Grywalizacja w edukacji – zestawienie bibliograficzne w wyborze.

Rzeszów

Książki

  1. Aktywizacja - innowacja - inspiracja w (glotto)dydaktyce /pod redakcją Beaty Grochali, Michaliny Pokorskiej i Małgorzaty Syrek. Wydanie I. Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022.
    Biblioteka Rzeszów
    Sygnatura: CzytR 250464
  2. Edukacja dziecka szansą na budowę kapitału społecznego / redakcja naukowa Marzena Adamowicz, Lidia Kataryńczuk-Mania, Mirosława Nyczaj-Drąg. Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021.
    Biblioteka Rzeszów
    Sygnatura: CzytR 249408
    Filia Kolbuszowa
    Sygnatura: BKWyp 50764
    Filia Mielec
    Sygnatura: BMWyp 68235
    Filia Strzyżów
    Sygnatura: BStWy 363 U
  3. Jak wspierać rozwój dziecka? : gry i zabawy rozwijające zdolności / Natalia i Krzysztof Minge. - Warszawa : Edgard, 2023.
    Filia Strzyżów
    Sygnatura: BStWy 618 U
  4. Ludyczność w (glotto)dydaktyce / pod redakcją Michaliny Biernackiej, Pauliny Kaźmierczak i Agnieszki Banach. Wydanie I. Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020.
    Biblioteka Rzeszów
    Sygnatura: CzytR 249191
  5. Niestandardowe rozwiązania w edukacji matematycznej. Z. 4, Jak wykorzystać techniki gamifikacyjne w edukacji matematycznej? /  Jacek Stańdo. Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017.
    Biblioteka Rzeszów
    Sygnatura: CzytR 248223, WypRz 248224
    Filia Leżajsk
    Sygnatura: BLżWy 36353
  6. Motywacja wewnętrzna : gry edukacyjno-terapeutyczne dla nastolatków : 10-15 lat / Anna Kaim. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2023.
    Filia Leżajsk
    Sygnatura: BLżWy 37079
    Filia Mielec
    Sygnatura: BMWyp 68789
    Filia Sędziszów
    Sygnatura: BSdzC 49623
  7. Praca z uczniem mającym trudności z matematyką : szkoła podstawowa klasy IV-VI : poradnik metodyczny, diagnozy, karty ćwiczeń i gry / Barbara Stryczniewicz. - Opole : Wydawnictwo Nowik Sp. j., 2023.
    Filia Leżajsk
    Sygnatura: BLżWy 36877
  8. Wspaniałe eksperymenty dla dzieci : inżynieria / Christina Schul ; [fotografie Paige Green ; tłumaczenie Marek Czekański]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2022.
    Filia Mielec
    Sygnatura: BMWyp 68435
  9. Współczesne trendy edukacji / pod red. Ewy Smak, Katarzyny Wereszczyńskiej, Anny Malec. Opole : Uniwersytet Opolski, 2015.
    Biblioteka Rzeszów
    Sygnatura: CzytR 245009
  10. Zajęcia z wychowawcą : ćwiczenia, gry i karty pracy dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej / Anna Kaim ; [ilustracje: Dawid Żabiński]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022.
    Filia Mielec
    Sygnatura: BMWyp 68970

 

