Wychowanie do wartości w szkole (bibliografia w wyborze 2015-2019)

Rzeszów

Wychowanie do wartości w szkole
(bibliografia w wyborze 2015-2019)

Książki:

  1. Dobro i zło w wychowaniu dziecka. T. 1, Ku dobru / Red. Michał Głażewski, Bożena Muchacka. - Kraków : "Impuls", 2017.
    Sygn. BMWyp 67350, WypRz 248151, CzytR 246946
  2. Dobro i zło w wychowaniu dziecka. T. 2, Przeciw złu / Red. Michał Głażewski, BożenaMuchacka. - Kraków : "Impuls", 2017.
    Sygn. WypRz 248152, CzytR 246947, BMWyp 67351,
  3. Edukacja : korzenie, źródła, narracje / Aleksander Nalasowski. - Kraków : "Impuls", 2017.
    Sygn. BŁWyp 37668
  4. Kształcenie charakteru - brakujące ogniwo wychowania / Katarzyna Pawełek. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2019.
    Sygn. BMWyp 67820, BSdzW 47915
  5. Kształcenie, moralność, demokracja : teorie i koncepcje wychowania i kształcenia moralno-etycznego i ich związki z etyką i polityką / Dietrich  Benner, Dariusz Stępkowski, Alexander von Oettingen, Zghenmei - Warszawa : Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2018.
    Sygn. BStWy 38394
  6. Ku życiu wartościowemu : idee, koncepcje, praktyki. T. 1, Idee - koncepcje / Maria Czerepaniak-Walczak, Joanna Madalińska-Michalak, Bogusław Śliwerski. - Kraków : "Impuls", cop. 2018.
    Sygn. CzytR 246962
  7. Ku życiu wartościowemu : idee, koncepcje, praktyki. T. 2, Koncepcje - praktyki / Red. Wioletta Teresa Danilewicz, Jerzy Nikitorowicz, Mirosław Sobecki. - Kraków : "Impuls", Cop. 2018.
    Sygn. CzytR 246963
  8. Literatura i inne sztuki w przestrzeni edukacyjnej dziecka / Alicja Ungeheuer-Gołąb. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016.
    Sygn. BSdzW 46700, WypRz 246459, CzytR 246458
  9. Młodzież wobec wartości i osób z niepełnosprawnością ruchową / Magdalena Wędzińska. -  Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2018.
    Sygn. WypRz 248033, BŁWyp 38102
  10. Społeczne role dziadków w procesie socjalizacji wnuków / Anna Przygoda. - Toruń : "Adam Marszałek", 2015.
    Sygn. BMWyp 66500
  11. Wartości w edukacji szkolnej : lektury szkolne i blog jako nośnik wartości / Bożena - Sandomierz : Wyższa Szkoła Humanistyczno-Przyrodnicza, 2019.
    Sygn. WypRz 247977
  12. Z dzieckiem w świat wartości / Irena Koźmińska, Elżbieta Olszewska. - Warszawa : Prószyński Media, 2018.
     Sygn. WypRz 248064
  13. Życie wartościowe w perspektywie aksjologii pedagogicznej / Red. Agata Cudowska. - Gdańsk : "Katedra", 2018.
