Edukacja ekologiczna

Rzeszów


Edukacja ekologiczna
(zestawienie bibliograficzne za lata 2015-2020)

Książki:
  1. (Nie)obecność outdoor education w kształceniu szkolnym / Renata Michalak, Teresa Parczewska. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2019.
    Sygn. CzytR 248501 
  2. Bezpieczeństwo energetyczne i ochrona klimatu w drugiej dekadzie XXI wieku : energia - środowisko - klimat / Tomasz Młynarski. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2017.
    Sygn. BKWyp 50019
  3. Edukacja przyrodnicza w przedszkolu / Krystyna Żuchelkowska. - Bydgoszcz : Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, 2015.
    Sygn. WypRz 244022
  4. Ekologia i ochrona środowiska / [tekst Joanna Włodarczyk]. - Warszawa : PWH "Arti", Artur Rogala, Mariusz Rogala, 2016.
    Sygn. BSdzC 46760
  5. Ekologia i ochrona środowiska / [tekst Joanna Włodarczyk]. - Warszawa : PWH "Arti", Artur Rogala, Mariusz Rogala, 2017.
    Sygn. WypRz 247025 
  6. Jak uratować świat? / Areta Szpura. - Warszawa : "W.A.B.", 2019.
    Sygn. WypRz 248556 
  7. Nauka o klimacie / Marcin Popkiewicz, Aleksandra Kardaś, Szymon Malinowski. - Wydanie II poprawione. - Warszawa : Wydawnictwo Nieoczywiste ; Katowice : Wydawnictwo Sonia Draga : Post Factum, 2019.
    Sygn. WypRz 248927
  8. Pedagogika zrównoważonego rozwoju z przyrodą w tle / Ligia Tuszyńska. - Toruń : "Adam Marszałek", 2018.
    Sygn. BMWyp 67754, WypRz 247922 
  9. Przedszkolna i wczesnoszkolna edukacja przyrodnicza we wszechstronnym rozwoju dziecka młodszego. Z. 1, Kształtowanie odpowiedzialności za środowisko naturalne w przedszkolnej edukacji przyrodniczej / Kinga Pietrasik-Kulińska, Dorota Szuba. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017.
    Sygn. WypRz 248276, CzytR 248275 
  10. W dziką stronę : rozmowy o edukacji w przyrodzie / [red. Agnieszka Gaszyńska, Gosia Świderek]. - Łódź : Ośrodek Działań Ekologicznych "Źródła", 2016.
    Sygn. WypRz 245790
  11. Wykorzystanie potencjału otoczenia placówki w edukacji przyrodniczej. Z. 3, Kształcenie w klasach IV-VIII szkoły podstawowej a instytucje popularyzujące naukę / Zyta Sendecka. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017.
    Sygn. WypRz 248344, CzytR 248343 
  12. Zachowania prospołeczne i antyspołeczne : ćwiczenia rozwijające i kształtujące procesy poznawcze / Amanda Hopkins ; [oprac. Magdalena Hinz]. - Gdańsk : "Harmonia", cop. 2018.
    Sygn. BMWyp 67677, BKWyp 50471
  13. Zrównoważona gospodarka zasobami przyrodniczymi i kulturowymi na Pogórzu Dynowskim determinantą rozwoju turystyki = Sustainable management of natural and cultural resources in the Dynowskie Foothills as a determinant of tourism development / pod red. Jana Krupy, Krzysztofa Szpary. - Dynów : Związek Gmin Turystycznych Pogórza Dynowskiego, 2017.
    Sygn. WypRz 246928 , WypRz 246929
  14. Zrównoważony rozwój jako czynnik determinujący prawne podstawy zarządzania geologicznymi zasobami środowiska / pod red. Grzegorza Dobrowolskiego ; [aut. Ryszard Mikosz, Aleksander Lipiński, Grzegorz Dobrowolski, Gabriel Radecki ; Uniwersytet Śląski w Katowicach]. - Katowice ; Włocławek : Agencja Reklamowa TOP, 2016.
    Sygn. BSdzW 46881

Ibuk Libra:

  1. Nauki Przyrodnicze Nr 1 (11)/2016
  2. Nauki Przyrodnicze Nr 1 (15)/2017
  3. Nauki Przyrodnicze Nr 4 (14)/2016
  4. Nauki Przyrodnicze Nr 3 (13)/2016

Artykuły:

  1. "Jaką część planety powinniśmy wziąć pod ochronę?" = "What part of the planet should we take for protection?" / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 8, s. 28-29.
  2. "Nie taki wilk straszny ..." : o edukacji ekologicznej w kontekście bajki "Wilk Ambaras" Tomasza Samojlika i jej wpływie na kształtowanie postaw proekologicznych dzieci i młodzieży względem wilków / Anna Naplocha. // Studia Edukacyjne Nr 53 (2019), s. 321-340.
  3. "Owady i inni znajomi z przedszkolnego ogrodu" - projekt badawczy : odkrywamy świat przyrody - zajęcia realizowane metodą projektów / Beata Kozłowska. // Wychowanie w Przedszkolu 2020, nr 4-5, s. 65-70.
  4. "Włochate Potwory" - warsztaty ekologiczne z okazji Dnia Ziemi / scenariusz zajęć dla 6-latków / Maja Białonoga. // Poradnik Bibliotekarza 2015, nr 7-8, s. 61-64.
  5. "Woda - źródło życia" : co "mali odkrywcy" wiedzieć powinni? / Beata Kozłowska. // Wychowanie w Przedszkolu 2018, nr 10, s. 34-39.
