Wydawnictwa zwarte:
1. Dzieci z zaburzeniami łączonymi : trudne ścieżki rozwoju / red. nauk. Barbara Winczura. - Kraków : "Impuls", 2012. - ISBN 978-83-7850-064-3.
Przemyśl WP 106038, Przeworsk WK 53028
2. Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy / Zbigniew Tarkowski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016. - ISBN 978-83-7744-056-8.
Przeworsk WK 52909, Przemyśl WP 111163
3. Dziecko zbuntowane : między miłością a wolnością / Joanna Lessing-Pernak. - Bydgoszcz :Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, 2012. - ISBN 978-83-7096-901-1.
Przemyśl WP 106357
4. Emocje dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju i zachowaniu / red. nauk. Barbara Winczura. - Kraków : "Impuls", 2017. - ISBN 978-83-8095-197-6.
Jarosław WJ 57558, Lubaczów WL 50664
5. Jak sobie radzić z napadami złości i załamaniem nerwowym/psychicznym u dzieci z autyzmem / Jenna Ward-Hawkes, Melissa Rodi ; tłumaczenie Katarzyna Kmieć-Krzemniak. - Otwock : Fraszka Edukacyjna, 2021. - ISBN 978-83-63766-93-1.
Przemyśl WP 116082
6. Jak zmieniać zachowania dzieci i młodzieży / [aut.] Artur Kołakowski [i in.]. - Gdańsk : Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej Dzieci, Młodzieży i Rodzin; Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2016. - ISBN 978-83-63766-88-7.
Jarosław WJ 56883
7. Kod zachowania : jak rozszyfrować i zmienić najtrudniejsze zachowania / Jessica Minahan i Nancy Rappaport ; [tł. z ang. Magdalena Kołodziejczyk]. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2014. - ISBN 978-83-63766-16-0.
Jarosław WJ 56871
8. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 3 do 5 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności podstawowych krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekł. Justyna Zyśk]. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017. - ISBN 978-83-7744-130-5.
Przemyśl WP 112081
9. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 150 umiejętności pośrednich krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekład: Zuzanna Kalicka-Karpowicz, Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska]. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019. - ISBN 978-83-7744-182-4.
Przemyśl WP 114504
10. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 7 lat do wczesnej dorosłości : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności zaawansowanych krok po kroku / Julie Knapp ; [przekład: Zuzanna Kalicka-Karpowicz, Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska]. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019. - ISBN 978-83-7744-183-1.
Przemyśl WP 114505
11. Młodzież przeciwko sobie : zaburzenia odżywiania i samouszkodzenia - jak pomóc nastolatkom w szkole / Jowita Wycisk, Beata Ziółkowska. - Warszawa : "Difin", 2010. - ISBN 978-83-7641-160-6.
Jarosław WJ 55281, Przeworsk WK 49887, Przemyśl WP 101387
12. Nietypowi użytkownicy bibliotek : poradnik psychologiczny / Bożena Karzewska. - Warszawa : Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, 2018. - ISBN 978-83-65741-06-6.
Przemyśl WP 112729
13. Nie-zgrane dziecko dorasta : postępowanie z młodzieżą i osobami dorosłymi z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Carol Stock Kranowitz ; przekł.: Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017. - ISBN 978-83-7744-141-1.
Przemyśl WP 112349, Przeworsk WK 53306, Lubaczów WL 50760
14. Niska samoocena u dzieci : praktyczny poradnik dla specjalistów i rodziców / Margot Sunderland ; przekład: Anna Sawicka-Chrapkowicz ; ilustracje: Nicky Armstrong. - Sopot : GWP, 2019. - ISBN 978-83-7489-776-1.
Przemyśl WP 113719, Jarosław WJ 57394
15. Odruchy, uczenie się i zachowanie : okno do umysłu dziecka : nieinwazyjne podejście do rozwiązywania problemów związanych z uczeniem się i zachowaniem / Sally Goddard Blythe ; tł.Tomasz Śliwowski ; red. nauk. polskiego wyd. Maria Matuszkiewicz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - ISBN 978-83-01-20107-4.
