Uczeń zdolny w szkole podstawowej – z perspektywy metodycznej, wychowawczej i psychologicznej

Rzeszów

 (zestawienie bibliograficzne w wyborze)

 

Książki:

  1. Alternatywy w edukacji / pod red. nauk. Bogusława Śliwerskiego i Andrzeja Rozmusa. - Kraków : "Impuls" ; Rzeszów : Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, 2018.
    Biblioteka Rzeszów CzytR 247663
  2. Astronomia : innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych / Sylwester Kołomański, Grzegorz Żakowicz, Arkadiusz Berlicki ; konsultacja Tomasz Mrozek, Rozalia Ligus. - Wrocław : Fundacja Edukacji Międzynarodowej, 2013.
    Biblioteka Rzeszów CzytR 242071
    Filia Mielec BMCzy 66302
    Filia Sędziszów BSdzC 43642
  3. Biologia : innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych / Joanna Łubocka, Józef Krawczyk ; konsultacja Wojciech Małecki, Barbara Zimoń-Dubowik. - Wrocław : Fundacja Edukacji Międzynarodowej, 2013.
    Biblioteka Rzeszów CzytR 242072
    Filia Mielec BMCzy 66305
    Filia Sędziszów BSdzC 43643
  4. By dziecko było geniuszem : wprowadzenie do edukacji komplementarnej / Wiesław Andrukowicz. - Kraków : "Impuls", 2012.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 241415
    Filia Mielec BMWyp 61532
  5. Chemia : innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych / Dorota Strutyńska-Duszyńska, Tomasz Misiaszek ; konsultacja Wojciech Małecki, Barbara Zimoń-Dubowik. - Wrocław : Fundacja Edukacji Międzynarodowej, 2013.
    Biblioteka Rzeszów CzytR 242073
    Filia Mielec BMCzy 66306
    Filia Sędziszów BSdzC 43645
  6. Czas wolny... od nudy : zrównoważony rozwój uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych / Tomasz Knopik. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014.
    Biblioteka Rzeszów CzytR 243441
    Filia Strzyżów BStWy 37172
    Filia Mielec BMWyp 66293
    Filia Łańcut BŁWyp 37336
    Filia Sędziszów BSdzW 44893
    Filia Leżajsk BLżWy 34499
    Filia Kolbuszowa BKWyp 49399
  7. Czy moje dziecko jest zdolne? / Alicja Borowska. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2009.
    Biblioteka Rzeszów CzytR 240035
    Filia Leżajsk BLżWy 33406
    Filia Mielec BMWyp 59475
  8. Debiutant czy ekspert? : identyfikacja i samoocena uzdolnień uczniów / Janina Uszyńska-Jarmoc, Beata Kunat. - Kraków : "Impuls", 2018.
    Filia Mielec BMWyp 67504
    Filia Strzyżów BStWy 38370
  9. Diagnoza i wspomaganie w rozwoju dzieci uzdolnionych : Test Uzdolnień Wielorakich i materiały dydaktyczne / Wiesław Polaszek, Robert Porzak, Grzegorz Kata, Aldona Kopik. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 244795
    Filia Mielec BMWyp 66686
  10. Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego / Agnieszka Hłobił. - Kraków : "Impuls", 2010.
    Biblioteka Rzeszów CzytR 236875
    Filia Mielec BMWyp 60119
    Filia Strzyżów BStWy 35530
    Filia Łańcut BŁWyp 35113
  11. Dziecko rysuje, maluje, rzeźbi : jak wspomagać rozwój dzieci i młodzieży / Julia Anastazja Sienkiewicz-Wilowska. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2011.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 236493
    Filia Kolbuszowa BKWyp 48072
    Filia Mielec BMWyp 60120
    Filia Strzyżów BStWy 34952
    Filia Leżajsk BLżWy 32882
  12. Edukacja osób zdolnych / red. nauk. Eugeniusz Piotrowski, Maria Porzucek-Miśkiewicz. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2019.
    Filia Mielec BMWyp 67916
    Filia Sędziszów BSdzW 48070
    Filia Strzyżów BStWy 38578
  13. Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych : studium społeczno-pedagogiczne / Beata Dyrda. - Warszawa : "Żak", 2012.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 238933
    Filia Mielec BMWyp 61098
    Filia Leżajsk BLżWy 33784
    Filia Strzyżów BStWy 36123
    Filia Sędziszów BSdzC 43348
  14. Fizyka : innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych / Stanisław Plebański, Tomasz Greczyło, Rafał Jakubowski ; konsultacja Rozalia Ligus. - Wrocław : Fundacja Edukacji Międzynarodowej, 2013.
    Biblioteka Rzeszów CzytR 242074
    Filia Mielec BMCzy 66303
    Filia Sędziszów BSdzC 43660
  15. Geografia : innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych / Janusz Łach, Maria Bogdanowicz, Ryszard Pawlak ; konsultacja Stanisława Socha, Rozalia Ligus. - Wrocław : Fundacja Edukacji Międzynarodowej, 2013.
    Biblioteka Rzeszów CzytR 242075
    Filia Mielec BMCzy 66307
    Filia Sędziszów BSdzC 43664
  16. Informatyka : innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych / Krzysztof Loryś, Zygmunt Mazur, Rafał Nowak ; konsult. Tomasz Greczyło, Maria Szecówka-Nowak. - Wrocław : Fundacja Edukacji Międzynarodowej, 2013.
    Biblioteka Rzeszów CzytR 242076
    Filia Mielec BMCzy 66301
    Filia Sędziszów BSdzC 43672
  17. Inteligencja emocjonalna a uzdolnienia twórcze i funkcjonowanie szkolne młodzieży / Irena Przybylska. - Katowice : Uniwersytet Śląski, 2007.
    Biblioteka Rzeszów CzytR 231930
    Filia Strzyżów BStWy 33351
  18. Inteligencja i zdolności twórcze dzieci w początkowym okresie edukacji : rozpoznawanie i kształcenie / Danuta Czelakowska. - Kraków : "Impuls", 2007.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 232555
    Filia Strzyżów BStWy 32804
  19. Jak pracować z uczniem zdolnym? : poradnik dla nauczycieli historii / Małgorzata Machałek ; współpraca Jarosław Usowicz. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 241706
    Filia Łańcut BŁWyp 37361
    Filia Leżajsk BLżWy 34281
    Filia Kolbuszowa BKWyp 49126
    Filia Mielec BMWyp 61999
    Filia Strzyżów BStWy 36629
    Filia Sędziszów BSdzW 43438
  20. Jak pracować z uczniem zdolnym? : poradnik nauczyciela matematyki : praca zbiorowa / pod red. Małgorzaty Mikołajczyk. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 240349
