Autyzm

Rzeszów

Zestawienia bibliograficzne w wyborze za lata 2010 – 2022 sporządzone w oparciu o zbiory Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rzeszowie i filii.

Wydawnictwa zwarte

  1. Autyzm : jak pomóc rodzinie / Peter Randall, Jonathan Parker. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010
    Filia Leżajsk Sygnatura :   33544
    Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 36318, 36692, 37244, 34831
  2. Autyzm : na granicy zrozumienia / red. nauk. Barbara Winczura. - Kraków : "Impuls", 2010
    Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37660
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 46244
  3. Autyzm : od badań mózgu do praktyki psychologicznej / Ewa Pisula. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 239820
    Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 36204, 36693
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 61530
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 35971
  4. Autyzm : historia geniuszu natury i różnorodności neurologicznej / Steve Silberman. - Białystok : Wydawnictwo Kobiece, 2021
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 68320
  5. Autyzm : przełom w podejściu : program Son-Rise. który pomógł rodzinom na całym świecie / Raun K. Kaufman. - Białystok : "Vivante", 2016
    Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37704
    Filia Mielec Sygnatura  : BMWyp 66876
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 46139
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 107 U
  6. Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisul. - Gdańsk : "Harmonia", 2012
    Filia Leżajsk Sygnatura :  BLżWy  33797
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 36298
  7. Autyzm : więcej niż podstawy : leczenie zaburzeń ze spektrum autyzmu / William Shaw. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2016
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67102
  8. Autyzm : wyjaśnienie tajemnicy/ Uta Frith.- Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 243738
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy  34739
  9. Autyzm : wyjaśnienie tajemnicy/ Uta Frith.- Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 243738
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy  34739
  10. Autyzm : zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu, ich diagnozowanie i terapia oraz zalecenia dla rodziców / Robert Melillo. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 246084
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38031
  11. Autyzm atypowy, zespół Aspergera, nadpobudliwość psychoruchowa a objawy psychotyczne / Alina Czapiga, Karolina Szeremeta.//W: Dzieci z zaburzeniami łączonymi : trudne ścieżki rozwoju. - Kraków : "Impuls", 2012. - S. 119-139, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : CzytR 239884
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 34001
    Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 36977
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 62275
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 44300
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38192
  12. Autyzm a czytanie ze zrozumieniem : gotowe scenariusze lekcji dla przedszkoli oraz klas 1-3 szkół podstawowych / Jodeph Porter. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 245541
    Filia Kolbuszowa Sygnatura : BKWyp 50290
    Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37931
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67003
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 46334
  13. Autyzm a wczesna interwencja : rzeczowe pytania, życiowe odpowiedzi / James Ball. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 245542
    Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37702
  14. .. Co to dla mnie znaczy? : podręcznik z ćwiczeniami dla dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu / Catherine Faherty. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2016
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 245613, CzytR 245590
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWyp 35620
    Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37730
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67217
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzWyp 46335
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 37854
  15. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska . - Kraków : "Impuls", 2014
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWyp  31148
    Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37046, 37200
  16. Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem / red. Bogusława Kaczmarek. - Kraków : "Impuls", 2015
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 243971, CzytR 243970
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 34727
    Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37731
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 66576
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 46243
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 37369
  17. Autyzm i dieta : co jako rodzic powinieneś wiedzieć / Dr. med. Justyna Jessa. - Gliwice : Septem, 2021
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 249398
  18. Autyzm i dieta : o czym warto wiedzieć / Rosemary Kessick,. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2012
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 235229
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWyp  35036
    Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 34869
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 34342
  19. Autyzm i problemy natury sensorycznej / Temple - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 246358
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35250
    Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37703
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67344
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzC 46772
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38360
  20. Autyzm i rodzina / pod red. Anny Prokopiak i Zofii Palak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2017
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 246569, CzytR 246568
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67101, 67165
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38090
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzC 46883
  21. Autyzm i zespół Aspergera / Jadwiga Komender, Gabriela Jagielska, Anita Bryńska. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2014
    Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37249, 37509
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 66216
  22. Autyzm na co dzień : ponad 150 sprawdzonych sposobów postępowania z dzieckiem ze spektrum autyzmu / Alyson Beytien. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2018
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : 247324
    Filia Kolbuszowa Sygnatura : BKWyp 50291
    Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37932, 38134
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWyp 38361
  23. Autyzm od wewnątrz : przewodnik / Hilde De Clercq. - Otwock : Fraszka Edukacyjna, 2020
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 32338
    Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 38350
  24. Autyzm w czasie pandemii : wskazówki i uwagi ekspertów, jak radzić sobie w trudnym czasie / Tample Grandin, Carol Stock Kranowitz, Tony Attwood, Carol Gray i 30 innych ekspertów. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia Universalis, 2020
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 249078
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 68074
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 48566
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 284 U
  25. Autyzm w pigułce : przyczyny, diagnoza, terapie, leczenie : przegląd zwięzły i prosty / zebr. i oprac. Ewa Niezgoda. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2017
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67259
    Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 38351
  26. Baw się i rośnij! : ponad 200 gier i zabaw, które pomogą dziecku z autyzmem zdobyć podstawowe umiejętności społeczne / Tali Field Berman, Abby Rappaport. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67912
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 48066
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38569
  27. Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego a autyzm / Julita Urbaniuk.//W: Dzieci
    z zaburzeniami łączonymi : trudne ścieżki rozwoju. - Kraków : "Impuls", 2012. - S. 49-62, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : CzytR 239884
    Filia Leżajsk Sygnatura :  BLżWy 34001
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 62275
    Filia Łańcut Sygnatura : BSdzW 44300
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38192
  28. Chłopiec z Saturna : jak dziecko autystyczne widzi świat / Peter Schmidt. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2015

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 246297

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35049

 

  1. Co zrobisz ? Jak się zachowasz ? : ćwiczenia umiejętności rozpoznawania uczuć
    i zachowania w różnych sytuacjach życia codziennego oraz relacjach społecznych
    / Renata Malek. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 48795

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 356 U

 

  1. Czy moje dziecko ma autyzm? : jak rozpoznać najwcześniejsze oznaki autyzmu / Osnat Teitelbaum, Philip Teitelbaum . - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2012

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 243853

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 33819

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 61604

 

  1. Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu / redakcja Sam Goldstein, Jack A. Naglieri, Sally Ozonoff. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : CzytRz

Filia Kolbuszowa Sygnatura : BKWyp 50115

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 36187

Filia Mielec Sygnatura :  BMWyp 67407

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38190

 

  1. Dialogi komiksowe : ilustrowane rozmowy dla uczniów z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami / Carol Gray. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2021

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 249458

 

  1. Dlaczego dziecko ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną oraz ze sprzężoną niepełnosprawnością intelektualną (nie) może być autystyczne? / Marzenna Zaorska.//
    W: Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej. - Kraków : "Impuls", 2013. - S. 53-72

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : CzytR 243863

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 34381

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 36438

 

