PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA
W RZESZOWIE
INFORMATORIUM BIBLIOGRAFICZNE
NEURODYDAKTYKA
(zestawienie bibliograficzne w wyborze)
Książki:
- Jak uczy się mózg / Manfred Spitzer ; przeł. [z niem.] Małgorzata Guzowska-Dąbrowska. - Wyd. 1, dodr. 1. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. – 350 s.
Sygn. CzytR 234618 - Jak uczy się mózg / Sara-Jayne Blakemore i Uta Frith ; tł. Robert Andruszko. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2008. – 218 s.
Sygn. CzytR 232196 - Neurodydaktyka : nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi / Marzena Żylińska. - Toruń : Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2013. – 315 s.
Sygn. CzytR 241966; WypRz 241883 - Pamięć i sukces w szkole / Alain Lieury ; przeł. z fr. Krystyna Szeżyńska-Maćkowiak. - Katowice : "Książnica", 1999. – 124 s.
Sygn. CzytR 222611; WypRz 222612 - Rewolucja w uczeniu / Gordon Dryden, Jeannette Vos ; z ang. przeł. Bożena Jóźwiak. - Poznań : Moderski i S-ka, 2000. – 543 s.
Sygn. CzytR 225074; WypRz 225075
Artykuły:
- Bez przyjemności nie ma nauki / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. - 2012, nr 3, s. 44-54
- Czy potrzebna nam jest neurodydaktyka? / Julian Piotr Sawiński // Gazeta Szkolna. - 2005, nr 27/28, s. 14-15
- Czy zakres zmian w naszych szkołach jest wystarczający : neurodydaktyka - moda czy potrzeba? / Julian Piotr Sawiński // Dyrektor Szkoły. - 2005, nr 7/8, s. 111-114
- Dlaczego neurodydaktyka / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. - 2011, nr 3, s. 44-53
- Dlaczego neurony umierają z nudów? / Beata Gromadzka // Polonistyka. - 2014, nr 5, s.48-49
Recenzja książki Marzeny Żylińskiej: „Neurodydaktyka czyli nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi” - Dlaczego priorytetem jest "nauka o ludzkim mózgu"? / Julian Piotr Sawiński // Nowa Szkoła. - 2005, nr 8, s. 30-32
- Dlaczego ściągi są lepsze od zeszytów ćwiczeń / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. - 2011, nr 4, s. 84-94
- Edukacja wykorzystująca zasady neurodydaktyki / Julian Piotr Sawiński // Geografia w Szkole. - 2012, nr 2, s. 4-6
- Ewolucja biologiczna a procesy uczenia się i nauczania : dydaktyka ewolucyjna / Marek Kaczmarzyk, Dorota Kopeć //W: Jakość edukacji : różnorodne perspektywy. Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2012. - S. 203-214
Sygn. CzytR 239311; WypRz 239312; WypRz 239313 - Inteligencje wielorakie - neurodydaktyka i ocena ucznia / Kazimierz Kotlarski //W: Cyberprzestrzeń i edukacja. Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2012. - S. 239-254
Sygn. CzytR 239558 - Jak zbliżyć się do neurodydaktyki? : (scenariusz szkolenia nauczycieli) / Julian Piotr Sawiński // Wszystko dla Szkoły. - 2009, nr 1, s. 9-12
- Kiedy do szkoły? : czy badania mózgu dają odpowiedź na to pytanie? / Marzena Żylińska // Bliżej Przedszkola. - 2012, nr 3, s. 30-31
- Ku przyszłej szkole skoncentrowanej na uczniach / Józef Kuźma // Edukacja i Dialog. - 2013, nr 9-10, s. 74-81
- Mózg idzie do szkoły i... się nudzi / Marzena Żylińska ; rozm. przepr. Małgorzata Stańczyk // Życie Szkoły. - 2014, nr 5, s. 4-8
- Mózg ucznia to miejsce pracy nauczyciela / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. - 2014, nr 2, s. 4-12
- Mózg uczy się, gdy chce / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. - 2012, nr 2, s. 90-99
- Neurodydaktyczne implikacje dla dobrej edukacji / Anna Karpińska // Gazeta Szkolna. – 2005, nr 29-30, s. 31; nr 30-31, s. 30
- Neurodydaktyka - perspektywą na sukces w uczeniu (się) / Anna Karpińska //W: Nauczyciel między tradycją a współczesnością. Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2007. - S. 99-107
Sygn. CzytR 232202; WypRz 232493 - Neurodydaktyka : czy wiedza o mózgu nas zmienia? / Marek Kaczmarzyk, Jacek Francikowski, Dorota Kopeć // Biologia w Szkole. - 2011, nr 5, s. 5-12
- [Neurodydaktyka czyli Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi - recenzja] / Julian Piotr Sawiński // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2014, nr 3, s. 59-61
Recenzja książki Marzeny Żylińskiej: „Neurodydaktyka czyli nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi”. - Neurodydaktyka języków obcych : nauczanie języków obcych w świetle badań nad mózgiem / Marzena Żylińska // Języki Obce w Szkole. - 2009/2010, nr 6, s. 5-18
- Neurodydaktyka : motywacja, koncentracja i substancje szczęścia / Ewa Jurkiewicz // Życie Szkoły. - 2012, nr 2, s. 4-5
- Neurodydaktyka w służbie szkole i scholiologii / Anna Karpińska //W: Szkoła w nauce i praktyce edukacyjnej. T. 1. Kraków : "Impuls", 2006. - S. 157-164
Sygn. CzytR 230092; WypRz 230093 - Neuroedukacja - nowy obszar zastosowań komputera w kształceniu / Bolesław Jaskuła // Edukacja. - 2010, nr 2, s. 45-50
- Neuropedagogika i neurodydaktyka - tendencje XXI wieku / Erich Petlak // Chowanna. - T. 2 (2012), s. 59-66
- Neuropedagogika i neurodydaktyka a nauczanie / Erich Petlak // Wszystko dla Szkoły. - 2008, nr 11, s. 12-13
- Neuropedagogika stanie się podstawą edukacji XXI wieku / Małgorzata Taraszkiewicz // Gazeta Szkolna. - 2005, nr 10, s. 21
- Podstawy neurobiologii w uczeniu się u dzieci młodszych / Celestyna Grzywniak // Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. - T. 64 (2011), s. 95-107
- Szkoła przyszłości : rewolucja w szkole!, uwolnić potencjał umysłu! / Marzena Żylińska // Edukacja i Dialog. - 2011, nr 3/4, s. 70-71
- Szkoła szkodzi na mózg / Marzena Żylińska // Polityka. – 2010, nr 36, s. 28-30
- Uczenie się jako proces konstruowania wiedzy / Marzena Żylińska // Kwartalnik Edukacyjny. - 2013, nr 4, s. 3-13
Uwaga: Wszystkie pozycje wymienione w zestawieniu są dostępne w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Rzeszowie.
Strona internetowa Marzeny Żylińskiej „Neurodydaktyka, czyli neurony w szkolnej ławce” dostępna pod adresem: http://osswiata.pl/zylinska/
Rzeszów, 13.06.2014 r.
oprac. Renata Kozłowska