Neurodydaktyka

Tarnobrzeg

Neurodydaktyka

zestawienie bibliograficzne w wyborze (druki zwarte i artykuły z czasopism za lata 2000-2016)

 

Wydawnictwa zwarte:

  1. Atlas efektywnego uczenia (się) nie tylko dla nauczycieli. Cz. 1 / Małgorzata Taraszkiewicz & Colin Rose. - Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2006, sygn. SG 50618
  2. Cele i osiągnięcia w uczeniu się / Waldemar Kozłowski. - Warszawa : Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, 2006, sygn. SG 49770
  3. Empatia : co potrafią lustrzane neurony / Joachim Bauer ; przekł. Małgorzata Guzowska-Dąbrowska. - Wyd. 1, dodr. 1. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015, sygn. TG 109423
  4. Geny i edukacja / Kathryn Asbury, Richard [!] Plomin ; przekł. Małgorzata Guzowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015, sygn. TG 108125
  5. Gimnastyka mózgu / Paul E. Dennison, Gail E. Dennison. - Warszawa : Międzynarodowy Instytut NeuroKinezjologii Rozwoju Ruchowego i Integracji Odruchów, 2003, sygn. 85360
  6. Istota uczenia się : wykorzystanie wyników badań w praktyce / red. Hanna Dumont, David Istance, Francisco Benavides ; ze wstępem Andrzeja Janowskiego ; tł. Zofia Janowska. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2013, sygn. TG 103583; SG 57360
  7. Jak osiągać sukcesy w nauce ? : uwaga, równowaga i koordynacja / Sally Goddard Blythe ; współpr. Lawrence J. Beuret, Peter Blythe ; tł. Magdalena Trzcińska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011, sygn. TG 100458, 101070; NG 55899; SG 55992
  8. Jak się uczyć? / [Ewa Czerniawska, Maria Jagodzińska]. - Bielsko-Biała : "Park", 2008, sygn. SG 56627
  9. Jak się uczyć? / Jarosław Rudniański. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2001, sygn. NG 47728
  10. Jak się uczyć / Ron Fry ; przeł. Bożena Jóźwiak. - Poznań : "Rebis", 2016, sygn. TG 109381
  11. Jak się uczyć? : zaskakująca prawda o tym, kiedy, gdzie i dlaczego uczenie się jest w ogóle możliwe / Benedict Carey ; przeł. Dariusz Wójtowicz. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2015, sygn. NG 57482
  12. Jak się uczyć skutecznie, szybko i przyjemnie / Bosse Angelow ; z jęz. szwedz. przeł. Andrzej Niewinny Dobrowolski. - Poznań : Moderski i S-ka, 2001, sygn. TG 84078
  13. Jak uczy się mózg / Manfred Spitzer ; przeł. [z niem.] Małgorzata Guzowska-Dąbrowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007, sygn. TG 91270; SG 50344
  14. Jak uczyć się dwa-trzy razy szybciej i umiejętnie sprzedawać swoją wiedzę / Monika Łukasiewicz. - Wyd. 3. - Chorzów : "Videograf Edukacja", 2011, sygn. TG 100174; SG 56628
  15. Jak uczyć się efektywnie : metody i motywacja : praktyczny poradnik / Edwin A. Locke, współprac. Anne H. Locke ; przekł. [z ang.] Romuald Kirwiel. - Wyd. 2. - Poznań : "Nakom", 2009, sygn. NG 52715; SG 56629
  16. Każdy uczeń może osiągnąć sukces / William Glasser ; [tł. z ang. Agnieszka Alster]. - Łódź : Pracownia Alternatywnego Wychowania, 2005, sygn. TG 88827; NG 49465; SG 48519
  17. Mapy twoich myśli : mindmapping, czyli notowanie interaktywne / Tony Buzan, Barry Buzan ; tekst pol. oprac. Dariusz Rossowski na podst. przekł. Moniki Stefaniak. - Wyd. 2 zm. - Łódź : "Ravi", cop. 2007, sygn. TG 92669
  18. Myślenie, uczenie się, zapominanie : co dzieje się w naszej głowie? : jak uczy się mózg? : dlaczego niekiedy zawodzi? / Frederic Vester ; przekł. [z niem.] Jarosław Lemanowicz. - Bydgoszcz : "Glossarium", 2006, sygn. TG 66541
  19. Naucz się uczyć : droga do sukcesu / Sebastian Leitner ; [tł. Marcin Urban]. - Gdańsk : "Cztery Głowy", cop. 2011, sygn. TG 100816
  20. Neurodydaktyka : nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi / Marzena Żylińska. - Toruń : Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2013, sygn.  TG 104842, 105665; NG 57237, 57503; SG 58024
  21. Neuroedukacja : praca zbiorowa / pod red. Wiesława Sikorskiego. - Słupsk : "Dobra Literatura", 2015, sygn. TG 108372; NG 58133; SG 60444
