„…Polacy nie gęsi, iż swój język mają”. Zestawienie bibliograficzne w wyborze

Tarnobrzeg

Wydawnictwa zwarte:
  1. "Gdybym znał dobrze język polski..." : (wybór tekstów z ćwiczeniami do nauki gramatyki polskiej dla cudzoziemców) / Marek Gołkowski, Anna Kiermut, Maria Kuc, Małgorzata Majewska-Meyers. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 2021, sygn. TG 113715
  2. 500 zdań polskich / Jerzy Bralczyk. - Warszawa : "Agora", 2015, sygn. TG 108048, NG 57876, SG 59864
  3. Chodzą słuchy 2 czyli Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej oraz uczniów szkół ponadpodstawowych / Anna Tońska-Szyfelbein. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2024, sygn. TG 114819, SG 63931
  4. Czytanki : materiały do nauki czytania metodą sylabową / oprac. Magdalena Hinz. - Gdańsk : "Harmonia" : 2015, sygn. TG 108387, NG 57972
  5. Ćwiczenia dla jąkających się i nie tylko / Monika Lubina. - Kraków : Impuls 2022, sygn. TG 113806
  6. Ćwiczenia i zabawy z głoskami sz-s, ż-z, cz-c, dż-dz : dla przedszkolaka i ucznia / Jolanta Ho-Janecka ; [rys. Agata Fuks, Irena Czusz]. - Kraków : "Impuls", 2015, sygn. TG 107766
  7. Ćwiczenia redakcyjne : język polski : szkoła podstawowa 4-6. Cz. 1 / Beata Surdej i Andrzej Surdej. - Warszawa : WSiP 2024, sygn. SG 64183
  8. Ćwiczenia w terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IV-VI : ch-h / Elżbieta Suwalska. - Gdańsk : "Harmonia", 2015, sygn. TG 107714, NG 57819, SG 60309
  9. Ćwiczenia w terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IV-VI : ó - u / Elżbieta Suwalska. - Gdańsk : "Harmonia", 2015, sygn. TG 108425, NG 57820, SG 60310                                                                                                                                          
  10. Ćwiczenia w terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IV-VI : rz -ż / Elżbieta Suwalska. - Gdańsk : "Harmonia", 2015, sygn. TG 108426, NG 57817, SG 60362
  11. Ćwiczenia w terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IV-VI : zmiękczenia / Elżbieta Suwalska. - Gdańsk : "Harmonia", 2015, sygn. TG 107878, NG 57818, SG 60363
  12. Daję słowo! : wędrówki po języku i literaturze / Grzegorz Leszczyński. - Jabłonna : "Tamaryn" ; Warszawa : "Agora", [2016], sygn. TG 109682, NG 60925
  13. Dwa słowa o słowach : porady językowe profesora Bralczyka / Jerzy Bralczyk ; [adaptacja i redakcja Anna Skrobiszewska]. - Warszawa : PWN 2021, sygn. TG 113385
  14. Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego / Przemysław E. Gębal, Władysław T. Miodunka. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2020, sygn. TG 113386, SG 62829
  15. Dziecko w dialogu z tekstem literackim / Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grażyna Walczewska-Klimczak. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015, sygn. TG 108106, NG 57063, SG 59894
  16. Fantastyczne opowieści : z testami do czytania ze zrozumieniem / Elżbieta Śnieżkowska-Bielak. - Gdańsk : "Harmonia", 2016, sygn. TG 109116, SG 60711
  17. Figlarne słówka : o wędrówkach słów i innych tajemnicach języka / Agata Hącia. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2021, sygn. TG 113064
  18. Gimnastyka słuchu i języka : ćwiczenia słuchowe utrwalające artykulację głosek szeregu szumiącego / Agnieszka Olszewska. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls 2022, sygn. TG 113964
