Autyzm

Przemyśl

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Przemyślu
Oprac. Elżbieta Krupa
Pracownik ds. Promocji

AUTYZM
Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2012 – 2020
Zebrane materiały dostępne są w PBW w Przemyślu i/lub filiach w Jarosławiu, Lubaczowie, Przeworsku


Druki zwarte:

  1. 100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych: wspomaganie uczniów z autyzmem/ Bullock Claire.- Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018
  2. Autism Movement Therapy: terapia tańcem i ruchem dla osób z autyzmem: budzimy mózg!/ Lara Joanne, Bowers Keri.- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017
  3. Autyzm: zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu, ich diagnozowanie i terapia oraz zalecenia dla rodziców/ Melillo Robert.- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017
  4. Autyzm: przyczyny, symptomy, terapia/ Pisula Ewa.- Gdańsk : "Harmonia", 2016
  5. Autyzm: więcej niż podstawy: leczenie zaburzeń ze spektrum autyzmu/ Shaw William.- Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2016
  6. Autyzm: od badań mózgu do praktyki psychologicznej/ Pisula Ewa.- Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012
  7. Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju : skala oceny zachowań autystycznych/ Błeszyński Jacek.- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2014
  8. Autyzm a prawo/ red. nauk. Adam Górski, Błażej Kmieciak.- Warszawa : "Difin", 2019
  9. Autyzm a wczesna interwencja: rzeczowe pytania, życiowe odpowiedzi/ Ball, James.- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016
  10. Autyzm... Co to dla mnie znaczy? : podręcznik z ćwiczeniami dla dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu/ Faherty Catherine .- Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2016
  11. Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem/ pod red. nauk. Bogusławy Beaty Kaczmarek i Anety Wojciechowskiej.- Kraków : "Impuls", 2015
  12. Autyzm i problemy natury sensorycznej/ Grandin Temple.- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017
  13. Autyzm i rodzina/ pod red. Anny Prokopiak i Zofii Palak.- Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2017
  14. Autyzm i zespół Aspergera/ oprac. Agnieszka Umińska ; zdj. Mateusz Patalon.- Toruń : "Literat", 2013
  15. Autyzm i zespół Aspergera/ Komender Jadwiga, Jagielska Gabriela, Bryńska Anita.- Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop.2012
  16. Autyzm i zespół Aspergera/ Grand Claire.- Warszawa : "Studio Emka", 2012
  17. Autyzm na co dzień: ponad 150 sprawdzonych sposobów postępowania z dzieckiem ze spektrum autyzmu/ Beytien Alyson.- Kraków: Uniwersytet Jagielloński, 2018
  18. Baw się i rośnij!: ponad 200 gier i zabaw, które pomogą dziecku z autyzmem zdobyć podstawowe umiejętności społeczne/ Berman Tali Field, Rappaport Abby .- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019
  19. Czarodziejka: autyzm/ Chmielewska Joanna Maria.- Szklarska Poręba : Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych "Światełko", 2017
  20. Czy kochasz Małego Misia?: o wychowaniu dziecka z zespołem Aspergera/ Pióro Barbara.- Kraków : "Impuls", 2012
  21. Czy moje dziecko ma autyzm?: jak rozpoznać najwcześniejsze oznaki autyzmu/ Teitelbaum Osnat, Teitelbaum Philip.- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2012
  22. Diagnoza interdyscyplinarna: wybrane problemy/ pod red. nauk. Joanny Skibskie.- Kraków: "Impuls", 2017
  23. Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu/ red. Sam Goldstein, Jack A. Naglieri, Sally Ozonoff ; tł. Robert Andruszko.- Kraków: Uniwersytet Jagielloński, 2017
  24. Doskonały projekt: książka o autyzmie/ Alloway Tracy Packiam.- Warszawa : Zielona Sowa, cop.2019
  25. Dotrzeć do dziecka z autyzmem: jak pomóc dzieciom nawiązywać relacje, komunikować się i myśleć : metoda Floortime/ Greenspan Stanley I., Wieder Serena.- Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2014
  26. Dzieci z zaburzeniami łączonymi : trudne ścieżki rozwoju/ red. nauk. Barbara Winczura.- Kraków : "Impuls", 2012
  27. Dziecko autystyczne : prawdziwa opowieść o Maciusiu/ Zawiślak Beata.- Kraków : "Impuls", 2012
