Wydawnictwa zwarte
- ACT skoncentrowana na traumie : praca z umysłem, ciałem i emocjami z wykorzystaniem terapii akceptacji i zaangażowania / Russ Harris ; przekład Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2023, sygn. TG 114503
- ACT słowo w słowo w leczeniu depresji i zaburzeń lękowych : transkrypcje sesji z komentarzami do nauki terapii akceptacji i zaangażowania / Michael P. Twohig, Steven C. Hayes ; przekład Katarzyna Piszczek ; [redakcja naukowa: Małgorzata Pawlińska]. - Kraków : Emocje 2024, sygn. TG 114708
- Alfabet empatii : żyj w zgodzie ze sobą i innymi : porozumienie bez przemocy w praktyce / Vesna Lorenc, Joanna Berendt. - Gliwice : Sensus copyright 2024, sygn. TG 114709
- Anty-bullyingowa książka dla dziewczyn : praktyczne sposoby radzenia sobie z dręczeniem rówieśniczym i budowania pewności siebie / Jessica Woody. - Gdańsk : Wydawnictwo Dobra Literatura 2023, sygn. TG 114420
- Borderline : jak żyć z osobą o skrajnych emocjach / Paul T. Mason, Randi Kreger ; przekł. Małgorzata Oleszczuk. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2019, sygn. TG 111901
- Burza w twojej głowie : przerwij błędne koło negatywnych myśli / David A. Clark ; przekład: Anna Sawicka Chrapkowicz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2021, sygn. TG 113591
- Co mnie otacza? : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacji : czytanie globalne, wprowadzanie cyfr, wprowadzanie kolorów, ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej / Cz.2. Olga Kłodnicka ; [ilustracje Olga Kłodnicka]. - Gdańsk : Harmonia 2019, sygn. NG 60746
- Co oni czują? : ćwiczenia rozwijające umiejętność nazywania emocji / Renata Malek. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2020, sygn. TG 112612, SG 63051
- Czując : rozmowy o emocjach / Agnieszka Jucewicz ; ilustrował Arobal. - Warszawa : Wydawnictwo Agora 2019, sygn. TG 111724, NG 60026, SG 62622
- Dzień dobry, moje emocje! : praktyczna pomoc edukacyjna dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Renata Malek. - Gdańsk : "Harmonia" 2019, sygn. TG 111607, NG 60599, SG 62768
- Emocje : wszystko, co czujesz : przewodnik dla dzieci po świecie uczuć / Brad Petersen ; ilustracje Betsy Petersen ; [przekład Anna Rosiak]. - Warszawa : Mamania © 2024, sygn. TG 114715
- Emocje i nastrój : jak je zrozumieć i kształtować / Daniel Jerzy Żyżniewski. - Warszawa : Wydawnictwo Zwierciadło 2019, sygn. TG 112574
- Emocje od A do Z : jak je rozpoznać, zrozumieć, oswoić ? / Maria Kerth. - Warszawa : Wydawnictwo SBM 2020, sygn. TG 112624
- Emocjonalne SOS : scenariusze zajęć socjoterapeutycznych dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej / Anna Busz. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2020, sygn. TG 112988, NG 60857, SG 62967
- Empatia : 48 ćwiczeń, które nauczą dziecko wyrażać swoje emocje, rozumieć innych oraz dbać o relacje / Hiedi France ; ilustracje: Sarah Rebar ; przekład Anna Sawicka-Chrapkiewicz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Elżbieta Zubrzycka 2022, sygn. TG 114086, NG 61413, SG 63586
- Gdy emocje biorą górę : jak uczyć dzieci radzenia sobie z trudnymi uczuciami / Magdalena Gut-Orłowska. - Warszawa : Edgard 2023, sygn. TG 114278, NG 61653, SG 63889