  22. "Nowe" siano w głowie? czyli Jak z właściciela mózgu stać się jego użytkownikiem / Vera F. Birkenbihl ; [tł. z niem. Monika Dziedzic]. - Katowice : "Kos", 2003, sygn. TG 86880
  23. Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty ; przekł. Jolanta Bartosik. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010, sygn. TG 102673; NG 55490; SG 56369
  24. Nowoczesne uczenie się : poradnik dla nauczycieli / Hanna Hamer. - Wyd. 2 rozsz. - Warszawa : "Veda", 2010, sygn. TG 103432; SG 57785
  25. Pedagogika przeżyć / Werner Michl ; przekł. Dariusz Kozieł. - Kraków : "WAM", 2011, sygn. TG 100728; SG 55690
  26. Powiem ci, jak się uczyć : przewodnik dla ambitnych nauczycieli i rodziców / Joanna Gołębiowska-Szychowska, Łukasz Szychowski. - Gdańsk : "Harmonia", 2015, sygn. TG 108689
  27. Profil dominacji : jak rozpoznać dominujące oko, ucho, półkulę mózgową, rękę i nogę / Carla Hannaford. - Wyd. 2 popr. - Warszawa : Międzynarodowy instytut NeuroKinezjologii Rozwoju Ruchowego i Integracji Odruchów, cop. 2006, sygn. TG 91981
  28. Psyche i edukacja : emocje, wyobraźnia i nieświadomość w uczeniu się i nauczaniu / Bernie Neville ; przekł. [z ang.] Marek Kościelniak. - Kraków : "WAM", 2009, sygn. TG 104213
  29. Psychologia nauczania : ujęcie poznawcze : podręcznik akademicki / Maria Ledzińska, Ewa Czerniawska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011, sygn. TG 99615; NG 54791; SG 55701
  30. Rewolucja w uczeniu / Gordon Dryden, Jeannette Vos ; przeł. [z ang.] Bożena Jóźwiak. - Poznań : Zysk i S-ka, [2008?], sygn. TG 95381
  31. Rozwijanie zdolności uczenia się : wybrane konteksty i problemy / pod red. Ewy Filipiak. - Bydgoszcz : Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, 2008, sygn. TG 96577, 97474
  32. Rozwój mózgu człowieka w cyklu życia : aspekty bioneuropsychologiczne / Jan Rostowski. - Warszawa : "Difin", 2012, sygn. 104101
  33. Studiowanie dla społeczeństwa wiedzy / red. nauk. Dorota Ciechanowska. - Toruń : "Akapit", 2009, sygn. TG 98142
  34. Sukces w szkole : jak uczyć się 2-3 razy szybciej i umiejętnie sprzedawać swoją wiedzę / Monika Łukasiewicz. - Wyd. 2 popr. i uzup. (dodr.). - Poznań : "Rebis", 2007, sygn. TG 94344
  35. Trening mózgu : 50 zadań wzmacniających lewą i prawą półkulę / Charles Phillips ; [tł. Joanna Sugiero]. - Gliwice : „Helion”, 2016, sygn. NG 58764
  36. Trzy wymiary uczenia się : poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się / Knud Illeris ; [przekł. z jęz. ang. Alicja Jurgiel i in.]. - Wrocław : Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji Towarzystwa Wiedzy Powszechnej, cop. 2006, sygn. TG 90753
  37. Ucz się łatwiej : gwarantowany sukces w nauce / Christan Gruning ; przeł. Agnieszka Wasylkowska. - Łódź : "JK", 2010, sygn. NG 53524
  38. Ucz się szybciej, na miarę XXI wieku : sześciostopniowy plan obudzenia twojego mistrzowskiego umysłu / Colin Rose, Malcolm J. Nicholl ; [przekł. Hanna Górecka]. - Warszawa : "Logos", cop. 2003, sygn. TG 96279
  39. Uczenie się jako przedsięwzięcie na całe życie : praca zbiorowa / pod red. nauk. Teresy Bauman. - Kraków : "Impuls" ; Gdańsk : Uniwersytet Gdański, 2005, sygn. TG 88080; SG 48788
  40. Umysł kreatywny : 62 ćwiczenia rozwijające intelekt / Edward de Bono ; [przekł. Magda Bugajska]. - Warszawa : "Studio Emka", cop. 2011, sygn. NG 56854
  41. Umysł szeroko otwarty : żucie codzienne naszego mózgu w świetle współczesnej neurobiologii / Stephen Johnson ; przekł. [z ang.] Joanna Józefowicz-Pacuła. - Warszawa : Jacek Santorski & CO Agencja Wydawnicza, 2005, sygn. SG 48562
  42. Wspieraj swój mózg - odmładzaj się : sekrety młodego wyglądu, samopoczucia i sposobu myślenia na każdy dzień / Daniel G. Amen ; przeł. Jolanta Kubiak. - Poznań : "Rebis", 2014, sygn. TG 103440
  43. Życie mózgu : ewolucja człowieka i umysłu / John S. Allen ; przeł. [z ang.] Katarzyna Dzięcioł. - Warszawa : Prószyński Media, 2011, sygn. TG 101709

