Inteligencje wielorakie, inteligencje modalne, style uczenia się

Rzeszów

Inteligencje wielorakie, inteligencje modalne, style uczenia się
(ze zbiorów Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rzeszowie Filia w Mielcu)

Wydawnictwa zwarte:

  1. Cele uczenia się : jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję / Connie M Moss, Susan M Brookhart; tł. Weronika Gasperczyk. - Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2014.
    BMWyp 66522
  2. Fińskie dzieci uczą się najlepiej / Timothy D Walker; tł. Marta Kisiel-Małecka. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2017.
    BMWyp 67414
  3. Gdy dziecko nie chce się uczyć : poradnik dla rodziców i nauczycieli / Dorota Skwark. - Kielce : "Jedność,", 2010.
    BMWyp 59779
  4. Inteligencja / Ian J. Deary. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012.
    BMWyp 61180
  5. Inteligencja : geneza, struktura, funkcje / Edward Nęcka. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003.
    BMCzy 54327
  6. Inteligencja : wielorakie perspektywy / Howard Gardner, Mindy L. Kornhaber, Warren K. Wake ; red. nauk. Edward Nęcka. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2001.
    BMCzy 53506
  7. Inteligencja osobowościowa / John D. Mayer. - Warszawa : "Czarna Owca", 2015.
    BMWyp 66558
  8. Inteligencje wielorakie : nowe horyzonty w teorii i praktyce / Howard Gardner. - Warszawa : "MT Biznes", 2009.
    BMWyp 59053
  9. Inteligencje wielorakie w nowoczesnym kształceniu / Małgorzata Suświłło. - Olsztyn : Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, 2004.
    BMWyp 55527
  10. Istota uczenia się : wykorzystanie wyników badań w praktyce / red. Hanna Dumont, David Istance, Francisco Benavides; tł. Zofia Janowska. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2013.
    BMWyp 61610
  11. Jak bić rekordy w szybkim i skutecznym uczeniu się / Monika Łukasiewicz. - Chorzów : "Videograf Edukacja", 2011.
    BMWyp 60130
  12. Jak dzieci uczą się i myślą : społeczne konteksty rozwoju poznawczego / David Wood ; tł. [z ang.] Rafał Pawlik i Anna Kowalcze-Pawlik. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2006.
    BMWyp 56432
  13. Jak osiągać sukcesy w nauce ? : uwaga, równowaga i koordynacja / Sally Goddard Blythe ; współpr. Lawrence J. Beuret, Peter Blythe ; tł. Magdalena Trzcińska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011.
    BMWyp 60381
  14. Jak podwyższyć swoją inteligencję / Harry Alder. - Warszawa : "Świat Książki", 2006.
    BMWyp 56433
  15. Jak się uczyć? / [Ewa Czerniawska, Maria Jagodzińska]. - Bielsko-Biała : "Park", 2007.
    BMWyp 57002
  16. Jak się uczyć? : treningi pamięci, szybkie czytanie, techniki notowania / Marek Grębski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2008.
    BMWyp 58610
  17. Jak się uczyć? : zaskakująca prawda o tym, kiedy, gdzie i dlaczego uczenie się jest w ogóle możliwe / Benedict Carey ; przeł. Dariusz Wójtowicz. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2015.
    BMWyp 66430
  18. Jak się uczymy : 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów / Daniel L. Schwartz, Jessica M. Tsang, Kristen P. Blair ; red. nauk. pol. wyd. Ewa Czerniawska ; przekł. Małgorzata Guzowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017.
    BMWyp 67363
  19. Jak uczy się mózg / Manfred Spitzer ; przeł. [z niem.] Małgorzata Guzowska-Dąbrowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007.
    BMCzy 57016
  20. Jak uczyć się dwa-trzy razy szybciej i umiejętnie sprzedawać swoją wiedzę / Monika Łukasiewicz. - Chorzów : "Videograf Edukacja", 2011.
    BMWyp 60132
  21. Jak uczyć się efektywnie : metody i motywacja : praktyczny poradnik / Edwin A. Locke, współprac. Anne H. Locke ; przekł. [z ang.] Romuald Kirwiel. - Poznań : "RK",2004.