  28. Dziecko z autyzmem: terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu/ Winczura Barbara.- Kraków : "Impuls", 2016
  29. Dziecko z autyzmem: wyzwalanie potencjału rozwojowego/ Olechnowicz Hanna, Wiktorowicz Robert.- Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013
  30. Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu: 35 wskazówek dla specjalistów/ Moran Paddy-Joe.- Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017
  31. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych 2: trening interakcji społecznych dla nastolatków i młodych dorosłych z autyzmem/ Baker Jed E..- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018
  32. Inne, ale nie gorsze: o dzieciach z autyzmem opowiadają rodzice/ Zalewski Grzegorz.- Warszawa : "Linia", 2012
  33. Integracja sensoryczna w autyzmie/ Odowska-Szlachcic Bożenna.- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018
  34. Ja i mój świat 3: lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: etap zdania : podręcznik : część 1/ Krefft Anna.- Gdańsk : "Harmonia", 2016
  35. Ja i mój świat 3: lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: etap zdania: podręcznik: część 2/ Krefft Anna.- Gdańsk : "Harmonia", 2016
  36. Ja i mój świat 3: lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap zdania : karty pracy/ Krefft Anna.- Gdańsk : "Harmonia", 2016
  37. Ja widzę to tak : osobiste spojrzenie na autyzm i zespół Aspergera/Grandin Temple.- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019
  38. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 1 roku do 4 lat: podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności podstawowych krok po kroku/ Knapp Julie, Turnbull Carolline .- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017
  39. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 3 do 5 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności podstawowych krok po kroku/ Knapp Julie, Turnbull Carolline .- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017
  40. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 150 umiejętności pośrednich krok po kroku/ Knapp Julie, Turnbull Carolline .- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019
  41. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 7 lat do wczesnej dorosłości: podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności zaawansowanych krok po kroku/ Knapp Julie, Turnbull Carolline .- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019
  42. Komunikacja w logopedii: terapia, wspomaganie, wsparcie - trzy drogi, jeden cel/ red. nauk. Ditta Baczała i Jacek J. Błeszyński.- Toruń : Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2014
  43. Logopedia : teoria zaburzeń mowy/ red. nauk. Stanisław Grabias, Marek Kurkowski.- Lublin : Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej, 2012
  44. Mam autyzm, mam seksualność i co dalej?: poradnik dla rodziców, terapeutów i nauczycieli/ Fornalik Izabela.- Łódź : Fundacja JiM, 2017
  45. Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM): jak wykorzystać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć/ Rogers Sally J., Dawson Geraldine, Vismara Laurie A. .- Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015
  46. Moje dziecko ma autyzm: opowieści matek/ red. Maggi Golding, Jill Stacey.- Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2019
  47. Motywuj do komunikacji!: 300 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem/ Griffin Simone, Sandler Dianne.- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018
  48. Mózg autystyczny: podróż w głąb niezwykłych umysłów/ Grandin Temple, Panek Richard.- Kraków : Copernicus Center Press, 2018
  49. Mózg autystyczny: podróż w głąb niezwykłych umysłów/ Grandin Temple, Panek Richard.- Kraków: Copernicus Center Press, 2016
  50. Nauka korzystania z toalety dla osób z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju/ Wheeler Maria.- Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018
  51. Neuroplemiona : dziedzictwo autyzmu i przyszłość neuroróżnorodności/ Silberman Steve.- Białystok : "Vivante", 2017
  52. Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę: [jak zachowywać się pozytywnie w stosunku do osób z autyzmem i innymi dysfunkcjami rozwojowymi]/ Elven Bo Hejlskov.- Warszawa : "Linia", 2018