  1. Doktor Tony odpowiada : światowy autorytet w dziedzinie Zespołu Aspergera odpowiada na pytania na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu / Craig R. Evans i Tony Attwood. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 249176

 

  1. Dotrzeć do dziecka z autyzmem : jak pomóc dzieciom nawiązywać relacje, komunikować się i myśleć : metoda Floortime / Stanley I Greenspan, Serena Wieder. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2014

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 243596

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35395

Filia Mielec Sygnatura :  BMWyp 66415

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 46558

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 37243

 

  1. Droga ku dorosłości : przygotowanie do życia dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera/ Jed Baker. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : CzytR 249459

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 38511

Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 38948

 

  1. Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych : diagnoza - edukacja – terapia /
    Barbara Winczura. - Kraków : "Impuls", 2015

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 34452

 

  1. Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych : diagnoza - edukacja – terapia /
    Barbara Winczura. - Kraków : "Impuls", 2015

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 34452

 

 

  1. Dzieci z zaburzeniami łączonymi : trudne ścieżki rozwoju / red. Barbara - Kraków : "Impuls", 2012

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : CzytR 239884

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 34001

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 36977

Filia Mielec Sygnatura :  BMWyp 62275

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 44300

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38192

 

  1. Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera : studium przypadku / Aleksandra Maciarz, Dorota Drała. - Kraków : "Impuls", 2012

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 244256

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37556

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 46592

 

  1. Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018

Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 246014

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35798

 

  1. Dziecko z autyzmem : wyzwalanie potencjału rozwojowego / Hanna Olechnowicz, Robert Wiktorowicz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : CzytR 240135

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 61359

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 36069

 

  1. Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej szkoły / red. nauk. Krystyna Barłóg. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2017

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : CzytR 247674

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37591

 

  1. Dziesięć rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem / Ellen Notbohm. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2017

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 245874

Filia Kolbuszowa Sygnatura : BKWyp 50319

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37953

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67111

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 164 U

 

  1. Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu : 35 wskazówek dla specjalistów / Paddy-Joe Moran. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 246442

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35340

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37958

Filia Mielec Sygnatura :  BMWyp 67356

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzC 46888

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38127

 

  1. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych : trening komunikacji, zabawy
    i emocji dla dzieci z autyzmem
    / Jed Baker. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35627

Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 184 U

 

  1. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych 2 : trening interakcji społecznych dla nastolatków i młodych dorosłych z autyzmem / Jed Baker. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 247893

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35628

 

  1. Inne, ale nie gorsze : o dzieciach z autyzmem opowiadają rodzice / rozmawia Grzegorz Zalewski. - Warszawa : "Linia", 2012

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 43832

 

  1. Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. – 2018

Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 247679, 247895

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35614

Filia Mielec Sygnatura :  BMWyp 67740

 

  1. Jeśli nie zespół Aspergera to co? / Małgorzata Dąbrowska-Kaczorek. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2015

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35052

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 66721

 

  1. Kłopoty Tymona : historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennego / Magdalena Gut. - Gdańsk : "Harmonia", 2018

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35497

 

  1. Kobiety i dziewczyny ze spektrum autyzmu : od wczesnego dzieciństwa do późnej starości / Sarah Hendrickx. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2018

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 247686

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 47510

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38271

 

  1. Kochaj i pomóż dorosnąć : jak pomóc dziecku ze spektrum autyzmu wejść w dorosłe życie / Temple Grandin, Debra Moore . - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2017

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 246587, CzytR 246586

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35392

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67118

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 46900,  47695

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 150 U

 

  1. Kompetencja emocjonalna dzieci z autyzmem / Barbara Winczura.// W: Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej. - Kraków : "Impuls", 2013. - S. 209-226

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 34381

 

  1. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 1 roku do 4 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności podstawowych krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 246098

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38391

 

  1. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 3 do 5 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności podstawowych krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 246026

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37976

 

  1. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 7 lat do wczesnej dorosłości : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności zaawansowanych krok po kroku / Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 303 U

 

  1. Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / pod red. Jacka J. Błeszyńskiego. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2018

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 247898

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67743

 

  1. Lego w terapii autyzmu / Daniel B. LeGoff, Gina Gómez de la Cuesta, GW Krauss, Simon Baron-Cohen. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2019

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 48104

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38639

 

  1. Lego® w terapii autyzmu / Daniel B. LeGoff, Gina Gómez de la Cuesta, GW Krauss, Simon Baron-Cohen. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019

 Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 248496

 

  1. Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu : praktyczne porady dla rodziców / Christopher Lynch. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2021

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 68224

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 48774

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 378 U

 

  1. Logistyka autyzmu : przewodnik dla rodziców, którzy zmagają się z kładzeniem dziecka spać, treningiem toaletowym, napadami złości, biciem i innymi wyzwaniami dnia codziennego / Kate Wilde. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 245089

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 66898

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 46705

 

 

  1. Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM) : jak wykorzystać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć / Sally J Rogers, , Geraldine Dawson, Laurie A Vismara. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : CzytR 243871

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 34728

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 36998

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 66382

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 45157

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 37255

 

  1. Mózg autystyczny : podróż w głąb niezwykłych umysłów / Temple Grandin, Richard Panek. - Kraków : Copernicus Center Press, 2016

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 245093

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 34947

 

  1. Moje dziecko ma autyzm : opowieści matek / red. Maggi Golding, Jill Stacey. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2019

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 248569

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 48077

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38641

 

  1. Motywuj do komunikacji! : 300 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem / Simone Griffin, Dianne Sandler. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 247258

Filia Kolbuszowa Sygnatura : BKWyp 50374

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37913

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67597

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzC 47721

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38406

 

  1. Nauczanie teorii umysłu : program nauczania dla dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi zaburzeniami społecznymi / Kristina Ordetx. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 38510

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 68262

 

  1. Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę : [jak zachowywać się pozytywnie w stosunku do osób
    z autyzmem i innymi dysfunkcjami rozwojowymi]
    / Bo Hejlskov Elven. - Warszawa : "Linia", 2018

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 247707

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35679

 

  1. Niegrzeczne : historie dzieci z ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera / Jacek Hołub. - Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2020

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 249071

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 48384

 

  1. Nikt nigdzie : niezwykła autobiorafia autystycznej dziewczyny / Donna Williams. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna" : Fundacja "Synapsis", 2012

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35051

 

  1. Nowe historyjki społeczne / Carol Gray. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017

Filia Kolbuszowa Sygnatura : BKWyp 50390

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35634

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67610

 

  1. Ogrodoterapia : scenariusze zajęć i zabaw dla przedszkolaków, w tym dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną i autyzmem / Maria Kuleczka-Raszewska. - Warszawa : "Difin", 2019

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : CzytR 248118

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 38148

 

  1. Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2020

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : CzytR 248996

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 48393

 