  19. Gramatyka? Ależ tak! : ćwiczenia gramatyczne dla poziomu A2 / Joanna Machowska. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas copyright 2021, sygn. TG 113716
  20. Jak pisać rozprawkę, opowiadanie, charakterystykę... : szkoła podstawowa / [autorki: Zofia Pomianowska, Maria Zagnińska]. - Kraków : Wydawnictwo Greg [2021], sygn. TG 113502, SG 63192
  21. Jak to łatwo powiedzieć... : ćwiczenia komunikacyjne dla początkujących : poziom A1 i A2 / Danuta Gałyga ; Katedra Języka Polskiego jako Obcego Uniwersytetu Jagiellońskiego. - Kraków : "Universitas" 2020, sygn. TG 113717
  22. Język i komunikacja : wprowadzenie dla pedagogów / Anna Wileczek. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2020, sygn. TG 112452
  23. Język polski dla ukraińskich uczniów w szkole : słowa, zwroty i zdania codziennego uzytku po polsku i ukraińsku / Ewa Maria Rostek. - Poznań : Wagros [2024], sygn. TG 115308
  24. Język w biegu życia / red. nauk. Maria Kielar-Turska, Stanisław Milewski. – Gdańsk: Harmonia Universalis, 2019, sygn. TG 112246
  25. Językowe wygibasy : wierszyki dla dzieci / Anna Paszkiewicz. - Warszawa : "SBM", 2015, sygn. TG 108579, NG 57979
  26. Kaprysy Żanety : dyktanda dla uczniów klas 4-6 / Katarzyna Skurkiewicz. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe 2024, sygn. TG 115309
  27.  Kompendium gimnazjalisty : blok humanistyczny / [tekst Dorota, Miatkowska, Anna Załęcka. - Poznań : "Ibis", 2015, sygn. TG 107067
  28. Krok po kroku : jak rozwijać mowę dziecka : materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów / Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński. - Gdańsk : "Harmonia", 2015, sygn. TG 107263, NG 57366, SG 59488
  29. Kultura języka polskiego : wymowa, ortografia, interpunkcja / Tomasz Karpowicz. – Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018,  sygn. TG 112327
  30. Lepiej po polsku / Andrzej Markowski. – Warszawa : Wydawnictwo Agora, 2019, sygn. TG 112196
  31. Logopedyczne przygody z foką Florentyną : utrwalanie głosek f, w. k. g / Magdalena Bochnaik-Brzezińska, Monika Domańska-Ożga. - Gdańsk : "Harmonia", 2015, sygn. TG 106783
  32. Marsjanie i Wenusjanki? : o języku młodych Polek i Polaków / Jolanta Szpyra-Kozłowska. - Kraków : Universitas copyright 2024, sygn. TG 115390
  33. Metoda projektu w edukacji polonistycznej / Ewelina Strawa-Kęsek. - Kraków : "Universitas", cop. 2015, sygn. TG 108608
  34. Metodyka nauczania ortografii : zestaw ćwiczeń i zasad ortograficznych dla uczniów klas 4-6 / Alicja Tanajewska [i in.]. - Gdańsk : "Harmonia", 2015, sygn. TG 107223, NG 57986
  35. Mój pierwszy elementarz : polsko-ukraiński : czytamy metodą sylabową = mìj perwij bukwar : pol's'ko-ukraïnc'kij : čitaêmo pol's'koû po skladah / [autorka części polskiej Alicja KarczmarskaStrzebońska ; tłumaczenie i opieka merytoryczna Nataliâ Kudina, Oksana Felec'ka ; redakcja Agnieszka Antosiewicz]. - Kraków : Greg [2022], sygn. TG 113799, SG 63420
  36. Mówiąc inaczej / Paulina Mikuła. - Kraków : "Znak", 2016, sygn. TG 109004
  37. Niepoważne wierszyki : do utrwalania wymowy i pisowni głosek : ś, ź, ć, dź, s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż / Monika Lubina. - Kraków : "Impuls", 2015, sygn. TG 107405