  6. "Za progiem" : wartości edukacyjne uczenia się dzieci w plenerze / Jolanta Andrzejewska. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2020, nr 2, s. 42-53.
  7. 525 79 &99@ <28( $9*, czyli o Ochronie lasów deszczowych i zmianach klimatu w szkolnym międzynarodowym projekcie realizowanym dzięki platformie eTwinning / Tomasz Ordza. // Biologia w Szkole 2020, nr 3-4, s. 70-73.
  8. Analiza oferty edukacyjnej doskonalącej kompetencje proekologiczne pracowników / Iwona Kacak.  // Edukacja Ustawiczna Dorosłych 2015, nr 4, s. 116-124.
  9. Antarktyda bez pingwinów? / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 2, s. 28-29.
  10. Badania atmosfery za kołem polarnym / Krzysztof Markowicz.  // Fizyka w Szkole 2015, nr 5, s. 4-8.
  11. Białucha i zmiany klimatu / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 4, s. 28-29.
  12. Bioinspirowana edukacja dziecka / Anna Klichowska. // Edukacja Wczesnoszkolna 2019/2020, nr 1, s. 81-93.
  13. Bioróżnorodność / Andrzej Mizera. // Aura 2018, nr 6, s. 3-6.
  14. Chmurowy paradoks / Kate Marvel. // Świat Nauki 2018, nr 1, s. 48-53.
  15. Co nauczyciele wiedzą o edukacji dla zrównoważonego rozwoju? Analiza wyników badań / Anna Mróz, Iwona Ocetkiewicz. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2019, nr 7, s. 38-51.
  16. Co zrobi (nam) Atlantyk? / Andrzej Hołdys. // Wiedza i Życie 2015, nr 9, s. 42-47.
  17. Czekanie na Thwaitesa / Richard B. Alley. // Świat Nauki 2019, nr 3, s. 42-47.
  18. Czy dla niedźwiedzi polarnych jest jeszcze miejsce na naszej planecie? / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 1, s. 28-29.
  19. Czy idziemy w dobrą stronę? Po szczycie klimatycznym w Katowicach / Piotr Skubała.  // Aura 2019, nr 1, s. 3-5.
  20. Czy klimat da się ochronić? / Tomasz Żylicz. // Aura 2015, nr 4, s. 28-29.
  21. Czy możesz ocalić przyrodę nad Wisłą? : scenariusz lekcji ekologicznej / Anna Karcz. // Geografia w Szkole 2017, nr 5, s. 34-35.
  22. Czy studentów ekonomii uczyć o trwałym rozwoju? = Should economics students be taught about sustainability? / Tomasz Żylicz. // Aura 2019, nr 6, s. 14-15.
  23. Dlaczego powiało chłodem? / Andrzej Hołdys. // Wiedza i Życie 2016, nr 7, s. 52-57.
  24. Dowody w sprawie wody : scenariusz zajęć w klasach I-III / Monika Sobkowiak. // Sygnał 2018, nr 3, s. 24-25.
  25. Drzewa nie umierają : rozwój dziecka w kontakcie z przyrodą przynosi wartości niemogące powstać w żaden inny sposób / Alina Jakubowska. // Życie Szkoły 2015, nr 9, s. 36-40.
  26. Dzień Matki Ziemi : o edukacji ekologicznej uwag kilka / Magdalena Goetz. // Głos Nauczycielski 2015, nr 16, s. 10.
  27. Dzień Ziemi / Agnieszka Jakubowska. // Życie Szkoły 2015, nr 4, s.35-37.
  28. Dzień Ziemi : scenariusz apelu / Elżbieta Kwapińska. // Biblioteka w Szkole 2015, nr 1, s. 34-35.
  29. Edukacja ekologiczna w przedszkolu - od czego zacząć? / Elżbieta Tyralska-Wojtycza. // Aura 2015, nr 6, dod. Dodatek ekologiczny dla szkół, nr 249, s. 7-8.
  30. Edukacyjne przygotowanie do etycznego działania na rzecz zrównoważonego rozwoju / Ewa Szadzińska. // Chowanna 2016, t. 1, s. 117-131.
  31. Edukacyjne walory zajęć prowadzonych w lesie / Aneta Baranowska.  // Wychowawca 2016, nr 4, s. 10-11.
  32. Ekobiblioteka / Jolanta Chmura. // Biblioteka w Szkole 2015, nr 1, s. 26.
  33. Ekokulturalne przedszkole / Dagmara Czyż. // Bliżej Przedszkola 2020, nr 6, s. 36-38,40-41.
  34. Ekologia polityczna powietrza : o uwidzialnianiu miejskiego ryzyka / Iwona Bojadżijewa. // Kultura i Społeczeństwo 2016, nr 2, s. 35-53.
  35. Ekologia w przedwojennych książkach dla dzieci / Beata Fingas-Śniegoń. // Guliwer 2020, nr 1, s. 8-15.
  36. Ekoludkiem z nami zostań - to jest sprawa bardzo prosta : propozycje aktywności pomocne w trakcie planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej dla dzieci młodszych na kwiecień. // Bliżej Przedszkola 2016, nr 3, s. 44-49.
  37. Ekopragmatyzm, czyli zmiany zachodzące w organizacjach ekologicznych / Kinga Bonenberg. // Aura 2016, nr 4, s. 10-11.
  38. Ekstremalne zjawiska pogodowe i ich wpływ na przyrodę w Polsce / Piotr Skubała. // Aura 2020, nr 2, s. 20-21.
  39. Encyklika "Laudato si" w perpektywie nauki o zrównoważonym rozwoju / Józef Bremer. // Nauczyciel i Szkoła 2016, nr 1, s. 13-28.
