Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka
w Rzeszowie
Wypożyczalnia
Indywidualizacja w nauczaniu
(zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1970-2015)
Książki:
- Cele uczenia się : jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję / Connie M. Moss, Susan M. Brookhart ; przekł. Weronika Gasperczyk. - Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2014.
sygn. WypRz 243646, WypRz 243919, CzytR 244347 - Doskonalenie lekcji : z problematyki optymalizacji kształcenia / Krystyna Kuligowska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1984.
sygn. WypRz 192459, WypRz 192460, WypRz 192461 - Dydaktyka kształcenia ogólnego / Franciszek Bereźnicki ; rozdz. II i III oprac. Janina Świrko-Pilipczuk. - Kraków : "Impuls", 2001.
sygn. WypRz 227277, WypRz 226516, CzytR 226492 - Edukacja kreatywna / Anna Sajdak. - Kraków : WAM, 2008.
sygn. CzytR 234321 - Efektywne nauczanie : praktyczny przewodnik doskonalenia nauczania / Elizabeth Perrott ; tł. [z ang.] Andrzej Janowski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1995.
sygn. WypRz 218399, WypRz 218185, CzytR 218184 - Indywidualizacja kształcenia : dydaktyka różnicowa / Tadeusz Lewowicki. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1977.
sygn..WypRz 163867, WypRz 163869, CzytR 163859 - Indywidualizacja nauczania literatury w świetle badań eksperymentalnych / Helena Wolny. - Kielce : Wyższa Szkoła Pedagogiczna, 1977.
sygn. WypRz 164377, CzytR 164376 - Indywidualizacja w kształceniu i wychowaniu dziecka niepełnosprawnego / red. Teresa Małkowska. - Warszawa : Instytut Kształcenia Nauczycieli im. Wł. Spasowskiego, 1985.
sygn. CzytR 213640 - Indywidualizowane nauczanie problemowo-grupowe w szkole podstawowej / Jerzy Kujawiński. - Poznań : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, 1978
sygn. WypRz 165682, WypRz 165683, CzytR 165269 - Jak kształcić uzdolnienia dzieci i młodzieży / Judy W. Eby, Joan F. Smutny ; tł. [z ang.] Krzysztof Konarzewski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998.
sygn. WypRz 221360, CzytR 221359 - Klasy autorskie w Szkołach Twórczych / Danuta Nakoneczna. - Warszawa : Towarzystwo Szkół Twórczych, 1993.
sygn. WypRz 215924, WypRz 215925, CzytR 215923 - Klucz do efektywności nauczania : poradnik dla nauczycieli / Hanna Hamer ; Ministerstwo Edukacji Narodowej. - Warszawa : "Veda", 1994.
sygn. WypRz 218765, WypRz 227007, CzytR 218764 - Kształcenie szkolne : podręcznik skutecznej dydaktyki / Bolesław Niemierko. - Wyd. 1, dodr. - Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2008.
sygn. WypRz 233683 - Kształcenie uczniów zdolnych / Tadeusz Lewowicki. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1986.
sygn. WypRz 201197, WypRz 201196 - Kształcenie wielostronne stymulujące rozwój uzdolnień / Danuta Nakoneczna. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1980.
sygn. WypRz 180259, WypRz 177242 - Motywowanie uczniów do nauki / Jere Brophy ; [tł. z ang. Krzysztof Kruszewski]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002.
sygn. CzytR 227194 - Mój uczeń pracuje inaczej : wskazówki metodyczne / Urszula Grygier, Iwona Sikorska. - Kraków : Małopolski Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2008.
sygn. WypRz 233105, CzytR 233104 - Nauczanie zróżnicowane / Ryszard Więckowski. - Warszawa : "Nasza Księgarnia", 1975.
sygn. WypRz 150641, WypRz 150642, WypRz 150643, CzytR 150635 - Nowy słownik pedagogiczny / Wincenty Okoń. - Warszawa : "Żak", 1996.
sygn. WypRz 219447, WypRz 219257 - Pedagogika wczesnoszkolna / Ryszard Więckowski. - Wyd. 2 popr. i uzup. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1995.
sygn. WypRz 218103, CzytR 218011 - Podstawy dydaktyki ogólnej / Czesław Kupisiewicz. - Wyd. 8. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1984.
sygn. WypRz 223077 - Podstawy edukacji wczesnoszkolnej / Irena Adamek. - Kraków : "Impuls", 2000.
sygn. WypRz 223362, CzytR 223361 - Problem indywidualizacji w nauczaniu / Ryszard Więckowski. - Wrocław : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1973.