Koncentracja:

  1. Gdy dziecko nie może się skupić / Jacques Thomas i Gilles Azzopardi ; [tł. Larysa Michalska-Guidon]. - Warszawa : Hachette Livre Polska, 2007, sygn. TG 93486
  2. Jak moje dziecko może nauczyć się koncentracji : zawiera praktyczne testy / Uta Reimann-Hohn ; przeł. z j. niem. Edyta Brudnik. - Kielce : "Jedność", 2009, sygn. NG 52337
  3. Jak rozwijać spostrzegawczość i koncentrację ? : zabawy dla dzieci w wieku przedszkolnym / Jutta Blasius. - Kielce : "Jedność", 2008, sygn. SG 51813
  4. Koncentracja : skuteczny trening skupiania uwagi / Agnieszka Forzpańczyk. - Warszawa : "Edgard", 2015, sygn. TG 107865
  5. Psychologia roztargnienia : koncepcja, badanie i diagnoza, symptomy, radzenie sobie - praktyka / Ryszard Studenski. - Kraków : "Impuls", 2013, sygn. TG 103558
  6. Skoncentruj się : zestaw ćwiczeń dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych ze wskazówkami jak uczyć się skutecznie / Anna Jurek. - Wyd. 5. - Gdańsk : "Harmonia", 2011, sygn. TG 99946
  7. Techniki samorozwoju czyli Jak lepiej zapamiętywać i uczyć się szybciej / Natalia Minge, Krzysztof Minge. - Warszawa : "Edgard", 2012, sygn. NG 57845
  8. Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) : praktyczne ćwiczenia rozwijające uważność, efektywność interpersonalną, regulację emocji i odporność na stres / Matthew McKay, Jeffrey C. Wood, Jeffrey Brantley ; tł. Joanna Gołąb. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015, sygn. TG 108380
  9. Trening koncentracji : jak rozwijać uwagę i pamięć dziecka / Iwona Sikorska. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2014, sygn. NG 58002
  10. Trening koncentracji dla uczniów / Justyna Święcicka. - Warszawa : "Difin", 2009, sygn. TG 99496
  11. Trening mózgu : popraw pamięć, koncentrację i samopoczucie korzystając z najnowszych odkryć nauki / Larry McCleary ; przekł. Cezary Welsyng. - Warszawa : "MT Biznes", 2010, sygn. TG 98706; SG 54774
  12. Uwaga : wspomaganie koncentracji i nie tylko : ćwiczenia i zabawy dla dzieci od 4 do 9 lat / Bożena Janiszewska. - Warszawa : "Seventh Sea", 2007, sygn. TG 96964
  13. Uwaga! Koncentruję się! : ćwiczenia na koncentrację i spostrzegawczość dla najmłodszych / [oprac. Magdalena Hinz]. - Gdańsk : "Harmonia", 2013, sygn. TG 103328
  14. Uwaga! Koncentruję się!. 2, Ćwiczenia na koncentrację i spostrzegawczość dla uczniów klas IV-VI / [oprac. Magdalena Hinz]. - Gdańsk : "Harmonia", 2013, sygn. TG 103416; NG 56623; SG 58578
  15. Uwaga! Koncentruję się!. 3, Ćwiczenia na koncentrację i spostrzegawczość dla uczniów gimnazjum / [oprac. Magdalena Hinz]. - Gdańsk : "Harmonia", 2013, sygn. TG 103216; NG 56624; SG 57479
  16. Wspomaganie dzieci w rozwoju zdolności do skupiania uwagi i zapamiętywania uwarunkowania psychologiczne i pedagogiczne, programy i metodyka / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. - Wyd. 4. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2010, sygn. NG 53527

