WYCHOWANIE DO WARTOŚCI /Cz. III/

Przemyśl

WYCHOWANIE DO WARTOŚCI /Cz. III/
Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2015 – 2020
Zebrane materiały dostępne są w PBW w Przemyślu i/lub filiach
w Jarosławiu, Lubaczowie, Przeworsku

Druki zwarte:

1. Edukacja: korzenie, źródła, narracje/ Aleksander Nalaskowski - Kraków: "Impuls", 2017.
WL 50663

2. Edukacja aksjologiczna: zarys problematyki/ Grzegorz Żuk.- Lublin: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2016.
WP 112319
WJ 56916
WK 53287
WL 50459

3. Edukacja małego dziecka. T. 7, Przemiany rodziny i jej funkcji: praca zbiorowa / pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Aleksandry Minczanowskiej. - Cieszyn : Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego; Kraków: "Impuls", 2015.
WL 49971
WK 52070
WP 108212
WJ 56102

4. Fundamenty dobrego społeczeństwa: wartości/ pod red. Małgorzaty Boguni-Borowskiej.- Kraków: "Znak", 2015.
WP 113042

5. Lekcje wychowawcze dla nastolatków/ Anna Maria Świątek.- Rzeszów: Wydawnictwo Oświatowe Fosze, 2020.
CzP 37.064.2

6. Literatura i inne sztuki w przestrzeni edukacyjnej dziecka/ Alicja Ungeheuer-Gołąb.- Rzeszów: Uniwersytet Rzeszowski, 2016.
WP 112705

7. Pedagogika świadectwa: perspektywa antropologiczno-kerygmatyczna/ Zbigniew Marek, Anna Walulik.- Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum, 2019.
WJ 57736

8. Społeczne role dziadków w procesie socjalizacji wnuków/ Anna Przygoda.- Toruń: "Adam Marszałek", 2015.
WP 109346
WK 52314
WJ 56323

9. Wartości w edukacji szkolnej : lektury szkolne i blog jako nośnik wartości/ Bożena Krupa.- Sandomierz: Wyższa Szkoła Humanistyczno-Przyrodnicza, 2019.
WP 113665



Artykuły z czasopism:

1. Aksjologia w edukacji polonistycznej a rewolucja technologiczna/ Dominika Dworakowska.// Wychowawca. - 2017, nr 5, s. 15-17.

2. Aksjologiczne "pułapki" współczesnej edukacji / Janusz Mastalski.// Wychowanie na co Dzień. - 2015, nr 4, s. 3-8.

3. Co jest dobre, a co złe?: o rozwoju dziecięcej moralności / Karolina Morawska.// Życie Szkoły. - 2015, nr 4, s. 22-25.

4. Dlaczego normy i wartości są potrzebne? / Kaja Chojnacka.// Remedium. - 2017, nr 3, s. 13.

5. Dlaczego wartości? / Tomasz Garstka// Głos Nauczycielski. - 2015, nr 1-2, s. 20.

6. Do czego wychowujemy dzieci i młodzież? / Małgorzata Łoskot.// Polonistyka. - 2016, nr 6, s. 35-37.

7. Do czego wychowujemy dzieci i młodzież? Oto jest pytanie! / Małgorzata Łoskot.// Życie Szkoły. - 2016, nr 10, s. 2-7.

8. Dobro czyń cały rok! / Anna Kałuba-Korczak.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2016, nr 10, s. 3-7.

9. Drogowskaz - wychowanie do wartości : program zajęć z elementami biblioterapii / Monika Dzwolak-Grubarek.// Biblioterapeuta. - 2017, nr 2, s. 19-41.

10. Dydaktyka wartości / Patrycja Woźniak.// Edukacja i Dialog. - 2016, nr 11-12, s. 46 -51.

11. Edukacja matematyczna z perspektywy aksjologiczno-teleologicznej / Barbara Pieronkiewicz.// Edukacja. - 2017, nr 1, s.55-66.

12. Efekt Domina. Materiały dla nauczycieli do pracy z uczniami na pierwszym etapie edukacji (w klasach 1-3) : tytuł cyklu: Podróż po świecie wartości / Anna Brzezińska, Iwona Krysińska, Kinga Kuszak, Dorota Kuszyńska.// Życie Szkoły. - 2020, nr 1, s. 31-38.

