Publikacje zwarte
- Autyzm : od badań mózgu do praktyki psychologicznej / Ewa Pisula. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015, sygn. TCz 106382, SG 60223
- Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. - Gdańsk : "Harmonia", 2010 sygn. TG 98636, SG 54722
- Autyzm : wyjaśnienie tajemnicy / Uta Frith ; przekł. Mikołaj Hernik, Grzegorz Krajewski. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015, sygn. NG 57534
- Autyzm : zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu, ich diagnozowanie i terapia oraz zalecenia dla rodziców / Robert Melillo ; przekł. Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017, sygn. TG 110192, SG 61299
- Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju : skala oceny zachowań autystycznych / Jacek J. Błeszyński. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2011 sygn. TG 99704, SG 55433, NG 54164
- Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wyd. 4. - Kraków : "Impuls", 2007 sygn. TG 90246
- Autyzm i dieta : o czym warto wiedzieć / Rosemary Kessick ; [tł. Sylwia Kuchta]. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2010 sygn. TG 99162
- Autyzm i zespół Aspergera / Claire Grand ; [przekł. Andrzej Bilik]. - Warszawa : "Studio Emka", 2012 sygn. SG 57236, NG 5579, TCz 102965
- Autyzm jako zaburzenie metabolizmu : wskazówki dotyczące interwencji dietetycznej / Paul Shattock, Paul Whiteley & Linda Todd ; [tł. Grażyna Zawada]. - Kraków : Krajowe Towarzystwo Autyzmu, 2009 sygn. TG 102789
- Autyzm na co dzień : ponad 150 sprawdzonych sposobów postępowania z dzieckiem ze spektrum autyzmu / Alyson Beytien ; tł. Joanna Bilmin-Odrowąż. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2018, sygn. TG 111097, NG 59580
- Autyzm od wewnątrz : przewodnik / Hilde De Clercq ; tł z przekł. ang. Krystyna Alicja Sip. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna" : Fundacja "Synapsis", 2007 sygn. TG 93193
- Autyzm w pigułce : przyczyny, diagnoza, terapie, leczenie : przegląd zwięzły i prosty / zebr. i oprac. Ewa Niezgoda. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", [2017], sygn. TG 110436, SG 61443
- Czy moje dziecko ma autyzm? : jak rozpoznać najwcześniejsze oznaki autyzmu / Osnat Teitelbaum, Philip Teitelbaum ; przekł. Sylwia Pikiel. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2012 sygn. SG 56770, TG 102252
- Dynamika rozwoju chłopca z autyzmem : sześć etapów terapii : jak żyć z chorobą / Hanna Olechnowocz, Felicyta Krawczyk. - Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej, 2012 sygn. TG 101936
- Dzieci z głodującymi mózgami : przewodnik terapii medycznych dla chorób spektrum autyzmu / Jacquelyn McCandless ; przy współudziale: Teresy Binstock [i in. ; tł. Kornel Zdanowski]. - Wyd. 3, 1 w jęz. pol. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2007 sygn. TG 102788
- Dzieci z zaburzeniami łączonymi : ADHD, trudności w nauce, zespół Aspergera, zespół Touretta, depresja dwubiegunowa i inne zaburzenia / Martin L. Kutscher [oraz] Tony Attwood, Robert R. Wolff ; [tł. Robert Waliś]. - Warszawa : "Liber", 2007 sygn. TG 91198, NG 50391, SG 50391
- Dziecko autystyczne : prawdziwa opowieść o Maciusiu / Beata Zawiślak. - Kraków : "Impuls", 2012 sygn. TG 101394, SG 56619
- Dziecko z autyzmem : wyzwalanie potencjału rozwojowego / Hanna Olechnowicz, Robert Wiktorowicz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012 sygn. TG 102028
- Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu : informacje dla pedagogów i opiekunów / Gabriela Jagielska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2010 sygn. SB 2864, NB 2613
