XXIII Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom

Przemyśl

Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom to czytelnicza inicjatywa, jednocząca instytucje kulturalne i oświatowe wokół promocji czytania i czytelnictwa dzieci i młodzieży. W 2024 roku Tydzień Czytania Dzieciom obchodzony był w dniach 1-7 czerwca pod hasłem „Porozmawiajmy o książkach, Tygrysku”. Lubaczowska filia PBW włączyła się w przedsięwzięcie, biorąc udział w akcjach czytelniczych, m.in. w „czytaniu pod chmurką”, na zaproszenie Zespołu Placówek im. Jana Pawła II w Lubaczowie. Prowadzące przeniosły dzieci do krainy bajek, baśni i wierszy. W otoczeniu wiosennej zieleni dzieci wysłuchały historii o przyjaźni Kubusia Puchatka, Tygryska i innych mieszkańców Stumilowego Lasu, nawiązując do hasła tegorocznej edycji Tygodnia.

W kolejnym dniu Czytania  spotkaliśmy się w sali integracji sensorycznej SOSW. Nauczyciel bibliotekarz Lucyna Zabrońska  przygotowała krótkie wierszyki rymowanki z książki Agnieszki Frączek „Dobre obyczaje czyli w dobrym tonie o bon tonie” z pięknymi ilustracjami Ewy Beniak-Maremskiej. Rymowanki w humorystyczny sposób przedstawiały zasady, jak poprawnie zachować się na imieninach u cioci, jak częstować czekoladą, czy można być „chwalipiętą” , czy wypada podsłuchiwać. Dzieci z dużym z zaangażowaniem i żywiołowo reagowały na czytane słowo. Na zakończenie spotkania nauczycielka zaprosiła uczestników spotkania na rewizytę do Biblioteki Pedagogicznej w Lubaczowie.
Kolejna odsłona Tygodnia Czytania Dzieciom miała miejsce w murach Biblioteki Pedagogicznej. Wychowankowie internatu SOSW w Lubaczowie obejrzeli i wysłuchali bajkę„Królowa pszczół” w postaci teatrzyku kamishibai. Podczas rozmowy moderowanej dzieci opowiadały o przyjaźni, dlaczego warto sobie pomagać a także dlaczego warto czytać i jak dbać o swoje książeczki. Pod koniec zajęć uczestnicy wykonali własnoręcznie zakładki do książek.

Akcja czytania dzieciom to inicjatywa godna naśladowania. Jesteśmy przekonani, że to wyzwanie czytelnicze podejmiemy również w następnym roku, zapraszając do udziału kolejne placówki oświatowe.

Autor: Wiesława Olchowy