Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Przemyślu
Wydział Informacyjno – Bibliograficzny i Czytelnia
Oprac. AGNIESZKA KORDYBACHA
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SZKOLE
Zestawienie bibliograficzne druków zwartych i artykułów z czasopism za lata 2000 - 2011
WYDAWNICTWA ZWARTE:
- Dar dysleksji : dlaczego niektórzy zdolni ludzie nie umieją czytać i jak mogą się nauczyć / Ronald D. Davis, Eldon M. Braun ; przekł. Grażyna Skoczylas. - [Wyd. 2.]. - Poznań : Zysk i S-ka, 2010
Lubaczów WL 46834 - Dar uczenia się : sprawdzona nowa metoda korekcji ADD, problemów z matematyką i pisaniem odręcznym / Ronald D. Davis, Eldon M. Braun ; przeł. [z ang.] Monika Hartman. - Poznań : Zysk i S-ka, cop. 2006
Przemyśl WP 93614 - Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej / pod red. Marii Deptuły. - Bydgoszcz : Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, 2006
Przemyśl WP 93783 - Diagnostyka edukacyjna : podręcznik akademicki / Bolesław Niemierko. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009
Przemyśl CzP 37.012 - Diagnostyka pedagogiczna : wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne / Barbara Skałbania. - Wyd. 2. - Kraków : "Impuls", 2011
Przemyśl CzP 37.012 - Diagnostyka pedagogiczna i profilaktyka w szkole i środowisku lokalnym / pod red. Marii Deptuły. - Bydgoszcz : Akademia Bydgoska, 2004
Przemyśl CzP 37.01 - Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej : wybrane problemy i rozwiązania / Stanisława Włoch, Agnieszka Włoch. - Warszawa ; "Żak", 2009
Przeworsk WK 48689
Lubaczów WL 45939 - Diagnoza dysleksji : najważniejsze problemy / pod red. Grażyny Krasowicz-Kupis. - Gdańsk : "Harmonia", 2009
Przemyśl WP 100811 - Diagnoza dziecka rozpoczynajęcego naukę w klasie pierwszej / Iwona Rokicińska. - Gdańsk : "Harmonia", 2010
Przeworsk WK 49251
Lubaczów WL 46918 - Diagnoza edukacyjna dzieci 6-, 7-letnich rozpoczynających naukę : (wersja po badaniach pilotażowych) / Ewa Tryzno. - Wyd. 3. - Gdańsk : "Harmonia" 2008
Przemyśl WP 14598/b, 14646/b - Diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej : przewodnik metodyczny / Elżbieta Marek, Katarzyna Nadrowska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2010
Przemyśl WP 102052 - Diagnoza i rewalidacja indywidualna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Marzeny Klaczak i Piotra Majewicza. - Kraków : Akademia Pedagogiczna, 2006
Przeworsk WK 47519 - Diagnoza psychoanalityczna / Nancy McWilliams ; wstęp do wyd. pol. Zofia Milska-Wrzosińska ; przekł. Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009
Przemyśl WP 100661 - Diagnoza psychologiczna : diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna / Katarzyna Stemplewska - Żakowicz. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2011
Przemyśl WP 103108 - Diagnoza psychologiczna : proces, narzędzia, standardy / Władysław Jacek Paluchowski ; kom. nauk. Danuta Kądzielawa [i in.]. - Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2007
Przemyśl WP 98859 - Diagnoza psychopedagogiczna : podstawowe problemy i rozwiązania / Ewa Jarosz, Ewa Wysocka. - Warszawa : "Żak", 2006
Przemyśl CzP 37.012 - Edukacja elementarna a diagnoza pedagogiczna / [red. nauk. Krystyna Sujak-Lesz]. - Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2002
Jarosław WJ 50836 - Gotowi do startu : program edukacji i wychowania dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Ewa Korzeniewska. - Gdańsk : "Harmonia", 2010
Przemyśl CzP 376-056.36 - Indywidualne programy edukacyjno - terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : [klasy I-III] / Renata Naprawa, Kornela Maternicka, Alicja Tanajewska. - Gdańsk : "Harmonia", 2008
Przemyśl CzP 376-056.262/-056.263 - Indywidualne programy edukacyjno - terapeutyczne dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : (klasy IV-VI szkoły podstawowej) / Renata Naprawa, Kornela Maternicka, Alicja Tanajewska. - Gdańsk : "Harmonia", 2008