    Filia Sędziszów BSdzW 42416
    Filia Kolbuszowa BKWyp 49008
    Filia Leżajsk BLżWy 33955
    Filia Strzyżów BStWy 36287
    Filia Łańcut BŁWyp 36395
    Filia Mielec BMWyp 61680
  21. Jak pracować ze zdolnymi? : poradnik dla nauczycieli i rodziców / Marcin Braun, Maria Mach. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2012].
    Biblioteka Rzeszów WypRz 239464
    Filia Leżajsk BLżWy 33691
    Filia Kolbuszowa BKWyp 48844
    Filia Łańcut BŁWyp 36020
    Filia Mielec BMWyp 61237
    Filia Sędziszów BSdzW 41638
    Filia Strzyżów BStWy 35935
  22. Jak wspierać zdolnego ucznia? / Małgorzata Taraszkiewicz, Agnieszka Karpa. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2009.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 234496
    Filia Mielec BMWyp 59501
  23. Jak wszechstronnie rozwinąć zdolności dziecka : wybierz najlepsze zajęcia, zabawki, gry, pomoce edukacyjne i sposoby uczenia się dla Twojego dziecka/ Lauren Bradway, Barbara Albers Hill ; przekł. Joanna Kuliś. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2012.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 241241
    Filia Mielec BMWyp 61282
    Filia Sędziszów BSdzW 42004
    Filia Łańcut BŁWyp 36159
  24. Matematyka : innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych / Sławomir Wójcik, Jerzy Janowicz, Zbigniew Lorkiewicz ; konsultacja Stanisława Socha, Maria Szecówka-Nowak. - Wrocław : Fundacja Edukacji Międzynarodowej, 2013.
    Biblioteka Rzeszów CzytR 242077
    Filia Mielec BMCzy 66304
    Filia Sędziszów BSdzC 43690
  25. Model pracy z uczniem zdolnym w szkole podstawowej : jak praktycznie i systemowo zorganizować edukację uczniów zdolnych na poziomie szkoły podstawowej?. [1] / Iwona Fechner-Sędzicka. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 241713
    Filia Mielec BMWyp 62232
    Filia Leżajsk BLżWy 34286
    Filia Kolbuszowa BKWyp 49117
    Filia Strzyżów BStWy 36634
    Filia Sędziszów BSdzW 43457
    Filia Łańcut BŁWyp 37324
  26. Nauka - sztuka - edukacja : opracowanie i upowszechnianie Innowacyjnego Modelu diagnozy, metod, form pracy i opieki nad uczniem zdolnym plastycznie : raport zawierający wnioski i rekomendacje dotyczące dalszego wdrażania i upowszechniania modelu / [oprac. Joanna Aksman, Jolanta Pułka, Piotr Kordek] ; Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. - Kraków : Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne - Oficyna Wydawnicza AFM, 2013.
    Filia Sędziszów BSdzW 43696
  27. O dzieciach matematycznie uzdolnionych : książka dla rodziców i nauczycieli / pod red. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej ; [aut. E. Gruszczyk-Kolczyńska i in.]. - Warszawa : "Nowa Era", 2012.
    Filia Mielec BMWyp 61655
    Filia Leżajsk BLżWy 33814
  28. Odkrywanie talentów : wybrane problemy diagnozy, wspierania rozwoju i edukacji / pod red. Krystyny Barłóg, Aleksandry Mach, Małgorzaty Zaborniak-Sobczak ; [Polska Akademia Nauk. Zespół Dydaktyki Ogólnej Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk]. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2012.
    Filia Mielec BMWyp 61198
    Biblioteka Rzeszów CzytR 239222
  29. Pedagogika wczesnoszkolna : rekonstrukcja kluczowych problemów / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Iwona Kopaczyńska, Mirosława Nyczaj-Drąg. - Toruń : Adam Marszałek, 2017.
    Filia Mielec BMWyp 67625
    Filia Kolbuszowa BKWyp 50411
    Biblioteka Rzeszów WypRz 246398
    Filia Łańcut BŁWyp 37721
  30. Podstawy pracy z uczniem zdolnym / Teresa Giza. - Kielce : Wszechnica Świętokrzyska, 2011.
    Filia Sędziszów BSdzW 43598
  31. Praca z uczniem zdolnym : poradnik dla nauczycieli i dyrektorów / Zuzanna Kołacz-Kordzińska. - Warszawa : "Verlag Dashofer", 2013.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 241976
    Filia Leżajsk BLżWy 34046
  32. Praca z uczniem zdolnym i słabym na matematyce / Katarzyna Makowska. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2010.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 235729
    Filia Sędziszów BSdzW 39541
    Filia Mielec BMWyp 60404
  33. Praca z uczniem zdolnym na lekcjach języka polskiego i zajęciach pozalekcyjnych / Teresa Kosyra-Cieślak. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 240679
    Filia Leżajsk BLżWy 33968
    Filia Kolbuszowa BKWyp 49014
    Filia Łańcut BŁWyp 36407
    Filia Sędziszów BSdzW 42676
    Filia Mielec BMWyp 61682
    Filia Strzyżów BStWy 36377
  34. Praca z uczniem zdolnym na zajęciach lekcyjnych z wiedzy o społeczeństwie : poradnik dla nauczycieli / Lidia Pasich, Jolanta Gwóźdź. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 240675
    Filia Strzyżów BStWy 36410
    Biblioteka Rzeszów WypRz 240676
    Filia Kolbuszowa BKWyp 49018
    Filia Sędziszów BSdzW 43010
    Filia Mielec BMWyp 61750
    Filia Łańcut BŁWyp 36457
    Filia Leżajsk BLżWy 33971
  35. Praca z uczniem zdolnym na zajęciach z przedmiotów artystycznych : poradnik dla nauczycieli / Celina Zbrzeźna, Anita Przybyszewska-Pietrasiak, Grażyna Ratajczak-Nadolska. - Wyd. 2. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 243435
    Filia Kolbuszowa BKWyp 49433
    Filia Leżajsk BLżWy 34501
    Filia Sędziszów BSdzW 44614
    Filia Strzyżów BStWy 37175
    Filia Mielec BMWyp 62326
    Filia Łańcut BŁWyp 37360
  36. Praca z uczniem uzdolnionym geograficznie : poradnik dla nauczycieli / Elżbieta Szkurłat [i in.]. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014.
    Biblioteka Rzeszów CzytR 243438
    Filia Leżajsk BLżWy 34295
    Filia Strzyżów BStWy 37174
    Filia Mielec BMWyp 66296
    Filia Kolbuszowa BKWyp 49417
    Filia Łańcut BŁWyp 37341