    Sygn. WypRz 247976

 Artykuły:

  1. Aksjologia w edukacji polonistycznej a rewolucja technologiczna / Dominika Dworakowska.// Wychowawca. - 2017, nr 5, s. 15-17
  2. Aksjologiczne podstawy dobrostanu w wymiarze indywidualnym i społecznym / Agata Cudowska.// W: Ku życiu wartościowemu : idee - koncepcje - praktyki. T. 1, Idee - Koncepcje. - Kraków : "Impuls" 2018. - S. 253-266
    Sygn. CzytR 246962
  3. Aksjologiczne "pułapki" współczesnej edukacji / Janusz Mastalski.// Wychowanie na co Dzień. - 2015, nr 4, s. 3-8
  4. Być przyzwoitym człowiekiem / Anna Satel.// Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 12, s. 65-67
  5. "Co jest dla nas ważne" - wprowadzenie w świat wartości / Izabela Łącka, Joanna Kiszka.// W: Wychowanie w praktyce szkolnej : scenariusze godzin wychowawczych dla klas IV-VI szkoły podstawowej. - Warszawa : "Difin", 2016. - S. 56-67
    Sygn. BŁWyp 37255, BStWy 97 U, BSdzW 46423, WypRz 245113, CzytR 245439
  6. Co jest dobre, a co złe?: o rozwoju dziecięcej moralności / Karolina Morawska.// Życie Szkoły. - 2015, nr 4, s. 22-25
  7. Codzienność szkolna na scenie - scena w szkolnej codzienności / Kinga Sobieszczańska.// Wyzwania szkolnej codzienności : Challenges of School Everyday Life. - Kraków : Ignatianum" , "WAM". - S. 177-191
    Sygn. CzytR 244881
  8. Cyberbezpieczeństwo a odpowiedzialność dzieci i młodzieży / Paulina Dubiel-Zielińska, Piotr Zieliński.// W: Cyberbezpieczeństwo dzieci i młodzieży : realny i wirtualny problem polityki bezpieczeństwa. - Warszawa : "Difin", 2017. - S. 49-56
    Sygn. BStWy 174 U, BŁWyp 37939, BMWyp 67503, WypRz 246720, CzytR 246719
  9. Czas bycia dzieckiem wypełniany znaczeniem nauki i wypoczynku / Katarzyna Segiet.// W: Ku życiu wartościowemu : idee, koncepcje, praktyki. T 2, Koncepcje - Praktyki. - Kraków : "Impuls", 2018. - S. 153-191
    Sygn. CzytR 246963
  10. Dlaczego normy i wartości są potrzebne? / Kaja Chojnacka.// Remedium. - 2017, nr 3, s. 13
  11. Dlaczego wartości? / Tomasz Garstka.// Głos Nauczycielski. - 2015, nr 1-2, s. 20
  12. Do czego wychowujemy dzieci i młodzież? / Małgorzata Łoskot.// Polonistyka. - 2016, nr 6, s. 35-37
  13. Do czego wychowujemy dzieci i młodzież? Oto jest pytanie! / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 10, s. 4-7
  14. Dobro czyń cały rok! / Anna Kałuba-Korczak.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2016, nr 10, s. 3-7
  15. Dobro i zło w przekonaniach dzieci siedmio-, dziewięcioletnich / Bożena Muchacka, Katarzyna Żądło.// W: Dobro i zło w wychowaniu dziecka. T. 2, Przeciw złu. - Kraków : "Impuls", 2017. - S. 39-51
    Sygn. WypRz 248152, CzytR 246947, BMWyp 67351
  16. Drogowskaz - wychowanie do wartości : program zajęć z elementami biblioterapii / Monika Dzwolak-Grubarek.// Biblioterapeuta. - 2017, nr 2, s. 19-41
  17. Dydaktyczne, wychowawcze i terapeutyczne właściwości bajek / Dorota Domagała.// W: Filozoficzne implikacje w pedagogice : o sensie życia, edukacji i wychowaniu. - Kraków : "Difin", 2015. - S. 215-233
    Sygn. CzytR 245333
  18. Dydaktyka wartości / Patrycja Woźniak.// Edukacja i Dialog. - 2016, nr 11-12, s. 46-51
  19. Edukacja formalna, pozaformalna i nieformalna : wzajemne związki / Stefan M. Kwiatkowski.// W: Ku życiu wartościowemu : idee - koncepcje - praktyki. T. 1, Idee - Koncepcje. - Kraków : "Impuls" 2018. - S. 75-89
