Dysleksja i co dalej. Zestawienie bibliograficzne w wyborze

Tarnobrzeg

Wydawnictwa zwarte
  1. Chodzą słuchy czyli Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową dla uczniów młodszych klas szkoły podstawowej / Anna Tońska-Szyfelbein. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2023, sygn. TG 114561
  2. Czapka, lamy i kotomierz : dysleksja / Joanna M. Chmielewska. - Szklarska Poręba : Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych "Światełko" 2017, sygn. TB 2725, SG 61465
  3. Czytanie i pisanie : metodyka zajęć korekcyjno-wyrównawczych / Małgorzata Rocławska-Daniluk. - Gdańsk : Uniwersytet Gdański 2017, sygn. TG 110585
  4. Ćwiczenia grafomotoryczne dla klas I-III / Zuzanna Zbróg, Ewa Boksa. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP 2018, sygn. SG 61654
  5. Ćwiczenia grafomotoryczne dla klas IV-VIII / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP 2018, sygn. SG 61655
  6. Diagnozowanie trudności w czytaniu i pisaniu / Ewa Górniewicz. - Toruń : "Akapit" 2017, sygn. SG 61689
  7. Do czytania już tuż tuż. : rozwijanie gotowości do nauki czytania i pisania / Małgorzata Barańska, Magdalena Hinz. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2021, sygn. TG 113093
  8. Dobasoli do kanuka : ćwiczenia czytania pseudowyrazów dla dzieci z dysleksją / Dominika Kamińska, Alicja Ślęzak-Stachulak. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2019, sygn. SG 62539
  9. Dymensjonalna diagnoza rozwoju dziecka / Jagoda Cieszyńska- Rożek , Marta Korendo. - Kraków : Centrum Metody Krakowskiej 2021, sygn. TG 113222, SG 63189
  10. Dysgrafia : ćwiczenia usprawniające motorykę małą : poziom 1 / Monika Kraszewska, Magdalena Kraszewska. - Kraków : "Wir" 2016, sygn. SG 61625
  11. Dysgrafia : ćwiczenia usprawniające motorykę małą : poziom 2 / Monika Kraszewska, Magdalena Kraszewska. - Kraków : "Wir" 2017, sygn. SG 61624
  12. Dysgrafia : ćwiczenia usprawniające motorykę małą : poziom 3 / Monika Kraszewska, Magdalena Kraszewska. - Kraków : "Wir" 2017, sygn. SG 61626
  13. Dysleksja : ćwiczenia funkcji poznawczych dla dzieci zagrożonych dysleksją w wieku 5-6 lat / Agnieszka Bala. - Kraków : "Wir" 2016, sygn. TG 111768, SG 61541-42
  14. Dysleksja : ćwiczenia funkcji poznawczych dla dzieci zagrożonych dysleksją w wieku 3-4 lat / Agnieszka Bala. - Kraków : "Wir" 2016, sygn. SG 61540
  15. Dysleksja : ćwiczenia językowe dla dzieci zagrożonych dysleksją w wieku 9-10 lat / Marta Kuchnik. - Kraków : WIR 2017, sygn. TG 111769, SG 62168
  16. Dysleksja : podręcznik praktyka / Gavin Reid ; przekł. Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Gdańsk : Harmonia Universalis 2018, sygn. TG 110944, SG 62540
  17. Dysleksja z perspektywy dorosłości / Teresa Wejner-Jaworska. - Warszawa : "Difin" 2019, sygn. TG 111767
  18. Dyslektyczne talenty : jak wydobyć ukryty potencjał dyslektycznego mózgu / Brock L. Eide, Fernette F. Eide ; przekł. Dorota Szatkowska-Jaskuła. - Gdańsk : "Harmonia Universalis" 2019, sygn. TG 111849
  19. Dzielę i łączę : litery, sylaby, wyrazy : ćwiczenia dla młodzieży i dorosłych z trudnościami językowymi / Magdalena Borowska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2023, sygn. NG 61530
  20. Elementarz dla dzieci z dysleksją / Agnieszka Łubkowska ; narysowała Joanna Kłos. - Warszawa : "Nasza Księgarnia" 2016, sygn. TG 109553, SG 60709