    BMWyp 54749
  22. Jak uczyć się szybko i skutecznie... i dostać się na wymarzoną uczelnię / Filip Żurakowski. - Warszawa : "Studio Emka", 2004.
    BMWyp 54814
  23. Jak uczyć uczenia się? : środki i metody kształcenia samokontroli i samooceny w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Oelszlaeger-Kosturek. - Kraków : "Impuls", 2007.
    BMWyp  57004
  24. Jak wspierać dziecko w nauce : niezbędnik aktywnego rodzica / Małgorzata Taraszkiewicz [i in.]. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2009.
    BMWyp 60848
  25. Jak wszechstronnie rozwinąć zdolności dziecka : wybierz najlepsze zajęcia, zabawki, gry, pomoce edukacyjne i sposoby uczenia się dla Twojego dziecka / Lauren Bradway, Barbara Albers Hill ; przekł. Joanna Kuliś. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2012.
    BMWyp 61282
  26. Każdy uczeń może osiągnąć sukces / William Glasser ; [tł. z ang. Agnieszka Alster]. - Łódź : Pracownia Alternatywnego Wychowania, 2005.
    BMWyp 55523
  27. Kinezjologia dla dzieci: [jak uwolnić się od blokad w uczeniu się] / Ludwig Koneberg, Gabriele Forder; tł. Joanna Wodzikowska. - Gdańsk : "Harmonia, 2009.
    BMWyp 59286
  28. Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu : jak zapewnić uczniom sukces / Robert J. Sternberg, Linda Jarvin, Elena L. Grigorenko ; tł. Anna Łagodzka. - Łódź : Uniwersytet Łódzki, 2018.
    BMWyp 67423
  29. Mądrze się bawię, dobrze się uczę: przygotowanie dzieci niepełnosprawnych ruchowo do szkoły / Aneta Jegier. - Gdańsk : "Harmonia", 2007.
    BMWyp 58447
  30. Motywacja do nauki / Martin V Covington,. Karen Manheim Teel; tł. Sylwia Pikiel. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004.
    BMCzy 54756
  31. Motywacja do uczenia się uczniów w młodszym wieku szkolnym / Małgorzata Głoskowska-Sołdatow. - Warszawa ; Białystok : "Żak", 2016.
    BMWyp 66983
  32. Nagle wszystko rozumiem ! : jak pomóc dziecku, aby się mogło lepiej uczyć : poradnik dla rodziców / Sigrid Leo ; tł. [z niem.] Magdalena Jałowiec. - Kielce : "Jedność", 2002.
    BMWyp 54853
  33. Neurodydaktyka : nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi / Marzena Żylińska. - Toruń : Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2013.
    BMWyp 61962
  34. Neuroedukacja : praca zbiorowa / pod red. Wiesława Sikorskiego. - Słupsk : "Dobra Literatura", 2015.
    BMWyp 66632
  35. "Nowe" siano w głowie? czyli Jak z właściciela mózgu stać się jego użytkownikiem / Vera F. Birkenbihl ; [tł. z niem. Monika Dziedzic]. - Katowice : "Kos", 2003.
    BMWyp 65869
  36. Nowoczesne uczenie się : poradnik dla nauczycieli / Hanna Hamer. - Warszawa : "Veda", 2010.
    BMWyp 59937
  37. O talentach w szkole czyli 7 wspaniałych : SPE (Specjalne Potrzeby Edukacyjne) / Wiga Bednarkowa. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2010.
    BMWyp 59737
  38. Odruchy, uczenie się i zachowanie : okno do umysłu dziecka : nieinwazyjne podejście do rozwiązywania problemów związanych z uczeniem się i zachowaniem / Sally Goddard Blythe ; tł.Tomasz Śliwowski ; red. nauk. polskiego wyd. Maria Matuszkiewicz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018.
    BMWyp 67513
  39. Pamięć sensoryczna czyli myśleć ciałem : doskonalenie zasobów pamięci zmysłowej / Małgorzata Modrak. - Warszawa : "Difin", 2016.
