„Chodź poznaj mój świat!” – tolerancja i znoszenie uprzedzeń wobec osób z niepełnosprawnościami. Zestawienie bibliograficzne w wyborze

Tarnobrzeg

Wydawnictwa zwarte:
  1. 100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych : wspomaganie uczniów z autyzmem / Claire Bullock ; przekład: Karol Jaroszewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis 2018, sygn. TG 111572, SG 62097
  2. 100 pomysłów, jak pomóc uczniom z trudnościami / Isabelle Deman ; przekład Katarzyna Panfil. - Gdańsk : Harmonia Universalis 2020, sygn. TG 112610, NG 61362, SG 62733
  3. ABC pedagoga specjalnego : razem łatwiej : nowe doświadczenia : poradnik dla nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećm z niepełnosprawnością, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym / Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska. - Kraków : "Impuls" 2015. sygn. TG 107437, NG 58705, SG 59660
  4. Buduję poczucie własnej wartości : karty pracy dla dzieci i młodzieży z niską samooceną oraz ze spektrum autyzmu / Agnieszka Kolanko. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2022, sygn. SG 63492
  5. Charakterystyka wybranych pomocy terapeutycznych do realizacji zajęć specjalistycznych z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych : profesjonalne wsparcie terapeuty pedagogicznego / Anna Waligóra, Dominika Furtak, Natalia Grabowska, Szymon Suchon, Patrycja Tupek. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2021, sygn. TG 113275, SG 63316
  6. Codzienne programy aktywności sensorycznych (PAS) w ramach diety sensorycznej : strategie i praktyczne rozwiązania dla certyfikowanych terapeutów integracji sensorycznej / Marta Wiśniewska. - Gdańsk : Harmonia Universalis 2021, sygn. TG 113466, NG 61071, SG 63248
  7. Co dzień naprzód! Oto Ja : karty pracy dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Maria Dawidowicz, Katarzyna Kozak ; [oprac. graficz. il. i projekt teczki Dawid Żabiński]. - Gdańsk : "Harmonia" 2016, sygn. NG 58846
  8. Co mnie otacza? : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacji : czytanie globalne, wprowadzanie cyfr, wprowadzanie kolorów, ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej / Cz.1. Olga Kłodnicka ; [ilustracje Olga Kłodnicka]. - Gdańsk : Harmonia 2019, sygn. NG 60747
  9. Dbam o siebie : nauka o higienie i dojrzewaniu dla dzieci i młodzieży z autyzmem / Mary Wrobel ; współpraca: Patricia Reilly ; przekład: Aga Zano. - Gdańsk ; Harmonia Universalis 2019, sygn. TG 112282, SG 62918
  10. Debiutant czy ekspert? : identyfikacja i samoocena uzdolnień uczniów / Janina Uszyńska-Jarmoc, Beata Kunat. - Kraków : "Impuls" 2018, sygn. TG 111329
  11. Dialogi komiksowe : ilustrowane rozmowy dla uczniów z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami / Carol Gray ; przekład Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis" 2021, sygn. TG 113498, SG 63381
  12. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : I etap edukacyjny / Renata Naprawa [i in.]. - Gdańsk : "Harmonia" 2017, sygn. TG 109847, NG 59191, SG 61109
  13. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : II etap edukacyjny / Renata Naprawa [i in.]. - Gdańsk : "Harmonia" 2017, sygn. TG 109846, NG 59192, SG 61109
  14. Dydaktyka specjalna : od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych / red. nauk. Joanna Głodkowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2017, sygn. TG 110345, SG 61378
  15. Dydaktyka specjalna : od wzorca do interpretacji / Joanna Głodkowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2017, sygn. TG 110346
  16. Dyslektyczne talenty : jak wydobyć ukryty potencjał dyslektycznego mózgu / Brock L. Eide, Fernette F. Eide ; przekł. Dorota Szatkowska-Jaskuła. - Gdańsk : "Harmonia Universalis" 2019, sygn. TG 111849
  17. Działania z pomysłem : dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 / Żanetta Lemańska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2021, sygn. TG 113387