Przemyśl CzP 376-056.262/-56.263 - Indywidualne programy edukacyjno - terapeutyczne dla III etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : (gimnazjum) / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska. - Gdańsk : "Harmonia", 2008
Przemyśl CzP 376-056.262/-56.263 - Instytucje wsparcia dziecka i rodziny : zagadnienia podstawowe / Beata Krajewska. - Kraków : "Impuls", 2009
Przemyśl WP 101325 - Jakość pracy poradni psychologiczno-pedagogicznej : mierzenie, budowanie systemu, zarządzanie / Anna Frydrychowicz. - Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej, 2006
Jarosław WJ 51995 - Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela / pod red. nauk. Danuty Wosik-Kawali, Teresy Zubrzyckiej-Maciąg. - Kraków : "Impuls", 2011
Przemyśl CzP 37.012 - Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi / red. nauk. Joanna Kossewska. - Kraków : "Impuls", 2009
Przemyśl WP 101306 - Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej / Joanna Tomczak, Renata Ziętara. - Wyd. 2. - Kraków : "Impuls", 2006
Przeworsk WK 48285 - Nauczyciel i rodzina w świetle specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka : (szkic monograficzny) / pod red. nauk. Adama Stankowskiego. - Katowice : Uniwersytet Śląski, 2008
Przemyśl WP 100149 - Pedagog specjalny w procesie edukacji, rehabilitacji i resocjalizacji / pod red. Zofii Palak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2008
Przemyśl WP 96486 - Pedagogiczna diagnoza i profilaktyka zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej / Marta Kowalczuk. - Kraków : "Impuls", 2008
Przemyśl WP 102151 - Pedagogiczne działania nauczycieli szkół specjalnych na I etapie edukacji / Grażyna Tkaczyk. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2008
Przemyśl WP 96487 - Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały szkoleniowe. - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010
Lubaczów WL 47955 - Poradnia w szkole : z doświadczeń szkolnego ośrodka pomocy rodzinie : praca zbiorowa / pod red. Ewy Kozdrowicz ; Polska Liga Trzeźwość. - Wyd. 2 popr. - Warszawa : Agencja Informacji Użytkowej, 1993
Przemyśl WP 81427, CzP 376 - Poradnictwo pedagogiczne : przegląd wybranych zagadnień / Barbara Skałbania. - Kraków : "Impuls", 2009
Jarosław WJ 53739
Lubaczów WL 46042 - Poradnictwo pedagogiczne : przegląd wybranych zagadnień / Barbara Skałbania. - Wyd. 2 popr. i rozsz. - Kraków : "Impuls", 2009
Przeworsk WK 49457 - Program zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w szkole podstawowej masowej lub szkole podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim dla klas I-III / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Ewa Korzeniewska. - Gdańsk : "Harmonia", 2009
Przemyśl WP 14569/b - Przewodnik dla nauczycieli uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu znacznym i umiarkowanym. Cz. 1 / [red. nauk. Maria Piszczek]. - Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej, cop. 2001
Przeworsk WK 47579 - Przewodnik dla nauczycieli uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu znacznym i umiarkowanym. Cz. 2 / [red. nauk. Maria Piszczek]. - Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej, 2002
Przeworsk WK 47580 - Przezwyciężanie trudności w czytaniu i pisaniu : terapia pedagogiczna / Halina Pętlewska. - Wyd. 3 poszerz. - Kraków : "Impuls", 2003
Przemyśl WP 12516/b - Psychologia praktyczna w systemie oświaty : praca zbiorowa / pod red. Krystyny Ostrowskiej. - Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej, 1999
Przemyśl CzP 159.9 - Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci : doniesienia z badań / red. nauk. Urszula Oszwa. - Kraków : "Impuls", 2008
Przemyśl WP 96077, 96618 - Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole / pod red. Grażyny Katry i Ewy Sokołowskiej. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2010
Przemyśl WP 101710
Przemyśl CzP 37.015.3 - Rozmowa i obserwacja w diagnozie psychologicznej / Anna Suchańska. - Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2007
