Wydawnictwa zwarte:
- 25 wykładów o migracjach / red. nauk. Magdalena Lesińska, Marek Okólski. - Warszawa : "Scholar", 2018.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: CzytR 247319 - Imigranci u bram : kryzys uchodźczy i męczeństwo chrześcijan XXI w. / Waldemar Cisło, rozmawiał Paweł Stachnik. - Kraków : "Biały Kruk", 2017.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 246019 - Inny w świecie Innego : komunikacja, adaptacja, uchodźstwo / Patrycja Rozbicka. - Wrocław : Oficyna Wydawnicza Atut - Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2020.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 249186 - Kompendium wiedzy o obywatelach Ukrainy w polskiej oświacie od września 2022 roku / [redaktor: Agnieszka Stebelska]. - Warszawa : Wydawnictwo Wiedza i Praktyka sp. z o.o., copyright 2022.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 250335 - Kryzys migracyjny w Europie : wyzwania etyczne, społeczno-kulturowe i etniczne / redakcja Janusz Balicki, Wojciech Necel. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe UKSW, 2017.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 246379
Filia Sędziszów
Sygnatura: BSdzW 46784 - Mali tułacze / Wojciech Lada. - Warszawa : Prószyński i S-ka, 2022.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 250188
Filia Mielec
Sygnatura: BMWyp 68853 - Młodzież 4.0 - konteksty rozwoju społecznego i ekologicznego / pod redakcją Jacka Kurzępy - Szczecin : "Pedagogium" Wydawnictwo OR TWP, 2022.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 251002
Filia Kolbuszowa
Sygnatura: BKWyp 51158
Filia Leżajsk
Sygnatura: BLżWy 36971
Filia Łańcut
Sygnatura: BŁWyp 38961
Filia Mielec
Sygnatura: BMWyp 68874
Filia Sędziszów
Sygnatura: BSdzW 49695
Filia Strzyżów
Sygnatura: BStWy 39247 - Ofiara numer 2117 / Jussi Adler-Olsen ; z języka duńskiego przełożyła Joanna Cymbrykiewicz. - Katowice : Wydawnictwo Sonia Draga, 2021.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 249842 - Polityka migracyjna w obliczu współczesnych wyzwań : teoria i praktyka / red. Henryk Chałupczak [i in.]. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2018.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: CzytR 247375 - Pomoc społeczna i praca socjalna w dobie dynamicznych przemian społecznych / redakcja naukowa Ewa Grudziewska, Marta Mikołajczyk, Jolanta Zozula ; [recenzent dr hab. prof. UP JPII Małgorzata Duda]. - Wydanie pierwsze. - [Warszawa] : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, [2019].
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: CzytR 248744 - Społeczno-pedagogiczne i kulturowe konteksty migracji dzieci : między globalnym wykluczeniem a walką o godność / Łukasz Albański. - Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2020.
Filia Strzyżów
Sygnatura: BStWy 38808 - Teraz tu jest nasz dom = Teper naš dìm tut [wersja polsko-ukraińska] / Barbara Gawryluk ; ilustracje Maciej Szymanowicz ; [tłumaczenie Iryna Kotlarska-Fesiuk]. - Wydanie I w tej edycji. - Łódź : Wydawnictwo Literatura, 2022.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 249922 - Uchodźcy w Europie : uwarunkowania, istota, następstwa / red. nauk. Konstanty A. Wojtaszczyk, Jolanta Szymańska. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, 2017.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 246116
Filia Łańcut
Sygnatura: BŁWyp 37614
Filia Sędziszów
Sygnatura: BSdzW 47775 - Uchodźcy, migranci i Kościół katolicki : polska debata migracyjna po 2015 roku w kontekście nauczania Kościoła katolickiego / Rafał Cekiera. - Warszawa : Towarzystwo "Więź", 2022.
Filia Sędziszów
Sygnatura: BSdzW 49640 - Ukraińskie uchodźczynie wojenne : tożsamość, trauma, nadzieja / Aleksandra Boroń, Agnieszka Gromkowska-Melosik. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: WypRz 250607 - Współczesne bezpieczeństwo człowieka : dystans społeczny, uchodźcy, percepcja zagrożeń / Roman Stawicki. - Warszawa : "Difin", 2019.
Filia Strzyżów
Sygnatura: BStWy 274 U - Współczesne media : przemoc w mediach. T. 1 / pod redakcją Iwony Hofman i Danuty Kępy-Figury. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2020.
Filia Leżajsk
Sygnatura: BLżWy 36538 - Współczesne media : przemoc w mediach. T. 2 / pod redakcją Iwony Hofman i Danuty Kępy-Figury. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2020.