  21. Elementarz rozwijający komunikację : zeszyt ćwiczeń / Agnieszka Bala, Iwona Kowalcze-Filar. - Kraków : Arson 2017, sygn. SG 61976
  22. Jak pomóc dziecku z dysleksją : ćwiczenia dla uczniów klas 4-6. Cz. 2 / Anna Radwańska. - Warszawa : "Difin" 2019, sygn. TG 111906, NG 60414, SG 62383
  23. Jak pomóc dziecku z dysleksją : poradnik dla rodziców i nauczycieli / Anna Radwańska. - Warszawa : "Difin" 2017, sygn. TG 110598, NG 60804, SG 61449
  24. Jak pomóc dziecku z dysleksją : poradnik dla rodziców i nauczycieli : ćwiczenia praktyczne dla uczniów 7-8 klas szkoły podstawowej. Część 3, sygn. TG 111975, NG 60415, 60805, SG 62406
  25. Karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 2 / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2021, sygn. NG 61074
  26. Koncentracja uwagi : karty do samodzielnej pracy w domu / Irena Sosin ; il. Aleksandra Krajewska, Lidia Nowak-Chomicz. - Warszawa : "Raabe" cop. 2017, sygn. SG 62337
  27. Logopedia. Systemowa terapia językowa dla dzieci dyslektycznych w klasach 4-8 w zreformowanej szkole podstawowej / Ewa Boksa. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP 2021, sygn. TG 113622
  28. Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją / Mariola Jaworska. - Kraków : "Impuls" 2018, sygn. TG 110928
  29. Nauczyciele wczesnej edukacji wobec problemu diagnozowania specyficznych trudności w uczeniu się / Anna Szkolak-Stępień. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej 2017, sygn. TG 111205, SG 61692
  30. Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2020, sygn. TG 112846, NG 60706
  31. Ocena rozwoju intelektualnego dzieci z wybranymi zaburzeniami neurorozwojowymi : podręcznik dla studentów i praktyków / Małgorzata Kostka-Szymańska, Grażyna Krasowicz-Kupis. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej 2022, sygn. TG 113982
  32. Ortotrening : ćwiczenia ortograficzne dla uczniów z dysortografią i nie tylko : ch-h / Olga Pawlik. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2020, sygn. TG 112687, SG 62834
  33. Ortotrening : ćwiczenia ortograficzne dla uczniów z dysortografią i nie tylko : Ó - U / Olga Pawlik. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2017, sygn. TG 112654, SG 61584
  34. Ortotrening : ćwiczenia ortograficzne dla uczniów z dysortografią i nie tylko : RZ-Ż / Olga Pawlik. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2017, sygn. TG 112655, SG 61583
  35. Oswajanie przez bajanie : bajki psychoterapeutyczne / Sabina Furmańska ; ilustracje: Magdalena Radoszko, Joanna Szczuka. - Gdańsk : Wydawnictwo HARMONIA 2019, sygn. SG 62210, 63090
  36. Percepcja wzrokowa : karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Część 1 / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia - Wydawnictwo Harmonia 2022, sygn. TG 114391
  37. Percepcja wzrokowa : karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Część 2 / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia - Wydawnictwo Harmonia 2022, sygn. TG 114390
  38. Percepcja wzrokowa : karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami podstawowej/ Ewa Boksa ; recenzent: dr hab. Alina Maciejewska, Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny, Siedlce. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP 2021, sygn. TG 113622