  37. Psychologia geniuszu : odblokuj talenty i kreatywność swojego dziecka / Andrew Fuller ; [tłumaczenie Grażyna Chamielec]. - Warszawa : Mamania. Grupa Wydawnicza Relacja, 2016.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 246472
    Filia Sędziszów BSdzW 46614
  38. Rozpoznać, wspierać, rozwijać : poradnia psychologiczno-pedagogiczna i szkoła a uczeń zdolny / Marzenna Czarnocka, Maria Foryś, Kinga Truś. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014.
    Biblioteka Rzeszów CzytR 243439
    Filia Kolbuszowa BKWyp 49395
    Filia Mielec BMWyp 66290
    Filia Strzyżów BStWy 37176
    Filia Łańcut BŁWyp 37338
    Filia Sędziszów BSdzW 44996
    Filia Leżajsk BLżWy 34500
  39. Rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej : poradnik dla nauczyciela / Iwona Fechner-Sędzicka, Barbara Ochmańska, Wiesława Odrobina. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 239611
    Filia Leżajsk BLżWy 33961
    Filia Kolbuszowa BKWyp 48847
    Filia Łańcut BŁWyp 36403
    Filia Mielec BMWyp 61266
    Filia Sędziszów BSdzW 41785
    Filia Strzyżów BStWy 36018
  40. Rozwijanie zdolności językowych na lekcji języka obcego / Joanna Sobańska-Jędrych, Beata Karpeta-Peć, Marta Torenc. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 241710
    Filia Kolbuszowa BKWyp 49278
    Filia Leżajsk BLżWy 34299
    Filia Łańcut BŁWyp 37333
    Filia Mielec BMWyp 62002
    Filia Sędziszów BSdzW 43482
    Filia Strzyżów BStWy 36623
  41. Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 245419
    Filia Kolbuszowa BKWyp 50002
    Filia Łańcut BŁWyp 37259
    Filia Mielec BMWyp 66883
    Filia Sędziszów BSdzW 46261
    Filia Strzyżów BStWy 37899
  42. Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej / Aneta Paszkiewicz, Małgorzata Łobacz. - Warszawa : "Difin", 2013.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 241309
    Filia Mielec BMWyp 61988
    Filia Strzyżów BStWy 36453
  43. Uczeń zdolny - analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych : raport przygotowany w ramach projektu "Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym" / zespół [aut.]: Natalia Cybis [ i in.]. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 240970
    Filia Leżajsk BLżWy 34315
    Filia Łańcut BŁWyp 37339
    Filia Kolbuszowa BKWyp 49086
    Filia Mielec BMWyp 61916
    Filia Sędziszów BSdzW 43257
    Filia Strzyżów BStWy 36627
  44. Uczeń zdolny - metody pracy / Małgorzata Boraczyńska [i in.]. - Warszawa : Raabe, 2012.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 239584
    Filia Mielec BMWyp 61294
    Filia Leżajsk BLżWy 33761
  45. Uczeń zdolny : jak go rozpoznać i jak z nim pracować / Wiesława Limont. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 236114
    Filia Mielec BMWyp 61383
    Filia Kolbuszowa BKWyp 48000
    Filia Strzyżów BStWy 34695
    Filia Leżajsk BLżWy 32774
    Filia Łańcut BŁWyp 34762
  46. Umiejętności społeczne dzieci : kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojowej i dzieci ze specjalnymi potrzebami / Aneta Jegier, Beata Szurowska. - Warszawa : "Difin", 2017.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 246780
    Filia Mielec BMWyp 67299
    Filia Sędziszów BSdzW 46804
    Filia Strzyżów BStWy 38064
  47. Uzdolnienia matematyczne u dzieci : co pozwala rozwinąć skrzydła dzieciom uzdolnionym matematycznie? / Karolina Skarbek. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2020.
    Filia Mielec BMWyp 68061
    Filia Strzyżów BStWy 38779
  48. Wspieranie rozwoju ucznia nieprzeciętnego w szkole ogólnodostępnej / pod red. Elizy Chodkowskiej i Marty Uberman. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2011.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 238828
    Filia Łańcut BŁWyp 35308
    Filia Mielec BMWyp 60103
    Filia Sędziszów BSdzW 41062
    Filia Strzyżów BStWy 35052
  49. Wszystkie dzieci są zdolne : jak marnujemy wrodzone talenty / Gerald Hüther, Uli Hauser ; przeł. Andrzej Lipiński. - Słupsk : "Dobra Literatura", 2014.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 242159
    Filia Mielec BMWyp 62315
    Filia Sędziszów BSdzW 46278
    Filia Łańcut BŁWyp 37214
  50. Wychowanie fizyczne - praca z uczniem zdolnym / Michał Bronikowski, Adam Kantanista, Agata Glapa. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014.
    Filia Łańcut BŁWyp 37354
    Filia Kolbuszowa BKWyp 49392
    Biblioteka Rzeszów WypRz 243431
    Filia Leżajsk BLżWy 34303
    Filia Mielec BMWyp 62341
    Filia Sędziszów BSdzW 44423
    Filia Strzyżów BStWy 37014
  51. Zafascynowani światem : efektywne wspieranie rozwoju zdolności i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej / Tomasz Knopik. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2018.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 247767
    Filia Leżajsk BLżWy 35757
    Filia Kolbuszowa BKWyp 50540
    Filia Mielec BMWyp 67691
    Filia Sędziszów BSdzW 47882
    Filia Strzyżów BStWy 38511
  52. Zbyt inteligentni, żeby żyć szczęśliwie / Jeanne Siaud-Facchin ; przekład Monika Szewc-Osiecka. - Łódź : Feeria Wydawnictwo - JK Wydawnictwo, 2020.
    Biblioteka Rzeszów WypRz 249020
    Filia Leżajsk BLżWy 35788
  53. Zdolni w szkole, czyli o zagrożeniach i możliwościach rozwojowych uczniów zdolnych : poradnik dla nauczycieli i wychowawców : praca zbiorowa / pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej, Dominiki Jastrzębskiej. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2012].
    Biblioteka Rzeszów WypRz 239461
    Filia Mielec BMWyp 61243
    Filia Łańcut BŁWyp 36017
    Filia Sędziszów BSdzW 41643
    Filia Strzyżów BStWy 35928
    Filia Leżajsk BLżWy 33678
    Filia Kolbuszowa BKWyp 48867
  54. Znaczenie indywidualizacji nauczania we wsperaniu zdolności uczniów w młodszym wieku szkolnym / Beata Drwal. - Kraków : Wydawnictwo Attyka, 2021.
    Filia Mielec BMWyp 68413