  53. Niezwyczajni ludzie: nowe spojrzenie na autyzm/ Prizant Barry M., Fields-Meyer Thomas .- Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2017
  54. Osoba ze stanami ze spektrum autyzmu: możliwości aktywnego życia/ red. nauk. Joanna Kossewska.- Kraków : "Jak", 2014
  55. Oswajanie przez bajanie : bajki psychoterapeutyczne/ Furmańska Sabina.- Gdańsk : Wydawnictwo HARMONIA, 2019
  56. Poznajemy uczucia : podręcznik pracy z lękiem: przewodnik dla trenerów grupowych/ Taylor Helen i.in..- Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019
  57. Poznajemy uczucia: poznawczo-behawioralna terapia lęku dla osób z zespołem Aspergera/ Attwood Tony.- Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019
  58. Psychiatria dzieci i młodzieży/ Badura-Madej Wanda.- Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2012
  59. Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością wielozakresową/ red. nauk. Katarzyna Ćwirynkało, Czesław Kosakowski.- Toruń : Adam Marszałek, Olsztyn : współpr. wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2012
  60. Rodzice dzieci z autyzmem/ Pisula Ewa.- Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015
  61. Rozwijanie umiejętności życiowych u dzieci z autyzmem lub zespołem Aspergera/ McIlwee Myers Jennifer.- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016
  62. Specjalne potrzeby edukacyjne: wskazówki dla nauczycieli/ Thompson Jenny.- Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013
  63. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami: charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie/ Plichta Piotr.- Kraków : "Impuls", 2017
  64. Specyficzne trudności w uczeniu się: niezbędnik nauczyciela/ Hudson Diana.- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019
  65. Spektrum autyzmu i strategie deeskalacji: praktyczny przewodnik po pozytywnych interwencjach behawioralnych dla dzieci i młodzieży/ Brown Steven.- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017
  66. Starsze dziecko z autyzmem/ Grandin Temple.- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017
  67. Świry, dziwadła i Zespół Aspergera: przewodnik użytkownika dojrzewania/ Jackson Luke.- Warszawa : "Fraszka Edukacyjna" : Fundacja "Synapsis", 2017
  68. Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej/ Wójcik Magdalena.- Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2016
  69. To normalne!: dlaczego zwyczajne zachowania naszych dzieci nazwano ADHD , autyzmem i innymi zaburzeniami/ Gnaulati Enrico.- Kraków : Znak Litera Nova, 2016
  70. Trudności w percepcji sensorycznej w autyzmie i zespole Aspergera : inne doświadczenia sensoryczne - inne światy percepcyjne/ Bogdashina Olga.- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019
  71. Tymon rozumie innych: historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennego/ Gut-Orłowska Magdalena .- Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018
  72. Uczeń z autyzmem/ Prokopiak Anna.- Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2017
  73. Uczenie dzieci z autyzmem prowadzenia konwersacji: metoda skryptów i ich wycofywania/ McClannahan Lynn E., Krantz Patricia J. .- Gdańsk: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, 2016
  74. Wsparcie młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : teoria i praktyka/ red. nauk. Katarzyna Patyk, Maria Panasiuk.- Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017
  75. "Wsparcie osób z autyzmem II": podręcznik dobrych praktyk/ Kość-Ryżko Katarzyna.- Warszawa : Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, 2013
  76. Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych/ pod red. nauk. Krystyny Barłóg.- Rzeszów: Uniwersytet Rzeszowski, 2015
  77. Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera : poradnik dla rodziców i terapeutów/ Mikołajczak Małgorzata.- Warszawa : "Difin", 2017
  78. Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu: jak sprostać wyzwaniom i pomóc dziecku dobrze się rozwijać : poradnik dla rodziców/ Ozonoff Sally, Dawson Geraldine, McPartland James C.- Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015
  79. Zabawy dla dzieci z autyzmem/ Sabik Magdalena, Szczypczyk Anna.- Gdańsk : "Harmonia", 2016