Pamięć:

  1. Bajeczki usprawniające pamięć dziecka / Grażyna Wasilewicz. - Gdańsk : "Harmonia", 2016, sygn. TG 109175
  2. Biblia pamięci / Gary W. Small ; z ang. przeł. Anna Zawadzka. - Warszawa : "Książka i Wiedza", cop. 2004, sygn. TG 86247
  3. Demencja? To nie dla mnie! : ćwiczenia percepcji i pamięci dla osób w podeszłym wieku : poziom łatwy / [oprac. Magdalena Hinz]. - Gdańsk : "Harmonia", 2015, sygn. TG 106714; NG 57433; SG 59744
  4. Demencja? To nie dla mnie! : ćwiczenia percepcji i pamięci dla osób w podeszłym wieku : poziom średni / [oprac. Magdalena Hinz]. - Gdańsk : "Harmonia", 2015, sygn. TG 106715; NG 57434; SG 60120
  5. Demencja? To nie dla mnie! : ćwiczenia percepcji i pamięci dla osób w podeszłym wieku : poziom trudny / [oprac. Magdalenia Hinz]. - Gdańsk : "Harmonia", 2015, sygn. TG 107255; SG 60121
  6. Dlaczego życie płynie szybciej, gdy się starzejemy : o pamięci autobiograficznej / Douwe Draaisma ; przeł. Ewa Jusewicz-Kalter. - Warszawa : Państwowy Instytut Wydawniczy, 2006, sygn. SG 52187
  7. Doskonalenie pamięci dla bystrzaków / John Boghosian Arden ; [tł. Marek Marczak]. - Gliwice : "Helion", 2008, sygn. SG 51175
  8. Jak podwoić skuteczność uczenia się : techniki sprawnego zapamiętywania i przywoływania informacji / Geoffrey A. Dudley ; przeł. Kaja Doroszewska. - Warszawa : "Medium", 2001, sygn. TG 85220
  9. Leczenie pamięci : skuteczne metody usprawniania pamięci / Thomas H. Crook, Brenda Adderly ; przeł. z ang. Grażyna Gasparska. - Warszawa : "Książka i Wiedza", 2000, sygn. TG 81164
  10. Metapamięć : perspektywa psychologiczna i kliniczna / Ewa Małgorzata Szepietowska. - Warszawa : "Difin", 2013, sygn. TG 104512
  11. Pamięć : trening interaktywny. Cz. 1 / Marek Szurawski. - Łódź : "Ravi", 2004, sygn. TG 88005
  12. Pamięć : zjawiska zwykłe i niezwykłe / pod red. Ewy Czerniawskiej ; [aut. Mateusz Białecki i in.]. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2005, sygn. SG 52074
  13. Pamięć doskonała : 50 łamigłówek, które wytrenują Twój mózg i pozwolą Ci zapamiętać wszystko / Charles Phillips ; [tł. Marta Czub]. - Gliwice : "Helion", cop. 2016, sygn. TG 108555
  14. Podręcznik szybkiego czytania / Tony Buzan ; przekł. Grażyna Walota-Czekaj. - Wyd. 3. dodr. - Łódź : "Aha!", 2012, sygn. SG 56704
  15. Siedem grzechów pamięci : jak zapominamy i zapamiętujemy / Daniel L Schacter ; przeł. Ewa Haman, Joanna Rączaszek. - Warszawa : Państwowy Instytut Wydawniczy, 2003, sygn. TG 93350
  16. Skoncentruj się : zestaw ćwiczeń dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych ze wskazówkami jak uczyć się skutecznie / Anna Jurek. - Wyd. 6. - Gdańsk : "Harmonia", 2012, sygn. NG 56400; NG 58497
  17. Techniki samorozwoju czyli Jak lepiej zapamiętywać i uczyć się szybciej / Natalia Minge, Krzysztof Minge. - Warszawa : "Edgard", 2012, sygn. NG 57845
  18. Techniki zapamiętywania / Bartłomiej Boral, Tobiasz Boral. - Warszawa : "Edgard", 2013, sygn. TG 106819; SG 59454
  19. Trening intelektu : wyćwicz pamięć, koncentrację i kreatywność w 31 dni / Paulina Mechło, Jolanta Grzelka. - Wyd. 2 rozsz. - Gliwice : "Helion", 2015, sygn. TG 106562; NG 57450
  20. Trening mózgu : popraw pamięć, koncentrację i samopoczucie korzystając z najnowszych odkryć nauki / Larry McCleary ; przekł. Cezary Welsyng. - Warszawa : "MT Biznes", 2010, sygn. TG 98706; SG 54774
  21. Trening pamięci : trójstopniowy program - pomoc w życiu codziennym, nauce i pracy / Siegfried Lehrl ; rozdz. z ćwiczeniami napisała Elisabeth Weickmann ; z niem. przeł. Dobrosław Dowiat-Urbański. - Katowice : "Videograf II", 2000, sygn. TG 81220

