Gry miejskie, escape roomy i pokoje zagadek – wartość quizu w procesie edukacyjnym

Rzeszów

Gry miejskie, escape roomy i pokoje zagadek – wartość quizu w procesie edukacyjnym

  • Przygotowanie gier i możliwości ich wykorzystywania w edukacji na poszczególnych przedmiotach.

Artykuły:

  1. Anno Domino 2021 : scenariusz zajęć w formie gry poświęconych patronom roku / Gabriela Bonk. - 2021.// Biblioteka w Szkole. - 2021, nr 4, s. 35-41.
  2. Aukcja zdań : gra dydaktyczna / Maria Słobodzian. - 2022.// Geografia w Szkole. - 2022, nr 2, s. 33-35.
  3. Baśniowa wyprawa w świat : gry dydaktyczne / Barbara Łach.// Nauczyciel i Szkoła : miesięcznik informacyjny Podkarpackiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie. - 2016, nr 5, s. 18-20
  4. Baśniowe światy, czyli escape room w bibliotece / Marlena Kowalska.// Biblioteka w Szkole. - 2019, nr 9, s. 15-17.
  5. Bingo! - wyśmienita zabawa i skuteczna nauka / Marlena Szeląg.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 10, s. 40-44.
  6. Chemia nieco inaczej / Magdalena Ankiewicz-Kopicka.// Chemia w Szkole. - 2017, nr 3, s. 13-16.
  7. Chopin znany i nieznany - gra dydaktyczna / Danuta Dębska.// Wychowanie Muzyczne w Szkole. - 2010, nr 2, s. 40-41.
  8. DIY - gry dydaktyczne / Maria Słobodzian.// Geografia w Szkole. - 2018, nr 4, s. 21-25.
  9. Escape room : przegląd przydatnych aplikacji i programów komputerowych / Anna Rybakowska. - 2024. // Biblioteka w Szkole. - 2024, nr 6, s. 16-20.
  10. Escape roomy w nauczaniu historii / Michał Luberda // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 7-8, dod. “Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 3, s. 17-21
  11. Escape room / Ewa Wojciechowska.// Sygnał. - 2017, nr 1, s. 45-47
  12. Escape room - bądź bliżej uczniów : scenariusz angielskiego "My room" / Paulina Robak. - 2020.// Biblioteka w Szkole. - 2020, nr 2, wkładka: Biblioteka Centrum Informacji, nr 1, s. 25-27.
  13. Escape room, czyli zamknięci w świecie zagadek / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 11, s. 58-60.
  14. Escape room online z Formularzami Google / Anna Szeląg. - 2020.// Biblioteka w Szkole. - 2020, nr 11, wkładka: Biblioteka Centrum Informacji, nr 4, s. 21-23.
  15. Escape room - potencjalne trudności / [Anna Rybakowska]. - 2024.// Biblioteka w Szkole. - 2024, nr 6, s. 12-14.
  16. Escape room - sposób na nudę w bibliotece / Alicja Piecha, Izabela Wyppich.// Dyrektor Szkoły. - 2017, nr 1, s. 60-63.
  17. Escape room w klasie / Ewa Ostarek. - 2022. // Życie Szkoły. - 2022, nr 9, s. 11-14.
  18. Escape room w pudełku / Piotr Siłka. - 2022.// Geografia w Szkole. - 2022, nr 2, s. 27-29.
  19. Game for purpose : idea gier z przeznaczeniem / Jagoda Siekańska.// Meritum. - 2017, nr 3, s. 37-42.
  20. Geniallny escape room na Dzień Czarnego Kota / Edyta Kosik. - 2024. // Biblioteka w Szkole. - 2024, nr 4, s. 26-29.
  21. "Geniusz" - gra dydaktyczna / Grażyna Modrzewska.// Wychowanie Muzyczne w Szkole. - 2010, nr 4, s. 68-75.