    BMWyp 67057
  40. Powiem ci, jak się uczyć : przewodnik dla ambitnych nauczycieli i rodziców / Joanna Gołębiowska-Szychowska, Łukasz Szychowski. - Gdańsk : "Harmonia", 2015.
    BMWyp 66789
  41. Profile uzdolnień : intelektualne i osobowościowe składniki uzdolnień plastycznych i muzycznych / Michał Hubert Chruszczewski. - Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2009.
    BMWyp 61308
  42. Psychologia : kluczowe koncepcje. T. 2, Motywacja i uczenie się / Philip G. Zimbardo, Robert L. Johnson, Vivian McCann ; red. nauk. Maria Materska ; tł. Małgorzata Guzowska-Dąbrowska, Józef Radzicki, Ewa Czerniawska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010.
    BMWyp 59882, BMCzy 59881
  43. Rewolucja w uczeniu / Gordon Dryden, Jeannette Vos ; przeł. [z ang.] Bożena Jóźwiak. - Poznań : Zysk i S-ka, [2008?].
    BMWyp 58091, BMWyp 58092, BMWyp 58093
  44. Rozpoznawanie i stymulowanie cech inteligencji oraz myślenia twórczego w domu i szkole / Krystyna Bieluga. - Kraków : "Impuls", 2009.
    BMWyp 58916
  45. Rozwijanie zdolności uczenia się: z Wygotskim i Brunerem w tle / Ewa Filipiak. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012.
    BMWyp 61380
  46. Rusz głową: na tropach tajemnic naszego umysłu / Danie Freeman, Jason Freeman; tł. Władysław Jeżewski. -Warszawa : "Magnum", 2011.
    BMWyp 61122
  47. Skuteczność ucznia : od czego zależy udana realizacja wymogów edukacyjnych? / Dorota Turska. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2006.
    BMWyp 56701
  48. Sukces na egzaminie / Marek Grębski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2004.
    BMWyp  54600
  49. Sukces w szkole : jak uczyć się 2-3 razy szybciej i umiejętnie sprzedawać swoją wiedzę / Monika Łukasiewicz. - Poznań : "Rebis", 2005.
    BMWyp 55513
  50. Techniki zapamiętywania / Bartłomiej Boral, Tobiasz Boral. - Warszawa : "Edgard", 2013.
    BMWyp 62050
  51. Trening pamięci : projektowanie, realizacja, techniki i ćwiczenia / Przemysław Bąbel, Agnieszka Baran. - Warszawa : "Difin", 2011.
    BMWyp 60189
  52. Trening pamięci : trójstopniowy program - pomoc w życiu codziennym, nauce i pracy / Siegfried Lehrl ; rozdz. z ćwiczeniami napisała Elisabeth Weickmann ; z niem. przeł. Dobrosław Dowiat-Urbański. - Chorzów : "Videograf II", 2005.
    BMWyp 55885
  53. Trzy wymiary uczenia się : poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się / Knud Illeris ; [przekł. z jęz. ang. Alicja Jurgiel i in.]. - Wrocław : Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji Towarzystwa Wiedzy Powszechnej, 2006.
    BMWyp 56523
  54. Twoje dziecko jest inteligentne : jak poznać i rozwijać jego umysł / Dawna Markova, Anne Powell ; przeł. z ang. Marta Lewandowska. - Warszawa : "Książka i Wiedza", 2006.
    BMWyp 57519
  55. Twój umysł stać na więcej / Bill Lucas ; przeł. Jolanta Kubiak. - Poznań : "Rebis", 2005.
    BMWyp 55293
  56. Ucz się i myśl : jak wykorzystać potencjał umysłu w szkole, biznesie, w życiu prywatnym, jak sprostać wymaganiom epoki inteligencji / Andrzej Bubrowiecki. - Warszawa : "Muza", 2012.
    BMWyp 61316
  57. Ucz się szybciej, zapamiętuj więcej / David Gamon, Allen D. Bragdon ; z ang. przeł. Dorota Kozińska. - Warszawa : "Klub dla Ciebie" : "Medium", 2003.
