 2020
Sygn.: M 141489
38. Zabawy i ćwiczenia na cały rok : propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. Wyd. 6 popr. - Kraków : "Impuls", 2012
Sygn.: LM 29909, UM 26510
39. Zafascynowani światem : efektywne wspieranie rozwoju zdolności i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej / Tomasz Knopik. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2018
Sygn.: Cz 140065, M 140066, BM 38748, JM 74540, SM 54659, UM 27856
Artykuły z wydawnictw zwartych
1. Biblioterapia jako forma wspomagania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w kształceniu wczesnoszkolnym / Katarzyna Barbara Kochan.// W: Wybrane zagadnienia z teorii i praktyki logopedycznej. - Zielona Góra : Uniwersytet Zielonogórski, 2013. -
S. 107-116
Sygn.: M 135274 M
2. Diagnoza interakcyjna w procesie wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Joanna Żądło.// W: Dziecko i nauczyciel
w procesie poznania i działania. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej, 2016. - S. 112-122
Sygn.: M 138120, BM 38121
3. Dostosowanie wymagań oraz wspomaganie w pracy na lekcji gimnazjalistów z mózgowym porażeniem dziecięcym w klasach integracyjnych / Marta Wójcik, Agnieszka Kamyk-Wawryszuk. // W: Edukacja i rehabilitacja dzieci z niepełnosprawnością. - Olsztyn : Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, cop. 2015. - S. 145-160
Sygn.: Cz 136839
4. Edukacja seksualna osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Remigiusz J. Kijak.// W: Dydaktyka specjalna : wybrane zagadnienia. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. - S. 211-232
Sygn.: Cz 135461, M 135608, BM 37353, JM 73287, SM 53210, UM 26756, LM 30278
5. Indywidualizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi mającymi specyficzne trudności w nauce szkolnej // (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej : inny w ławce szkolnej. T. 2. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. 51-72
Sygn.: M 139593
6. Model opieki nad osobami z całościowymi zaburzeniami rozwoju
(z autyzmem i zespołem Aspergera) / Małgorzata Moszyńska, Marta Wójcik.// W: Edukacja i rehabilitacja dzieci z niepełnosprawnością. - Olsztyn : Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, cop. 2015. - S. 111-122
Sygn.: Cz 136839
7. Możliwości wykorzystania metody projektów w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Janina Wyczesany.
// W: Dydaktyka specjalna : wybrane zagadnienia. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. - S. 173-196
Sygn.: Cz 135461, M 135608, BM 37353, JM 73287, SM 53210, UM 26756, LM 30278
8. Praca zindywidualizowana z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych / Jolanta Szada-Borzyszkowska.// W: Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej. - Kraków : "Impuls" ; Białystok : Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku, 2013. - S. 217-231
Sygn.: M 134703, M 134883, LM 30204
9. Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz jego środowiskowe uwarunkowania / Joanna Żądło.// W: Dziecko i nauczyciel w procesie poznania i działania. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej, 2016. - S. 100-111
Sygn.: M 138120, BM 38121
10.Zaburzenia internalizacyjne w rozwoju dzieci - rodzaje, uwarunkowania, przeciwdziałanie / Marzanna Farnicka, Jerzy Herberger.// W: (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej : inny w ławce szkolnej. T. 2. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018. - S. 77-110
Sygn.: M 139593
Wydawnictwa ciągłe
1. Adaptacja i walidacja Wielowymiarowej Skali Postaw wobec Edukacji Włączającej / Karolina Mudło-Głagolska. // Szkoła Specjalna. - 2021, nr 2, s. 101-112
2. Czego unikać przy rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia / Magdalena Goetz.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 6, s. 17-20
3. Czy z osobą z głęboką, wieloraką niepełnosprawnością można pracować efektywnie? / Nela Grzegorczyk-Dłuciak. // Terapia Specjalna Dzieci
i Dorosłych. - 2021, nr 18, s. 26-29
4. Dzieci nieśmiałe - zdążyć z pomocą// Remedium. - 2017, nr 12,
s. 29-31
5. Dziecko z ASD jako uczestnik procesu integracji / Joanna Mikołajczyk. // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2020/2021, nr 16,
s. 6-12
6. Dziecko z niedokształceniem mowy o typie afazji : zarys problematyki / Karolina Walczak-Człapińska. // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 4, s. 245-254
7. Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w grupie rówieśniczej na poziomie edukacji wczesnoszkolnej / Anna Łojek.// Nauczanie Początkowe. - 2014/2015, nr 2, s. 101-103