  22. Gra biblioteczna "Co biblioteka skrywa" / Anna Kruk-Gruca. - 2019. // Biblioteka w Szkole. - 2019, nr 11, dodatek: Biblioteka Centrum Informacji. - 2019, nr 4, s. 26-28.
  23. Gra dydaktyczna jako metoda poznawania legendy : (na przykładzie legend Gór Świętokrzyskich) / Shala Dippman, Joanna Piasta-Siechowicz.// Język Polski w Szkole IV-VI. - 2007/2008, nr 2, s. 39-51.
  24. Gra kooperacyjna jako metoda kształtowania kompetencji społecznych / Maciej Słomczyński, Aleksandta Chocha.// Kwartalnik Pedagogiczny. - 2012, nr 2, s. 127-143.
  25. Gra miejska jako forma promocji biblioteki w przestrzeni miasta / Jolanta Wawrzyniak. - 2020. // Poradnik Bibliotekarza. - 2020, nr 9, s. 31-32.
  26. Gry dydaktyczne, teleturnieje i rozgrywki w bibliotece / Aleksandra Kaczmarek. - 2023.// Biblioteka w Szkole. - 2023, nr 7/8, s. 38-41.
  27. Gry dydaktyczne w edukacji szkolnej / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. - 2021.// Głos Pedagogiczny. - 2021, nr 122, s. 79-82.
  28. Gry dydaktyczne w procesie nauczania / Agnieszka Skubis-Rafalska.// Nowa Szkoła. - 2006, nr 7, s. 33-37, bibliogr.
  29. Gry edukacyjne : nowa fala / Piotr Milewski.// Meritum. - 2017, nr 3, s. 50-55.
  30. Gry edukacyjne w klasach starszych i prawidłowości ich stosowania / Elżbieta Szefler.// Język Polski w Szkole IV-VI. - 2016/2017, nr 2, s. 26-34.
  31. Gry edukacyjne w praktyce szkolnej / Maria Łukaszewicz.// Meritum. - 2017, nr 3, s. 70-73.
  32. Gry miejskie, jako narzędzie edukacji regionalnej na przykładzie gry ŁódźBój / Michał Grelewski, Vojislav Radojicić.// Geografia w Szkole. - 2010, nr 4, s. 58-63.
  33. Gry w procesie uczenia się najmłodszych uczniów / Dorota Szumna. - 2020. // Kwartalnik Edukacyjny. - 2020, nr 2-3, s. 101-113.
  34. Halloween hunt. Who stole Halloween?! : escape room ideas / Magdalena Techmańska-Czapska. - 2024.// Get Creative!. - 2024, nr 5, s. 24-27.
  35. Jak przygotować escape room? / [Anna Rybakowska]. - 2024.// Biblioteka w Szkole. - 2024, nr 6, s. 7-11.
  36. Kolorowy zawrót głowy : gra dydaktyczna lub quiz o tematyce krajoznawczej / Gabriela Bonk. - 2021.// Geografia w Szkole. - 2021, nr 5, s. 31-33.
  37. Kryminalne podchody : noc w bibliotece szkolnej / Karolina Szostak-Lubomska // Biblioteka w Szkole. – 2017, nr 5, dod. “Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 2, s. 24-26.
  38. Kradzież w Muzeum Książki / Katarzyna Chojnacka-Musiał.// Biblioteka w Szkole. - 2019, nr 7-8, wkł. Biblioteka Centrum Informacji, nr 3, s. 24-25.
  39. Kwizy i inne zagadki w nauce języka angielskiego / Darius Langhoff.// Języki Obce w Szkole. - 2007, nr 4, 146-151.
  40. Lektury na Kahoot! / Beata Haładus.// Biblioteka w Szkole. - 2019, nr 7-8, wkł. Biblioteka Centrum Informacji, nr 3, s. 22.
  41. Literacki pokój zagadek/ Joanna Krzemińska. - 2020.// Polonistyka. - 2020, nr 6, s. 32-34.
  42. Miejska gra fabularna - sposób na interaktywną edukację regionalną / Julia Możdżeń.// Wiadomości Historyczne. - 2010, nr 5, s. 42-45.