    BMWyp 54691
  58. Uczenie się przez zmysły : wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej / Violet F. Maas. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, [2003].
    BMWyp 55403
  59. Uczmy inaczej : inteligencje wielorakie w nauczaniu języka angielskiego / Ewa Suchecka. - Warszawa : "Żak", 2012.
    BMWyp 62052
  60. Uczyć (się) z pasją : jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą / Pernille Ripp ; przeł. Elżbieta Manthey i Wojciech Musiał. - [Słupsk] : "Dobra Literatura", 2017.
    BMWyp 67298
  61. Wstęp do sztucznej inteligencji / Mariusz Flasiński. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011.
    BMWyp 60320
  62. Wychowanie intelektualne w teorii dydaktycznej i praktyce edukacyjnej / Marta Myszkowska-Litwa. - Kraków : "Impuls", 2007.
    BMWyp 57073
  63. Zabawy rozwijające inteligencję / Rosemarie Portmann. - Kielce : "Jedność", 2003.
    BMWyp 54403
  64. Zamiast edukacji: warunki do uczenia się przez działanie / John Caldwell Holt; tł. Dorota Konowrocka-Sawa. - Kraków : "Impuls", 2007.
    BMWyp 58557

Artykuły z czasopism:

  1. Aby chciało im się chcieć- motywacja wewnętrzna ucznia / Dorota Zając. // Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 12,13-16
  2. Co piszczy w trawie : świat przyrody pod lupą / Natalia Bremer. // Świetlica w Szkole. - 2014, nr 2, s. 23-24
  3. Coaching- trzeba umieć się uczyć / Artur Brzeziński. // Nowa Szkoła. – 2013, nr 9, s. 35-36
  4. Czy teoria wielorakich inteligencji zmieni myślenie naszych nauczycieli? / Elżbieta Komarnicka. // Kwartalnik Edukacyjny. - 2011, nr 4, s. 92-95
  5. Ćwiczenia dla uczniów rozwijające inteligencje wielorakie / Natalia Minge, Krzysztof Minge. // Głos Pedagogiczny. - 2013, nr 12, s. 38-40
  6. Dlaczego neurodydaktyka / Marzena Żylińska. // Psychologia w Szkole. - 2011, nr 3, s. 44-53
  7. Dziecko jako badacz- o uczeniu się przez krytyczną refleksję / Iwona Czaja-Chudyba. // Nowa Szkoła. - 2009, nr 4, s. 45-52
  8. Emocje zamiast trocin, czyli jak zachęcić mózg do uczenia się / Małgorzata Grasik. // EduFakty-Uczę nowocześnie. - 2014, nr 29, s. 40-41
  9. Inteligencja emocjonalna- sprzymierzeniec w pracy nauczyciela / Karolina Oleksa. // Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 12, s. 17-21
  10. Indywidualizacja procesu nauczania a teoria inteligencji wielorakich / Katarzyna Wójcik. // Wszystko dla Szkoły. - 2008, nr 12, s. 16-17
  11. Inteligencje wielorakie / Anthony Hall. // Edukacja i Dialog. - 2007, nr 9, s. 18-19
  12. Inteligencje wielorakie. Cz. 2. / Anthony Hall. // Edukacja i Dialog. - 2007, nr 10, s. 20-21
  13. Inteligencje wielorakie w edukacji. Co o nich wiemy? / Małgorzata Pamuła-Behrens. // Trendy : uczenie się w XXI wieku. - 2010, nr 1, s. 4-15
  14. Inteligencje wielorakie w nauce języka obcego / Małgorzata Oberg. // Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 1, s. 106-111
  15. (Inter)aktywni uczniowie uczą się lepiej / Elżbieta Żuławińska. // EduFakty- Uczę Nowocześnie. - 2013, nr 25, 30-31
