Komunikacja wspomagająca w pracy z osobami niepełnosprawnymi (zestawienie bibliograficzne w wyborze)
Książki:
- AAC dla każdego : poradnik dla rodziców i terapeutów / Magdalena Nosko-Goszczycka. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019.
Filia Kolbuszowa - Sygnatura : BKWyp 50548
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 38219
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 67891 - Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / pod red. Jacka J. Błeszyńskiego. - Kraków : "Impuls", 2006.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 22998, WypRz 247226, WypRz 229990
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 30833, BLżWy 31151
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 56298
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 32195 - Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem / pod red. nauk. Bogusławy Beaty Kaczmarek i Anety Wojciechowskiej. - Kraków : "Impuls", 2015.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 243970, WypRz 243971
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 34727
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 37731
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 66576
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 46243
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 37369 - Makaton w rozwoju osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi / pod red. nauk. Bogusławy Beaty Kaczmarek. - Kraków : "Impuls", 2014.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : WypRz 242610
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 36995
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 46357 - Podręczny słownik terminów AAC (komunikacji wspomagającej i alternatywnej) / Magdalena Grycman, Bogusława Beata Kaczmarek. - Kraków : "Impuls", 2014.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 243541 - Pomóż mi być : komunikacja i stymulacja zmysłowa osób ze znaczną i głęboką niepełnosprawnością umysłową / Lucyna Miosga. - Wyd. 2. - Kraków : "Impuls", 2006.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 229658, WypRz 229659
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 31181 - Porozumiewanie się bez słów : komunikacja wspomagająca i alternatywna na świecie / Anne Warrick ; (tł. [z ang.] Małgorzata Dońska-Olszko). - Warszawa : Stowarzyszenie na Rzecz Propagowania Wspomagających Metod Porozumiewania się "Mówić bez słów", 1999.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 223315, WypRz 228095 - Programy aktywności : świadomość ciała, kontakt i komunikacja / Marianne Knill, Christopher Knill ; [tł. z jęz. ang i adapt. Maria Piszczek]. - Wyd. 2. - Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej, 1997.
Biblioteka Rzeszów – Sygnatura: CzytR 226133 - Wiem czego chcę! : doświadczenia polskich terapeutów i użytkowników wspomagających sposobów porozumiewania się (AAC) : praca zbiorowa / pod red. Magdaleny Grycman i Aliny Smyczek. - Kraków : Stowarzyszenie "Mówić bez Słów", 2004.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : WypRz 228096 - Wprowadzenie do wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się : nauka znaków oraz używania pomocy komunikacyjnych przez dzieci, młodzież i dorosłych z zaburzeniami rozwojowymi / Stephen von Tetzchner i Harald Martinsen; [tł. Agnieszka Loebl-Wysocka, Joanna Gałka-Jadziewicz]. - Warszawa : Stowarzyszenie na Rzecz Propagowania Wspomagających Metod Porozumiewania się "Mówić bez słów", 2002.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 228094
Artykuły:
- AAC - Piktogramy w komunikacji i edukacji osób z autyzmem / Maria Podeszewska-Mateńko.// W: Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem. - Kraków : "Impuls", 2015. - S. 223-254.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 243970, WypRz 243971
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 34727
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 37731
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 66576
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 46243
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 37369 - AAC a prawo / Sophia L. Kalman.//W: III Regionalna Konferencja Krajów Europy Środkowej i Wschodniej. - Warszawa : Stowarzyszenie "Mówić bez słów", 2001. - S. 32-37.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 228093 - AAC : alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się / Dorota Zając.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 5, s. 16-20.
