Zastosowania informatyki w dydaktyce. Informatyka w naukach ścisłych

Rzeszów

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka
w Rzeszowie
Wydział Udostępniania Zbiorów

 

 

Zastosowania informatyki w dydaktyce. Informatyka w naukach ścisłych.

(Bibliografia w wyborze za lata 2015-2019)



Książki:

  1. Bawimy się, programując w Scratchu : nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier / Al Sweigart. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2017.
    BŁWyp 37732; BMWyp 67345; BSdzW 46884; WypRz 246570
  2. Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T. 1, Cyfrowa przestrzeń kształcenia / red. Maciej Tanaś, Sylwia Agnieszka Galanciak. - Kraków : "Impuls" 2015.
    BŁWyp 37828; BMWyp 66705; CzytR 244849
  3. Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T. 2, Dylematy społeczności cyfrowej / red. Józef Bednarek, Anna Andrzejewska. - Kraków : "Impuls" 2015.
    BMWyp 66706, CzytR 244850
  4. Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T. 3, Mistrz i uczeń w cyberprzestrzeni / red. Maciej Tanaś, Sylwia Agnieszka Galanciak. - Kraków : "Impuls" 2018.
    BSdzW 47396; CzytR 247257; WypRz 247667
  5. Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T. 4, Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej / red. Jozef Bednarek, Anna Andrzejewska. - Kraków : "Impuls" 2018.
    BMWyp 67536; BSdzW 47411; CzytR 247278
  6. Cyfrowy tubylec w szkole - diagnozy i otwarcia. T. 1, Współczesny uczeń a dydaktyka 2.0 / red. Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. - Toruń : Adam Marszałek 2018.
    BKWyp; 50196 BMWyp 67403; BSdzW 47507; BStWy 38367; WypRz 247874
  7. Cyfrowy tubylec w szkole - diagnozy i otwarcia. T. 2, Nauczyciel a nowe technologie w szkole / red. Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. - Toruń : Adam Marszałek 2018.
    BMWyp 67729; WypRz 247875
  8. Edukacja matematyczna a cywilizacja cyfrowa : podmioty kształcenia wobec wyzwań technologii informacyjnych / Joanna Kandzia. - Warszawa : Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego 2016.
    CzytR 245324
  9. Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach / Elizabeth Ross Hubbell, Matt Kuhn, Howard Pitler. -Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej 2015.
    BKWyp 49573; BKWyp 49574; BLżWy 34799; BLżWy 34715 BŁWyp 37420-1; BMWyp 66523-4; BSdzW 45629-30; BStWy 37339-40; CzytR 243924; WypRz 243925; WypRz 244345
  10. Hello world! : przygoda z programowaniem dla dzieci i absolutnie początkujących / Warren Sande, Carter Sande. - Gliwice : Helion 2017.
    Sygn. WypRz 245923
  1. Innowacje w edukacji w perspektywie jakości kształcenia / Anna Karpińska, Karol Kowalczuk, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk. - Toruń : "Adam Marszałek" 2019.
    Sygn.BŁWyp 38095;BMWyp 67817;CzytR 248027
  2. Magia Ruby : programowanie na wesoło /Eric Weinstein. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2016.
    WypRz 244683
  3. Młodzi giganci programowania : Scratch / Radosław Kulesza. - Gliwice : "Helion" cop. 2018.
    WypRz 247699
  4. Multimedialne wspomaganie kształcenia matematycznego / Anna Rybak. - Opole : "Nowik" 2016.
    BSdzW 45969; WypRz 245372
  5. Nauka programowania z Minecraftem : buduj niesamowite światy z wykorzystaniem mocy Pythona! / Craig Richardson. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe 2016.
    WypRz 245642
  6. Nowe media, technologie i trendy w edukacji : w kierunku mobilności i kształcenia hybrydowego / Monika Frania. - Warszawa : "Impuls" 2017.
    WypRz 246978
  7. Nowe technologie informacyjne w edukacji : niekoniecznie "cyfrowa demencja" / Joanna Adamkiewicz. - Toruń : "Adam Marszałek" 2016.
    WypRz 245268
  8. Python : ćwiczenia praktyczne / Andrzej Kierzkowski, Marek Gawryszewski. - Gliwice : "Helion" 2017.
    BStWy 38084, WypRz 246701
  9. Scratch bez tajemnic : programowanie gier od podstaw /Jakub Porzycki, Urszula Łukasik. - Gliwice : "Helion" cop. 2015.
    WypRz 245949
  10. Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach : przykładowe konspekty i polecane praktyki / Małgorzata Ostrowska, Danuta Sterna. - Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej 2015.
    BKWyp 49571-2; BLżWy 34517-18; BŁWyp 37425-6; BMWyp 66527-8; BSdzW 45679-80; BStWy 37337-8; CzytR 243920; WypRz 243921; WypRz 244344
  11. Uczymy dzieci programowania : przyjazny przewodnik po programowaniu w Pythonie / Byrson Payne. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2018.
    BKWyp 50180
  12. Zrozumieć programowanie /Gynvael - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2017.
    Sygn. BLżWy 35590, WypRz 248141