 

Artykuły:

  1. A jeśli to geniusz? / Agnieszka Gąstoł, Aneta Jegier.//W: Mały uczeń w szkole. - Gdańsk : "Harmonia', 2010. - S. 164-175, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 235695
    Filia Leżajsk Sygnatura: BLżWy 35028
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 39408
  2. Abecadło ucznia zdolnego / Bożena Żuk.// Edukacja i Dialog. - 2013, nr 5/6, s. 54-57
  3. Akceptacja dziecka zdolnego przez rówieśników / Patrycja Banasik.// Remedium. - 2017, nr 7-8, s. 30-31
  4. Antytwórcze postawy uczniów, także zdolnych / Krzysztof J. Szmidt.// Problemy Wczesnej Edukacji. - 2008, nr 1, s. 35-48
  5. Aspiracje uczniów zdolnych / Radosław Mysior.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2013, nr 9, s. 36-43
  6. Asynchronia rozwojowa u dzieci zdolnych / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. - 2022. // Życie Szkoły. - 2022, nr 4, s. 11-14
  7. Charakterystyka funkcjonowania dziecka zdolnego / Monika Cegłowska.// Remedium. - 2011, nr 6, s. 9-11
  8. Charakterystyka osobowości i stylów poznawczych osób uzdolnionych językowo / Andrzej E. Sękowski, Marek Rudź.// Języki Obce w Szkole. - 2011, nr 1, s. 37-42, bibliogr.
  9. Charakterystyka trudności dziecka zdolnego / Monika Cegłowska.// Remedium. - 2011, nr 7/8, s. 18-20
  10. Co kraj, to obyczaj... O wspieraniu rozwoju ucznia zdolnego w Europie / Krystyna Szymankiewicz.// Języki Obce w Szkole. - 2011, nr 1, s. 25-27, bibliogr.
  11. Co trzeba wiedzieć o zdolnych, utalentowanych, twórczych? / Irena Koszyk.// W: Edukacja i/a mózg : mózg a/i edukacja. - Kraków : "Impuls", 2016. - S. 111-120
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 244854
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 66832
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 46346
  12. Co wiemy o dzieciach matematycznie uzdolnionych? : wyniki badań, wnioski i działania naprawcze / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.// W: Pedagogika wczesnoszkolna : rekonstrukcja kluczowych problemów. - Toruń : Adam Marszałek, 2017. - S. 207-226
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 246398; CzytR 246397
    Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 50411, BKWyp 50206
    Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 37721
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 67625, BMWyp 67279
  13. Coraz zdolniejsza młodzież / Bolesław Niemierko.// Nowa Szkoła. - 2016, nr 5, s. 29-40
  14. Czy uczeń zdolny jest geniuszem? / Seweryn Leszczyński.// Wychowawca. - 2014, nr 9, s. 8-9
  15. Czy zdolni uczniowie mają swoje miejsce w tradycyjnej szkole? / Wiesława Limont.// W: Alternatywy w edukacji. - Kraków : "Impuls" ; Rzeszów : Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, 2018. - S. 151-189
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 247663
  16. Dekalog nauczyciela ucznia zdolnego / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 10, s. 26
  17. Diagnoza i praca z uczniem zdolnym / Magdalena Barabas.//W: Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela. - Kraków : "Impuls", 2011. - S. 27-41
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 238660; CzytR 237155
    Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 35112
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 60134
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 40651
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 35130
  18. Dialog Motywujący w pracy z uczniem zdolnym / Izabela Krasiejko.// W: Edukacja a włączenie społeczne : konteksty socjalne i pedagogiczne. - Toruń : "Akapit", 2013. - S. 79-88
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 241732
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 43522
  19. Dlaczego geniusze mają słabe stopnie? / Magdalena Marzec.// Psychologia w Szkole. - 2008, nr 3, s. 101-110
  20. Dostrzec w uczniu talent / Małgorzata Pomianowska.// Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 9, s. 28-32
  21. Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia : kształcenie uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych / Małgorzata Jabłonowska.// W: Dydaktyka specjalna : od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - S 195-209
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 246364
    Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 50660
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 67262; BMWyp 67980; BMCzy 67225
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 38191
  22. Dzieci uzdolnione matematycznie (cz. 1) / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.// Psychologia Społeczna. - 2011, nr 1, s. 106-116
  23. Dzieci uzdolnione matematycznie (cz. 2) / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.// Psychologia Społeczna. - 2011, nr 2, s. 89-99
  24. Dzieci uzdolnione matematycznie na początku nauki szkolnej / Karolina Skarbek.// W: Edukacja małego dziecka. T. 9, Szkoła - przemiany instytucji i jej funkcji. - Cieszyn-Kraków : "Impuls", 2014. - S. 143-155
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 243528; CzytR 243465
    Filia Leżajsk Sygnatura: BLżWy 34537
    Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 36984
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 66419
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 44878
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 37247
  25. Dzieci zdolne i możliwości ich rozwoju / Jadwiga Raczkowska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2011, nr 6, s. 11-20
  26. Dzieci zdolne są w każdej klasie - aktywizująca rola dialogu / Beata Korus.// Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 3, s. 59-71
  27. Dzieci zdolne w szkole / Małgorzata Taraszkiewicz.// Meritum. - 2006, nr 1, s. 13-16
  28. Dziecko inne w szkole - wyzwanie czy zagrożenie? / Dagna Dropińska, Matylda Nazar. - 2021.// Remedium. - 2021, nr 7-8, s. 50-53
  29. Dziecko uzdolnione muzycznie w edukacji : specyfika kształcenia i opieki / Mirosław Kisiel.// Chowanna. - T. 2 (2012), s. 159-177
  30. Dziecko zdolne : zestawienie bibliograficzne za lata 2010-2019 / Katarzyna Walczak. - 2020.// Meritum. - 2020, nr 1, s. 80-83
