Integracja sensoryczna, zaburzenia integracji sensorycznej

Rzeszów

Integracja sensoryczna, zaburzenia integracji sensorycznej
(zestawie bibliograficzne za lata 2015-2022)

Książki:

  1. 101 ćwiczeń, gier i zabaw : dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej / Tara Delaney ; przekł. Emilia Skowrońska. - Gdańsk : "Harmonia Universalis" 2016.
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 66927
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 46332
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 245243
  2. 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej / Tara Delaney ; przekład: Emilia Skowrońska. - Wydanie I, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35802
  3. Charakterystyka wybranych pomocy terapeutycznych do realizacji zajęć specjalistycznych z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych : profesjonalne wsparcie terapeuty pedagogicznego / Anna Waligóra, Dominika Furtak, Natalia Grabowska, Szymon Suchon, Patrycja Tupek. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 36550
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 249608
  4. Codzienne gry i zabawy dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego : 100 zajęć wzmacniających dzieci z problemami sensorycznymi / Barbara Sher ; przekł. Katarzyna Bereda-Rosołek. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018.
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 47099
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67402
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 246940
  5. Codzienne programy aktywności sensorycznych (PAS) w ramach diety sensorycznej : strategie i praktyczne rozwiązania dla certyfikowanych terapeutów integracji sensorycznej / Marta Wiśniewska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021.
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 423 U
  6. Ćwiczenia korekcyjno-terapeutyczne dla dzieci z wykorzystaniem nietypowych przyborów / Maria Kuleczka-Raszewska. - Warszawa : "Difin", 2019.
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67852
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38571
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 248484
  7. Duże sprawy w małych głowach / Agnieszka Kossowska ; grafika Jacek Ambrożewski [i in.]. - Wydanie 3 zm., rozsz. - Warszawa ; Ożarów Mazowiecki : "Linia", 2018.
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 247342 
  8. Dzieci w świecie doznań : jak pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego? / Lucy Jane Miller ; [przekład Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska ; przedmowa Carol Stock Kranowitz]. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016.
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 245314 
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 66908
  9. Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2015.
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 66711
  10. Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie 3. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35798
  11. Edukacja przez ruch : fale, spirale, jodełki, zygzaki / Dorota Dziamska. - Warszawa : "Nowa Era", cop. 2015.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35220
  12. Edukacja przez ruch : kropki, kreski, owale, wiązki / Dorota Dziamska. - Warszawa : "Nowa Era", cop. 2015.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35221
  13. Efektywność terapii integracji sensorycznej w usprawnianiu rozwoju ruchowego i kształtowaniu gotowości szkolnej dzieci 5-6-letnich / Jacek Szmalec. - Wydanie 1. - Warszawa : Difin, 2019.
    Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 50591
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38634
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67917
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 248487
  14. Elementy integracji sensorycznej : zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w przedszkolu / Marta Szybkowska ; [il. Klaudia Leclerq]. - Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2017.
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67307
    Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 50473
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 37764
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 246429, CzytR 246791
  15. Integracja sensoryczna : skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków / Lindsey Biel ; tł. Joanna Gołąb. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015.
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 244029
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 34816
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 66776
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38410
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 37542
  16. Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się / A. Jean Ayres ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018.
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38382
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35696
  17. Integracja sensoryczna na co dzień / Maria Borkowska, Kinga Wagh. – Wyd. 1, 6 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2016.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 34835
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 37641
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 46145
  18. Integracja sensoryczna przez cały rok / Magdalena Charbicka. - Warszawa : "Difin", 2017.
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 246372 
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67233
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 37714
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38383
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 246731
  19. Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018.
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67740
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 247679, WypRz 247895
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35614
  20. Integracja sensoryczna w dialogu : naucz się rozumieć swoje dziecko i pomóż mu w odzyskaniu równowagi / Ulla Kiesling ; przekł. Emilia Skowrońska. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35341
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 46891
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38131
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67360
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 246580
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 37737
  21. Integracja sensoryczna w rozwoju dziecka : podstawy neurofizjologiczne / Maria Borkowska. - Wydanie 1, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2020.
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 68117
  22. Integracja sensoryczna w rozwoju dziecka : podstawy neurofizjologiczne / Maria Borkowska. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018.