  39. Pokonać dysleksję : nowy, kompletny, oparty na badaniach naukowych program dla osób z zaburzeniami czytania na każdym poziomie / Sally Shaywitz ; red. merytor. Grażyna Krasowicz-Kupis ; przekł. Karol Jaroszewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis 2018, sygn. TG 110843, SG 61880
  40. Polski bez barier : potrzeby edukacyjne uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania w perspektywie inkluzji / Zofia Pomirska. - Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2022, sygn. TG 114211
  41. Rozłączone dzieci : program Brain Balance dla dzieci z autyzmem, ADHD, dysleksją i innymi zaburzeniami neurologicznymi / Robert Melillo ; [przekł. Karol Jaroszewski]. - Gdańsk : "Harmonia Universalis" 2017, sygn. TG 110450
  42. Skoncentruj się : zestaw ćwiczeń dla uczniów dla uczniów klas VII-VIII i szkół ponadpodstawowych ze wskazówkami jak uczyć się skutecznie / Anna Jurek. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2019, sygn. TG 112633
  43. Specyficzne trudności w uczeniu się : niezbędnik nauczyciela / Diana Hudson ; przekł. Dorota Szatkowska-Jaskuła. - Gdańsk : "Harmonia Universalis" 2019, sygn. TG 111861, NG 60518, SG 62327
  44. Spostrzegam i myślę : ćwiczenia do pracy z uczniem szkoły podstawowej o obniżonej sprawności widzenia i spostrzegania / Alicja Małasiewicz. - Gdańsk : "Harmonia" 2018, sygn. SG 62273
  45. Szkoła na miarę ucznia z dysleksją / Teresa Wejner Jaworska. - Warszawa : Difin SA 2020, sygn. TG 112709, SG 62839
  46. Terapia pedagogiczna : scenariusze zajęć dla uczniów w starszych klasach szkoły podstawowej. Cz. 2 / Anna Radwańska. - Warszawa : Difin 2024, sygn. TG 114587
  47. Wszystko słyszę! : ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową / [opracowanie merytoryczne i graficzne Magdalena Hinz]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2019, sygn. TG 112294, NG 61175, SG 62369
  48. Wypadek świerszcza : opowiadania logopedyczne / Katarzyna Michalec ; il. Marcin Południak. - Bielsko-Biała : "Debit" 2016, sygn. SG 60803
  49. Wzrok i słuch - zmysły wiodące w uczeniu się w aspekcie integracji sensorycznej / Bożenna Odowska-Szlachcic, Beata Mierzejewska. - Gdańsk : Harmonia Universalis 2018, sygn. TG 112350, NG 60704, SG 62865
  50. Zaburzenia komunikacji pisemnej / red. nauk. Aneta Domagała, Urszula Mirecka. - Gdańsk : "Harmonia Universalis" 2017, sygn. TG 110141, NG 61403
Artykuły z czasopism
51. Aktualne możliwości pomocy psychopedagogicznej w terapii uczniów z dysleksją / Magdalena Zmysłowska. - 2020. // Problemy
      Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 4, s. 33-4
52. Czego nie wiemy o dysleksji / Anna Zych. - 2020.// Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 8, s. 56-5
53. Dysleksja a trudności w czytaniu i pisaniu typu wzrokowego : głos w dyskusji / Ewa Boksa, Renata Cuprych. - 2019.// Szkoła
      Specjalna. - 2019, nr 4, s. 256-26
54.  Efektywna terapia dysleksji / Tomasz Garstka. - 2020. // Głos Nauczycielski. - 2020, nr 8, s.
55.  Hipoteza deficytu móżdżkowego w etiologii dysleksji rozwojowej : implikacje diagnostyczno-terapeutyczne / Barbara Skałbania.//
       Szkoła Specjalna. - 2016, nr 2, s. 97-10
56.  Jak rozwinąć umiejętność uczenia się dzieci z dysleksją? / Magdalena Goetz.// Życie Szkoły. - 2018, nr 10, s. 26-30
57.  Jak wspierać rozwój uczniów z dysleksją / Anna Podemska-Kałuża.// Polonistyka. - 2019, nr 3, s. 10-14
58.  Kaczuszki łakomczuszki : scenariusz grupowych zajęć logopedycznych / Dorota Rzepecka.// Bliżej Przedszkola. - 2017, nr 3, s.