13. Efekt Domina. Materiały dla nauczycieli do pracy z uczniami na pierwszym etapie edukacji (w klasach 1-3) : tytuł cyklu: Podróż po świecie wartości / Anna Brzezińska, Iwona Krysińska, Kinga Kuszak, Dorota Kuszyńska.// Życie Szkoły. - 2020, nr 2, s. 56-65.

14. Efekt Domina. Materiały dla nauczycieli do pracy z uczniami na pierwszym etapie edukacji (w klasach 1-3) : tytuł cyklu: Podróż po świecie wartości / Kinga Kuszak, Anna Brzezińska, Iwona Krysińska, Dorota Kuszyńska.// Życie Szkoły. - 2020, nr 3-4, s. 34-39.

15. Efekt Domina. Materiały dla nauczycieli do pracy z uczniami na pierwszym etapie edukacji (w klasach 1-3) : tytuł cyklu: Podróż po świecie wartości / Kinga Kuszak, Anna Brzezińska, Iwona Krysińska, Dorota Kuszyńska.// Życie Szkoły. - 2020, nr 5, s. 30-37.

16. Efekt Domina. Materiały dla nauczycieli do pracy z uczniami na pierwszym etapie edukacji (w klasach 1-3) : tytuł cyklu: Podróż po świecie wartości / Kinga Kuszak, Anna Brzezińska, Iwona Krysińska, Dorota Kuszyńska.// Życie Szkoły. - 2020, nr 6, s. 41-45.

17. Efekt Domina. Materiały dla nauczycieli do pracy z uczniami na pierwszym etapie edukacji (w klasach 1-3) : tytuł cyklu: Podróż po świecie wartości / oprac. Kulczyk Foundation.// Życie Szkoły. - 2020, nr 7, s. 40-45.

18. Efekt Domina. Materiały dla nauczycieli do pracy z uczniami na pierwszym etapie edukacji (w klasach 1-3) : tytuł cyklu: Podróż po świecie wartości / oprac. Kulczyk Foundation.// Życie Szkoły. - 2020, nr 8, s. 44-50.

19. Harcerze wędrowali za krzyżem na Tarnicę / pb [Paweł Bugira].// Życie Podkarpackie. - 2016, nr 14 (6 IV), s. 9.

20. Ile warte są wartości? / Dominika Stadnicka-Strzembosz.// Wychowawca. - 2015, nr 12, s. 5-7.

21. Jak uczyć o wartościach / Jacek Królikowski.// Dyrektor Szkoły. - 2018, nr 6, s. 23-27.

22. Jak uczyć solidarności / Jacek Królikowski. - 2020.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 6, s. 72-74.

23. Jest taki kwiat : scenariusz dla szkół podstawowych / Maria Kozar.// Wychowawca. - 2018, nr 4, s. 30-31.

24. Kalendarz nie (znanych) uroczystości na co dzień - czyli twórczo świętować nie tyko od święta / Aldona Rumińska-Szalska.// Wychowanie na co Dzień. - 2016, nr 1, wkł. s. I-IV.

25. Każdy jest ważny : konspekt zajęć dla uczniów nauczania zintegrowanego / Dominika Kapłańska.// Wychowawca. - 2015, nr 12, s. 31.

26. Kim był śp. Antoni Zięba? / Teresa Król, Jolanta Tęcza-Ćwierz.// Wychowawca. - 2018, nr 6, s. 5-6.

27. Korczakowski duch / Agnieszka Reifland.// Wychowawca. - 2019, nr 1, s. 28-29.

28. Korczakowskie wychowanie do wartości / Alicja Janiak.// Wychowawca. - 2017, nr 11, s. 16-17.

29. Kultura bycia razem / AN [Aleksandra Nowotyńska].// Życie Podkarpackie. - 2018, nr 51 (19 XII), s. 29.

30. Kultura konsumpcyjna jako kontekst refleksji i praktyki pedagogicznej / Mateusz Mazurek.// Kwartalnik Pedagogiczny. - 2018, nr 1, s. 105-119.