  38. Nowa matura z języka polskiego : lektury : zakres podstawowy / Katarzyna Tomaszek. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe 2024, sygn. NG 62064
  39. Nowe dyktanda : szkoła podstawowa : klasa 1-3 / [aut. Małgorzata Białek i in.]. - Kraków : "Greg", 2016, sygn. TG 109005, SG 60561
  40. Nowe dyktanda : szkoła podstawowa : klasa 4-6 / [aut. Małgorzata Białek i in.]. - Kraków : "Greg", 2016, sygn. TG 109006, NG 58279, 58329, SG 60588
  41. Nowe dyktanda : szkoła podstawowa : klasa 7-8 / Anna Kremiec. – Kraków : „Greg”, 2019, sygn. TG 111688
  42. O czytaniu : uczyć polskiego w niełatwych czasach / Barbara Kryda. - Kraków ; Legionowo : Edu-Libri 2020, sygn. TG 112791
  43. Od słowa do słowa : trening leksykalno-semantyczny dla uczniów w wieku 13-15 lat / Marta Korendo, Katarzyna Sedivy-Mączka. - Kraków : WiR 2024, sygn. TG 115374
  44. Od słowa do słowa toczy się rozmowa : repetytorium leksykalne z języka polskiego jako obcego dla poziomów B1 i B2 / Przemysław E. Gębal ; [rysunki Sepielak]. - Kraków : "Universitas" copyright 2021, sygn. TG 113757
  45. Odkrywamy słowa : program nauczania języka polskiego oraz plany pracy w klasie I, II, III gimnazjum dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu lekkim / Beata Sikora. - Gdańsk : "Harmonia", 2016, sygn. TG 108974
  46. Ortotrening : ćwiczenia ortograficzne dla uczniów z dysortografią i nie tylko : ch-h / Olga Pawlik. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2020, sygn. TG 112687, SG 62834
  47. Pałka, zapałka, dwa kije : niegrzeczne rymowanki / [il. i skład Mateusz Jagielski]. - Toruń : "Literat", [2015], sygn. TG 108012
  48. Pan Polski: podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego na poziomie A1-A2 / Aleksandra Bajerska, Justyna Sochacka. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas 2024, sygn. TG 114652, SG 64232
  49. Plakat i reklama na lekcjach języka polskiego w liceum i technikum : poradnik z ćwiczeniami dla nauczyciela / Anna Ślósarz. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015, sygn. TB 2684
  50. Po polsku? Tak! : elementarz dla cudzoziemców do nauki języka polskiego / Aneta Lica i Zenon Lica. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2022, sygn. TG 113758-59
  51. Polszczyzna dla cudzoziemców : lokalność i regionalizm / redakcja naukowa Piotr Garncarek, Barbara Łukaszewicz. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 2024, sygn. TG 115095
  52. Realizacja dźwięków języka polskiego : terapia zaburzeń artykulacji / Ewelina Chorębała. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls 2022, sygn. TG 113883
  53. Scenariusze zabaw logopedycznych : w grupach dzieci od 4 do 7 lat / Anna Lubner-Piskorska. - Gdańsk : "Harmonia", 2016, sygn. TG 109009
  54. Siła głosu : jak mówić, by ludzie chcieli słuchać / Katarzyna Pietroń. - Gliwice : "Helion", 2016, sygn. TG 108888
  55. Słowa w akcji : seria obrazków i plansz do wczesnego wspomagania rozwoju mowy : warzywa, owoce i inne smakołyki / Dorota Szubstarska. - Gdańsk : "Harmonia", 2016, sygn. TG 108977
  56. Spółgłoskowe gagatki : materiał do utwalania trudnych grup spółgłoskowych / Aneta Jaskuła. - Gdańsk : "Harmonia", 2016, sygn. TG 109169