- Alternatywne formy komunikacji w rehabilitacji i edukacji osób z niepełnosprawnością wielozakresową / Urszula Bartnikowska.//W: Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością wielozakresową. - Toruń : Adam Marszałek ; Olsztyn : współpr. wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2012. - S. 67-85.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 240091
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 62472 - Biologiczne i środowiskowe uwarunkowania rozwoju umiejętności komunikacyjnych i językowych u dzieci z diagnozą porodowych urazów mózgu (PUM) / Elżbieta Maria Minczakiewicz. // W: Edukacja małego dziecka. T. 10, Wychowanie i kształcenie - kierunki i perspektywy zmian. - Cieszyn ; Kraków : "Impuls", 2017. - S. 213-228.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 246366, WypRz 246367
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 35297
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 37709
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 67227
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 46778
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 38034 - Budowanie kompetencji lingwistycznej u osób niemówiących z wykorzystaniem strategii komunikacji alternatywnej / Mirosław Michalik, Ewa Przebinda.// W: Metody terapii logopedycznej. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2018. - S. 144-181.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 247696
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 35689
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStCz 38487 - "Chcę, by komunikował się lepiej!" : koncepcja kompetencji komunikacyjnych użytkownika AAC jako klucz do stanowienia celów edukacyjnych / Alina Smyczek. - 2020.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020, nr 1, s. 6-11.
- Czy AAC to "ostatnia deska ratunku"? : o mitach i faktach związanych z wpływem komunikacji wspomagającej na rozwój mowy / Maja Kłoda-Leszczyńska. - 2020.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020, nr 1, s. 27-33.
- Diagnoza użytkowników AAC - różne modele i ich zastosowanie w praktyce / Alina Smyczek.//W: III Regionalna Konferencja Krajów Europy Środkowej i Wschodniej. - Warszawa : Stowarzyszenie "Mówić bez słów", 2001. - S. 108-109.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 228093 - Diagnozowanie w stosowaniu komunikacji wspomagającej i alternatywnej / Alina Smyczek.// Forum Logopedy. - 2016, nr 11, s. 48-52.
- Dorastanie w komunikacji / Jolanta Szwiec-Kolanko. - 2020.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020, nr 1, s. 48-54.
- Dostarczanie pomocy terapeutycznej w krajach, gdzie wprowadza się AAC : od czego powinniśmy zacząć? / Juan Bornman, Erna Alant.//W: III Regionalna Konferencja Krajów Europy Środkowej i Wschodniej. - Warszawa : Stowarzyszenie "Mówić bez słów", 2001. - S. 59-67.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 228093 - Dotykowy język migowy w komunikacji osób głuchoniewidomych / Jiri Langer.//W: Terapia pedagogiczna w rehabilitacji osób niepełnosprawnych : praca zbiorowa. - Bielsko-Biała : Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku-Białej, 2008. - S. 141-144.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 233273 - Dziecko z autyzmem w szkole : wybrane narzędzia komunikacji alternatywnej i wspomagającej wykorzystywane w procesie edukacji osób z autyzmem / Jolanta Matusewicz.// W: Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem. - Kraków : "Impuls", 2015. - S. 213-221.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 243970, WypRz 243971
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 34727
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 37731
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 66576
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 46243
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 37369 - Gestem, obrazem i słowem - III Krajowa Konferencja AAC 2005 / Magdalena Wałachowska.// Szkoła Specjalna. - 2006, nr 1, s. 69-72.
- Gesty GORA / Gabriela Lorens, Aleksandra Jakóbiak. // Forum Logopedy 2015, nr 5, s. 4-7.
- GORA - Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów / Gabriela Lorens, Aleksandra Karwowska. // W: Współczesne tendencje w diagnozie i terapii logopedycznej. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017. - S. 375-386.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 246044, WypRz 246619
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 37697
Filia Mielec - Sygnatura : BMCzy 67140 - Grupowe strategie komunikacyjne jako forma AAC u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Weronika Firlejczyk, Anna Krzyszczuk. - 2020.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020, nr 1, s. 42-47.
- Historia trzech spotkań - proces tworzenia strategii wspomagających porozumiewanie się / Monika Jerzyk. - 2020.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020, nr 1, s. 34-41.
- Jak budować porozumienie z osobą z wieloraką niepełnosprawnością / Natalia Koczorowska. - 2020.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020, nr 5, s. 60-66.