Artykuły:

  1. "Mobilne" ciągi z GeoGebrą / Magdalena Żołnierczyk.// Matematyka 2017, nr 6, s. 26-28
  2. Aplikacje Google wspomagające proces dydaktyczny / Grażyna Gregorczyk.// Meritum 2015, nr 4, s. 40-47
  3. Aplikacje mobilne jako narzędzie edukacji cyfrowej / Elżbieta Nowak-Pryłowska.// Geografia w Szkole 2017, nr 6, s. 42-46
  4. Blended learning w praktyce / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2016, nr 3, s. 50-53
  5. Byod w praktyce szkolnej / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2015, nr 6, s. 48-51
  6. Ciekawe rodzaje błędów programistycznych / Krzysztof Piecuch.// Delta 2018, nr 2, s. 4-5
  7. Cyfrowe kompetencje pokolenia sieci /Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2017, nr 12, s. 50-53
  8. Czworokąty i okręgi w nowej odsłonie / Magdalena Żołnierczyk.// Matematyka 2018, nr 1, s. 32-34
  9. Czy można zaprzyjaźnić się z Pythonem? / Katarzyna Olędzka, Wanda Jochemczyk.// Meritum 2017, nr 4, s. 43-47
  10. Czy roboty dają Steam - parę? / Jan A. Wierzbicki.// Meritum 2018, nr 4, s. 15-17
  11. Dobra szkoła myślenia : kodowanie / Filip Makowiecki.// Sygnał 2015, nr 11, s. 42-45
  12. Czym jest chmura obliczeniowa i jaki jest jej potencjał? / Grażyna Gregorczyk.// Meritum 2015, nr 4, s. 2-9
  13. Edukacja i technologia : poszerzone spojrzenie / Maciej Marek Sysło.// Nowe Horyzonty Edukacji 2015, nr 3-4, s. 30-42
  14. Edukacja w cyfrowym wymiarze, czyli jak mądrze i skutecznie budować innowacyjną szkołę / Dariusz Stachecki // Meritum 2016, nr 1, s. 75-82
  15. ly : genialna platforma dla nowoczesnych nauczycieli / Agnieszka Halicka.// Biblioteka w Szkole 2019, nr 5, wkł, Biblioteka Centrum Informacji nr 2, s. 8-13
  16. pl / Witold Kranas.// Meritum 2015, nr 4, s. 98-103
  17. Interaktywna lekcja z Nearpodem / Dariusz Stachecki.// EduFakty - Uczę Nowocześnie 2015, nr 35, s. 28-32
  18. Jak nauczyciele wykorzystują technologie komunikacyjne w pracy szkoły? : cyfrowe projektowanie dydaktyczne i teoria Pierra Rabardela w badaniach dydaktycznego potencjału urządzeń mobilnych / Lucyna Kopciewicz.// Problemy Wczesnej Edukacji 2018, nr 2, s. 7-19
  19. Jaki jest pożytek z umiejętności programowania? / Hanna Basaj.// Biblioteka w Szkole 2016, nr 5, wkł. Biblioteka Centrum Informacji nr 2, s. 3-5
  20. Kahoot! / Ewa Wojciechowska.// Sygnał 2017 nr 5, s. 45-48
  21. Kodowanie / Joanna Krzemińska.// Sygnał 2018, nr 3, s. 47-50
  22. Kodowanie na matematyce. Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych: scenariusz lekcji matematyki dla klasy czwartej lub piątej szkoły podstawowej / Joanna Świercz.// Matematyka 2019, nr 3, s. 53-56
  23. Kodowanie w chmurze / Grażyna Chmielewska.// Meritum 2015, nr 4, s. 79-86
  24. Konstrukcja małego dwunastościanu rombowego / Bronisław Pabich.// Matematyka 2018, nr 1, s. 50-51
