Dyrektor - pierwszy nauczyciel.

Rzeszów

Książki:

  1. Aktywne metody pracy z młodzieżą / pod red. Aleksandry Chodasz. - Lutcza : Fundacja Rozwoju "Dobre Życie", 2016.
    Sygn. BStWy 38517 Strzyżów
  2. Alternatywy w edukacji / pod red. nauk. Bogusława Śliwerskiego i Andrzeja Rozmusa. - Kraków : "Impuls" ; Rzeszów : Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, 2018.
    Sygn. CzytR 247663 Rzeszów
  3. Codzienność szkoły : nauczyciel = The everyday life at school : the teacher /  pod red. Joanny M. Łukasik, Inetty Nowosad, Mirosława J. Szymańskiego. - Kraków : "Impuls", 
    Sygn. BŁWyp 36857 Łańcut
  4. Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T. 4, Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej / pod red. Józefa Bednarka i Anny Andrzejewskiej. - Kraków : "Impuls", 2018.
    Sygn. CzytR 247278 Rzeszów,  BSdzW 47411 Sędziszów, BMWyp 67536 Mielec
  5. Dyrektor szkoły - administrator, menedżer, przywódca : między szkolną codziennością a polityką oświatową / Małgorzata Rosalska. - Poznań : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, 2016.
    Sygn. WypRz 245621 Rzeszów
  6. Dyrektor szkoły - koncepcje i wyzwania : między teorią a praktyką / Antoni J. Jeżowski, Joanna Madalińska-Michalak. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015.
    Sygn. CzytR 244350 WypRz 244351 Rzeszów,  BŁWyp 37385 Łańcut, BKWyp 49694 Kolbuszowa, BSdzW 45751 Sędziszów, BLżWy 34680 Leżajsk, BMWyp 66665 Mielec, BStWy 37508 Strzyżów
  7. Dyrektor szkoły - moderator, facylitator, coach / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2015.
    Sygn. BKWyp 49486 Kolbuszowa, BStWy 37244 Strzyżów
  8. Dyrektor szkoły - administrator, menedżer, przywódca : między szkolną codziennością a polityką oświatową /  Małgorzata Rosalska. Poznań :  Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, 2016.
    Sygn. WypRz 245621 Rzeszów
  9. Dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w młodszym wieku : aspekty rozwojowe i edukacyjne w kontekście specyfiki różnic kulturowych / pod red. Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij. - Warszawa : Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2016.
    Sygn. WypRz 245918 Rzeszów, BSdzW 46344, 46591 Sędziszów, BMWyp 67050 Mielec
  10. Edukacja całożyciowa : wybrane obszary / red. nauk. Anna Karpińska, Alina Szwarc, Walentyna Wróblewska. - Toruń : " Adam Marszałek ", 2019.
    Sygn.  CzytR 248020 Rzeszów,  BŁWyp 38087 Łańcut
  11. Edukacja seksualna w polskiej szkole : perspektywa uczniów i dyrektorów / Mariola Bieńko, Zbigniew Izdebski, Krzysztof Wąż. - Warszawa : "Difin", 2016.
    Sygn.  CzytR 245920 Rzeszów, BSdzW 46595 Sędziszów
  12. Ewaluacja edukacyjna : interdyskursywne dialogi i konfrontacje / Henryk Mizerek. - Kraków : "Impuls", 2017.
    Sygn. BSdzC 47671 Sędziszów
  13. Ewaluacja edukacyjna : społeczne światy ewaluatorów / Justyna Nowotniak. - Kraków: "Impuls", 2019.
    Sygn. WypRz 247887 Rzeszów, BMWyp 67737 Mielec
  14. Gotowość nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych / Wojciech Czerski. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2017.
    Sygn. CzytR 246368 Rzeszów, BSdzW 46780 Sędziszów
  15. Innowacje w edukacji w perspektywie jakości kształcenia / red. nauk. Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Karol Kowalczuk. - Toruń : "Adam Marszałek", 2019.