- Gry i zabawy we wczesnej interwencji : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego / Barbara Sher ; przeł. Emilia Bochenek. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013 sygn. TG 103275, SG 57494, NG 55809
- Inne, ale nie gorsze : o dzieciach z autyzmem opowiadają rodzice / rozmawia Grzegorz Zalewski. - Warszawa : "Linia", 2012 sygn. SG 57155, TG 102945
- Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018, sygn. TG 111436, SG 62144, NG 59762
- Interwencje społeczne dla nastolatków z Zespołem Aspergera : przewodnik komunikacji i socjalizacji w terapii interakcyjnej / John Harpur, Maria Lawor, Michael Fitzgerald ; [tł. Ewa Niezgoda]. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2012 sygn. TG 102642, NG 55519
- Językowa interpretacja świata w wypowiedzach osób z zespołem Aspergera / Marta Korendo. - Kraków : "Omega Stage Systems", 2013 sygn. TG 104446
- Kiedy mózg pracuje inaczej : ADHD, alkoholizm, autyzm, deja-vu, dysleksja, leworęczność, słuch absolutny, pamięć fotograficzna, sezonowe zaburzenie afektywne, synestezja / Allen D. Bragdon, David Gamon; przekł. [z ang.] Liliana Okupniak. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2006 sygn. TG 90028
- Kobiety i dziewczyny ze spektrum autyzmu : od wczesnego dzieciństwa do póżnej starości / Sarah Hendrickx ; tł. Maria Moskal. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2018, sygn. TG 110839
- Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 150 umiejętności pośrednich krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekład: Zuzanna Kalicka-Karpowicz, Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska]. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019, sygn. TG 112065
- Krzyś jest wyjątkowy : dla dzieci o autyzmie / Charles A. Amenta III ; przekł. Ewa Wojtych ; il. Monika Pollak. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010 sygn. TG 100179
- Małe dziecko z autyzmem : [diagnoza i terapia] / Ewa Pisula. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005 sygn. TG 90024, 94523, SG 48409
- Monitorowanie narkotyków i narkomanii na poziomie lokalnym / [red. Janusz Sierosławski, Bogusława Bukowska, Piotr Jabłoński]. - Warszawa : Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, 2007 sygn. TG 98038-98039, SG 54380-54381, NG 53425-53426
- Możliwości komunikacyjne dzieci autystycznych / Katarzyna Markiewicz. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2004 sygn. TG 85806, SG 48453
- Myślenie obrazami oraz inne relacje z mojego życia z autyzmem / Temple Grandin ; [tł. z ang. Marta Klimek-Lewandowska i Dominika Lewandowska]. - Warszawa : Fundacja "Synapsis" : "Fraszka Edukacyjna", 2006 sygn. TG 90322
- Niezwyczajni ludzie : nowe spojrzenie na autyzm / Barry M. Prizant, Tom Fields-Meyer ; przekł. Joanna Bilmin-Odrowąż. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2017, sygn. TG 110017, SG 61114, NG 59432
- Nie każdy jest Rain Manem / Anna Teluk-Lenkiewicz. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2010 sygn. TG 99288
- Nikt nigdzie : niezwykła autobiorafia autystycznej dziewczyny / Donna Williams ; [tł. z ang. Przemysław Gryz]. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna" : Fundacja "Synapsis", 2005 sygn. TG 89715, SG 48677
- Odnaleźć Kansas : zespół Aspergera rozszyfrowany / Aaron Likens ; przekł. Maciej Piątek. - Kraków : "eSPe", 2012 sygn. TG 102848, SG 57055
- Pomoc dla nastolatków ze spektrum zaburzeń autystycznych w radzeniu sobie z przyjaźnią, uczuciami, konfliktami... i wiele innych : 60 sytuacji społecznych i tematów do dyskusji / Lisa A. Timms ; [tł. Zofia Zdral]. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2012 sygn. TG 102931, SG 57999