  1. Pokaż mi mój mały świat : historyjki obrazkowe dla dzieci z autyzmem, opóźnionym rozwojem mowy i niedosłuchem / Magdalena Maniecka. - Gdańsk : "Harmonia", 2018

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35630

 

  1. Pokonać dziecięce ograniczenia : jak obudzić mózg dziecka ze specjalnymi potrzebami
    i odmienić jego życie? : Metoda Anat Baniel
    / Anat Baniel. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 249460

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 68311

 

  1. Pomoc dla nastolatków ze spektrum zaburzeń autystycznych w radzeniu sobie z przyjaźnią, uczuciami, konfliktami... i wiele innych : 60 sytuacji społecznych i tematów do dyskusji / Lisa A Timms . - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2012

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 241476

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 33798

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 36362

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 61623

 

  1. Porozmawiajmy o autyzmie : przewodnik dla rodziców i specjalistów / Bill Nason. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2017
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 246108
    Filia Kolbuszowa Sygnatura : BKWyp 50128
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35171
    Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37601
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67178
    Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 46705
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38104
  2. Powiedz mi, co odczuwasz : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
    z afazją oraz dla dzieci dwujęzycznych
    / Jadwiga Cieszyńska. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2019
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 33831
  3. Praktyczny przewodnik dla nauczycieli uczniów ze spektrum zaburzeń autystycznych
    w szkole średniej
    / Debra Costley, Elaine Keane, Trevor Clark i Kathie Lane. – Otwock : Fraszka Edukacyjna. – 2020
    Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 68048
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38802
  4. Przyjaciele zwierząt / Anton Marklund. - Poznań : Czwarta Strona, 2015
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 247933
  5. Psychomotoryka w rozpoznawaniu stanów ze spektrum autyzmu u dzieci / Joanna Kruk-Lasocka. - Kraków : Impuls, 2021
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 249462
    Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 391 U
  6. "Mały człowiek, wielki szacunek" : psychoterapia tańcem i ruchem dziecka z autyzmem / Iwona Filipowska-Obcowska.// W: Psychoterapia tańcem i ruchem : terapia indywidualna
    i grupowa. [T.] 2. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014. - S. 255-274
    Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 34566

 

  1. Rodzice dzieci z autyzmem / Ewa Pisula. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 61379

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy  36045

 

  1. Rozwijanie komunikacji : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz problemami w komunikowaniu się / Jacek Stojanowski. -

[Gdańsk] : "Harmonia", 2018

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzC 47750

 

  1. Rozwijanie umiejętności życiowych u dzieci z autyzmem lub zespołem Aspergera / Jennifer McIlwee Myers. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 245574

Filia Kolbuszowa Sygnatura : BKWyp 49883

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35545

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 38036

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67034

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 46372

 

  1. Samodzielne życie z autyzmem / Wendela Whitcomb Marsh. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 249452

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 68253

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 397 U

 

  1. Skuteczna terapia dziecka z autyzmem : praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców / Anna Budzińska. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 249008, WypRz 249446

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 68104

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 325 U

 

  1. Skuteczne historyjki społeczne dla młodszych dzieci z autyzmem : dorastanie z historyjkami społecznymi / Siobhan Timmins. - Gdańsk : "Harmonia", 2018

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38441, BStWy 206 U

 

  1. Spektrum autyzmu i strategie deeskalacji : praktyczny przewodnik po pozytywnych interwencjach behawioralnych dla dzieci i młodzieży / Steve Brown. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 246410

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37724

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67291

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzC 46799

 

  1. Spektrum zaburzeń autystycznych : przewodnik dla początkujących : podstawowe informacje dla rodziców i pedagogów / Paul Gordon Taylor. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2011

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 238777

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35035

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 41026

 

  1. Starsze dziecko z autyzmem / Temple Grandin. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 246411

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35351

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67377

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38146

 

  1. Strategie dobrego życia dla osób z autyzmem / Marc Fleisher. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2018

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 247729

 

  1. Stymulacja komunikacji językowej dzieci z autyzmem / Katarzyna Sedivy-Mączka. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2019

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 400 U

 

  1. Szukaj mnie wśród szaleńców / Krystian Głuszko. - Warszawa : Grupa M-D-M, 2015

 Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 34573

 

  1. Świry, dziwadła i Zespół Aspergera : przewodnik użytkownika dojrzewania / Luke Jackson. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna" : Fundacja "Synapsis", 2010

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35050

 

  1. Terapia behawioralna dzieci z autyzmem : teoria, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania / Monika Suchowierska, Paweł Ostaszewski, Przemysław Bąbel. - Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2019

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 249108

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 47941

 

  1. Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem / Jacek Błeszyński. - Kraków : "Impuls", 2013

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 244006

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 30914

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 36830

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 36478

 

  1. Trudności w percepcji sensorycznej w autyzmie i zespole Aspergera : inne doświadczenia sensoryczne - inne światy percepcyjne / Olga Bogdashina. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 247955

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67764

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38616

 

  1. Tymon i emocje : historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennego / Magdalena Gut-Orłowska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019

Filia Strzyżów Sygnatura  : BStWy 38660

 

  1. Tymon rozumie innych : historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennego / Magdalena Gut-Orłowska. -

Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35815

 

  1. Uczenie dzieci z autyzmem prowadzenia konwersacji : metoda skryptów i ich wycofywania / Lynn E. McClannahan, Patricia J. Krantz. - Gdańsk : Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, 2016

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 38376

 

  1. Uczeń z autyzmem / Anna Prokopiak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2017

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 246415

Filia Kolbuszowa Sygnatura : BKWyp 50067

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37728

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67297

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzC 46802

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38108

 

  1. Uczeń z zespołem Aspergera : praktyczne wskazówki dla nauczyciela / Joanna Święcicka. - Kraków : "Impuls", 2014

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 34191

 

  1. Uczę się poprzez ruch : program terapii dla dzieci autystycznych i z niepełnosprawnością sprzężoną / Maria Raszewska, Dorota Markowska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 243198

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 34945

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 61453

 

  1. Uczę się rozumieć innych : historyjki mentalistyczne dla dzieci ze spektrum autyzmu / Beata Blok [i in.]. - Gdańsk : "Harmonia", 2018

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35645

 

  1. Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych : metoda krakowska / Jadwiga Cieszyńska. - Kraków : Yoda - Jędrzej Cieszyński, 2011

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 34912

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38219

 

  1. Wskazówki społeczne dla dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych i zaburzeń pokrewnych : jak się ładnie witać, mówić świetne komplementy i bawić się z przyjaciółmi / [Tarin Varughese ]. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2012

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 44330

 

  1. Wskazuję, nazywam, rozumiem. Cz. 1, Jak uczyć dzieci z autyzmem szybkiego reagowania / Anna Chojnacka, Joanna Kuźniarska. - Gdańsk : "Harmonia", 2019

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35683

 

  1. Wskazuję, nazywam, rozumiem. Cz. 2, Jak uczyć dzieci z autyzmem rozpoznawania kategorii / Anna Chojnacka, Joanna Kuźniarska. - Gdańsk : "Harmonia", 2019