    Sygn. CzytR 248027 Rzeszów, BŁWyp 38095 Łańcut, BMWyp 67817 Mielec
  16. Innowacje w nauczaniu szkolnym / Erich Petlák ; tł. Artur Sobótka. - Kraków : "Petrus", 2017
    Sygn. BMWyp 67055 Mielec, BSdzW 46600 Sędziszów
  17. Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym / Bolesław Niemierko. - Sopot : "Smak Słowa", 2018.
    Sygn. WypRz 247252 Rzeszów
  18. Jak pracować z nauczycielami, którzy pracują źle bo są zmęczeni, wypaleni, zaburzeni albo zwyczajnie niekompetentni : książka dla dyrektorów szkół i placówek edukacyjnych oraz szefów zespołów pedagogicznych / Elaine McEwan ; [tł. Zespół]. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2016.
    Sygn. WypRz 244986 Rzeszów, BLżWy 34993 Leżajsk
  19. Jak wspierać szkoły wiejskie z klasami łączonymi? / Julia Miśkowicz, Małgorzata Wojnarowska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015.
    Sygn. WypRz 244359 Rzeszów, BŁWyp 37383 Łańcut, BKWyp 49699 Kolbuszowa, BSdzW 45762 Sędziszów, BMWyp 66668 Mielec, BLżWy 34695 Leżajsk, BStWy 37506 Strzyżów
  20. Jak wspomagać pracę szkoły? : poradnik dla pracowników instytucji systemu wspomagania. Z. 1, Założenia nowego systemu doskonalenia nauczycieli / [red. prowadząca Marianna Hajdukiewicz ; Zofia Domaradzka-Grochowalska i in]. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015.
    Sygn. CzytR 244360 WypRz 244361 Rzeszów, BŁWyp 37367 Łańcut, BKWyp 49685 Kolbuszowa, BSdzW 45764 Sędziszów, BMWyp 66673 Mielec, BLżWy 34684 Leżajsk, BMWyp 66672 Mielec, BKWyp 49689 Kolbuszowa, BSdzW 45763 Sędziszów, BStWy 37492 Strzyżów
  21. Jak wspomagać pracę szkoły? : poradnik dla pracowników instytucji systemu wspomagania. Z. 2, Diagnoza pracy szkoły / [red. prowadząca Marianna Hajdukiewicz; Zofia Domaradzka-Grochowalska i in]. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015.
    Sygn. CzytR 244362 WypRz 244363 Rzeszów, BŁWyp 37371 Łańcut, BKWyp 49686 Kolbuszowa, BSdzW 45766 Sędziszów,  BLżWy 34685 Leżajsk, BMWyp 66674 Mielec, BStWy 37494 Strzyżów
  22. Jak wspomagać pracę szkoły? : poradnik dla pracowników instytucji systemu wspomagania. Z. 3, Planowanie działań / [red. prowadząca Marianna Hajdukiewicz ; Zofia Domaradzka-Grochowalska i in]. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015.
    Sygn. CzytR 244364 WypRz 244365 Rzeszów, BŁWyp 37373 Łańcut, BKWyp 49687 Kolbuszowa, BSdzW 45771 Sędziszów, BMWyp 66677 Mielec, BLżWy 34686 Leżajsk, BStWy 37497 Strzyżów
  23. Jak wspomagać pracę szkoły? : poradnik dla pracowników instytucji systemu wspomagania. Z. 4, Realizacja i podsumowanie działań / [red. prowadząca Marianna Hajdukiewicz ; Zofia Domaradzka-Grochowalska i in]. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015.
    Sygn. CzytR 244366 WypRz 244367 Rzeszów, BŁWyp 37378 Łańcut, BSdzW 45772 Sędziszów, BMWyp 66678 Mielec, BLżWy 34687 Leżajsk, BKWyp 49692 Kolbuszowa, BStWy 37500 Strzyżów
  24. Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji : poradnik dla nauczycieli i edukatorów.  1 /  Julian Piotr Sawiński. - Warszawa :  "Difin", 2015.