  31. Dziecko zdolne a dziecko pracowite / Katarzyna Barszczak.// Wychowawca. - 2014, nr 9, s. 10-11
  32. Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w placówce oświatowej / Aneta Jegier, Beata Szurowska. - 2021.// W: Nauczyciel w obliczu szans i zagrożeń współczesnego świata : w perspektywie kształcenia i pracy zawodowej. - Warszawa : Difin, 2021. - S. 40-63
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 249531
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68309
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 48814
  33. Edukacja dla mądrości, czyli jak rozwiązywać problemy szkolne / Elżbieta Płóciennik.// Meritum. - 2017, nr 2, s. 7-13
  34. Edukacja ucznia zdolnego / Magdalena Dobrzańska.// Edukacja i Dialog. - 2006, nr 2, s. 51-55
  35. Empatyczny świat ucznia uzdolnionego / Agnieszka Lewicka.// Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia. - Vol. 18 (2005), s. 73-79, bibliogr.
  36. Etykiety mają moc : o samospełniającej się przepowiedni w szkole / Magdalena Goetz.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 4, s. 45-49
  37. Fakty i mity na temat uczniów zdolnych / Maria Ledzińska.// Problemy Wczesnej Edukacji. - 2008, nr 1, s. 49-58
  38. "Fascynujący Świat Nauki", czyli praca metodą projektu dla zdolnych uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych / Marta Bolińska.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2018/2019, nr 3, s. 49-61
  39. Funkcja szkoły w rozwoju ucznia zdolnego we wczesnej edukacji / Joanna Skoczylas.// Nowa Szkoła. - 2016, nr 2, s. 34-45
  40. Galeria talentów w bibliotece szkolnej / Małgorzata Sil.// Biblioteka w Szkole. - 2015, nr 1, s. 23
  41. Gdy uczeń zdolny słabo się uczy / Beata Dyrda.// Psychologia w Szkole. - 2010, nr 2, s. 68-74
  42. Geniusz dziecięcej kreatywności / Zdzisław Kosyrz.//W: Systemowe rozwiązywanie problemów przemocy i agresji w szkole : praca zbiorowa. - Warszawa : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP : Wydawnictwo Comandor, 2011. - S. 245-267
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 238959; CzytR 238958
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 44047
  43. Geniusz specjalnej troski / Julita Wojciechowska.// Charaktery. - 2009, nr 1, s. 36-39
  44. Geniusze, matoły, kujony : jak rozpoznawać potrzeby edukacyjne uczniów / Anna K. Kiełczewska.// Emocje. - 2011, nr 1, s. 29-34
  45. Gotowość nauczycieli do diagnozowania i zaspokajania specyficznych potrzeb dziecka zdolnego / Jadwiga Oleksy. - 2020. // W: Edukacja małego dziecka : praca zbiorowa. T. 16, Pedagogika zmiany w edukacji dziecka : teoria - badania - praktyka w działaniach międzyedukacyjnych. - S. 95-108
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 250374
    Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 50783
    Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 38516
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 365 U
  46. I Ty możesz wychować geniusza - wspieranie zasobów i aktywności dziecka / Patrycja Dorsz vel Drożdż.// Doradca Zawodowy. - 2013, nr 3, s. 38-39
  47. Identyfikowanie ucznia zdolnego w szkole / Joanna Skoczylas.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2016, nr 6, s. 23-29
  48. Innowacja czy iluminacja...Twórcza aktywność dziecka w szkole / Anna Wileczek.// Nauczanie Początkowe. - 2014 / 2015, nr 4, s. 7-19
  49. Internetowe kursy informatyki dla uczniów zdolnych / Witold Kranas. - 2020.// Meritum. - 2020, nr 1, s. 91-100
  50. Istota diagnozowania uczniów rozpoczynających szkolną edukację. Praca z dzieckiem szczególnie uzdolnionym / Aleksandra Feliniak.//W: Nauczyciel wczesnej edukacji w kontekście zmian edukacyjnych. - Łódź : Uniwersytet Łódzki, 2009. - S. 379-385
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 235709
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 39861
  51. Istota pojęcia "uzdolnienie" i jego rodzaje / Ołena Boczarowa.// Szkoła Specjalna. - 2011, nr 1, s. 5-14, bibliogr.
  52. Jak mądrze wspierać zainteresowania, zdolności i talenty dziecka? / Magdalena Żyła.// Życie Szkoły. - 2014, nr 11, s. 28-29
  53. Jak nie pozbawić dziecka geniuszu? / Michał Misiak [i in.].// Remedium. - 2016, nr 5, s. 7-9
  54. Jak odkrywać i rozwijać zdolności uczniów? : teoria inteligencji wielorakiej / Mariola Tracz.// Geografia w Szkole. - 2016, nr 2, s. 30-32
  55. Jak pracować z dzieckiem zdolnym? / Justyna Kapuścińska - Kozakiewicz. - 2020. // Biologia w Szkole. - 2020, nr 5, s. 26-30
  56. Jak pracować z uczniem zdolnym / Bogdan Urbanek.// Nowa Szkoła. - 2016, nr 7, s. 32-43
  57. Jak pracować z uczniem zdolnym? / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. - 2021.// Polonistyka. - 2021, nr 3, s. 28-33
  58. Jak pracować z uczniem zdolnym w bibliotece / Małgorzata Celuch. - 2020. // Nowoczesna Biblioteka 3.0. - 2020, nr 29, s. 11-14
  59. Jak przygotować ucznia zdolnego do konkursu / Lidia Pasich.// Język Polski w Gimnazjum. - 2017/2018, nr 4, s. 28-49
  60. Jak rozpoznać indywidualne zdolności dziecka i rozwijać jego potencjał? / Magdalena Goetz.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 10, s. 61-64
  61. Jak rozwijać uzdolnienia ucznia / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2011, grudzień, s. 12-15
  62. Jak wspierać, żeby nie zaszkodzić? : stwarzanie najlepszych warunków dla rozwoju uzdolnień uczniów w szkole i poza nią / Maria Mach. - 2020.// Meritum. - 2020, nr 1, s. 2-9
  63. Jak wspomagać dziecko w rozwijaniu zdolności i podejmowaniu działalności twórczej / Gabriela Źrałek.//W: System integralny w edukacji dziecka. - Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP, 2011. - S. 348-354
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 238957
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 44046
  64. Jak wspomagać rozwój dziecka zdolnego? / Małgorzata Mróz.// Wychowawca. - 2015, nr 6, s. 20-21
  65. Jak wykorzystać zainteresowania uczniów / Magdalena Goetz.// Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 5, s. 52-54
  66. Jak znaleźć złoty środek? : praca z uczniami o zróżnicowanych możliwościach / Barbara Dudziak-Czajkowska, Aleksandra Marchwian. - 2020.// Sygnał. - 2020, nr 2, s. 14-16