Szybkie czytanie:

  1. Czytaj dwa razy szybciej : błyskawiczny kurs ekspresowego czytania / Marcin Matuszewski. - Gliwice : "Helion", 2012, sygn. TG 101861
  2. Czytaj sprawniej : gwarantowany sukces w nauce / Christian Gruning ; [przekł. Norbert Młyńczak]. - Łódź : "JK", 2010, sygn. NG 53373; SG 54398
  3. Czytam błyskawicznie! : poradnik z zestawem ćwiczeń / Jolanta Jaworska-Jamruszkiewicz. - Katowice : Videograf II : 2010, sygn. NG 53620
  4. Czytam, pamietam, tworzę : kurs szybkiego czytania, doskonalenia zdolności twórczych i technik pamięciowych / Zdzisław Gudzowski. - Poznań : "Arka", 2001, sygn. TG 83739
  5. Jak bić rekordy w szybkim i skutecznym uczeniu się / Monika Łukasiewicz. - Wyd. 3. - Chorzów : "Videograf Edukacja", 2011, sygn. TG 100173
  6. Kurs szybkiego czytania : poradnik z zestawem ćwiczeń / Jolanta Jamruszkiewicz. - Chorzów : "Videograf II", 2002, sygn. TG 83737
  7. Podręcznik szybkiego czytania / Tony Buzan ; przekł. Grażyna Walota-Czekaj. - Wyd. 3. dodr. - Łódź : "Aha!", 2012, sygn. SG 56704
  8. Szkoła szybkiego czytania : czytaj szybciej, pamiętaj więcej / Gordon Wainwright. - Warszawa : "RM", 2002, sygn. TG 83651
  9. Szybkie czytanie : poradnik z ćwiczeniami / Jolanta Jaworska-Jamruszkiewicz. - Warszawa : "Edgard", 2015, sygn. TG 106743; NG 57523
  10. Szybkie i efektywne czytanie : podręcznik ćwiczeń dla młodzieży i dorosłych / Maria Grygier-Frąckiewicz. - [Wrocław : Alfa i Omega - Centrum Rozwoju Umiejętności, 2005], sygn. TG 88427
  11. Techniki szybkiego czytania / Rotraut Michelmann, Walter U. Michelmann ; z niem. przeł. Mieczysław Dutkiewicz. - Warszawa : Bauer-Weltbild Media, 2005, sygn. TG 87987

Artykuły z czasopism:

