Edukacja konsumencka

Przemyśl

Edukacja konsumencka

Wykaz ten obejmuje dokumenty Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Przemyślu
i filiach w Jarosławiu, Lubaczowie i Przeworsku. Zebrane druki uwzględniają  także rozdziały z wydawnictw zwartych dotyczące ww. zagadnienia.
 
Wydawnictwa zwarte:
  1. Cywilizacja informatyczna i internet : konteksty współczesnego konsumenta TI / Mateusz Muchacki. - Kraków : "Impuls" 2014. Przemyśl WP 107243, Jarosław WJ 55724, Lubaczów WL 49230, WL 50659
  2. "Czas ukoi nas?" : jakość życia i czas wolny we współczesnym społeczeństwie / red. nauk. Wojciech Muszyński. - Toruń : Adam Marszałek 2008. Przemyśl CzP 379.8, Jarosław WJ 52858
  3. Dlaczego przywiązujemy się do marki? / Anna Maria Zawadzka. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2006. Jarosław CzJ 339
  4. Dorośli reklamują, dzieci kupują : kindermarketing i psychologia / Aleksandra Jasielska, Renata Anna Maksymiuk. - Warszawa : "Scholar" 2010. Przemyśl WP 102055
  5. Dziecko w świecie mediów i konsumpcji / pod red. Małgorzaty Boguni-Borowskiej. - Kraków:  Uniwersytet Jagielloński 2006. Przemyśl WP 96545, Jarosław WJ 53561, Lubaczów WL 44013, WL 44014, Przeworsk WK 46718
  6. E-konsumenci jutra : pokolenie Z i technologie mobilne / Barbara Grabiwoda. -[Warszawa]: Wydawnictwo Nieoczywiste 2019. Lubaczów WL 51428
  7. E-konsumenci jutra : pokolenie Z i technologie mobilne / Barbara Grabiwoda. -[Warszawa) : Wydawnictwo Nieoczywiste 2018. Przemyśl  WP 113726
  8. Inteligencja ekologiczna : jak wiedza o ukrytych oddziaływaniach tego, co kupujemy, może wszystko zmienić / Daniel Goleman ; przeł. Andrzej Jankowski.- Poznań : "Rebis" 2009. Przemyśl WP 100844, Lubaczów WL 45908
  9. Internet jako źródło informacji w decyzjach nabywczych konsumenta / Joanna Kos-Łabędowicz. - Warszawa : C. H. Beck 2015. Lubaczów WL 49572, Przeworsk WK 52256
  10. Jak myślą klienci : podróż w głąb umysłu rynku / Gerald Zaltman ; przeł. Katarzyna Chmiel. - Poznań : "Rebis" 2008. Przemyśl WP 98062, Jarosław WJ 52700
  11. Kod kulturowy : jak zrozumieć preferencje współczesnego konsumenta, motywacje wyborców czy zachowania tłumu / Clotaire Rapaille ; przekład: Rafał Paprocki. - Warszawa: MT Biznes 2019. Przemyśl WP 114503, Lubaczów WL 51436
  12. Konsumenci, środowisko, zdrowie, żywność. - Warszawa : Urząd Komitetu Integracji Europejskiej 2003. Przemyśl WP 13654/b, WP 13655/b, CzP 061.1(4-67), Jarosław WJ 895/b, WJ 1173/b,  Lubaczów WL 41653, WL 41729
  13. Konsument na rynku nowej żywności : wybrane uwarunkowania spożycia / Marzena Jeżewska-Zychowicz, Ewa Babicz-Zielińska, Wacław Laskowski - Warszawa : Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego 2009. Przemyśl WP 104805
  14. Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania / Czesław Bywalec. -Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 2007. Przemyśl WP 95805
  15. Leksykon prawa ochrony konsumentów : 100 podstawowych pojęć / pod red. Andrzeja Powałowskiego. - Warszawa : C. H. Beck 2010. Przemyśl CzP 34(03)
  16. Makdonaldyzacja społeczeństwa : wydanie na nowy wiek / George Ritzer ;przeł. Ludwik Stawowy. - Warszawa : "Muza" 2005. Lubaczów CzL 42899
  17. Młodzi konsumenci w procesach transformacji rynkowej / Anna Olejniczuk -Merta. - Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne 2009. Przemyśl WP 100854