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 247680
  23. Interwencje sensoryczno-motoryczne : jak za pomocą ruchu poprawić ogólne funkcjonowanie ciała / Cara Koscinski ; przekład Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019.
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67818
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 248491, WypRz 248076
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38581
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38096
  24. Jak wychować sensorycznego bystrzaka : pomóż dziecku z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego : poradnik dla rodziców / Lindsey Biel, Nancy Peske ; przekł. Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35359
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 46895
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38134
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67364
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 246585, CzytR 246584
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 37740
  25. Koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa : zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w przedszkolu / Lidia Kołodziej, Elżbieta Zgondek. - Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2017.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35361
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38231
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67391
  26. Motoryka mała / Magdalena Siatrak, Magdalena Onochin-Mączka. - Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2017.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35362
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67395
  27. Nie-zgrane dziecko dorasta : postępowanie z młodzieżą i osobami dorosłymi z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Carol Stock Kranowitz ; przekł.: Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35343
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 46909
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38139
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67368
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 37752
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 246595
  28. Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw : zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Carol Stock Kranowitz ; przekł. Joanna Angelika Kamrowska, Karolina Majcher, Patricia Sorensen. - Wyd. 2. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2015.
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38413
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35181
  29. Oczy dookoła głowy : baw się z Maciusiem i Klaudynką : ćwiczenia percepcji wzrokowej / Małgorzata Hryniewicz-Czarnecka. - Wydanie I. - Warszawa : CzytaMisie Małgorzata Paszkowska, 2019.
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38798
  30. Percepcja słuchowa / Magdalena Onochin-Mączka, Magdalena Siatrak. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017.
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67393
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35810
  31. Pierwsze zabawy z integracji sensorycznej dla maluchów / Agata Perchalec-Wykręt, Magdalena Sabik ; il. Adam Święcki. - Gdańsk : "Harmonia", 2018.
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 198 U
  32. Podejmij wyzwanie : materiały do określenia trudności w sferze przetwarzania sensorycznego bodźców dla dzieci, rodziców, terapeutów i nauczycieli / Aleksandra Światowska. - Gdańsk : "Harmonia", 2016.
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzC 46613
  33. Pokonać dyspraksję : prosty program ćwiczeń poprawiających umiejętności ruchowe w domu i w szkole / Geoff Platt. Geoff Platt ; [przekł. Patricia Sorensen]. - Gdańsk : "Harmonia", 2016.
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 89 U
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 66820
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 244965 
  34. Prawą tak, a lewą wspak! : zabawy rozwijające koordynację ruchową rąk oraz uwagę i pamięć słuchową / Małgorzata Barańska. - Wydanie pierwsze. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020.
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 389 U
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48798
  35. Psychomotoryka w rozpoznawaniu stanów ze spektrum autyzmu u dzieci / Joanna Kruk-Lasocka. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2021.
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 391 U 
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 249462
  36. Rozpoczynanie terapii integracji sensorycznej / Bonnie Arwine ; przekł. Karol Jaroszewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016.
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 245573
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67031
  37. Rozwojowe zaburzenia koordynacji ruchowej / redakcja naukowa Jacek Szmalec, Ewa Binkuńska, Grzegorz Brzuzy, Dariusz Wyszyński. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020.
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 395 U
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 68272
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 36522
    Filia Łańcut sygnatura BŁCzy 38513
  38. Sensomotoryczne zabawy grupowe na cztery pory roku : materiały / Elżbieta Konopacka. - [Gdańsk] : Wydawnictwo Harmonia, [2019].
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 248593
  39. Sensoryczne niemowlę / Aleksandra Charęzińska, Joanna Szulc. - Warszawa : Wydawnictwo Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, copyright 2019.
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 68056
  40. Sensorycznie wszystko gra! : piosenki z zabawami rozwijającymi integrację sensoryczną / Małgorzata Barańska ; muzyka Stefan Gąsieniec ; śpiew Magda Wasylik. - Gdańsk : "Harmonia", 2016.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 245103
  41. Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. - Warszawa : "Difin", 2019.
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67900
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48082
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38158
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38606
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 248510
  42. Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu / Bożena Odowska-Szlachcic, Natalia Górka-Pik. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, copyright 2020.