    Sygn. CzytR 246962
  20. Edukacja matematyczna z perspektywy aksjologiczno-teleologicznej / Barbara Pieronkiewicz.// Edukacja. - 2017, nr 1, s.55-66
  21. Ile warte są wartości? / Dominika Stadnicka-Strzembosz.// Wychowawca. - 2015, nr 12, s. 5-7
  22. Jak uczyć o wartościach / Jacek Królikowski.// Dyrektor Szkoły. - 2018, nr 6, s. 23-27
  23. Jednostka i wspólnota wobec pytania o wartości : tradycje, możliwości, zmiany / Mirosława Nowak-Dziemianowicz.// W: Ku życiu wartościowemu : idee - koncepcje - praktyki. T. 1, Idee - Koncepcje. - Kraków : "Impuls" 2018. - S. 175-202
    Sygn. CzytR 246962
  24. Jest taki kwiat : scenariusz dla szkół podstawowych / Maria Kozar.// Wychowawca. - 2018, nr 4, s. 30-31
  25. Kalendarz nie (znanych) uroczystości na co dzień - czyli twórczo świętować nie tyko od święta / Aldona Rumińska-Szalska.// Wychowanie na co Dzień. - 2016, nr 1, wkł. s. I-IV
  26. Każdy jest ważny : konspekt zajęć dla uczniów nauczania zintegrowanego / Dominika Kapłańska.// Wychowawca. - 2015, nr 12, s. 31
  27. Każdy może się zmienić : praca z utworem "Bad Guys". "Ekipa złych" Aarona Blabeya / Joanna Kostrzewa.// Sygnał. - 2019, nr 8, s. 31-32
  28. Kim był śp. Antoni Zięba? / Teresa Król, Jolanta Tęcza-Ćwierz.// Wychowawca. - 2018, nr 6, s. 5-6
  29. Korczakowski duch / Agnieszka Reifland.// Wychowawca. - 2019, nr 1, s. 28-29
  30. Korczakowskie wychowanie do wartości / Alicja Janiak.// Wychowawca. - 2017, nr 11, s. 16-17
  31. Kryzys wartości czy kryzys człowieka XXI wieku / Marian Nowak.// W: Ku życiu wartościowemu : idee - koncepcje - praktyki. T. 1, Idee - Koncepcje. - Kraków : "Impuls" 2018. - S. 91-110
    Sygn. CzytR 246962
  32. Książka obrazkowa jako katalizator wartości w literaturze dla młodego odbiorcy na przykładzie książek Iwony Chmielewskiej / Elżbieta Kruszyńska.// W: Literatura i inne sztuki w przestrzeni edukacyjnej dziecka. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016. - S. 321-329
    Sygn. BSdzW 46700, WypRz 246459, CzytR 246458
  33. Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości / Wiesława Mądrowska.// Monitor Dyrektora Przedszkola. - 2016, nr 12, s. 4-9
  34. Kultura konsumpcyjna jako kontekst refleksji i praktyki pedagogicznej / Mateusz Mazurek.// Kwartalnik Pedagogiczny. - 2018, nr 1, s. 105-119
  35. Literatura z inspiracji chrześcijańskiej jako czynnik wychowania do wartości w rodzinie / Wiesław Setlak.// W: Etyka, rodzina, społeczeństwo. T. 1. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016. - S. 204-214
    Sygn. CzytR 245831
  36. Magiczny świat Leokadii / Marlena Wrońska.// Przedszkolne ABC : magazyn dla wychowawców i rodziców. - 2017, nr 2, s. 18-19
  37. Mając w myślach świat / Dominika Stadnicka-Strzembosz.// Wychowawca. - 2016, nr 7-8, s. 8-9
  38. Mapa etyczna szkoły / Jarosław Kordziński.// Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 11, s. 68
  39. Mądrzy Cyfrowi / Irena Koźmińska.// Sygnał. - 2018, nr 7, s. 54-55
  40. Media w służbie człowiekowi / Patrycja Woźniak.// Wychowawca. - 2015, nr 11, s. 5-7
  41. Mieć czy być? / Magdalena Goetz.// Głos Pedagogiczny. - 2018, nr 6, s. 28-31; 33-34