Artykuły

  1. Aplikacja Actionbound jako narzędzie w międzynarodowych projektach wymiany uczniów / Katarzyna Drabarek. - 2023. // Meritum. - 2023, nr 2, s. 82-86.
  2. Biblio room - w edukacyjnym pokoju cyfrowym / Aneta Szadziewska. - 2020.// Biblioteka w Szkole. - 2020, nr 4-6, wkładka: Biblioteka Centrum Informacji, nr 2, s. 24-26.
  3. Designing an interactive course based on gamification by educators and VET providers = Projektowanie interaktywnego kursu opartego na grywalizacji przez edukatorów i dostawców VET / Marina Kovari, Remigiusz Mazur. - 2023.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. - 2023, nr 1, s. 85-96.
  4. Elektronika w szkole - dobry pomysł? / Bogna Białecka. - 2019. // Wychowawca. - 2019, nr 12, s. 24.
  5. Elementy gamifikacji w polskiej szkole / Sylwia Polcyn-Matuszewska.// Remedium. - 2016, nr 5, s. 18-19.
  6. Game for purpose : idea gier z przeznaczeniem / Jagoda Siekańska.// Meritum. - 2017, nr 3, s. 37-42.
  7. Gamfikacja przy zastosowaniu gier video jako przykład innowacji w procesie kształcenia i wychowania / Adam Konopnicki.// W: Współczesne trendy edukacji. - Opole : Uniwersytet Opolski, 2015. - S. 61-70.
  8. Gamifikacja : dołącz do gry! / Patryk Kleczkowski.// Sygnał. - 2017, nr 8, s. 38-40.
  9. Gamifikacja i GBL : wyzwania i możliwości szkoły w XXI wieku / Marcin Siekański.// Meritum. - 2016, nr 3, s. 26-32.
  10. Gamifikacja i GBL : wyzwania i możliwości szkoły w XXI wieku / Marcin Siekański.// Meritum. - 2018, nr 3, s. 41-47.
  11. Gamifikacja na lekcjach matematyki / Mariola Kosztołowicz. - 2020. // Matematyka. - 2020, nr 6, s. 40-43.
  12. Gamifikacja w edukacji : szanse na przyszłość, możliwości na dziś / Tomasz Skołżyński.// Meritum. - 2015, nr 3, s. 105-109.
  13. Gamifikacja w służbie TIK / Marcin Skrabka. - 2023. // TIK w Edukacji. - 2023, nr 1, s. 62-63.
  14. Gamifikacja w szkole / Ewa Ostarek. - 2022. // Życie Szkoły. - 2022, nr 7, s. 19-21.
  15. Gamifikacja - zagrajmy z uczniami / Ewelina Krzymowska.// Życie Szkoły. - 2015, nr 6, s. 22-25.
  16. Gra jako wsparcie w edukacji / Joanna Jakubowicz. - 2023. // Języki Obce w Szkole. - 2023, nr 1, s. 81-85.
  17. Gra w szkołę czyli jak wykorzystać gamifikację na lekcji / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Polonistyka. - 2017, nr 1, s. 36-39.
  18. Gra w szkołę, czyli Jak wykorzystać na lekcji gamifikację / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 10, s. 59-61.
  19. Gra wielkoformatowa „Jaka to książka?” / Justyna Bździuch. - 2024. // Poradnik Bibliotekarza. - 2024, nr 1, s. 36-37.
  20. Graj - baw się kulturą i sztuką / Elżbieta Pryłowska-Nowak. - 2023.// Meritum. - 2023, nr 4, s. 83-89.
  21. Gramy z Emilem - scenariusz zajęć edukacyjnych na podstawie książki "Emil i detektywi" Ericha Kastnera / Anna Krusiewicz.// Meritum. - 2017, nr 3, s. 73-74.
  22. Granie rozbudza czytanie : technologiczna "zajawka" na książkę / Justyna Gołąbek. - 2020.// Poradnik Bibliotekarza. - 2020, nr 3, s. 29-31.
  23. Gry dydaktyczne tworzone przez uczniów edukacji wczesnoszkolnej / Sławomira Pusz// Kwartalnik Edukacyjny. - 2018, nr 3, s. 47-57.
  24. Gry edukacyjne : nowa fala / Piotr Milewski.// Meritum. - 2017, nr 3, s. 50-55.
  25. Gry edukacyjne w praktyce szkolnej / Maria Łukaszewicz.// Meritum. - 2017, nr 3, s. 70-73.