8. Edukacja dzieci z niepełnosprawnościami / Marta Wawrzyniak.// Wychowawca. - 2019, nr 5, s. 6-7
9. Edukacja lingwistyczna dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych na zajęciach z języka obcego - wyzwania w edukacji zdalnej / Agnieszka Bojarczuk-Tüncer.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2020/2021, nr 1, s. 65-76
10.Edukacja włączająca, czyli inkluzja w edukacji / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2015, nr 10, s. 4-7
11.Edukacja włączająca - korzyści dla uczniów z niepełnosprawnością i bez niepełnosprawności / Karolina Gniazdowska. // Kwartalnik Pedagogiczny. - 2019, nr 4, s. 120-134
12.Funkcjonowanie ucznia z niedowidzeniem ze szczególnym uwzględnieniem choroby Stargardta w ogólnodostępnej szkole podstawowej : studium przypadku / Dariusz Łuczak, Grzegorz Brzuzy, Jacek Szmalec. // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 5, s. 348-363
13.Funkcjonowanie uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną
w wieku wczesnoszkolnym w zakresie komunikacji werbalnej / Monika Masłowska. // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 4, s. 264-272
14.Gotowość do akceptacji rówieśników z niepełnosprawnością intelektualną we wspólnej przestrzeni edukacyjnej / Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski.// Kwartalnik Pedagogiczny. - 2019, nr 3, s. 56-74
15.Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny - aspekty prawne
z komentarzem. Cz. 1 / Barbara Trochimiak.// Szkoła Specjalna. - 2018, nr 5, s. 369-375
16.Jak sobie radzić z różnorodnymi potrzebami dzieci / Anna Jankowska.
// Bliżej Przedszkola. - 2020, nr 5, s. 14-17
17.Jak wspierać w szkole jąkającego się ucznia? / Łukasz Kowalczyk.
// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 5, s. 364-369
18.Jak wspomagać rozwój percepcyjno-motoryczny dzieci z symptomami zaburzeń uczenia się? / Adriana Kłoskowska. // Życie Szkoły. - 2021,
nr 5, s. 40-44
19.Kiedy tablet może pomóc? : aplikacje przydatne w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska.// Głos Nauczycielski. - 2017, nr 17-18, s. 21
20.Koncepcja pracy z uczniem z głęboką niepełnosprawnością / Nela Grzegorczyk-Dłuciak, Halina Schmidt. // Terapia Specjalna Dzieci
i Dorosłych. - 2021, nr 18, s. 8-16
21.Kreatywność bibliotekarza w pracy z czytelnikiem o specjalnych potrzebach / Kalina Sikora.// Poradnik Bibliotekarza. - 2018, nr 3,
s. 12-14
22.Kreatywność w edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w ujęciu profesor Marii Grzegorzewskiej / Marianna Marek-Ruka.// Szkoła Specjalna. - 2017, nr 4, s. 245-250
23.Motywacja uczniów ze SPE a efektywność doradztwa / Andrzej Michalik. // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 1, s. 50-54
24.Możliwości konstruktywistycznego uczenia się dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Jolanta Maciąg.// Niepełnosprawność
i Rehabilitacja. - 2018, nr 3, s. 67-78
25.Nauczyciel ucznia z niepełnosprawnością - rozwój kompetencji zawodowych / Jolanta Lipińska-Lokś.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. - 2018, nr 1, s. 118-130
26.Nowe media wśród dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Karolina Van Laere, Kinga Sochocka.// Remedium. - 2015, nr 12, wkł. Na Uzależnienia Behawioralne, s. 1-6
27.Ograniczenia w uczestniczeniu w integracji dziecka / Beata Ignaczewska. // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2020/2021,
nr 16, s. 31-34
28.Organizacja kształcenia specjalnego uczniów z niepełnosprawnością - analiza wybranych problemów / Dorota Pufund.// Szkoła Specjalna. - 2019, nr 3, s. 205-216
29.Plany życiowe młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jako obszar pracy pedagoga szkolnego / Bogumiła Bobik. // Szkoła Specjalna. - 2021, nr 2, s. 127-139
30.Postępowanie logopedyczne w przypadku dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną / Mateusz Szurek.// Edukacja. - 2018, nr 4, s. 80-91
31.Praca z dzieckiem z trudnościami / Agnieszka Stein. // Bliżej Przedszkola. - 2020, nr 1, s. 14-16
32.Praca z uczniem z dysfunkcją wzroku okiem nauczyciela praktyka / Beata Jerzakowska-Kibenko.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2019/2020, nr 2, s. 21-32
33.Prawa nauczycieli w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Agnieszka Olechowska.// Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 3, s. 7-12
34.Prawa ucznia i obowiązki doradcy zawodowego w poradnictwie zawodowym skierowanym do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Hanna Łozińska. // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2019/2020, nr 2, s. 66-77