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 68057
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 36048
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 328 U
  43. Terapeutyczne zabawy w integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. - Warszawa : "Difin", 2019.
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67904
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38223
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38611
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 248513 
  44. Terapia integracji sensorycznej. Z. 1, Ćwiczenia usprawniające bazowe układy zmysłowe i korygujące zaburzenia planowania motorycznego / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Wyd. 6. - Gdańsk, "Harmonia", 2018.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35610
  45. Terapia integracji sensorycznej. Z. 2, Strategie terapeutyczne i ćwiczenia stymulujące układy: słuchowy, wzrokowy, węchu i smaku oraz terapia światłem i kolorami / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Wyd. 4. - Gdańsk, "Harmonia", 2018.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35611
  46. Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej / red. Zofia Palak, Magdalena Wójcik. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2016.
    Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 50004
  47. Trudności w percepcji sensorycznej w autyzmie i zespole Aspergera : inne doświadczenia sensoryczne - inne światy percepcyjne / Olga Bogdashina ; przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019.
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67764
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38616
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 247955
  48. Uczenie się przez zmysły / Violet F. Maas ; [przekł. Dorota Szatkowska]. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35596
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 37281
  49. Wczesna interwencja terapeutyczna : stymulacja rozwoju dziecka : od noworodka do 6 roku życia / Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2017.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35575
  50. Widzę, słyszę, czuję...: zabawy aktywizujące zmysły kilkulatków / Aneta Winczewska. - Gdańsk : "Harmonia", 2018.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35613
  51. Wielowymiarowość diagnozy i terapii FASD / Anna Piekacz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020.
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 249110
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 68110 
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 338 U
  52. Wspomaganie rozwoju percepcji wzrokowej : edukacja przedszkolna : 5-6 lat / [aut. Wiesława Żaba-Żabińska ; red. Stanisława Stępień, Wiesława Żaba-Żabińska ; il. Agnieszka Niedźwiadek]. - Kielce : Grupa MAC, 2016.
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38457
  53. Wszystko słyszę! : ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową / [opracowanie merytoryczne i graficzne Magdalena Hinz]. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35833
  54. Zrozumieć sygnały sensoryczne dziecka / Angie Voss ; przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017.
    Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 50108
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35592, BLżWy 35591 
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38154
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 246625, CzytR 246624
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67463
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 37766 
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 46924

Artykuły:

  1. "By zmysły nie prysły" : wspomaganie integracji sensorycznej dziecka / Anna Komar. // Życie Szkoły 2020, nr 3-4, s. 67-69.
  2. "By zmysły nie prysły" : wspomaganie integracji sensorycznej dziecka. Cz. 2 / Anna Komar. // Życie Szkoły 2020, nr 5, s. 18-19.
  3. Charakterystyka funkcji wzrokowych i percepcji wzrokowej. Stymulacja widzenia oraz elementy terapii cech narządu wzroku. Cz. 2 / Bożenna Odowska-Szlachcic. // Integracja Sensoryczna 2021, nr 3, s. 22-30.
  4. Czy każdy niejadek ma zaburzenia integracji sensorycznej? / Marta Baj-Lieder.// Wychowanie w Przedszkolu 2020, nr 7, s. 17-19.
  5. Diagnoza neuropsychologiczna w zaburzeniach ze spektrum autyzmu / Blythe A. Corbett, Vanessa Carmean, Deborah Fein. // W: Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu / redakcja Sam Goldstein, Jack A. Naglieri, Sally Ozonoff ; tłumaczenie Robert Andruszko. Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017 S. 312-353.
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67407
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 36187
    Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 50115 
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38190
    Biblioteka Rzeszów CzytR 249084
  6. Dieta sensoryczna przedszkolaka / Wojciech Kozłowski ; rozm. przepr. Dominika Stefanowska. // Wychowanie w Przedszkolu 2015, nr 4 [właśc. nr 2], s. 41-44.
  7. Dotykam, więc mówię : rola zmysłu dotyku w procesie nabywania i rozwoju mowy dziecka z obniżonym napięciem mięśniowym / Natalia Górka-Pik. / Forum Logopedy 2017, nr 20, s. 20-24.
