Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakre

Rzeszów

Pkt. 6. Podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024

Książki: 

  1. Kompetencje społeczne nauczyciela szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych / Grażyna Cęcelek. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020.
    Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 38687
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 48400
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 48581
  2. Pomoc rodzinom z trudnymi dziećmi : jak zapobiegać problemom / Carole Sutton ; tłumaczenie Ewa Niezgoda, Katarzyna Kmieć-Krzewniak. - Otwock : Fraszka Edukacyjna, 2020.
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 39115
  3. Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej / redakcja naukowa Elżbieta Stokowska-Zagdan, Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020.
    Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 50725
    Filia Leżajsk Sygnatura: BLżWy 36193
    Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 38391
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68282
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 38853
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 340 U
  4. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : II etap edukacyjny / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Cecylia Mach, Krystyna Szczepańska. - Wydanie IV. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia - Wydawnictwo Harmonia, 2020.
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68254
  5. Szkoła i zdrowie jej uczniów i pracowników / redakcja naukowa Magdalena Woynarowska, Barbara Woynarowska. - Wydanie I.  - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022.
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68585
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 49184
  6. Dziecko w rodzinie : kontekst prawno-metodyczny / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022.
    Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 50871
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 250534
    Filia Leżajsk Sygnatura: BLżWy 36648
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68416
  7. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci : konteksty teoretyczne i praktyczne rozwiązania / redakcja naukowa Katarzyna Plutecka, Anna Katarzyna Czyż. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2021.
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 49203
  8. Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Wydanie II. - Kraków : Impuls, 2020.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 248883
  9. Myśli Marii Grzegorzewskiej / Janina Wyczesany. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 250281
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 39134
    Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 38621
  10. Niecodzienne dzieci, niecodzienni rodzice : diagnoza - wsparcie - codzienność / Klaudia Giese-Szczap. - Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2022.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 250048
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68387
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 39112
  11. Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? : obserwacja / Joanna Chmura. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022.
    Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 50992
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 250264
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68517
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 49168
  12. Szkoła jako przestrzeń budowania edukacyjnego dialogu / redakcja naukowa Elżbieta Stokowska-Zagdan, Elżbieta Woźnicka, Grażyna Cęcelek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 250058
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 49159
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 39118
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 49057
  13. Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021.
    Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 50881
    Filia Leżajsk Sygnatura: BLżWy 36208
    Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 38584
  14. Nauczanie teorii umysłu : program nauczania dla dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi zaburzeniami społecznymi / Kristina Ordetx ; przekład: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020.
    Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 38510
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68262
  15. Podróż do świata uczuć : program edukacyjny i terapeutyczny dla dzieci / Bożenna Wardęszkiewicz, Elżbieta Zawadzka. - Wydanie pierwsze. - Warszwa : Difin, 2023.Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68630
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 49382
  16. Emocje, komunikacja, akceptacja : program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym : plecak szczęśliwego ucznia / Agnieszka Lasota, Dominika Jońca. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021.
    Filia Leżajsk Sygnatura: BLżWy 36523
    Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 38514
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 366 U
    Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKCzy 50775
  17. Wsparcie rodziny dysfunkcjonalnej / red. nauk. Mieczysław Dudek. - Wyd. 2. - Krasnystaw : "Polianna", [2010].
    Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 35875
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 43845 
  18. Instytucje wsparcia dziecka i rodziny : zagadnienia podstawowe / Beata Krajewska. - Wyd. 2. - Kraków : "Impuls", 2010.
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 34890
    Filia Leżajsk Sygnatura: BLżWy 33080
  19. Wczesna interwencja : wsparcie dziecka i rodziny : materiały z sympozjum naukowego / [redakcja Barbara Ewa Abramowska, Krystyna Podhajska]. - Warszawa : Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, 2018.
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 48964
  20. Nierówności ekonomiczne a szanse edukacyjne i bezpieczeństwo społeczne dzieci i młodzieży / Grażyna Cęcelek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020.
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 48588
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68152 

Artykuły: 