- Gender bez emocji : co mówi nauka o płci i tożsamości płciowej / Debra Soh ; przekład Patryk Tuleja. - Gliwice : Helion copyright 2022, sygn. TG 113820
- Historyjki obrazkowe z emocjami / Magdalena Hinz. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2019, sygn. NG 60392
- Ja i moje uczucia : przewodnik dla dzieci, które chcą lepiej rozumieć i wyrażać emocje / Vanessa Green Allen ; ilustracje Sarah Rebar ; przekład Olga Połowianiuk. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2022, sygn. TG 114146, NG 61373
- Jak czytać emocje / Andrea Harrn ; [tłumaczenie: Michał Kompanowski]. - Warszawa : Quraro © 2024, sygn. TG 114718
- Jak ogarnąć emocje? : złość : karty pracy dla nastolatków / Izabella Oliwia Galon, Patrycja Kadula. - Kraków : WIR 2023, sygn. TG 114719, SG 63798
- Jesteś prawdziwym przyjacielem, Pinku! : książka o relacjach z rówieśnikami : dla dzieci i dla rodziców trochę też / Urszula Młodnicka ; [ilustracje] Agnieszka Waligóra. - Gliwice : Sensus - Helion copyright 2022, sygn. TG 113527, SG 63272
- Kod emocji : jak uwolnić zablokowane emocje i cieszyć się zdrowiem, szczęściem oraz miłością / Bradley Nelson ; przedmowa Tony Robbins ; przekład Katarzyna Babicz. - Łódź : Galaktyka 2023, sygn. TG 114721
- Lęki u dzieci : jak najmłodsi mogą zmienić niepokój w odporność psychiczną / dr Jodi Richardson, Michael Grose ; przekład: Laura Bigaj. - Kraków : eSPe 2022, sygn. TG 1134748, SG 63431
- Mediacje rówieśnicze w praktyce szkolnej : implikacje i rekomendacje / Anna K. Duda, Wioletta Skrzypek, Anna Mróz, Paulina Koperna, Kinga Sobieszczańska, Ewa Zawisza-Wilk ; [recenzentki: dr hab. Joanna Łukasik prof. UP, dr Karolina Czerwiec]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar 2019, sygn. SG 63406
- Moje dziecko się boi : jak mogę mu pomóc? / Magdalena Lange-Rachwał. - Warszawa : "Difin" 2019, sygn. TG 111909, NG 60419
- Nastolatek potrzebuje wsparcia : zrozum swoje dziecko i bądź po jego stronie / Agnieszka Kozak, Robert Bielecki, Marcin Rzeczkowski ; [ilustracje: Joanna Celusta]. - Gliwice : Sensus copyright 2023, sygn. TG 114436
- Naucz mnie jak radzić sobie z emocjami, komunikować się, znaleźć przyjaciół / Sylwia Sitkowska, Maria Kocubowska, Damian Berent. - Gliwice : Helion 2021, sygn. TG 113396, NG 61379, SG 63298
- Nie znam cię i inne bajki profilaktyczne / Małgorzata Walczak-Klimek ; [ilustracje: Anna Andrzejewska]. - Kraków : Impuls 2021, sygn. TG 113571
- O depresji : rozmowy bez wstydu / Małgorzata Janczak. - Warszawa : Difin 2022, sygn. TG 113822
- Odrzucenie : jak sobie radzić z brakiem akceptacji / Agata Adaszyńska-Blacha, Michał Kuś. - Kraków : Wydawnictwo WAM © 2022, sygn. TG 113718
- Odwrócona relacja : kiedy problemy rodziców zabierają dzieciństwo / Margot Sunderland ; przekład: Anna Sawicka-Chrapkowicz ; ilustracje: Nicky Armstrong. - Sopot : GWP 2019, sygn. TG 111733
- Oswoić potwora gniewu / Holly Forman-Patel ; ilustracje: Claudio Cerri ; przekład: Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Elżbieta Zubrzycka 2021, sygn. TG 113370, SG 63139
- Pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania mediacji w szkole / Anna K. Duda, Ewa Czerwińska-Jakimiuk, Mateusz Szast, Małgorzata Mądry-Kupiec, Wioletta Skrzypek. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar 2021, sygn. TG 113634, SG 63405
- Perfekcyjni do bólu : jak uwolnić się od perfekcjonizmu maskującego depresję i odzyskać zdrowie / Margaret Robinson Rutherford ; tłumaczenie Joanna Gilewicz. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. 2021, sygn. TG 113127
- Plac zabaw : księga emocji : czterolatek / [ilustracje Katarzyna Kołodziej ; opracowanie merytoryczne Marta Jaszczuk]. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 2019, sygn. SG 62354
- Plac zabaw : księga emocji : trzylatek / [ilustracje Natalia Tilszner ; opracowanie merytoryczne Blanka Mieszkowska]. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 2019, sygn. SG 62355
- Po co ci emocje : o przewadze płynącej z odczuwania / dr Leon Windscheid ; tłumaczenie Mateusz Borowski ; [ilustracje i grafiki: Leon Windscheid]. - Kraków : Otwarte 2022, sygn. 113862
- Pokazuję, co czuję : ćwiczenia rozwijające umiejętność rozpoznawania oraz nazywania uczuć i emocji / Renata Malek. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2020, sygn. TG 112927, NG 60649
- Poradnik obsługi umysłu : jak sobie radzić z trudnymi emocjami / Nikodem Ryś. - Warszawa : Wydawnictwo RM © 2022, sygn. TG 114285
- Pozytywne zachowanie : ćwiczenia dla dzieci : 50 zabaw i angażujących ćwiczeń, które pomogą dzieciom dokonywać dobrych wyborów w domu, szkole i otaczającym je świecie / Stacy Spensley ; zilustrowała Elzbieta Smietanka-Combik ; Polish translation by Marzena Rączkowska. - Warszawa : To tamto, Wydawnictwo Czarna Owca copyright © 2023, sygn. TG 114165, NG 61494
- Przemoc : podręcznik przetrwania dla nastolatków : szkoła, internet, rówieśnicy / Aija Mayrock ; przekład Jowita Maksymowicz-Hamann. - Warszawa : Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja 2020, sygn. TG 112726, SG 63620
- Przemoc emocjonalna : czyli o tym, co naprawdę nas boli: zniewaga, upokorzenie, pozbawianie miłości - jak możemy się przed tym bronić / Werner Bartens ; przełożył Witold Milczarek. - Słupsk : Warszawa : Dobra Literatura 2019, sygn. TG 112147
- Rozpoznawanie, nazywanie i regulowanie emocji przez dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Natalia Jach-Salamon, Barbara Gawda. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej 2023, sygn. TG 114617
- Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych : wybrane problemy / Danuta Borecka-Biernat, Katarzyna Wajszczuk, Katarzyna Walęcka-Matyja. - Warszawa : "Difin" 2019, sygn. TG 112134
- Rozwój emocjonalny od niemowlęctwa do dorastania : kierunki rozwoju kompetencji emocjonalnych i problemów emocjonalnych / Dale F. Hay ; przekład Mateusz Jastrzębski. - Warszawa : Difin © copyright 2021, sygn. TG 113599, NG 61279, SG 63392
- Samookaleczenia nastolatków : uwolnij się od destrukcyjnych zachowań dzięki technikom terapii DBT / Sheri Van Dijk ; przekład Jolanta Bartosik. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2022, sygn. TG 114101, NG 61446, SG 63568
