Tutoring w edukacji – zestawienie bibliograficzne w wyborze.

Rzeszów

Książki

  1. Coaching : złote zasady / Maciej Bennewicz. - Gliwice : "Helion" 2018.
    Filia Leżajsk : Sygnatura BLżWy 35376
    Filia Łańcut : Sygnatura BŁWyp 37827
    Filia Sędziszów : Sygnatura BSdz W 47377
  2. Refleksyjne korzystanie z zasobów cyfrowych w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Z. 4, Praca z narzędziami informatycznymi do gromadzenia, organizowania i przechowywania informacji / Kinga Pietrasik-Kulińska, Dorota Szuba, Jacek Stańdo. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji 2017.
    Biblioteka Rzeszów : Sygnatura CzytR 248449, WypRz 248450
    Filia Leżajsk : Sygnatura BLżWy 36436
  3. Tutoring : teoria, praktyka, studia przypadków / red. nauk. Piotr Czekierda, Bartosz Fingas, Marcin Szala. - Warszawa : Wolters Kluwer 2018.
    Filia Kolbuszowa: Sygnatura BKWyp 50278
  4. Tutoring dziecięcy w procesie nauczania-uczenia się dzieci siedmioletnich i ośmioletnich / Agnieszka Pawlak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej 2009.
    Biblioteka Rzeszów : Sygnatura CzytR 235337, WypRz 235122
    Filia Mielec : Sygnatura BMWyp 61382
    Filia Sędziszów : Sygnatura BSdzW 39153
  5. Tutoring w polskiej szkole / Adrianna Sarnat-Ciastko. - Warszawa: "Difin" 2015.
    Biblioteka Rzeszów: Sygnatura WypRz 244292
    Filia Kolbuszowa : Sygnatura BKWyp 49761