  40. Energia odnawialna metodą projektów / Anna Szymańska, Monika Binda-Matuszczak. // Wychowanie w Przedszkolu 2015, nr 4, s. 59-61.
  41. Environmental education in the aspect of sustainable development / Bożena Wójtowicz, Ilona Żeber-Dzikowska, Jarosław Chmielewski. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych 2016, nr 4, s. 124-132.
  42. Fatalne skutki polowań na ptaki wodne / Marek Stajszczyk. // W: Biologia w Szkole 2019, nr 5, s. 14-18.
  43. Fizyka a klimat, czyli dlaczego pada deszcz / Waldemar Reńda. // Fizyka w Szkole 2016, nr 2, s. 11-15.
  44. Formy, metody i programy edukacji ekologicznej w przedszkolu / Janusz Rusaczyk. // Bliżej Przedszkola 2020, nr 3, s. 10-13.
  45. Geneza i istota zrównoważonego rozwoju / Janusz R. Mroczek. // Aura 2015, nr 4, s. 4-7.
  46. Geotropem bioróżnorodności - ku konsiliencji nauk przyrodniczych / Paweł Michał Owsianny. // Biologia w Szkole 2015, nr 2, s. 41-43.
  47. Globalizacja w ochronie środowiska / Tomasz Żylicz. // Aura 2016, nr 6, s. 20-21.
  48. Gmina jako podmiot systemu wspierania wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii / Eryk Kosiński, Marcin Trupkiewicz. // Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny : organ Uniwersytetu im. A. Mickiewicza i Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Poznaniu 2016, z. 3, s. 93-107.
  49. Groźny dym z pożarów / Kyle Dickman.  // Świat Nauki 2020, nr 4, s. 28-35, 73.
  50. Historia zapisana w lodzie... / Andrzej Hołdys. // Wiedza i Życie 2019, nr 2, s. 36-41.
  51. Idzie brzydka pogoda / Jennifer Francis.  // Świat Nauki 2019, nr 7, s. 56-63.
  52. Integralne wychowanie proekologiczne : propozycja modelu / Sebastian Sobczuk. // Studia Edukacyjne Nr 39 (2016), s. 433-461.
  53. IPCC / Tomasz Żylicz. // Aura 2015, nr 4, s. 27.
  54. Istota ekologizmu i jego społeczne znaczenie / Kinga Bonenberg.  // Aura 2015, nr 8, s. 15-18.
  55. Jak (nie) przeciwdziałać skutkom suszy? / Cezary J.Tajer.  // Aura 2020, nr 4, s. 4-7.
  56. Jak przygotować zajęcia terenowe? - od założeń norweskich do polskiej praktyki szkolnej / Anna Witkowska-Tomaszewska. // Nauczanie Początkowe 2016/2017, nr 4, s. 56-63.
  57. Jak psuje się klimat? / Tomasz Żylicz. // Aura 2015, nr 1, s. 26-27.
  58. Jak rozwijać postawę proekologiczną wśród uczniów zgodnie z ideą upcyklingu / Aleksandra Kubala-Kulpińska. // Życie Szkoły 2018, nr 9, s. 17-21.
  59. Jak się chroni przyrodę w Polsce? / Maria Figa. // Geografia w Szkole 2018, nr 1, s. 23-25.
  60. Jak zmiany klimatu wpływają na niedźwiedzia brunatnego? / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 12, s. 28-29.
  61. Jaki będzie świat w 2030 roku? / Aleksandra Zaparucha. // Geografia w Szkole 2017, nr 2, s. 14-17.
  62. Jesienna wycieczka do parku narodowego// Życie Szkoły 2016, nr 8, s. 33-37.
  63. Jesteśmy blisko katastrofy klimatycznej - mamy jeszcze cień nadziei = We are on the verge of climate disaster : there is still a glimmer of hope / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 6, s. 28-29.
  64. Kaczor Zenek ratuje środowisko : scenariusz zajęć świetlicowych / Marta Barszczowska. // Świetlica w Szkole 2019, nr 5, s. 18-19.
  65. Kapitalizm a klimat / Hanna Schudy. // Odra 2016, nr 10, s. 32-36.
  66. Kącik pogody a kształtowanie postawy badacza / Jan Amos Jelinek. // Świetlica w Szkole 2016, nr 5, s. 7-9.
  67. Klimat miasta a zanieczyszczenia powietrza / Anita Bokwa. // Aura 2016, nr 9, s. 8-13.
  68. Klimat na smutek / Magdalena Budziszewska. // Charaktery 2020, nr 1, s. 36-39.
  69. Konflikty ekologiczne - człowiek kontra przyroda? / Krzysztof Trojan.  // Geografia w Szkole 2019, nr 5, s. 4-7.
  70. Krąg tematyczny : las / Beata Kozłowska. // Wychowanie w Przedszkolu 2019, nr 2, s. 56-59.
  71. Kręgowce i zmiany klimatu - wyścig niemożliwy do wygrania = Vertebrates and climate change - race impossible to win / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 11, s. 28-29.
  72. Krótka historia o tym, jak zanieczyściliśmy lodowce / Krzysztof Zawierucha.  // Biologia w Szkole 2020, nr 1, s. 6-11.
  73. Kryzys bioróżnorodności zagrożeniem równie dużym jak kryzys klimatyczny = Biodiversity crisis as big a threat as climate change / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 7, s. 28-29.
  74. Kształtowanie kultury ekologicznej wśród uczniów klas początkowych / Piotr Kowolik. // Nauczyciel i Szkoła 2017, nr 2, s. 121-132.