  67. Jaką miarą mierzyć zdolności? / Maria Szmaj, Karolina Bień.// Remedium. - 2013, nr 3, s. 6-7
  68. Każde dziecko jest zdolne / Grażyna Kozioł.// Psychologia w Szkole. - 2011, nr 1, s. 130-135
  69. Kiedy uczeń zdolny słabo się uczy / Beata Dyrda.// Psychologia w Szkole. - 2009, nr 4, s. 46-55
  70. Kiedy zdolności to za mało / Magdalena Goetz.// Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 12, s. 13-16
  71. Kierunki pracy poradniczej z rodzinami dzieci zdolnych = Guidelines for counselling work with families of gifted children / Małgorzata Stańczak. - 2021.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. - 2021, nr 2, s. 131-140
  72. Klub medialny jako forma pracy z uczniem zdolnym w internetowym centrum informacji multimedialnej / Izabela Rudnicka.// Biblioteka w Szkole. - 2009, nr 11, dod. Biblioteka Centrum Informacji nr 4, s. 16-18
  73. "Klub Omnibusa" : projekt edukacyjny dla uczniów zdolnych / Anna Syrek-Kosowska.// Wychowanie na co Dzień. - 2007, nr 4/5, s. 20-21
  74. Koło matematyczne na miarę XXI wieku, czyli e-learning w pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie / Grażyna Polasiak.// Wszystko dla Szkoły. - 2010, nr 5, s. 21
  75. Kompetencja komunikacyjna uzdolnionego ucznia z wadą słuchu / Katarzyna Plutecka.//W: Umiejętności komunikacyjne osób z niepełnosprawnością : teoria, diagnoza, wspomaganie. - Kraków : Akademia Pedagogiczna, 2007. - S. 61-67, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 232029
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 33071
  76. Kompetencje nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w zakresie pracy z uczniami zdolnymi / Beata Dyrda.//W: Nauczyciel wczesnej edukacji w kontekście zmian edukacyjnych. - Łódź : Uniwersytet Łódzki, 2009. - S. 128-134
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 235709
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 39861
  77. Kompetencje nauczyciela w pracy z uczniami zdolnymi - wybrane wyniki badań empirycznych nad edukacyjnym wspieraniem rozwoju uczniów zdolnych / Beata Dyrda.// Chowanna. - T. 2 (2013), s. 245-261
  78. Koncepcje, modele i możliwości pracy z uczniem zdolnym / Marta Bolińska.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2018/2019, nr 3, s. 7-19
  79. Kształcenie zdolnych czy rozwijanie zdolności? : o dwóch stronach tej samej monety / Maciej Karwowski.// Psychologia w Szkole. - 2011, nr 1, s. 86-94
  80. Kultura szkoły sprzyjająca rozwojowi twórczego potencjału dziecka / Agata Cudowska.// W: Pedagogika wczesnoszkolna : rekonstrukcja kluczowych problemów. - Toruń : Adam Marszałek, 2017. - S. 181-194
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 246398; CzytR 246397
    Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 50411; BKWyp 50206
    Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 37721
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 67625; BMWyp 67279
  81. Liga mistrzów...matematyki / Irena Dominik, Zofia Lewandowska.// Edukacja i Dialog. - 2013, nr 5/6, s. 50-53
  82. "Mamo chcę się uczyć języka angielskiego" - asynchroniczny rozwojowo, uzdolniony językowo uczeń klasy I w procesie kształcenia z zakresu języka angielskiego / Kinga Lisowska. - 2023.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2023, nr 6, s. 38-47
  83. Mentoring w pracy z uczniem zdolnym / Katarzyna Wasilewska-Ostrowska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 2, s. 95-105
  84. Metody i techniki pracy z uczniem zdolnym / Anna Kałuba-Korczak.// Głos Pedagogiczny. - 2011, grudzień, s. 4-7
  85. Metody pracy z dzieckiem zdolnym / Katarzyna Tatol.// Głos Pedagogiczny. - 2010, czerwiec, s. 46-47
  86. Metody pracy z uczniem zdolnym / Janusz Kawa.// W: Metody i formy pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i społecznych - perspektywa life span. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2017. - S. 95-108
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 247359
  87. Między zdolnościami a kłopotami. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych / Marta Bolińska.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2018/2019, nr 3, s. 20-30
  88. Możliwości zaspokojenia potrzeby samorealizacji uczniów zdolnych w szkole / Małgorzata Stańczak.//W: Edukacja wobec tożsamości społecznej. - Gdańsk : "Harmonia", 2008. - S. 431-436, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 233039
  89. Mógłby, ale nie może - o zdolnym dziecku bez osiągnięć / Aleksandra Godlewska.// Życie Szkoły. - 2014, nr 5, s.28-29
  90. Na tropie pomysłu : propozycje ćwiczeń dla przyszłych noblistów / Agnieszka Olejarz.// Biblioteka w Szkole. - 2013, nr 4, s. 19-21
  91. Nagrody i kary jako oddziaływania wychowawcze rodziców zdolnych dzieci / Joanna Łukasiewicz-Wieleba.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 10, s. 25-38
  92. Narcyz - dramat udanego dziecka / Iwona Jędrusik.// Remedium. - 2014, nr 1, s. 5-7
  93. Nauczyciel edukacji początkowej a uczeń zdolny - wokół problemu (nie)kompetencji / Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 4, s. 13-21
  94. Nauczyciel ucznia uzdolnionego matematycznie / Mariola Frontczak [i in.].// W: Diagnozy edukacyjne : dorobek i nowe zadania : XX Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, Gdańsk, 18-20 września 2014 r. - Kraków : Grupa Tomami, 2014. - S. 429-437
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 243343
  95. Nauczyciel ucznia zdolnego / Katarzyna Barszczak.// Wychowawca. - 2014, nr 9, s. 24-25
  96. Nauczyciel w roli szkolnego lidera wspierającego zdolności i uzadolnienia uczniów / Beata Dyrda.//W: Przywództwo edukacyjne w szkole i jej otoczeniu. - Warszawa : "Difin", 2011. - S. 157-171, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 238729; WypRz 238547; CzytR 237496
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 60299
  97. Nauczycielskie atrybucje zdolności do matematyki uczniów i uczennic / Dorota Turska, Urszula Oszwa.// Kwartalnik Pedagogiczny. - 2017, nr 2, s. 25-40
  98. Naznaczeni nieprzeciętnością : o twórcach i twórczości w szkole / Elżbieta Piątek.//W: Twórczość i tworzenie w edukacji polonistycznej. - Kraków : "Universitas", 2012. - S. 64-81