  57. Sto wierszyków do ćwiczenia głosek w trudnych zestawieniach : czytaj z dzieckiem i słuchaj, jak mówi / Elżbieta Szwajkowska, Witold Szwajkowski. - Warszawa : "Wilga", 2016, sygn. TG 109363
  58. Szepty i okrzyki w zdaniu i wierszyku : ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków / Joanna Czapla. - Gdańsk : "Harmonia", 2016, sygn. TG 109166
  59. Sztuka mówienia : bez bełkotania i faflunienia / Mirosław Oczkoś. - Warszawa : "RM", 2015, sygn. TG 108597, SG 60290
  60. Szumią, trzeszczą i szeleszczą : o polskiej fonetyce dla dzieci i młodzieży / Anna KamińskaMieszkowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2020, sygn. TG 112849
  61. Ucha, fochy, tarapaty, czyli Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o polszczyźnie i o co nie baliście się zapytać / Agata Hącia. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019, sygn. TG 111821
  62. Uczę czytać : poradnik dla nauczycieli i rodziców początkujących czytelników / Halina Konior-Węgrzynowa. - Gdańsk : "Harmonia", 2015, sygn. TG 108407, NG 58005, SG 60344
  63. Układam, piszę, opowiadam : pomoc terapeutyczna do wspomagania rozwoju mowy / Aleksandra Wiśniewska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2020, sygn. NG 60463, SG 62864
  64. Widzę cię, słyszę cię 2 : ćwiczenia słuchu fonematycznego dla małych dzieci / Anna Grochowska. - Gdańsk : "Harmonia", 2016, sygn. TG 108984, SG 60624
  65. Wiedza o języku polskim dla logopedów / Edward Łuczyński. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2015, sygn. TG 108743
  66. Wierszyki dźwięczne i ciche : do utrwalania i pisowni głosek: a, e, i. o, u, y, ę, ą, m, n, ł, w, b, g, f, p, t, k, ch / Monika Lubina. - Kraków : "Impuls", 2015, sygn. TG 107416
  67. Wierszyki zróżnicowane na opozycje głosek : dentalizowanych, dźwięcznych - bezdźwięcznych w-f-ch, k-g-t-d, r-l / Monika Lubina. - Kraków : "Impuls", 2016, sygn. TG 109294, SG 60923
  68. Wihajster czyli Przewodnik po słowach pożyczonych / Michał Rusinek ; konsultacja Izabela Winiarska-Górska ; [ilustracje Joanna Rusinek]. - Kraków : Znak Emotikon 2020, sygn. TG 112731, SG 62820
  69. Zabawy językowe, które ćwiczą mowę : ćwicz z dzieckiem i słuchaj jak mówi / Elżbieta Szwajkowska, Witold Szwajkowski. – Warszawa : Wilga-Grupa Wydawnicza Foksal, 2017, sygn. TG 111119
  70. Zacznij od samogłoski : samogłoska w logopedii artystycznej / Bogumiła Toczyska. - Gdańsk : "Harmonia", 2016, sygn. TG 108773, NG 58235, SG 60456
  71. Złam szyfr : pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek L, R / Magdalena Jarosz. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2020, sygn. TG 113105, NG 60837, SG 62981
  72. Zrozumieć świat głosek i liter / Bożena Paździo. - Gdańsk : "Harmonia", 2015, sygn. TG 108616, NG 58157
  73. Żeby się udało : dodatkowe ćwiczenia w czytaniu i pisaniu dla uczniów klasy 1 i do zajęć wyrównawczych / Małgorzata Podleśna. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2024, sygn. TG 115326
Artykuły z czasopism:
  1.  "Cześć! Jestem Tom" czyli Nauka mówienia w języku polskim dla obcokrajowców : propozycja lekcji dla początkujących / Patrycja Kubicha. - 2021.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2021/2022, nr 1, s. 49-66
  2. "Jak ci minęły wakacje?", czyli propozycja lekcji swobodnej wypowiedzi ustnej w języku polskim dla obcokrajowców : poziom średnio zaawansowany / Patrycja Kubicha. - 2021. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2021/2022 nr 1, s. 85-101