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35652

 

 

  1. Wskazuję, nazywam, rozumiem. Cz. 3, Jak uczyć dzieci z autyzmem różnicowania pytań / Anna Chojnacka, Joanna Kuźniarska. - Gdańsk : "Harmonia", 2019

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35653

 

  1. Wsparcie młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : teoria
    i praktyka
    / red. Katarzyna Patyk, Maria Panasiuk. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 246799

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 47787

 

  1. Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera : poradnik dla rodziców i terapeutów / Małgorzata Mikołajczak. - Warszawa : "Difin", 2017

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 246784, CzytR 246783

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35366

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67384

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38223

 

  1. Wszystkie koty są w spektrum autyzmu / Kathy Hoopmann. - Warszawa : Wydawnictwo Linia, 2021

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : 249383

 

  1. Zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji u małych dzieci z autyzmem : dylematy wczesnej diagnozy autyzmu / Barbara Winczura.// W: Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych : diagnoza - edukacja - terapia. - Kraków : "Impuls", 2014. - S. 35-51

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 34452

 

  1. Zabawy dla dzieci z autyzmem / Magdalena Sabik, Anna Szczypczyk. - Gdańsk : "Harmonia", 2012

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 241520, 241521, CzytR 241325

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 33805

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 62230

 

  1. Zachowania autoagresywne w autyzmie : przyczyny i postępowanie : perspektywa multidyscyplinarna / Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018

Filia Kolbuszowa Sygnatura : BKWyp 50188

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35581, 35368

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67389

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 47147

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38230

 

  1. Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem : wpływ deficytów kompetencji komunikacyjnej na sposób porozumiewania się dzieci z autyzmem / Elżbieta Sadowska. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2020

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : CzytR 248915

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38782

 

  1. Zespół Aspergera : kompletny przewodnik / Tony Attwood, Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35393

 

  1. Zespół Aspergera od środka : mamo ... czy to ty? / Lesław Obłój. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2019

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 248710

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 38381

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38815

 

  1. Znaczenie technik muzykoterapeutycznych we wsparciu rozwoju dziecka z autyzmem / Sara Knapik-Szweda. - Warszawa : Difin. 2020

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 248887

Filia Kolbuszowa Sygnatura : BKWyp 50728

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 38382

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 68062

 

  1. Zrozumieć autyzm : przewodnik dla rodziców / Katriana Williams, Jacqueline Roberts. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019

Filia Kolbuszowa Sygnatura : BKWyp 50573

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67875

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 38619

 

  1. 100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych : wspomaganie uczniów z autyzmem / Claire Bullock. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 248525

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67724

 

  1. 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej / Tara Delaney. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019

Filia Leżajsk Sygnatura : BLżWy 35802

 

  1. 1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera / Ellen Notbohm, Veronica Zysk. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2016

Biblioteka Rzeszów Sygnatura : WypRz 245531

Filia Łańcut Sygnatura : BŁWyp 37584, 37652, 37852

Filia Mielec Sygnatura : BMWyp 67001

Filia Sędziszów Sygnatura : BSdzW 46331

Filia Strzyżów Sygnatura : BStWy 37825

 