- Jak skorzystać z doświadczeń amerykańskich użytkowników AAC? : refleksje po półrocznym pobycie w Bridge School w Kalifornii / Alina Smyczek.//W: III Regionalna Konferencja Krajów Europy Środkowej i Wschodniej. - Warszawa : Stowarzyszenie "Mówić bez słów", 2001. - S. 77-85.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 228093 - Jak zapobiegać wykluczeniu społecznemu osób niemówiących lub z poważnymi zaburzeniami mowy? / Anna Lechowicz.// Meritum. - 2011, nr 1, s. 74-76.
- Jakość życia osób ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi / Brzdęk Ewa.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2013, nr 3, s. 15-26.
- Kompetencje i dysfunkcje komunikacyjne osób z ASD : ujęcie rozwojowe / Katarzyna Markiewicz. // W: Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem. - Kraków : "Impuls", 2015. - 17-32.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 243970, WypRz 243971
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 34727
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 37731
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 66576
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 46243
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 37369 - Komunikacja alternatywna i wspomagająca - zagadnienia wybrane / Ewa Brzdęk.// W: Tradycja, osiągnięcia, perspektywy pedagogiki specjalnej w kontekście zmian edukacyjnych. - Kraków : Akademia Pedagogiczna, 2007. - S. 92-98.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 232701 - Komunikacja osób ze spektrum autyzmu : w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań / Jacek J. Błeszyński. // W: Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem. - Kraków : "Impuls", 2015. - 33-42.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 243970, WypRz 243971
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 34727
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 37731
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 66576
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 46243
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 37369 - Komunikacja społeczna u dzieci ze spektrum autyzmu w świetle prekursorów rozwoju teorii umysłu / Barbara Winczura. // W: Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem. - Kraków : "Impuls", 2015. - S. 43-68.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 243970, WypRz 243971
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 34727
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 37731
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 66576
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 46243
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 37369 - Komunikacja wspomagająca i alternatywa jako interakcja nauczyciel-uczeń ze złożonymi trudnościami w porozumiewaniu się / Anna Borzęcka. // W: Edukacja małego dziecka. T. 10, Wychowanie i kształcenie - kierunki i perspektywy zmian. - Cieszyn ; Kraków : "Impuls", 2017. - S. 257-270.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 246366, WypRz 246367
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 35297
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 37709
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 67227
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 46778
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 38034 - Komunikowanie się - czy to trudne zadanie? : wspomnienia z Międzynarodowej Konferencji Porozmawiajmy Razem - AAC w Europie / Agnieszka Janiec.// Bliżej Przedszkola. - 2011, nr 7-8, s. 88-89.
- Obraz narzędziem komunikacji : znaki i strategie wizualne w usprawnianiu społecznego zrozumienia i komunikacji osób z ASD / Bogusława Beata Kaczmarek.// W: Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem. - Kraków : "Impuls", 2015. - S. 143-199.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 243970, WypRz 243971
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 34727
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 37731
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 66576
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 46243
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 37369 - Ocena efektywności porozumiewania się - skala umiejętności komunikacyjnych z zakresu komunikacji wspomagającej i alternatywnej AAC / Magdalena Grycman. - 2020.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020, nr 5, s. 34-41.
- Odkrywanie ekspresji językowej dziecka niemówiącego / Aneta Kochanowicz.// W: Wspomaganie funkcjonowania psychospołecznego osób z niepełnosprawnością. - Kraków : "Ignatianum" : "WAM", 2013. - S. 73-96.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 241071 - Osiem kryteriów / Magdalena Grycman, Monika Jerzyk. - 2020.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020, nr 1, s. 12-19.
- Osoby z niepełnosprawnością intelektualną posługujące się wspomagającymi i alternatywnymi sposobami porozumiewania się w muzeum / Paulina Szeląg. - 2019.// W: Osoby z niepełnosprawnością i sztuka : udostępnianie, percepcja, integracja. - Łódź : Uniwersytet Łódzki, 2019. - S. 147-162.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 248038
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 38107 - "Picture Exchange Communication System" (PECS) jako metoda rozwijania umiejętności komunikowania się dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Rafał Kawa.// W: Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem. - Kraków : "Impuls", 2015. - S. 255-268.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 243970, WypRz 243971
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 34727
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 37731
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 66576
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 46243
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 37369 - Polski Interaktywny System Alternatywnej Komunikacji PISAK / Piotr Durka.// Meritum. - 2016, nr 4, s. 2-11.