  25. Mistrz i uczeń w e-Sieci / Agata Aszklar, Joanna Urbańska.// Kwartalnik Edukacyjny 2016, nr 4, s. 35-45
  26. Młody Lean Lider / Joanna Czerska.// Sygnał 2017, nr 11, s. 47-49
  27. Narzędzia dla nauczycieli XXI wieku - wybrane przykłady / Polcyn-Matuszewska Sylwia.// Remedium 2016, nr 3, s. 16-17
  28. Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem platformy LearningApps.org. Cz. 1 / Ewa Palka.// Język Polski w Gimnazjum 2016/2017, nr 3, s. 23-45
  29. Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem platformy LearningApps.org. Cz. 2 / Ewa Palka.// Język Polski w Gimnazjum 2016/2017, nr 4, s. 21-33
  30. Nauczycielskie strony internetowe / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2016, nr 9, s. 54-56
  31. Nauka programowania / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2017, nr 1, s. 56-59
  32. Nauka programowania na iPadzie - od zera do bohatera / Janusz S. Wierzbicki.// Meritum 2017, nr 4, s. 60-68
  33. Nauka przez zabawę : bezpłatne aplikacje internetowe dla nauczycieli / Lidia Pokrzycka.// Nowa Szkoła 2016, nr 8, s. 49-52
  34. Nie tylko statystyka w arkuszu GeoGebry / Magdalena Żołnierczyk.//
    Matematyka 2018, nr 6, s. 38-39
  35. Nowoczesne metody kształcenia dzieci / Sylwia Polcyn.// Remedium 2016, nr 7-8, s. 38-39
  36. Nowoczesne technologie w świecie edukacji : jak wprowadzić, korzystać i... pamiętać o rozwoju ucznia? / Kamila Olga Stępień-Rejszel.// Życie Szkoły 2019, nr 2, s. 50-53
  37. Plecionki z Alhambry / Mirosław Lucjan Majewski.// Matematyka 2018, nr 6, s. 5-13
  38. Pomocnicze wielościany Archimedesa : dwudziestodwunastościan, dwudziestościan ścięty i dwunastościan ścięty / Bronisław Pabich.// Matematyka 2017, nr 4, s. 45-47
  39. Pool Everywhere : efektywne narzędzie do zaangażowania uczniów w lekcję / Magdalena Machowska.// Biblioteka w Szkole 2018, nr 7-8, wkł. Biblioteka Centrum Informacji, s. 15-17
  40. Program "Beginnings of Electronics" w zarządzaniu umiejętnością pracy z obwodami elektrycznymi / Walentyna Szewc.// Fizyka w Szkole 2018, nr 1, s. 30-34
  41. Programowanie w Akademii Khana / Witold Kranas. // Meritum 2017, nr 4, s. 79-82
  42. Programujemy już dziesiątki lat.../ Jan A. Wierzbicki.// Meritum 2017, nr 4, s. 22-25
  43. Programuję samodzielnie / Wanda Jochemczyk, Katarzyna Olędzka.// Meritum 2015, nr 4, s. 52-55
  44. Roboty na matematyce / Anna Świć.// Sygnał 2017, nr 10, s. 44-47
  45. Rozbudzanie uzdolnień programistycznych - warsztaty dla uczniów / Stanisław Szulc.//
    Meritum 2017, nr 3, s. 75-77
  46. Rozszerzona rzeczywistość jako nowoczesne techniczno-informatyczne narzędzie dydaktyczne / Tomasz Warchoł.// Kwartalnik Edukacyjny 2015, nr 4, s. 50-57
  47. Scratch, matematyka i klocki LEGO / Agnieszka Borowiecka.// Meritum 2017, nr 4, s. 26-33
  48. Self-organisation of students activity as a condition of effective electronic educational communication / Dar'â Mihajlova, Nina L'vovna Sungurova .// Kwartalnik Pedagogiczny 2019, nr 1, s. 163-174