  18. Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni informacyjnej / red. nauk. Mirosław Z. Babiarz, Karol Bidziński, Alicja Giermakowska. - Kraków : "Impuls" 2016, sygn. TG 109741
  19. Dziecko afatyczne w szkole i przedszkolu : poradnik dla nauczycieli / red. Anna Paluch, Elżbieta Drewniak-Wołosz. - Gliwice : "Komlogo" 2017, sygn. TG 110542
  20. Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej szkoły / red. nauk. Krystyna Barłóg -Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski 2017, sygn. TG 110793, SG 62223
  21. Dziecko z niepełnosprawnością wzroku w roli ucznia szkoły ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej / Beata Papuda-Dolińska. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej 2017, sygn. TG 109923, NG 59193
  22. Edukacyjno-terapeutyczna podróż w lepszą stronę / red. nauk. Krystyna Moczia. - Kraków : "Impuls" 2017, sygn. TG 110573, NG 59290, SG 61725
  23. Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole / redakcja naukowa Iwona Chrzanowska, Grzegorz Szumski ; [współpraca: Agnieszka Rybińska]. - Warszawa : Wydawnictwo FRSE 2020, sygn. TG 112901, 112970, NG 60773-74, SG 62868, 63030
  24. Idee Marii Grzegorzewskiej jako inspiracje rozwoju współczesnej pedagogiki specjalnej pod red. Ewy Dyduch, Adama Mikruta, Jolanty Zielińskiej. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny 2014, sygn. TG 105703
  25. Ja jako uczeń / oprac. merytoryczne i graficzne Ewa Święcicka. - Gdańsk : "Harmonia" 2018, sygn. TG 111459
  26. Ja w świecie techniki i technologii informacyjnej : materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną / [oprac. merytoryczne i graficzne Ewa Święcicka]. - Gdańsk : "Harmonia" 2018, sygn. TG 111137, NG 59987
  27. Jak wspomagać dziecko z FASD w edukacji / Teresa Jadczak-Szumiło, Katarzyna Kałamajska- Liszcz, Krzysztof Liszcz. - Warszawa : Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych 2018, sygn. TG 111505, NG 59919, SG 62123
  28. Karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 2 / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2021, sygn. NG 61074
  29. Karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 1 / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2021, sygn. NG 61073
  30. Każdy uczeń jest ważny : indywidualizacja na lekcji języka polskiego / red. Anna Janus-Sitarz. -Kraków : "Universitas" cop. 2017, sygn. TG 110120
  31. Kodowanie przez wzmacnianie : ćwiczenia do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych dla klas 4-8 / Paulina Zając . - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2022, sygn. TG 114017
  32. Komunikuję się z otoczeniem : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz problemami w komunikacji / Jacek Stojanowski. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia copyright 2019, sygn. SG 63451
  33. Metody i formy pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i społecznych - perspektywa life-span : przewodnik metodyczny / pod red. nauk. Krystyny Barłóg. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski 2017, sygn. TG 111209
  34. Model Lokalnej Współpracy na rzecz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / [autorki: Ewa Szumilas, Małgorzata Czopińska]. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji 2015, sygn. SB 2914
  35. Nauczyciel w obliczu szans i zagrożeń współczesnego świata : w perspektywie kształcenia i pracy zawodowej / Aneta Jegier, Stefan T. Kwiatkowski, Beata Szurowska. - Warszawa : Difin 2021, sygn. SG 63202
  36. Nauczyciele o szansach i barierach edukacji włączającej / Iwona Chrzanowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA 2019, sygn. TG 112131
  37. (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej : uczniowie z problemami wnauce i zachowaniu. T. 1 / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Klaudia Żernik. - Toruń : "Adam Marszałek " 2018, sygn. TG 111070
