Jak wspomagać dzieci wysoko wrażliwe (zestawienie bibliograficzne w wyborze)

Rzeszów

Książki:

1.       Dziecko orchidea czy mlecz : jak wspierać wrażliwe dzieci / W. Thomas Boyce. – Warszawa : "Czarna Owca" 2019
           Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 67735 
2.       Humanistyczna terapia rozwojowa : wzmożona pobudliwość psychiczna i nerwice w perspektywie osobowego rozwoju / Zofia Paśniewska-Kuć. - Warszawa : "Dispicio", 2010.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 248967
3.       Jak mniej myśleć : dla analizujących bez końca i wysoko wrażliwych / Christel Petitcollin ; przekład: Krystyna Arustowicz. - Wydanie I.  - Łódź : Feeria Wydawnictwo, 2020.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 249789 
Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 48372 
4.       Jak nie dać sobą manipulować : dla analizujących bez końca i wysoko wrażliwych / Christel Petitcollin ; przekład Krystyna Arustowicz. - Wydanie II.  - Łódź : Feeria Wydawnictwo, 2022.
Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 49078
5.       Kobiety, które czują za bardzo / Katarzyna Kucewicz. - Wydanie I (dodruk).  - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2022.
Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 49024
6.       Moc twojej wrażliwości : dla osób emocjonalnych, empatycznych i wysoko wrażliwych / Imi Lo ; przekład Aleksandra Haduła. - Wydanie I.  - Łódź : Feeria Wydawnictwo - Wydawnictwo JK, 2022.
Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 49144 
7.       Pomóż dziecku mniej myśleć : o wrażliwych dzieciach, które  za bardzo się przejmują / Christel Petitcollin. - Łódź : Wydawnictwo JK - Wydawnictwo Feeria 2020.
Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68095 
Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 49044 
8.       W obronie nadwrażliwych : przesłanie dla psychologów / Zofia Paśniewska-Kuć. – Warszawa : "Dispicio" 2014.
Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 37034, 37035
Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 44889 BSdzW
9.       Wrażliwe dziecko / Janet Poland ; konsult. Judi Craig ; przeł. Monika Rozwarzewska. - Wyd. 2. - Poznań : "Rebis", 2011.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 237197,  CzytR 241687 
Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 48269 
10.   Wysoko wrażliwe dziecko : jak je zrozumieć i pomóc mu żyć w przytłaczającym świecie? / Elaine N. Aron, Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2021.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 249449 
11.   Wysoko wrażliwe dziecko : jak je zrozumieć i pomóc mu żyć w przytłaczającym świecie? / Elaine N. Aron, Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2018.
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Rzeszowie
Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 67387
12.   Wysoko wrażliwe dziecko : jak je zrozumieć i pomóc mu żyć w przytłaczającym świecie? / Elaine N. Aron, Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2017.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 246486 
Filia Leżajsk Sygnatura: BLżWy 35307
Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 37763
Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 46922 
   
Atykuły:
 