- Praca z dzieckiem wymagającym. Cz. 1 / red. Ewa Przygońska. - Toruń : Adam Marszałek, 2011 sygn. TG 100016
- Psychiatria dzieci i młodzieży / pod red. Ireny Namysłowskiej ; aut. Wanda Badura-Madej [i in.]. - Wyd. 1, dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2011 sygn. TCz 101235
- Rodzice dzieci z autyzmem / Ewa Pisula. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012 sygn. TG 102211, SG 56784
- Rodzice dzieci z autyzmem / Ewa Pisula. - Wyd. 1 - 1 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015, sygn. NG 58421
- Rodzina jako środowisko osób z autyzmem : aspekt wychowawczo-terapeutyczny / Jacek Błeszyński. - Toruń : Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2005 sygn. SG 48505
- Spektrum zaburzeń autystycznych : przewodnik dla początkujących : podstawowe informacje dla rodziców i pedagogów / Paul G. Taylor ; [tł. Joanna Jedlińska]. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2011 sygn. TG 100845
- Starsze dziecko z autyzmem / Temple Grandin ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017, sygn. TG 110211
- Szkolenie zawodowe i planowanie osobistego rozwoju dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: praktyczne materiały dla szkół / Vicki Lundine, Catherine Smith ; słowo wstępne Jo-Anne Seip ; tł. [z ang.] Olga Frączak-Faure. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna" : Fundacja "Synapsis", 2008 sygn. TG 93194
- Szkoła na miarę możliwości dziecka / pod red. Danuty Krzywoń i Beaty Matusek. - Sosnowiec : "Humanitas", 2009 sygn. TG 96357, SG 53417
- Świry, dziwadła i Zespół Aspergera : przewodnik użytkownika dorastania / Luke Jackson ; przedmowa Tony Attwood ; [tł. z ang. Ewa Niezgoda]. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna" : Fundacja "Synapsis", 2005 sygn. TG 88527
- Terapia behawioralna dzieci z autyzmem : teoria, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania / Monika Suchowierska, Paweł Ostaszewski, Przemysław Bąbel. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014 sygn. TG 104396
- Terapia grupowa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : rozwijanie kompetencji i umiejętności społecznych / Albert J. Cotugno ; [tł. Joanna Jedlińska]. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2011 sygn. TG 104454
- Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem / pod red. nauk. Jacka J. Błeszyńskiego. - Wyd. 4. - Kraków : "Impuls", 2013 sygn. NG 56621, SG 58576
- Uczeń z zespołem Aspergera : praktyczne wskazówki dla nauczyciela / Joanna Święcicka. - Kraków : "Impuls", 2010 sygn. TG 98394, SG 54599
- Uczę się poprzez ruch : program terapii dla dzieci autystycznych i z niepełnosprawnością sprzężoną / Maria Kuleczka-Raszewska, Dorota Markowska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012 sygn. TG 102447, SG 56912, NG 55434
- Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych : metoda krakowska / Jagoda Cieszyńska. - Kraków : Omega Stage Systems-Jędrzej Cieszyński, 2011 sygn. TG 99561, NG 53926, SG 55379
- Wskazówki społeczne dla dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych i zaburzeń pokrewnych : jak się ładnie witać, mówić świetne komplementy i bawić się z przyjaciółmi / [Tarin Varughese ; tł. Zofia Zdral]. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2012 sygn. TG 102640, SG 57021, NG 55517
- Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem / red. Małgorzata Gambin i Ewa Łukowska ; opieka nauk. Ewa Pisula. - Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2009 sygn. TG 96334
- Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem / pod red. nauk. Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz. - Kraków : "Impuls", 2005 sygn. TG 88082, NG 50940
- Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem / pod red. nauk. Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz. - Wyd. 2. - Kraków : "Impuls", 2008 sygn. SG 51635, TG 95498
- Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu : jak sprostać wyzwaniom i pomóc dziecku dobrze się rozwijać : poradnik dla rodziców / Sally Ozonoff, Geraldine Dawson, James C. McPartland ; przeł. Aleksandra Haduła. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, cop. 2015, sygn. TG 108567, NG 58153
- Wzrastajcie z nami, a nie obok nas : program pracy edukacyjno-terapeutycznej dla dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną i dziećmi z autyzmem / Maria Raszewska, Krystyna Szoć - Gdańsk : "Harmonia", 2010 sygn. TG 100127, SG 55954
- Zabawy dla dzieci z autyzmem / Magdalena Sabik, Anna Szczypczyk. - Gdańsk : "Harmonia", 2012 sygn. TG 103026, SG 58686
- Zaburzenia Sensorycznej Integracji u dziecka z zespołem Aspergera / Grzegorz Borkowski. - Warszawa : Warszawska Firma Wydawnicza, 2013 sygn. SG 57885
- Zespół Aspergera : inny mózg, inny umysł / Agnieszka Rynkiewicz. - Gdańsk : "Harmonia", 2009 sygn. TG 96885, SG 53789
- Zespół Aspergera : jak z nim żyć, jak pomagać, jak prowadzić terapię / Christine Preissmann ; przekł. Joanna Arentewicz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012 sygn. TG 102058
- Zespół Aspergera : księga pytań i odpowiedzi / Anna Budzińska, Marta Wójcik. - Gdańsk : "Harmonia", 2010 sygn. TG 98748, SG 54866
- Zespół Aspergera w okresie dojrzewania : wzloty, upadki i cała reszta / pod red. Liane Holliday Willey ; przedm. Luke Jackson ; [tł. z ang. Marta Umińska i Krzysztof Umiński]. - Warszawa : Fundacja "Synapsis" : "Fraszka Edukacyjna", 2006 sygn. TG 90324
- Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera / Agnieszka Borkowska. - Gdańsk : "Harmonia", 2010 sygn. TG 99205, SG 55190
- Analfabeci emocji / Anna Waligórska, Michał Waligórski // Charaktery. - 2012, nr 1, s. 76 – 80
- Autyzm i Zespół Aspergera? : aktualne spojrzenie na spektrum autyzmu / Katarzyna Pęczak.// Remedium. - 2019, nr 6, s. 8-10
- Blaski indywidualnego nauczania ucznia dotkniętego autyzmem / Anna Bąk-Średnicka // Języki Obce w Szkole. - 2011, nr 4, s. 75-80
- Czego błędy jednych, mogą nauczyć drugich? / Elżbieta M. Minczakiewicz // Rewalidacja. - 2012, nr 1
- Ćwiczenia dla dzieci autystycznych cd. / Ewelina Prędka-Pawlun.// Remedium. - 2017, nr 2, s. 10-12, s. 105-110
- Diagnoza i początki pracy z Olkiem / Katarzyna Wiecierzyńska // Rewalidacja. - 2012, nr 1, s. 94-98
- .Diagnoza, program oddziaływań i efekty dotychczasowej pracy z 8-letnim autystycznym chłopcem / Bogusław Łagosz // Rewalidacja. - 2012, nr 1, s. 85-93
- Dogoterapia - terapia z udziałem psa / Magdalena Nawarecka // Remedium. - 2011, nr 3, s. 24-25
- Dzieci autystyczne w klasach integracyjnych / Katarzyna Patyk // Wychowawca. - 2008, nr 10, s. 14-15
- Dzieci z autyzmem / Izabela Gelleta-Mac // Wychowanie w Przedszkolu. - 2008, nr 4, s. 36-39
- Dziecko autystyczne. Metody i formy pracy w szkole / Katarzyna Patyk // Nowa Szkoła. - 2009, nr 5, s. 45-53
- Dziecko z autyzmem w grupie integracyjnej / Nina Zawidniak // Życie Szkoły. - 2010, nr 10, s. 30-36
- .Dziewczęta i kobiety z zespołem Aspergera - sukces czy porażka w szkole lub w pracy? / Agnieszka Rynkiewicz // Edukacja i Dialog. - 2009, nr 5, s. 18 - 22
- Edukacja eksperymentalna i wczesna interwencja w autyzmie / Agnieszka Rynkiewicz // Edukacja i Dialog. - 2009, nr 4 (207), s. 30-32
- Funkcjonowanie Janka w środowisku domowym i szkolnym / Justyna Swat // Rewalidacja. - 2009, nr 1, s. 34-39