  18. Mniej...to często znaczy więcej czyli Jak radzić sobie z dziecięcą konsumpcją i zapobiegać uzależnieniom / Andrea Braun ; [tł. z niem. Agnieszka Trąbska]. -Kielce : "Jedność" 2001. Przeworsk WK 43773
  19. Moralność i konsumpcja we współczesnym społeczeństwie polskim: studium socjologiczne / Grzegorz Adamczyk ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Nauk Społecznych. Instytut Socjologii. - Lublin : Katolicki Uniwersytet Lubelski 2013. Przemyśl WP 106304
  20. Podstawy ochrony prawnej konsumenta : przepisy i przykłady / Marcin Pigłowski. - Warszawa : "CeDeWu" 2012. Przeworsk WK 51142
  21. Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych / Agnieszka Dejnaka. - Warszawa : "CeDeWu" 2013. Przeworsk WK 51485
  22. Psychologia ekonomiczna / Tomasz Zaleśkiewicz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2011.Przemyśl WP 104197, Lubaczów CzL 47655,  Przeworsk MKsK 159.9
  23. Psychologia ekonomiczna. [Cz. 1-2] / red. Tadeusz Tyszka. - Gdańsk :Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2004. Przemyśl CzP 159.9
  24. Psychologia konsumenta / Katarzyna Stasiuk, Dominika Maison. - Warszawa :Wydawnictwo Naukowe PWN 2014. Lubaczów WL 49158
  25. Psychologia konsumenta : psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich / Anna Jachnis. - Bydgoszcz ; Warszawa : "Branta" 2007. Przeworsk WK 48436
  26. Psychologia zachowań konsumenckich / Andrzej Falkowski, Tadeusz Tyszka. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2009. Jarosław WJ 52617
  27. Psychologia zachowań konsumenckich / Andrzej Falkowski, Tadeusz Tyszka. -Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2002. Jarosław CzJ 159.9
  28. Skonsumowani : jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli / Benjamin R. Barber ; przeł. Hanna Jankowska. - Warszawa : "Muza" 2008. Przemyśl WP 98165
  29. Socjologia codzienności / pod red. Piotra Sztompki i Małgorzaty Boguni Borowskiej. - Kraków: "Znak" 2008. Przemyśl WP 102622, WP 102623,  Cz P 316, Jarosław CzP 316.7,  Przeworsk MKsK 316
  30. Społeczeństwo konsumpcyjne : jego mity i struktury / Jean Baudrillard ; przeł.[z fr.] Sławomir Królak. - Warszawa : "Sic!" 2006. Przemyśl WP 94043, WP 94042
  31. Sprzedaż konsumencka w prawie Unii Europejskiej i prawie polskim : regulacja dyrektywy PE i Rady 1999/44/WE o sprzedaży towarów konsumpcyjnych i związanych z nią gwarancjach / Agata Makowska. Toruń : Adam Marszałek, cop. 2006. Przemyśl WP 98528
  32. Świat i Polska wobec wyzwań / Władysław Szymański. - Warszawa : "Difin" 2015. Przemyśl WP 108932
  33. Uwikłani w świat pieniądza i konsumpcji : o socjalizacji ekonomicznej dzieci i młodzieży / Maryla Goszczyńska, Sabina Kołodziej, Agata Trzcińska. -Warszawa : "Difin" 2012. Przeworsk WK 50810
  34. W cywilizacji konsumpcyjnej / red. nauk. Marian Golka. - Poznań : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza 2004. Przemyśl WP 93276
  35. Współczesny świat dziecka : media i konsumpcja / pod red. Małgorzaty Boguni Borowskiej. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński 2019. Przemyśl WP 113727, Lubaczów WL 51284, Przeworsk WK 53902
  36. Zachowania konsumentów : determinanty oraz metody poznania i kształtowania / Grażyna Światowy. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2006. Przemyśl WP 95425, Przeworsk WK 46200