    Sygn. BMWyp 66777 Mielec, BStWy 95 U Strzyżów, BSdzW 46270 Sędziszów, WypRz 244856, CzytR 245349 Rzeszów
  25. Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji : poradnik dla nauczycieli i edukatorów. Cz. 2 / Julian Piotr Sawiński. - Warszawa : "Difin", 2016.
    Sygn. WypRz 245348 Rzeszów
  26. Kategorie (nie)obecne w edukacji / red. Agnieszka Domagała-Kręcioch, Bożena Majerek. - Kraków : "Impuls", 2017.
    Sygn. WypRz 246453 Rzeszów
  27. Kompetencje bez tajemnic : rozwijanie kompetencji to nie czary / Daniel Hunziker ; przeł. Małgorzata Guzowska. - Słupsk ; Warszawa : "Dobra Literatura", 2018.
    Sygn. CzytR 247715 WypRz 247253 Rzeszów, BŁWyp 37911 Łańcut, BMWyp 67570 Mielec
  28. Kompetencje przywódcze dyrektorów szkół i placówek w krajach Unii Europejskiej oraz Stanach Zjednoczonych / Jacek Pyżalski. - 2.  - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015
    Sygn. WypRz 244349 Rzeszów
  29. Kształcenie pedagogów w szkole wyższej : teoria i praktyka / red. nauk. Ryszard Stępień. - Pułtusk : Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora, 2015.
    Sygn. WypRz 244994 Rzeszów
  30. Logodydaktyka w edukacji : o wychowaniu mądrego i szczęśliwego człowieka / Iwona Majewska-Opiełka. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015.
    Sygn. WypRz 243160 CzytR 243159 Rzeszów, BSdzW 44834 Sędziszów, BMWyp 66380 Mielec, BKWyp 49516 Kolbuszowa, BŁWyp 36994 Łańcut, BStWy 37252 Strzyżów
  31. Mentoring : złote zasady / Maciej Bennewicz, Anna Prelewicz. - Gliwice : Helion, 2019.
    Sygn. BSdzW 48006 Sędziszów
  32. Między partnerstwem a mistrzostwem : nauczyciel polonista we współczesnej szkole / Magdalena Marzec-Jóźwicka. - Lublin : Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, cop. 2017.
    Sygn. WypRz 248114 Rzeszów
  33. Nadzór pedagogiczny w przedszkolu i szkole : praktyczne zastosowanie nowych przepisów / [autor: Zofia Rudzińska]. - Warszawa : Wydawnictwo Wiedza i Praktyka - Oświata Grupa Wydawnicza, 2016.
    Sygn. WypRz 245373 Rzeszów
  34. Nauczyciel doskonały : kształtowanie się nauczycielskiego zawodu, warunki, kryteria i mierniki efektywności pracy nauczyciela / Janusz Bielski. - Kraków : "Impuls", 2017.
    Sygn. BMWyp 67120 Mielec, BSdzW 46609 Sędziszów
  35. Nauczyciel i uczeń w przestrzeni kreatywnych działań / red. nauk. Joanna Skibska i Justyna Wojciechowska. - Warszawa : "Żak", 2015.
    Sygn. CzytR 245376 Rzeszów, BSdzW 45971 Sędziszów, BŁWyp 37216 Łańcut
  36. Nauczyciel mentor : zbuduj klasę marzeń / Marzena Kud, Barbara Lew. - Warszawa : "Difin", 2019.
    Sygn. CzytR 248079 Rzeszów BSdzW 47923 Sędziszów, BMWyp 67824 Mielec, BŁWyp 38104 Łańcut
  37. Nauczyciel - tutor : prakseologiczna rekonstrukcja tutoringu szkolnego / Sławomir Krzychała. - Kraków : "Impuls", 2018. - 364 s. : il. ; 25 cm.
    Sygn. WypRz 247365 Rzeszów, BKWyp 50382 Kolbuszowa, BStWy 38281 Strzyżów, BMWyp 67606 Mielec
  38. Nauczyciel wczesnej edukacji : rozwijanie kompetencji zawodowych / pod red. Wiesławy Leżańkiej i Doroty Radzikowskiej. - Łódź : Uniwersytet Łódzki, 2016.