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 239628
  99. Nieidealny uczeń zdolny / Kinga Chojnacka, Weronika Sobczak, Weronika Syska.// Remedium. - 2016, nr 11, s. 14-15
  100. (Nie)zwyczajni : tworzenie warunków do rozwoju zdolności w najbliższym środowisku dziecka / Teresa Kosiarek. - 2020.// Meritum. - 2020, nr 1, s. 10-17
  101. O mistrzach uczniów zdolnych / Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka.// W: Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T. 3, Mistrz i uczeń w cyberprzestrzeni. - Kraków : "Impuls", 2018. - S. 55-71
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 247667; CzytR 247257
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 47396
  102. O niektórych mitach na temat uczniów zdolnych / Maria Ledzińska.// Psychologia w Szkole. - 2015, nr 5, s. 13-21
  103. Obraz kreatywnego i idealnego ucznia w poglądach nauczycieli / Józefa Bałachowicz. - 2019.// W: Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. - Kraków : "Impuls", 2019. - S. 157-179
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 248639
  104. Obszary i zakres wsparcia rozwoju zdolności uczniów w szkole / Teresa Giza.// Problemy Wczesnej Edukacji. - 2008, nr 1, s. 101-107
  105. Od czego zależą sukcesy szkolne uczniów? : (praca z uczniami zdolnymi) / Bogdan Urbanek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 2, s. 107-119
  106. Odkrywamy talenty przyszłości / Noemi Joanna Zasada.// Edukacja i Dialog. - 2015, nr 3-4, s. 77-79
  107. Odkrywanie talentów : praca z dziećmi w wieku 6-10 lat / Aleksandra Karasowska.// Świat Problemów. - 2015, nr 6, s. 9-12
  108. Orientacje życiowe twórczych i odtwórczych uczniów / Alicja Ostrowska.// W: Pedagogika wczesnoszkolna : rekonstrukcja kluczowych problemów. - Toruń : Adam Marszałek, 2017. - S. 250-265
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 246398; CzytR 246397
    Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 50411; BKWyp 50206
    Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 37721
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 67625; BMWyp 67279
  109. Pedagog zdolności w stronę rozwiązań modelowych / Ilona Drapała.// Edukacja i Dialog. - 2013, nr 5/6, s. 22-26
  110. Pedagogiczne zagadnienia pracy z uczniem zdolnym na poziomie szkoły podstawowej / Kazimierz Ostrowski. - 2019. // Wychowanie na co Dzień. -. - 2019, nr 6, s. 10-17
  111. Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych / Eugeniusz Piotrowski.//W: Pedagogika specjalna : praca zbiorowa. - Poznań : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, 2005. - S. 327-343, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 228840
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 55005; BMWyp 56331; BMWyp 55455; BMCzy 55004
  112. Perspektywy edukacji dziecka w świecie alternatywnych trendów i wyborów / Monika Frania.// Chowanna. - 2018, t. 1, s. 21-34
  113. Piosenki i inne dźwięki, czyli o pobudzaniu talentów u słuchowców / Agnieszka Szpilt.// Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 3, s. 93-103
  114. "Płeć matematyki". Zróżnicowania osiągnięć ze względu na płeć wśród uzdolonionych uczniów / Alicja Zawistowska.// Studia Socjologiczne. - 2013, nr 3, s. 75-95
  115. Poczucie własnej skuteczności w rozwijaniu zdolności i uzdolnień uczniów w narracjach nauczycieli twórczości / Monika Modrzejewska-Świgulska.// Chowanna. - T. 2 (2014), s. 197-214
  116. Podejście tutorskie w pracy z uczniami o szczególnych uzdolnieniach / Kinga Białek. - 2020.// Meritum. - 2020, nr 1, s. 18-27
  117. Polimorficzność motywacji osób twórczych : implikacje pedagogiczne / Aneta Bartnicka-Michalska.// Kwartalnik Pedagogiczny. - 2015, nr 3, s. 34-52
  118. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów szkoły podstawowej / Justyna Bujak.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2015, nr 10, s. 20-28
  119. Postawy rodziców a rozpoznawanie i rozwijanie zdolności dzieci / Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Alicja Baum.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2015, nr 4, s. 48-58
  120. Postrzeganie relacji i postaw rodzicielskich przez uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak. - 2019.// W: Psychospołeczne konteksty relacji rodzinnych. - Warszawa : "Difin", 2019. - S. 56-73
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 247934
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 67757
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 38651
  121. Postrzeganie własnej rodziny przez uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi = High achieving students' perceptions of the family / Andrzej E. Sękowski, Sylwia Gwiazdowska-Stańczak. - 2019. // Przegląd Psychologiczny. - T. 62, nr 2 (2019), s. 249-283
  122. Potrzeby uczniów szczególnie uzdolnionych / Marta Herzog, Weronika Loch, Martyna Tomczak.// Remedium. - 2016, nr 2, s. 24-25
  123. Pozostawiony samemu sobie : rozmowa o najczęściej popełnianych błędach przez rodziców i nauczycieli wobec uzdolnionych dzieci / Wiesława Limont ; rozm. przepr. Kamila Sekułowicz.// Głos Pedagogiczny. - 2011, grudzień, s. 8-11
  124. Praca nauczyciela z uczniem zdolnym w szkole podstawowej / Magda Jaskulska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 2, s. 20-27
  125. Praca z dzieckiem zdolnym / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 6, s. 45-50
  126. Praca z uczniem uzdolnionym informatycznie / Zofia Skoneczna.//W: Uczeń wobec wyzwań współczesności. - Łódź : Uniwersytet Łódzki, 2010. - S. 267-274, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 238810
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 41711
  127. Praca z uczniem uzdolnionym muzycznie / Krystyna Juszyńska.//W: Uczeń wobec wyzwań współczesności. - Łódź : Uniwersytet Łódzki, 2010. - S. 159-169, bibliogr.
    w.
  128. Praca z uczniem wybitnie zdolnym : indywidualny program lub tok nauki / Dorota Zając.// Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 10, s. 27-30
  129. Praca z uczniem wybitnie zdolnym / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 10, s. 44-48