  37. Zakupologia : prawda i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy / Martin Lindstrom; przedm. Paco Underhill ; przeł. Magdalena Zielińska. - Kraków : "Znak" 2009. Przemyśl WP 102635, WP 102636
  38. Życie w konsumpcji, konsumpcja w życiu : psychologiczne ścieżki współzależności / red. nauk. Anna M. Zawadzka, Małgorzata Górnik-Durose. -Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2010. Przemyśl WP 103276,  Jarosław WJ 54678, WJ 54679, Przeworsk WK 50692
 
Rozdziały z wydawnictw zwartych :
  1. Edukacja ekonomiczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Małgorzata Kupisiewicz // W: Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną. T. 2, Wybrane problemy społecznego funkcjonowania oraz rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną : praca zbiorowa. - Kraków : "Impuls", 2004. - s. 75-90 Przemyśl WP 89493, Jarosław CzJ 37.013.82, Lubaczów WL 41846
  2. Fani jako specyficzna "subkultura konsumpcji" : pomiędzy fanatyczną konsumpcją a oporem przeciwko konsumeryzmowi / Piotr Siuda // W: "Czas ukoi nas?" : jakość życia i czas wolny we współczesnym społeczeństwie. - Toruń : Adam Marszałek, 2008. - s. 60-71 Przemyśl CzP 379.8, Jarosław WJ 52858
  3. Jak nie kupować szczęścia / Robert  H. Frank // W: Socjologia codzienności / pod red. Piotra Sztompki i Małgorzaty Boguni-Borowskiej.- Kraków : Wydawnictwo Znak, 2008. – s. 318-334 Przemyśl WP 102622, WP 102623,  Cz P 316, Jarosław CzP 316.7,  Przeworsk MKsK 316
  4. Komercyjne przemiany współczesnego dzieciństwa / Beata Łaciak // W: Nowe społeczne wymiary dzieciństwa. - Warszawa : "Żak", 2011. - s. 77-112 Przemyśl WP 104148, Jarosław WJ 54428, Przeworsk WK 50352
  5. Konsumuję, więc jestem : konsumowanie jako forma spędzania wolnego czasu w społeczeństwie ponowoczesnym / Magdalena Szpunar //W: "Czas ukoi nas?" : jakość życia i czas wolny we współczesnym społeczeństwie. - Toruń : Adam Marszałek, 2008. - s. 37-48 Przemyśl CzP 379.8, Jarosław WJ 52858
  6. Komercjalizacja dzieciństwa / Beata Łaciak // W: Dziecko w zmieniającej się przestrzeni życia : obrazy dzieciństwa. - Białystok : "Trans Humana", 2009. - s 161-174 Przemyśl WP 102927
  7. Między sterowaniem a wychowaniem dziecka / Agnieszka Wilczewska // W: Wychowanie, profilaktyka, terapia : szanse i zagrożenia. - Kraków : "Impuls", 2012. - s. 17-24 Przemyśl CzP 37.013.42, Lubaczów WL 48354, Przeworsk WK 51209
  8. Potrzeba edukacji konsumenckiej najmłodszych - zarys zagadnienia / Grażyna Kwiatkowska, Renata Maksymiuk // W: O pomyślny start szkolny dziecka. - Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej : "Comandor", 2010. - s. 274-282 Jarosław  WJ 53911
  9. Media społecznościowe i kultura uczestnictwa a kształtowanie opinii aktywnych konsumentów / Małgorzata Koszembar-Wiklik // W: Współczesne społeczeństwo w wirtualnej rzeczywistości : wielość szans i dylematów. - Kraków : "Impuls" ; Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu, 2014. - s. 181-188   Przemyśl WP 108056,  Lubaczów WL 49480
  10. "Mieć, by być" - czy młody konsument narażony jest na pułapkę zakupoholizmu? / Weronika Baracz, Magdalena Gadamska // W: Zagrożenia dla rozwoju współczesnej młodzieży. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2015. - s. 142-152 Przemyśl WP 110012, Przeworsk WK 52603, MKsK 316