  8. Dyktando plastyczno-sensoryczne - czyli wsparcie najmłodszych uczniów / Anna Rybacka-Nikiel. // Biblioteka w Szkole 2021, nr 7-8, s. 49-51.
  9. Dzieci z zaburzeniami SI w przedszkolu - co każdy nauczyciel wiedzieć powinien / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu 2021, nr 10, s. 12-15.
  10. Dziecko z nadwrażliwością dotykową w grupie przedszkolnej / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu 2018, nr 5, s. 16-19.
  11. Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej w grupie przedszkolnej / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu 2021, nr 6, s. 37-40.
  12. Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej w szkole / Kaja Chojnacka. // Remedium 2019, nr 4, s. 6-8.
  13. Fajna ściana. Sensoryczne przedszkole / Hanna M. Górna.  // Bliżej Przedszkola 2020, nr 7-8, s. 70-73.
  14. Funkcjonowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego we współczesnym przedszkolu i szkole = Functioning of Children with Sensory Processing Disorders in Kindergarten and School / Sylwia Kulpińska. // Pedagogika Społeczna 2020, nr 3, s. 197-208.
  15. Funkcjonowanie dziecka z nadwrażliwością słuchową w grupie przedszkolnej / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu 2018, nr 6, s. 20-23
  16. I znowu te szlaczki... / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu 2019, nr 2, s. 22-24.
  17. ICF - Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia jako przyszłość w pracy terapeuty integracji sensorycznej / Jolanta Kazanowska. // Integracja Sensoryczna 2021, nr 2, s. 19-22.
  18. Integracja Sensoryczna / Monika Romaniec. // W: Metody terapii logopedycznej Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2018 S. 671-692.
    Filia Leżajsk BLżWy 35689
    Biblioteka Rzeszów CzytR 247696
    Filia Strzyżów BStCz 38487
  19. Integracja Sensoryczna / Monika Romaniec. // W: Metody terapii logopedycznej Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2018 S. 671-692.
  20. Integracja sensoryczna : wykorzystanie w edukacji i diagnozie pedagogicznej dzieci w wieku przedszkolnym / Magdalena Oleksy-Zborowska. // Bliżej Przedszkola 2018, nr 12, s. 28-31.
  21. Integracja sensoryczna w praktyce logopedycznej / Marta Baj-Lieder// Forum Logopedy 2019, nr 34, s. 22-25.
  22. Integracja sensoryczna we wczesnej interwencji logopedycznej / Daria Jodzis. // W: Wczesna interwencja logopedyczna / red. nauk. Katarzyna Kaczorowska-Bray, Stanisław Milewski. Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016 S. 695-709.
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38057 
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 245432, CzytR 245431
    Filia Mielec sygnatura BMCzy 67068
    Filia Strzyżów sygnatura BStCz 37832
  23. Integracja zmysłowo-ruchowa wspólnie z rówieśnikiem / Magdalena Charbicka. // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych 2020-2021, nr 16, s. 14-19.
  24. Interocepcja czy ósmy zmysł? / Jolanta Kazanowska. // Integracja Sensoryczna 2021, nr 1, s. 20-22.
  25. Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego - problem zdrowotny i pedagogiczny / Agnieszka Paczkowska. // W: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. Warszawa : "Difin", 2019 S. 78-84.
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48082
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38158
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38606 
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67900 
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 248510
  26. Jak wspomagać dzieci z trudnościami w planowaniu i wykonywaniu zadań ruchowych? / Adriana Kloskowska. // Życie Szkoły 2021, nr 6, s. 40-44.
  27. Jak wykorzystywać elementy terapii integracji sensorycznej? : praktyczny przewodnik / Julita Wołoszyn. // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych 2021, nr 20, s. 29-33.
  28. Kiedy dziecko preferuje beżową dietę / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu 2019, nr 5, s. 16-18.
  29. Kręci się, spada, buja w obłokach... / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu 2018, nr 7, s. 14-17.
  30. Kruk Skarpetka dla przedszkolaków / Maria Engler. // Remedium 2021, nr 1, s. 16-17.
  31. Kynoterapia dzieci z trudnościami emocjonalnymi / Kasper Sipowicz, Marlena Podlecka. // W: Dzieci z trudnościami poznawczymi i emocjonalnymi w młodszym wieku : terapia i wspieranie / pod red. Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij, Elżbiety Kwiatkowskiej. Warszawa : Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2018 S. 105-130.