31. Mając w myślach świat / Dominika Stadnicka-Strzembosz.// Wychowawca. - 2016, nr 7-8, s. 8-9.

32. Mapa etyczna szkoły / Jarosław Kordziński.// Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 11, s. 68.

33. Media w służbie człowiekowi / Patrycja Woźniak.// Wychowawca. - 2015, nr 11, s. 5 -7.

34. Między wartościami : pedagogiczny spacer po linie / Klemens Stróżyński.// Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 9, s. 59-61.

35. Misja wychowawcy w procesie samowychowania / Grażyna Stanek-Czerny.// Wychowawca. - 2015, nr 12, s. 25-26.

36. Młodzi też potrafią! / AN [Aleksandra Nowotyńska].// Życie Podkarpackie. - 2017, nr 35 (30 VIII), s. 15.

37. Normy i zasady społeczne w grupie przedszkolnej / Małgorzata Warzkiewicz.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 5, s. 2-6.

38. O odzyskiwaniu uwagi dzieci przy okazji świąt. Nie spodziewajmy się konfliktu pokoleń / Małgorzata Wróblewska. - 2020.// Życie Szkoły. - 2020, nr 8, s. 37-39.

39. O potrzebie wychowania do wartości / Martyna Strembska-Kozieł.// Wychowawca. - 2015, nr 12, s. 8-10.

40. O tym, co jest najważniejsze : scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla klasy II i III / Izabela Faleńczyk, Małgorzata Sasin.// Wychowawca. - 2019, nr 1, s. 30-31.

41. O wychowanie ku wartościom narodowo-patriotycznym w edukacji szkolnej / Barbara Jaśniewicz.// Meritum. - 2016, nr 3, s. 7-11.

42. Personalistyczne przesłanki edukacji aksjologicznej, czyli jak i po co nauczać o wartościach / Monika Deja.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 7, s. 3-15.

43. Po co dzieciom granice? / Kaja Chojnacka.// Remedium. - 2019, nr 6, s. 2-4.

44. Podaruj dziecku "BYĆ" / Anna Maria Zawadzka.// Charaktery. - 2015, nr 8, s. 72-75.

45. Podróż do Krainy Dobra i Krainy Zła / Agnieszka Opara-Gałgan.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2016, nr 7, s. 52-55.

46. Prawdziwe wartości w życiu człowieka : scenariusz zajęć / Agnieszka Graczyk.// Biblioteka w Szkole. - 2019, nr 2, s. 28-30.

47. Program psychoedukacyjny z elementami biblioterapii pt. "Podróż ku wartościom" / Agnieszka Haber.// Biblioterapeuta. - 2018, nr 4, s. 18-48.

48. Projekt artystyczny w pracy z młodzieżą niedostosowaną : kluczowe kompetencje wychowawcy / Barbara Chojnacka.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2017, nr 7, s. 12-20.

49. Przyjaźń jako wartość w ocenie dzieci / Małgorzata Kwaśniewska, Justyna Cedro.// Nauczanie Początkowe. - 2014/2015, nr 3, s. 36-49.

50. Pułapki w badaniach obszaru aksjologicznego: metoda klaryfikacji wartości / Zofia Remiszewska. - 2020. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 6, s. 3-11.

51. Rdzeń wychowania szkolnego / Klemens Stróżyński.// Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 7, s. 52-58.

52. Rodzina nadal najwyższą wartością? : kierunki przemian współczesnej rodziny / Monika Lewicka.// W: Rodzina jako wartość : wzory - modele - redefinicje. - Toruń : "Adam Marszałek, 2015. - S. 38-49.

53. Rola baśni w życiu dziecka. Cz. 1, Magia, motywy, wartości moralne / Katarzyna Hryniewicka.// Poradnik Bibliotekarza. - 2018, nr 7-8, s. 14-18.

54. Rola baśni w życiu dziecka. Cz. 2, Baśnie ulubioną lekturą dzieci / Katarzyna Hryniewicka.// Poradnik Bibliotekarza. - 2018, nr 7-8, s. 15-16.