  11. Między sterowaniem a wychowaniem dziecka / Agnieszka Wilczewska // W: Wychowanie, profilaktyka, terapia : szanse i zagrożenia. - Kraków : "Impuls", 2012. - s. 17-24 Przemyśl CzP 37.013.42, Lubaczów WL 48354, Przeworsk WK 51209
  12. Ometkowane serce szkoły : o tym, jak widać w szkole ślady wielkich korporacji w przestrzeni uczniowskiej i co one znaczą / Maria Mendel // W: Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie. T. 3, [O praktykach wychowania - co wzbogaca, co zubaża wychowawcę]. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007. - s. 207-231 Przemyśl WP 102249, WP 97173 , Przemyśl CzP 37.01, Jarosław CzJ 37.01,  Lubaczów WL 43671, L, CzL 43670,  Przeworsk WK 46763
  13. Potrzeba edukacji konsumenckiej najmłodszych - zarys zagadnienia / Grażyna Kwiatkowska, Renata Maksymiuk // W: O pomyślny start szkolny dziecka. - Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej : "Comandor", 2010. - s. 274-282 Jarosław  WJ 53911
  14. Rodzinne uwarunkowania irracjonalnych zachowań konsumenckich / Małgorzata Niesiobędzka // W: Rodzina i praca w warunkach kryzysu. - Łódź : Uniwersytet Łódzki, 2011. - s. 117-127 Przemyśl WP 104604, WP 103829
  15. Spacer w centrach handlowych - przymus czy atrakcja? / Elżbieta Szul // W: "Czas ukoi nas?" : jakość życia i czas wolny we współczesnym społeczeństwie. - Toruń : Adam Marszałek, 2008. –   s. 49-59 Przemyśl CzP 379.8, Jarosław WJ 52858
  16. Supermarketyzacja w pokoleniu Y : szansa czy zagrożenie? / Kornelia Chojecka // W: Zagrożenia dla rozwoju współczesnej młodzieży. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2015. - s. 11-20 Przemyśl WP 110012, Przeworsk WK 52603, Przeworsk MKsK 316
  17. W obronie zakupów / Mary Douglas // W: Socjologia codzienności /pod red. Piotra Sztompki i Małgorzaty Boguni-Borowskiej. - Kraków : Wydawnictwo Znak, 2008. – S. 334-356 Przemyśl WP 102622, WP 102623,  Cz P 316, Jarosław CzP 316,  Przeworsk MKsK 316
  18. Zachowania konsumenckie / Tadeusz Tyszka // W: Psychologia ekonomiczna. [Cz. 1-2] / red. Tadeusz Tyszka. - Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2004. – S. 427-461 Przemyśl CzP 159
  19. Zakupy, spędzanie czasu wolnego i wojna płci / Colin Campbel // W: Socjologia codzienności / pod red. Piotra Sztompki i Małgorzaty Boguni-Borowskiej. - Kraków : Wydawnictwo Znak, 2008. – s. 357-369 Przemyśl WP 102622, WP 102623,  CzP 316, Jarosław CzP 316,  Przeworsk MKsK 316
 
Artykuły z czasopism:
  1. Bajka psychoedukacyjna a nauka gospodarowania pieniędzmi. Cz. 1 /Maria Kożuchowska // Remedium. - 2017, nr 6, s. 14-15
  2. Być jak Rockefeller / Joanna Pyrkosz // Psychologia w Szkole. -2009, nr 1, s.91-98
  3. Dzieciństwo w kategoriach rynku - szanse i zagrożenia / Iwona Samborska // Bliżej Przedszkola . - 2011, nr 7/8, s. 68-72
  4. Dziecko i zakupy, czyli jak wychować świadomego konsumenta /Wiesława Gromotowicz-Celińska, Aleksandra Kołoło-Gruszka // Wychowanie w Przedszkolu. - 2007, nr 8, s. 41-43
  5. e-konsumenci / Piotr Stasiak // Polityka . - 2011, nr 42, s. 36-39
  6. Edukacja ekonomiczna dzieci w wieku wczesnoszkolnym : teoria a praktyka / Beata Bugajska-Jaszczołt, Norbert Ludynia // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2017/2018, nr 4, s. 28-39 2018
