Książki
- Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży / Jacek Pyżalski. - Kraków : "Impuls", 2012.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: CzytR 239168, WypRz 239169
Filia Leżajsk
Sygnatura: BLżWyp 33721
Filia Łańcut
Sygnatura: BŁWyp 35917, BŁWyp 35916
Filia Strzyżów
Sygnatura: BStWy 35967 - Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży / Jacek Pyżalski. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2011.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: CzytR 235936, WypRz 236008
Filia Leżajsk
Sygnatura: BLżWy 33034
Filia Łańcut
Sygnatura: BŁWyp 35048
Filia Mielec
Sygnatura: BMWyp 59950
Filia Sędziszów
Sygnatura: BSdzW 40015
Filia Strzyżów
Sygnatura: BSdzW 40015 - Aspiracje edukacyjne dorosłych w świetle Społeczeństwa 5.0 : (na przykładzie studentów Politechniki Śląskiej) / Beata Pituła [i inni]. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: CzytR 249399
Filia Strzyżów
Sygnatura: BStWy 38928 - Bańka filtrująca i błąd konfirmacji w świadomości użytkowników Internetu / Tomasz Książek. - Warszawa: Wydawnictwo SBP, 2019.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 250631 - Bezpieczeństwo informacyjne i medialne w czasach nadprodukcji informacji / redakcja naukowa Hanna Batorowska, Paulina Motylińska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2020.
Filia Strzyżów
Sygnatura: BStWy 38977 - Crowdsourcing internetowy - pozytywny wymiar partycypacji społecznej: konteksty, istota, uwarunkowania / Małgorzata Kowalska ; Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich. - Warszawa : Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich 2015.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 244848 - Cyfrowe dzieci / Beata Pawłowicz, Tomasz Srebnicki. - Warszawa : Zwierciadło, copyright 2021.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 249400
Filia Sędziszów
Sygnatura: BSdzW 48810 - Cyfrowi niewolnicy : transhumanizm w praktyce / Grzegorz Osiński. - Warszawa : Wydawnictwo Prohibita, 2023.
Filia Łańcut
Sygnatura: BŁWyp 38814
Filia Strzyżów
Sygnatura: BStWy 39341 - Cyfrowy tubylec w szkole - diagnozy i otwarcia. T. 4, Edukacja zdalna w cieniu pandemii - wielogłos akademicki / redakcja naukowa Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 250329
Filia Mielec
Sygnatura:- BMWyp 68565 - Edukacja medialna 3.0 : krytyczne rozumienie mediów cyfrowych w dobie Big Data i algorytmizacji / Grzegorz Ptaszek. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2019.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 248021
Filia Łańcut
Sygnatura: BŁWyp 38088
Filia Mielec
Sygnatura: BMWyp 67736 - iGen : dlaczego dzieciaki dorastające w sieci są mniej zbuntowane, bardziej tolerancyjne, mniej szczęśliwe - i zupełnie nieprzygotowane do dorosłości* i co to oznacza dla nas wszystkich / Jean M. Twenge ; przekł. Olga Dziedzic. - Sopot : Smak Słowa, 2019.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 248489
Filia Mielec
Sygnatura : BMWyp 68828 - Jak nie zgubić dziecka w sieci / Zyta Czechowska, Mikołaj Marcela. - Warszawa : Muza, 2021.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 251279
Filia Kolbuszowa
Sygnatura: BKWyp 50795
Filia Sędziszów
Sygnatura: BSdzW 48813 - Kompetencje cyfrowe i ich cyfrowy rozwój / Marlena Plebańska. - Warszawa : Difin SA, 2021.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 251218
Filia Leżajsk
Sygnatura: BLżWy 36796
Filia Łańcut
Sygnatura: BŁWyp 38756 - Komunikacja w społeczeństwie sieci : technologia, bezpieczeństwo i zmiana społeczna / Mikołaj Jacek Łuczak. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe Silva Rerum, 2019.
Filia Łańcut
Sygnatura: BŁWyp 38502 - Krótka historia dezinformacji : od konia trojańskiego do Internetu / Vladimir Volkoff ; przełożył Marian Miszalski. - Wrocław: Wektory, 2022.
Filia Mielec
Sygnatura: BMWyp 68380
Filia Strzyżów
Sygnatura: BStWy 39174 - Medialne obrazy wroga / Paweł Greń, Karol Morawski. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe FNCE, 2020.