Wydawnictw ciągłe

  1. Akceptacja podstawą wsparcia / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. - 2019, nr 2-3,
    14-19
  2. Aktywność okoruchowa osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu podczas percepcji bodźców społecznych : implikacje dla praktyki pedagogicznej / Elżbieta Lubińska-Kościółek. - 2020.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 5, s. 339-347
  3. Analiza psychologiczna zachowań problemowych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Yuliya Tarnavska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2015,
    nr 3, s. 139-152
  4. Autyzm - problem wciąż nieznany / Małgorzata Błądek.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2013, nr 2, s. 16-20
  5. Autyzm a dieta / Marcin Gała.// Meritum. - 2015, nr 1, dod. Oświata Mazowiecka, nr 1,
    14-15
  6. Autyzm a terapia behawioralna / Justyna Ryszewska-Banko, Barbara Grzyb.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2014, nr 3, s. 144-163
  7. Autyzm i Zespół Aspergera? : aktualne spojrzenie na spektrum autyzmu / Katarzyna Pęczak.// Remedium. - 2019, nr 6, s. 8-10
  8. Autyzm problem wciąż nieznany / Małgorzata Błądek.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2013, nr 2, s. 16-20
  9. Autyzm u dziecka : jak go rozpoznać? / Anna Szczypczyk.// Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 10, s. 20-21
  10. Autyzm w szkole - o co tyle szumu? / Kinga Wojaczek, Paulina Woźniak-Rekucka, Adam Zawisny.// Meritum. - 2012, nr 1, dod. Oświata Mazowiecka, nr 1, s. 26-2
  11. Co widać w spektrum? / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 2, s. 16-19
  12. Czego potrzebuje rodzina, kiedy na swojej drodze spotyka autyzm / Aleksandra Mysiak. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 43, s.54-59
  13. Człowiek czy metoda? : o ważności spraw / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. - 2018,
    nr 4, s. 14-19
  14. Czy dziecko ze spektrum autyzmu można nauczyć wszystkiego? / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 3, s. 10-14
  15. Czy ludzie w spektrum mają inne potrzeby? / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 11, s. 10-16
  16. [Czy moje dziecko ma autyzm? - recenzja] / Weronika Pańków.// Szkoła Specjalna. - 2014,
    nr 5, s. 390-393
  17. Ćwiczenia dla dzieci autystycznych cd. / Ewelina Prędka-Pawlun.// Remedium. - 2017, nr 2,
    10-12
  18. Ćwiczenia dla dzieci autystycznych : metoda krakowska / Ewelina Prędka-Pawlun.// Remedium. - 2017, nr 7-8, s. 36-38
  19. Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi - różne techniki terapeutyczne. Cz. 1 / Ewelina Prędka-Pawlun.// Remedium. - 2016, nr 6, s. 18-19
  20. Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi. Cz. 2 / Ewelina Prędka-Pawlun.// Remedium. - 2016,
    nr 7-8, s. 30-31
  21. Dajcie im rozwinąć skrzydła - wybrane problemy partycypacji społecznej osób z autyzmem = Let them spread their wings - selected problems of social participation of people with autism / Jacek J. Błeszyński, Małgorzata Orłowska. - 2020.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2020, nr 1, s. 4-11
  22. Diagnoza - autyzm! I co dalej? / Jolanta Wąsowska.// Przedszkolne ABC : magazyn dla wychowawców i rodziców. - 2017, nr 4, s. 8-9
  23. Diagnoza i początki pracy z Olkiem / Katarzyna Wiecierzyńska.// Rewalidacja. - 2012, nr 1,
    94-98
  24. Diagnoza spektrum autyzmu u osób dorosłych jako biograficzny przełom / Sabina Pawlik. - 2019.// Kultura i Edukacja. - 2019, nr 1, s. 216-229
  25. Diagnoza, program oddziaływań i efekty dotychczasowej pracy z 8-letnim autystycznym chłopcem / Bogusława Łagosz.// Rewalidacja. - 2012, nr 1, s. 85-93
  26. Diagnoza z pomysłem. Studia przypadku dzieci diagnozowanych za pomocą ADOS-2 / Ewa Małachowska. - 2020.// Forum Logopedy. - 2020, nr 35, s. 28-32
  27. Dla dzieci z autyzmem / Marzena Kołnierzak.// Bliżej Przedszkola. - 2009, nr 4, s. 14-16
  28. Dlaczego on tak ciągle się kołysze i macha rękami? : stereotypowe zachowania ruchowe
    w autyzmie
    / Barbara Winczura.// Rewalidacja. - 2012, nr 2, s. 4-25, bibliogr.
  29. Dlaczego SAZ? : Stosowana analiza zachowania w terapii osób ze spektrum autyzmu i nie tylko / Łukasz Prochwicz, Marta Sierocka.// Forum Logopedy. - 2018, nr 28, s. 60-64
  30. Dorosłość za szklanym murem / Mateusz Płatos.// Charaktery. - 2017, nr 9, s. 36-39
  31. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb dzieci z autyzmem// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 5, s. 41-45
  32. Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia ze spektrum autyzmu – na przykładzie języka polskiego = Adaptationo of educational requirements for a student with an autism spectrum on the example of the polish language / Iwona Skrzypczyk-Gałkowska. - 2021.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2021, nr 2,
    74-82
  33. Doświadczenia matek dzieci ze spektrum autyzmu w obliczu wielogłosowości wiedzy i praktyk dotyczących autyzmu / Agnieszka Drabata. - 2019.// Szkoła Specjalna. - 2019, nr 5,
    340-351
  34. Doświadczenia rodzeństwa osób autystycznych / Iwona Połeć.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2015, nr 8, s. 40-47
  35. Dysfunkcje bazowych sprawności komunikacyjnych u dzieci autystycznych / Krystyna Sacher-Szafrańska.// Rewalidacja. - 2012, nr 2, s. 66-83, bibliogr.
  36. Dzieci z autyzmem w szkołach : o edukacji i zaburzeniach ze spektrum ASD rozmawiamy
    z Izabelą Łapińską
    / Izabela Łapińska ; rozm. przepr. Agata Szymczak.// Monitor Dyrektora Szkoły. - 2018 nr 9 s. 16-22
  37. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Paulina Gołaska, Anna Nowotnik.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 1, s. 23-27
  38. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu wyzwaniem dla rodziców i wychowawców / Paulina Gołaska.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 4, s. 14-19
  39. Dziecko autystyczne w klasie : autyzm dziecięcy i zespół Aspergera - fakty i mity / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2013, nr 19, s. 12
  40. Dziecko autystyczne w przedszkolu - rozpoznawanie i wstępna interwencja / Agnieszka Ludorowska. - 2021.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 4, s. 12-17
  41. Dziecko autystyczne w szkole a praca asystenta osoby niepełnosprawnej : studium przypadku / Magda Lejzerowicz, Magdalena Gągolewska.// Wychowanie na co Dzień. - 2016, nr 4, s. 32-38
  42. Dziecko w spektrum autyzmu : jak skutecznie pomagać. Cz. 1 / Katarzyna Pęczak. - 2019.// Remedium. - 2019, nr 9, s. 18-19
  43. Dziecko w spektrum autyzmu : jak skutecznie pomagać. Cz. 2 / Katarzyna Pęczak. - 2019.// Remedium. - 2019, nr 10, s. 13-15
  44. Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w przedszkolu ogólnodostępnym / Anna Policht-Jaruga.// Bliżej Przedszkola. - 2017, nr 1, s. 6-9
  45. Dziecko z autyzmem : szansa w "Intens Word" / Jolanta Rubiniec.// Edukacja i Dialog. - 2015, nr 3-4, s. 44-47