1.      Blaski i cienie wrażliwości. Cz. 1 / Maria Kożuchowska.// Remedium. - 2015, nr 9, s. 30-31
2.      Blaski i cienie wrażliwości. Cz. 2 / Maria Kożuchowska.// Remedium. - 2015, nr 10, s. 30-31
3.      Dzieci o cienkiej skórze : czy moje dziecko histeryzuje? / Jacek Sędkiewicz. - 2021.// Charaktery. - 2021, nr 8, s. 24-29
4.      Dlaczego dźwięk może boleć? / Jolanta Okuniewska.// Życie Szkoły. - 2021, [nr 7], s. 16-18
5.      Dziecko nadmiernie wrażliwe / Aleksandra Godlewska.// Życie Szkoły. - 2011, nr 3, s. 40-42
6.      Dziecko wysoko wrażliwe w przedszkolu / Kamila Olga Stępień-Rejszel.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2019, nr 1, s. 62-64
7.      Jak pomóc odnaleźć się w grupie rówieśniczej wysoko wrażliwym dzieciom / Anna Jankowska.// Bliżej Przedszkola. - 2019, nr 1, s. 14-17
8.      Jak wspierać wysoko wrażliwe dzieci w wieku szkolnym? / Marta Molińska. - 2020.// Remedium. - 2020, nr 11, s. 27-29
9.      Kanarki na straży, czyli Jakie są mocne strony osób wysoko wrażliwych : o tym, jak świat postrzegają osoby wysoko wrażliwe / z dr Jadzią Jagiellowicz rozmawia Karolina Rogaska. - 2022. // Charaktery. - 2022, nr 2, s. 32-35
10.  Kiedy świata jest za dużo, czyli sceny z życia wrażliwych smoków / z Katarzyną Kucewicz rozmawia Edyta Żmuda. - 2021.// Charaktery. - 2021, nr 8, s. 14-19
11.  List do Mimozy / Anna Machacz. - 2022.// Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 10, s. 9-10
12.  Nadwrażliwość emocjonalna u dzieci jąkających się / Alicja Pałac-Nożewska, Łukasz Kowalczyk.// Forum Logopedy. - 2015, nr 7, s. 4-8
13.  Orchidee wśród mleczy / Anna Tylikowska.// Charaktery. - 2017, nr 3, s. 32-35
14.  Osoby wysoko wrażliwe wśród nas / Paweł Borowiecki. - 2021.// Remedium. - 2021, nr 1, s. 11-13
15.  Rola wzmożonej pobudliwości emocjonalnej w przyspieszonym rozwoju osób zdolnych / Anna Mróz.//W: Zdolni w szkole, czyli o zagrożeniach i możliwościach rozwojowych uczniów zdolnych : poradnik dla nauczycieli i wychowawców : praca zbiorowa. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2012]. - S. 19-24, bibliogr.
Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 239461, 239462, CzytR 239460
Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 48866, 48867, 48868
Filia Leżajsk Sygnatura: BLżWy 33678, 33679, 33680, 33681, 33682
Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 36017, 36018, 36019
Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 61241, 61242, 61243, 61244 
Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 41643, 41644, 41645, BSdzC 41642
Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 35925,35926, 35927, 35928, 35929,35930, 35931, 35933, 35934
16.  Teoretyczne podstawy wysokiej wrażliwości - systematyczny przegląd literatury = Theoretical background of high sensitivity - systematic review / Monika Baryła-Matejczuk, Rosario Ferrer-Cascales, Natalia Albaladejo-Blazquez, Nicolas Ruiz-Robledillo, Manuel Fernandez-Alcantara, Maria Rubio-Aparicio, Manuel Lillo-Crespo, Borja Costa-Lopez. - 2023.// Przegląd Psychologiczny. - T. 65, nr 3, (2023), s. 7-25, 79-96
17.  Uczeń zmartwiony i nadmiernie analizujący. Jak można go wspierać? / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 1, s. 30-36
18.  Wrażliwcy są wśród nas! : wrażliwy nauczyciel i uczeń. Jak ich rozpoznać? / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2017, nr 33-34, s. 21
19.  Wrażliwe dziecko / Janet Poland ; konsult. Judi Craig ; przeł. Monika Rozwarzewska. - Wyd. 2. - Poznań : "Rebis", 2011.
20.  Wrażliwość, intensywność a potencjał rozwojowy osób wybitnie zdolnych / Wiesława Limont.// Chowanna. - T. 2 (2014), s. 81-94
21.  Wrażliwość - czynnik ryzyka uzależnień? / Katarzyna Dobryniewska.// Remedium. - 2007, nr 5, s. 22-23
22.  WWO czyli wysoko wrażliwe osoby : jak pracować z uczniami o ponadprzeciętnej wrażliwości / Magdalena Goetz.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 9, s. 22-26
23.  Wysoka wrażliwość emocjonalna jako predyspozycja do jąkania / Joanna Skoczyńska. - 2020.// Forum Logopedy. - 2020, nr 36, s. 61-64
24.  Wysoko wrażliwe dzieci / Agnieszka Wentrych - 2021.// Bliżej Przedszkola. - 2021, nr 11, s. 2 -5
25.  Wysoko wrażliwe dziecko w przedszkolu : jak skuteczniej wesprzeć jego funkcjonowanie i rozwój? / Anna Bajus. - 2021.// Monitor Dyrektora Przedszkola. - 2021, nr 8, s. 17-20
26.  Wysoko wrażliwe dziecko : jak najskuteczniej wesprzeć jego funkcjonowanie i rozwój? / Anna Bajus. - 2021.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 9, s. 6-9
27.  Wysoko wrażliwe kontrowersje, czyli czym jest, a czym nie jest wysoka wrażliwość? / Katarzyna Kucewicz.  - 2022.// Charaktery. - 2022, nr 9, s. 48-51
28.  Wysoko wrażliwy uczeń w klasie : jak najskuteczniej wesprzeć jego funkcjonowanie i rozwój? / Anna Bajus. - 2021.// Głos Pedagogiczny. - 2021, nr 127, s. 25-28
29.  Wysoko wrażliwy uczeń w klasie : jak najskuteczniej wesprzeć jego funkcjonowanie i rozwój? / Anna Bajus. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 10, s. 27-30
30.  Znaleźć sens w bezsensie / Lorna Collier.// Charaktery. - 2017, nr 7, s. 66-69
31.  Zrozumieć i wspierać ucznia wysoko wrażliwego / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 4, s. 22-26

Autor: Małgorzata Mika-Zarębska