  49. Steam - edukacja przyszłości / Marlena Plebańska.// Meritum 2018, nr 4, s. 2-7
  50. Steam-owe lekcje /Katarzyna Trojanowska.// Meritum 2018, nr 4, s. 8-14
  51. Stosowanie infografik na lekcji / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2017, nr 6, s. 58-59
  52. Sukces w 3D / Anna Satel.// Dyrektor Szkoły 2019, nr 3, s. 55
  53. Superkomputery / Paweł Artymowicz.// Delta 2017, nr 7, s. 15
  54. Technotrendy w edukacji / Karolina Zioło-Pużuk.// Dyrektor Szkoły 2018, nr 1, s. 50-53
  55. Tik tak! / Maciej Danieluk.// Sygnał 2018, nr 7, s. 12-14
  56. Uczenie przy pomocy chmury / Ewa Ostarek.// Życie Szkoły 2018, nr 9, s. 36-41
  57. Uczenie się w cyfrowym świecie / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2016, nr 7, s. 38-40
  58. W poszukiwaniu środowiska do nauki programowania - poza Scratchem / Witold Kranas.// Meritum 2017, nr 4, s. 39-42
  59. Webinaria w szkole / Sylwia Matuszewska-Polcyn.// Remedium 2017, nr 4, s. 30-31
  60. Wybrane technologie informacyjne dla edukacji : zarys problematyki / Waldemar Furmanek.// Nowe Horyzonty Edukacji 2016, nr 1, s. 15-21
  61. Wykorzystanie aplikacji multimedialnych na zajęciach edukacyjnych / Izabela Breguła.// Życie Szkoły 2018, nr 2, s. 2-7
  62. Wykorzystanie e-learningowej platformy : Moodle w procesie edukacyjnym / Walentyna Szewc.// Fizyka w Szkole 2017, nr 3, s. 32-39
  63. Wykorzystanie narzędzi technologicznych do tworzenia własnych materiałów do pracy / Ostarek Ewa.// Życie Szkoły 2018, nr 4, s. 38-42
  64. Wykorzystanie robotów w edukacji / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2018, nr 2, s. 44-47
  65. Wykorzystanie tabletów na lekcji / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2015, nr 11, s. 56-59
  66. Wykorzystanie technologii interaktywnych / Dorota Janczak.// Dyrektor Szkoły 2017, nr 2, s. 55-57
  67. Z robotem w szkolnej ławce / Anna Maria Bowtruczuk.// Sygnał 2017, nr 7, s. 42-45
  68. YouTube w edukacji / Sylwia Polcyn.// Remedium 2017, nr 3, s. 30-31
  69. Zakodowani na przyrodę / Ewa Wojciechowska.// Sygnał 2017, nr 9, s. 43-46
  70. Zaniechany potencjał technologii : esej o wędrówkach TIK po obrzeżach edukacji / Stanisław Dylak.// Edukacja i Dialog 2016, nr 5-6, s. 14-25
  71. Zaprogramować swoją przyszłość : informatyka i programowanie w szkole od pierwszej klasy po ostatnią / Maciej Marek Sysło.// Głos Nauczycielski 2017, nr 24, s. 14-15
  72. Zaprogramuj przyszłość z grą Scottie Go! / Anna Grzybowska.// Głos Nauczycielski 2019, nr 21, s. 17
  73. Zastosowanie programu HyperChem w nauczaniu fizyki i chemii / Walentyna Szewc.// Fizyka w Szkole 2016, nr 4, s. 16-18

 

 

 

 

Rzeszów, 25.11.2019 r.

oprac. Małgorzata Mika-Zarębska

na podstawie zbiorów PBW w Rzeszowie

Autor: Małgorzata Mika-Zarębska