- Samoregulacja SELF-REG w szkole : spokój, koncentracja i nauka / Stuart Shanker ; [przekład Natalia Fedan, Agnieszka Piskozub-Piwosz]. - Warszawa : Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja copyright 2023, sygn. TG 114581
- Self-reg : opowieści dla dzieci o tym, jak działać gdy emocje biorą górę / Agnieszka Stążka-Gawrysiak ; il. Anna Teodorczyk. - Kraków : "Znak Emotikon" 2019, sygn. TG 112021
- Self-regulation : nie ma niegrzecznych dzieci : opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę / Agnieszka Stążka-Gawrysiak ; ilustracje Anna Teodorczyk ; [redakcja merytoryczna dr Jagoda Sikora]. - Kraków : Znak Emotikon 2021, sygn. SG 63261
- Self-regulation : szkolne wyzwania : opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę / Agnieszka Stążka-Gawrysiak ; ilustracje Anna Teodorczyk. - Kraków : Znak Emotikon 2020, sygn. TG 112779, NG 61091, SG 62836
- Spokojnie, to tylko emocje! : ćwiczenia rozpoznawania i nazywania uczuć oraz emocji / Renata Malek. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2021, sygn. TG 113474, NG 61280, SG 63393
- Staś i laboratorium emocji : o co chodzi z tą złością? / Oksana Buśko ; ilustracje: Marcelina Gradowska. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2021, sygn. TG 113522
- Świat uczuć i emocji : jak kształtować kompetencje społeczne : scenariusze zajęć dla nauczycieli i wychowawców klas IV-VIII / Maria Gudro-Homicka. - Warszawa : Difin 2023, sygn. TG 114582, NG 61800, SG 63828
- Terapia poznawczo-behawioralna dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera pomagająca rozumieć i wyrażać sympatię oraz miłość : podręcznik dla osób pracujących z dziećmi / Tony Attwood, Michelle Garnett ; przekład: Dorota Szatkowska-Jaskuła ; [ilustracje: Magdalena Gubała]. - Gdańsk : Harmonia Universalis 2020, sygn. TG 112509, NG 60588, SG 62685
- Toksyczne emocje / Bernardo Stamateas ; przekład Barbara Sławomirska. - Warszawa : Bellona copyright 2020, sygn. TG 112434
- Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży : przewodnik dla terapeutów / Joanna Węglarz, Dorota Bentkowska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2020, sygn. NG 60952, SG 62841
- Trudny czas dojrzewania : jak pomóc nastolatkom radzić sobie z emocjami, osiągać cele i budować więzi, stosując terapię akceptacji i zaangażowania oraz psychologię pozytywną / Louise Hayes, Joseph Ciarrochi ; przekład Sylwia Pikiel. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2020, sygn. TG 112223, NG 61452
- Uzależnienie w rodzinie : wsparcie dla bliskich - rozpoznanie problemu, emocje, zdrowienie / Louise Stanger ; [tłumaczenie Paulina Kielan]. - Poznań : Publicat Wydawnictwo- Publicat S.A. copyright 2022, sygn. TG 113736
- W drodze do porozumienia : materiały do nauki mediacji dla nauczycieli i trenerów mediacji / Anna K. Duda ; [recenzentki: dr hab. Joanna Łukasik prof. UP, dr Karolina Czerwiec]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar 2019, sygn. TG 112257
- W pułapce myśli - dla nastolatków : jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem / Lousie Hayes, Ann Bailey, Joseph Ciarrochi ; przekład : Agnieszka Cioch. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2019, sygn. TG 112121