- Porozumiewam się, choć nie mówię - prezentacja osiągnięć rozwojowych użytkowników AAC / Magdalena Grycman.//W: III Regionalna Konferencja Krajów Europy Środkowej i Wschodniej. - Warszawa : Stowarzyszenie "Mówić bez słów", 2001. - S. 68-73.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 228093 - Posłowie : mity i fakty o AAC i naturalnym rozwoju mowy / Bogusława Beata Kaczmarek.// W: Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem. - Kraków : "Impuls", 2015. - S. 341-362.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 243970, WypRz 243971
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 34727
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 37731
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 66576
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 46243
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 37369 - Potrzeby emocjonalne i wspieranie dorastającej młodzieży i dorosłych korzystających z AAC / Gill Brearley.//W: III Regionalna Konferencja Krajów Europy Środkowej i Wschodniej. - Warszawa : Stowarzyszenie "Mówić bez słów", 2001. - S. 44-51.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 228093 - Praktyczne wskazówki komunikacji z osobami z zespołem Ushera / Agnieszka Nowakowska.// Forum Logopedy. - 2017, nr 19, s. 37-40.
- Problemy z komunikacją u dziecka z autyzmem i możliwości terapii / Monika Głód. // W: Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej szkoły. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2017. - S. 102-108.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 247674
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 37591 - Programy aktywności M. i Ch. Knillów / Elżbieta Budzyńska.//W: Rehabilitacja dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w wieku przedszkolnym : z doświadczeń Przedszkola Specjalnego nr 249 w Warszawie : przykładowe scenariusze zajęć. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2011. - S. 111-115.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 238751, WypRz 238752
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 61206 - Programy aktywności M. i Ch. Knill'ów w terapii logopedycznej / Joanna Mikulska.// Rewalidacja. - 2011, nr 1, s. 136-141.
- Relacja z technologią : technologia wspomagająca komunikację / Katarzyna Łuszczak. - 2020.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020, nr 1, s. 56-61.
- Rozwijanie słownika symboli PCS. Budowanie wypowiedzi dwuelementowej : scenariusz 3 : ćwiczenia utrwalające znaczenie symboli// Forum Logopedy. - 2017, nr 19, s. 32.
- Specyfika komunikacji osób z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku / Marzenna Zaorska.// Forum Logopedy. - 2017, nr 19, s. 18-22.
- Stosowanie metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w klasach przysposobienia do pracy / Alina Smyczek.//W: Aktywizacja zawodowa uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym i umiarkowanym : przewodnik dla nauczycieli. - Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2003. - S. 201-215.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 230638 - "Strefa głosu" : innowacyjna koncepcja wspierania rozwoju komunikacji w Zespole Placówek Edukacyjnych w Olsztynie / Elżbieta Chilińska Karpowicz, Krystyna Kowalczyk. // Wychowanie na co Dzień 2016, nr 2, Wkładka Metodyczna, s. VI-VIII.
- Sygnały na ciele - geneza, teoria, praktyka / Monika Jerzyk. - 2020.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020, nr 5, s. 14-19.
- System PECS w budowaniu funkcjonalnej komunikacji. Opis przypadku pacjenta z niepełnosprawnością sprzężoną: autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną / Łukasz Maj.// W: Metody terapii logopedycznej. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2018. - S. 911-931.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 247696
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 35689
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStCz 38487\ - Technologia wspomagająca jako wsparcie komunikacji alternatywnej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Katarzyna Łuszczak.// W: Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem. - Kraków : "Impuls", 2015. - S. 293-303.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 243970, WypRz 243971
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 34727
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 37731
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 66576
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 46243
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 37369 - Technologie informacyjno-komunikacyjne w AAC / Elżbieta Chilińska-Karpowicz, Krystyna Kowalczyk.// Forum Logopedy. - 2017, nr 19, s. 33-36.