  80. Zaburzenia Sensorycznej Integracji u dziecka z zespołem Aspergera/ Borkowski Grzegorz.- Warszawa : Warszawska Firma Wydawnicza, 2013
  81. Zachowania autoagresywne w autyzmie : przyczyny i postępowanie : perspektywa multidyscyplinarna/ Sawicka-Chrapkowicz Anna.- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018
  82. Zespół Aspergera od środka : mamo ... czy to ty?/ Obłój Lesław.- Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2019
  83. Zrozumieć autyzm : przewodnik dla rodziców/ Williams Katrina, Roberts Jacqueline .- Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019

Artykuły z czasopism:

  1. Autyzm - całościowe zaburzenie rozwoju / Marta Bolińska.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2018/2019, nr 2, s. 103-108
  2. Autyzm i Zespół Aspergera? : aktualne spojrzenie na spektrum autyzmu / Katarzyna Pęczak.// Remedium. - 2019, nr 6, s. 8-10
  3. Autyzm nie jest chorobą / AN [Aleksandra Nowotyńska].// Życie Podkarpackie. - 2017, nr 14 (5 IV), s. 25
  4. Autyzm problem wciąż nieznany/ Małgorzata Błądek.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2013, nr 2, s. 16-20
  5. Autyzm u dziecka : jak go rozpoznać? / Anna Szczypczyk.// Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 10, s. 20-21
  6. Autyzm w koncepcji Eugeniusza Minkowskiego / Piotr Szałek.// Czasopismo Psychologiczne. - T. 20 (2014), nr 1, s. 119-128
  7. Bliżej nauczyciela : ty pytasz, my odpowiadamy / Monika Urbańska.// Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 12, s. 6-7
  8. Czują to samo, choć inaczej / Steve Silberman ; rozm. przepr. Karolina Rogaska.// Charaktery. - 2017, nr 12, s. 48-51
  9. Ćwiczenia dla dzieci autystycznych cd. / Ewelina Prędka-Pawlun.// Remedium. - 2017, nr 2, s. 10-12
  10. Ćwiczenia dla dzieci autystycznych : metoda krakowska / Ewelina Prędka-Pawlun.// Remedium. - 2017, nr 7-8, s. 36-38
  11. Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi - różne techniki terapeutyczne. Cz. 1 / Ewelina Prędka-Pawlun.// Remedium. - 2016, nr 6, s. 18-19
  12. Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi. Cz. 2 / Ewelina Prędka-Pawlun.// Remedium. - 2016, nr 7-8, s. 30-31
  13. Diagnoza z tabletu? / Anna Anzulewicz ; rozm. przepr. Marek Binder.// Charaktery. - 2017, nr 2, s. 64-67
  14. Dorosłość za szklanym murem / Mateusz Płatos.// Charaktery. - 2017, nr 9, s. 36-39
  15. Doświadczenia matek dzieci ze spektrum autyzmu w obliczu wielogłosowości wiedzy i praktyk dotyczących autyzmu / Agnieszka Drabata. - 2019.// Szkoła Specjalna. - 2019, nr 5, s. 340-351
  16. Dwa miliony dla dzieci i rodziców / Joanna Steblińska.// Życie Podkarpackie. - 2019, nr 14 (3 IV), s. 16
  17. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Paulina Gołaska, Anna Nowotnik.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 1, s. 23-27
  18. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu wyzwaniem dla rodziców i wychowawców / Paulina Gołaska.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 4, s. 14-19
  19. Dziecko autystyczne w klasie : autyzm dziecięcy i zespół Aspergera - fakty i mity / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2013, nr 19, s. 12
  20. Dziecko w spektrum autyzmu : jak skutecznie pomagać. Cz. 1 / Katarzyna Pęczak. - 2019.// Remedium. - 2019, nr 9, s. 18-19
  21. Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w przedszkolu ogólnodostępnym / Anna Policht-Jaruga.// Bliżej Przedszkola. - 2017, nr 1, s. 6-9
  22. Dziecko z autyzmem : szansa w "Intens Word" / Jolanta Rubiniec.// Edukacja i Dialog. - 2015, nr 3-4, s. 44-47
  23. Dziecko z autyzmem w przedszkolu specjalnym / Marta Perekitko.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 4, s. 61-62
  24. Edukacja do dorosłości osób z autyzmem / Danuta Wolska, Ewelina Sobocha.// Edukacja. - 2018, nr 3, s. 48-57
  25. Geniusze z niskim ilorazem inteligencji - fenomenalne zdolności sawantów / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Życie Szkoły. - 2019, nr 4, s. 33-36
  26. Ilustrowane książki i periodyki w terapii uczniów z ASD / Rafał Ćwikowski.// Biblioterapeuta. - 2018, nr 3, s. 13-18
  27. Jak to naprawdę jest z tymi neuronami lustrzanymi...? / Magdalena Goetz.// Biologia w Szkole. - 2019, nr 5, s. 23-27