  38. (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej : inny w ławce szkolnej. T. 2 / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Marzanna Farnicka. - Toruń : " Adam Marszałek " 2018, sygn. TG 111121
  39. Niezwykłe dzieci, nieobce języki : o indywidualizacji w kształceniu językowym / Katarzyna Karpińska-Szaj. - Kraków : Impuls 2022, sygn. TG 113880
  40. Opowiem wam o sobie : karty pracy dla uczniów z problemami w komunikowaniu się / Jacek Stojanowski. - Gdańsk : "Harmonia" 2022, sygn. TG 113800, NG 61204, SG 63390
  41. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną : podręcznik dla celów wychowawczych
  42. i edukacyjnych / Otto Speck ; przekład Grażyna Grzywna-Tunk. - Gdańsk : "Harmonia Universalis" 2015, sygn. TG 108790, TG 107860, SG 60127
  43. Pedagogika specjalna : od tradycji do współczesności / Iwona Chrzanowska. - Kraków : "Impuls" 2015, sygn. TG 108136, NG 58136, SG 60695
  44. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole i przedszkolu : zasady organizacji, przykłady praktycznych rozwiązań, pytania i odpowiedzi, narzędzia / Marzenna Czarnocka. - Warszawa : "Wiedza i Praktyka" 2017, sygn. TG 110645
  45. Poradnictwo w oddziaływaniach ortopedagogicznych : wybrane problemy / Franciszek Wojciechowski, Sylwia Opozda-Suder. - Kraków : "Impuls" 2017, sygn. TG 110447
  46. Poznaję emocje : karty pracy doskonalące umiejętności rozpoznawania emocji i radzenia sobie z nimi / Agnieszka Kolanko. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2022, sygn. SG 63499
  47. Prace domowe dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : poziom 1 / Olga Kłodnicka ; [ilustracje Olga Kłodnicka]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia 2019, sygn. NG 60514
  48. Prace domowe dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : poziom 2 / Olga Kłodnicka ; [ilustracje Olga Kłodnicka]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia 2019, sygn. NG 60515
  49. Prace domowe dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : poziom 3 / Olga Kłodnicka ; [ilustracje Olga Kłodnicka]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia 2019, sygn. NG 60516
  50. Praktyczny przewodnik dla nauczycieli uczniów ze spektrum zaburzeń autystycznych w szkole średniej / Debra Costley, Elaine Keane, Trevor Clark i Kathie Lane ; tłumacz Katarzyna Kmieć- Krzewniak. - Otwock : Fraszka Edukacyjna 2020, sygn. TG 112420, NG 60493, SG 62667
  51. Program profilaktyczno-rewalidacyjny Warto być! dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim : działania profilaktyczne skierowane do rodziców wychowujących dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim / Maria Łukawska. - Jarosław : Państwowa Wyższa Szkoła Techniczno-Ekonomiczna im. ks. Bronisława Markiewicza 2019, sygn. TG 111762
  52. Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju: ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Kraków : "Impuls" 2017, sygn. SG 61969
  53. Program zajęć edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska. - Warszawa : Difin 2020, sygn. TG 113113
  54. Program zajęć edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. - Warszawa : Difin 2020, sygn. TG 113114
  55. Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej : program zajęć / Agnieszka Kołodziej. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2021, sygn. TG 113188, NG 60946, SG 63205
  56. Skarbiec nauczyciela-terapeuty : (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) czyli Od programu do realizacji - propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnych o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Kraków : "Impuls" 2019, sygn. TG 111737
  57. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia w praktyce życia szkolnego / red. Barbara Wolny, Małgorzata Lis. - Łódź : Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna 2018, sygn. TG 111144, SG 62050