  75. Kształtowanie postaw proekologicznych : scenariusz lekcji bibliotecznej dla dzieci w wieku 8-10 lat / Aneta Balicka. // Wychowanie na co Dzień 2015, nr 1, wkł. Wkładka Metodyczna, s. V-VIII.
  76. Kto odpowiada za psucie klimatu? / Tomasz Żylicz.  // Aura 2015, nr 2, s. 24-25.
  77. Kurczące się zwierzęta / Marta Zaraska. // Świat Nauki 2018, nr 7, s. 44-48.
  78. Las a ochrona przyrody / Tadeusz Peter. // Aura 2019, nr 9, s. 24-27.
  79. Lasy i zmiany klimatu / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 8, s. 28-29.
  80. Lekcja ekologii / Włodzimierz Kaleta. // Dyrektor Szkoły 2019, nr 11, s. 79-81.
  81. Lekcje ekologii u profesora Jorge Mario Bergoglio / Albert Wołkiewicz. // Aura 2018, nr 2, s. 22-24.
  82. Leśne przedszkola jako sposób przeciwdziałania zespołowi deficytu natury / Magdalena Christ. // Chowanna 2018, t. 1, s. 199-218.
  83. Lot pszczoły / Cezary W. Domański. // Charaktery 2019, nr 3, s. 46-49.
  84. Mali odkrywcy - w trosce o przyszłość Ziemi i ludzi / Alina Jakubowska. // Życie Szkoły 2016, nr 4, s. 43-48.
  85. Marsz po wodę / Anna Margas, Danuta Twerd. // Biblioteka w Szkole 2016, nr 3, s. 20-21.
  86. Miejski mózg / Andrzej Hołdys. // Wiedza i Życie 2015, nr 6, s. 54-59.
  87. Między gospodarką a ekologią : globalne skutki niekontrolowanego wykorzystania zasobów środowiska / Krzysztof Trojan. // Geografia w Szkole 2016, nr 3, s. 4-7.
  88. Międzynarodowe projekty eTwinning jako inkubatory wiedzy o klimacie oraz kompetencji kluczowych uczniów / Tomasz Ordza. // Biologia w Szkole 2020, nr 2, s. 45-47.
  89. Migracje u roślin jako konsekwencja zmian klimatycznych / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 10, s. 28-29.
  90. Migracje zwierząt w obliczu zmian klimatu = Animal migrations in the face of climate change / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 12, s. 28-29.
  91. Mikroplastik - makroproblem : co mamy na myśli, kiedy mówimy o tworzywach sztucznych i czym dokładnie są te materiały? / Elżbieta Szczepańska. // Chemia w Szkole 2019, nr 3, s. 47-50.
  92. Mistrzowie nawigacji / Iwona Melosik. // Biologia w Szkole 2019, nr 6, s. 6-11.
  93. Możliwości intensyfikacji edukacji przyrodniczo-ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym / Mirosława Parlak. // W: Edukacja małego dziecka. T. 8, Przedszkole - przemiany instytucji i jej funkcje / pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Aleksandry Minczanowskiej. Cieszyn : Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego ; Kraków : "Impuls", 2015 S. 155-163.
    Sygn. BStWy 37246, BMWyp 66418, BSdzW 44877, CzytR 243529
  94. My, ekoludki : scenariusz zajęć dzieci czteroletnich z zakresu edukacji przyrodniczej / Ewelina Stępniak. // Wychowanie w Przedszkolu 2017, nr 2, s. 11-13.
  95. My, ekoludki i ekologiczna żywność : metoda projektu w przedszkolu / Ewelina Stępniak.  // Wychowanie w Przedszkolu 2017, nr 2, s. 14-15.
  96. Na łące : propozycje aktywności dla dzieci starszych na maj. Obserwujemy łąkę. // Bliżej Przedszkola 2020, nr 4, s. 74-75.
  97. Na tropie El Nino / Emily Becker. // Świat Nauki 2016, nr 11, s. 62-69.
  98. Najlepiej zaraża się własną pasją! / Paweł M. Owsianny ; rozm. przepr. Paulina Florczyk. // Biologia w Szkole 2015, nr 3, s. 28-32.
  99. Nasza piękna planeta / Beata Kozłowska. // Wychowanie w Przedszkolu 2019, nr 4, s. 44-49.
  100. Nasza planeta Ziemia niech w wysypisko się nie zmienia! : propozycje aktywności pomocne w trakcie planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej dla dzieci starszych na kwiecień. // Bliżej Przedszkola 2016, nr 3, s. 68-74.
  101. Nasze codzienne odpady / Anna Batorczak. / Aura 2016, nr 12, dod. Dodatek ekologiczny dla szkół nr 266, s. 1-3.
  102. Nauczyciel wzorem ekologicznym / Danuta Elsner. // Dyrektor Szkoły 2019, nr 11, s. 82-85.
  103. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej w małej szkole / Irena Jarzyńska. // W: Nauczyciel i uczeń w przestrzeni małej szkoły / pod red. nauk. Ryszarda Pęczkowskiego. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016 S. 45-55.
    Sygn. BŁWyp 37275 , BStWy 37799 , CzytR 245265
  104. Naukowcy ostrzegają przed skutkami kryzysu klimatycznego / Piotr Skubała. // Aura 2020, nr 5, s. 22-23.
  105. Nie jestem zielony w temacie ochrony środowiska : czyli o tym, że warto wiedzieć więcej i dzielić się tą wiedzą / Małgorzata Murawska. // Wychowanie w Przedszkolu 2017, nr 10, s. 56-59.
  106. Niech nam się zazieleni! : scenariusz zajęć o tym, jak ważna jest ochrona środowiska naturalnego / Dariusz Staniszewski. // Biblioteka w Szkole 2019, nr 10, dodatek: Biblioterapia w Szkole, s. 8-11.