  16. I wszystko zapamiętasz? / Ewa Czerniawska. // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 3, s. 111- 116
  17. Jak lepiej ćwiczyć uczniowskie zdolności? / Julian Piotr Sawiński. // Edukacja i Dialog. - 2012, nr 11/12, s. 44-48
  18. Jak odkrywać i rozwijać zdolności uczniów? : teoria inteligencji wielorakiej / Mariola Tracz. // Geografia w Szkole. - 2016, nr 2, s. 30-32
  19. Jak rozwijać zdolności dziecka? / Elżbieta Marek. // Życie Szkoły. - 2010, nr 1 s. 59- 62
  20. Jak rozwijam zdolności i zainteresowania uczniów / Anna Magdalena Glinka. // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, 43- 46
  21. Jak uczy się mózg? : wiedza jawna i utajone uczenie się / Magdalena Goetz. // Głos Nauczycielski. - 2014, nr 39, s. 8
  22. Jak uczyć się uczyć / Maciej Kułak. // EduFakty-Uczę Nowocześnie. - 2013, nr 27, s. 5-7
  23. Jak uczyć uczenia się / Magdalena Sofulak- Skibińska, Ina Pohorecka. // Psychologia w Szkole. - 2008, nr 1, 133- 137
  24. Jak wiele może zmienić klimat uczenia się? / Marta Molińska, Aleksandra Kram. // Remedium. - 2015, nr 1, s. 5-7
  25. Jak zmotywować uczniów do działania / Roma Kadzikowska- Wrzosek. // Psychologia w Szkole. - 2010, nr 1, 15- 24
  26. Klucze do przyszłości / Dorota Kamińska // Edukacja i Dialog. - 2011, nr 09/10, s. 24-27
  27. Ku pamięci, czyli jak usprawnić proces uczenia się i zapamiętywania / Katarzyna Droga. // Głos Pedagogiczny. - 2011, nr 3, s. 28-31
  28. Kwestionariusz inteligencji wielorakiej / Małgorzata Łoskot. // Głos Pedagogiczny. - 2010, nr 6, s. 38-39
  29. Lokomotywa : scenariusz zajęć rozwijających inteligencje wielorakie przeprowadzonych w grupie pięcio- i sześciolatków w oparciu o fragmenty utworu J. Tuwima "Lokomotywa" / Justyna Niedbała. // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 6, s. 56-58
  30. Model eksternistyczny jako przykład uczenia się przez całe życie / Zofia Lisiecka. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2015, nr 4, s. 191-200
  31. Modele edukacji i metody kształcenia w XXI wieku / Antoni Zając. // Kwartalnik Edukacyjny. - 2013, nr 2, s. 14-27
  32. Mózg uczy się, gdy chce / Marzena Żylińska. // Psychologia w Szkole. - 2012, nr 2, s. 90-99
  33. Mózg w roli głównej / Barbara Wójcik. // Edukacja i Dialog. - 2008, nr 10 (201), s. 20-25
  34. Natura procesów poznawczych u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Zuzanna Zbróg. // Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 4, s. 91-100
  35. Nauczyciel, program, podręcznik a dziecko w drodze do przyszłości / Monika Zatorska. // Życie Szkoły. - 2017, nr 5, s. 12-16
  36. Nauczyć uczenia się / Aleksandra Denst-Sadura. // Głos Nauczycielski. - 2014, nr 47, s. 16
  37. Nauka uczenia / Barbara Kantrowitz. // Świat Nauki. - 2014, nr 9, s. 58-64
  38. Neurodydaktyka : czy wiedza o mózgu nas zmienia? / Dorota Kopeć. // Biologia w Szkole. - 2011, nr 5, s. 5-12
  39. Neurodydaktyka w szkole / Magdalena Goetz. // Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 4, s. 50-56
  40. Neuropedagogika i neurodydaktyka a nauczanie / Erich Petlak. // Wszystko dla Szkoły. - 2008, nr 11, s. 12-13