  43. Miłosz w bibliotece : stacje zadaniowe jako sposób aktywizowania uczniów na zajęciach bibliotecznych / Monika Żołędziejewska. - 2024. // Poradnik Bibliotekarza : pismo dla bibliotek publicznych, szkolnych i pedagogicznych. - 2024, nr 12, s. 39-40.
  44. Misja pokojowa - escape room w Formularzach Google / Justyna Rudomina, Monika Jabłuszewska.// Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 7-8, wkładka: Kompetentny Nauczyciel, nr 2, s. 12-14.
  45. Mobilna gra biblioteczna na szkolnych korytarzach / Edyta Kosik. - 2022.// Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 11, s. 20-24.
  46. Nasza klasowa paczka : konspekt zajęć z wykorzystaniem metody escape roomu / Anna Rybakowska. - 2024. // Biblioteka w Szkole. - 2024, nr 6, s. 26-28.
  47. Na planszy miasta (edukacyjny potencjał gier terenowych) / Katarzyna Grubek.// Polonistyka. - 2010, nr 6, s. 28-30.
  48. Niepodległa w grze : zorganizuj grę miejską (terenową) z okazji 100-lecia niepodległości / Karol Baranowski.// Biblioteka w Szkole. - 2018, nr 4, s. 4-9.
  49. Niesamowity kosmos - pokój zagadek na podstawie "Bajek robotów" Stanisława Lema / Małgorzata Bernatowicz. - 2021. // Biblioteka w Szkole. - 2021, nr 12, s. 30-31.
  50. Noc detektywów : jak przygotować imprezę czytelniczą? / Beata Piasecka // Biblioteka w Szkole. – 2016, nr 4, s. 9-11.
  51. Odwrócony biblioteczny escape room / Anna Załęska.// Biblioteka w Szkole. - 2019, nr 6, s. 20-21.
  52. O niepodległości w bibliotece : wolność / Agnieszka Olejarz.// Biblioteka w Szkole. - 2018, nr 4, s. 34-36.
  53. O roli i potencjale gier w edukacji / Adam Kwapiński. - 2021.// Biblioteka w Szkole. - 2021, nr 2, wkładka: Biblioteka Centrum Informacji, nr 1, s. 4-7.
  54. Oby nie wykład...(marzenie ucznia) : gry terenowe / Joanna Wodowska.// Meritum. - 2017, nr 3, s. 62-67.
  55. Odwrócony biblioteczny escape room / Anna Załęska.// Biblioteka w Szkole. - 2019, nr 6, s. 20-21.
  56. "Pokój pełen Polski"- świetlicowy escape room : scenariusz zajęć świetlicowych / Monika Bielerzewska.// Świetlica w Szkole. - 2022, nr 5, s. 22-25.
  57. Pokój zagadek - jak samodzielnie go przygotować? / Aleksandra Szawejko. - 2021.// Biblioteka w Szkole. - 2021, nr 12, s. 28-29.
  58. Polonistyczny eduroom / Joanna Heftowicz. - 2019.// Polonistyka. - 2019, nr 5, s. 20-23
  59. Puzzle i quizy - pomysł na zajęcia multimedialne o Fryderyku Chopinie / Anna Zakrzewska.// Wychowanie Muzyczne w Szkole. - 2010, nr 5, s. 62-65.
  60. Przez pokój zagadek do lepszej edukacji / Anna Rybakowska. - 2024.// Biblioteka w Szkole. - 2024, nr 6, s. 5-6.
  61. Regionalna gra literacka : propozycja gry literackiej z wykorzystaniem utworów wybranych pisarzy i poetów pochodzących z rejonu podlaskiego oraz piszących o Podlasiu / Katarzyna Kowalko [in.].// Biblioteka w Szkole. - 2017, nr 12, s. 38-40.
  62. Spotkanie w Narnii, czyli z QR kodami w bibliotece szkolnej / Barbara Leszczyńska. - 2020. // Biblioteka w Szkole. - 2020, nr 9, s. 33-35.
  63. Struktura, etapy i elementy grywalizacji. Cz. 1 / Angelika Tańska. - 2024. // Poradnik Bibliotekarza. - 2024, nr 2, s. 9-12.