  107. Nowe znaczenie Arktyki : zmiany klimatu a geopolityka / Krzysztof Trojan. // Geografia w Szkole 2017, nr 6, s. 4-7.
  108. Noworoczne postanowienia ekologiczne. // Wychowanie w Przedszkolu 2020, nr 1, s. 38-39.
  109. O świadomości i edukacji ekologicznej na przestrzeni czasu / Tomasz Ordza.  // Biologia w Szkole 2016, nr 2, s. 47-51.
  110. O witaminie N w naszym przedszkolu / Agnieszka Katarzyna Kuźba ; fotografie Anna Szafarczyk. // Bliżej Przedszkola 2019, nr 7-8, s. 4-8.
  111. Ochrona przyrody ojczystej w Drugiej Rzeczypospolitej : edukacyjne implikacje miesięcznika "Przyroda i Technika" / Edyta Wolter (Wydział Nauk Pedagogicznych. Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie). // Forum Pedagogiczne 2019, [nr] 1, s. 167-180.
  112. Od iluzji do iluzji / Maciej Sadowski. // Aura 2018, nr 10, s. 7-9.
  113. Od równika do bieguna - strefy klimatyczne na Ziemi / Maria Figa. // Geografia w Szkole 2015, nr 4, s. 27-29.
  114. Ogród botaniczny w edukacji geograficznej / Natalia Janczewska. // Geografia w Szkole 2020, nr 4, s. 40-45.
  115. Orientacja w terenie : scenariusz lekcji / Katarzyna Kulus. // Biologia w Szkole 2016, nr 4, s. 41-45.
  116. Ostatnia nadzieja / Richard Conniff. // Świat Nauki 2019, nr 2, s. 46-53.
  117. Otwarte drzwi do przedszkolnego lasu : scenariusz międzyprzedszkolnej imprezy integracyjnej / Agnieszka Bukowińska. / Wychowanie w Przedszkolu 2019, nr 3, s. 31-34.
  118. Pedagogika ekologiczna - wybrane problemy / Adam Kowalak.  // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2017, nr 9, s. 3-12.
  119. Pedagogika ekologiczna / Agnieszka Gromkowska-Melosik. // W: Pedagogika : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019 S. 637-646.
    Sygn. CzytR 248505 
  120. Plastikowa Arktyka / Adam Nawrot.  // Biologia w Szkole 2019, nr 6, s. 12-17.
  121. Plastikowa epidemia / Iwona Melosik. // Biologia w Szkole 2020, nr 2, s. 6-11.
  122. Plastikowa epidemia / Iwona Melosik. // Biologia w Szkole 2020, nr 2, s. 6-11.
  123. Pod gołym niebem : lekcje w plenerze: nie tylko biologia czy geografia? / Magdalena Goetz.  // Głos Nauczycielski 2015, nr 19, s. 10.
  124. Pogodowy wzmacniacz / Michael E. Mann. // Świat Nauki 2019, nr 4, s. 50-57, 74.
  125. Polityka ekologiczna Unii Europejskiej / Tomasz Żylicz. // Aura 2016, nr 1, s. 26-27.
  126. Pomiar motywacji uczniów wobec środowiska przyrodniczego i zdrowia / Liliana Hoppe. // W: Aktualne problemy pedagogiczne : konteksty i wyzwania / red. nauk. Daria Becker-Pestka, Elżbieta Kowalik. Gdańsk : Wyższa Szkoła Bankowa ; Warszawa : "CeDeWu", 2016 S. 213-233.
    Sygn. WypRz 245610 , BSdzW 46584, BMWyp 67044 , CzytR 245838
  127. Poradnictwo zawodowe otwarte na kształtowanie świadomości ekologicznej społeczeństwa / Barbara Baraniak. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych 2016, nr 4, s. 96-104.
  128. Porozmawiajmy o pogodzie / Aneta Winczewska, Piotr Winczewski.  // Wychowanie w Przedszkolu 2017, nr 9, s. 9-14.
  129. Postawy proekologiczne okiem polskiego seniora / Katarzyna Kołaczyńska.  // Aura 2015, nr 2, dod. Dodatek ekologiczny dla szkół, nr 245, s. 1-4.
  130. Powietrze otacza nas... Żywioł ten poznać czas! : propozycje aktywności pomocne w trakcie planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej dla dzieci starszych na styczeń // Bliżej Przedszkola 2016, nr 12, s. 54-61.
  131. Prawda, dobro i piękno w edukacji ekologicznej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Ingrid Paśko. // W: Dobro i zło w wychowaniu dziecka. T. 1, Ku dobru Kraków : "Impuls", 2017 S. 109-121.
    Sygn. BMWyp 67350, WypRz 248151, CzytR 246946
  132. Prawne recepty na kryzys klimatyczny / Monika Sewastianowicz.  // Dyrektor Szkoły 2019, nr 11, s. 72-75.
  133. Problemy świadomości ekologicznej nauczycieli / Piotr Kowolik. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych 2016, nr 4, s. 105-115.
  134. Produkujmy mniej śmieci : scenariusz lekcji z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi / Samanta Dryja-Zabielska. // Sygnał 2018, nr 4, s. 35-38.
  135. Prognoza dla wiecznej zmarzliny / Ted Schuur. // Świat Nauki 2017, nr 1, s. 46-51.
  136. Program edukacyjny "Z nami bezpiecznie i ekologicznie" / Kazimierz Górka, Agnieszka Thier. // Aura 2016, nr 4, s. 27-29.