Filia Kolbuszowa
Sygnatura: BKWyp 50740 - Między wolnością a nadzorem : internet w zmieniającym się społeczeństwie / Marta Juza. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2019.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 248567 - Nowe cyfrowe dzieciństwo : jak wychowywać dzieci, by radziły sobie w usieciowionym świecie / Jordan Shapiro ; przełożyła Ewa Pater-Podgórna. - Warszawa : Wydawnictwo Mamania copyright, 2020.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 248893
Filia Łańcut
Sygnatura: WypRz 248893
Filia Mielec
Sygnatura: BKWyp 51049 - Społeczeństwo 4.0 a edukacja : szanse, wyzwania, zagrożenia / redakcja naukowa Jolanta Maciąg, Joanna Grubicka, Witold Kołodziejczyk ; Akademia Pomorska w Słupsku. - Słupsk : Akademia Pomorska w Słupsku, 2023.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 251351
Filia Strzyżów
Sygnatura: BStWy 39399 - Społeczeństwo nadzorowane : w poszukiwaniu prywatności, bezpieczeństwa i wolności w świecie permanentnej inwigilacji / Julia Angwin ; przełożyli Dominik Jednorowski i Paulina Jagielska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019.
Filia Kolbuszowa
Sygnatura: BKWyp 50757 - Szkoła XXI wieku : problemy i wyzwania / Aleksander Piecuch ; [recenzował dr hab., prof. APS i NASK Maciej Tanaś]. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 248690 - Sztuczna inteligencja 2041 : dziesięć wizji przyszłości / Kai-Fu Lee, Chen Qiufan ; tłumaczył Piotr Budkiewicz. - Poznań : Media Rodzina copyright, 2022.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 248690 - Ustawa o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa : komentarz / red. nauk. Grażyna Szpor, Agnieszka Gryszczyńska, Kamil Czaplicki ; [komentarze do poszczególnych artykułów napisali: Kamil Czaplicki, i 8 in.]. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2019.
Filia Kolbuszowa
Sygnatura: BKWyp 50528 - Władza platform : za fasadą Google, Facebooka i Spotify / Jan Kreft. - Kraków : Universitas, 2022.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 250611 - Wszyscy jesteśmy cyborgami : jak Internet zmienił Polskę / Michał R. Wiśniewski. - Wołowieć : Wydawnictwo Czarne, 2019.
Filia Mielec
Sygnatura: BMWyp 68229
Filia Sędziszów
Sygnatura: BSdzW 48381 - Z nosem w ekranie : szklana pułapka czy szansa na rozwój twojego dziecka? / Anya Kamenetz ; przekł. Monika Malcherek. - Warszawa : "MT Biznes", 2019.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 247968
Filia Mielec
Sygnatura: BMWyp 67768 - Zabójcze aplikacje : jak smartfony zmieniły nasz świat / Michał R. Wiśniewski. - Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2021.
Filia Mielec
Sygnatura: BMWyp 68437
Artykuły
- Cyberbezpieczeństwo - wyzwanie XXI wieku / Ewa Milczarek.// W: Cyberbezpieczeństwo dzieci i młodzieży : realny i wirtualny problem polityki bezpieczeństwa. - Warszawa : "Difin", 2017. - s. 26-34.
- Cyfrowa rzeczywistość dzieci przedszkolnych / Barbara Walas. - 2021.// W: Edukacja dziecka szansą na budowę kapitału społecznego. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021. - s. 87-102.
- Cyfrowe aplikacje edukacyjne / Ita Głowacka. - 2018.// W: Cyfrowy tubylec w szkole - diagnozy i otwarcia. T. 1, Współczesny uczeń a dydaktyka 2.0. - Toruń : Adam Marszałek, 2018. - s. 143-157.
- Czego od edukacji potrzebują współcześni uczniowie? / Adriana Kloskowska. - 2019.// Głos Pedagogiczny. - 2019, nr 11, s. 50-53.
- Demokracja medialna i demokracja sondażowa a opinia publiczna : problematyka relacji we współczesnym społeczeństwie informacyjnym / Kamila Jakubczak-Krawczyńska.// W: Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T. 4, Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej. - Kraków : "Impuls", 2018. - s. 83-100.
- Dlaczego wierzymy w kłamstwa / Cailin O'Connor, James Owen Weatherall. - 2019. // Świat Nauki. - 2019, nr 10, s. 34-40.
- Dzieciaki mają się dobrze / Lydia Denworth. - 2019. // Świat Nauki. - 2019, nr 12, s. 43-49.
- eduTIKacja - edukacja z wykorzystaniem technologii / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 12, s. 56-57.
- Jak być "Korczakiem" w środowisku mediów cyfrowych? / Konrad Ciesiołkiewicz. - 2023.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2023, nr 3, s. 15-24.
- Jak kształtować kompetencje przyszłości w dobie technologii podwójnego użycia : niestandardowe rozwiązania do nowych wyzwań / Magdalena Brewczyńska.// Meritum. - 2019, nr 1, s. 102-107.
- Jaki jest pożytek z umiejętności programowania? / Hanna Basaj.// Biblioteka w Szkole. - 2016, nr 5, wkł. Biblioteka Centrum Informacji nr 2, s. 3-5.