  46. Dziecko ze spektrum autyzmu w przedszkolu / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. - 2014, nr 2, s. 48-53
  47. Dziecko z zaburzeniami ze spectrum autyzmu w szkole. Cz. 1 / Kaja Chojnacka.// Remedium. - 2018, nr 2, s. 10-12
  48. Dzielenie się informacjami o diagnozie ucznia ze spektrum autyzmu / Bożena Chrostowska.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2019, nr 2, s. 48-53
  49. Dziewczyny i kobiety w spektrum autyzmu : wyzwania diagnostyczne / Ewa Furgał.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2019, nr 2, s. 12-16
  50. Edukacja do dorosłości osób z autyzmem / Danuta Wolska, Ewelina Sobocha.// Edukacja. - 2018, nr 3, s. 48-57
  51. Edukacja uczniów z autyzmem, w tym zespołem Aspergera na lekcjach historii / Robert Bartkowski. - 2022.// Wiadomości Historyczne. - 2022, nr 3, s. 29-32
  52. Efektywna współpraca między terapeutą a rodzicem w terapii dziecka ze spektrum autyzmu / Żaneta Diks.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2019, nr 4, s. 6-7
  53. Funkcje wykonawcze u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świetle wybranych badań / Dorota Pufund. - 2020.// Edukacja. - 2020, nr 2, s. 43-58
  54. Funkcjonowanie społeczne dziecka z autyzmem / Wioletta Szałajko. - 2019. // Kwartalnik Edukacyjny. - 2019, nr 2, s. 57-66
  55. Funkcjonowanie społeczne dziecka z autyzmem - analiza indywidualnego przypadku / Daria Paruch, Danuta Al-Khamisy. - 2020.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 2, s. 120-134
  56. Funkcjonowanie ucznia ze spektrum autyzmu w klasie integracyjnej w ujęciu zaburzeń sensorycznych - studium przypadku / Agnieszka Stefanow. - 2020.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 3, s. 200-212
  57. Geniusze z niskim ilorazem inteligencji - fenomenalne zdolności sawantów / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Życie Szkoły. - 2019, nr 4, s. 33-36
  58. Grupowe strategie komunikacyjne jako forma AAC u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Weronika Firlejczyk, Anna Krzyszczuk. - 2020.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020, nr 1, s. 42-47
  59. Historia autyzmu : od baśni i legend po badania genetyczne : laboratorium budowy mitów w nauce / Krzysztof Osóbka. - 2020. // Studia Edukacyjne. - Nr 56 (2020), s. 339-367
  60. Ilustrowane książki i periodyki w terapii uczniów z ASD / Rafał Ćwikowski.// Biblioterapeuta. - 2018, nr 3, s. 13-18
  61. Jak pomóc dzieciom zrozumieć autyzm? / Iwona Karpińska. - 2022.// Życie Szkoły. - 2022,
    nr 5, s. 28-29
  62. Jak wspomagać osoby z autyzmem w trudnych sytuacjach wynikających ze zmiany i izolacji? / Adriana Kloskowska. - 2021.// Integracja Sensoryczna. - 2021, nr 1, s. 15-19
  63. Kluczem jest indywidualne podejście / z dr Iwoną Wandą Grygiel, dyrektorką Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 2 w Bytomiu rozmawia dr Danuta Elsner. - 2020.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 5, s. 74-76
  64. Kobiecy autyzm w ukryciu / Eloise Stark. - 2020. // Charaktery. - 2020, nr 3, s. 36-41
  65. Mali odkrywcy bliżej emocji / Agnieszka Rynkiewicz.// Charaktery. - 2014, nr 11, s. 70-73
  66. Metody i formy pracy z uczniem autystycznym / Katarzyna Patryk.// Nowa Szkoła. - 2012, nr 2, s. 19-28, bibliogr.
  67. Między inkluzją a segregacją - badania nad jakością życia uczniów z zaburzeniem spektrum autyzmu / Jacek J. Błeszyński.// Edukacja. - 2018, nr 3, s. 75-84
  68. Motywowanie dziecka z autyzmem do rozwijania nowych umiejętności i zachowań podczas treningu umiejętności społecznych / Beata Brzezińska, Iwona Szałas.// Wychowawca. - 2019, nr 7-8, s. 18-21
  69. Możliwości asystenta rodziny w obszarze wsparcia rodziny dziecka ze spektrum autyzmu (ASD) / Anna Banasiak, Agata Niezabitowska. - 2020.// Praca Socjalna. - 2020, nr 5,
    155-174
  70. Możliwości i ograniczenia osób z zaburzeniami spektrum autyzmu w realizacji własnych wizji dorosłości / Lidia Szmania.// Studia Edukacyjne. - Nr 39 (2016), s. 331-349
  71. Mózg dziecka z autyzmem / Krystyna Rymarczyk. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 43, s. 5-10
  72. Multisensoryczne opowieści jako narzędzie kształtowania zachowań społecznych dzieci z autyzmem w młodszym wieku szkolnym / Agnieszka Łaba-Hornecka. - 2018. // Forum Pedagogiczne. - 2018, nr 2, s. 111-122
  73. Na niebiesko dla autyzmu! / Anna Gajda, Weronika Płocka, Magdalena Świder.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 4, s. 29
  74. Najczęstsze błędy w postępowaniu z rodzicami dzieci autystycznych / Tadeusz Perzanowski.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2013, nr 5, s. 27-31
  75. Nauczyciel wobec trudności związanych z edukacją uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w warunkach szkoły integracyjnej i ogólnodostępnej : analiza obszarów problemowych / Aleksandra Antonik.// Studia Edukacyjne. - 2015, nr 34, s. 153-165
  76. Normalnie, czyli jak? / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. - 2019, nr 1, s. 15-19
  77. Nowe media w arteterapii / Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Janina Florczykiewicz. - 2020.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 1, s. 54-66
  78. O autyzmie i Programie Son-Rise / Raun K. Kaufman ; rozm. przepr. Dominika Solecka.// Szkoła Specjalna. - 2013, nr 2, s. 146-148
  79. O pokonywaniu barier, współpracy i o tym, że wszystko się da / Joanna Ławicka.// Monitor Dyrektora Przedszkola. - 2018, nr 6, s. 10-13
  80. Od diagnozy do terapii dziecka z autyzmem / Magdalena Budkiewicz.// Forum Logopedy. - 2017, nr 17, s. 43-47
  81. Oddziaływania biomedyczne w odniesieniu do dzieci z autyzmem / Sylwia Błaszczyk-Kowalska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2015, nr 3, s. 153-163
  82. Odmienne przetwarzanie informacji a funkcjonowanie osób z autyzmem / Katarzyna Pęczak.// Remedium. - 2020, nr 4, s. 20-21
  83. Ograniczenia i możliwości osób ze spektrum autyzmu w zakresie umiejętności matematycznych w świetle dostępnych badań naukowych / Karolina Zdziechowska-Dzierzgwa.// Szkoła Specjalna. - 2019, nr 2, s. 85-94
  84. Określenie możliwości poznawczych dziecka ze spektrum autyzmu na podstawie dynamicznej oceny rozwoju poznawczego - refleksje nauczycielki / Aleksandra Pszczółkowska. - 2019.// Szkoła Specjalna. - 2019, nr 5, s. 374-379
  85. Osoba ze spektrum : terapia czy wsparcie? / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 5, s. 10-16
  86. Oznaki zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci / Malwina Małowska.// Remedium. - 2017, nr 7-8, s. 34-35
  87. Plan aktywności w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Katarzyna Trojańska.// Sygnał. - 2016, nr 10, s. 29-33
  88. Podróż w głąb autyzmu / Natalia Gumińska.// Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 11, s. 60-63
  89. Polska wersja wywiadu do diagnozowania autyzmu ADI-R / Dorota Chmyłko-Terlikowska. - 2020.// Forum Logopedy. - 2020, nr 35, s. 45-49
