Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Przemyślu
Dział Udostępniania Zbiorów
Oprac. Elżbieta Krupa
OCENIANIE SZKOLNE, CZ. II
/zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2010-2023;
oprac. na podstawie księgozbioru PBW w Przemyślu oraz filii w Jarosławiu, Przeworsku i Lubaczowie/
WYDAWNICTWA ZWARTE:
- Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli / Franciszek Bereźnicki. - Kraków : "Impuls", 2015. - ISBN 978-83-7850-844-1
- Innowacje w nauczaniu szkolnym / Erich Petlák ; tł. Artur Sobótka. - Kraków : "Petrus", 2017. – ISBN 978-83-7720-360-6.
- Jak oceniać postępy uczniów : wskazówki dla nauczycieli / Paul Dix ; przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014. – ISBN 978-83-01-17756-0.
- Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym / Bolesław Niemierko. - Sopot : "Smak Słowa", 2018. - 978-83-65731-70-8.
- Model oceniania wspierającego uczenie się i rozwój : konteksty praktyczne i teoretyczne / Dorota Pauluk. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2022.
- Nauczycielskie praktyki oceniania poza standardami / Grażyna Szyling. - Kraków : "Impuls", 2011. - 978-83-7587-554-6.
- Oceniam, ucząc : poradnik dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej / pod red. Danuty Sterny ; aut. Bogusława Jastrząb i in. - Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015. – ISBN 978-83-64602-40-5.
- Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie : rozwiązania najczęstszych problemów od września 2022 roku / Małgorzata Celuch. - Warszawa : Wiedza i Praktyka, 2022. - ISBN 978-83-8276-585-4.
- Ocenianie kształtujące : poradnik dla nauczyciela klas 1-3 / Marta Bąkowska, Sabina Piłat . - Kielce : Grupa MAC, 2018. - ISBN 978-83-8108-419-2.
- Ocenianie kształtujące po polsku : kurs dla doradców metodycznych - teoria i praktyka : scenariusze zajęć / red. Marta Choroszczyńska, Klemens Stróżyński ; aut. Grażyna Szyling i in. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2010. – ISBN 978-83-62360-32-1.
- Ocenianie w szkole na cenzurowanym : badania - dylematy - inspiracje / redakcja naukowa Małgorzata Karwatowska, Małgorzata Latoch-Zielińska, Iwona Morawska. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - ISBN 978-83-227-9306-0.
- Ocenianie wspierające w budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły : edukacja, teoria i praktyka wychowania / Michał Kowalewski. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021. – ISBN 978-83-8220-708-8.
- Ocenianie zachowania : jak robić to lepiej? : trzy modele oceniania zachowania z komentarzem / Sylwia Jaskulska, Aleksandra Dopierała, Michalina Mruczyk, Renata Racinowska, Alicja Staszczuk ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. - Poznań : UAM Wydawnictwo Naukowe, 2023. - ISBN 978-83-232-4168-3.
- Społeczne i indywidualne wymiary oceny szkolnej / Krzysztof Zajdel. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2019. - ISBN 978-83-8095-662-9.
- Szkolenie dla Nauczycieli : ocenianie kształtujące : skrypt szkoleniowy / Małgorzata Bielecka. - Poznań : Wydawnictwo As Pik, 2021. – ISBN 978-83-66800-26-7.
- Szkoło, jaka jesteś? : problemy nauczycieli i uczniów we współczesnej szkole / pod red. Małgorzaty Banasiak, Agaty Wołowskiej. - Warszawa : "Difin", 2015. - ISBN 978-83-7930-584-1.
- Sztuka oceniania : uczeń - rodzic - nauczyciel / Karol Dudek-Różycki, Łukasz Głaz. - Kraków : Wydawnictwo Szkolne Omega, 2023. - ISBN 978-83-7267-797-6.
- Sztuka oceniania : motywowanie uczniów do rozwoju / Bożena Kubiczek. - Opole : "Nowik", 2018. - ISBN 978-83-65587-04-6
- Uczę (się) w szkole / Danuta Sterna. - Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2014. – ISBN 978-83-64602-07-8.