- Wiedza dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną o emocjach / Marzena Buchnat, Aleksandra Jasielska. - Warszawa : Difin 2022, sygn. TG 113955, SG 63624
- Zarys pracy mediatora szkolnego / Anna K. Duda ; [recenzentki: dr hab. Joanna Łukasik prof. UP, dr Karolina Czerwiec]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar 2019, sygn. TG 113519, SG 63407
Artykuły z czasopism
64. 8 książek na zmartwienia / Aleksandra Sobańska. - 2022.// Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 10, s. 46-47
65. Autyzm i mikrobiota - punkty styku / Agata Misera.// Charaktery. - 2022, nr 10, s. 50-55
66. Ciało zwierciadłem emocji / Aneta Gawełek. - 2023. // Świat Problemów. - 2023, nr 2, s. 3-6
67. Czego boją się dzieci? / Maria Gudro-Homicka. - 2021.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 4, s. 18-19
68. Czy szczęście można wyhodować? / Roksana Kociołek-Kaszyńska. - 2022.// Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 10, s. 20-22
69. Depresja - bolesna droga do własnych trudnych uczuć / Jarosław Storoniak. - 2021.// Wychowawca. - 2021, nr 11, s. 15-17
70. Dorastanie bez poczucia winy / Martyna Strąg.// Charaktery. - 2022, nr 9, s. 24-29
71. Doświadczenie wstydu w wewnętrznym świecie rodziny / Eliza Czerka-Fortuna.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr
7, s. 40-50
72. Emocje w życiu, emocje pod jednym dachem / Małgorzata Łuba. - 2020.// Remedium. - 2020, nr 7-8, s. 18-21
73. Gniew w pracach plastycznych dzieci w okresie dorastania - plastyczna ekspresja emocji = Anger in the art of adolescent child:
artistic expression of emotions / Paula Wiażewicz-Wójtowicz ; Uniwersytet Szczeciński. - 2022. // Problemy Opiekuńczo-
Wychowawcze. - 2022, nr 3, s. 46-61
74. Instragram najlepszy z możliwych światów? / Justyna Szachowicz-Sempruch.// Charaktery. - 2022, nr 10, s. 56-59
75. Inteligencja emocjonalna : czy da się jej nauczyć? / Karolina Janik. - 2024. // Charaktery. - 2024, nr 1-2, s. 26-29
76. Jak budować dobre relacje z uczniami? : wskazówki do kształtowania poczucia bezpieczeństwa w środowisku szkolnym / Adriana
Kloskowska. - 2023.// Życie Szkoły. - 2023, nr 5, s. 4-8
77. Jak przyjmować krytykę i jak ją konstruktywnie dawać... / Bianca-Beata Kotoro. - 2024. // Magazyn Pielęgniarki i Położnej. -
2024, nr 1-2, s. 50-51
78. Jak uczyć dzieci samoregulacji emocji? : akceptowanie, wyrażanie i regulowanie emocji / Monika Kalinowska. - 2023. //
Wychowanie w Przedszkolu. - 2023, nr 8, s. 22-27
79. Jak wspomóc ucznia w rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami? / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2022. // Życie Szkoły. -
2022, nr 8, s. 19-22
80. Jak wykorzystać potencjał złości? / Karolina Appelt. - 2022. // Życie Szkoły. - 2022, nr 7, s. 32-35
81. Konflikty między dziećmi : wychowawca w roli mediatora / Małgorzata Stańczyk.// Bliżej Przedszkola. - 2014, nr 10, s. 10-11
82. Książki, które tłumaczą czym jest śmierć / Julita Pasikowska-Klica.// Życie Szkoły. - 2023, nr 9-10, s. 36-37
83. Młodzież uzależniona od substancji psychoaktywnych : Czynniki chroniące i czynniki ryzyka / Klaudia Waryszak-Lubaś.// Życie
Szkoły. - 2023, nr 9-10, s. 58-59
84. Nauczyciele wobec konfliktów szkolnych / Paulina Hawrylewicz-Kowalska.// Edukacja i Dialog. - 2016, nr 5-6, s. 66-72
85. Poczucie własnej wartości / Joanna Miazek. - 2023. // Bliżej Przedszkola. - 2023, nr 7-8, s. 4-7
86. Pustka emocjonalna jako efekt traumy relacyjnej / Barbara Czardybon. - 2022.// Świat Problemów. - 2022, nr 10, s. 22-25
87. Samoregulacja emocjonalna u dzieci : jak ją rozwijać? / Agnieszka Wentrych. - 2022. // Bliżej Przedszkola. - 2022, nr 11, s. 2-
88. Self-reg w praktyce : jak pomóc uczniom rozpoznawać stresory i stosować strategie radzenia sobie z nimi / Agnieszka
Ludorowska. - 2023.// Życie Szkoły. - 2023, nr 1, s. 17-20
89. Smak życia : jak odzyskać kontakt z emocjami? / Ewa Gierasimiuk. - 2021.// Charaktery. - 2021, nr 7, s. 64-69
90. Szacunek do samego siebie / Maja Ruszpiel. - 2022.// Świat Problemów. - 2022, nr 10, s. 26-28
91. Śmiech to zdrowie / Sebastian Kuklo. - 2023. // Magazyn Pielęgniarki i Położnej. - 2023, nr 12, s. 40-41
92. Tylko spokojnie. Jak wyciszyć dziecko, nie uciszając go? / Małgorzata Pruś.// Wychowanie w Przedszkolu. -. - 2024, nr 1,
strony 6-16
93. W poszukiwaniu porozumienia bez przemocy / Jarosław Kordziński.// Wychowanie w Przedszkolu. -. - 2024, nr 1, s. 54-57
94. Zacznij od siebie i stwórz żywe więzi społeczne / Adriana Kloskowska. - 2020.// Życie Szkoły. - 2020, nr 7, s. 4-8
95. Złość / Agnieszka Ludorowska. - 2020.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 7, s. 52-56
96. Złość nie taka zła / Aneta Mazurkiewicz. - 2020. // Charaktery. - 2020, nr 8, s.78-82
97. Zrozumieć emocje: złość, zaskoczenie oraz szczęście / Marek Błaszczyk. - 2023.// Remedium. - 2023, nr 4, s. 2-4
98. Zrozumieć i wspierać ucznia wysoko wrażliwego / Aleksandra Kubala Kulpińska. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 4, s. 22-26
64. 8 książek na zmartwienia / Aleksandra Sobańska. - 2022.// Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 10, s. 46-47
65. Autyzm i mikrobiota - punkty styku / Agata Misera.// Charaktery. - 2022, nr 10, s. 50-55
66. Ciało zwierciadłem emocji / Aneta Gawełek. - 2023. // Świat Problemów. - 2023, nr 2, s. 3-6
67. Czego boją się dzieci? / Maria Gudro-Homicka. - 2021.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 4, s. 18-19
68. Czy szczęście można wyhodować? / Roksana Kociołek-Kaszyńska. - 2022.// Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 10, s. 20-22
69. Depresja - bolesna droga do własnych trudnych uczuć / Jarosław Storoniak. - 2021.// Wychowawca. - 2021, nr 11, s. 15-17
70. Dorastanie bez poczucia winy / Martyna Strąg.// Charaktery. - 2022, nr 9, s. 24-29
71. Doświadczenie wstydu w wewnętrznym świecie rodziny / Eliza Czerka-Fortuna.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr
7, s. 40-50
72. Emocje w życiu, emocje pod jednym dachem / Małgorzata Łuba. - 2020.// Remedium. - 2020, nr 7-8, s. 18-21
73. Gniew w pracach plastycznych dzieci w okresie dorastania - plastyczna ekspresja emocji = Anger in the art of adolescent child:
artistic expression of emotions / Paula Wiażewicz-Wójtowicz ; Uniwersytet Szczeciński. - 2022. // Problemy Opiekuńczo-
Wychowawcze. - 2022, nr 3, s. 46-61
74. Instragram najlepszy z możliwych światów? / Justyna Szachowicz-Sempruch.// Charaktery. - 2022, nr 10, s. 56-59