  26. Gry planszowe i towarzyskie. Z doświadczeń nauczyciela wiedzy o społeczeństwie / Jarosław Usowicz. - 2021.// Wiadomości Historyczne. - 2021, nr 6, s. 38-40.
  27. Gry planszowe - rozrywka i edukacja / Wojciech Jasiński. - 2021.// Remedium. - 2021, nr 3, s. 5-7.
  28. Gry w edukacji / Michał Mijał.// Meritum. - 2017, nr 3, s. 2-6.
  29. Grywalizacja : gry w pracy, marketingu i edukacji / Łukasz Rogalski. - 2020.// Sygnał. - 2020, nr 3, s. 44-47.
  30. Grywalizacja jako metoda aktywnego uczenia się osób dorosłych. Rozważania w perspektywie teorii autodeterminacji Edwarda L. Deciego i Richarda M. Ryana = Gamification as a method of active learning for adults. Considerations in the perspective of self-determination theory by Edward L. Deci and Richard M. Ryan / Ewa Arleta Kos. - 2023.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. - 2023, nr 1, s. 73-73.
  31. Grywalizacja metodą na efektywną lekcję / Joanna Wysmułek. - 2023.// Remedium. - 2023, nr 2, s. 23-24.
  32. Grywalizacja na lekcjach wychowania fizycznego / Paweł Marchel.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2018, nr 4, s.17-21.
  33. Grywalizacja sposobem na zabawę, ruch i edukację / Katarzyna Fiebieger. - 2023. // Świetlica w Szkole. - 2023, nr 6, s. 18-19.
  34. Grywalizacja sposobem na zabawę, ruch i edukację / Katarzyna Fiebieger. - 2023. // Świetlica w Szkole. - 2023, nr 6, s. 18-19.
  35. Grywalizacja w edukacji : czym jest? / Ewa Ostarek. - 2020. // Życie Szkoły. - 2020, nr 2, s. 49-55.
  36. Grywalizacja w sieci / Anna Marcol. - 2021.// Biblioteka w Szkole. - 2021, nr 2, wkładka: Biblioteka Centrum Informacji, nr 1, s. 24-25.
  37. Imperatyw zabawy? : realizacja strategii ludycznej na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej na przykładzie aplikacji Kahoot! / Monika Gryboś. - 2021. // Kwartalnik Edukacyjny. - 2021, nr 1-2, s. 25-35.
  38. Jak wykorzystuje się grywalizację. Część 3 / Angelika Tańska. - 2024. // Poradnik Bibliotekarza. - 2024, nr 1, s. 17-21.
  39. Jeden krok do egzaminu ósmoklasisty - "literatura" i "gramatyka" w interaktywnej grze / Magdalena Ignaciuk. - 2022. // Polonistyka. - 2022, nr 2, s. 37-39.
  40. Marketing, współzawodnictwo czy dobra zabawa : grywalizacja w bibliotece / Paweł Marchel. - 2020. // Nowoczesna Biblioteka 3.0 : prawo w praktyce, informatyzacja, promocja czytelnictwa, dofinansowanie, ochrona danych osobowych. - 2020, nr 32, s. 12-15.
  41. Mechanizmy gamifikacji na lekcji a ocenianie / Joanna Świercz. - 2021.// Matematyka. - 2021, nr 2, s. 38-45.
  42. Mobilna gra biblioteczna na szkolnych korytarzach / Edyta Kosik. - 2022.// Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 11, s. 20-24.
  43. Nauka w grze, czyli gamifikacja w mojej klasie / Dorota Wojno-Fidzińska. - 2021.// W: Edukacja dziecka szansą na budowę kapitału społecznego. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021. - S. 103-110.
  44. O grach w Książnicy Zamojskiej / Barbara Grabowska.// Poradnik Bibliotekarza. - 2022, nr 7-8, s. 22-24.
  45. O kształcącej roli gier w domu i w przedszkolu / Ewa Zielińska. - 2020. // Bliżej Przedszkola. - 2020, nr 7-8, s. 64-66.