Artykuły

  1. Czy dorośli też potrzebują feedbacku? : rola informacji zwrotnej z perspektywy dorosłego ucznia / Natalia Szkop. - 2024. // Języki Obce w Szkole. - 2024, nr 2, s. 43-48.
  2. Dialog jako podstawa oceniania kształtującego / Edyta Nowosielska. - 2022.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr 4, s. 24-33.
  3. Jak znajdować środki na tutoring / Agata Skikiewicz. - 2021.// Wychowawca. - 2021, nr 6, s. 17.
  4. Kompetencje kluczowe w rozwoju przyszłej kariery zawodowej pokolenia Z a edukacja = Key competences for the future career development of generation Z and education / Katarzyna Jagielska. - 2023.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. - 2023, nr 2, s. 25-35.
  5. Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej w roli tutora = Family foster care coordinator in the role of tutor / Małgorzata Franc.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. - 2023, nr 4, s. 305-319.
  6. Labirynt kontra punkt widokowy / Lilianna Sicińska, Paweł Siciński. - 2021.// Wychowawca. - 2021, nr 6, s. 13.
  7. Marzenia o szkole. - 2023.// Wychowawca. - 2023, nr 6, s. 22.
  8. Matematyczny tutoring - innowacyjna metoda pracy w grupie / Robert Baca. - 2020. // Matematyka. - 2020, nr 5, s. 5-8.
  9. Mentoring - najlepsza droga rozwoju dla ucznia i mistrza / Marianna Fijewska. - 2020.// Magazyn Pielęgniarki i Położnej. - 2020, nr 9, s. 4-8.
  10. Modele mentoringu / Danuta Elsner. - 2022.// Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 6, s. 15-18.
  11. Nauczanie zdalne nie takie straszne - czy na pewno? / Dorota Pilna. - 2021.// Geografia w Szkole. - 2021, nr 2, s. 25-29.
  12. Nauczyciel tutorem / Małgorzata Pomianowska. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 9, s. 53-54.
  13. Podejście tutorskie w pracy z uczniami o szczególnych uzdolnieniach / Kinga Białek. - 2020.// Meritum. - 2020, nr 1, s. 18-27.
  14. Profesor na uniwersytecie - drogi spełnienia : na kanwie własnego itinerarium / Edward Walewander. - 2022.// Przegląd Historyczno-Oświatowy. - 2022, nr 1-2, s. 113-132.
  15. Projekt "Ogrody Beni" jako przykład innowacji w edukacji przedszkolnej realizowany poprzez "team teaching" - strategię współnauczania / Joanna Giebułtowska, Barbara Stępień. - 2023.W: Wczesna edukacja dziecka : rzeczywistość i perspektywa przemian. - Słupsk : Akademia Pomorska w Słupsku, 2023. – s.. 201-216.
  16. Przyszłe kształcenie szkolne / Bolesław Niemierko. - 2022.// Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 7, s. 44-46.
  17. Relacja jako klucz do wspierania podopiecznych w przywróceniu poczucia bezpieczeństwa podczas pandemii i po niej / Małgorzata Maliszewska, Martyna Olszewska. - 2021.// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 20, s. 60-66.
  18. Rodzaje tutoringu. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 9, s. 56.
  19. Rola uczenia się od innych w rozwoju zdolności uczenia się / Magdalena Chojnacka, Adriana Garczyńska. - 2021.// Remedium. - 2021, nr 7-8, s. 29-31.
  20. Stawanie się tutorem / Stanisław Kowal. - 2021.// Wychowawca. - 2021, nr 6, s. 9-12.
  21. Tutor potrzebny od zaraz / Małgorzata Szcześniak. - 2020.// Sygnał. - 2020, nr 1, s. 45-47.
  22. Tutoring a model pruski / Tomasz Kozłowski. - 2023.// Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 1, s. 70.
  23. Tutoring jako inspirowanie do wielkości (ducha) / Bartosz Fingas. - 2021.// Wychowawca. - 2021, nr 6, s. 5-8.
  24. Tutoring jako spotkanie / Beata Karpińska-Musiał, Magdalena Panońko. - 2021. // Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 3, s. 27-34.
  25. Tutoring, mentoring i coaching w edukacji osób z trudnościami w uczeniu się / Sonia Wawrzyniak. - 2020. // Studia Edukacyjne. - Nr 56 (2020), s. 221-234.
  26. Tutoring rodzinny jako forma budowania współpracy rodziny i szkoły / Stanisław Kowal. - 2023.// Wychowawca. - 2023, nr 11, s. 12-14.
  27. Tutoring rówieśniczy - klucz do sukcesu edukacyjnego? / Katarzyna Bocheńska-Włostowska. - 2023.// Remedium. - 2023, nr 9, s. 2-5.
  28. Tutoring w placówkach wychowawczych / Łukasz Kominiarek. - 2021.// Wychowawca. - 2021, nr 6, s. 14-16.
  29. Tutoring w praktyce akademickiej : studium przypadku w nauczaniu fonetyki / Barbara Grobelna.// Języki Obce w Szkole. - 2024, nr 1, s. 15-19.
  30. Tutoring w sporcie / Andrzej Głowacki. - 2021. // Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 4, s. 29-33.
  31. Tutoring w szkole : po co, jak i dla kogo? / Adriana Kloskowska. - 2023.// Życie Szkoły. - 2023, nr 1, s. 26-29.
  32. Tutoring we współpracy szkoły z rodzicami uczniów edukacji wczesnoszkolnej / Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Maniakowska, Lidia Kataryńczuk-Mania. - 2021.// W: Poszukiwanie sojuszników i źródeł inspiracji w pedagogice dziecka. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021. - s. 45-62.
  33. Tutoring wsparciem pracy nauczyciela stażysty / Dorota Cichecka. - 2020.// Meritum. - 2020, nr 2, s. 21-25.
  34. Wokół funkcjonowania uniwersytetów dawniej i dziś : wybrane problemy na przykładzie polskim / Kamila Pytowska, Anita Garbat. - 2022.// Przegląd Historyczno-Oświatowy. - 2022, nr 1-2, s. 7-21.

Autor: Renata Bąk