Przemyśl WP 94983 - Standardy postępowania diagnostyczno – orzekająco - rehabilitacyjnego wobec dzieci i młodzieży : poradnik dla pracowników pedagogicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli szkół / [współaut. Hanna Gryniewicz i in.]. - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005
Przemyśl WP 92346 – 92354, CzP 376.1/34 - Terapia pedagogiczna : scenariusze zajęć / pod red. Violetty Florkiewicz. - Wyd. 5. - Łódź : Wyższa Szkoła Humanistyczno - Ekonomiczna, 2006
Przemyśl CzP 376.1/ 4 - Terapia pedagogiczna w rehabilitacji osób niepełnosprawnych : praca zbiorowa / pod red. Krzysztofa Kucypera i Adama Stankowskiego. – Bielsko - Biała : Wyższa Szkoła Administracji, 2008
Przemyśl WP 100622 - Terapia pedagogiczna. T. 1, Wybrane zagadnienia / red. nauk. Ewa Małgorzata Skorek. - Kraków : "Impuls", 2004
Przemyśl WP 92476, CzP 376.36 - Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. - Wyd. 2. - Kraków : "Impuls", 2005
Przemyśl WP 92442 - Trzy koła : propozycje dla wychowawców klas. Z. 1 / Barbara Wolniewicz-Grzelak. - Warszawa : Fundacja Wychowawców i Młodzieży "Prom", 2002
Przemyśl WP 11303/b, CzP 37.064.2 - Trzy koła : propozycje dla wychowawców klas. Z. 2 / pod red. Barbary Wolniewicz-Grzelak i Alicji Nowakowskiej. - Warszawa : Fundacja Wychowawców i Młodzieży "Prom", 2002
Przemyśl WP 11364/b, CzP 37.064.2 - Uczeń niepełnosprawny i jego nauczyciel w przestrzeni szkoły / pod red. Zenona Gajdzicy, Jerzego Rottermunda, Anny Klinik. – Kraków : „Impuls”, 2008
Przemyśl WP 96518 - Uczeń z przewlekłą chorobą i uczeń z zaburzeniami psychicznymi w szkole ogólnodostępnej : poradnik dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych : praca zbiorowa / pod red. Tadeusza Kotta. - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005
Przemyśl WP 92382 – 92390, CzP 376.1/.34 - Umiejętności terapeutyczne nauczyciela / Gail King ; przekł. [z ang.] Jolanta Bartosik. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003
Jarosław WJ 50727
Przeworsk WK 45571
Lubaczów WL 41859 - Uwierz w siebie : program terapeutyczny dla uczniów o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Krystyna Szczepańska. - Gdańsk : "Harmonia", 2010
Przemyśl WP 102302 - Wspieranie rozwoju ucznia nieprzeciętnego w szkole ogólnodostępnej / pod red. Elizy Chodkowskiej i Marty Uberman. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2011
Przemyśl WP 102906, 102999 - Wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w różnych formach edukacji wczesnoszkolnej / Krystyna Barłóg. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2008
Przemyśl WP 98809 - Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Danuty Osik, Anny Wojnarskiej. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2001
Przemyśl CzP 37.013.42 - Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego / Ewa Jarosz. - Katowice : Uniwersytet Śląski, 2006
Przemyśl WP 100436 - Zrozumieć samemu świat : program nauczania dla III etapu edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim : gimnazjum / Renata Naprawa i in. - Gdańsk : "Harmonia", 2010
Przeworsk CzK 49280
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
- ASLAN / oprac. JAC // Remedium. - 2006, nr 7/8, s. 52-53
Ośrodek Pomocy Psychologicznej oraz Centrum Pomocy Rodzinie prowadzone przez Stowarzyszenie ASLAN w Warszawie. - Badanie jakości pracy poradni psychologiczno – pedagogicznej / Anna Frydrychowicz.// Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 2000, nr 3, s. 7 – 11
- Byle nie do psychologa / Mateusz Marciniak // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 3, s. 131 – 136
- Centrum Pomocy Dziecku i Poradnictwa Rodzinnego w Grudziądzu / Maria Janowska // Problemy Opiekuńczo - Wychowawcze. - 2002, nr 8, s. 33-36
- Diagnoza całościowa wyznacznikiem jakości rozwoju dziecka / Stanisława Włoch, Agnieszka Włoch // Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 1, dod. Przed Szkołą, s. 12-15
- Diagnoza i rewalidacja indywidualna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Marzeny Klaczak i Piotra Majewicza. - Kraków : Akademia Pedagogiczna, 2006.