- Historyjki społeczne (socjal stories) jako trening poprawnej interakcji dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.// Wspólne Tematy. - 2017, nr 5, s. 3-14
- Jak to naprawdę jest z tymi neuronami lustrzanymi...? / Magdalena Goetz.// Biologia w Szkole. - 2019, nr 5, s. 23-27
- Jak przygotować dziecko autystyczne do nauki szkolnej? / Katarzyna Patyk // Edukacja i Dialog. - 2010, nr 1-2, s. 72-76
- Jak uczyć dzieci z autyzmem rozumieć myśli, uczucia i intencje innych ludzi? Implikacje terapeutyczne dla teorii umysłu / Barbara Winczura // Rewalidacja. - 2010, nr 1, s.29-47
- Kierunki pracy terapeutycznej z autystyczną Zosią. Charakterystyka dziecka / Krystyna Królikowska // Rewalidacja. - 2009, nr 1, s. 29-34
- .Między inkluzją a segregacją - badania nad jakością życia uczniów z zaburzeniem spektrum autyzmu / Jacek J. Błeszyński.// Edukacja. - 2018, nr 3, s. 75-84
- Metody i formy pracy z uczniem autystycznym / Katarzyna Patyk // Nowa Szkoła. - 2012, nr 2, s. 19-28
- Nieproste życie z Aspergerem : cz.1 / Joanna Święcicka // Psychologia w Szkole. - 2010, nr 1, s.92-97
- Nietypowe zainteresowania Mateusza : program pracy z autystycznym chłopcem / Edyta Kunicka // Rewalidacja. - 2009, nr 1, s. 16-28
- Obserwacja i ustalenie celów priorytetowych pracy terapeutycznej z Jankiem / Jakub Praciak // Rew
- .Od diagnozy do terapii dziecka z autyzmem / Magdalena Budkiewicz.// Forum Logopedy. - 2017, nr 17, s. 43-47alidacja. - 2012, nr 1, s. 99-104
- 52.Program adaptacyjny realizowany z uczniem autystycznym w pierwszej klasie szkoły specjalnej / Dorota Cerek // Rewalidacja. - 2008, nr 2, s.52-57Szkoła wobec potrzeb dziecka z zespołem Aspergera - z perspektywy doświadczeń nauczyciela terapeuty / Edyta Kosior // Szkoła Specjalna. - 2009, nr 3, s.204-217
- Świadomość zespołu wypalenia zawodowego u nauczycieli dzieci autystycznych / Marta Pągowska // Szkoła Specjalna. - 2012, nr 3, s. 175-183
- .Teksty edukacyjne o autyzmie i ich wykorzystanie w pracy z dziećmi / Zofia Sujka-Kysiak.// Biblioterapeuta. - 2018, nr 2, s.1-21
- .Wykorzystanie tutoringu rówieśniczego w edukacji dzieci z zaburzeniami spektrum autyzmu / Daria Szykowna.// Szkoła Specjalna. - 2018, nr 2, s. 136-143
- Twórczość plastyczna jako środek budowania kontaktu i komunikacji z dzieckiem autystycznym / Dorota Otapowicz // Edukacja. - 2009, nr 3, s. 104-109
- Uczeń autystyczny na lekcji języka obcego / Beata Wiechuła-Napiórkowska // Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 3, s.94-97
- Uwarunkowania osiągnięć szkolnych dzieci autystycznych / Katarzyna Patyk // Rewalidacja. - 2009, nr 2, s. 66-77
- Wielokierunkowe podejście do diagnozy i wspomagania osób z autyzmem (optymalizacja) / Jacek J. Błeszyński // Szkoła Specjalna. - 2009, nr 1, s.18-24
- Wykorzystanie profilu psychoedukacyjnego PEP-R Schoplera w praktyce szkolnej - zasady badawczego dziecka z autyzmem i przydatne wskazówki / Katarzyna Patyk // Szkoła Specjalna. - 2009, nr 4, s.293-301
- Wykorzystanie programu komputerowego "Z Tosią przez pory roku" w pracy z autystycznym chłopcem / Sabina Synowiec // Rewalidacja. - 2011, nr 2, s. 70-79
- Zaburzenia autystyczne u dziecka wyzwaniem w pracy nauczyciela / Agnieszka Mazur, Izabela Chojnowska-Ćwiąkała // Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 1, s. 62-68
- Zaburzenia psychiczne u dzieci w wieku przedszkolnym. Autyzm. Zespół Aspergera / Izabela Gelleta-Mac // Wychowanie w Przedszkolu. - 2009, nr 5, s. 16-20
- Zastosowanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej w pracy z dzieckiem z autyzmem - z doświadczeń młodego nauczyciela / Magdalena Cychowska // Szkoła Specjalna. - 2010, nr 5, s. 375-379