75. Inteligencja emocjonalna : czy da się jej nauczyć? / Karolina Janik. - 2024. // Charaktery. - 2024, nr 1-2, s. 26-29
76. Jak budować dobre relacje z uczniami? : wskazówki do kształtowania poczucia bezpieczeństwa w środowisku szkolnym / Adriana
Kloskowska. - 2023.// Życie Szkoły. - 2023, nr 5, s. 4-8
77. Jak przyjmować krytykę i jak ją konstruktywnie dawać... / Bianca-Beata Kotoro. - 2024. // Magazyn Pielęgniarki i Położnej. -
2024, nr 1-2, s. 50-51
78. Jak uczyć dzieci samoregulacji emocji? : akceptowanie, wyrażanie i regulowanie emocji / Monika Kalinowska. - 2023. //
Wychowanie w Przedszkolu. - 2023, nr 8, s. 22-27
79. Jak wspomóc ucznia w rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami? / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2022. // Życie Szkoły. -
2022, nr 8, s. 19-22
80. Jak wykorzystać potencjał złości? / Karolina Appelt. - 2022. // Życie Szkoły. - 2022, nr 7, s. 32-35
81. Konflikty między dziećmi : wychowawca w roli mediatora / Małgorzata Stańczyk.// Bliżej Przedszkola. - 2014, nr 10, s. 10-11
82. Książki, które tłumaczą czym jest śmierć / Julita Pasikowska-Klica.// Życie Szkoły. - 2023, nr 9-10, s. 36-37
83. Młodzież uzależniona od substancji psychoaktywnych : Czynniki chroniące i czynniki ryzyka / Klaudia Waryszak-Lubaś.// Życie
Szkoły. - 2023, nr 9-10, s. 58-59
84. Nauczyciele wobec konfliktów szkolnych / Paulina Hawrylewicz-Kowalska.// Edukacja i Dialog. - 2016, nr 5-6, s. 66-72
85. Poczucie własnej wartości / Joanna Miazek. - 2023. // Bliżej Przedszkola. - 2023, nr 7-8, s. 4-7
86. Pustka emocjonalna jako efekt traumy relacyjnej / Barbara Czardybon. - 2022.// Świat Problemów. - 2022, nr 10, s. 22-25
87. Samoregulacja emocjonalna u dzieci : jak ją rozwijać? / Agnieszka Wentrych. - 2022. // Bliżej Przedszkola. - 2022, nr 11, s. 2-
88. Self-reg w praktyce : jak pomóc uczniom rozpoznawać stresory i stosować strategie radzenia sobie z nimi / Agnieszka
Ludorowska. - 2023.// Życie Szkoły. - 2023, nr 1, s. 17-20
89. Smak życia : jak odzyskać kontakt z emocjami? / Ewa Gierasimiuk. - 2021.// Charaktery. - 2021, nr 7, s. 64-69
90. Szacunek do samego siebie / Maja Ruszpiel. - 2022.// Świat Problemów. - 2022, nr 10, s. 26-28
91. Śmiech to zdrowie / Sebastian Kuklo. - 2023. // Magazyn Pielęgniarki i Położnej. - 2023, nr 12, s. 40-41
92. Tylko spokojnie. Jak wyciszyć dziecko, nie uciszając go? / Małgorzata Pruś.// Wychowanie w Przedszkolu. -. - 2024, nr 1,
strony 6-16
93. W poszukiwaniu porozumienia bez przemocy / Jarosław Kordziński.// Wychowanie w Przedszkolu. -. - 2024, nr 1, s. 54-57
94. Zacznij od siebie i stwórz żywe więzi społeczne / Adriana Kloskowska. - 2020.// Życie Szkoły. - 2020, nr 7, s. 4-8
95. Złość / Agnieszka Ludorowska. - 2020.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 7, s. 52-56
96. Złość nie taka zła / Aneta Mazurkiewicz. - 2020. // Charaktery. - 2020, nr 8, s.78-82
97. Zrozumieć emocje: złość, zaskoczenie oraz szczęście / Marek Błaszczyk. - 2023.// Remedium. - 2023, nr 4, s. 2-4
98. Zrozumieć i wspierać ucznia wysoko wrażliwego / Aleksandra Kubala Kulpińska. - 2021.// Życie Szkoły. - 2021, nr 4, s. 22-26
Tarnobrzeg, kwiecień 2024 r.