    Sygn. BSdzW 46405 Sędziszów, WypRz 245640 Rzeszów, BMWyp 67024 Mielec
  39. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec zmian społeczno-kulturowych / pod red. Wiesławy Leżańskiej i Aleksandry Feliniak. - Łódź : Uniwersytet Łódzki, Sygn. BSdzW 46362 Sędziszów, WypRz 245934, CzytR 245641 Rzeszów
  40. Nauczyciel w szkole uczącej się : informacje o nowym systemie wspomagania / [red. merytoryczna Marianna Hajdukiewicz i Jadwiga Wysocka]. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015.
    Sygn. WypRz 244357 WypRz 244358 Rzeszów, BŁWyp 37379 Łańcut, BKWyp 49700 Kolbuszowa, BSdzW 45794 Sędziszów, BMWyp 66670 BLżWy 34693 Leżajsk,  BStWy 37503 Strzyżów
  41. Nowe media i technologie cyfrowe w kształceniu polonistów : analiza form i metod stosowania nowych mediów i technologii cyfrowych w akademickim kształceniu polonistów na przykładzie Serwisu Edukacji Interaktywnej Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej UAM w Poznaniu / Mirosław Wobalis. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2017.
    Sygn. WypRz 247260 Rzeszów
  42. Nowe media, technologie i trendy w edukacji : w kierunku mobilności i kształcenia hybrydowego / Monika Frania. - Warszawa : "Impuls", 2017.
    Sygn. WypRz 246978 Rzeszów
  43. Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców /  Geoff Petty ; przekł. Jolanta Bartosik. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015.
    Sygn. WypRz 243827 Rzeszów
  44. Odpowiedzialność, wspólnotowość, współpraca w szkole : nauczyciele i rodzice /  Anna Kwatera, Joanna M. Łukasik, Stanisław Kowal. - Kraków :  "Impuls", 
    Sygn. BStWy 38284 Strzyżów, WypRz 247261 Rzeszów, BMWyp 67617 Mielec
  45. Outside the box : jak myśleć i działać kreatywnie / Aneta Chybicka. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017.
    Sygn. BSdzW 47925 Sędziszów
  46. Psychologia nauczania czyli Jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością / Mateusz Grzesiak. - Gliwice : "Helion", 2017.
    Sygn. WypRz 246251 Rzeszów, BMWyp 67248 Mielec
  47. Psychologia zmiany : najskuteczniejsze narzędzia pracy z ludzkimi emocjami, zachowaniami i myśleniem / Mateusz Grzesiak. - Gliwice : "Helion", 2017.
    Sygn. WypRz 245571 Rzeszów, BŁWyp 37534 Łańcut, BSdzW 47747 Sędziszów
  48. Ratuj maluchy! / Karolina i Tomasz Elbanowscy. - Poznań : "Zysk i S-ka", cop. 2015.
    Sygn. WypRz 244271 Rzeszów
  49. Relacje tutorskie w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej / Adriana Sarnat-Ciastko. - Kraków : LIBRON - Filip Lohner, cop. 2017.
    Sygn. CzytR 247278 Rzeszów, BSdzW 47411 Sędziszów,
  50. Rola biblioteki pedagogicznej w upowszechnianiu nowych technologii w edukacji / pod red. Beaty Janik i Wandy Bukowczan. - Kraków : "Księgarnia Akademicka", 2018.
    Sygn. WypRz 247458 Rzeszów, BKWyp 50261 Kolbuszowa
  51. Rozwój nauczyciela : od wczesnej do późnej dorosłości / red. nauk. Joanna M. Łukasik, Norbert G. Pikuła, Katarzyna Jagielska. - Kraków : "Impuls", 2016.
    Sygn. BSdzW 46708 Sędziszów, BŁWyp 37687 Łańcut
  52. Skuteczna edukacja szkolna w kontekście zadań nauczyciela-wychowawcy / Dorota Pankowska, Teresa Sokołowska-Dzioba. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2015.
    Sygn. CzytR 245416 Rzeszów
  53. Szkoła dialogu czyli O narzędziach w pracy nauczyciela opartych na aktywnej komunikacji z uczniem / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016.