  137. Propozycja zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów na poziomie edukacji wczesnoszkolnej. Cz. 2 / Elżbieta Tyralska-Wojtycza. // Aura 2015, nr 10, dod. Dodatek ekologiczny dla szkół, nr 253, s. 6-8.
  138. Propozycja zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów na poziomie edukacji wczesnoszkolnej. [Cz. 1] / Elżbieta Tyralska-Wojtycza.  // Aura 2015, nr 9, dod. Dodatek ekologiczny dla szkół, nr 252, s. 6-8.
  139. Przedszkole w lesie / Rafał Ryszka.  // Wychowawca 2015, nr 7-8, s. 38-41.
  140. Przestrzeń współpracy / Z dr Małgorzatą Snarską-Nieznańską, prezeską Fundacji Forum Inicjatyw Społecznych w Budzie Ruskiej, rozmawia Anna Wojciechowska. // Głos Nauczycielski 2020, nr 14/15, s. 20.
  141. Przyjaciele drzew / Joanna Kmieć, Melania Merchel. // Przedszkolne ABC : magazyn dla wychowawców i rodziców 2017, nr 8, s. 17-18.
  142. Przyroda jako wartość dla przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji / Ligia Tuszyńska, Magdalena Kołodziejska. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2017, nr 4, s. 43-53.
  143. Przyroda największym sprzymierzeńcem w walce ze zmianami klimatu / Piotr Skubała.  // Aura 2018, nr 9, s. 28-29.
  144. Przyrodniczy projekt edukacyjny wspierany TIK a rozwój kompetencji kluczowych / Renata Sidoruk-Sołoducha. // Meritum 2019, nr 1, s. 108-114.
  145. Przyszłość - nadzieja czy katastrofa? / Waldemar Reńda. // Geografia w Szkole 2015, nr 1, s. 6-11.
  146. Ptaki - kolejne ofiary zmiany klimatu / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 10, s. 28-29.
  147. Puszcza Białowieska w kwiatach : scenariusz zajęć świetlicowych / Aleksandra Janus. // Świetlica w Szkole 2015, nr 4, s. 21-22.
  148. Recykling i odzysk jako priorytetowe założenie w zrównoważonym rozwoju / Edyta Majdziak, Jerzy Bieniek. // Aura 2016, nr 6, s. 10-12.
  149. Rio - Kioto - Paryż - Katowice : czy mamy szansę na sukces? / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 10, s. 9-11.
  150. Rodzina i kształtowanie wartości ekologicznych małego dziecka / Aniela Różańska. // W: Edukacja małego dziecka. T. 7, Przemiany rodziny i jej funkcji pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Aleksandry Minczanowskiej. - Cieszyn : Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego ; Kraków : "Impuls", 2015 S. 171-180.
    Sygn. BŁWyp 36981, BLżWy 34556, CzytR 243692
  151. Rola refleksji w edukacji ekologicznej / Aniela Różańska. // W: Edukacja małego dziecka. T 12, Kierunki i zmiany w edukacji i stymulacji aktywności twórczej. / red. Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Beata Oelszlaeger-Kosturek. Cieszyn : Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego ; Kraków ; "Impuls", 2017 S. 69-78.
    Sygn. WypRz 246950, BStWy 38193 , CzytR 246951 
  152. Rola samorządu terytorialnego w kształtowaniu ładu przestrzennego na przykładzie obszarów specjalnych o charakterze ekologicznym / Jerzy Stelmasiak. // Administracja : teoria, dydaktyka, praktyka 2015, nr 3, s. 114-126.
  153. Rolnictwo i zmiany klimatu - w zaklętym kręgu / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 5, s. 28-29.
  154. Różnorodność organizmów / Maciej Szanser, Anna Kajak. // Biologia w Szkole 2018, nr 3, s. 4-8.
  155. Różnorodność przyrody ożywionej / Tomasz Żylicz. // Aura 2015, nr 6, s. 28-29.
  156. Ryś - skarb Bieszczadzkiego Parku Narodowego : scenariusz zajęć świetlicowych / Joanna Hoffmann. // Świetlica w Szkole 2015, nr 5, s. 27-28.
  157. Scenariusz zajęć "Ekoprzedszkolak - my jesteśmy grzeczne dzieci i segregujemy śmieci!" / Małgorzata Talaga-Duma. // Wychowanie w Przedszkolu 2020, nr 1, s. 40-43.
  158. Scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla klasy II z wykorzystaniem podejścia "outdoor education" / Mirosława Parlak, Milena Stolarczyk. // Nauczanie Początkowe 2016/2017, nr 4, s. 70-76.
  159. Sekwestracja CO2 : płonne nadzieje / David Biello. // Świat Nauki 2016, nr 2, s. 55-61.
  160. Smog nie tylko wawelski : scenariusz zajęć / Jakub Kotnarowski. // Sygnał 2017, nr 4, s. 33-35.
  161. Smog, a co to właściwie jest? : scenariusz zajęć / Beata Symonowicz. // Sygnał 2017, nr 4, s. 30-32.
  162. Straty z tytułu zanieczyszczenia środowiska / Tomasz Żylicz. // Aura 2020, nr 3, s. 18-19.
  163. Szanse, cele i możliwości edukacji ekologicznej nauczycieli z wykorzystaniem mediów i webGIS / Joanna Angiel, Paulina Pokojska, Wojciech Pokojski. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych 2017, nr 2, s. 52-62.
  164. Szanuj przyrodę!: materiały do realizacji podstawy programowej / Elżbieta Korczewska, Joanna Kozubek. // Wychowanie w Przedszkolu 2015, nr 4, s.12-16.