Przeworsk WK 47519 - Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym - model teoretyczny oraz weryfikacja narzędzia (część 1) / Ewa Maria Kulesza // Szkoła Specjalna. - 2011, nr 1, s. 15-31
- Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym (część 2) : dzieci trzy- i czteroletnie / Ewa Maria Kulesza // Szkoła Specjalna. - 2011, nr 2, s. 102-113
- Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym (część 3) : dzieci pięcio- i sześcioletnie / Ewa Maria Kulesza // SZKOŁA SPECJALNA. - 2011, nr 3, s. 197-208
- Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym (część 4) : Dzieci trzy- i czteroletnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Maria Kulesza // Szkoła Specjalna. - 2011, nr 4, s. 271-282
- Diagnoza zawsze się opłaca / Anna Brzosko // Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 7, s. 29-33
- Doradztwo pedagogiczne - niewykorzystany element doskonalenia nauczycieli / Seweryn Sulisz.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2011, nr 6, s. 4-9
- Dostosowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów z dysleksją / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. – 2006, nr 9, s. 3 – 9
- Drogi i bezdroża pomocy psychologiczno - pedagogicznej / Bożena Tomaszek // Psychologia w Szkole. - 2009, nr 2, s. 141-147
- Duża i potrzebna zmiana : (pomoc psychologiczno - pedagogiczna) / Lidia Jastrzębska.// Nowa Szkoła. - 2011, nr 5, s. 3-6
- Dylematy nauczycieli dotyczące udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkole / Lidia Mackiewicz-Adamska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2011, nr 6, s. 6-10
- Edukacyjne zadania psychologa w dobie technopolu. - Bibliogr. / Maria Ledzińska // Życie Szkoły. - 2003, [nr] 9, s. 523-526
- Ewolucja form pomocy świadczonych w poradni psychologiczno – pedagogicznej w toku reformy systemu oświaty : (w oparciu o doświadczenia bytomskiej PPP) / Alicja Żywczok, Wojciech Żywczok // Opieka. Wychowanie. Terapia. – 2001, nr 1, s. 5 – 10
- Internet w pomocy psychologicznej i promocji zdrowia psychicznego w świetle objawów psychopatologicznych / Balsam Aouil // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2009, nr 4, s. 119 – 138
- Interpretacja poradnictwa dla rodziców na marginesie filmu "Zabójca ze szkolnej ławy" / Alicja Kargulowa // Edukacja. - 2002, nr 2, s. 93-103
- Istota pracy psychologa - pomaganie / Joanna Maciejewska // Edukacja i Dialog. - 2003, nr 1, s. 32-37
- Jubileusz Młodzieżowego Telefonu Zaufania / Ewa Klause – Jaworska // Problemy Opiekuńczo - Wychowawcze. - 2001, nr 6, s. 42-46
- Komu i do czego potrzebny jest w szkole psycholog? / Ewa Góralczyk.// Psychologia w Szkole. - 2011, nr 2, s. 18-29
- Konstruowanie projektu indywidualnej pomocy psychologicznej dla uczniów. - Bibliogr. / Sławomir Jabłoński // Edukacja. - 2003, nr 1, s. 87-96
- Kto może być pedagogiem szkolnym? / Beata Krajewska // Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 2010, nr 8, s. 17 –19
- Nowa organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Czy będzie lepiej? / Maria Bernad // Dyrektor Szkoły. - 2011,nr 10, s. 17-19
- Nowe zasady pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Beata Krajewska.// Nowa Szkoła. - 2011, nr 4, s. 14-21
- O opiniach wydawanych przez poradnie / Bogusław Chmurzyński // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2002, nr 3, s. 34-36
- O pracy z rodzicami / Maria Adamów – Ratajczak // Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 2003, nr 2, s. 26 –29
Szkoła dla rodziców zwana również jako trening skutecznego wychowania, bądź komunikacyjny warsztat umiejętności wychowawczych przy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Wałbrzychu. - O przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie przez telefon / Elżbieta Kłosowska, Jacek Szczepkowski // Wychowanie na co Dzień. – 2000, nr 10/ 11, s. 37 – 39
- Oczekiwania uczniów wobec pedagoga szkolnego / Hanna Śniatała // Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 2010, nr 4, s. 33 –36
