„Neurodydaktyka dostarcza wiedzy na temat procesów uczenia się, w oparciu o badania nad mózgiem. Dzięki niej nauczyciele mogą tak planować lekcje, by wykorzystać naturalne predyspozycje uczniów. Profesor Manfred Spitzer twierdzi wręcz, że to mózg ucznia jest miejscem pracy nauczyciela.”
Źródło: Dlaczego neurodydaktyka / Marzena Żylińska.// Psychologia w Szkole. - 2011, nr 3, s. 44-53
Neurodydaktyka w zbiorach Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rzeszowie:
KSIĄŻKI w wyborze:
- „Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka : fakty i mity”
- „Neurodydaktyka : nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi”
- „Neuroedukacja : praca zbiorowa”
- „Szkoła memów : w stronę dydaktyki ewolucyjnej”
- „Zmieniaj swój mózg każdego dnia dzięki neuroplastyczności : proste ćwiczenia i praktyki na wzmocnienie umysłu, poprawę koncentracji, diagnozę oraz usunięcie samoograniczających nawyków i odblokowanie relacji”
- „Pokonać dziecięce ograniczenia : jak obudzić mózg dziecka ze specjalnymi potrzebami i odmienić jego życie? : Metoda Anat Baniel”
- „Co kryje zachowanie? : jak nauka o mózgu oraz współczucie pomagają zrozumieć i rozwiązać trudności behawioralne dzieci”
- „Jak się uczymy? : dlaczego mózgi uczą się lepiej niż komputery... jak dotąd”
ARTYKUŁY Z CZASOPISM w wyborze: