- Chodzą słuchy czyli Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową dla uczniów młodszych klas szkoły podstawowej / Anna Tońska-Szyfelbein. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2023, sygn. TG 114561
- Czapka, lamy i kotomierz : dysleksja / Joanna M. Chmielewska. - Szklarska Poręba : Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych "Światełko" 2017, sygn. TB 2725, SG 61465
- Czytanie i pisanie : metodyka zajęć korekcyjno-wyrównawczych / Małgorzata Rocławska-Daniluk. - Gdańsk : Uniwersytet Gdański 2017, sygn. TG 110585
- Ćwiczenia grafomotoryczne dla klas I-III / Zuzanna Zbróg, Ewa Boksa. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP 2018, sygn. SG 61654
- Ćwiczenia grafomotoryczne dla klas IV-VIII / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP 2018, sygn. SG 61655
- Diagnozowanie trudności w czytaniu i pisaniu / Ewa Górniewicz. - Toruń : "Akapit" 2017, sygn. SG 61689
- Do czytania już tuż tuż. : rozwijanie gotowości do nauki czytania i pisania / Małgorzata Barańska, Magdalena Hinz. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2021, sygn. TG 113093
- Dobasoli do kanuka : ćwiczenia czytania pseudowyrazów dla dzieci z dysleksją / Dominika Kamińska, Alicja Ślęzak-Stachulak. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2019, sygn. SG 62539
- Dymensjonalna diagnoza rozwoju dziecka / Jagoda Cieszyńska- Rożek , Marta Korendo. - Kraków : Centrum Metody Krakowskiej 2021, sygn. TG 113222, SG 63189
- Dysgrafia : ćwiczenia usprawniające motorykę małą : poziom 1 / Monika Kraszewska, Magdalena Kraszewska. - Kraków : "Wir" 2016, sygn. SG 61625
- Dysgrafia : ćwiczenia usprawniające motorykę małą : poziom 2 / Monika Kraszewska, Magdalena Kraszewska. - Kraków : "Wir" 2017, sygn. SG 61624
- Dysgrafia : ćwiczenia usprawniające motorykę małą : poziom 3 / Monika Kraszewska, Magdalena Kraszewska. - Kraków : "Wir" 2017, sygn. SG 61626
- Dysleksja : ćwiczenia funkcji poznawczych dla dzieci zagrożonych dysleksją w wieku 5-6 lat / Agnieszka Bala. - Kraków : "Wir" 2016, sygn. TG 111768, SG 61541-42
- Dysleksja : ćwiczenia funkcji poznawczych dla dzieci zagrożonych dysleksją w wieku 3-4 lat / Agnieszka Bala. - Kraków : "Wir" 2016, sygn. SG 61540
- Dysleksja : ćwiczenia językowe dla dzieci zagrożonych dysleksją w wieku 9-10 lat / Marta Kuchnik. - Kraków : WIR 2017, sygn. TG 111769, SG 62168
- Dysleksja : podręcznik praktyka / Gavin Reid ; przekł. Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Gdańsk : Harmonia Universalis 2018, sygn. TG 110944, SG 62540
- Dysleksja z perspektywy dorosłości / Teresa Wejner-Jaworska. - Warszawa : "Difin" 2019, sygn. TG 111767
- Dyslektyczne talenty : jak wydobyć ukryty potencjał dyslektycznego mózgu / Brock L. Eide, Fernette F. Eide ; przekł. Dorota Szatkowska-Jaskuła. - Gdańsk : "Harmonia Universalis" 2019, sygn. TG 111849
- Dzielę i łączę : litery, sylaby, wyrazy : ćwiczenia dla młodzieży i dorosłych z trudnościami językowymi / Magdalena Borowska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2023, sygn. NG 61530
- Elementarz dla dzieci z dysleksją / Agnieszka Łubkowska ; narysowała Joanna Kłos. - Warszawa : "Nasza Księgarnia" 2016, sygn. TG 109553, SG 60709
- Elementarz rozwijający komunikację : zeszyt ćwiczeń / Agnieszka Bala, Iwona Kowalcze-Filar. - Kraków : Arson 2017, sygn. SG 61976
- Jak pomóc dziecku z dysleksją : ćwiczenia dla uczniów klas 4-6. Cz. 2 / Anna Radwańska. - Warszawa : "Difin" 2019, sygn. TG 111906, NG 60414, SG 62383
- Jak pomóc dziecku z dysleksją : poradnik dla rodziców i nauczycieli / Anna Radwańska. - Warszawa : "Difin" 2017, sygn. TG 110598, NG 60804, SG 61449
- Jak pomóc dziecku z dysleksją : poradnik dla rodziców i nauczycieli : ćwiczenia praktyczne dla uczniów 7-8 klas szkoły podstawowej. Część 3, sygn. TG 111975, NG 60415, 60805, SG 62406
- Karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 2 / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2021, sygn. NG 61074
- Koncentracja uwagi : karty do samodzielnej pracy w domu / Irena Sosin ; il. Aleksandra Krajewska, Lidia Nowak-Chomicz. - Warszawa : "Raabe" cop. 2017, sygn. SG 62337
- Logopedia. Systemowa terapia językowa dla dzieci dyslektycznych w klasach 4-8 w zreformowanej szkole podstawowej / Ewa Boksa. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP 2021, sygn. TG 113622
- Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją / Mariola Jaworska. - Kraków : "Impuls" 2018, sygn. TG 110928
- Nauczyciele wczesnej edukacji wobec problemu diagnozowania specyficznych trudności w uczeniu się / Anna Szkolak-Stępień. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej 2017, sygn. TG 111205, SG 61692
- Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2020, sygn. TG 112846, NG 60706
- Ocena rozwoju intelektualnego dzieci z wybranymi zaburzeniami neurorozwojowymi : podręcznik dla studentów i praktyków / Małgorzata Kostka-Szymańska, Grażyna Krasowicz-Kupis. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej 2022, sygn. TG 113982
- Ortotrening : ćwiczenia ortograficzne dla uczniów z dysortografią i nie tylko : ch-h / Olga Pawlik. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2020, sygn. TG 112687, SG 62834
- Ortotrening : ćwiczenia ortograficzne dla uczniów z dysortografią i nie tylko : Ó - U / Olga Pawlik. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2017, sygn. TG 112654, SG 61584
- Ortotrening : ćwiczenia ortograficzne dla uczniów z dysortografią i nie tylko : RZ-Ż / Olga Pawlik. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2017, sygn. TG 112655, SG 61583
- Oswajanie przez bajanie : bajki psychoterapeutyczne / Sabina Furmańska ; ilustracje: Magdalena Radoszko, Joanna Szczuka. - Gdańsk : Wydawnictwo HARMONIA 2019, sygn. SG 62210, 63090
- Percepcja wzrokowa : karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Część 1 / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia - Wydawnictwo Harmonia 2022, sygn. TG 114391
- Percepcja wzrokowa : karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Część 2 / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia - Wydawnictwo Harmonia 2022, sygn. TG 114390
- Percepcja wzrokowa : karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami podstawowej/ Ewa Boksa ; recenzent: dr hab. Alina Maciejewska, Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny, Siedlce. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP 2021, sygn. TG 113622
- Pokonać dysleksję : nowy, kompletny, oparty na badaniach naukowych program dla osób z zaburzeniami czytania na każdym poziomie / Sally Shaywitz ; red. merytor. Grażyna Krasowicz-Kupis ; przekł. Karol Jaroszewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis 2018, sygn. TG 110843, SG 61880
- Polski bez barier : potrzeby edukacyjne uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania w perspektywie inkluzji / Zofia Pomirska. - Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2022, sygn. TG 114211
- Rozłączone dzieci : program Brain Balance dla dzieci z autyzmem, ADHD, dysleksją i innymi zaburzeniami neurologicznymi / Robert Melillo ; [przekł. Karol Jaroszewski]. - Gdańsk : "Harmonia Universalis" 2017, sygn. TG 110450
- Skoncentruj się : zestaw ćwiczeń dla uczniów dla uczniów klas VII-VIII i szkół ponadpodstawowych ze wskazówkami jak uczyć się skutecznie / Anna Jurek. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2019, sygn. TG 112633
- Specyficzne trudności w uczeniu się : niezbędnik nauczyciela / Diana Hudson ; przekł. Dorota Szatkowska-Jaskuła. - Gdańsk : "Harmonia Universalis" 2019, sygn. TG 111861, NG 60518, SG 62327
- Spostrzegam i myślę : ćwiczenia do pracy z uczniem szkoły podstawowej o obniżonej sprawności widzenia i spostrzegania / Alicja Małasiewicz. - Gdańsk : "Harmonia" 2018, sygn. SG 62273
- Szkoła na miarę ucznia z dysleksją / Teresa Wejner Jaworska. - Warszawa : Difin SA 2020, sygn. TG 112709, SG 62839
- Terapia pedagogiczna : scenariusze zajęć dla uczniów w starszych klasach szkoły podstawowej. Cz. 2 / Anna Radwańska. - Warszawa : Difin 2024, sygn. TG 114587
- Wszystko słyszę! : ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową / [opracowanie merytoryczne i graficzne Magdalena Hinz]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2019, sygn. TG 112294, NG 61175, SG 62369
- Wypadek świerszcza : opowiadania logopedyczne / Katarzyna Michalec ; il. Marcin Południak. - Bielsko-Biała : "Debit" 2016, sygn. SG 60803
- Wzrok i słuch - zmysły wiodące w uczeniu się w aspekcie integracji sensorycznej / Bożenna Odowska-Szlachcic, Beata Mierzejewska. - Gdańsk : Harmonia Universalis 2018, sygn. TG 112350, NG 60704, SG 62865
- Zaburzenia komunikacji pisemnej / red. nauk. Aneta Domagała, Urszula Mirecka. - Gdańsk : "Harmonia Universalis" 2017, sygn. TG 110141, NG 61403
51. Aktualne możliwości pomocy psychopedagogicznej w terapii uczniów z dysleksją / Magdalena Zmysłowska. - 2020. // Problemy
Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 4, s. 33-4
Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 4, s. 33-4
52. Czego nie wiemy o dysleksji / Anna Zych. - 2020.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 8, s. 56-5
53. Dysleksja a trudności w czytaniu i pisaniu typu wzrokowego : głos w dyskusji / Ewa Boksa, Renata Cuprych. - 2019.// Szkoła
Specjalna. - 2019, nr 4, s. 256-26
Specjalna. - 2019, nr 4, s. 256-26
54. Efektywna terapia dysleksji / Tomasz Garstka. - 2020. // Głos Nauczycielski. - 2020, nr 8, s.
55. Hipoteza deficytu móżdżkowego w etiologii dysleksji rozwojowej : implikacje diagnostyczno-terapeutyczne / Barbara Skałbania.//
Szkoła Specjalna. - 2016, nr 2, s. 97-10
Szkoła Specjalna. - 2016, nr 2, s. 97-10
56. Jak rozwinąć umiejętność uczenia się dzieci z dysleksją? / Magdalena Goetz.// Życie Szkoły. - 2018, nr 10, s. 26-30
57. Jak wspierać rozwój uczniów z dysleksją / Anna Podemska-Kałuża.// Polonistyka. - 2019, nr 3, s. 10-14
58. Kaczuszki łakomczuszki : scenariusz grupowych zajęć logopedycznych / Dorota Rzepecka.// Bliżej Przedszkola. - 2017, nr 3, s.
26-28
26-28
59. Pedagogiczno-logopedyczna analiza projektu pt. Model edukacji dwujęzycznej dzieci głuchych / Kazimiera Krakowiak.// Szkoła
Specjalna. - 2016, nr 1, s. 26-40
Specjalna. - 2016, nr 1, s. 26-40
60. Pozytywny wizerunek ucznia z dysleksją : scenariusz zajęć z elementami biblioterapii / Mirosława Wójtowicz. - 2020.// Biblioteka
w Szkole. - 2020, nr 10, s. 40-43
w Szkole. - 2020, nr 10, s. 40-43
61. Przedszkolak a ryzyko dysleksji / Małgorzata Łoskot.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2019, nr 6, s. 40-44
62. Przedszkolak z ryzykiem dysleksji? Tak, to jest możliwe! / Patrycja Trawicka. - 2023. // Bliżej Przedszkola. - 2023, nr 9, s. 6-9
63. Przezwyciężyć trudności / Laura Chorzępa. - 2022. // Głos Nauczycielski. - 2022, nr 20, s. 17
64. "Rozłączone dzieci" : terapia zaburzeń neurorozwojowych u dzieci według Roberta Melillo / Agnieszka Wentrych. - 2022.// Bliżej
Przedszkola. - 2022, nr 6, s. 8-11
Przedszkola. - 2022, nr 6, s. 8-11
65. Rozpoznawanie i rozwijanie talentów uczniów z dysleksją / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2020.// Polonistyka. - 2020, nr 6, s.