  165. Szkoła bliżej natury / Włodzimierz Kaleta. // Dyrektor Szkoły 2015, nr 3, s. 64-66.
  166. Szkoła zero waste / Danuta Elsner. // Dyrektor Szkoły 2019, nr 11, s. 76-78.
  167. Szkoła zrównoważonego rozwoju / Marta Kałużyńska. // Dyrektor Szkoły 2018, nr 12, s. 46-48.
  168. Szkoły przyjazne naturze / Małgorzata, Stańczyk. // Dyrektor Szkoły 2015. nr 11, s. 78-82.
  169. Ścieżki dydaktyczne bieszczadzkich obszarów chronionych w procesie dydaktyczno-wychowawczym uczniów lokalnych małych szkół / Wojciech Rybak. // W: Nauczyciel i uczeń w przestrzeni małej szkoły / pod red. nauk. Ryszarda Pęczkowskiego. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016 S. 215-226.
    Sygn. BŁWyp 37275 , BStWy 37799, CzytR 245265
  170. Śnieg z nieba pruszy, zima dookoła, a głodny ptaszek w karmniku woła... : propozycje aktywności pomocne w trakcie planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej dla dzieci młodszych na grudzień// Bliżej Przedszkola 2015, nr 11, s. 42-46.
  171. Śródziemne morze północy : perspektywy i zagrożenia Morza Bałtyckiego / Krzysztof Trojan. // Geografia w Szkole 2018, nr 4, s. 4-8.
  172. Świadomie o klimacie / Magdalena Goetz.  // Głos Nauczycielski 2019, nr 39, s. 14.
  173. Świadomość ekonomiczna oraz ekologiczna uczniów i studentów = Economic and ecological avareness of pupils and students / Justyna Thier. // Aura 2019, nr 7, dod. Dodatek Ekologiczny dla Szkół nr 296, s. 1-3.
  174. Światowe zasoby wody w obliczu zmian klimatu / Andrzej Mizera.  // Aura 2020, nr 3, s. 3-4.
  175. Światowy Dzień Gleby : pedosfera a degradacja środowiska / Krzysztof Trojan. // Geografia w Szkole 2019, nr 6, s. 4-7.
  176. Święto lasu : doskonała okazja do edukacji przyrodniczej w terenie / Agnieszka Bukowińska. // Wychowanie w Przedszkolu 2019, nr 3, s. 26-30.
  177. Taki mamy klimat = This is the climate we have / Tomasz Żylicz. // Aura 2019, nr 12, s. 18-19.
  178. To ostatni moment / Z Robertem Końcem, nauczycielem plastyki i techniki w Szkole Podstawowej im. Miłośników Przyrody w Laskownicy (woj. kujawsko-pomorskie), rozmawia Jarosław Karpiński. // Głos Nauczycielski 2020, nr 9, s. 8.
  179. Torfowiska - zagrożenia i ochrona = Peatlands - threats and protection / Leszek Karliński. // Aura 2019, nr 10, s. 6-10.
  180. Twórczy recykling / Joanna Łukowicz-Loska. // Sygnał 2017, nr 10, s. 40-43.
  181. W Dziecięcym Departamencie Ochrony Przyrody i Życia na Ziemi / Alina Jakubowska.  // Życie Szkoły 2017, nr 4, s. 38-43.
  182. W obronie lasu / Barbara Skutela. // Bliżej Przedszkola 2015, nr 4, s. 50-51.
  183. W obronie środowiska / Elke Weber. // Psychologia w Szkole 2015, nr 2, s. 40-43.
  184. W przeddzień szczytu klimatycznego w Katowicach / Zbigniew W. Kundzewicz. // Aura 2018, nr 11, s. 3-5.
  185. W trosce o przyszłość Ziemi i ludzi / Alina Jakubowska. // Biologia w Szkole 2019, nr 2, s. 51-54.
  186. Walka przyrody z cywilizacją, czyli specyfika flory miasta / Joanna Winiecka-Nowak. // Biologia w Szkole 2016, nr 1, s. 57-63.
  187. Warsztaty twórcze w myśl stylu życia "zero waste" : jak ekologia stała się sztuką? / Joanna Obuchowska. // Sygnał 2019, nr 7, s. 22-25.
  188. Wartości proekologiczne w ujęciu personalistycznym szansą przezwyciężenia globalnego kryzysu środowiska / Sebastian Sobczuk. // W: Zagrożone człowieczeństwo. T. 3, Od źródeł zagrożeń i patologii do profilaktyki i wsparcia Kraków : "Impuls", 2015 S. 181-198.
    Sygn. WypRz 245673, BSdzW 46492
  189. Wdrażanie koncepcji rozwoju zrównoważonego i trwałego / Kazimierz Górka, Justyna Thier.  // Aura 2019, nr 5, s. 9-12.
  190. Wędrówki wody / Alina Jakubowska// Życie Szkoły 2015, nr 5, s.45 - 48.
  191. Wieczna zmarzlina i jej wpływ na zmiany klimatu / Piotr Skubała. // Aura 2020, nr 4, s. 20-21.
  192. Wielkie i małe migracje / Iwona Melosik. // Biologia w Szkole 2019, nr 5, s. 6-11.
  193. Wielkie topnienie / Jennifer A. Francis. // Świat Nauki 2018, nr 5, s. 42-47.
  194. Więcej czystej energii w Krakowie / Dominika Biesiada-Klimczak, Jarosław Kołodziejczyk. // Aura 2020, nr 3, s. 12-13.
  195. Wiosenne porządki : propozycje aktywności dla dzieci młodszych na kwiecień. Dbamy o nasze otoczenie. // Bliżej Przedszkola 2020, nr 3, s. 62-63.
