Integracja sensoryczna. Cz. 2

Przemyśl

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Przemyślu

Dział Udostępniania Zbiorów

Oprac. Lilianna Żywutska

 

 

INTEGRACJA SENSORYCZNA. Cz. 2

/zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2021-2023;

oprac. na podstawie księgozbioru PBW w Przemyślu/

 

WYDAWNICTWA ZWARTE:

  1. Integracja sensoryczna : odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycieli : formularze, listy kontrolne i praktyczne narzędzia dla nauczycieli i rodziców / Jane Koomar, Carol Kranowitz, Stacey Szklut, Lynn Balzer- Martin, Elizabeth Haber, Deanna Iris Sava ; przekład: Katarzyna Bereda-Rosołek. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022. - ISBN 978-83-8309-111-2. WP 16171/b
  2. Niezwykła moc zabawy Czyli zabawy sensoryczne dla dzieci / Marta Wysocka-Jóźwiak ; ilustracje Kamila Pawłucka-Górecka. - Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Olesiejuk, 2022. - ISBN 978-83-274-4555-1. WP 116597
  3. Rozwój przez zabawę : ponad 90 łatwych ćwiczeń i zabaw rozwijających wszystkie 8 zmysłów : poprowadź dziecko do sukcesu, wykorzystując moc zabawy sensorycznej / Allie Ticktin ; przekład Agnieszka Kasprzyk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - ISBN 978-83-8309-306-2. WP 118036
  4. Sensoryczne dzieciaki : bajki o dzieciach z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Małgorzata Parcheta ; ilustracje: Maria Pelc. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2022. - ISBN 978-83-8309-028-3. WP 117625
  5. Sokoli wzrok : ćwiczenia dla uczniów młodszych klas szkoły podstawowej z zaburzoną percepcją wzrokową / Alicja Małasiewicz. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022. - ISBN 978-83-9309-147-1. WP 16102/b
  6. Zabawy sensoryczne na każdy dzień : propozycje aktywności i scenariusze zajęć wspierające integrację sensoryczną, Jesień / Agnieszka Bugajska, Anna Wiktor-Stępień. - Kraków : CEBP 24.12 Sp. z o.o., 2021. - ISBN 978-83-65915-96-2. CzP 373.2
  7. Zabawy sensoryczne na każdy dzień : propozycje aktywności i scenariusze zajęć wspierające integrację sensoryczną, Wiosna / Agnieszka Bugajska, Anna Wiktor-Stępień ; [redakcja merytoryczna: Maria Broda- Bajak]. - Kraków : CEBP 24.12 Sp. z o.o., 2022. - ISBN 978-83-67101-12-7. CzP 373.2
  8. Zabawy sensoryczne na każdy dzień : propozycje aktywności i scenariusze zajęć wspierające integrację sensoryczną, Zima / Agnieszka Bugajska, Anna Wiktor-Stępień ; [redakcja merytoryczna: Maria Broda-Bajak]. - Kraków : CEBP 24.12 Sp. z o.o., 2021. - ISBN 978-83-67101-01-1. CzP 373.2

 

ARTYKUŁY Z CZASOPISM:

  1. Alfabet sensoryczny / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 6, s. 29-32.
  2. Are immature neuromotor skills significant factors in educational under-achievement and special educational needs? Literature review of the role of primitive reflexes as indicators and measures of neuromotr immaturity / Sally Goddard Blythe // Szkoła Specjalna. - 2023, nr 2, s. 111-123.
  3. Co kryje w sobie łuk? : papierowe historyjki o sztuce w nowej odsłonie / Anna Kalbarczyk // Życie Szkoły. - 2022, nr 5, s. 49-51.
  4. Dogoterapia jako jedna z form terapii w pracy z dzieckiem z nieprawidłowym rozwojem ruchowym / Aleksandra Dyrka, Jacek Szmalec // W: Metody terapeutyczne stosowane do pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością : rozwój i ruch. - Warszawa : Difin, 2021. - S. 86-106.
  5. Dyktando plastyczno-sensoryczne - czyli wsparcie najmłodszych uczniów / Anna Rybacka-Nikiel // Biblioteka w Szkole. - 2021, nr 7-8, s. 49-51.
  6. Dzieci z zaburzeniami SI w przedszkolu - co każdy nauczyciel wiedzieć powinien / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 10, s. 12-15.
  7. Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej w grupie przedszkolnej / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 6, s. 37-40.
  8. Funkcjonowanie dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej w przedszkolu / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 5, s. 42-44.
  9. Integracja sensoryczna / Jacek Szmalec // W: Metody terapeutyczne stosowane do pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością : rozwój i ruch. - Warszawa : Difin, 2021. - S. 10-70.
  10. Mniej znaczy więcej : jak chronić dziecko przed przestymulowaniem? / Małgorzata Pruś // Bliżej Przedszkola. - 2023, nr 4, s. 8-11.
  11. Mózg zintegrowany, czyli jak się uczyć przez zmysły / Adriana Kloskowska // Życie Szkoły. - 2021, nr 4, s. 27-34.
  12. Multisensoryka i grafomotoryka z elementami dwujęzyczności jako przygotowanie do szkoły / Paulina Tamborska // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2022/2023, nr 2, s. 147-154.
  13. Nauczanie wielozmysłowe / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Życie Szkoły. - 2021, nr 10, s. 14-17.
  14. Pomysły na zajęcia wspierające integrację sensoryczną / Alicja Michalik, Anna Parakiewicz // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 10, s. 16-25.
  15. Psychologiczne i emocjonalne skutki zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci / Agnieszka Wentrych // Bliżej Przedszkola. - 2021, nr 1, s. 28-31.
  16. Reaktywacja terapii integracji sensorycznej? / Tomasz Garstka // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 1, s. 52-56.
  17. Scenariusz zajęć integracji sensorycznej dla ucznia klasy IV / Małgorzata Karolewska // Wychowawca. - 2022, nr 3, s. 31.
  18. Sensosmyki : zabawy rozwijające zmysły / Agnieszka Bugajska, Anna Wiktor-Stępień // Bliżej Przedszkola. - 2023, nr 6, s. 21-23.
  19. Sensosmyki : zabawy rozwijające zmysły / Agnieszka Bugajska, Anna Wiktor-Stępień // Bliżej Przedszkola. - 2023, nr 7-8, s. 40-43.
  20. Sensosmyki : zabawy rozwijające zmysły / Agnieszka Bugajska, Anna Wiktor-Stępień // Bliżej Przedszkola. - 2023, nr 9, s. 18-19.
  21. Sensosmyki : zabawy rozwijające zmysły / Agnieszka Bugajska, Anna Wiktor-Wtępień // Bliżej Przedszkola. - 2023, nr 10, s. 42-44.
  22. Świat zmysłów - prawdziwy Mały Detektyw widzi, słyszy, czuje i wącha! / Monika Litwinow // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 4, s. 36-42.
  23. Wpływ percepcji zapachu na akceptację pokarmów / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 2, s. 25-27.
  24. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego w układzie przedsionkowym a codzienne funkcjonowanie w aktywnościach przedszkolnych dziecka ze spektrum autyzmu. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego w układzie przedsionkowym a codzienne funkcjonowanie w aktywnościach przedszkolnych dziecka ze spektrum autyzmu : Studium przypadku z zaleceniami do pracy z dzieckiem w przedszkolu Studium przypadku z zaleceniami do pracy z dzieckiem w przedszkolu / Agnieszka Stefanow // Szkoła Specjalna. - 2022, nr 3, s. 206-220.

 

Autor: Lilianna Żywutska