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48003
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 248102
  32. Metoda integracji sensorycznej : najczęstsze wsparcie terapii logopedycznej / Monika Wałaszek. // Forum Logopedy 2018, nr 28, s. 19-24.
  33. Metody wspomagania rozwoju / Marta Wiśniewska. // W: Wychowanie i wspieranie rozwoju małych dzieci w domu, żłobku i przedszkolu / pod red. Anny Mikler-Chwastek. - Warszawa : Difin, 2017 S. 142-162.
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67301
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38069
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38460
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 37726
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 246422
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38164
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 46808
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 246790
  34. Mózg zintegrowany, czyli jak się uczyć przez zmysły / Adriana Kloskowska. // Życie Szkoły 2021, nr 4, s. 27-34.
  35. Mózg zintegrowany, czyli jak uczyć się przez zmysły / Adriana Kloskowska. // Biologia w Szkole 2021, nr 3, s. 22-29.
  36. Nadmierne ślinienie się a niska świadomość sensoryczna / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu 2019, nr 1, s. 14-16.
  37. Nauczanie wielozmysłowe / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Życie Szkoły 2021, nr 10, s. 14-17.
  38. Neuroanatomiczne podłoże zaburzeń integracji sensorycznej - przegląd badań i możliwe hipotezy / Krystyna Rymarczyk. // Integracja Sensoryczna 2021, nr 2, s. 49-57.
  39. Neurobiologia widzenia. Wpływ zaburzeń przetwarzania sensorycznego na funkcje wzrokowe i percepcję wzrokową u dzieci. Cz. 1 / Bożenna Odowska-Szlachcic. // Integracja Sensoryczna 2021, nr 2, s. 29-33.
  40. Niepokojące zachowania uczniów jako następstwo zaburzeń integracji sensorycznej / Beata Szewc. // W: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. Warszawa : "Difin", 2019 S. 56-62.
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48082
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38158
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38606
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67900
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 248510
  41. Nieprawidłowe przetwarzanie wzrokowe a zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku 7-11 lat z problemami szkolnymi / Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec. // W: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. Warszawa : "Difin", 2019 S. 186-194.
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48082
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38158
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38606
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67900
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 248510
  42. Planowanie motoryczne w kontekście procesów sensorycznych / Izabela Gelleta. // Integracja Sensoryczna 2021, nr 2, s. 23-28.
  43. Polisensoryczna aktywność plastyczna dzieci / Anna Parakiewicz. // Wychowanie w Przedszkolu 2019, nr 3, s. 4-9.
  44. Pomysły na zajęcia wspierające integrację sensoryczną / Alicja Michalik, Anna Parakiewicz. // Wychowanie w Przedszkolu 2021, nr 10, s. 16-25.
  45. Procesy przetwarzania sensorycznego w stymulowaniu rozwoju małego dziecka / Olga Przybyla. // W: Wczesna interwencja logopedyczna / red. nauk. Katarzyna Kaczorowska-Bray, Stanisław Milewski. Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016 S. 100-117.
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38057
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 245432, CzytR 245431
    Filia Mielec sygnatura BMCzy 67068
    Filia Strzyżów sygnatura BStCz 37832 
  46. Przekraczanie linii środkowej ciała / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu 2020, nr 4-5, s. 12-14
  47. Przestrzeń przedszkolaka : jak wspierać rozwój integracji sensorycznej dzieci w wieku przedszkolnym / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu 2019, nr 10, s. 12-15.
  48. Przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole : z obserwacji nauczyciela praktyka / Edyta Specjał. // W: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. Warszawa : "Difin", 2019 S. 63-66.
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48082
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38158
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38606 
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67900 
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 248510
  49. Psychologiczne i emocjonalne skutki zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci / Agnieszka Wentrych.// Bliżej Przedszkola 2021, nr 1, s. 28-31.
  50. Rodzic, rodzina, dom : fundamenty realizacji diety sensorycznej / Ewa Romanik. // Integracja Sensoryczna 2021, nr 1, s. 26-30.