    Sygn. WypRz 245423 Rzeszów, BMWyp 67136 Mielec, BSdzW 46622 Sędziszów,                 BStWy 37903 Strzyżów, BKWyp 50104 Kolbuszowa,
  54. Szkoła dla innowatora : kształtowanie kompetencji proinnowacyjnych / [kier. projektu Jan Fazlagić]. - Kalisz : Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2018.
    Sygn. WypRz 247757 Rzeszów, BMWyp 67688 Mielec, BStWy 38518 Strzyżów
  55. Tutoring : teoria, praktyka, studia przypadków / red. nauk. Piotr Czekierda, Bartosz Fingas, Marcin Szala. - 2.  - Warszawa : Wolters Kluwer, 2018
    Sygn. BKWyp 50278 Kolbuszowa
  56. Tutoring w polskiej szkole / Adrianna Sarnat-Ciastko. - Warszawa: "Difin", 2015.
    Sygn. WypRz 244292 Rzeszów, BKWyp 49761 Kolbuszowa,
  57. Twórczość pedagogiczna nauczycieli w kontekście systemowym : źródła, koncepcja i identyfikacje / Marzenna Magda-Adamowicz. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015.
    Sygn. WypRz 244875 Rzeszów
  58. Widoczne uczenie się dla nauczycieli : jak maksymalizować siłę oddziaływania na uczenie się / John Hattie ; [przekł. Zofia Janowska ; współpr. Magdalena Pater]. - Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015.
    Sygn. , CzytR 244792 Rzeszów, BMWyp 66680 Mielec, BLżWy 34679 Leżajsk, BSdzW 45830 Sędziszów, BKWyp 49683 Kolbuszowa, BStWy 37514 Strzyżów
  59. W drodze do przywództwa edukacyjnego : wybór materiałów z projektu Przywództwo i zarządzanie w oświacie - system kształcenia i doskonalenia dyrektorów szkół/placówek / wybór i oprac. Alicja Kapcia, Małgorzata Wojnarowska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015.
    Sygn. WypRz 244369 Rzeszów, BSdzW 45826 Sędziszów, BMWyp 66663 Mielec,     BStWy 37510 Strzyżów, BKWyp 49722 Kolbuszowa, BŁWyp 37387 Łańcut
  60. Współpraca i uczenie się nauczycieli w kulturze organizacyjnej szkoły : studium teoretyczno-empiryczne / Małgorzata Kamińska. – Kraków :  "Impuls" 2019.
    Sygn. WypRz 247965 Rzeszów
  61. Zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi oraz niepublicznymi w świetle reformy systemu edukacji / Roman Lorens. - Stan prawny na 30 kwietnia 2019 r.  - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2019.
    Sygn. WypRz 248140 Rzeszów , BKWyp 50530 Kolbuszowa
  62. Zmotywowany nauczyciel w świetle orientacji humanistycznej / Agata Borowska. - Kraków :  LIBRON - Filip Lohner, 2015.