  42. Między wartościami : pedagogiczny spacer po linie / Klemens Stróżyński.// Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 9, s. 59-61
  43. Międzygeneracyjna transmisja wartości w rodzinach polskich w Drugiej Rzeczypospolitej w kontekście ideologii wychowawczej państwa w latach 1918-1939 / Agata Samsel.// W: Rodzina w Europie na przełomie XIX i XX wieku. - Wrocław : Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, 2015. - S. 51-82
    Sygn. CzytR 246423
  44. Misja wychowawcy w procesie samowychowania / Grażyna Stanek-Czerny.// Wychowawca. - 2015, nr 12, s. 25-26
  45. Modele szkolnej edukacji moralnej wobec rozwoju kompetencji moralnych : analiza porównawcza / Mariola Chomczyńska-Rubacha, Krzysztof Rubacha.// Studia Edukacyjne. - Nr 42 (2016), s. 7-28
  46. Nauczyć wybierania dobra : o wychowaniu ku wartościom na przykładzie lektury "Mała Księżniczka" Frances H. Burnett / Urszula Kopeć.// W: Literatura i inne sztuki w przestrzeni edukacyjnej dziecka. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016. - S. 187-195
    Sygn. BSdzW 46700, WypRz 246459, CzytR 246458
  47. (Nie)piśmienność młodzieży jako bariera na drodze ku życiu wartościowemu / Anna Dąbrowska.// W: Ku życiu wartościowemu : idee - koncepcje - praktyki. T. 1, Idee - Koncepcje. - Kraków : "Impuls" 2018. - S. 365-380
    Sygn. CzytR 246962
  48. Nierówności społeczne, edukacja, życie wartościowe / Mirosław J. Szymański.// W: Ku życiu wartościowemu : idee - koncepcje - praktyki. T. 1, Idee - Koncepcje. - Kraków : "Impuls" 2018. - S. 307-318
    Sygn. CzytR 246962
  49. Normy i zasady społeczne w grupie przedszkolnej / Małgorzata Warzkiewicz.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 5, s. 2-6
  50. O potrzebie wychowania do wartości / Martyna Strembska-Kozieł.// Wychowawca. - 2015, nr 12, s. 8-10
  51. O wartości wychowania w degradowanym etycznie społeczeństwie informacyjnym / Bogusław Śliwerski.// W: Edukacja małego dziecka. T 7, Przemiany rodziny i jej funkcji : praca zbiorowa. - Cieszyn : Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego ; Kraków : "Impuls", 2015. - S. 13-25
    Sygn. BMWyp 66470, BKWyp 49610, BMWyp 66589
  52. O wartościach / Danuta Bula.// Wychowawca. - 2015, nr 12, s. 27-29
  53. O wychowanie ku wartościom narodowo-patriotycznym w edukacji szkolnej / Barbara Jaśniewicz.// Meritum. - 2016, nr 3, s. 7-11
  54. O zagrożeniach świata zamkniętego w jednoznacznych opozycjach na podstawie gimnazjalnych wypowiedzi interpretacyjnych / Grażyna B. Tomaszewska.// Edukacja. - 2015, nr 2, s. 58-67
  55. Od prawa narodów do praw kulturowych : wartości Jagiellońskie współcześnie / Leszek Korporowicz.// W: Ku życiu wartościowemu : idee - koncepcje - praktyki. T. 1, Idee - Koncepcje. - Kraków : "Impuls" 2018. - S. 203-214
    Sygn. CzytR 246962
  56. Odpowiedzialność pedagoga jako wartość edukacyjna / Iwona Kozłowska// W: Filozoficzne implikacje w pedagogice : o sensie życia, edukacji i wychowaniu. - Kraków : "Difin", 2015. - S. 111-124
    Sygn. CzytR 245333
  57. Personalistyczne przesłanki edukacji aksjologicznej, czyli jak i po co nauczać o wartościach / Monika Deja.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 7, s. 3-15
  58. Po co dzieciom granice? / Kaja Chojnacka.// Remedium. - 2019, nr 6, s. 2-4