sygn. WypRz 139251, WypRz 139249, CzytR 139244 - Problemy indywidualizacji nauczania / Krystyna Kuligowska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1975.
sygn. WypRz 149643, WypRz 148797, WypRz 148798, CzytR 147685 - Psychologia uczenia się i nauczania. T. 1 / Charles Galloway ; [przeł. z ang. Józef Radzicki i in.]. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1988.
sygn. WypRz 208757, WypRz 208535 - Psychologia uczenia się i nauczania. T. 2 / Charles Galloway ; [przeł. z ang. Józef Radzicki i in.]. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1988
sygn. WypRz 208758, WypRz 208759 - Psychologiczne różnice indywidualne a osiągnięcia uczniów / Tadeusz Lewowicki. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1977.
sygn. WypRz 170561, WypRz 161677, WypRz 161678 - Różnicowanie kształcenia wczesnoszkolnego / Wiesława Piasta, Bolesław Potyrała, Ksenia Wasylkowska. - Wrocław : Uniwersytet Wrocławski, 1982.
sygn. WypRz 187336, WypRz 186980 - Style nauczania / Gary D. Fenstermacher, Jonas F. Soltis ; tł. [z ang.] Krzysztof Kruszewski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2000.
sygn. WypRz 223828, CzytR 223795 - Sztuka nauczania. T. 1, Czynności nauczyciela / pod red. Krzysztofa Kruszewskiego. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1991.
sygn. WypRz 218981, WypRz 232884 - Sztuka nauczania. T. 2, Szkoła / pod red. Krzysztofa Konarzewskiego. - Wyd. 5. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1998.
sygn. WypRz 223084, WypRz 223086 - Uczenie się w małych grupach w klasie / Jo-Anne Reid, Peter Forrestal, Jonathan Cook ; tł. [z ang.] Ewa Troczyńska i Józef Troczyński. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1996.
sygn. WypRz 219305, WypRz 219303, WypRz 219304, CzytR 219340 - Uczeń zdolny : jak go rozpoznać i jak z nim pracować / Wiesława Limont. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010.
sygn. WypRz 236114, CzytR 236056 - Uczymy się nauczać / Richard I. Arends ; tł. [z ang.] Krzysztof Kruszewski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994.
sygn. WypRz 216986, WypRz 216987, WypRz 216934, CzytR 216933 - Wdrażanie uczniów do samokształcenia indywidualnego i nieindywidualnego / Jerzy Kujawiński ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. - Poznań : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, 2000.
sygn. WypRz 227881 - Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej / Wincenty Okoń. - Wyd. 4. - Warszawa : "Żak", 1998.
sygn. WypRz 226921, WypRz 222968 - Wyspy oporu edukacyjnego / Bogusław Śliwerski. - Kraków : "Impuls", 1993.
sygn. WypRz 225298, WypRz 216258 - Zasada indywidualizacji w nauczaniu języka polskiego / Helena Wolny. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1979.
sygn. WypRz 169734, WypRz 169735, WypRz 169736
Artykuły:
- Domagaj się człowieku! : indywidualizowanie po polsku: w kilkuosobowych grupach, z rodzicem w roli wolontariusza za drzwiami klasy / Halina Drachal. // Głos Nauczycielski. - 2015, nr 8, s. 8
- Droga do wszechstronnego rozwoju / Małgorzata Rey. // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 3, s. 22-28
- Idea planu daltońskiego a prawo do indywidualizmu edukacyjnego dziecka / Dawid Misiak. // W: Edukacja alternatywna na rzecz demokratyzacji procesu kształcenia. / red. nauk. Renata Nowakowska-Siuta. Kraków: "Impuls", 2014. - S. 243-258
sygn. CzytR 243741 - Indywidualizacja kształcenia : idee, metody, narzędzia / Maciej M. Sysło. // Edukacja i Dialog. - 2013, nr 1/2, s. 24-31
- Indywidualizacja kształcenia uczniów zdolnych na poziomie ponadgimnazjalnym : wybrane zagadnienia / Magdalena Marzec. // W: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 2. / pod red. nauk. Anny Guzy oraz Bernadety Niesporek-Szamburskiej. Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2013. - S. 92-102
sygn. . CzytR 244034 - Indywidualizacja pracy dydaktyczno - wychowawczej z dzieckiem / Justyna Cieślińska, Agnieszka Skowrońska-Pućka. // Remedium. - 2014, nr 7-8, s. 14-15