- Ogólnopolski Całodobowy Telefon Zaufania AIDS / Agnieszka Guściora – Kens, Danuta Wiewióra // Remedium. - 2006, nr 7/8, s. 21-23
Telefon zaufania jako jedna z form interwencji kryzysowej. - Opiniodawstwo psychologiczno – pedagogiczne dla potrzeb edukacji / Piotr Wiliński // Edukacja. – 2003, nr 1, s. 97 – 110
- Opozycja bezradność - zaradność w oglądzie poradoznawczym / Alicja Kargulowa // Problemy Opiekuńczo - Wychowawcze. - 2000, nr 7, s. 3-9
- Pedagodzy szkolni o swojej pracy / Małgorzata Luty // Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 2003, nr 1, s. 39
- Pedagodzy szkolni w opinii nauczycieli / Edyta Boruch // Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 2010, nr 8, s. 20 – 25
- Pomagamy polubić szkołę / Emilia Kasprzak, Jolanta Ksiądzyna // Problemy Opiekuńczo - Wychowawcze. - 2001, nr 9, s. 38-40
Program Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Żarach. - Pomoc psychologiczna czy psychoterapia? - Bibliogr. / Piotr Szczukiewicz // Remedium. - 2003, nr 1, s. 14-15
- Pomoc pedagogiczno - psychologiczna dla dzieci zdolnych / Teresa Giza // Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 3, s. 86-90
- Pomoc psychologiczna w poradnictwie i rehabilitacji / Tomasz Kruszewski // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 252 – 259
- Pomoc psychologiczno - pedagogiczna a regulacje dotyczące kształcenia specjalnego / Teresa Serafin // Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 10, s. 48-51
Analiza pomocy psychologiczno-pedagogicznej w aspekcie zmian od 01.09.2011 r. - Pomoc psychologiczno - pedagogiczna w oświacie / Ewa Kozak // Remedium. - 2004, nr 6, s. 12
- Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych : (o współpracy między szkołą a poradnią psychologiczno-pedagogiczną) / Ewa Materka // Nowa Szkoła. - 2003, nr 8, s. 27-30
- Poradnia psychologiczno – pedagogiczna a szkoła / Danuta Walczak // Życie Szkoły. – 203, nr 1, s. 54 – 55
- Poradnia rodzinna w Brodnicy / Tadeusz Gutkowski // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. -2001, nr 8, s. 21-24
- Poradnie do szkół / Magdalena Kaszulanis.// Głos Nauczycielski. - 2009, nr 18, s. 6
- Poradnictwo po teście na HIV. Cz. 1 / Grażyna Konieczny, Dorota Rogowska – Szadkowska // Remedium. - 2006, nr 4, s. 10-11
- Poradnictwo po teście na HIV. Cz. 2 / Grażyna Konieczny, Dorota Rogowska – Szadkowska // Remedium. - 2006, nr 5, s. 10-11
- Poradnictwo wobec zagrożeń i patologii / Rafał Osiński // Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 2007, nr 7, s. 55 – 56
- Poradnictwo wychowawcze / Alina Pliszka // Wychowawca. - 2000, nr 2, s. 15
- Praca z dzieckiem zdolnym w działalności poradni psychologiczno - pedagogicznej / Józef Lewczak // Kwartalnik Edukacyjny. - 2000, [nr] 3, s. 45-49
- Praca z rodzicami dzieci niepełnosprawnych / Małgorzata Urbanowicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2003, [nr] 5, s. 22-24
Praca w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Wałbrzychu. - Praca z rodzinami wychowanków domu dziecka / Izabela Owczaruk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2006, nr 9, s. 25-32
- Praktyczna organizacja wsparcia psychologiczno - pedagogicznego ucznia ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi / Mirosław Wołojewicz // Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 8, s. 19-24
- Prawo do inteligencji / Karolina Domagalska // Edukacja i Dialog. - 2003, nr 4, s. 51-54
Diagnozy poradni psychologiczno-pedagogicznych przyczyną dyskryminacji dzieci niepełnosprawnych. - Prawne uwarunkowania pomocy psychologiczno - pedagogicznej w przedszkolach / Ewa Brańska // Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 3, dod. "Przed Szkołą" nr 1, s. 28-31
- Problemy z nauką i szkołą / Martyka Kicińska, Ewa Klause – Jaworska // Problemy Opiekuńczo - Wychowawcze. - 2001, nr 7, s. 39-46