  41. Niedoceniana empatia : co mają wspólnego odkrycia neuronauki z uczeniem się? / Magdalena Goetz. // Głos Nauczycielski. - 2014, nr 32-33, s. 10
  42. Nowa, wolna kultura uczenia się / Julian Piotr Sawiński. // Nowa Szkoła. - 2013, nr 2, s. 19-23
  43. Nowoczesne modele uczenia- Challenge Based Learning i Problem Based Learning / Aleksandra Kubala- Kulpińska. // Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 12, s. 46-49
  44. O teorii wielorakiej inteligencji Howarda Gardnera : lekcja wychowawcza / Ewa Osoba, Iwona Kozak. // Biblioteka : szkolne centrum informacji. - 2011, nr 5, s. 12-13
  45. O wpływie miejsca na pamięć / Przemysław Bąbel. // Psychologia w Szkole. - 2012, nr 2, s. 77- 80
  46. Optymizm edukacyjny w teorii inteligencji wielorakich / Sylwia Kustosz. // Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 8, s. 40-42
  47. Pamięć w szkole / Maria Jagodzińska. // Psychologia w Szkole. - 2009, nr 1 s. 117- 125
  48. Pomóż dziecku otworzyć drzwi do sukcesu. Klucz - inteligencje wielorakie / Małgorzata Patoka, Helena Stefaniuk. // Trendy : uczenie się w XXI wieku. - 2009, nr 3, s. 36-40
  49. Powtórki lepsze niż kucie / Magdalena Goetz. // Głos Nauczycielski. - 2015, nr 25, s. 16
  50. Przeczytaj, zrozum - na pewno zapamiętasz / Anna M. Ziółkowska. // Psychologia w Szkole. - 2011, nr 3, s. 59-69
  51. Przemiany w edukacji zawodowej, a uczenie się przez całe życie / Janusz Moos. // EduFakty-Uczę Nowocześnie. - 2014, nr 28, s. 10- 13
  52. Rozwijanie inteligencji wielorakich / Anna Brych. // Przedszkolne ABC : magazyn dla wychowawców i rodziców. - 2016, nr 7, s. 15-18
  53. Rozwijanie wielorakich inteligencji / Ilona Wesołowska. // Życie Szkoły. - 2011, nr 11, s. 36-45
  54. Ryślenie, barwoślady, lapbooki, czyli jak sprawić, żeby uczenie się było łatwiejsze / Aleksandra Kubala-Kulpińska. // Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 2, s. 47-51
  55. Siedem typów inteligencji / Natalia Minge, Krzysztof Minge. // Głos Pedagogiczny. - 2013, nr 12, s. 41-43
  56. Skąd brać inspirację do uczenia się? Wiedza czy umiejętność? Technika czy przypadek? / Maria Piegowska. // Edukacja i Dialog. - 2008, nr 5, s. 36-37
  57. Skuteczne powtarzanie do skutku / Przemysław Bąbel. // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 3, s.35- 41
  58. Style naszego poznawania / Przemysław Bąbel. // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 4, s.67- 73
  59. Style organizacji procesu uczenia się / Maciej Słomczyński. // Kwartalnik Pedagogiczny. - 2009, nr 2, s. 159-173
  60. Style uczenia się / Agnieszka Jastrzębska. // Sygnał. - 2018, nr 5, s. 12-18
  61. Style uczenia się / Dorota Kondrat. // Remedium. - 2005, nr 1, s. 10-11
  62. Style uczenia się : koncepcja Jana Vermunta / Ewa Czerniawska. // Ruch Pedagogiczny. - 2005, nr 5/6, s. 5-22, bibliogr.
  63. Style uczenia się w kontekście preferencji poznawczych, czyli co każdy nauczyciel powinien wiedzieć, aby uniknąć "dys-lekcji" / Monika Kupiec. // Wychowanie na co Dzień. - 2013, nr 3, wkł. s. I-IV 2013, nr 3, wkł. s. I-IV.