- Ucząca się szkoła : od rozwoju jednostek do rozwoju wspólnoty / pod red. Grzegorza Mazurkiewicza. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. – ISBN 978-83-233-3878-9.
ARTYKUŁY Z CZASOPISM:
- Bałwankowe liczenie : scenariusz zajęć z elementami oceniania kształtującego / Lidia Kołodziejska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2017, nr 1, s. 62-64.
- Bez ocen, czyli jak? / Wiesława Mitulska // Meritum. - 2021, nr 1, s. 67-73.
- Co wiemy o ocenianiu, które sprzyja efektywności kształcenia? / Beata Kossakowska // Meritum. - 2010, nr 3, s. 14-21.
- Czy zasady oceniania wewnątrzszkolnego pozwalają odnosić uczniom sukcesy? / Paweł Kania // Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 9, s. 30-34.
- Dialog jako podstawa oceniania kształtującego / Edyta Nowosielska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr 4, s. 24-33.
- Dlaczego sztuka pytania jest sztuką myślenia? / Lidia Pasich // Meritum. - 2018, nr 3, s. 89-95.
- E-ocenianie - nowa jakość w edukacji / Jadwiga Brzdąk // Dyrektor Szkoły. - 2013, nr 5, s. 19-21.
- Funkcje i formy informacji zwrotnej / Tomasz Garstka // Meritum. - 2018, nr 3, s. 30-35.
- Innowacja pedagogiczna: OK zeszyt / Michał Szczepanik // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 4, s. 58-61.
- Kropla drąży kamień, czyli jak przekonać się do OK / Beata Franczuk // Meritum. - 2015, nr 1, s. 61-64.
- Kształtujące ocenianie pracy domowej / Joanna Kostrzewa // Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 5, s. 76-79.
- Meandry diagnostyki wewnątrzszkolnej / Kornelia Rybicka // Język Polski w Liceum. - 2012/2013, nr 4, s. 7-19.
- Metoda oceniania cząstkowego / Kazimierz Pietraszko // Wychowawca. - 2018, nr 6, s. 30-31.
- Między wartościowaniem a informowaniem : pedagogiczny spacer po linie / Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. - 2013, nr 6, s. 62-65.
- Motywująca informacja zwrotna / Beata Humięcka // Dyrektor Szkoły. - 2014, nr 7, s. 51-53.
- Nagradzamy osiągnięcia uczniów / Bolesław Niemierko // Nowa Szkoła. - 2017, nr 3, s. 28-29.
- Nauczyciel ocenia... / Marta Choroszczyńska // Meritum. - 2015, nr 1, s. 8-12.
- Nauka przez ocenianie / Danuta Sterna // Psychologia w Szkole. - 2010, nr 2, s. 35-39.
- Nie oceniaj, a (d)oceniaj - jak i po co zatrzymać "kulturę porażki"? / Zuzanna Jastrzębska-Krajewska // Remedium. - 2023, nr 1, s. 24-26.
- O niebezpieczeństwach marginalizacji oceniania bieżącego / Urszula Opłocka, Mariola Gurgul // Edukacja. - 2010, nr 1, s. 118-124.
- Ocena ocenie nierówna / Karolina Oleksa // Życie Szkoły. - 2015, nr 3, s. 2-4.
- Ocenianie a dostosowanie wymagań edukacyjnych / Katarzyna Szczepkowska // Dyrektor Szkoły. - 2014, nr 5, s. 50-54.
- Ocenianie kształtujące : jak zwiększyć motywację wewnętrzną uczniów / Katarzyna Mijakowska // Geografia w Szkole. - 2014, nr 5, s. 16-17.
- Ocenianie kształtujące / Danuta Sterna // Dyrektor Szkoły. - 2017, nr 5, s. 56-57.
- Ocenianie kształtujące / Elżbieta Trojan // Nowa Szkoła. - 2015, nr 2, s. 60-62.
- Ocenianie kształtujące / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Życie Szkoły. - 2021, nr 6, s. 4-8.
- Ocenianie kształtujące / oprac. Magda Wójcik // Remedium. - 2010, nr 2, s. 20.
- Ocenianie kształtujące i sumujące (próba porównania) / Monika Szufnarowska // Wszystko dla Szkoły. - 2010, nr 4, s. 11-12.