  7. Edukacja konsumencka /A.G // Edukacja i Dialog 2006, nr 1, s.65-66.
  8. Ekonomia w edukacji dzieci i młodzieży : (kontekst pedagogiczno-ekonomiczny) / Marzenna Zaorska // Wychowanie na co Dzień. - 2006, nr 9, s. 25-28
  9. Gospodarność wychowuje szlachetne dzieci / Renata Bryczek // Bliżej Przedszkola. - 2008, nr 3, s. 16-17
  10. Komercjalizacja dzieciństwa : wyzwania edukacji konsumenckiej / Iwona Samborska // Poradnik Bibliotekarza. - 2009, nr 5, s. 5-10
  11. Konsumenci i oszuści / Ewelina Tylińska // Mówią Wieki . - 2002, nr 4, s. 18-22
  12. Kształtowanie postaw konsumenckich u dzieci w wieku wczesnoszkolnym : w kręgu uzależnień behawioralnych / Kinga Sochocka, Karolina Van Laere // Remedium. - 2015, nr 11, wkł. Na Uzależnienia Behawioralne, s. 1-8              
  13. Kultura konsumpcyjna jako kontekst refleksji i praktyki pedagogicznej / Mateusz Mazurek // Kwartalnik Pedagogiczny. - 2018, nr 1, s. 105-119         
  14. Mądry Polak po... nieudanych zakupach? : scenariusz lekcji edukacji konsumenckiej przeznaczony dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej / Anna Maciąg // Biblioteka w Szkole. - 2010, nr 12, s. 20-21
  15. Na sklepowych półkach : propozycje aktywności dla dzieci starszych na luty // Bliżej Przedszkola. - 2019, nr 1, s. 54-72
  16. Nasze decyzje o zakupach : (pytania otwarte i zamknięte) / Tomasz Żylicz // Aura. - 2007, nr 11, s. 22-23
  17. Od Petit Trianon do szmateksów, czyli o tym, czy można usprawiedliwić biedę w świecie późnej nowoczesności? / Agata Sikora // Kultura i Społeczeństwo. - 2007, nr 4, s. 203-216
  18. Psychologiczne aspekty zaciągania długów / Joanna Badowska-Kionka // Psychologia w Szkole . - 2009, nr 4, s. 149-153
  19. Społeczne, ekologiczne i ekonomiczne treści w edukacji / Leszek Woźniak // Kwartalnik Edukacyjny. - 2012, nr 4, s. 23-31 0
  20. Synku, to się nazywa kasa... / Julita Wojciechowska // Charaktery. - 2009, nr 8, s. 42-45
  21. Udział dzieci w decyzjach konsumenckich dotyczących produktów przeznaczonych do ich użytku / Małgorzata Niesiobędzka // Kwartalnik Pedagogiczny. - 2009, nr 1, s. 115-124
  22. Waga zakupów / Aneta Brzezicka // Charaktery. - 2007, nr 6, s. 48-50
  23. Wieczne dzieci, czyli idealni konsumenci / Joanna Mysona Byrska // Wychowawca. - 2013, nr 7-8, s. 22-23            
  24. Wizerunki dziecka w polskiej reklamie - wabik czy konsument? / Anna Leszczuk-Fiedziukiewicz // Edukacja Medialna . - 2000, nr 4, s. 34-41
  25. Współczesny system informacji konsumenckiej w Polsce / Joanna Grotowska // Zagadnienia Informacji Naukowej. - 2009, nr 1, s. 71-88
  26. Wychowanie do pieniądza / Agnieszka Gandecka // Edukacja i Dialog . -2005, nr 10, s. 15-19
  27. Wychowanie ekonomiczne najmłodszych / Marlena Szeląg //Wychowanie w Przedszkolu. - 2010, nr 10, s. 60-63
  28. Zniewolone dzieci w dobie nadkonsumpcji / Anna Grygiel.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2015, nr 6, s. 31-36
 
 
Oprac. Dorota Grząba
PBW w Przemyślu
Filia w Jarosławiu

Autor: PBW Przemyśl