- Indywidualizacja pracy z dzieckiem odroczonym od obowiązku szkolnego/ Wiesława Mądrowska. // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 7, dod. Poradnik Prawny Nauczyciela i Dyrektora Przedszkola, s. 30 – 33
- Indywidualizacja procesu nauczania a akwizycja drugiego języka u najmłodszych / Agata Hofman. // Języki Obce w Szkole. - 2007, nr 4, s. 45-49
- Indywidualizacja procesu nauczania a teoria inteligencji wielorakich / Katarzyna Wójcik. // Wszystko dla Szkoły. - 2008, nr 12, s. 16-17
- Indywidualizacja procesu nauczania : przepis na sukces... w realizacji projektu / Lech Wikaryjczyk. // Doradca Dyrektora Szkoły. - 2011, wrzesień, s. 60-61
- Indywidualizacja w kształceniu / Tadeusz Lewowicki // W : Encyklopedia pedagogiczna / red.Wojciech Pomykało. - Warszawa : Fundacja "Innowacja", 1993. - S. 251-256
sygn. WypRz 238006 - Indywidualizacja w nauczaniu / Anna Sajdak. // W: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, tom II,red. Pilch T., Wydawnictwo Akademickie Żak,Warszawa 2003. – s. 298-305
sygn. WypRz 230009, CzytR 238082 - Indywidualizacja w problemowo-grupowym nauczaniu matematyki w klasach I-II szkoły podstawowej / Krystyna Starkowska // W : Rola nauczania początkowego w edukacji szkolnej :materiały z sesji / red. Jerzy Kujawiński. – Poznań : Kuratorium Oświaty i wychowania, 1978. s. 78-81
sygn. WypRz 213780, CzytR 168230 - Indywidualizacja w procesie dydaktyczno-wychowawczym w niższych klasach szkoły podstawowej/ Jerzy Kujawiński // W: Rola nauczania początkowego w edukacji szkolnej : materiały z sesji / red.Jerzy Kujawiński. – Poznań : Kuratorium Oświaty i Wychowania, 1978. – S. 32-52
sygn. WypRz 213780, CzytR 168230 - Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne / Barbara Marcinkowska. // W: Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : podręcznik akademicki. / pod red. Joanny Głodkowskiej ; [aut. Joanna Głodkowska i in.]. Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej, 2012. - S. 224-233
sygn. WypRz 240687, CzytR 240449 - Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne (IPET) i plany działań wspierających (PDW) dla dzieci z zaburzeniami mowy w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Łucja Skrzypiec, Bogumiła Wilk. // W: Profilaktyka logopedyczna w praktyce edukacyjnej. T. 2. / pod red. Katarzyny Węsierskiej, Natalii Moćko. Katowice : Uniwersytet Śląski, 2013. - S. 229-249
sygn. CzytR 242636 - Indywidualne roczne przygotowanie przedszkolne oraz nauczanie indywidualne na nowych zasadach / Ewa Norkowska. // Doradca Dyrektora Szkoły. - 2014, nr 11, s. 21-24
- Jeden na jeden : MEN nowelizuje rozporządzenie o organizowaniu nauczania indywidualnego / Halina Drachal. // Głos Nauczycielski. - 2014, nr 20, s. 10
- Ku przyszłej szkole skoncentrowanej na uczniach / Józef Kuźma. // Edukacja i Dialog. - 2013, nr 9-10, s. 74-81
- Nauka przychodzi łatwiej, gdy wykonujemy coś samodzielnie - o indywidualnej pracy z uczniem / Aleksandra Walewska. // Języki Obce w Szkole. - 2006, nr 3, s. 79-85
- Nauka przychodzi łatwiej, gdy wykonujemy coś samodzielnie - o indywidualnej pracy z uczniem / Anna Paplińska. // Języki Obce w Szkole. - 2006, nr 4, s. 109-112
- Specyficzne trudności w uczeniu się a dostosowanie wymagań edukacyjnych : szanse, wyzwania i niezamierzone skutki / Marcin Szczerbiński. // Dysleksja. - 2013, nr 1, s. 26-33
- Teoria Jeana Piageta a indywidualizacja procesu nauczania dzieci w wieku przedszkolnym : na przykładzie języka angielskiego jako języka drugiego / Agata Hofman. // Języki Obce w Szkole. - 2007, nr 3, s. 46-52
- Włączanie wyzwaniem dla szkoły / Katarzyna Leśniewska. // Dyrektor Szkoły. - 2014, nr 4, s. 70-73
- Zmiany w pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Jarosław Kordziński. // Dyrektor Szkoły. - 2013, nr 8, s. 22-24
Rzeszów, 29.01.2016 r.
oprac . Jolanta Nizicka
na podstawie zbiorów PBW w Rzeszowie