    Sygn. BMWyp 66572 Mielec, BŁWyp 37039 Łańcut

Artykuły:

  1. Błyskotliwa jak dziewczynka : wspieraj uczennice - niech uwierzą w swój intelekt / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2017, nr 10, s. 12
  2. Coaching i mentoring - wspieranie rozwoju zawodowego / Małgorzata Sidor-Rządkowska.// Dyrektor Szkoły. - 2014, nr 11, s. 22-24
  3. Coaching jako wsparcie przywództwa / Małgorzata Sidor-Rządkowska.// Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 8, s.78-82
  4. Czy uczeń zdolny jest geniuszem? / Seweryn Leszczyński.// Wychowawca. - 2014, nr 9, s. 8-9
  5. Dekalog nauczyciela ucznia zdolnego / Małgorzata Łoskot.// Biologia w Szkole. - 2014, nr 6, s. 33
  6. Dobry uczeń z dysleksją / Aneta Ratajek.// Nauczanie Początkowe. - 2014/2015, nr 2, s. 47-56
  7. Dostosowanie warunków sprawdzianu lub egzaminu do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Doradca Dyrektora Szkoły. - 2014, 2, s. 42-45
  8. Dyrektor szkoły jako coach / Jarosław Kordziński.// Dyrektor Szkoły. - 2013, nr 4, s. 24-26
  9. Dzieci cienia / Kinga Rusin.// Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 6, s. 21-23
  10. Dziecko jąkające się w szkole - jak je wspierać? / Karolina Olszewska.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 5, s. 50-52
  11. Dziecko ma problem, chcę mu pomóc / Emilia Wojdyła.// Meritum. - 2013, nr 2, dod. Oświata Mazowiecka, nr 2, s. 20-22
  12. Dziecko niepełnosprawne w szkole / Andrzej Janczy ; rozmowę przeprowadziła Agata Gołda.// Wychowawca. - 2019, nr 5, s. 18-19
  13. Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole ogólnodostępnej : dyskurs definicyjno-koncepcyjny / Marzenna Zaorska.// Wychowanie na co Dzień. - 2016, nr 1, s. 18-29
  14. [Dziecko o specjalnych potrzebach w kręgu interdyscyplinarnej terapii - recenzja] / Beata Gradowska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2015, nr 2, s. 205-209
  15. Dziecko z dyspraksją / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 6, s. 50-53
  16. Dziecko z mutyzmem wybiórczym na lekcjach języka polskiego / Zuzanna Krótki.// Język Polski w Szkole IV-VI. - 2016/2017, nr 3, s. 31-41
  17. Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Agata Rusin.// Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 3, s. 106-109
  18. Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w grupie rówieśniczej na poziomie edukacji wczesnoszkolnej / Anna Łojek.// Nauczanie Początkowe. - 2014/2015, nr 2, s. 101-103
  19. Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wynikającymi z korowo uwarunkowanych zaburzeń mowy - podstawy teoretyczne i implikacje dla nauczycielskiej praktyki / Marlena Kurowska.// Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 3, s. 28-44
  20. Dziecko z zespołem Aspergera w rzeczywistości społecznej i edukacyjnej / Małgorzata Kowalczyk.// Nauczanie Początkowe. - 2014/2015, nr 2, s. 37-46
  21. Edukacja włączająca czy nauczanie specjalne? / Aneta Pukacz.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 1, s. 185-192
  22. Edukacja włączająca, czyli inkluzja w edukacji / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2015, nr 10, s. 4-7
  23. Edukacja włączająca : na czym polega, jak ją zorganizować? / Jacek Stec.// Doradca Dyrektora Szkoły. - 2014, nr 2, s. 52-54
  24. Edukacja włączająca w praktyce / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 12, s. 47-51
  25. Indywidualne wsparcie dzieci ze SPE / Joanna Wrona.// Dyrektor Szkoły. - 2018, nr 12, s. 36-39
  26. Indywidualne wsparcie uczniów / Joanna Wrona.// Dyrektor Szkoły. - 2017, nr 11, s. 14-18
  27. Jak dobrze nauczać dziecko niepełnosprawne? / Małgorzata Łoskot.// Życie Szkoły. - 2015, nr 4, s. 2-5
  28. Jak dostosować placówkę do potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Joanna Latosińska-Kulasek.// Głos Pedagogiczny. - 2019, nr 1, s. 3-5
  29. Jak wspierać uczniów przewlekle chorych? / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 11, s. 17-19
  30. Jak wspomagać rozwój dziecka zdolnego? / Małgorzata Mróz.// Wychowawca. - 2015, nr 6, s. 20-21
  31. Jak uwolnić szkolną inicjatywność? / Julian Piotr Sawiński.// Nowa Szkoła. - 2016, nr 7, s. 20-25