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Warszawie. - Profilaktyka i resocjalizacja w pracy pedagoga szkolnego / Bożena Matyjas // Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 2002, nr 9, s. 16 – 19
- Program "Corrida" walczy z bykami / Lucyna Fuchs // Edukacja i Dialog. - 2003, nr 9, s. 61-64
Ortograficzny program profilaktyczno-terapeutyczny stosowany w szkołach podstawowych (klasy IV-VI) i gimnazjach. - Program profilaktyczno - edukacyjny jako próba przeciwdziałania przemocy w szkole. - Bibliogr. / Urszula Moszczyńska, Maciej Pałyska, Joanna Raduj // Opieka. Wychowanie. Terapia. - 2003, [nr] 1, s. [20]-26
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w warszawskiej dzielnicy Natolin. - Programy profilaktyczne realizowane w poradniach psychologiczno-pedagogicznych i ich znaczenie dla profilaktyki uzależnień. - Streszcz. w jęz. ang. / Jan Czesław Czabała, Maciej Pałyska, Joanna Raduj // Alkoholizm i Narkomania. - 2001, nr 4, s. 511-521
- Próby podniesienia poziomu komunikacji / Ewa Sienicka – Czerepow // Problemy Opiekuńczo - Wychowawcze. - 2002, nr 3, s. 36-38
Badania prowadzone przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną w zakresie komunikowania się dzieci z rodzicami i przenoszenie bądź nie tego stylu na grupę rówieśniczą. - Przedszkolna biblioteczka dla rodziców / Wiesława Kilarska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2003, nr 6, s. 362-363
- "Przystań" w Iławie / Jerzy Siczek // Remedium. - 2003, nr 11, s. 18-19
Prezentacja Stowarzyszenia na Rzecz Tworzenia Przyjaznego Środowiska Wychowawczego Dzieci i Młodzieży Iławskiej "Przystań". - Psycholog szkolny też człowiek / Anna Suchodolska // Psychologia w Szkole. - 2004, nr 1, s. 103-107
- Psycholog w każdej szkole / Tomasz Wolańczyk; rozm. przepr. Halina Drachal // Głos Nauczycielski. - 2010, nr 7, s. 11
- Psycholog w szkole – potrzeby i szanse niesienia pomocy / Agnieszka Krzemianowska – Ozga, Zenon Krzemianowski // Nowa Szkola. – 2007, nr 9, s. 18 – 22
- Psycholog - zawód zaufania publicznego / Adam Niemczyński // Charaktery. - 2003, nr 4, s. 48-49
- Psychologia a edukacja : pomoc psychologiczna wobec transformacji systemu edukacji. - Bibliogr. / Anna Brzezińska // Edukacja. - 2003, nr 1, s. 7-19
- Refleksje pedagoga szkolnego / Małgorzata Janota – Palusińska // Wychowawca. – 2003, nr 11, s. 14 – 15
- Rola pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkolnym programie wychowawczym / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na Co Dzień. - 2000, nr 12, s. 16-21
- ROZPORZĄDZENIE Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 stycznia 2001 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach // Dziennik Ustaw. - 2001, nr 13, poz. 110
- ROZPORZĄDZENIE Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 stycznia 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych i innych publicznych poradni specjalistycznych oraz ramowego statutu tych poradni // Dziennik Ustaw. - 2001, nr 13, poz. 109
- ROZPORZĄDZENIE Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach // Dziennik Ustaw. – 2010, nr 228, poz. 1487
- ROZPORZĄDZENIE Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej // Dziennik Ustaw. - 2002, nr 223, poz. 1869
- ROZPORZĄDZENIE Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 maja 2001 r. w sprawie postępowania mediacyjnego w sprawach nieletnich // Dziennik Ustaw. - 2001, nr 56, poz. 591
- Skala makro, skala mikro : trudne dzieci w szkole, czyli dobre prawo, ale tylko w teorii / Halina Drachal // Głos Nauczycielski. – 2011, nr 18, s. 10
- Skąd wziąć na to czas? : pomoc psychologiczno - pedagogiczna "po nowemu" / Piotr Skura // Głos Nauczycielski. - 2011, nr 15, s. 6
- Skutecznie czy spektakularnie / rozm. przepr. Janina Węgrzecka-Giluń / Marek Liciński // Remedium. - 2002, nr 1, dod. s. I-V
Działalność Towarzystwa Psychoprofilaktycznego w Warszawie. - Słuchawka ratunku / Monika Jaroszewska // Charaktery. - 2003, nr 7, s. 23-24 Telefon Zaufania.