  59. Podaruj dziecku "BYĆ" / Anna Maria Zawadzka.// Charaktery. - 2015, nr 8, s. 72-75
  60. Podróż do Krainy Dobra i Krainy Zła / Agnieszka Opara-Gałgan.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2016, nr 7, s. 52-55
  61. Prawdziwe wartości w życiu człowieka : scenariusz zajęć / Agnieszka Graczyk.// Biblioteka w Szkole. - 2019, nr 2, s. 28-30
  62. Projekt artystyczny w pracy z młodzieżą niedostosowaną : kluczowe kompetencje wychowawcy / Barbara Chojnacka.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2017, nr 7, s. 12-20
  63. Przyjaźń jako wartość w ocenie dzieci / Małgorzata Kwaśniewska, Justyna Cedro.// Nauczanie Początkowe. - 2014/2015, nr 3, s. 36-49
  64. Rady dla rodziców i nauczycieli motywujące dzieci do aktywności kształtującej postawę "dobrego dziecka/przedszkolaka"// Monitor Dyrektora Przedszkola. - 2016, nr 12, s. 28
  65. Radykalizm w wychowaniu / Jan Łysek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 31-42
  66. Rdzeń wychowania szkolnego / Klemens Stróżyński.// Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 7, s. 52-58
  67. Restrukturyzacja ekonomiczna a tradycyjny porządek symboliczny górnośląskiej rodziny robotniczej : zmiana modelu / Grzegorz Odoj.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 1, s. 29-47
  68. Rodzina jako wartość i płaszczyzna transformacji wartości / Małgorzata Dubis.// W: Obraz współczesnej rodziny : teoria i badania. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2017. - S.90-100
    Sygn. BKWyp 50159, BLżWy 35517, CzytR 247369
  69. Rodzina nadal najwyższą wartością? : kierunki przemian współczesnej rodziny / Monika Lewicka.// W: Rodzina jako wartość : wzory - modele - redefinicje. - Toruń : "Adam Marszałek, 2015. - S. 38-49
    Sygn. BMWyp 66496, CzytR 243879
  70. Rola baśni w życiu dziecka. Cz. 1, Magia, motywy, wartości moralne / Katarzyna Hryniewicka.// Poradnik Bibliotekarza. - 2018, nr 7-8, s. 14-18
  71. Spójność działań z wartościami / Katarzyna Szczepkowska, Elżbieta Tołwińska-Królikowska.// Dyrektor Szkoły. - 2017, nr 2, s. 76-79
  72. Sprawiedliwość i etyka w kontekście cywilizacyjnym / Tomasz Licak.// Wychowawca. - 2018, nr 2, s. 24-27
  73. Systemowy akcent na kształtowanie postaw i wartości / Monika Sewastianowicz.// Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 9, s. 19-23
  74. Szanse i wyzwania wychowania do wartości w edukacji domowej / Krzysztof Mielnicki.// W: Rodzina w edukacji domowej. - Warszawa : Wydawnictwo i Księgarnia "Gotów" Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży, 2018. - S. 102-115
    Sygn. CzytR 247382
  75. Szkoła miejscem promowania wartości / Anna Klimowicz.// Dyrektor Szkoły. - 2017, nr 2, s. 72-75
  76. Szkoła przestrzenią kształtowania dziecięcego obrazu wartości / Justyna Ryszewska-Banko.// W: Szkoła - kultura - środowisko lokalne. - Toruń : "Adam Marszałek", 2015. - S. 176-187
    Sygn. CzytR 245043
  77. "Sz(ż)ycie na miarę" : scenariusz zajęć z elementami biblioterapii o życiowej mądrości i wartości niematerialnych / Roksana Kociołek.// Biblioteka w Szkole. - 2017, nr 10, dod. Biblioterapia w Szkole, s.12