  64. Struktura, etapy i elementy grywalizacji. Cz. 2 / Angelika Tańska. - 2024. // Poradnik Bibliotekarza. - 2024, nr 3, s. 16-20 .              
  65. Szkolna gra terenowa : uniwersalny przepis krok po kroku / Elżbieta Rafińska. - 2020.// Biblioteka w Szkole. - 2020, nr 7-8, s. 43-49.
  66. Szyfr Szekspira - biblioteczny escape room / Joanna Klechowska, Emilia Siedlarek-Kotlicka, Marcin Laskowski.// Biblioteka w Szkole. - 2017, nr 12, s. 24-25.
  67. Tajne hasła ukryte w kodach QR : scenariusz gry bibliotecznej / Beata Michalak.// Biblioteka w Szkole. - 2019, nr 7-8, wkł. Biblioteka Centrum Informacji, nr 3, s. 26-28.
  68. TaleBlazer : pomysł na zastosowanie gry terenowej podczas lekcji matematyki / Robert Baca. - 2019. // Matematyka. - 2019, nr 5, s. 7-9.
  69. Temat: Quiz - odzyskanie niepodległości : konspekt lekcji historii dla klasy VII szkoły podstawowej / Jakub Janik. - 2020.// Wychowawca. - 2020, nr 11, s. 23-25.
  70. Śladami ojców niepodległości : pomysł na grę miejską (szkolną) / Karol Baranowski.// Biblioteka w Szkole. - 2018, nr 4, s. 12 .
  71. Uczeń w roli detektywa / Anna Czebiołko.// Dyrektor Szkoły. – 2024, nr 10, s. 51-54.
  72. W grobowcu faraona : scenariusz gry edukacyjnej / Maria Słobodzian // Geografia w Szkole. – 2019, nr 1, s. 19-21.
  73. Wakelet i Genially w edukacji / Marta Wnukowicz. - 2021.// Meritum. - 2021, nr 3, s. 84-90.
  74. Webqest : wykorzystywanie nowoczesnych technologii / Iwona Micorek.// Monitor Dyrektora Szkoły. - 2017, nr 6, s. 9-10.
  75. WebQuest / Gryboś Monika.// Sygnał. - 2016, nr 3, s. 42-45.
  76. WebQuest - Innowacyjna i nowoczesna metoda nauczania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii / Iwona Micorek.// Monitor Dyrektora Przedszkola. - 2016, nr 11, s. 54-57.
  77. WebQuest jako metoda dydaktyczna / Monika Gryboś.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2021/2022, nr 2, s. 137-147.
  78. WebsQie Smykusie, czyli WebQuest w przedszkolu / Marzena Grzęda.// Meritum. - 2018, nr 3, s. 152-156.
  79. Wirtualny spacer i Webquest : metody usprawniające proces uczenia się / Elwira Litaszewska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2016, nr 8, s. 16-23.
  80. Wieczór z nauką : scenariusz anglojęzycznego escape roomu / Paulina Robak// Biblioteka w Szkole. - 2018, nr 7-8, wkł Biblioteka Centrum Informacji nr 3, s. 18-19.
  81. Z niepodległą gra o zwyciestwo! : historyczna potyczka dla czterech drużyn / Monika Simonjetz.// Biblioteka w Szkole. - 2018, nr 4, s. 30-33.
  82. Zabawa dydaktyczna "W kraju faraonów" / Danuta Wyrzykowska.// Klanza w Zabawie i Edukacji Dzieci. - 2005, nr 2, s. 20-26.
  83. Zaginiony rozkaz Piłsudskiego : plan gry miejskiej dotyczącej odzyskania niepodległości : szkoła ponadpodstawowa / Karol Baranowski.// Biblioteka w Szkole. - 2018, nr 4, s. 10-11.
  84. Zakodowana matematyka : konspekt zajęć z wykorzystaniem metody escape roomu / Anna Rybakowska. - 2024. // Biblioteka w Szkole. - 2024, nr 6, s. 22-24.
  85. Zatrzaśnięci w bibliotece, czyli Escape room w szkole / Izabela Wyppich.// Doradca Zawodowy. - 2016, nr 2-3, s. 23-24.