  58. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie / Piotr Plichta [i in.]. - Kraków : "Impuls" 2017, sygn. TG 110647, NG 59077, SG 61217
  59. Specjalne potrzeby edukacyjne w praktyce pedagogicznej : wybrane obszary i rozwiązania / Renata Gardian-Miałkowska, Ewa Weremczuk, Natalia Przybysz-Zaremba. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2020, sygn. TG 113114
  60. Specyficzne trudności w uczeniu się : niezbędnik nauczyciela / Diana Hudson ; przekł. Dorota Szatkowska-Jaskuła. - Gdańsk : "Harmonia Universalis" 2019, sygn. TG 111861, NG 60518, SG 62327
  61. Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej : strategie nauczania poparte badaniami / David Mitchell ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis" 2016, sygn. TG 109555, SG 60933
  62. Szkoła na miarę ucznia z dysleksją / Teresa Wejner Jaworska. - Warszawa : Difin SA 2020, sygn. TG 112709, SG 62839
  63. Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji : role i zadania pedagoga, psychologa i wychowawcy : konteksty trans- i interdyscyplinarne / pod red. nauk. Ireny Koszyk, Bronisławy Ogonowski, Sławomira Śliwy. - Kraków : "Impuls" 2018, sygn. TG 111196, NG 59597, SG 61888
  64. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole : porady i ćwiczenia / Anna Radwańska, Aleksandra Sobolewska-Kędzior. - Warszawa : Difin 2021, sygn. TG 113508, NG 61172, SG 63330
  65. Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej / red. Zofia Palak, Magdalena Wójcik. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej 2016, sygn. TG 109786, NG 58854, SG 61036
  66. To, co mnie wspiera : edukacja matematyczna : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Poziom I, Liczby do 10 / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa ; [projekty ilustracji wykonały: Irena Klebba, Maria Draws, Agnieszka Lesnau]. - Gdańsk : Harmonia 2021, sygn. NG 61077
  67. To, co mnie wspiera : edukacja polonistyczna : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Poziom II, Utrwalenie liter podstawowych i wprowadzenie polskich znaków / Natalia Wilczewska, Alicja Tanajewska, Renata Naprawa ; [projekty ilustracji wykonały: Irena Klebba, Maria Draws, Agnieszka Lesnau]. - Gdańsk : Harmonia 2021, sygn. NG 61080
  68. Uczeń w spektrum autyzmu : aspekty prawne i praktyczne / [autorzy: Marzenna Czarnocka, Natalia Perek, Sofiya Revkovych]. - Warszawa : Wiedza i Praktyka sp. z o.o. 2022, sygn. TG 113954
  69. Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej : nauczyciele o (nie)zmienianej sytuacji w kontekście kultury szkoły inkluzyjnej / Zenon Gajdzica. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN copyright © 2020, sygn. TG 112644
  70. Uczeń z zespołem Aspergera : praktyczne wskazówki dla nauczyciela / Joanna Święcicka. - Kraków : "Impuls" 2016, sygn. NG 58401, SG 60985
  71. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : pomoc psychologiczno-pedagogiczna, dostosowanie wymagań / Kazimierz Słupek. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2021, sygn. TG 113813, NG 61395, SG 63465
  72. Umiejętności społeczne dzieci : kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojowej i dzieci ze specjalnymi potrzebami / Aneta Jegier, Beata Szurowska. - Warszawa : "Difin" 2017, sygn. TG 110264, NG 59211, SG 61392
  73. Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej / redakcja naukowa Elżbieta Stokowska-Zagdan, Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk. - Warszawa : Difin 2020, sygn. TG 112695, NG 60966
  74. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Część 2 / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska ; redakcja Ewa Staszkiewicz. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2018, sygn. SG 63108
  75. Zajęcia rewalidacyjne : zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej, klasy 7-8 Część 1 / Jolanta Pańczyk. - Gliwice : "Helion" 2021, sygn. NG 61020, SG 63209