  78. Świat realny i wirtualny społeczną przestrzenią transmisji międzypokoleniowej / Agnieszka Lasota.// W: Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni informacyjnej. - Kraków : "Impuls", 2016. - S. 43-58
  79. Świat w środku / Ewa Wielgosz.// Wychowawca. - 2016, nr 10, s. 20-21
  80. To, co w życiu ważne : scenariusz lekcji wychowawczej / Marta Majorczyk.// Sygnał. - 2017, nr 9, s. 32-34
  81. Tożsamość, wartości i emocje... / Danuta Sroka.// Edukacja i Dialog. - 2016, nr 7-8, s. 58-61
  82. Uczciwość jak woda / Zbigniew Krajewski.// Wychowawca. - 2015, nr 12, s. 16-17
  83. Uczeń jako osoba : personalizm, czyli antropologiczno-filozoficzna koncepcja człowieka / Patrycja Maria Woźniak.// Edukacja i Dialog. - 2016, nr 5-6, s. 77-80
  84. Uczniowska moralność / Natalia Skipietrow.// Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 7, s. 77-79
  85. Udział nauczyciela wczesnoszkolnego w tworzeniu uczniom warunków do wolności / Agnieszka Głowala.// W: Nauczyciel wczesnej edukacji wobec zmian społeczno-kulturowych. - Łódź : Uniwersytet W poszukiwaniu nowych (meta)modeli edukacji XXI wieku / Janusz Morbitzer.// Studia Edukacyjne. - Nr 50 (2018), s. 8-29
    Sygn. BSdzW 46362, WypRz 245934, CzytR 245641
  86. W poszukiwaniu nowych (meta)modeli edukacji XXI wieku / Janusz Morbitzer.// Studia Edukacyjne. - Nr 50 (2018), s. 8-29
  87. Wartości a program wychowawczy / Katarzyna Szczepkowska, Elżbieta Tołwińska-Królikowska.// Dyrektor Szkoły. - 2017, nr 2, s. 80-83
  88. Wartości a relacje międzyludzkie w wychowaniu w Polsce dawniej i dziś : kontekst kryzysu uchodźczego / Mirosław Sobecki.// W: Ku życiu wartościowemu : idee, koncepcje, praktyki. T 2, Koncepcje - Praktyki. - Kraków : "Impuls", 2018. - S. 91-104
    Sygn. CzytR 246963
  89. Wartości demokratyczne w szkole : krytyczna analiza podstaw programowych kształcenia ogólnego / Violetta Kopińska.// Rocznik Pedagogiczny. - T. 39 (2016), s. 55-67
    Sygn. CzytR 18309
  90. Wartości preferowane przez młodzież / Katarzyna Sygulska.// Wychowawca. - 2015, nr 12, s. 22-24
  91. Wartości w ocenie uczniów szkół ponadpodstawowych : analiza modalnościowo-eksplikacyjna / Marta Zemło.// Kwartalnik Edukacyjny. - 2018, nr 1, s. 40-64
  92. Wartości w pracy wychowawczej / Anna Walska.// Wychowawca. - 2015, nr 12, s. 14-15
  93. Wartość a programy wychowawcze / Katarzyna Szczepkowska, Elżbieta Tołwińska-Królikowska.// Dyrektor Szkoły. - 2017, nr 2, s. 80-83
  94. Wartość pracy w nauczaniu Papieża Franciszka / Tomasz Podlewski.// Wychowawca. - 2019 nr 2, s. 22-23
  95. Ważny przedmiot Wychowanie do życia w rodzinie / Antoni Szymański.// Wychowawca. - 2019, nr 9, s. 17
  96. Wielkość człowieka / Piotr Mazur.// Wychowawca. - 2017, nr 3, s. 18-21
  97. Współczesna opowieść o nastolatkach dla nastolatków / Dorota Koman ; rozm. przepr. Anna Przybył.// Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 12, s. 10-12
  98. Wychowanie - kategoria urzeczywistniania dobra jako wartości uniwersalistycznej, rodzinnej i laborystycznej / Adam Solak, Bożena Muchacka.// W: Dobro i zło w wychowaniu dziecka. T. 1, Ku dobru. - Kraków : "Impuls", 2017. - S. 37-55
    Sygn. BMWyp 67350, WypRz 248151, CzytR 246946
  99. Wychowanie - kategoria urzeczywistniania dobra jako wartości uniwersalistycznej, rodzinnej i laborystycznej / Adam Solak, Bożena Muchacka.// W: Dobro i zło w wychowaniu dziecka. T. 1, Ku dobru. - Kraków : "Impuls", 2017. - S. 37-55