  130. Praca z uczniem zdolnym ruchowo ma lekcji WF / Ewa Brzozowska-Wicherek. - 2019.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2019, nr 6, s. 5-9
  131. Praca z uczniem zdolnym w edukacji wczesnoszkolnej / Anna Jakubowicz-Bryx. - 2021.// W: Edukacja dziecka szansą na budowę kapitału społecznego. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021. - S. 126-143
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 249408
    Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 50764
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68235
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 363 U
  132. Prawdy i mity o nauczaniu ucznia zdolnego, czyli co ułatwia, a co utrudnia pracę nauczyciela / Edyta Bugaj-Brauze, Magdalena Nadolska.// W: Ucząca się szkoła : od rozwoju jednostek do rozwoju wspólnoty. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 253-270
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 243927; CzytR 243926
  133. Problemy dzieci matematycznie uzdolnionych : wyniki badań, interpretacje i wnioski oraz rozpaczliwe wołanie o lepsze traktowanie tych dzieci w szkołach / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.// W: Alternatywy w edukacji. - Kraków : "Impuls" ; Rzeszów : Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, 2018. - S. 191-216
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 247663
  134. Problemy rodzinne a rozpoznawanie dziecięcych zainteresowań i zdolności / Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Alicja Baum.// Praca Socjalna. - 2013, nr 4, s. 66-89
  135. Proces kształtowania zdolności jako proces wychowania / Piotr Petrykowski. - 2017.// Wychowanie na co Dzień. - 2017, nr 6, s. 3-7
  136. Proces socjalizacji pierwotnej i wtórnej a jakość dzieciństwa twórczych dzieci w młodszym wieku szkolnym / Tymoteusz Ławecki, Klaudia Żernik. - 2019.// Wychowanie na co Dzień. - 2019, nr 1-2, s. 41-43
  137. Program pracy z uczniem zdolnym na zajęciach koła bibliologicznego / Agnieszka Staniak.// Biblioteka w Szkole. - 2018, nr 7-8, wkł. Biblioteka Centrum Informacji, nr 3, s. 24-27
  138. Projekt zajęć dla uczniów uzdolnionych / Katarzyna Pluta.// Nauczanie Początkowe. - 2012/2013, nr 3, s. 86-93
  139. Projekty edukacyjne w kształceniu dzieci zdolnych na lekcjach języka polskiego / Małgorzata Boraczyńska.// Polski w Praktyce. - 2012, nr 6, s. 9-11
  140. Przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniem zdolnym / Krzysztof Niewiadomski.//W: Kształcenie kandydatów na nauczycieli. - Kielce : Akademia Świętokrzyska, 2006. - S. 323-328
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 232574
  141. Przygotowanie nauczycieli przedszkoli oraz edukacji wczesnoszkolnej do rozpoznawania w grupie rówieśniczej dzieci zdolnych / Samanta Derwich-Zdybel.// Szkoła Specjalna. - 2016, nr 1, s. 5-16
  142. Przykłady technik kształcenia na odległość w pracy z uczniem o szczególnych zdolnościach językowych / Beata Gałan.// W: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 2. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2013. - S. 103-111
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 244034
    Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 49609
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 62214
  143. Psychologia mądrości - w trosce o integralny rozwój uczniów zdolnych / Andrzej Sękowski, Tomasz Knopik.// Chowanna. - T. 2 (2014), s. 94-110
  144. Refleksje wokół dziecięcej twórczości literackiej w czasie pandemii / Monika Gryboś.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2021/2022, nr 2, s. 97-110
  145. Relacje interpersonalne uczniów zdolnych w młodszym wieku szkolnym / Beata Dyrda, Elżbieta Wiśniewska.//W: Niektóre obszary pracy opiekuńczo-wychowawczej i edukacyjnej szkoły oraz środowiska lokalnego. - Kraków : "Impuls", 2007. - S. 69-87, bibliogr.
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 232613
    Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 46517
    Filia Leżajsk Sygnatura: BLżWy 33593
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 57625
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 38456
  146. Rezultaty w nauce i kreatywność uczniów różniących się zdolnościami w percepcji nauczycieli / Maciej Karwowski.// Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia. - Vol. 18 (2005), s. 93-107, bibliogr.
  147. Rola rodziny w rozwoju zainteresowań i zdolności dziecka : (ze szczególnym uwzględnieniem zdolności matematycznych) / Ewa Mentel.//W: Rodzina - historia i współczesność. - Kraków : "Impuls", 2005. - S. 423-433
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: WypRz 229167; CzytR 229166
  148. Specyficzne i specjalne potrzeby edukacyjne / Anna I. Brzezińska, Sławomir Jabłoński, Beata Ziółkowska.// Edukacja. - 2014, nr 2, s. 37-52
  149. Sprawność językowa dzieci ośmioletnich : porównanie zdolności językowych dziewcząt i chłopców w normie intelektualnej / Marta Adamczyk-Borucka.// Szkoła Specjalna. - 2013, nr 4, s. 270-279
  150. Stymulowanie rozwoju informatycznego ucznia zdolnego / Małgorzata Rostkowska. - 2020.// Meritum. - 2020, nr 1, s. 101-106
  151. Stymulowanie rozwoju zdolności matematycznych u dzieci w szkole podstawowej / Małgorzata Marmola.// W: Opieka jako kategoria wychowawcza : metody i formy stymulacji dzieci i młodzieży w rodzinie i środowisku lokalnym. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016. - S. 285-294
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 245825
    Filia Łańcut Sygnatura: BŁWyp 37598
    Filia Mielec: Sygnatura: BMWyp 67123
    Filia Sędziszów Sygnatura: BSdzW 46702
  152. Trudności w przystosowaniu emocjonalno-społecznym dzieci uzdolnionych / Tatiana Jewsiejewa. - 2021.// W: Edukacja dziecka szansą na budowę kapitału społecznego. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021. - S. 193-204
    Biblioteka Rzeszów Sygnatura: CzytR 249408
    Filia Kolbuszowa Sygnatura: BKWyp 50764
    Filia Mielec Sygnatura: BMWyp 68235
    Filia Strzyżów Sygnatura: BStWy 363 U

 

 

 

 

Rzeszów, 12.10.2023 r.

oprac. Izabela Tomoń-Bąk, Jolanta Nizicka
na podstawie zbiorów PBW w Rzeszowie

Autor: Izabela Tomoń-Bąk, Jolanta Nizicka