  51. Rola zmysłów w uczeniu się dziecka : integracja sensoryczna w warunkach edukacji szkolnej / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Życie Szkoły 2019, nr 5, s. 4-10.
  52. Rozwój języka i nadawanie znaczeń ruchem : zabawy z tekstem literackim w metodzie dynamicznych obrazów systemu Edukacja przez ruch / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu 2020, nr 9, s. 6-10.
  53. Rozwój sensomotoryczny a rozwój mowy / Marta Surga. // Forum Logopedy 2018, nr. 24, s. 50-52.
  54. Ruch podstawą optymalnego rozwoju dziecka / Adriana Kloskowska. // Głos Pedagogiczny 2021, nr 122, s. 22-25, 46-53.
  55. Scenariusz zajęć dla dzieci od 6 roku życia w normie intelektualnej z zaburzeniami SI, koncentracji i podejrzeniem specyficznych trudności w uczeniu się / Alicja Pałac-Nożewska. // Forum Logopedy 2017, nr 20, s. 32-35.
  56. Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku 3,5-7 lat ze środowisk dwujęzycznych. Scenariusz 2, Wspieranie funkcji wzrokowo-ruchowo-słuchowych u dzieci z deficytami parcjalnymi / Alicja Pałac-Nożewska. // Forum Logopedy 2015, nr 8, s. 29-31.
  57. Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym : rozwijanie procesów przetwarzania sensorycznego. Scenariusz 2: Rozpoznawanie właściwości przedmiotów za pomocą zmysłów bazowych / Anna Parakiewicz. // Forum Logopedy 2017, nr 20, s. 28.
  58. Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym : rozwijanie procesów przetwarzania sensorycznego. Scenariusz 3: Oddziaływania na zmysł dotyku i czucia głębokiego / Anna Parakiewicz. // Forum Logopedy 2017, nr 20, s. 29.
  59. Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym z zespołem Aspergera wykorzystujący stymulację sensoryczną / Anna Parakiewicz. // Forum Logopedy 2017, nr 20, s. 30-31.
  60. Sekwencje sensoryczne jako forma pracy z osobami z autyzmem / Anna Prokopiak. // W: Terapia osób z niepełnosprawnością intelektualną / red. nauk. Agnieszka Pawlak-Kindler. Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2018 S. 199-209.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35660
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38375
    Biblioteka sygnatura Rzeszów CzytR 248185
  61. Studium przypadku : bliźniaczki w wieku 5 lat i 5 miesięcy / Klaudyna Kłosek. // Integracja Sensoryczna 2021, nr 1, s. 41-42.
  62. Stymulacja rozwoju małego dziecka na gruncie domowym z uwzględnieniem preferencji dotykowych w kontekście Integracji Sensorycznej / Anna Mikler-Chwastek. // Integracja Sensoryczna 2021, nr 1, s. 36-40.
  63. Świat zmysłów - prawdziwy Mały Detektyw widzi, słyszy, czuje i wącha! / Monika Litwinow. // Wychowanie w Przedszkolu 2021, nr 4, s. 36-42.
  64. Terapia dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną / Marzenna Zaorska. // W: Terapia interdyscyplinarna : wybrane problemy / pod redakcją naukową Joanny Skibskiej. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2020 S. 159-190.
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38778
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 248930 
  65. Terapia psychomotoryczna Procus i Block w postępowaniu logopedycznym / Magdalena Kozłowska. // W: Metody terapii logopedycznej Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2018 S. 693-705.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35689
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 247696
    Filia Strzyżów sygnatura BStCz 38487
  66. Terapia SI jako forma wspierania funkcji wzrokowych w aspekcie trudności edukacyjnych / Katarzyna Głowacka, Izabela Gelleta. // Integracja Sensoryczna 2021, nr 3, s. 16-21.
  67. Trening koordynacji wzrokowo-ruchowej. Cz. 1 / Beata Bielska. // Bliżej Przedszkola 2015, nr 3, s. 54-57.
  68. Trening koordynacji wzrokowo-ruchowej. Cz. 2 / Beata Bielska. // Bliżej Przedszkola 2015, nr 4, s. 30-31.
  69. Trudności sensoryczne u dzieci z autyzmem poniżej trzeciego roku życia w opinii rodziców / Anita Rybak. // W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020 S. 37-62.