    Sygn. BMWyp 67350, WypRz 248151, CzytR 246946
  100. Wychowanie aksjologiczne dzieci młodszych / Ewa Kobyłecka.// W: Dziedziny wychowania w klasach początkowych / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz i Ewa Kobyłecka. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016. - s. 10-27
    Sygn. BKWyp 49830, BSdzW 46142
  101. Wychowanie do człowieczeństwa : uwagi po Nicei / Zbigniew Kwieciński.// W: Ku życiu wartościowemu : idee - koncepcje - praktyki. T. 1, Idee - Koncepcje. - Kraków : "Impuls" 2018. - S. 23-27
    Sygn. CzytR 246962
  102. Wychowanie do miłości zadaniem współczesnej rodziny / Joanna Lendzion.// W: Etyka, rodzina, społeczeństwo. T. 1. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2016. - S. 99-112
    Sygn. CzytR 245831
  103. Wychowanie do odpowiedzialności / Miłosz Studziński.// Wychowawca. - 2016, nr 7-8, s. 5-7
  104. Wychowanie do wolności i odpowiedzialności jako istotne ogniwo współczesnej profilaktyki społecznej / Karolina Kmiecik-Jusięga.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 6, s.3-8
  105. Wychowanie do wolności w ramach wychowania przez sztukę / Alicja Baluch.// W: Wolność i wyobraźnia w literaturze dziecięcej. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2017. - S. 9-17
    Sygn. BStWy 38089, CzytR 246846
  106. Wychowanie jako poszukiwanie wartości / Urszula Solińska.// Wychowawca. - 2015, nr 12, s. 18-21
  107. Wychowanie patriotyczne w rodzinie / Urszula Tokarska.// Wychowawca. - 2016, nr 11, s. 18-20
  108. Wzrastanie w wartościach narodowych i chrześcijańskich : program lekcji wychowawczych dla szkoły ponadgimnazjalnej lub III klasy gimnazjum / Elżbieta Ciemięga.// Wychowawca. - 2017, nr 6, s. 30-35
  109. Z Miłoszem w świat wartości. Próba przybliżenia sylwetki poety na lekcjach bibliotecznych / Patrycja Erbes, Joanna Haniewska-Tomaszewicz.// W: Dziecko i poezja w kontekście wczesnej edukacji. - Szczecin : Uniwersytet Szczeciński, 2016. - S. 225-240
    Sygn. WypRz 245320, CzytR 245319
  110. Zacznijmy od życzliwości : program Empatico / Agnieszka Straszewska.// Sygnał. - 2019, nr 9, s. 14-17
  111. Zestaw narzędzi dla nauczycieli i rodziców pomocny w kształtowaniu postawy moralnej "prawdziwego przedszkolaka"// Monitor Dyrektora Przedszkola. - 2016, nr 12, s. 26-27
  112. Zmiana potransformacyjna a edukacja : anomijny pragmatyzm jako przestrzeń wychowania / Barbara Galas.// Wychowanie na co Dzień. - 2016, nr 2, s. 3-9
  113. Znaczenie wartości społeczno-moralnych w procesie wychowania dzieci we współczesnej edukacji szkolnej / Agnieszka Kwitok.// W: Dobro i zło w wychowaniu dziecka. T. 1, Ku dobru. - Kraków : "Impuls", 2017. - S.165-181
    Sygn. BMWyp 67350, WypRz 248151, CzytR 246946
  114. Życie wartościowe i wartość życia : sens i znaczenie pojęć w "prywatnych" koncepcjach i jakości życia młodego pokolenia / Ewa Wysocka.// W: Ku życiu wartościowemu : idee, koncepcje, praktyki. T 2, Koncepcje - Praktyki. - Kraków : "Impuls", 2018. - S. 193-208
    Sygn. CzytR 246963


Rzeszów, 05.11.2019 r.
oprac. Bożena Osetkowska-Zajdel
na podstawie zbiorów PBW w Rzeszowie

 

Autor: Bożena Osetkowska-Zajdel