35.Proces integracji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi we wczesnej edukacji - case studies / Magdalena Pietruszka. // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2020/2021, nr 16, s. 35-39
36.Program pracy z uczniem ze SPE / Joanna Wrona. // Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 2, s. 36-40
37.Przekonania rodziców na temat edukacji integracyjnej, jej istoty, szans i ograniczeń / Beata Płaczkiewicz.// Szkoła Specjalna. - 2019, nr 3,
s. 217-229
38.Pronormalizacyjne zmiany w obszarze edukacji włączającej w ocenie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej / Joanna Skibska. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 6, s. 62-76
39.Przekonania nauczycieli na temat edukacji włączającej uczniów ze specjalnymi potrzebami : raport z badań / Katarzyna Ćwirynkało, Agnieszka Żyta.// Szkoła Specjalna. - 2015, nr 4, s. 245-259
40.Realizacja zindywidualizowanej ścieżki kształcenia w szkole - założenia prawne i rozwiązania praktyczne / Jacek Sikorski. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2019, nr 7, s. 13-26
41.Rozpoznawanie zaburzeń SI u dzieci / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 11, s. 17-22
42.Rozumienie pojęcia edukacja włączająca przez nauczycieli szkół ogólnodostępnych / Beata Skotnicka. // Kultura i Edukacja. - 2019,
nr 1, s. 230-247
43.Socjoterapia jako pomoc dziecku nieśmiałemu w edukacji wczesnoszkolnej / Joanna Barankiewicz.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 6, s. 62-64
44.Specjalne potrzeby edukacyjne w literaturze przedmiotu i przepisach prawa / Marta Bolińska.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2018/2019, nr 2, s. 20-37
45.Specyficzne problemy edukacyjne dziecka z cukrzycą / Magdalena Pietrzak, Agnieszka Rybacka.// Remedium. - 2016, nr 5, s. 10-11
46.System naczyń połączonych, czyli rodzina w procesie wspierania w rozwoju osób z niepełnosprawnościami / Iwona Wendreńska, Małgorzata Satoła.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2018, nr 1, s. 62-71
47.Sytuacja psychospołeczna ucznia z ADHD w klasie szkolnej - perspektywa dziecka / Małgorzata Kowalik-Olubińska. // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2019, nr 4, s. 85-93
48.System naczyń połączonych, czyli rodzina w procesie wspierania
w rozwoju osób z niepełnosprawnościami / Iwona Wendreńska, Małgorzata Satoła.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2018, nr 1,
s. 62-71
49.Szkolne ścieżki ucznia z niepełnosprawnością / Agnieszka Suszko.
// Wychowawca. - 2020, nr 5, s. 13-15
50.Tabletowe wspomaganie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska.// Meritum. - 2016, nr 4, s. 68-83
51.Terapia ręki jako holistyczna forma wsparcia ucznia z obniżoną sprawnością motoryki małej / Maja Zielińska.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 4, s. 293-297
52.Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w przestrzeni szkoły - wybrane aspekty funkcjonowania / Jolanta Lipińska-Lokś.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 5, s. 34-44
53.Uczeń ze SPE w programie profilaktyczno-wychowawczym / Andrzej Michalik.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 3, s. 50-56
54.Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w świetlicy szkolnej - doniesienia z badań / Beata Gumienny, Kamila Kasprzyk.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 4, s. 45-55
55.Wsparcie edukacyjne i specjalistyczne dla dzieci/uczniów z mutyzmem wybiórczym z perspektywy ich rodziców (na podstawie badań własnych) / Patrycja Janowska.// Edukacja. - 2018, nr 4, s. 46-67
56.Wsparcie ucznia z niepełnosprawnością w okresie zmian edukacyjnych / Ewa Dyduch. // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 2, s. 99-107
57.Wspomaganie komunikacji językowej i interakcji społecznych ucznia
z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego / Katarzyna Pardej.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2017, nr 4, s. 8-16
58.Wspomaganie uczniów z zaburzeniami mowy, języka i komunikacji w edukacji włączającej / Dorota Podgórska-Jachnik.// Edukacja. - 2018, nr 4, s. 8-21
59.Współczesna szkoła wobec specjalnych potrzeb edukacyjnych / Kinga Solewicz.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2018/2019, nr 2,
s. 7-19
60.Wybrane aspekty czasu w dwóch koncepcjach edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością / Zenon Gajdzica.// Kwartalnik Pedagogiczny. - 2019, nr 3, s. 42-55
61.Wykorzystanie technologii wspomagających uczniów z niepełnosprawnościami w edukacji włączającej / Dorota Chimicz.
// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 3, s. 175-187