Filia Leżajsk
Sygnatura: BLżWy 36533
Wydawnictwa ciągłe:
- Biblioteka - tutaj rozmawiamy o wszystkim : jak wspierać dzieci w sytuacji wojny w Ukrainie? / Małgorzata Swędrowska.// Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 4, s. 10-11.
- Codzienna apokalipsa : historie z meksykańskiego pogranicza / Jan Rybicki.// Więź. - 2020, nr 1, s. 50-62.
- Czego można nauczyć się z literatury dla dzieci, prezentującej dzieciństwo naznaczone doświadczeniem uchodźstwa? / Anna Józefowicz.// Kwartalnik Pedagogiczny. - 2019, nr 1, s. 113-125.
- Czy jesteśmy odpowiedzialni za wspólny świat? Wojna w Syrii i dylematy współczesnego Zachodu / Waldemar Rapior.// Kultura i Społeczeństwo. - 2019, nr 2, s. 275-302.
- Dobry start uczniów z doświadczeniem migracji / Beata Katarzyna Jędryka.// Języki Obce w Szkole. - 2022, nr 2, s. 29-46.
- Dzieci poza systemem / Anna Mikulska.// Głos Nauczycielski. - 2023, nr 5, s. 14.
- Dzieci z doświadczeniem migracyjnym w przedszkolu / Anna Waleriańczyk.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 5, s. 6-11.
- Dziecko cudzoziemskie w polskiej szkole podstawowej : studium przypadku / Aneta Baranowska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2023, nr 1, s. 42-52.
- Edukacja dzieci ukraińskich / Karolina Cieślik.// Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 5, s. 20-23.
- Edukacja w warunkach wielokulturowości i wielojęzyczności - jak ją skutecznie wdrażać? / Adriana Kloskowska.// Polonistyka. - 2022, nr 4, s. 16-19.
- Indywidualna diagnoza ucznia cudzoziemskiego / Dorota Zając.// Głos Pedagogiczny. - 2022, nr 132, s. 42-44.
- Inny nie znaczy obcy / Krystyna Starczewska.// Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 2, s. 54-56.
- Integracyjne zabawy dla dzieci / Urszula Czyżewska.// Meritum. - 2022, nr 1, s. 72-75.
- Jak krok po kroku realizować kształcenie polonistyczne uczniów z doświadczeniem migracyjnym - poradnik praktyka z propozycją ćwiczeń / Agnieszka Tomasik.// Polonistyka. - 2022, nr 3, s. 15-19.
- Jak kształtować umiejętności językowe u podopiecznych wielojęzycznych? : praktyczne wskazówki / Joanna Czapla.// Forum Logopedy. - 2022, nr 50, s. 5-10.
- Jak pracować z dzieckiem obcojęzycznym w przedszkolu? / Hanna M Górna.// Bliżej Przedszkola. - 2022, nr 6, s. 20-22.
- Jak rozmawiać o uchodźcach? / Anna Klimowicz.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 11, s. 47-51.
- Jak rozmawiać o wojnie / Małgorzata Pomianowska.// Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 4, s. 51-53.
- Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? / Małgorzata Swędrowska.// Polonistyka. – 2022, nr 2, s. 35-35.
- Książki, które można czytać językiem serca : inspiracje praktyczne / Małgorzata Swędrowska.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2022/2023, nr 2, s. 111-115.
- Metoda międzykulturowego portfolio. Ku aktywnemu nauczaniu-uczeniu się języka polskiego jako obcego / Anna Młynarczuk-Sokołowska.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2023/2024, nr 2, s. 117-129.
- Na uchodźczej ścieżce. Doświadczenie przymusowej migracji w procesie edukacji formalnej / Anna Młynarczuk-Sokołowska.// Forum Pedagogiczne. - 2020, nr 2, s. 147-163.
- Nauczyciel ponadwymiarowy / Piotr Skura.// Głos Nauczycielski. - 2022, nr 25/26, s. 13.
- Niekończące się wygnanie / Claire Mouradian.// Mówią Wieki. - 2020, nr 5, s. 6-9.
- Oddziały przygotowawcze / Joanna Szpilska.// Meritum. - 2022, nr 1, s. 15-18.
- Oddziały przygotowawcze jako szansa na przyjazną adaptację i edukację uczniów cudzoziemskich / Katarzyna Pajewska.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2023/2024, nr 2, s. 101-115.
- Opieka nad uchodźcami to nie wszystko : wyzwania na miarę XXI w. / Mariola Śleziona.// Magazyn Pielęgniarki i Położnej. - 2022, nr 6, s. 4-7.