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48393
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 248996
  70. Trudności w czytaniu, pisaniu i wypowiedziach o podłożu sensorycznym i motorycznym we wczesnej edukacji - analiza przypadków (badania podłużne) / Elżbieta Wieczór. // W: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. Warszawa : "Difin", 2019 S. 104-114.
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48082
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38158
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38606
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67900
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 248510
  71. Trudności w planowaniu i wykonywaniu zadań ruchowych - jak diagnozować i jak wspomagać? / Adriana Kloskowska. // Integracja Sensoryczna 2021, nr 2, s. 43-45.
  72. Trudności w zakresie przetwarzania bodźców zmysłowych u małych dzieci : wskazania do diagnozy i terapii / Marta Wiśniewska. // W: Trudności w uczeniu się i zaburzenia zachowania występujące u małych dzieci / pod red. Anny Mikler-Chwastek. - Warszawa : "Difin", 2017 S. 138-150
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 246778.
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35309
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 37815
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 47142
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38453, BStWy 38148
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67382
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 246777 
  73. Trudności współwystępujące w dysleksji / Aleksandra Kubala-Kulpińska. // Głos Pedagogiczny 2021, nr 122, s. 71-75, 58-59.
  74. Wpływ neurosensomotorycznej integracji odruchów na kształtowanie rozwoju psychomotorycznego i kognitywnego u dzieci / Joanna Kowalewska, Małgorzata Koczyk. // W: Wczesna interwencja logopedyczna / red. nauk. Katarzyna Kaczorowska-Bray, Stanisław Milewski. Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016 S. 668-694.
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38057
    Biblioteka Rzeszów WypRz 245432, CzytR 245431 
  75. Wpływ percepcji zapachu na akceptację pokarmów / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu 2021, nr 2, s. 25-27.
  76. Wpływ zaburzeń przetwarzania sensorycznego i aktywności motorycznej na rozwój mowy / Krystyna Jacków-Sowa. // Forum Logopedy 2017, nr 20, s. 51-53.
  77. Wspieranie rozwoju dzieci z opóźnionym rozwojem mowy z zastosowaniem terapii integracji sensorycznej / Anna Parakiewicz. // Wychowanie w Przedszkolu 2018, nr 5, s. 60-64.
  78. Wspomaganie rozwoju procesów integracji sensorycznej / Marta Wiśniewska. // Przedszkolne ABC : magazyn dla wychowawców i rodziców 2016, nr 2, s. 8-14.
  79. Wybiórczość pokarmowa / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Życie Szkoły 2019, nr 8, s. 26-30.
  80. Wybiórczość pokarmowa w kontekście integracji sensorycznej / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny 2019, nr 6, s. 8-12.
  81. Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu 2018, nr 3, s. 16-21.
  82. Wykorzystanie SI na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Polonistyka 2019, nr 3, s. 38-42.
  83. Wykorzystanie SI w pracy dydaktycznej : praktyczne wskazówki dla nauczycieli / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny 2019, nr 1, s. 20-23.
  84. Wzrok w integracji sensorycznej. Dysfunkcje wzroku a rozwój motoryczny i sensoryczny dziecka / Grzegorz Brzuzy. // W: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. Warszawa : "Difin", 2019 S. 146-172.
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48082
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38158
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38606 
    Filia Mielec BMWyp 67900 
    Biblioteka sygnatura Rzeszów CzytR 248510
  85. Zabawy wspomagające rozwój integracji sensorycznej / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu 2020, nr 4-5, s. 55-57.  
  86. Zaburzenia integracji sensorycznej bez tajemnic / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu 2020, nr 2, s. 6-11.
  87. Zaburzenia integracji sensorycznej przyczyną trudności dzieci w nauce szkolnej / Klaudyna Kłosek. // Integracja Sensoryczna 2021, nr 3, s. 31-34.
  88. Zaburzenia integracji sensorycznej wśród dzieci - narastający problem kliniczny i społeczny / Aneta Klimberg, Jerzy T. Marcinkowski, Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec. // W: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. Warszawa : "Difin", 2019 S. 67-77.