 

  • Wykorzystanie poszczególnych aplikacji do tworzenia szkolnych quizów: blooket, kahoot, mentimeter, quizizz, nearpad, bamboozle, learningapps, socrative, genially, generatory kodów QR i in.

  1. Aplikacja Socrative i jej wykorzystanie na lekcji historii / Krzysztof Jurek.// Wiadomości Historyczne. - 2019, nr 3, s. 34-37.
  2. BAAMBOOZLE - darmowy bank i generator gier / Wioletta Jachym. - 2023.// Życie Szkoły. - 2023, nr 5, s. 22-24.
  3. Baśniowe bingo i inne atrakcje biblioteczne / Katarzyna Chojnacka-Musiał.// Biblioteka w Szkole. - 2021, nr 7/8, wkładka: Biblioteka Centrum Informacji, nr 3, s. 20-23.
  4. Blooket : wykorzystanie quizów w grach edukacyjnych / Hanna Basaj. - 2022. // W Cyfrowej Szkole. - 2022, nr 3, s. 16-18.
  5. Blubbr : "kwizuj" z YouTubem! / Anna Dagmara Pozierak.// Biblioteka w Szkole. - 2016, nr 2, wkł. Biblioteka Centrum Informacji, nr 1, s. 12-14.
  6. E-fabryka zasobów edukacyjnych / Katarzyna Polak. - 2022.// Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 8, s. 45-49.
  7. E-szafa z linkami / Katarzyna Polak. - 2022. // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 7, s. 36-39.
  8. Genially : genialny program do tworzenia interaktywnych materiałów / Marta Wnukowicz. - 2022. // W Cyfrowej Szkole. - 2022, nr 3, s. 19-26.
  9. I ty możesz wykorzystać sztuczną inteligencję / Wojciech Wątor. - 2024. // Biblioteka w Szkole. - 2024, nr 1, s. 14-21.
  10. Imperatyw zabawy? : realizacja strategii ludycznej na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej na przykładzie aplikacji Kahoot! / Monika Gryboś. - 2021. // Kwartalnik Edukacyjny. - 2021, nr 1-2, s. 25-35.
  11. Interaktywne quizy z Kahoot! / Marzena Jarocka.// Biblioteka w Szkole. - 2017, nr 7-8, wkł. Biblioteka Centrum Informacji, s. 10-11.
  12. Interaktywne zadanie na platformie Learning Apps krok po kroku / Małgorzata Jóskowiak-Reszko. - 2021.// Świetlica w Szkole. - 2021, nr 1, s. 6-7.
  13. Kahoot jako aplikacja do quizów / Monika Gryboś.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2021/2022, nr 2, s. 111-132.
  14. Quizizz - aplikacja do tworzenia interaktywnych testów / Marzena Jarocka.// Biblioteka w Szkole. - 2017, nr 11,wkł. Biblioteka Centrum Informacji, nr 4, s. 14-16
  15. Quizizz dla początkujących / Magdalena Wojciechowska-Rysiawa. - 2020. // Matematyka. - 2020 pl : stwórz interaktywny test online / Marzena Jarocka.// Biblioteka w Szkole. - 2017, nr 5, wkł. Biblioteka Centrum Informacji nr 2, s. 11-13, nr 5, s. 41-43           .
  16. LearningApps - interaktywne materiały dydaktyczne / Ewa Palka. - 2021.// Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2020/2021, nr 2, s. 21-54.
  17. Mobilność w edukacji / Maciej Danieluk. - 2020.// Meritum. - 2020, nr 4, s. 91-98.
  18. Nowoczesne metody nauczania języka polskiego jako języka obcego w szkole ponadpodstawowej / Anita Skóra. - 2021. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2021/2022, nr 1, s. 53-67.
  19. Padlet - tablice wirtualne / Ewa Palka. - 2021.// Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2020/2021, nr 2, s. 9-19.
  20. Pierwsze kroki z Padletem - wirtualną tablicą do wspólnego edytowania (wersje darmowe) / Małgorzata Jóskowiak-Reszko. - 2022.// Świetlica w Szkole. - 2022, nr 6, s. 24.
  21. Repozytorium Scientix i inne zasoby online inspiracją do edukacji ekologicznej / Elżbieta Kawecka. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 2, s. 32-37
  22. Zaprzyjaźnijmy się z kodami QR / Wanda Jochemczyk, Katarzyna Olędzka. - 2019. // Meritum. - 2019, nr 4, s. 49-52.
  23. Zastosuj clilstore.eu i pracuj metodą webquestu / Justyna Kaminska, Renata Sidoruk-Sołoducha. - 2022.// W Cyfrowej Szkole. - 2022, nr 2, s. 28-31.

Autor: Małgorzata Mika-Zarębska