  1. 4 kluczowe wyznaczniki efektywnej współpracy pedagoga i psychologa szkolnego z rodzicami ucznia / Małgorzata Łoskot. - 2022.// Głos Pedagogiczny. - 2022, nr 131, s. 9-13
  2. 6 kluczowych zagadnień niezbędnych w planowaniu pracy pedagoga na nowy rok szkolny / Małgorzata Łoskot. - 2022. // Głos Pedagogiczny. - 2022, nr 6 (134), s. 5-8 
  3. Adaptacja rodziców do zaburzeń rozwojowych dzieci z autyzmem i jej znaczenie dla wczesnego wspomagania rozwoju / Marta Kulasa.// W: Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2015. - S. 117-130
  4. Alternatywne sposoby komunikacji w pracy pedagoga / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2022.// Życie Szkoły. - 2022, nr 2-3, s. 55-59
  5. Analiza prawna możliwości wsparcia przez instytucje państwowe rodzin osób z autystycznym spektrum zaburzeń / Joanna Olszewska.// W: Wsparcie młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : teoria i praktyka. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017. - S. 403-424
  6. Efektywna współpraca pedagoga szkolnego z pedagogiem specjalnym / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2022. // Głos Pedagogiczny. - 2022, nr 135, s. 8-10
  7. Formy wspierania systemu rodzinnego z dzieckiem z niepełnosprawnością / Danuta Ochojska.// W: Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2015. - S. 75-87
  8. Jak wykorzystać nauczanie precyzyjne do wypracowania płynnych reakcji? / Marta Sierocka-Rogala. - 2022.// Forum Logopedy. - 2022, nr 50, s. 49-53
  9. Kwalifikacje zawodowe specjalistów szkolnych udzielających pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Małgorzata Łoskot. - 2021.// Monitor Dyrektora Szkoły. - 2021, nr 9, s. 40-43
  10. Możliwości wykorzystania mediacji w pracy pedagoga szkolnego / Katarzyna Wołk. - 2022.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr 10, s. 25-41
  11. Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka / Robert Kamionowski. - 2022.// Monitor Dyrektora Przedszkola. - 2022, nr 1, s. 40-45
  12. Pedagog szkolny i pedagog specjalny : dwóch specjalistów w jednej osobie / Małgorzata Łoskot. - 2023. // Głos Pedagogiczny. - 2023, nr 138, s. 10-12
  13. Poradnictwo dla rodziców we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka : formy i sposoby działań profesjonalnych doradców / Barbara Skałbania.// Forum Logopedy. - 2017, nr 22, s. 60-63
  14. Profesjonalna pomoc rodzinie z dzieckiem lub dorosłym z ASD : terapia rodzinna / Iwona Gryniuk-Toruń.// W: Wsparcie młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : teoria i praktyka. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017. - S. 340-364
  15. Przepisy regulujące i wspomagające pracę pedagoga i psychologa szkolnego - podręczne zestawienie aktów prawnych, które trzeba znać / Małgorzata Łoskot. - 2022. // Głos Pedagogiczny. - 2022, nr 133, s. 13-15
  16. Rola pedagoga we wspomaganiu wychowawczej roli rodziny / Małgorzata Łoskot. - 2022. // Głos Pedagogiczny. - 2022, nr 135, s. 11-16
  17. Szkolna pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Fakty i mity / Małgorzata Łoskot. - 2020.// Głos Pedagogiczny. - 2020, nr 120, s. 5-9
  18. Teoretyczne uzasadnienia wczesnego wspomagania rozwoju / Krystyna Barłóg.// W: Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2015. - S. 33-47
  19. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka / Justyna Płachetka.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 7, dod. Poradnik Prawny Nauczyciela i Dyrektora Przedszkola, s. 1-2
  20. Wirtualna rzeczywistość w edukacji - jak ją wykorzystać w pracy pedagoga? / Michalina Ignaciuk. - 2023. // Głos Pedagogiczny. - 2023, nr 141, s. 32-35
  21. Wsparcie rodziny dziecka z autyzmem w systemie edukacji / Elżbieta Marczewska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2016, nr 3, s. 32-37
  22. Wspieranie rozwoju dziecka : refleksje na marginesie aktualnych wyzwań dla nauczyciela / Agnieszka Olczak.// W: Pedagogika przedszkolna szansą na świadome budowanie potencjału dziecka. - Toruń : Adam Marszałek, 2017. - S. 86-96
  23. Wspólne zadania specjalistów szkolnych / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2019, nr 6, s. 52-54
  24. Zdrowie psychiczne uczniów : rola psychologa szkolnego / Małgorzata Taraszkiewicz.// Sygnał. - 2019, nr 9, s. 43-47

Autor: Agnieszka Pajęcka