- Kampania "Pierwsze kroki w (cyber)świecie", czyli jak kształtować prawidłowe wzorce korzystania z urządzeń medialnych u małego dziecka / Agata Jabłonowska-Turkiewicz. - 2024.// Remedium. - 2024, nr 1, s. 26-28.
- Kochankowie cyber-ery / Beata Banasiak-Parzych.// Charaktery. - 2015, nr 12, s. 38-41.
- Korzystanie z Facebooka przez rodziców dzieci w wieku przedszkolnym - korzyści i zagrożenia / Aneta Hejnar.// Kwartalnik Edukacyjny. - 2017, nr 4, s. 51-60.
- "Lajki" i "followersi" na portalach społecznościowych sposobem na poszukiwanie własnej tożsamości / Adam Andrzejewski.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 1, s. 21-29.
- Lajki i manipulacje / Suzana Flores ; rozm. przepr. Daria Grabda.// Charaktery. - 2017, nr 3, s. 36-37.
- Media społecznościowe jako narzędzie edukacji publicznej / Jolanta Terlikowska.// Świat Problemów. - 2019, nr 5, s. 11-14.
- Media społecznościowe w rękach młodych ludzi / Ewelina Konieczna. - 2020. // Studia Edukacyjne. - Nr 58 (2020), s. 247-262.
- Medialne uwikłania literatury a twórcze pisanie / Agnieszka Przybyszewska.// Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych. - Kraków : "Impuls", 2016.. - s. 83-103.
- Medialny świat a intelektualny potencjał współczesnych uczniów / Janusz Morbitzer.// Nowa Szkoła. - 2016, nr 4, s. 6-17.
- Miłość, wierność i odpowiedzialność w przestrzeniach spotkań młodzieży studiującej / Mirosława Ściupider-Młodkowska. - 2020. // Studia Edukacyjne. - Nr 56 (2020), s. 235-251.
- Natura społeczeństwa cyfrowego : o czym powinniśmy pamiętać pracując z uczniem z pokolenia "Z" i "ALPHA" / Maciej Dębski.// Życie Szkoły. - 2018, nr 9, s. 12-16.
- Nauczyciel w cyfrowej szkole - wykorzystanie mediów społecznościowych w edukacji / Dorota Zając.// Polonistyka. - 2018, nr 1, s. 26-28.
- Nauczyciele akademiccy wobec studentów pokolenia Y oraz pokolenia Z / Beata Stachowiak.// W: Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T. 3, Mistrz i uczeń w cyberprzestrzeni. - Kraków : "Impuls", 2018. - s. 165-179.
- Nauczyciele w dobie cyberdemokracji. Poza edukację niezaangażowaną / Marcin Michalak. - 2018.// W: Cyfrowy tubylec w szkole - diagnozy i otwarcia. T. 2, Nauczyciel a nowe technologie w szkole. - Toruń : Adam Marszałek, 2018. - s. 27-43.
- Nauczyciele w dobie cyberdemokracji. Poza edukację niezaangażowaną / Marcin Michalak. - 2018.// W: Cyfrowy tubylec w szkole - diagnozy i otwarcia. T. 2, Nauczyciel a nowe technologie w szkole. - Toruń : Adam Marszałek, 2018. - s. 27-43.
- Nauczycielskie sieciowanie i doświadczenia z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych / Agata Arkabus, Anna Płusa.// Edukacja i Dialog. - 2016, nr 1-2, s. 62-67
- Nowa kultura uczenia się - ku lepszej edukacji w cyfrowym świecie / Janusz Morbitzer.// Nowa Szkoła. - 2015, nr 2, s. 8-18.
- Nowy nieporządek świata / Claire Wardle. - 2019. // Świat Nauki. - 2019, nr 10, s. 64-69.
- Pokolenie sieci. Obraz współczesnych polskich nastolatków i jego implikacje dla profilaktyki / Anna Borkowska. - 2019.// Serwis Informacyjny Uzależnienia. - 2019, nr 4, s. 24-30.
- "Pokolenie Z" : cyfrowe podejście do nauki języków obcych / Robert Oliwa.// Kwartalnik Edukacyjny. - 2015, nr 4, s. 38-48.
- Pokolenie ze spuszczoną głową / Magdalena Nowicka-Franczak. - 2020.// Wiedza i Życie. - 2020,
nr 7, s. 66-69. - Polityka społeczna a cyfryzacja / Barbara Szatur-Jaworska. - 2023.// Polityka Społeczna. - 2023, nr 8, s. 1-8.
- Poll Everywhere - efektywne narzędzie do zaangażowania uczniów w lekcję / Magdalena Machowicz.// Biblioteka w Szkole. - 2018, nr 7-8, wkł. Biblioteka Centrum Informacji, nr 3, s. 15-17.