55. Spójność działań z wartościami / Katarzyna Szczepkowska, Elżbieta Tołwińska-Królikowska.// Dyrektor Szkoły. - 2017, nr 2, s. 76-79.

56. Sprawiedliwość i etyka w kontekście cywilizacyjnym / Tomasz Licak.// Wychowawca. - 2018, nr 2, s. 24-27.

57. Szkoła do naprawy. Wartości jako wymiary codziennego uczenia się / Józefa Bałachowicz. - 2019.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2019, nr 8, s. 3-16.

58. Szkoła miejscem promowania wartości / Anna Klimowicz.// Dyrektor Szkoły. - 2017, nr 2, s. 72-75.

59. Świat realny i wirtualny społeczną przestrzenią transmisji międzypokoleniowej / Agnieszka Lasota.// W: Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni informacyjnej. - Kraków : "Impuls", 2016. - S. 43-58.

60. Świat w środku / Ewa Wielgosz.// Wychowawca. - 2016, nr 10, s. 20-21.

61. Temat: Solidarność międzyludzka - troska człowieka o innych : scenariusz lekcji on-line dla klas VII-VIII / Anna Klimowicz. - 2020.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 6, s. 83-85.

62. Terlikowski u Niepokalanek / pac [Bartłomiej Pacek].// Życie Podkarpackie. - 2018, nr 50 (12 XII), s. 12.

63. Tożsamość, wartości i emocje... / Danuta Sroka.// Edukacja i Dialog. - 2016, nr 7-8, s. 58-61.

64. Uczciwość jak woda / Zbigniew Krajewski.// Wychowawca. - 2015, nr 12, s. 16-17.

65. Uczeń jako osoba : personalizm, czyli antropologiczno-filozoficzna koncepcja człowieka / Patrycja Maria Woźniak.// Edukacja i Dialog. - 2016, nr 5-6, s. 77-80.

66. Uczniowska moralność / Natalia Skipietrow.// Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 7, s. 77-79.

67. Wartości a program wychowawczy / Katarzyna Szczepkowska, Elżbieta Tołwińska-Królikowska.// Dyrektor Szkoły. - 2017, nr 2, s. 80-83.

68. Wartości preferowane przez młodzież / Katarzyna Sygulska.// Wychowawca. - 2015, nr 12, s. 22-24.

69. Wartości w pracy wychowawczej / Anna Walska.// Wychowawca. - 2015, nr 12, s. 14-15.

70. Wartość pracy w nauczaniu Papieża Franciszka / Tomasz Podlewski.// Wychowawca. - 2019 nr 2, s. 22-23.

71. Ważny przedmiot Wychowanie do życia w rodzinie / Antoni Szymański.// Wychowawca. - 2019, nr 9, s. 17.

72. Wielkość człowieka / Piotr Mazur.// Wychowawca. - 2017, nr 3, s. 18-21.

73. Wychowanie do odpowiedzialności / Miłosz Studziński.// Wychowawca. - 2016, nr 7-8, s. 5-7.

74. Wychowanie do wolności i odpowiedzialności jako istotne ogniwo współczesnej profilaktyki społecznej / Karolina Kmiecik-Jusięga.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 6, s.3-8.

75. Wychowanie jako poszukiwanie wartości / Urszula Solińska.// Wychowawca. - 2015, nr 12, s. 18-21.

76. Wychowanie patriotyczne w rodzinie / Urszula Tokarska.// Wychowawca. - 2016, nr 11, s. 18-20.

77. Wzrastanie w wartościach narodowych i chrześcijańskich : program lekcji wychowawczych dla szkoły ponadgimnazjalnej lub III klasy gimnazjum / Elżbieta Ciemięga.// Wychowawca. - 2017, nr 6, s. 30-35.

78. Zbój Szczyrek i jego dobre uczynki. Scenariusz zajęć z edukacji regionalnej z elementami biblioterapii / Magdalena Georg. - 2020.// Biblioteka w Szkole. - 2020, nr 4-6, s. 62-63.

79. Zmiana potransformacyjna a edukacja: anomijny pragmatyzm jako przestrzeń wychowania / Barbara Galas.// Wychowanie na co Dzień. - 2016, nr 2, s. 3-9.

Autor: Elżbieta Krupa