  196. Wiosna po wsi spaceruje, patrzy, co się dziś wykluje... : propozycje aktywności pomocne w trakcie planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej dla dzieci młodszych na kwiecień. // Bliżej Przedszkola 2016, nr 3, s. 50-55.
  197. Woda w przyrodzie : przykładowy scenariusz projektu / Beata Kozłowska. // Wychowanie w Przedszkolu 2020, nr 3, s. 54-59.
  198. Woda zmienia wszystko : globalne cele zrównoważonego rozwoju 2015-2030 / Aleksandra Zaparucha. // Geografia w Szkole 2015, nr 6, s. 36-38.
  199. Wojna i pokój w przyrodzie / Rachel Nuwer. // Świat Nauki 2019, nr 12, s. 36-43.
  200. Wpływ antropogenicznej fragmentacji siedlisk na populacje / Iwona Melosik. // Biologia w Szkole 2019, nr 3, s. 4-9.
  201. Wpływ zmian klimatu na środowiska wodne i mokradła / Piotr Skubała.  // Aura 2020, nr 1, s. 20-21.
  202. Wszyscy potrzebujemy powietrza" : co "mali naukowcy" wiedzieć powinni? / Beata Kozłowska. // Wychowanie w Przedszkolu 2019, nr 1, s. 48-53.
  203. Wychowanie przedszkolne jako szansa skutecznej zmiany proekologicznej / Janusz Rusaczyk.  // Wychowanie w Przedszkolu 2018, nr 8, s. 32-39.
  204. Wychowujemy dla ekologii / Stanisława Knapik. // Wychowawca 2015, nr 7-8, s. 32-33.
  205. Wykorzystanie koncepcji "outdoor education" we współczesnej szkole (na podstawie doświadczeń zdobytych podczas pobytu w Hiszpanii i Danii) / Aleksandra Suska, Milena Stolarczyk. // Nauczanie Początkowe 2016/2017, nr 4, s. 45-50.
  206. Wyspa fantazji / Simon D. Donner. / Świat Nauki 2015, nr 4, s. 60-67.
  207. Wytłumacz, dlaczego rosną drzewa / Krzysztof Śliwiński. // Psychologia w Szkole 2015, nr 2, s. 32-39.
  208. Z cyklu "Przyroda w liceum". Fizyka a ekologia / Waldemar Reńda. // Fizyka w Szkole 2015, nr 1, s. 44-49.
  209. Z globalnego ocieplenia w ochłodzenie? / Krzysztof Trojan. // Geografia w Szkole 2018, nr 6, s. 4-8.
  210. Z przyrodą za pan brat / Jarosław Cieśla. // Psychologia w Szkole 2015, nr 3, s. 124-125.
  211. Za dużo pyłu. // Chemia w Szkole 2016, nr 1, s. 49-50.
  212. Załoga EKO : scenariusz zajęć dla dzieci pięcioletnich / Anna Kordzińska-Grabowska. // Wychowanie w Przedszkolu 2016, nr 3, s. 22-23.
  213. Zdrowie w dyskursie pedagogicznym / Ligia Tuszyńska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych 2015, nr 2, s. 18-25.
  214. Zdrowy świat : projekt kształtujący postawy prozdrowotne, proekologiczne i prospołeczne / Karolina Łaniewska. // Bliżej Przedszkola 2016, nr 7-8, s. 44-47.
  215. Zero Waste, czyli życie bez śmieci / Danuta Elsner. // Dyrektor Szkoły 2018, nr 3, s. 46-50.
  216. Zielona Antarktyda - zmiany klimatu i szaty roślinnej Antarktydy podczas kredy i kenozoiku / Przemysław Tomczyk. // Wszechświat 2016, nr 7-9, s. 209-214.
  217. Zielone miasta i koncepcja smart city - ważny element jakości życia / Anna Falkowska.  // Szkoła Specjalna 2019, nr 5, s. 391-395.
  218. Zielony paradoks = Green paradox / Tomasz Żylicz. // Aura 2019, nr 7, s. 16-17.
  219. Ziewasz na apokalipsę? / Cameron Brick, Sander van der Linden. // Charaktery 2019, nr 3, s. 40-44.
  220. Zmiany klimatu - rośliny - zwierzęta / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 6, s. 30-31.
  221. Zmiany klimatu a zdrowie człowieka / Piotr Skubała. // Aura 2018, nr 11, s. 28-29.
  222. Zmiany klimatu drastycznie zmienią roślinność Ziemi / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 9, s. 28-29.
  223. Zmiany klimatu i ryzyko wymarcia tygrysów / Piotr Skubała. // Aura 2019, nr 2, s. 28-29.
  224. Zmieniająca się wielkość ciała - czyli odpowiedź zwierząt na zmiany klimatu / Krzysztof Zawierucha. // Biologia w Szkole 2016, nr 5, s. 9-13.
  225. Zrównoważony rozwój : analiza definicyjna, rys historyczny, rola edukacji / Katarzyna Potyrała, Karolina Czerwiec, Agnieszka Sadowska-Konczal.  // Aura 2017, nr 1, dod. Dodatek ekologiczny dla szkół nr 267, s. 1-5.
  226. Zrównoważony rozwój jako wartość cywilizacyjna i zadanie wychowawcze / Jadwiga Michalczyk. // Geografia w Szkole 2017, nr 2, s. 22-25.
  227. Życie w morzach dwukrotnie bardziej wrażliwe na zmiany klimatu niż na lądzie / Piotr Skubała. // Aura 2020, nr 3, s. 20-21.

 

Autor: Dorota Lichota