  90. Pomoc dzieciom z autyzmem : wskazówki dla przedszkola / Justyna Święcicka.// Doradca Dyrektora Przedszkola. - 2012, kwiecień, s. 52-54
  91. Pomóc autystycznemu dziecku / Nicholas Lange, Christopher J. McDougle.// Świat Nauki. - 2013, nr 12, s. 32-37
  92. Potrzeba seksualna u osób ze spectrum autyzmu / Anna Gulczyńska, Aneta Wojciechowska.// Studia Edukacyjne. - 2015, nr 34, s. 211-223
  93. Praca ze środowiskiem klasowym i grupą rówieśniczą / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 6, s. 11-16
  94. Prawa edukacyjne ucznia autystycznego / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 11, s. 49-52
  95. Problemy diagnozy różnicowej autyzmu i zespołu Aspergera / Marta Korendo.// Forum Logopedy. - 2018, nr 23, s 4-8
  96. Problemy neurotypowych dzieci w opiece nad dzieckiem z potrzebami : case study z praktyki specjalisty / Marta Wilamowsla.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2019, nr 4, s. 55-59
  97. Proces integracji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi we wczesnej edukacji - case studies / Magdalena Pietruszka. - 2021.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020-2021, nr 16, s. 35-39
  98. Programy komputerowe jako pomoc w nauczaniu dziecka autystycznego : doświadczenia i propozycje / Marian Skibiński.// Meritum. - 2016, nr 4, s. 52-55
  99. Przemoc a autyzm / Joanna Ławicka. - 2020.// Niebieska Linia. - 2020, nr 1, s. 17-19
  100. Przestrzeń normalizacyjna dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autorska koncepcja i organizacja integracyjnej świetlicy środowiskowej / Agnieszka Lewko.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2018, nr 1, s. 72-81
  101. Ramowy plan dnia dla trzylatka ze spektrum autyzmu / Joanna Podstawska.// Przedszkolne ABC : magazyn dla wychowawców i rodziców. - 2017, nr 8, s. 16
  102. Rehabilitacja społeczno-zawodowa dorosłych osób autystycznych. Wprowadzenie do zagadnienia / Joanna Buława-Halasz.// Forum Pedagogiczne. - 2016, nr 1, s. 317-325
  103. Relacje jako podstawa w procesie edukacyjnym i terapeutycznym dzieci / Agnieszka Synowiec. - 2020.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020, nr 4, s. 30-35
  104. Reprezentacja Ja u wysokofunkcjonujących osób z autyzmem - przegląd badań
    z wykorzystaniem metod neuroobrazowania mózgu
    / Hanna B. Cygan. - 2019.// Psychologia Rozwojowa. - T. 24, nr 4 (2019), s. 9-20
  105. Rodzinne grupy wsparcia dla rodzin dzieci z autyzmem / Janusz Rusaczyk. - 2022.// Remedium. - 2022, nr 4, s. 23-25
  106. Rola języka i komunikacji językowej w autyzmie i zespole Aspergera / Barbara Skawina.// Kwartalnik Edukacyjny. - 2017, nr 2, s. 38-46
  107. Rozwój dziecka ze spektrum autyzmu z zaburzeniami integracji sensorycznej / Joanna Podstawska.// Przedszkolne ABC : magazyn dla wychowawców i rodziców. - 2017, nr 8, s. 14-15
  108. Różne oblicza autyzmu? / Ewelina Kolarczyk.// Magazyn Pielęgniarki i Położnej. - 2016, nr 7-8, s. 14-15
  109. Samodzielność to nie tylko samoobsługa / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. - 2019, nr 4, s. 12-16
  110. Scenariusz zajęć indywidualnych dla dziecka 6-letniego z autyzmem / Karolina Buczak. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 45, s. 33-39
  111. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz z autystycznym spektrum zaburzeń / Monika Parchomiuk.// Kwartalnik Edukacyjny. - 2018, nr 3, s. 84-96
  112. Sensoryka w szkolnej ławce / Paulina Zawadzka.// Sygnał. - 2018, nr 7, s. 47-49
  113. Skąd się bierze autyzm? / Agnieszka Kępczyńska.// Wiedza i Życie. - 2015, nr 11, s. 58-63
  114. Specyfika diagnostyki dziewcząt ze spektrum autyzmu : opis przypadków / Paulina Putko-Stawiecka. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 43, s. 11-16
  115. Spektrum autyzmu – czy to nas dotyczy? / Katarzyna Pęczak.// Remedium. - 2019, nr 5,
    17-19
  116. Spektrum (w) integracji / Aleksandra Dąbrowska. - 2021.// Terapia Specjalna Dzieci
    i Dorosłych. - 2020-2021, nr 16, s. 25-30
  117. Strefy najbliższego rozwoju małego dziecka / Magdalena Charbicka.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2019, nr 1, s. 29-35
  118. Symptomy wskazujące na zaburzenia ze spektrum autyzmu / Ewelina Ciarka.// Przedszkolne ABC : magazyn dla wychowawców i rodziców. - 2016, nr 3, s. 4-8
  119. System motywacyjny w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Katarzyna Trojańska.// Sygnał. - 2016, nr 10, s. 29-33
  120. Środowiska w(y)łączające dorosłe osoby z zaburzeniami autystycznymi / Anna Zamkowska. - 2019.// Kultura i Edukacja. - 2019, nr 1, s. 283-295
  121. Świadomość zespołu wypalenia zawodowego u nauczycieli dzieci autystycznych / Marta Pągowska.// Szkoła Specjalna. - 2012, nr 3, s. 175-183, bibliogr.
  122. Światowy Dzień Świadomości Autyzmu / Aneta Kolarska. - 2021.// Świetlica w Szkole. - 2021, nr 1, s. 17
  123. Technika programowania języka w terapii dziecka ze spektrum autyzmu / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek.// Forum Logopedy. - 2018, nr 23, s. 42-46
  124. Teksty edukacyjne o autyzmie i ich wykorzystanie w pracy z dziećmi / Zofia Sujka-Kysiak.// Biblioterapeuta. - 2018, nr 2, s.1-21
  125. Terapeutyczne wykorzystanie klocków LEGO w pracy z dziećmi z autyzmem : (z badań nad inicjowaniem i podtrzymywaniem interakcji społecznych) / Agnieszka Łaba.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2015, nr 2, s. 105-120
  126. Terapia biomedyczna a funkcjonowanie społeczne dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu / Maja Jędruszczak, Danuta Al-Khamisy. - 2020. // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 4,
    273-282
  127. Terapia logopedyczna dziecka ze spektrum autyzmu / Katarzyna Regulska. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 43, s. 41-47
  128. To jestem ja, a to moi koledzy : scenariusz zajęć z pedagogiem dla klasy z uczniem
    z autyzmem
    // Głos Pedagogiczny. - 2019, nr 10, s. 40
  129. Trening umiejętności społecznych dla uczniów ze spektrum autyzmu w szkole masowej / Paulina Zawadzka.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 6, s. 50-52
  130. Trudne zachowania / Katarzyna Smolińska.// Sygnał. - 2017, nr 10, s. 24-26
  131. Trudności pokarmowe u dzieci ze spektrum autyzmu - propozycja strategii rozszerzania diety u dziecka z ASD / Dominika Niemyjska. - 2021.// Szkoła Specjalna. - 2021, nr 3, s. 196-206
  132. Tutoring rówieśniczy dla dziecka ze spectrum autyzmu / Kinga Ferenc// Szkoła Specjalna. - 2018, nr 3, s. 204-211
  133. Uczeń autystyczny na lekcjach języka polskiego / Patrycja Woźniak.// Wychowawca. - 2014, nr 1, s. 26-27
  134. Uczeń z autyzmem w bibliotece... : jak sprawić, by poczuł się "jak u siebie"? / Beata Bałchan, Renata Bąk.// Nauczyciel i Szkoła : miesięcznik informacyjny Podkarpackiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie. - 2016, nr 3, s. 18-19
  135. Uczeń z autyzmem w klasie szkolnej / Magdalena Malik. - 2021.// Wychowawca. - 2021, nr 1, s. 13-15