  76. Zajęcia rewalidacyjne : zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej, klasy 7-8 Część 2 / Jolanta Pańczyk. - Gliwice : "Helion" 2021, sygn. NG 63242, SG 63242
  77. Zafascynowani światem : efektywne wspieranie rozwoju zdolności i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej / Tomasz Knopik. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji 2018, sygn. TG 111570, NG 60225-26, SG 62130, 63048
  78. Zajęcia rewalidacyjne : zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej : klasy 4-6. Cz. 2, Bogacimy słownictwo, utrwalamy poprawne formy gramatyczne i zasady ortografii. Uczymy się o emocjach, uczuciach i zachowaniach / Jolanta Pańczyk. - Gliwice : Helion copyright 2021, sygn. SG 63240
  79. Znajomy - nieznajomy : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym / Justyna Janosz, Małgorzata Kurowska. - Gdańsk : "Harmonia" 2016, sygn. TG 109170, NG 58601
  80. Zwierzaczkowo : znajdź słowo : doskonalenie funkcji słuchowo-językowych i koncentracji / Beata Wojciechowska, Beata Gawenda-Kulczak. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2022, sygn. TG 113740, SG 63504
Artykuły z czasopism
  1. Adaptacja i walidacja Wielowymiarowej Skali Postaw wobec Edukacji Włączającej / Karolina Mudło-Głagolska. - 2021.// Szkoła Specjalna. - 2021, nr 2, s. 101-112
  2. AVATAR AV1 : oczy, uszy i głos chorych dzieci. - 2022.// Magazyn Pielęgniarki i Położnej. - 2022, nr 3, s. 42
  3. Dlaczego dźwięk może boleć? / Jolanta Okuniewska.// Życie Szkoły. - 2021, [nr 7], s. 16-18
  4. Dokształcanie nauczycieli szkół ogólnodostępnych pracujących z uczniem z lekką niepełnosprawnością intelektualną - perspektywa dwóch ostatnich dekad / Zenon Gajdzica. - 2022. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.. - 2022, nr 5 , s. 17-26
  5. Dostosowanie do potrzeb uczniów / Anna Zych. - 2020.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 12, s. 51-53
  6. Dziecko inne w szkole - wyzwanie czy zagrożenie? / Dagna Dropińska, Matylda Nazar. - 2021.// Remedium. - 2021, nr 7-8, s. 50-53
  7. Dziecko z mutyzmem wybiórczym w klasie szkolnej / Magdalena Lange-Rachwał. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 6, s. 35-39
  8. Dziecko z niedokształceniem mowy o typie afazji : zarys problematyki / Karolina Walczak-Człapińska. - 2020. // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 4, s. 245-254
  9. Funkcjonowanie ucznia z niedowidzeniem ze szczególnym uwzględnieniem choroby Stargardta w ogólnodostępnej szkole podstawowej : studium przypadku / Dariusz Łuczak, Grzegorz Brzuzy, Jacek Szmalec. - 2020.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 5, s. 348-363
  10. Funkcjonowanie ucznia ze spektrum autyzmu w klasie integracyjnej w ujęciu zaburzeń sensorycznych - studium przypadku / Agnieszka Stefanow. - 2020.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 3, s. 200-212
  11. Funkcjonowanie uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w wieku wczesnoszkolnym w zakresie komunikacji werbalnej / Monika Masłowska. - 2020. // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 4, s. 264-272
  12. Gry i zabawy edukacyjne dla uczniów klas 4-6 (z elementami audiodeskrypcji) / Roman Sowa. - 2020.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2019/2020, nr 2, s. 148-159
  13. Jak sobie radzić z różnorodnymi potrzebami dzieci / Anna Jankowska. - 2020. // Bliżej Przedszkola. - 2020, nr 5, s. 14-17
  14. Jak wspierać w szkole jąkającego się ucznia? / Łukasz Kowalczyk. - 2020.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 5, s. 364-369
  15. Jak wspomagać rozwój percepcyjno-motoryczny dzieci z symptomami zaburzeń uczenia się? / Adriana Kloskowska. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 5, s. 40-44