  32. Język polski w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wynikającymi z różnic kulturowych / Marta Krasuska-Betiuk.// Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 3, s. 45-53
  33. Kiedy tablet może pomóc? : aplikacje przydatne w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska.// Głos Nauczycielski. - 2017, nr 17-18, s. 21
  34. Kształcenie zawodowe osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Dobre praktyki z Płocka / Katarzyna Rozmanowska.// My Zawodowcy : kształcenie zawodowe, rynek pracy, kariera. - 2018, nr 2, s. 39-41
  35. Lekcja integracji / Anna Satel.// Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 2, s. 72
  36. Metody pracy lekcyjnej z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 5, s. 17-20
  37. Na pomoc uczniom...! / Emilia Wojdyła.// Meritum. - 2014, nr 3, dod. Oświata Mazowiecka, nr 3, s. 18-20
  38. Nauczyciel jako inicjator i wdrażający zmianę / Tomasz Mikołajczyk.// Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 1, s. 80-82
  39. Nauczyciel ucznia z niepełnosprawnością - rozwój kompetencji zawodowych / Jolanta Lipińska-Lokś.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. - 2018, nr 1, s. 118-130
  40. Nauczycielu, uwierz, że jesteś świetny! : rozmowa z Dorotą Żyro, wicedyrektorem Ośrodka Rozwoju Edukacji, ekspertem ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, niepełnosprawności i współpracy na rzecz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Dorota Żyro ; rozm. przepr. Anna Przybył.// Monitor Dyrektora Przedszkola. - 2016, nr 11, s. 12-16
  41. Niedostosowanie społeczne nieletnich a obniżona sprawność intelektualna - praca z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych / Justyna Siemionow.// Szkoła Specjalna. - 2014, nr 5, s. 350-359
  42. Niepełnosprawność, czyli każde dziecko jest inne / Oksana Kotormus.// Nowa Szkoła. - 2015, nr 3, s. 46-48
  43. Obcokrajowiec uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Doradca Dyrektora Szkoły. - 2014, nr 1, s. 20-24
  44. Ograniczone przestrzenie i próby ich poszerzania u uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych : włączanie w aktywność społeczną nieletnich przejawiających problemy adaptacyjne / Anna Dąbrowska, Joanna Marek-Banach.// Studia Edukacyjne. - Nr 44 (2017), s. 247-264
  45. Okulary na ADHD : rola szkoły w psychoterapii dzieci z zespołem nadpobudliwości z deficytem uwagi / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2017, nr 1, s. 12
  46. Pierwsze kroki ku różnorodności w szkole / Magdalena Goetz.// Dyrektor Szkoły. - 2014, nr 12, s. 77-80
  47. Pokonać bariery : niepełnosprawność utrudnia wielu osobom dostęp do edukacji / Monika Dobrowolska.// Głos Nauczycielski. - 2015, nr 23, s. 15
  48. Praca ze środowiskiem klasowym i grupą rówieśniczą / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 6, s. 11-16
  49. Praktyczne wskazówki dotyczące indywidualizacji i dostosowania wymagań w pracy z uczniem o SPE// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 1, s. 37-41
  50. Prawa nauczycieli w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Agnieszka Olechowska.// Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 3, s. 7-12
  51. Proces wspierania dziecka ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi w zakresie rozwijania kompetencji społecznych / Iwona Konieczna, Katarzyna Cichocka-Segiet.// Szkoła Specjalna. - 2016, nr 4, s. 279-290
  52. Propozycje zabaw integrujących zróżnicowaną grupę dzieci / Julia Piwowarczyk.// Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 3, s. 81-92
  53. Przepraszam, że przeszkadzam... : o trudnej sytuacji szkolnej uczniów zdolnych / Ilona Drapała.// Edukacja i Dialog. - 2013, nr 3/4, s. 18-22
  54. Rodzicielskie zaangażowanie w naukę gimnazjalistów sprawnych i ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Grzegorz Szumski, Maciej Karwowski.// Edukacja. - 2015, nr 4, s. 91-106
  55. Rola coachingu w zmianie postawy dyrektora szkoły. Cz. 2 / Janusz Rusaczyk.// Remedium. - 2018, nr 2, s. 30-31