  136. Uczeń ze spektrum autyzmu w klasach 1-3 / Małgorzata Łoskot.// Życie Szkoły. - 2018,
    nr 1, s. 22-26
  137. Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole / Agata Pieniążek, Katarzyna Bukała-Litwin.// Nauczyciel i Szkoła : miesięcznik informacyjny Podkarpackiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie. - 2017, nr 3, s. 13
  138. Umiejętności społeczne dzieci z autyzmem (z badań nad zastosowaniem Rozmów Komiksowych jako formy wspomagającej pracę z dziećmi z autyzmem) / Agnieszka Łaba-Hornecka.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2016, nr 1, s. 147-165
  139. Umiejętność budowania bliskich relacji u nastolatków z ASD jako podstawa sukcesu
    w życiu społecznym
    / Agata Burczyk, Agnieszka Mitoraj-Hebel, Ewa Śniegowska. - 2021.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 18, s. 6-7
  140. Umysł nazbyt ścisły / Simon Baron-Cohen.// Świat Nauki. - 2012, nr 12, s. 52-55
  141. W spektrum - bez przemocy / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 9, s. 24-27
  142. Wczesna diagnoza autyzmu / Ewa Małachowska.// Forum Logopedy. - 2018, nr 23, s. 20-23
  143. Wczesna diagnoza dziecka z zespołem Aspergera / Sylwia Błaszczyk-Kowalska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2014, nr 10, s. 42-45
  144. Wczesne rozpoznawanie zaburzeń ze spektrum autyzmu : rola pielęgniarki / Agata Kucharska-Bartocha. - 2021.// Magazyn Pielęgniarki i Położnej. - 2021, nr 6, s. 15-17
  145. Wiara w cuda czy wiara w człowieka? / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. - 2018,
    nr 10, s. 12-17
  146. Wielodyscyplinarna diagnoza dziecka z autyzmem - funkcjonalna ocena rozwoju / Magdalena Wójcik.// Szkoła Specjalna. - 2017, nr 2, s. 104-115
  147. Wsparcie osób wysoko funkcjonujących z autyzmem i zespołem Aspergera w edukacji masowej i integracyjnej / Andrzej Wolski.// Rewalidacja. - 2012, nr 2, s. 26-65
  148. Wsparcie rodziny dziecka z autyzmem w systemie edukacji / Elżbieta Marczewska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2016, nr 3, s. 32-37
  149. Wspieranie rozwoju koncentracji uwagi oraz umiejętności społecznych dzieci z autyzmem za pomocą programu Attention Autism / Celina Twardysz, Bernadetta Kosewska.// Szkoła Specjalna. - 2019, nr 1, s. 48-56
  150. Wspomaganie komunikacji językowej i interakcji społecznych ucznia z orzeczeniem
    o potrzebie kształcenia specjalnego
    / Katarzyna Pardej.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2017, nr 4, s. 8-16
  151. Współwystępowanie autyzmu i zespołu Downa - kontrowersje i trudności diagnostyczne / Paulina Gołaska.// Remedium. - 2012, nr 11, s. 24-25
  152. Wybrane metody wsparcia dziecka z autyzmem w szkole / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz.// Głos Pedagogiczny. - 2019, nr 10, s. 46-50
  153. Wykluczenie społeczne osób z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną / Kinga Jackl.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2019, nr 2, s. 60-64
  154. Wykorzystanie AAC we wspomaganiu komunikacji osób ze spektrum autyzmu / Paulina Rutka. - 2022.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 4 (25), s. 22-27
  155. Wykorzystanie symboli PCS w terapii dziecka autystycznego : (wycofywanie echolalii według metody autorskiej - opis przypadku) / Krystyna Sacher-Szafrańska.// Rewalidacja. - 2012, nr 2, s. 86-96
  156. Wykorzystanie technik behawioralnych w pracy z zachowaniami fobicznymi : case study chłopca z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Marta Jamioł. - 2022.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 4 (25), s. 16-21
  157. Wykorzystanie tutoringu rówieśniczego w edukacji dzieci z zaburzeniami spektrum autyzmu / Daria Szykowna.// Szkoła Specjalna. - 2018, nr 2, s. 136-143
  158. Wyuczona bezradność jako inny sposób spojrzenia na zachowanie przystosowawcze (na przykładzie dzieci autystycznych) / Agnieszka Łaba-Hornecka.// Niepełnosprawność
    i Rehabilitacja. - 2017, nr 4, s. 40-56
  159. Wyzwania osób z autyzmem w obszarze porozumiewania się / Katarzyna Pęczak. - 2019.// Remedium. - 2019, nr 12, s. 13-15
  160. Wzrost potraumatyczny jako czynnik dobrostanu psychicznego rodziców dzieci
    z autyzmem
    / Aleksandra Buchholz, Mariola Wolan-Nowakowska. - 2020.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 3, s. 26-37
  161. Zabawa, relacja i komunikacja w terapii logopedycznej dziecka z ASD / Anna Kwiatkowska. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 43, s. 22-27
  162. Zaburzenia karmienia i jedzenia w ASD - terapia w triadzie / Gabriela Lorens. - 2021.// Forum Logopedy. - 2021, nr 43, s. 28-33
  163. Zaburzenia komunikacji u dzieci z ASD / Ewa Jeżewska-Krasnodębska.// Forum Logopedy. - 2018, nr 23, s. 12-16
  164. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne u osób z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu / Izabela Fornalik.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2019, nr 5,
    22-26
  165. Zaburzenia ze spektrum autyzmu - proces diagnozy / Anna Kolan-Zwolińska. - 2022.// Psychologia w Praktyce : zawodowe czasopismo dla psychologów i psychoterapeutów. - 2022, nr 1, s. 12-23
  166. Zachowania trudne u dzieci z zaburzeniami mowy i języka - wykorzystanie w pracy terapeutycznej technik behawioralnych / Izabela Antos.// Nauczanie Początkowe. - 2014/2015, nr 2, s. 57-64
  167. Zajęcia muzykoterapeutyczne dla dzieci z autyzmem / Iwona Jędrzejczyk.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2013, nr 2, s. 21-22
  168. Zakładanie (nie)kompetencji / Paulina Rutka, Katarzyna Włodarczyk. - 2020.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020, nr 5, s. 26-33
  169. Zastosowanie Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach w pracy z dziećmi
    i młodzieżą ze spektrum zaburzeń autystycznych
    / Małgorzata Gosztyła. - 2020.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020, nr 5, s. 54-59
  170. Zastosowanie poznawczo-behawioralnego podejścia terapeutycznego we wspieraniu nastolatków z ASD borykających się z epizodem depresyjnym / Karolina Michalak. - 2022.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 4 (25), s. 51-56
  171. Zbyt silnie?... Za słabo?... : wrażliwość sensoryczna w spektrum autyzmu / Zuzanna Domasiewicz. - 2021.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 20,
    51-54
  172. Znaczenie koncepcji neuroróżnorodności dla autorstwa życia osób ze spektrum autyzmu / Marlena Podlecka, Kasper Sipowicz, Tadeusz Pietras. - 2020.// Forum Pedagogiczne. - 2020, nr 2, s. 107-120
  173. Znaczenie mediacji rówieśniczych w funkcjonowaniu społecznym dzieci ze spektrum autyzmu / Ewelina Młynarczyk-Karabin. - 2020. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 9, s. 41-50
  174. Zrozumieć autyzm / Janusz Rusaczyk. - 2021.// Wychowawca. - 2021, nr 1, s. 5-8
  175. Życie intymne w spektrum / Ewa Dobiała. - 2022.// Charaktery. - 2022, nr 4, s. 58-63

Autor: Anna Majkut