19 i 25 listopada w Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Dębowie uczniowie klas I-VIII oraz przedszkolaczki uczestniczyli w lekcjach bibliotecznych, które poprowadziła pani Gertruda Kmiecik z Biblioteki Pedagogicznej w Przeworsku. W każdej klasie zrealizowano inny temat, co sprawiło, że zajęcia były nie tylko ciekawe, ale i dostosowane do potrzeb i zainteresowań uczniów.
Dzieci z zerówki aktywnie uczestniczyły w zajęciach poświęconych znanej baśni „Brzydkie kaczątko”, która opowiada o poszukiwaniu akceptacji i odnajdywaniu swojej tożsamości. Przedszkolaki z grup „Biedronki” i „Krasnoludki” miały okazję wysłuchać uroczej historii pt. „Kotka Milusia”, która podkreśla wartości przyjaźni i zrozumienia. Obie opowieści zostały przedstawione w ciekawej formie teatrzyku kamishibai, co dodało im wyjątkowego klimatu i zaangażowało dzieci w wydarzenie. To była doskonała okazja do refleksji nad tym, jak ważne jest, aby każdy czuł się akceptowany i kochany, niezależnie od swoich różnic.
Uczniowie klasy I wzięli udział w zajęciach pod hasłem „Szczęśliwym być”, gdzie odkrywali, co sprawia, że czują się szczęśliwi i jak mogą pielęgnować pozytywne emocje. Dzieci z klasy III skoncentrowały się na temacie „Jak radzić sobie ze złością”, ucząc się technik zarządzania emocjami i zdrowego wyrażania swoich uczuć.
Klasa IV miała za zadanie omawiać „Moje małe i duże kłopoty”, co pozwoliło uczniom na refleksję nad wyzwaniami, które napotykają w codziennym życiu. Uczniowie klasy V podjęli dyskusję na temat „Znaczenia wartości niematerialnych”, co zachęciło ich do myślenia o istotnych aspektach życia, które nie są związane z dobrami materialnymi.
Natomiast klasa VI wyruszyła w „Emocjonalny zawrót głowy”, zgłębiając różnorodność i skomplikowanie ludzkich emocji. Uczniowie klasy VII zastanawiali się, „Co to jest plotka”, co skłoniło ich do refleksji nad tym, jak informacje mogą się rozprzestrzeniać oraz jakie mogą mieć konsekwencje dla innych ludzi. Klasa VIII podjęła ważną debatę na temat „Jaka jest różnica między żartem a wyśmiewaniem”, starając się zrozumieć, kiedy humor staje się krzywdzący.
Wszystkie grupy uczestniczyły w zajęciach z dużym zaangażowaniem, co pozwoliło im nie tylko na zdobycie nowej wiedzy, ale także na krótką refleksję nad własnym postępowaniem. Lekcje te były doskonałą okazją do nauki, samooceny oraz rozwoju umiejętności interpersonalnych w przyjaznej atmosferze.