  56. Rozpoznawanie zaburzeń SI u dzieci / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 11, s. 17-22
  57. Rozwój koncepcji pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w / Ewa Skrzetuska.// Nowa Szkoła. - 2014, nr 6, s. 12-21
  58. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością wzroku / Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz.// Szkoła Specjalna. - 2017, nr 4, s. 285-291
  59. Specyficzne i specjalne potrzeby edukacyjne / Anna I. Brzezińska, Sławomir Jabłoński, Beata Ziółkowska.// Edukacja. - 2014, nr 2, s. 37-52
  60. Specyficzne problemy edukacyjne dziecka z cukrzycą / Magdalena Pietrzak, Agnieszka Rybacka.// Remedium. - 2016, nr 5, s. 10-11
  61. Specyficzne trudności w uczeniu się a dostosowanie wymagań edukacyjnych : szanse, wyzwania i niezamierzone skutki / Marcin Szczerbiński.// Dysleksja. - 2013, nr 1, s. 26-33
  62. Tabletowe wspomaganie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska.// Meritum. - 2016, nr 4, s. 68-83
  63. Technologie informacyjno-komunikacyjne w AAC / Elżbieta Chilińska-Karpowicz, Krystyna Kowalczyk.// Forum Logopedy. - 2017, nr 19, s. 33-36
  64. Technologie mobilne w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Doradca Dyrektora Szkoły. - 2014, nr 10, s. 57-60
  65. Trening umiejętności społecznych dla uczniów ze spektrum autyzmu w szkole masowej / Paulina Zawadzka.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 6, s. 50-52
  66. Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami rozwoju ruchowego / Edyta Szczepkowska.// Życie Szkoły. - 2017, nr 4, s. 23-29
  67. Uczeń autystyczny na lekcjach języka polskiego / Patrycja Woźniak.// Wychowawca. - 2014, nr 1, s. 26-27
  68. Uczeń z ADHD : wskazówki dla nauczycieli / Marta Jerzak.// Sygnał. - 2018, nr 3, s. 19-22
  69. Uczeń ze specyficznymi zaburzeniami rozwoju językowego (SLI) / Monika Biała.// Szkoła Specjalna. - 2015, nr 1, s. 61-69
  70. Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole / Agata Pieniążek, Katarzyna Bukała-Litwin.// Nauczyciel i Szkoła : miesięcznik informacyjny Podkarpackiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie. - 2017, nr 3, s. 13
  71. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w świetlicy szkolnej - doniesienia z badań / Beata Gumienny, Kamila Kasprzyk.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 4, s. 45-55
  72. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w przestrzeni szkoły - wybrane aspekty funkcjonowania / Jolanta Lipińska-Lokś.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 5, s. 34-44
  73. Uczeń z niepełnosprawnością wzroku podmiotem dydaktyki specjalnej / Kornelia Czerwińska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2016, nr 2, s. 19- 29
  74. Uczeń z uszkodzonym wzrokiem w szkole ogólnodostępnej / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 4, s. 45-48
  75. Uczeń z wadą słuchu / Aleksander Kubala.// Doradca Dyrektora Szkoły. - 2013, nr 4, s. 58-60 
  76. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 9, s. 14-16
  77. W poszukiwaniu nowych idei / Agnieszka Bojczuk, Adam Kalbarczyk.// Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 2, s. 10-12
  78. Wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Karolina Appelt.// Remedium. - 2017, nr 1, s. 1-5
  79. Wspieranie uczniów z problemami natury psychicznej / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 10, s. 6-10
  80. Wspomaganie komunikacji językowej i interakcji społecznych ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego / Katarzyna Pardej.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2017, nr 4, s. 8-16
  81. Zapewnianie prawidłowych warunków i organizacji kształcenia uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych obszarem kontroli MEN / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 11, s. 36-39
  82. Zespół Aspergera - zaburzenie, diagnoza, terapia / Radosław Mysior.// Dyrektor Szkoły. - 2014, nr 7, s. 54-57
  1. Zrozumieć, czego uczniowie nie rozumieją - o dysleksji rozwojowej / Paulina Ilska.// Remedium. - 2016, nr 7-8, s. 32-33

Autor: Monika Filip, Barbara Nowak i Agnieszka Ziętala