- Terapeutyczna rola niewerbalnej komunikacji z dzieckiem chorym onkologicznie / Joanna Kmita. - 2020.// Remedium. - 2020, nr 6, s. 28-29.
- Trudności użytkownika AAC na drodze do piśmienności / Ewa Przebinda. - 2020.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020, nr 5, s. 8-13.
- Wczesne wspieranie rozwoju mowy i komunikacji u dzieci z zespołem Cri du chat / Marzena Buchnat, Aneta Wojciechowska.// Forum Logopedy. - 2017, nr 19, s. 41-45.
- Wprowadzanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u dzieci z zaburzeniami mowy i języka / Elżbieta Chilińska-Karpowicz.// Forum Logopedy. - 2017, nr 19, s. 48-51.
- Wspieranie metodami komputerowymi alternatywnego porozumiewania się za pomocą piktogramów / Katarzyna Piasecka.// Szkoła Specjalna. - 2005, nr 5, s. 372-380.
- Wspomagające sposoby porozumiewania się / Justyna Tyrakowska.// Rewalidacja. - 2012, nr 1, s. 77-84.
- Wspomaganie rozwoju społecznego : scenariusz 1 : wspieranie rozwoju społecznego dzieci posługujących się komunikacją alternatywną / Alicja Pałac-Nożewska.// Forum Logopedy. - 2017, nr 19, s. 26-27.
- Wybór właściwej metody AAC do rozwijania umiejętności porozumiewania się dzieci ze spektrum autyzmu / Joanna Kwasiborska-Dudek, Zofia Borska-Mądrzycka, Katarzyna Regulska.// W: Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem. - Kraków : "Impuls", 2015. - S. 121-129.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 243970, WypRz 243971
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 34727
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 37731
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 66576
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 46243
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 37369 - Wybrane metody wsparcia dziecka z autyzmem w szkole / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz.// Głos Pedagogiczny. - 2019, nr 10, s. 46-50.
- Wykorzystywanie gestów w procesie porozumiewania się osób z zespołem Downa / Bogusława Beata Kaczmarek.//W: Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa : teoria i praktyka. - Kraków : "Impuls", 2008. - S. 103-132.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 233609
Filia Kolbuszowa - Sygnatura : BKWyp 47969
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 34182
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 58659
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 38698
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 38224 - Zakładanie (nie)kompetencji / Paulina Rutka, Katarzyna Włodarczyk. - 2020.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020, nr 5, s. 26-33.
- Zastosowanie AAC w kształtowaniu samoświadomości osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Joanna Ławicka.// W: Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem. - Kraków : "Impuls", 2015. - S. 201-211.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 243970, WypRz 243971
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 34727
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 37731
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 66576
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 46243
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 37369 - Zastosowanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej w pracy z dzieckiem z autyzmem - z doświadczeń młodego nauczyciela / Magdalena Cychowska.// Szkoła Specjalna. - 2010, nr 5, s. 375-379.
- Zastosowanie Makatonu w terapii dziecka niewerbalnego z mózgowym porażeniem dziecięcym / Aleksandra Scheller.// Forum Logopedy. - 2015, nr 7, s. 17-22.
- Zastosowanie wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC approache) w terapii małych dzieci zagrożonych poważnymi zaburzeniami w porozumiewaniu się / Alina Smyczek.//W: Alternatywne i wspomagające metody komunikacji. - Kraków : "Impuls", 2006. - S. 71-109.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 22998, WypRz 247226, WypRz 229990
Filia Leżajsk - Sygnatura : BLżWy 30833, BLżWy 31151
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 56298
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 32195 - Znaczenie i wykorzystanie komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w porozumiewaniu się z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną / Beata Cytowska, Agnieszka Drzazga.// W: Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych : diagnoza - edukacja - terapia. - Kraków : "Impuls", 2014. - S. 337-353.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 241728, WypRz 241729
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 36763
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 62360
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 43952
Rzeszów, 17.11.2020 r.
wybór i opracowanie: Renata Kozłowska
na podstawie zbiorów PBW w Rzeszowie