W imieniu organizatorów serdecznie zapraszamy na konferencję Jak pracować z uczniem? Metody pracy w sytuacjach trudnych. Jest ona przeznaczona dla pedagogów i psychologów szkolnych, dyrektorów szkół i placówek oraz pozostałych nauczycieli, którzy chcą efektywniej pracować z uczniami i umiejętnie rozwiązywać konflikty. Gościem specjalnym konferencji będzie prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski, niekwestionowany autorytet z zakresu pedagogiki, specjalista i ekspert w tematyce pracy z uczniem, motywacji i przemocy rówieśniczej, uczestnik i koordynator międzynarodowych projektów badawczych, dotyczących funkcjonowania młodzieży oraz kompetencji wychowawczych nauczycieli.
Cele Konferencji to w szczególności: promocja rozwiązań dydaktycznych i metodycznych dla pedagogów i psychologów szkolnych oraz wychowawców ułatwiających rozwiązywanie sytuacji trudnych w szkole; wdrożenie 3. priorytetu Ministra Edukacji Narodowej dot. zdrowia psychicznego.
Organizator:
Podkarpacki Zespół Placówek Wojewódzkich w Rzeszowie (Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie, Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Rzeszowie), Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Jana Pawła II Sióstr Prezentek w Rzeszowie
Adresaci Konferencji: dyrektorzy szkół i placówek, nauczyciele pedagodzy i psychologowie szkolni, nauczycieli wychowawcy oraz pozostali nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych; przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, nauczyciele konsultanci i metodycy, nauczyciele bibliotekarze, studenci kierunków pedagogicznych.
Termin: 10 września 2024 roku
Miejsce: Instytut Teologiczno-Pastoralny w Rzeszowie, ul. Witolda 11a
Zapisy: kod QR na plakacie
Plan Konferencji
godz.9.45-10.00: rejestracja uczestników
godz. 10.00: Uroczyste otwarcie Konferencji i przywitanie zaproszonych gości (Krystyna Wróblewska Dyrektor PZPW)
godz. 10.20: Wprowadzenie w tematykę konferencji (dr Jolanta Podolak-Zając)
godz. 10.35: Radzenie sobie w sytuacjach trudnych wychowawczo. (prof. Jacek Pyżalski, UAM w Poznaniu)
godz. 13.00: oficjalne zakończenie Konferencji.