Przemyśl WP 113760, Jarosław WJ 57395, Lubaczów WL 51314
16. Pomoc rodzinom z trudnymi dziećmi : jak zapobiegać problemom / Carole Sutton ; tłumaczenie Ewa Niezgoda, Katarzyna Kmieć-Krzewniak. - Otwock : Fraszka Edukacyjna, 2020. - ISBN 978-83-63766-81-8.
Przemyśl WP 115602
17. Próbowałam już wszystkiego : jak radzić sobie z niesfornym dzieckiem bez bicia i krzyku / Isabelle Filliozat ; il. Anouk Dubois ; tł. Monika Wenta-Hudziak. - Kraków : "Esprit", 2015. - ISBN 978-83-64647-95-6.
Przeworsk WK 52441
18. Psychologiczne aspekty trudności w wychowaniu dzieci z zaburzeniami rozwoju i zachowania : praca zbiorowa / pod red. Kingi Kalety i Justyny Mróz. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2010. - ISBN 978-83-7173-221-8.
Przeworsk WK 49513, Przemyśl WP 102199, Lubaczów WL 46752
19. Rozpoznawanie zachowań narkotykowych i NSP : techniki i wskazówki metodyczne, jak postępować? jak zapewnić sobie bezpieczeństwo? / Mariusz Z. Jędrzejko, Agnieszka Saracen. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR ; Milanówek : Centrum Profilaktyki Społecznej - Oficyna Wydawnicza von Velke, [2020]. - ISBN 978-83-8209-003-1.
Przemyśl WP 115317
20. Sensoryczne niemowlę / Aleksandra Charęzińska, Joanna Szulc. - Warszawa : Wydawnictwo Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja copyright, 2019. - ISBN 978-83-66329-10-2.
Przemyśl WP 114422
21. Socjoterapia dzieci i młodzieży : diagnoza i metody pracy / red. nauk. Agnieszka Lasota i Jan L. Franczyk. - Warszawa : "Żak", 2015. - ISBN 978-83-65231-06-2.
Przemyśl WP 110510
22. Środowisko rodzinne i szkolne wobec zespołu ADHD u dzieci w młodszym wieku szkolnym / Katarzyna Herda-Płonka. - Kraków : "Impuls", 2012. - ISBN 978-83-7587-356-6.
Przemyśl WP 105659
23. Trudności w uczeniu się i zaburzenia zachowania występujące u małych dzieci / pod red. Anny Mikler-Chwastek. - Warszawa : "Difin", 2017. - ISBN 978-83-8085-475-8.
Jarosław WJ 56853
24. Uzależnienia komputerowe : diagnoza, rozpowszechnienie, terapia / Andrzej Augustynek. - Warszawa : "Difin", 2010. - ISBN 978-83-7641-146-0.
Przeworsk WK 50163, Przemyśl WP 102239
25. Wczesna profilaktyka problemów w rozwoju psychospołecznym i ryzykownych zachowań dzieci i młodzieży / Maria Deptuła, Alicja Potorska, Szymon Borsich. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - ISBN 978-83-01-20377-1.
Przemyśl WP 113577, Lubaczów WL 51460
Artykuły z druków zwartych:
26. Anoreksja i bulimia : choroby współczesnej młodzieży / Małgorzata Kowaluk. W: Wieloaspektowość bezpieczeństwa. - Siedlce : Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny, 2011. - S. 389-397.
27. Diagnoza zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski. W: Zaburzenia zachowania u dzieci : teoria i praktyka. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013. - S. 152-192.
28. Kliniczny obraz zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski. W: Zaburzenia zachowania u dzieci : teoria i praktyka. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013. - S. 15-63.
29. Kontrola aktywności ruchowej dzieci wykazujących symptomy nadpobudliwości psychoruchowej, uczestniczących w autorskim programie opracowanym według metody Rytmiki Emila Jaques-Dalcroze'a / Ewa Bogdanowicz. W: Edukacja jako proces socjalizacji osób niepełnosprawnych. - Kraków : Impuls, 2009. - S. 33-43.
30. Między normą a patologią, czyli zawiłe drogi trajektorii rozwojowej psychopatii / Beata Pastwa-Wojciechowska, Marcin Szulc. W: Psychospołeczne konteksty relacji rodzinnych. - Warszawa : "Difin", 2019. - S. 226-251.