  28. Jakie zagrożenia czyhają na współczesną młodzież?/ AB [Aleksandra Białoń].// Życie Podkarpackie. - 2016, nr 46 (16 XI), s. 10
  29. Kino przyjazne sensorycznie - nadwrażliwość, empatia i radość życia / Katarzyna Pęczak.// Remedium. - 2019, nr 4, s. 2-5
  30. Kobiecy autyzm w ukryciu / Eloise Stark. - 2020. // Charaktery. - 2020, nr 3, s. 36-41
  31. Malarstwo : "Inaczej" / JS [Jacek Szwic].// Życie Podkarpackie. - 2018, nr 15 (11 IV), s. 25
  32. Mali odkrywcy bliżej emocji / Agnieszka Rynkiewicz.// Charaktery. - 2014, nr 11, s. 70-73
  33. Między inkluzją a segregacją - badania nad jakością życia uczniów z zaburzeniem spektrum autyzmu / Jacek J. Błeszyński.// Edukacja. - 2018, nr 3, s. 75-84
  34. Motywowanie dziecka z autyzmem do rozwijania nowych umiejętności i zachowań podczas treningu umiejętności społecznych / Beata Brzezińska, Iwona Szałas.// Wychowawca. - 2019, nr 7-8, s. 18-21
  35. Na niebiesko dla autyzmu! / Anna Gajda, Weronika Płocka, Magdalena Świder.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 4, s. 29
  36. Niebieski Ptak przyfrunął na przemyski Rynek... / Agata Czereba.// Nasz Przemyśl. - 2019, nr 5, s. 31
  37. Nowe poradnie dla dzieci i dorosłych przy ulicy Focha / pab [Paweł Bugira].// Życie Podkarpackie. - 2017, nr 47 (22 XI), s. 9
  38. Ograniczenia i możliwości osób ze spektrum autyzmu w zakresie umiejętności matematycznych w świetle dostępnych badań naukowych / Karolina Zdziechowska-Dzierzgwa.// Szkoła Specjalna. - 2019, nr 2, s. 85-94
  39. Określenie możliwości poznawczych dziecka ze spektrum autyzmu na podstawie dynamicznej oceny rozwoju poznawczego - refleksje nauczycielki / Aleksandra Pszczółkowska. - 2019.// Szkoła Specjalna. - 2019, nr 5, s. 374-379
  40. Oznaki zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci / Malwina Małowska.// Remedium. - 2017, nr 7-8, s. 34-35
  41. Podróż w głąb autyzmu / Natalia Gumińska.// Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 11, s. 60-63
  42. Ponad 2 mln dla dzieci z autyzmem / mars.// Życie Podkarpackie. - 2019, nr 29 (17 VII), s. 8
  43. Przedszkolak ze spektrum autyzmu / Małgorzata Łoskot.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2018, nr 2, s. 15-19
  44. Przemoc a autyzm / Joanna Ławicka. - 2020.// Niebieska Linia. - 2020, nr 1, s. 17-19
  45. Spektrum autyzmu – czy to nas dotyczy? / Katarzyna Pęczak.// Remedium. - 2019, nr 5, s. 17-19
  46. Teksty edukacyjne o autyzmie i ich wykorzystanie w pracy z dziećmi / Zofia Sujka-Kysiak.// Biblioterapeuta. - 2018, nr 2, s.1-21
  47. Toruński przykład integracji szkolnej dzieci z autyzmem / Jolanta Rubiniec.// Edukacja i Dialog. - 2013, nr 11/12, s. 62-65
  48. Uczeń autystyczny na lekcjach języka polskiego / Patrycja Woźniak.// Wychowawca. - 2014, nr 1, s. 26-27
  49. Umysł nazbyt ścisły / Simon Baron-Cohen.// Świat Nauki. - 2012, nr 12, s. 52-55
  50. W każdym z nas drzemie As / Tony Attwood.// Charaktery. - 2014, nr 9, s. 62-67
  51. Wczesna diagnoza dziecka z zespołem Aspergera / Sylwia Błaszczyk-Kowalska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2014, nr 10, s. 42-45
  52. Wielodyscyplinarna diagnoza dziecka z autyzmem - funkcjonalna ocena rozwoju / Magdalena Wójcik.// Szkoła Specjalna. - 2017, nr 2, s. 104-115
  53. Wsparcie rodziny dziecka z autyzmem w systemie edukacji / Elżbieta Marczewska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2016, nr 3, s. 32-37
  54. Współwystępowanie autyzmu i zespołu Downa - kontrowersje i trudności diagnostyczne / Paulina Gołaska.// Remedium. - 2012, nr 11, s. 24-25
  55. Wykorzystanie tutoringu rówieśniczego w edukacji dzieci z zaburzeniami spektrum autyzmu / Daria Szykowna.// Szkoła Specjalna. - 2018, nr 2, s. 136-143
  56. Wyzwania osób z autyzmem w obszarze porozumiewania się / Katarzyna Pęczak. - 2019.// Remedium. - 2019, nr 12, s. 13-15
  57. Zaburzenia komunikacji w autyzmie - podstawowe trudności diagnozy i terapii logopedycznej / Elżbieta Sadowska.// Poradnik Językowy. - 2011, z. 9, s. 36-51
  58. Zachowania trudne u dzieci z zaburzeniami mowy i języka - wykorzystanie w pracy terapeutycznej technik behawioralnych/ Izabela Antos.// Nauczanie Początkowe. - 2014/2015, nr 2, s. 57-64

Autor: Elżbieta Krupa