- Postawy merkantylne młodzieży aktywnej w mediach społecznościowych w świetle wyników badań własnych / Adam Andrzejewski.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2019, nr 5, s. 26-32.
- Pożeracze "lajków" / Suzana Flores ; rozm. przepr. Daria Grabda.// Charaktery. - 2017, nr 9, s. 34-35.
- Praca i innowacyjność w warunkach zarządzania algorytmicznego i dominacji technologii cyfrowych : wybrane konteksty kulturowe, społeczne i ekonomiczne / Jarema Drozdowicz. - 2020. // Studia Edukacyjne. - Nr 58 (2020), s. 47-67.
- Praca z informacją jako przestrzeń do współpracy : nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej / Anna Puścińska.// Biblioteka w Szkole. - 2019, nr 4, wkł. s. 2-9.
- Przeciążenia cyfrowe / Mariusz Z. Jędrzejko, Tomasz Kozłowski.// Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 9, s. 42-47.
- Punkty Cyfrowego Wsparcia Seniora / Marcin Blicharski. - 2020. // Poradnik Bibliotekarza. - 2020, nr 1, s. 5-10.
- Roboty humanoidalne jako dylemat rozwoju społeczeństwa informacyjnego / Sebastian Koczy.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 1, s. 39-46.
- Social media dla edukacji dzieci w opinii studentów / Wioletta Sołtysik. - 2021.// Edukacja. - 2021, nr 2, s. 4-16.
- Społeczeństwo kulturowe wykształcone a społeczeństwo ponowoczesne / Mariusz Domański.// Edukacja i Dialog. - 2016, nr 5-6, s. 26-28.
- Uczeń się w erze technologii : nowe wyzwania dla szkół / Ewelina Kochanowska. - 2023.// Monitor Dyrektora Szkoły. - 2023, nr 8. s. 78-79.
- Uczeń w pułapkach cyfrowej infosfery : od informacji do wiedzy i mądrości / Katarzyna Borawska-Kalbarczyk.// W: Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T. 4, Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej. - Kraków : "Impuls", 2018. - s. 27-46.
- Uzależnienia od portali społecznościowych na przykładzie Facebooka / Sylwester Bębas.// W: Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T. 4, Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej. - Kraków : "Impuls", 2018. - s. 157-168.
- Web 2.0 w szkole. Blog jako narzędzie edukacyjne w społeczeństwie informacyjnym / Justyna Wojniak. - 2018.// W: Cyfrowy tubylec w szkole - diagnozy i otwarcia. T. 2, Nauczyciel a nowe technologie w szkole. - Toruń : Adam Marszałek, 2018. – s. 174-188.
- Wielka sieć : fenomen zjawiska i jego wielowymiarowe wpływy. 22 fakty na XXI wiek / Mariusz Z. Jędrzejko, Agnieszka Taper.// W: Cyfrowe dzieci : zjawisko, uwarunkowania, kluczowe problemy. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza Aspra-Jr, 2017. - s.122-151.
- Współczesne zagrożenia a bezpieczeństwo : rola edukacji / Barbara Wiśniewska-Paź.// W: Współczesne zagrożenia - bezpieczeństwo - edukacja, czyli Jak uczyć społeczeństwo zasad bezpieczeństwa. - Wrocław : Uniwersytet Wrocławski, 2018. - s. 9-20.
- Wszyscy należymy do społeczeństwa informacyjnego / Zbigniew Gruszka.// Poradnik Bibliotekarza. - 2015, nr 7-8, s. 48-49.
- Wykluczenie cyfrowe osób dorosłych : mit czy problem społeczny / Agata Opolska-Bielańska.// W: Recepcja mediów przez młodzież i osoby dorosłe. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2018. - s. 193-204.
- Wyzwania dla szkoły w ponowoczesnej rzeczywistości / Witold Kołodziejczyk.// Meritum. - 2018, nr 3, s. 53-64.
- X, Y, Z, czyli generacyjna perspektywa sukcesu w kontekście edukacji i zatrudnienia / Paulina Ożegalska.// W: Sukces edukacyjny, sukces zawodowy, sukces życiowy. - Warszawa : "Difin", 2018. - s. 189-196.
- Zaniechany potencjał technologii : esej o wędrówkach TIK po obrzeżach edukacji / Stanisław Dylak.// Edukacja i Dialog. - 2016, nr 5-6, s. 14-25.
- Zmiany społeczno-kulturowe jako kontekst działań edukacyjnych nauczyciela = Socio-cultural changes as the context of educational activities of the modern teacher / Katarzyna Pardej. - 2022. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. - 2022, nr 3, s. 49-61.
- Związki mediów z edukacją / Wojciech Skrzydlewski. - 2018.// W: Edukacyjne konteksty współczesności - z myślą o przyszłości. - Kraków : "Impuls", 2018. - s. 229-238.