31. Niepokojące zachowania uczniów jako następstwo zaburzeń integracji sensorycznej / Beata Szewc. W: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej. - Warszawa : "Difin", 2019. - S. 56-62
32. Oglądając z trzech stron - narzędzia z rodziny Child Behavior Checklist jako metoda oceny stanu psychicznego młodzieży / Tomasz Wolańczyk, Anita Bryńska. W: Zagrożenia okresu dorastania. - Zielona Góra : Uniwersytet Zielonogórski, 2008. - S. 255-266.
33. Przemoc rówieśnicza a diagnozowanie zaburzeń zachowania / Piotr Szczukiewicz. W: Przemoc : konteksty społeczno-kulturowe. T. 1, Społeczne i psychologiczne aspekty zjawiska. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2007. - S. 230-242.
34. Utrudnienia w realizacji procesu socjoterapeutycznego w pracy z dziećmi i młodzieżą przejawiającymi kłopotliwe zachowania / Małgorzata Ganczarska. W: Socjoterapia wychowanków pogotowia opiekuńczego. - Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2008. - S. 63-73.
35. Psychologiczne aspekty zaburzeń zachowania u dzieci / Iwona Sikorska. W: Dziecko zagrożone wykluczeniem : elementy diagnozy, działania profilaktyczne i pomocowe. - Kraków : WAM : "Ignatianum", 2011. - S. 39-73.
36. Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowania / Marcin Wałecki. W: Zaburzenia zachowania u dzieci : teoria i praktyka. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013. - S. 354-369.
37. Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania / Monika I. Dąbkowska. W: Zaburzenia zachowania u dzieci : teoria i praktyka. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013. - S. 78-100.
38. Wpływ środowiska rodzinnego na zachowania agresywne nieletnich / Dorota Kiełb-Grabarczyk. W: Opieka, wychowanie, kształcenie : moduły edukacyjne. - Kraków : "Impuls", 2010. - S. 143-148.
39. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w świetle współczesnych wyników badań / Bronisław Urban. W: Resocjalizacja : teoria i praktyka pedagogiczna. T. 1. - Warszawa : Pedagogium Wyższa Szkoła Pedagogiki Resocjalizacyjnej : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. - S. 136-167.
40. Zaburzenia zachowania a nadpobudliwość psychoruchowa z deficytami uwagi (ADHD) / Małgorzata Przepióra. W: Dzieci z zaburzeniami łączonymi : trudne ścieżki rozwoju. - Kraków : "Impuls", 2012. - S. 183-215.
41. Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) / Artur Kołakowski. W: Zaburzenia zachowania u dzieci : teoria i praktyka. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013. - S. 64-77 2013
42. Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych przez dziecko / Aleksander Karasowska. W: Zaburzenia zachowania u dzieci : teoria i praktyka. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013. - S. 483-515.
43. Zaburzenia zachowania / Marcin Domurat. W: Zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci a szkolna rzeczywistość. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - S. 40-55.
44. Zaburzenia zachowania w środowisku szkolnym / Patrycja Huget. W: Doskonalenie warsztatu nauczyciela polonisty. - Kraków : "Universitas", 2005. - S. 79-97.
Artykuły z czasopism:
1. Agresja i dziecko z zachowaniami zaburzonymi / Maria Engler // Remedium. - 2020, nr 3, s. 12-13.
2. Autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie / Józefina Pijanowska // Remedium. - 2012, nr 10, s. 10-12.
3. Biblioterapia w procesie socjoterapeutycznym dzieci i młodzieży : wykorzystanie potencjału / Jolanta Świątek-Gruszka // Kwartalnik Pedagogiczny. - 2020, nr 3, s. 23-33.
4. Cechy temperamentalne jako czynnik ryzyka patologicznego skubania skóry / Alina Kałużna-Wielobób, Katarzyna Prochwicz // Czasopismo Psychologiczne. - T. 20 (2014), nr 1, s. 103-109.
5. Cyberzaburzenia z perspektywy szkoły / Mariusz Z. Jędrzejko, Tomasz Kozłowski // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 11, s. 44-47.