  64. Style uczenia się w praktyce. Zajęcia wyrównawcze. (Cz. 1) / Monika Kupiec. // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2013/2014, nr 2, s. 48-68
  65. Style uczenia się w praktyce. Zajęcia wyrównawcze. (Cz. 2) / Monika Kupiec. // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2014/2015, nr 1, s. 66-87
  66. Ściąga lepsza od kucia? : kilka uwag o głębokim przetwarzaniu informacji / Magdalena Goetz. // Głos Nauczycielski. - 2014, nr 35, s. 10
  67. Twój sukces jest moim sukcesem! / Konrad Maj, Anna Resler- Maj. // Psychologia w Szkole. - 2008, nr 1, s. 93- 102
  68. Trenuj z głową. Cz. 1. / Małgorzata Chełkowska-Dorna. // Sygnał. - 2016, nr 1, s. 46-47
  69. Uczenie się kooperacyjne - w świetle opinii nauczycieli wczesnoszkolnych / Dorota Sobierańska. //Kwartalnik Pedagogiczny. - 2016, nr 4, s.48-65
  70. Uczenie się przez konstruowanie / Anna Satel. // Dyrektor Szkoły. - 2018, nr 11, s. 47-49
  71. Uczenie się przez przeżywanie jako strategia kształcenia muzycznego w edukacji zintegrowanej / Jerzy Dyląg. // Nowa Szkoła. - 2009, nr 4, s. 23- 27
  72. Uczenie uczenia się - dorośli i dzieci - dwa modele? / Ewa Nowel. // Język Polski w Szkole dla klas IV-VI. - 2016/2017, nr 1, s. 25-40
  73. Uczeń pytający / Jarosław Skurzyński. // EduFakty-Uczę Nowocześnie. - 2013, nr 23, s. 6-8
  74. Ujarzmianie wiedzy / Jarosław Cieśla. // Psychologia w Szkole. - 2013, nr 5, s. 124-125
  75. Ważne są efekty uczenia się / Włodzimierz Kaleta. // Dyrektor Szkoły. - 2014, nr 12, s. 9
  76. Wiara w rozwój czyni cuda / Kinga Lachowicz- Tabaczek. // Psychologia w Szkole. - 2010, nr 1, s. 5- 14
  77. Wielorakie inteligencje - wielorakie możliwości / Sylwia Kustosz. // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 4, s. 16-19
  78. Wielorakie inteligencje w praktyce szkolnej / Aldona Kopik. // Trendy : uczenie się w XXI wieku. - 2010, nr 1, s. 16-18
  79. Wielorakie sposoby uczenia języka - czyli jak wspierać rozwój umiejętności językowych w języku drugim, korzystając z koncepcji inteligencji wielorakich / Małgorzata Pamuła-Behrens. // Meritum. - 2010, nr 1, s. 27-30, bibliogr.
  80. Wspieranie kreatywności uczniów- wyzwanie dla polskiego systemu oświaty / Jan Fazlagić. // Dyrektor Szkoły. - 2013, nr 6, s. 24-27
  81. Wszystkie dzieci są zdolne : koncepcja inteligencji wielorakich Howarda Gardnera w kształceniu językowym / Ewa Suchecka. // Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 3, dod. Przed Szkołą, s. 8-11
  82. Wykorzystanie inteligencji wielorakich w nauczaniu języka angielskiego / Dorota Kondrat. // Języki Obce w Szkole. - 2012, nr 2, s. 2-9, bibliogr.
  83. Z przyrodą na ty : techniki twórczego myślenia i obserwacja / Beata Bielska. // Bliżej Przedszkola. - 2014, nr 4, s. 37-39
  84. Z wizytą w teatrze : wykorzystanie teorii wielorakich inteligencji / Elżbieta Moskalik, Aleksandra Raźniak. // Życie Szkoły. - 2010, nr 9, s. 22-33
  85. Zaintrygować ucznia - jak i dlaczego / Julian Piotr Sawiński. // Nowa Szkoła. - 2013, nr 1, s. 45- 49
  86. Zmagania siłacza - czyli jak z właściciela mózgu dziecko ma się stać jego użytkownikiem? / Karolina Drela. //
    Bliżej Przedszkola. - 2011, nr 1, s. 24-25

 

 Autor: Elżbieta Minorczyk, Małgorzata Kamińska

Autor: Elżbieta Minorczyk, Małgorzata Kamińska