       26-28
59.  Pedagogiczno-logopedyczna analiza projektu pt. Model edukacji dwujęzycznej dzieci głuchych / Kazimiera Krakowiak.// Szkoła
       Specjalna. - 2016, nr 1, s. 26-40
60.  Pozytywny wizerunek ucznia z dysleksją : scenariusz zajęć z elementami biblioterapii / Mirosława Wójtowicz. - 2020.// Biblioteka
       w Szkole. - 2020, nr 10, s. 40-43
61.  Przedszkolak a ryzyko dysleksji / Małgorzata Łoskot.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2019, nr 6, s. 40-44
62.  Przedszkolak z ryzykiem dysleksji? Tak, to jest możliwe! / Patrycja Trawicka. - 2023. // Bliżej Przedszkola. - 2023, nr 9, s. 6-9
63.  Przezwyciężyć trudności / Laura Chorzępa. - 2022. // Głos Nauczycielski. - 2022, nr 20, s. 17
64.  "Rozłączone dzieci" : terapia zaburzeń neurorozwojowych u dzieci według Roberta Melillo / Agnieszka Wentrych. - 2022.// Bliżej
       Przedszkola. - 2022, nr 6, s. 8-11
65.  Rozpoznawanie i rozwijanie talentów uczniów z dysleksją / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2020.// Polonistyka. - 2020, nr 6, s.
       35-39
66.  Ryzyko specyficznych trudności w uczeniu się / Agnieszka Wentrych. - 2022.// Bliżej Przedszkola. - 2022, nr 2, s. 38-41
67.  Specyficzne trudności w nabywaniu umiejętności czytania / Edyta Szczepkowska.// Życie Szkoły. - 2016, nr 10, s. 23-29
68.  Specyficzne trudności w nabywaniu umiejętności pisania / Edyta Szczepkowska.// Życie Szkoły. - 2017, nr 1. s. 26-32
69.  Sygmatyzm czyli seplenienie u dzieci w wieku przedszkolnym / Joanna Czapla.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2017, nr 10, s.
       60-63
70.  Symptomy dysleksji / Janusz Rusaczyk. - 2021.// Remedium. - 2021, nr 7-8, s. 26-28
71.  Szkolne wyzwania uczniów z wadami wymowy / Janusz Rusaczyk. - 2020.// Remedium. - 2020, nr 7-8, s. 26-28
72.  Trudności w nauce czytania i pisania u dzieci z ADHD / Natalia Kajka.// Szkoła Specjalna. - 2018, nr 3, s. 212-218
73.  Uczeń niewidomy z dysleksją - zarys problemu / Piotr Alfred Gindrich.// Szkoła Specjalna. - 2019, nr 3, s. 165-174
74.  Uczeń z dysleksją w ławce szkolnej / Elżbieta Szala. - 2022.// Wiadomości Historyczne. - 2022, nr 3, s. 24-28
75.  Uczeń z ryzykiem dyslekcji / Jolanta Rafał-Łuniewska.// Remedium. - 2017, nr 1, s. 8-9
76.  Uczestnictwo w kulturze popularnej a kompetencje społeczne i postawy twórcze uczniów z dysleksją i bez dysleksji w okresie
       adolescencji / Kamil Kuracki, Agnieszka Dłużniewska, Bernadetta Kosewska.// Szkoła Specjalna. - 2016, nr 4, s. 256-268
77.  Wakacyjne zabawy logopedyczne - mamo, tato pobawmy się razem / Joanna Czapla.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2017, nr 6,
       s. 58-64
78.  Wspieranie ucznia z dysleksją w codziennej pracy / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2021.// Polonistyka. - 2021, nr 4, s. 39-46
79.  Wspieranie ucznia z dysleksją w codziennej pracy / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2022. // Życie Szkoły. - 2022, nr 8, s. 27-34
80.  Wyzwanie dla szkolnego polonisty : ocenianie uczniów z dysleksją / Anna Podemska-Kałuża.// Polonistyka. - 2018, nr 5, s. 8-13
81.  Zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej / Edyta Szczepkowska.// Życie Szkoły. - 2017, nr 9, s. 21-27
82.  Zaburzenia orientacji przestrzennej / Edyta Szczepkowska.// Życie Szkoły. - 2017, nr 6, s. 24-32
83.  Zaburzenia procesu lateralizacji / Edyta Szczepkowska.// Życie Szkoły. - 2015, nr 5, s. 23-32
84.  Zrozumieć, czego uczniowie nie rozumieją - o dysleksji rozwojowej / Paulina Ilska.// Remedium. - 2016, nr 7-8, s. 32-33


 
Tarnobrzeg, luty 2024 r.

Autor: Ewa Fajt