  46. O pełnym emocji "Wieczorze z nauką" / Paulina Robak. - 2020.// Biblioteka w Szkole. - 2020, nr 4-6, wkładka: Biblioteka Centrum Informacji, nr 2, s. 15-16.
  47. Obszary wykorzystania gier w bibliotekach : próba typologii / Magdalena Wójcik.// Poradnik Bibliotekarza. - 2022, nr 7-8, s. 5-9.
  48. Planszówki na matematyce : propozycje gier, które zaciekawią uczniów / Agata Szadowiak. - 2022.// Matematyka. - 2022, nr 2, s. 27-31.
  49. Początki gier i grywalizacji. Część 1 / Angelika Tańska. - 2023. // Poradnik Bibliotekarza. - 2023, nr 11, s. 17-20.
  50. Pomysły na trzy gry dydaktyczne w klasie maturalnej / Anna Pawlak. - 2022.// Matematyka. - 2022, nr 2, s. 13-16.
  51. Poznaj bibliotekę, włącz się w literaturę! : scenariusz zajęć zapoznających nowych uczniów szkoły ponadpodstawowej z biblioteką - z wykorzystaniem metod grywalizacji / Izabela Stefańska. - 2022.// Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 9, s. 16-18.
  52. Sobota z planszówkami, czyli jak mediateka łączy pokolenia / Natalia Dyjas-Szatkowska.// Poradnik Bibliotekarza. - 2022, nr 7-8, s. 32-36.
  53. Struktura, etapy i elementy grywalizacji. Cz. 1 / Angelika Tańska. - 2024. // Poradnik Bibliotekarza. -. - 2024, nr 2, s. 9-12.
  54. Sztuka na językach. O doskonaleniu sprawności mówienia z wykorzystaniem sztuki lokalnej na lekcjach zdalnych JPJO / Patrycja Kownacka. - W: Aktywizacja - innowacja - inspiracja w (glotto)dydaktyce. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022. - S. 153-164.
  55. Tajemniczy Las – gra planszowa / Ilona Lipska. - 2022. // Świetlica w Szkole. - 2022, nr 1, s. 34-36.
  56. TaleBlazer : pomysł na zastosowanie gry terenowej podczas lekcji matematyki / Robert Baca. - 2019. // Matematyka. - 2019, nr 5, s. 7-9.
  57. The Analysis of Selected Motivational Mechanisms in Gamification of Higher Education / Katarzyna Skok. - 2022.// Kultura i Edukacja. - 2022, nr 4, s. 186-201.
  58. TIKowanie na ekranie : wykorzystanie smartfonów oraz tablicy interaktywnej na lekcjach języka angielskigo do utrwalenia słownictwa techniką grywalizacji / Marcin Ryszka. - 2023. // Języki Obce w Szkole. - 2023, nr 2, s. 95-104.
  59. TIK-owe lekcje / Agnieszka Kubś. - 2021.// Wiadomości Historyczne. - 2021, nr 3, s. 28-31.
  60. W poszukiwaniu wiosny - zabawa z kodami QR / Agnieszka Grynczel. - 2022. // Świetlica w Szkole. - 2022, nr 2, s. 14-15.
  61. Wpływ gier i grywalizacji. Część 2 / Angelika Tańska.// Poradnik Bibliotekarza. - 2023, nr 12, s. 11-13.
  62. Wykorzystanie aplikacji na lekcjach muzyki / Agnieszka Szymani.// Meritum. - 2022, nr 3, s. 126-135.
  63. Wyzwania dla edukacji XXI wieku / Jan Fazlagić. - 2023.// Meritum. - 2023, nr 3, s. 14-22.
  64. Zabaw się w muzeum, czyli jak nie ucząc, uczyć? Wykorzystanie technik ludycznych w nauczaniu języka polskiego jako obcego na wystawie muzealnej (teatralizacja, storytelling, grywalizacj) / Katarzyna Zak-Caplot. - 2020.// W: Ludyczność w (glotto)dydaktyce. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020. - S. 189-198.
  65. Zastosowanie gier matematycznych / Karolina Prus-Wirzbicka. - 2023.// Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 4, s. 46-48.
  66. Zrób to sam! Planszówki w bibliotece / Monika Simonjetz.// Poradnik Bibliotekarza. - 2022, nr 7-8, s. 40-43.

Autor: Bożena Osetkowska - Zajdel, Renata Bąk