  1. Bez przyjemności nie ma nauki / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 3, s. 44-54
  2. Czy zakres zmian w naszych szkołach jest wystarczający : neurodydaktyka : moda czy potrzeba? / Julian Piotr Sawiński // Dyrektor Szkoły. – 2005, nr 7/8, s. 111-114
  3. Dlaczego neurodydaktyka? / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 3, s. 45-53
  4. Dlaczego priorytetem jest „nauka o ludzkim mózgu”? / Julian Piotr Sawiński // Nowa Szkoła. – 2005, nr 8, s. 30-32
  5. Imperatyw neurobiologiczny z perspektywy dydaktyki : ku ciągłemu rozwojowi (homo addiscens) / Robert Bielecki // Nowa Szkoła. – 2015, nr 3, s. 11-19
  6. Jak uczy się mózg? : wiedza jawna i utajone uczenie się / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2014, nr 39, s. 8
  7. Jak zbliżyć się do neurodydaktyki? (scenariusz szkolenia nauczycieli) / Julian Piotr Sawiński // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 1, s. 9-12
  8. Metody, które wspomagają naukę / Beata Humięcka // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 1, s. 46-50
  9. Mózg idzie do szkoły i… się nudzi / Marzena Żylińska ; rozm. przepr. Małgorzata Stańczyk // Życie Szkoły. – 2014, nr 5, s. 4-8
  10. Neurodydaktyka – dydaktyka przyszłości XXI wieku : zestawienie bibliograficzne w wyborze / Elżbieta Trojan // Nowa Szkoła. – 2015, nr 3, s. 59-62
  11. Mózg ucznia to miejsce pracy nauczyciela / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 2, s. 5-12
  12. Mózg uczy się, gdy chce / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 2, s. 90-99
  13. Mózg zmienia się nieustannie / Paula Pilarska // Psychologia w Szkole. – 2013, nr 3, s. 21-27
  14. Neurodydaktyka : czy wiedza o mózgu nas zmienia? / Marek Kaczmarzyk, Jacek Francikowski, Dorota Kopeć // Biologia w Szkole. – 2011, nr 5, s. 5-12
  15. Neurodydaktyka : dydaktyka przyszłości XXI wieku (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Elżbieta Trojan // Nowa Szkoła. – 2015, nr 3, s. 59-62
  16. Neurodydaktyka : motywacja, koncentracja i substancje szczęścia / Ewa Jurkiewicz // Życie Szkoły. – 2012, nr 2, s. 4-5
  17. Neurodydaktyka – przyjaciel czy wróg nauczyciela? : refleksje praktyka / Małgorzata Talarczyk // Głos Pedagogiczny. – 2015, nr 9, s. 61-63
  18. Neurodydaktyka pod lupą / Agnieszka Ważny // Sygnał. – 2015, nr 5, s. 53-54
  19. Neurodydaktyka w nauczaniu religii : moda na „stare wino w nowych bukłakach” czy szansa na „przyjazną” edukację religijną? / Anna Zellma // Katecheta. – 2015, nr 10, s. 5-14
  20. Neurodydaktyka w Polsce / Agnieszka Ważny // Sygnał. – 2014, nr 11, s. 53-54
  21. Przymus przeszkadza w nauce / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2014, nr 46, s. 12
  22. Tajemnice ludzkiego mózgu, czyli słów kilka o neurodydaktyce / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. – 2014, nr 8, s. 8-11
  23.  Neuropedagogika i neurodydaktyka a nauczanie / Erich Petlak // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 11, s. 12-13
  24. Niedoceniana empatia : co mają wspólnego odkrycia neuronauki z uczeniem się? / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2014, nr 32-33, s. 10
  25. Polskiej szkole potrzeba „edukacji myślenia” / Joanna Inglot-Kulas // Kwartalnik Edukacyjny. – 2016, nr 1, s. 29-39
  26. Szkoła przyszłości : rewolucja w szkole!, uwolnić potencjał umysłu! / Marzena Żylińska // Edukacja i Dialog. – 2011, nr ¾, s. 70-71
  27. Tajemnice ludzkiego mózgu, czyli słów kilka o neurodydaktyce / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. – 2014, nr 8, s. 8-11
  28. Uczę się, bo lubię / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2014, nr 37, s. 13
  29. Zasady neurodydaktyki, czyli jak zrozumieć pracę ludzkiego mózgu. Cz. 1 / Julian Piotr Sawiński // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 11, s. 39-46
  30. Zasady neurodydaktyki, czyli jak zrozumieć pracę ludzkiego mózgu. Cz. 2 / Julian Piotr Sawiński // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 12, s. 37-44

Autor: PBW Tarnobrzeg