- Osiem godzin dzieciństwa, czyli dzieci różnych narodowości w przedszkolu / Beata Kozłowska.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 4, s. 48-50.
- Oświata w stanie mobilizacji / Piotr Skura.// Głos Nauczycielski. - 2022, nr 11, s. 6-7.
- Piętno wojny / Mirosław Sielatycki.// Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 5, s. 10-12.
- Pomagać etycznie i skutecznie : Europa i Polska wobec kwestii uchodźczej / Marek Rymsza.// Więź. - 2016, nr 1, s. 121-130.
- Pomoc w dwie strony / Ewa Kruchowska.// Charaktery. - 2022, nr 7, s. 82-85.
- Pomoc w kryzysie / Tomasz Garstka.// Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 5, s. 31-35.
- Praca z uczniami dotkniętymi wojną / Martyna Nowak.//Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 10, s. 52-56.
- Przygotować szkołę na migrantów / Weronika Rzeżutka – Wróblewska.// Dyrektor Szkoły. – 2022, nr 1, s. 28-31.
- Reprezentacje kryzysu uchodźczego w twitterowych przekazach organizacji humanitarnych / Lucyna Kopciewicz.// Pedagogika Społeczna. - 2018, nr 1, s. 85-105.
- Saksonia jako "dobra ciotka" Polaków : cztery zapomniane rozdziały dziejów polsko-saskich w XIX wieku / Igor Kąkolewski.// Mówią Wieki. - 2021, nr 6, s. 39-42.
- Scenariusz: Uczeń z doświadczeniem migracji - blaski i cienie życia na obczyźnie / Aleksandra Stolarczyk.// Remedium. - 2022, nr 12, s. 14-17.
- Stres i trauma uchodźcy / Jarosław Karpiński.// Głos Nauczycielski. - 2022, nr 23, s. 6.
- Szkoła z translatora : dramat! / Piotr Skura.// Głos Nauczycielski. - 2022, nr 24, s. 4.
- Techniki mediacyjne w rozwiązywaniu konfliktów jako narzędzi wsparcia w pracy z uczniami z doświadczeniem uchodźctwa / Małgorzata Pruś.// Monitor Dyrektora Szkoły. - 2022, nr 4, s. 42-50.
- Temat lekcji : współczesne migracje / Julia Godorowska, Patrycja Kopcińska.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 10, s. 80-85.
- Uchodźcy : zestawienie bibliograficzne w wyborze / Edyta Dobek.// Poradnik Bibliotekarza. - 2016, nr 6, s. 39-40.
- Uchodźcy z Ukrainy w polskich klasach / Małgorzata Nowak.// Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 6, s. 62-66.
- Uczeń cudzoziemski w środowisku szkolnym : organizacja adaptacji i nauczania / Marcelina Wnęk.// Życie Szkoły. - 2022, nr 2-3, s. 50-54.
- Uczeń migrujący w polskiej szkole / Iwona Jóźwiak.// Wiadomości Historyczne. - 2022, nr 3, s. 37-40.
- Uczniowie cudzoziemscy / Włodzimierz Kaleta.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 11, s. 52-55.
- W cieniu kryzysu i wojny / Piotr Skura.// Głos Nauczycielski. - 2022, nr 45, s. 4.
- Walizka: co czują osoby, które uciekają przed wojną? / Joanna Strzałko.// Charaktery. - 2022, nr 8 , s. 26-31.
- Wyciszanki-pocieszanki / Małgorzata Chudzik-Zawisza.// Biblioteka w Szkole. - 2022, [nr] 5, s. 30-31.
- Wykorzystanie technik mediacyjnych jako narzędzi wspierających w pracy z uczniami z doświadczeniem uchodźstwa i w rozwiązywaniu konfliktów / Małgorzata Pruś.// Głos Pedagogiczny. - 2022, nr 132, s. 30-33.
Dokumenty audiowizualne:
- Być uchodźcą [Film] / reż., zdj., montaż Marcin Wołkowicz. - Piaseczno : Tutto Arts & Media, 2014.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: AudRz 1981 - Węgierskie serce [Film] / scenariusz i reżyseria Grzegorz Łubczyk ; zdjęcia Andrzej Czapkowski ; dźwięk Tomasz Bargieł ; producent Religia.tv. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej, 2019.
Filia Strzyżów
Sygnatura: BStWy 215 DVD - Zielona granica [Film] / reżyseria Agnieszka Holland ; scenariusz Maciej Pisuk, Gabriela Łazarkiewicz-Sieczko, Agnieszka Holland. - Warszawa : Kino Świat, 2023.
Biblioteka Rzeszów
Sygnatura: AudRz 2472