(zestawienie bibliograficzne na podstawie zbiorów PBW w Rzeszowie)
Książki :
- Budząca się szkoła / Margaret Rasfeld, Stephan Breidenbach ; przeł. Emilia Skowrońska. - Słupsk : "Dobra Literatura" 2015.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : WypRz 243590, CzytR 246805
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 66578 - Edukacyjna wartość dziecięcych pytań / Jolanta Bonar, Anna Buła. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2019.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : WypRz 248908 - Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu : jak zapewnić uczniom sukces / Robert J.Sternberg, Linda Jarvin, Elena L. Grigorenko ; tł. Anna Łagodzka. - Łódź : Uniwersytet Łódzki 2018.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : WypRz 247255
Filia Łańcut - Sygnatura : BŁWyp 37787
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 67423
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 47111
Filia Strzyżów - Sygnatura : BStWy 38398 - Myślenie krytyczne w edukacji : metodyka kształcenia w szkole podstawowej / Iwona Czaja-Chudyba. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2020.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 241451 - Myślenie krytyczne w kontekstach edukacji wczesnoszkolnej : uwarunkowania nieobecności / Iwona Czaja-Chudyba. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny 2013.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 241451
Filia Łańcut-Sygnatura : BŁWyp 36636 - Myślenie krytyczne jako cel kształcenia : na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady / Ewa Wasilewska-Kamińska. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 2020.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : WypRz 249376 - Rozwijanie mądrości dziecka : koncepcja i wskazówki metodyczne / Elżbieta Płóciennik. - Łódź : Uniwersytet Łódzki 2016.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : WypRz 24647, CzytR 246473
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 66941
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 46415 - Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej : scenariusze zajęć dla młodzieży / Elżbieta Płóciennik. - Łódź : Uniwersytet Łódzki 2016.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : WypRz 245660, CzytR 246476
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 67032
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 46417 - Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej : scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej / Elżbieta Płóciennik. - Łódź : Uniwersytet Łódzki 2016.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : CzytR 246475, WypRz 245659
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 67033
Filia Sędziszów - Sygnatura : BSdzW 46416 - Samodzielne myślenie / Harald Welzer ; przeł. Viktor Grotowicz. - Słupsk : "Dobra Literatura" 2016.
Biblioteka Rzeszów - Sygnatura : WypRz 245661
Artykuły :
- Cogito21 / Łukasz Srokowski, Tomasz Tokarz.// Sygnał. - 2018, nr 2, s. 18-19
- Dlaczego warto budzić szkoły? / Marzena Żylińska.// Meritum. - 2016, nr 1, s. 11-16
- Dlaczego warto myśleć projektowo? / Julian Piotr Sawiński.// Dyrektor Szkoły. - 2013, nr 7, s. 63-66
- Czy warto szukać innowacji w edukacji? Cz. 1 / Anna Jankowska.// Bliżej Przedszkola. - 2014, 12, s. 12-15
- Edukacja dla innowacji : (czy tylko wybrani skazani są na sukces innowacyjny?) / Ewa Okoń-Horodyńska.// Nauka i Szkolnictwo Wyższe. - 2008, nr 1, s. 34-54, bibliogr.
- Jak audiodeskrypcja malarstwa może wspierać myślenie krytyczne u dzieci niewidomych z klas I-III / Beata Jerzakowska-Kibenko. - 2021.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2021/2022, nr 1, s. 127-141
- Jak myślenie krytyczne wspiera rozwój ucznia na etapie edukacji wczesnoszkolnej / Magdalena Ostrowska, Katarzyna Zajączkowska. - 2021.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2021/2022, nr 1, s. 47-64
- Jak odróżnić fakty od mitów / Tomasz Garstka, Andrzej Śliwerski. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 5, s. 35-38
- Jak się nie dać pseudonauce i fake newsom? / Magdalena Goetz.// Biologia w Szkole. - 2018, nr 4, s. 33-40
- Kompetencje krytyczne w twórczej refleksji nauczyciela / Iwona Czaja-Chudyba. - 2019.// W: Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. - Kraków : "Impuls", 2019. - S. 129-155
Filia Kolbuszowa - Sygnatura : BKWyp 49174
Filia Mielec - Sygnatura : BMWyp 61860 - Miejsce myślenia krytycznego we wczesnej edukacji dziecka / Dorota Szumna. - 2021.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2021/2022, nr 1 , s. 9-32
- Moc krytycznego myślenia / Paula Pilarska.// Psychologia w Szkole. - 2014, nr 2, s. 13-17
- Poznawcze bariery konstruktywnego krytycyzmu doskonalących się nauczycieli wczesnej edukacji / Iwona Czaja-Chudyba.// Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. - T. 66 (2013), s.105-115
- Pożegnanie z narzekaniem / Piotr Kwiatek. - 2020. // Charaktery. - 2020, nr 2, s. 64-67
- Problemowe zadania edukacyjne rozwijające myślenie krytyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Katarzyna Pluta. - 2021.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2021/2022, nr 1, s. 65-83
- Przy lekturach bez myślenia krytycznego ani rusz! / Iwona Gralec. - 2021.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2020/2021, nr 2, s. 135-139
- Rozwiązywanie zadań tekstowych sposobem na rozwijanie myślenia krytycznego uczniów klas początkowych / Katarzyna Pluta. - 2021.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2021/2022, nr 1, s. 105-125
- Scenariusz lekcji języka polskiego do utworu "Lalka" z wykorzystaniem elementów krytycznego myślenia i retoryki / Joanna Krzemińska. - 2021.// Polonistyka. - 2021, nr 3, s. 48-50
- Uczymy myśleć krytycznie i logicznie - pytania o pytania / Magdalena Brewczyńska. - 2020.// Biblioteka w Szkole. - 2020, nr 4-6, wkładka: Biblioteka Centrum Informacji, nr 2, s. 3-5
- Uleganie mitom w edukacji / Tomasz Garstka. - 2020.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 3, s. 57-58
- Umiejętność krytycznego myślenia / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 11, s. 40-42
- W drodze do samodzielności z wykorzystaniem rutyn myślenia krytycznego / Ewa Felczak, Edyta Kalinowska, Elżbieta Kubicka. - 2021.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2021/2022, nr 1, s. 85-104
Rzeszów, 25.10.2021 r.
oprac. Renata Bąk
na podstawie zbiorów PBW w Rzeszowie