6. Czy moje zachowanie zawsze jest prawidłowe? : scenariusz zajęć podczas "zielonej szkoły" (kl. III-IV SP) / Anna Wodzińska // Wychowawca. - 2016, nr 4, s. 28-29.
7. Daniel ugryzł Karola, czyli o ocenie zachowań / Sławomir Trusz // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 1, s. 59-65.
8. Depresja nastolatków / Konrad Ambroziak // Biologia w Szkole. - 2018, nr 3, s. 46-47.
9. Dystymia / Katarzyna Gauza // Remedium. - 2020, nr 11, s. 33.
10. Dzieci z ADHD jako problem medyczny i społeczny / Teresa Zbyrad // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2011, nr 1, s. 25-32.
11. Etyka w profilaktyce zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży / Anna Borucka // Remedium. - 2019, nr 9, s. 2-5.
12. Fobie, lęki i zaburzenia XXI wieku / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Biologia w Szkole. - 2018, nr 5, s.37-40.
13. Gdy dziecko ma problem z koncentracją uwagi / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Charaktery. - 2021, nr 10, s. 46-49.
14. Jak temu zaRADzić? : zaburzenie więzi a niepożądane zachowania dzieci i młodzieży / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2015, nr 4, s. 12.
15. Jak to jest z tym ssaniem kciuka? / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 5, s. 38-40.
16. Jak uczyć i wychowywać dzieci z zaburzeniami zachowania? Cz. 1 / Aleksandra Karasowska // Remedium. - 2006, nr 12, s. 6-8.
17. Jak wspólnie pokonać trudne zachowania uczniów / Karolina Oleksa // Życie Szkoły. - 2016, nr 4, s. 23-27.
18. Jak wychowywać i uczyć dzieci z zaburzeniami zachowania. Cz. 6 / Aleksandra Karasowska // Remedium. - 2008, nr 2, s. 10-12.
19. Kiedy zachowanie dziecka jest zaburzone / Maria Engler // Remedium. - 2020, nr 2, s. 8-9.
20. Lęk społeczny i specyficzne fobie u dzieci i młodzieży / Marta Komorowska // Remedium. - 2019, nr 6, s. 12-13.
21. Mania skubania / Katarzyna Prochwicz rozm. Daria Jęczmińsk // Charaktery. - 2019, nr 6, s. 56-59.
22. Motywowanie do zmiany zachowania / Maria Sokołowska // Remedium. - 2011, nr 10, s.32.
23. Nie ma trudnych uczniów / Edward Jakubowicz // Psychologia w Szkole. - 2010, nr 3, s. 64-70.
24. Niezrozumiała agresja i ciągła negacja : zaburzenia zachowania nastolatków / Aleksandra Denst-Sadura // Głos Nauczycielski. - 2010, nr 25, s. 12.
25. Pomiędzy zaburzeniem a chorobą psychiczną / Marta Włodarczyk // Remedium. - 2017, nr 5, s. 6-7.
26. Przemoc - jak podejmować praktyczne działania? / Agnieszka Ludorowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 9, s. 11-16.
27. Przemoc rówieśnicza / Agata Jaworska // Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 10, s. 55-57.
28. Rodzinne uwarunkowania zaburzeń zachowania / Bożena Karzewska // Poradnik Bibliotekarza. - 2015, nr 11, s. 15-21.
29. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci w młodszym wieku szkolnym / Anna Ratajczak // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2020/2021, nr 1, s. 77-88.
30. Środowisko rodzinne w kształtowaniu wzorów autodestrukcyjnych / Marta Latoszewska // Remedium. - 2011, nr 12, s. 10-11.
31. Wspieranie dziecka z Zespołem Aspergera / Katarzyna Pęczak // Remedium. - 2019, nr 11, s. 5-7.
32. Zaburzenia opozycyjno-buntownicze i zaburzenia zachowania u dzieci / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Życie Szkoły. - 2019, nr 9, s. 34-38.
33. Zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży / Bożena Karzewska // Poradnik Bibliotekarza. - 2015, nr 9, s. 13-15.
34. Zróżnicowane formy zaburzeń w zachowaniu dzieci niepełnosprawnych intelektualnie / Jarosław Rola // Szkoła Specjalna. - 2009, nr 2, s. 104-108.