- Syndrom czasu / Halina Drachal // Głos Nauczycielski. - 2004, nr 16, s. 4
Ocena systemu funkcjonowania poradni psychologiczno - pedagogicznych. - Szanse i trudności pomocy psychologicznej w szkole / Anna Borucka.// Remedium. - 2006, nr 1, s. 6-7
- Telefon zaufania - historia, założenia, funkcjonowanie / Agnieszka Borawska, Tomasz Kruszewski // Wychowanie na Co Dzień. - 2000, nr 10/11, s. 39-40
- Telefon zaufania dla dzieci : cztery funkcje telefonicznego pomagania /Monika Jaroszewska // Niebieska Linia. - 2001, nr 1, s. 12-15 Telefon Stowarzyszenia OPTA.
- Terapia pedagogiczna uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się elementarnych umiejętności czytania i pisania / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na Co Dzień. - 2003, nr 1/2, dod. s. I-IV
Konspekty zajęć. - Udział pedagoga szkolnego w pracy opiekuńczo – wychowawczej szkoły / Bożena Matyjas // Opieka. Wychowanie. Terapia. – 2002, nr 4, s. 45 – 48
- USTAWA z dnia 8 czerwca 2001 r. o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów // Dziennik Ustaw. - 2001, nr 73, poz. 763
- Utwórzmy poradnię pomocy wychowawczej! / Luiza Monika Błaszczyk // Nowa Szkoła. - 2001, nr 6, s. 43-45
- W domu i w przedszkolu - gazetka dla rodziców // Wychowanie w Przedszkolu. - 2000, nr 2, s. 93-100
- Warsztat dla rodziców / Jolanta Tąporowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2000, nr 2, s. 37-38
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kielcach. - Warunki i sposoby realizacji programów profilaktycznych przez poradnie psychologiczno – pedagogiczne w Polsce / Jan Czesław Czabała, Maciej Pałyska, Joanna Raduj // Opieka. Wychowanie. Terapia. – 2001, nr 4, s. 14 – 19
- Wczesna interwencja psychopedagogiczna wobec ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się na poziomie edukacji wczesnoszkolnej. Egzemplifikacja / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co dzień. - 2009, nr 7/8, s. /I - V/ wkładka
- Wewnętrzne mierzenie jakości pracy w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym. - (Jakość w edukacji) // Dyrektor Szkoły. - 2002, nr 5, s. 26-28
Standardy charakterystyczne dla poradnictwa. - Wizyty domowe pracowników poradni / Elżbieta Pindras – Jaworska, Elżbieta Ptak // Szkoła Specjalna. - 2002, nr 1, s. 41-43
- Wsparcie w odpowiednim momencie / Joanna Wilkowska // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 4, s. 60 – 63
- Z doświadczeń pedagoga szkolnego / Sławomira Głasek // Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 2002, nr 5, s. 34 – 38
- Z doświadczeń pedagoga szkolnego / Renata Ilnicka // Wychowanie na co Dzień. – 2002, nr 7 – 8, s. 30 – 31
- Zadania psychologa szkolnego / Anna Cierpka // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 3, s. 49 –55
- Zagrożeni? - Bibliogr. / Beata Dyjas, Anna Kowalik, Jolanta Cichecka // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2001, nr 10, s. 43-44
Dzieci z tzw. nadpobudliwością psychoruchową - badania prowadzone w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Rudzie Śląskiej. Realizacja programu "Zagrożeni"? - Zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej : zmiany i ich wpływ na funkcjonowanie świetlic / Joanna Hoffmann, Jacek Rudnik // Świetlica w Szkole. - 2011, nr 4, s. 9-11
- Zaskoczeni skalą : jak placówki przygotowują się do zmian w systemie wsparcia? / Halina Drachal // Głos Nauczycielski. - 2011, nr 15, s. 7