  16. Kompetencje w polskim języku migowym i umiejętność rozumienia czytanego tekstu u uczniów G/głuchych / Justyna Kotowicz. - 2020. // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 3, s. 165-174
  17. Matematyczne iskierki w mroku : problematyka nauczania matematyki osób niedowidzących / Piotr Zarzycki. - 2022.// Matematyka. - 2022, nr 4, s. 26-30
  18. Motywacja uczniów ze SPE a efektywność doradztwa / Andrzej Michalik. - 2020. // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 1, s. 50-54
  19. Ocena funkcjonalna jako standard współpracy międzypodmiotowej na rzecz kompleksowego wspierania rozwoju uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi / Tomasz Knopik. - 2022. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr 5 , s. 27-41
  20. Plany życiowe młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jako obszar pracy pedagoga szkolnego / Bogumiła Bobik. - 2021.// Szkoła Specjalna. - 2021, nr 2, s. 127-139
  21. Postawy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej wobec inkluzji edukacyjnej a dostosowanie społeczne uczniów z niepełnosprawnością / Karolina Mudło-Głagolska. - 2021.// Szkoła Specjalna. - 2021, nr 4, s. 255-268
  22. Postawy rodziców dzieci o prawidłowym rozwoju wobec systemu kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Hubert Iwanicki, Agnieszka Lacek. - 2021.// Szkoła Specjalna. - 2021, nr 5, s. 387-398
  23. Poznajmy się lepiej - moje emocje : scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia kl. IV-V / Małgorzata Karolewska. - 2022.// Wychowawca. -2022, nr 5, s. 34
  24. Program pracy z uczniem ze SPE / Joanna Wrona. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 2, s. 36-40
  25. Pronormalizacyjne zmiany w obszarze edukacji włączającej w ocenie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej / Joanna Skibska - 2020. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 6, s. 62-76
  26. Terapia mutyzmu wybiórczego / Ada Rogowska. - 2022.// Wychowawca. - 2022, nr 1, s. 8-11
  27. Terapia ręki jako holistyczna forma wsparcia ucznia z obniżoną sprawnością motoryki małej / Maja Zielińska. - 2020. // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 4, s. 293-297
  28. Tutoring w placówkach wychowawczych / Łukasz Kominiarek. - 2021.// Wychowawca. - 2021, nr 6, s. 14-16
  29. Uczeń ze SPE w programie profilaktyczno-wychowawczym / Andrzej Michalik. - 2020.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 3, s. 50-56
  30. Wsparcie ucznia z niepełnosprawnością w okresie zmian edukacyjnych / Ewa Dyduch. - 2020.// Szkoła Specjalna. - 2020, nr 2, s. 99-107
  31. Wspierająca rola nauczyciela w kontakcie z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym / Anna Czujak. - 2022.// Wychowawca. - 2022, nr 1, s. 15-17
  32. Wspieranie ucznia z dysleksją w codziennej pracy / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2021.// Polonistyka. - 2021, nr 4, s. 39-46
  33. Współpraca nauczycieli oraz nauczycieli specjalistów w kontekście efektywności edukacji włączającej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Marzenna Zaorska (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie). - 2022. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.. - 2022, nr 5 , s. 66-76
  34. Współpraca z poradnią / Katarzyna Szczepkowska. - 2021.// Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 2, s. 43-44
  35. Wykorzystanie technologii wspomagających uczniów z niepełnosprawnościami w edukacji włączającej / Dorota Chimicz. - 2020. // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 3, s. 175-187
  36. Zapobiec wykluczeniu : rola terapeutów i rodziców we włączaniu dziecka z niepełnosprawnością do systemu edukacji / Monika Gałkowska, Katarzyna Kruś-Kubaszewska. - 2021.// Szkoła Specjalna. - 2021, nr 5, s. 370-386
  37. Zaprojektuj kalendarz terapeutyczny - moc ukryta w baśniach / Anna Piwowarska. - 2022.// Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 5, s. 32-33

Autor: Ewa Fajt