- Ocenianie kształtujące jako jeden ze sposobów wspierania dziecka w procesie uczenia się / Edyta Ćwikła // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2021, nr 9, s. 15-26.
- Ocenianie kształtujące, które pomaga się uczyć / Ewa Gałązka // Wychowawca. - 2018, nr 6, s. 25.
- Ocenianie kształtujące nauczycieli / Grażyna Czetwertyńska // Dyrektor Szkoły. - 2018, nr 9, s. 78-82.
- Ocenianie kształtujące nauczycieli / Leszek Morąg // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 7, s. 72.
- Ocenianie kształtujące pedagogiczną dominantą pracy szkoły / Wojciech Turewicz // Dyrektor Szkoły. - 2010, nr 7, s. 20-22.
- Ocenianie kształtujące w metodzie projektu / Elżbieta Tołwińska-Królikowska // Meritum. - 2015, nr 1, s. 45-52.
- Ocenianie, które pomaga się uczyć / Katarzyna Sołtan // Wszystko dla Szkoły. - 2012, nr 2, s. 9-11.
- Ocenianie osiągnięć uczniów / Sylwia Płusa // Wychowanie na co Dzień. - 2016, nr 1, s. 13-17.
- Ocenianie po nowemu nieco / Bogusław Tundzios // Meritum. - 2015, nr 1, s. 84-86.
- Ocenianie w szkole - między wspieraniem a taktem pedagogicznym / Jarosław Michalski // Meritum. - 2021, nr 1, s. 8-15.
- Oceny są przeciwskuteczne / Andrzej Blikle ; rozm. przepr. Małgorzata Pomianowska, Małgorzata Stańczyk // Dyrektor Szkoły. - 2014, nr 12, s. 16-19.
- Pięć strategii oceniania kształtującego / Łukasz Mrózek // Wychowawca. - 2018, nr 6, s. 14-17.
- Porozmawiajmy o ocenianiu kompetencji kluczowych / Beata Kossakowska // Meritum. - 2011, nr 3, s. 27-33.
- Poznacie po owocach, czyli ocenianie wspierające rozwój ucznia w kontekście kultury szkoły / Aleksandra Tłuściak-Deliowska, Monika Czyżewska // Meritum. - 2021, nr 1, s. 16-22.
- Rola dyrektora we wdrażaniu oceniania kształtującego w szkole / Małgorzata Nowak // Meritum. - 2015, nr 1, s. 30-38.
- Rozwój ucznia a ocena niedostateczna / Bolesław Niemierko // Nowa Szkoła. - 2010, nr 9, s. 42-47.
- Rubric jako narzędzie komunikacji w procesie oceniania / Ewa Kędracka-Feldman // Meritum. - 2015, nr 1, s. 79-83.
- Ruch odnowy oceniania / Bolesław Niemierko // Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 4, s. 52-54.
- Rywalizacja i ściąganie / Danuta Sterna // Psychologia w Szkole. - 2010, nr 1, s. 128-131.
- Skuteczna informacja zwrotna / Katarzyna Olejnik // Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 5, s. 80-82.
- Szkolny system oceniania / Antoni J. Jeżowski // Dyrektor Szkoły. - 2018, nr 4, s. 28-31.
- Techniki oceniania kształtującego : sposób na dobrą lekcję / Margareta Olszewska // Życie Szkoły. - 2017, nr 9, s. 2-8.
- Uczenie się uczniów klas 1-3 w perspektywie oceniania kształtującego / Jolanta Łosowska // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2018/2019, nr 4, s. 67-73.
- W drodze do oceniania kształtującego / Małgorzata Rostkowska // Meritum. - 2015, nr 1, s. 69-74.
- Wokół oceniania w nauczaniu zdalnym - wybrane sposoby / Krzysztof Zajdel // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr 6, s. 35-47.
- Wspierająca informacja zwrotna / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 10, s. 16-18.
- Współpraca z rodzicami jako niezbędny element oceniania kształtującego / Artur Foremski // Dyrektor Szkoły. - 2010, nr 3, s. 24-26.
- Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2006-2014 na temat : Ocenianie kształtujące / Anna Bakierzyńska // Meritum. - 2015, nr 1, s. 75-76.