Dyspraksja - syndrom niezdarnego dziecka

Rzeszów

Dyspraksja - syndrom niezdarnego dziecka
(bibliografia w wyborze)

 

Książki:

  1. Dyspraksja : rozwojowe zaburzenie koordynacji / Amanda Kirby ; tł. z j. ang. Zuzanna Ostafin. - Warszawa : Fundacja "Szkoła Niezwykła", 2009.
    Filia Sędziszów Sygnatura:BSdzW 42084
  2. Dyspraksja : rozwojowe zaburzenie koordynacji / Amanda Kirby ; tł. z j. ang. Zuzanna Ostafin. - Wyd. 2. - Warszawa : Fundacja "Szkoła Niezwykła", 2010.
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 61279
  3. Efektywność terapii integracji sensorycznej w usprawnianiu rozwoju ruchowego i kształtowaniu gotowości szkolnej dzieci 5-6-letnich / Jacek Szmalec. - Wydanie 1. - Warszawa : Difin, 2019.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 248487
    Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 50591
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 67917
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 38634
  4. Jak wspierać u dziecka zmysły bliskie? : poradnik dla rodziców i opiekunów dzieci w żłobku / Anna Mikler-Chwastek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2024.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 251866
    Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 51236
    Filia Leżajsk Sygnatura: BLżWy 37127
    Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 39247
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 69154
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 39488
  5. Pokonać dyspraksję : prosty program ćwiczeń poprawiających umiejętności ruchowe w domu i w szkole / Geoff Platt. Geoff Platt ; [przekł. Patricia Sorensen]. - Gdańsk : "Harmonia", 2016.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 244965
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 66820
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 89 U
  6. Przedszkolaki - sensoraki : scenariusze zajęć z terapii integracji sensorycznej do pracy z małymi dziećmi / Beata Okraska-Ćwiek. - Warszawa : Wydawnictwo Empis, [2016].
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68863
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 49777
  7. Rozwojowe zaburzenia koordynacji ruchowej / redakcja naukowa Jacek Szmalec, Ewa Binkuńska, Grzegorz Brzuzy, Dariusz Wyszyński. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020.
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 49959
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 395 U
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68272
    Filia Leżajsk Sygnatura: BLżWy 36522
    Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 38513
  8. Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. - Warszawa : "Difin", 2019.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura : CzytR 248510
    Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 38158
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 6790
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 48082
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 38606

Artykuły:

  1. AOMI jako skuteczna metoda nauki czynności życia codziennego u dzieci z zaburzeniami koordynacji ruchowej / Anna Sieradzka. - 2024. // Integracja Sensoryczna. - 2024, nr 2, s. 12-16
  2. Dysgrafia czy dyspraksja : jak zdiagnozować? / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 1, s. 44-47; 35-36
  3. Dyspraksja - praktyczna strona terapii / Elżbieta Konopacka, Beata Kuczewska-Kiełbus. - 2024. // Integracja Sensoryczna. - 2024, nr 1, s. 31-33
  4. Dyspraksja rozwojowa w ujęciu teoretycznym oraz diagnostyczno-terapeutycznym / Bartosz Bagrowski. - 2024. // Integracja Sensoryczna. - 2024, nr 2, s. 5-8
  5. Dyspraksja - studium przypadku / Paulina Karpowicz. - 2024. // Integracja Sensoryczna. - 2024, nr 2, s. 31-35
  6. Dyspraksja w świetle badań naukowych / Anna Szczepańska. - 2024. // Integracja Sensoryczna. - 2024, nr 1, s. 22-25
  7. Dyspraksja w ujęciu interdyscyplinarnym - podejście fizjoterapeutyczne w aspekcie procesów integracji sensorycznej / Izabela Gelleta. - 2024. // Integracja Sensoryczna. - 2024, nr 2, s. 17-20
  8. Dziecko z dyspraksją / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 6, s. 50-53
  9. Dziecko z dyspraksją w przedszkolu / Lidia Kołodziejska. - 2021.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 9, s. 51-58
  10. Jak wspomagać dzieci z trudnościami w planowaniu i wykonywaniu zadań ruchowych? / Adriana Kloskowska. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 6, s. 40-44
  11. Mechanizmy i deficyty planowania ruchu w ujęciu rozwojowym / Edyta Panas. - 2024. // Integracja Sensoryczna. - 2024, nr 1, s. 5-13
  12. Przedszkolak z dyspraksją / Małgorzata Łoskot.// Monitor Dyrektora Przedszkola. - 2019, nr 3, s. 58-62
  13. Sposób na dyspraksję / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2019.// Życie Szkoły. - 2019, nr 8, s. 21-25
  14. Studium przypadku : sześcioletni chłopiec z dyspraksją / Klaudyna Kłosek. - 2021. // Integracja Sensoryczna. - 2021, nr 2, s. 46-48
  15. Syndrom niezdary / Elisabeth Hill, Anna Barnett.// Charaktery. - 2011, nr 1, s. 42-45
  16. Trudności w planowaniu i wykonywaniu zadań ruchowych - jak diagnozować i jak wspomagać? / Adriana Kloskowska. - 2021. // Integracja Sensoryczna. - 2021, nr 2, s. 43-45
  17. Uczeń z dyspraksją oczami pedagoga specjalnego / Ewa Kosińska-Gagat. - 2024. // Integracja Sensoryczna. - 2024, nr 2, s. 39-40
  18. Wykorzystanie muzyki w pracy nad dyspraksją rozwojową / Anna Wójcik. - 2024. // Integracja Sensoryczna. - 2024, nr 1, s. 26-30
  19. Zajęcia sportowe jako kontynuacja oraz uzupełnienie terapii integracji sensorycznej u dzieci z dyspraksją / Justyna Gasidło. - 2024. // Integracja Sensoryczna. - 2024, nr 2, s. 21-22

 

 

 

Autor: Małgorzata Smulska