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48082
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38158
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38606
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67900
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 248510
  89. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego w percepcji rodziców i specjalistów - możliwości diagnozy i pomocy dzieciom przedwcześnie urodzonym / Iwona Palicka, Izabela Grzebna. // W: Dzieci przedwcześnie urodzone : możliwości wsparcia i pomocy / pod red. Małgorzaty Wójtowicz Szefler. Warszawa : Difin, 2018 S. 76-112.
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38479
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67732 
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48002
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 247881
  90. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego. Kluczowe punkty częstych zmian w zaburzeniach neurorozwojowych / Adrian Galiana-Simal, Maria Vela-Romero, Victor Manuel Romero-Vela, Nuria Oliver-Tercero, Virginia Garcia-Olmo, Pedro Javier Benito-Castellanos, Victoria Munoz-Martinez, Luis Beato-Fernandez, Udo Schumacher. // Integracja Sensoryczna 2021, nr 3, s. 7-15.
  91. Zaburzenia sensoryczne / Katarzyna Orkisz. // W: Zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci a szkolna rzeczywistość / red. nauk. Marta Jerzak Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016 S. 371-387.
    Filia Kolbuszowa sygnatura BKWyp 50794
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 245443
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 66950
    Filia Leżajsk sygnatura BLżCz 36539 
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 245442
  92. Zaburzenia w sferze motoryki małej i dużej u małych dzieci, diagnoza i terapia / Magdalena Plandowska. // W: Trudności w uczeniu się i zaburzenia zachowania występujące u małych dzieci / pod red. Anny Mikler-Chwastek. - Warszawa : "Difin", 2017 S. 102-137.
    Biblioteka Rzeszów sygnatura WypRz 246778
    Filia Leżajsk sygnatura BLżWy 35309
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 37815
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 47142
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38453
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38148
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67382
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 246777
  93. Założenia integracji sensorycznej / Magdalena Kaczyńska, Julia Mizgała. // W: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. Warszawa : "Difin", 2019 S. 13-55.
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48082
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38158
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38606 
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67900 
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 248510
  94. Zbyt silnie?... Za słabo?... : wrażliwość sensoryczna w spektrum autyzmu / Zuzanna Domasiewicz. // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych 2021, nr 20, s. 51-54.
  95. Zintegrowany mózg czyli rola stymulacji sensorycznej w rozwoju dziecka / Adriana Kloskowska. // Integracja Sensoryczna 2021, nr 2, s. 37-42.
  96. Znaczenie dotyku w rozwoju małego dziecka - masaż jako najstarsza i najdoskonalsza forma komunikowania się z dzieckiem / Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec. // W: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. Warszawa : "Difin", 2019 S. 137-145.
    Filia Sędziszów sygnatura BSdzW 48082
    Filia Łańcut sygnatura BŁWyp 38158
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 38606
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 67900
    Biblioteka Rzeszów CzytR 248510
  97. Znaczenie procesów przetwarzania sensorycznego w rozwoju komunikacji dzieci z ASD / Marta Wiśniewska. // W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD) / redakcja naukowa Joanna Kwasiborska-Dudek, Danuta Emiluta-Rozya. Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020 S. 277-301.
    Filia Mielec sygnatura BMWyp 68079
    Filia Strzyżów sygnatura BStWy 290 U
    Biblioteka Rzeszów sygnatura CzytR 249083
  98. Znaczenie przetwarzania sensorycznego w diagnozie logopedycznej : studium przypadku dziecka z seplenieniem bocznym / Ewa Rycombel. // Forum Logopedy 2017, nr 20, s. 40-43.
  99. Znaczenie terapii integracji sensorycznej w budowaniu kontroli posturalnej i reakcji równoważnych oraz kontroli motorycznej / Anna Sikorska, Małgorzata Kahl. // Forum Logopedy 2017, nr 20, s. 58-60.
  100. Znaczenie terapii SI oraz stymulacji sensorycznej dla rozwoju dzieci w kontekście nabywania umiejętności szkolnych / Adriana Kloskowska. // Integracja Sensoryczna 2021, nr 3, s. 35-42.

Autor: Dorota Lichota