35-39
35-39
66. Ryzyko specyficznych trudności w uczeniu się / Agnieszka Wentrych. - 2022.// Bliżej Przedszkola. - 2022, nr 2, s. 38-41
67. Specyficzne trudności w nabywaniu umiejętności czytania / Edyta Szczepkowska.// Życie Szkoły. - 2016, nr 10, s. 23-29
68. Specyficzne trudności w nabywaniu umiejętności pisania / Edyta Szczepkowska.// Życie Szkoły. - 2017, nr 1. s. 26-32
69. Sygmatyzm czyli seplenienie u dzieci w wieku przedszkolnym / Joanna Czapla.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2017, nr 10, s.
60-63
60-63
70. Symptomy dysleksji / Janusz Rusaczyk. - 2021.// Remedium. - 2021, nr 7-8, s. 26-28
71. Szkolne wyzwania uczniów z wadami wymowy / Janusz Rusaczyk. - 2020.// Remedium. - 2020, nr 7-8, s. 26-28
72. Trudności w nauce czytania i pisania u dzieci z ADHD / Natalia Kajka.// Szkoła Specjalna. - 2018, nr 3, s. 212-218
73. Uczeń niewidomy z dysleksją - zarys problemu / Piotr Alfred Gindrich.// Szkoła Specjalna. - 2019, nr 3, s. 165-174
74. Uczeń z dysleksją w ławce szkolnej / Elżbieta Szala. - 2022.// Wiadomości Historyczne. - 2022, nr 3, s. 24-28
75. Uczeń z ryzykiem dyslekcji / Jolanta Rafał-Łuniewska.// Remedium. - 2017, nr 1, s. 8-9
76. Uczestnictwo w kulturze popularnej a kompetencje społeczne i postawy twórcze uczniów z dysleksją i bez dysleksji w okresie
adolescencji / Kamil Kuracki, Agnieszka Dłużniewska, Bernadetta Kosewska.// Szkoła Specjalna. - 2016, nr 4, s. 256-268
adolescencji / Kamil Kuracki, Agnieszka Dłużniewska, Bernadetta Kosewska.// Szkoła Specjalna. - 2016, nr 4, s. 256-268
77. Wakacyjne zabawy logopedyczne - mamo, tato pobawmy się razem / Joanna Czapla.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2017, nr 6,
s. 58-64
s. 58-64
78. Wspieranie ucznia z dysleksją w codziennej pracy / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2021.// Polonistyka. - 2021, nr 4, s. 39-46
79. Wspieranie ucznia z dysleksją w codziennej pracy / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2022. // Życie Szkoły. - 2022, nr 8, s. 27-34
80. Wyzwanie dla szkolnego polonisty : ocenianie uczniów z dysleksją / Anna Podemska-Kałuża.// Polonistyka. - 2018, nr 5, s. 8-13
81. Zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej / Edyta Szczepkowska.// Życie Szkoły. - 2017, nr 9, s. 21-27
82. Zaburzenia orientacji przestrzennej / Edyta Szczepkowska.// Życie Szkoły. - 2017, nr 6, s. 24-32
83. Zaburzenia procesu lateralizacji / Edyta Szczepkowska.// Życie Szkoły. - 2015, nr 5, s. 23-32
84. Zrozumieć, czego uczniowie nie rozumieją - o dysleksji rozwojowej / Paulina Ilska.// Remedium. - 2016, nr 7-8, s. 32-33
Tarnobrzeg, luty 2024 r.