  3. "Kwiatki Świętego Franciszka z Asyżu" / Dorota Nosowska. - 2024.// Cogito. - 2024, Nr 3, s. 37-38
  4. "Opowiadania" Sławomira Mrożka / Dorota Nosowska. - 2024.// Cogito. - 2024, Nr 1, s. 57-58
  5. "Pan Tadeusz" w szkole podstawowej – historia i współczesność / Ewelina Woźniak-Czech. - 2024. // Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2024/2025, nr 1, s. 41-62
  6. "Pieśń o Rolandzie" - epos rycerski / Dorota Nosowska. - 2024.// Cogito. - 2024, Nr 3, s. 39-41
  7. "Spinamy teksty", czyli co zrobić, by nasza wypowiedź była spójna? : scenariusz lekcji języka polskiego / Izabella Bartol. - 2021.// Polonistyka. - 2021, nr 2, s. 44-45
  8. "Wiersz, który stał się piosenką..." : szkic o lekcjach poezji z wykorzystaniem utworów słowno-muzycznych / Sylwia Gawłowska. - 2021.// Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2021/2022, nr 1, s. 7-22
  9. „Niepełnosprawność to brak myślenia". O lekturach dla dzieci (i młodzieży) poruszających tematykę niepełnosprawności / Ewa Pakalska. - 2024. // Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2024/2025, nr 1, s. 63-80
  10. Audiodeskrypcja jako kształcenie kompetencji czytania i kreatywnego redagowania tekstów opisowych / Ewelina Woźniak-Czech. - 2021.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2020/2021, nr 2, s. 109-129
  11. Co zrobić, żeby być słuchanym? - o retoryce na lekcjach języka polskiego : co mówi podstawa programowa? / Barbara Matusiak. - 2021.// Polonistyka. - 2021, nr 3, s. 9-15
  12. Code-mixing : zakłócony proces komunikacji czy przejaw funkjonalnego użycia języka? / Joanna Botwin. - 2021.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2021/2022, nr 1, s. 23-34
  13. Codzienność retoryki w szkole : jak rozwijać umiejętności retoryczne uczniów w zgodzie z wytycznymi egzaminacyjnymi / Marta Mirgos. - 2022.// Polonistyka. - 2022, nr 5, s. 36-37
  14. Czy poezja może ocalić?. Kryzys światopoglądowy Jana Kochanowskiego w Trenach. - 2024. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2024/2025, nr 1, s. 31-36
  15. Czy wiesz, co czytasz? : Scenariusz lekcji z ćwiczeniami w czytaniu ze zrozumieniem / Joanna Krzemińska.// Polonistyka. - 2022, nr 1, s. 35-38
  16. Efektywne nauczanie języka polskiego osób ukraińskojęzycznych – trudniejsze, niż myślimy? / Dominika Izdebska-Długosz. - 2024.// Języki Obce w Szkole. - 2024, nr 3, s. 49-59
  17. Etykieta językowa - nie tylko na lekcji języka polskiego : Propozycja zajęć służących ćwiczeniu świadomego posługiwania się językiem / Marzena Tyl. - 2021.// Polonistyka. - 2021, nr 5, s. 36-40
  18. Fraszka jako gatunek literacki. - 2024. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2024/2025, nr 1, s. 37-42
  19. Gotyk w wierszach Tadeusza Różewicza "Gotyk i wiosna" i Zbigniewa Herberta "Architektura" / Seweryna Wysłouch. - 2022.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2022/2023, nr 1, s. 17-28
  20. Gra sposobem na ciekawe powtórzenie lektur przed egzaminem / Dorota Bąk.// Polonistyka. - 2021, nr 6, s. 55-58
  21. Hamlet, jakiego nie było / Agata Szulc-Woźniak. - 2024. // Polonistyka. - 2024, nr 6, s. 11-12
  22. Huncwoty skitrały koćmugi, czyli od mikmaka do zazuli : scenariusz zajęć na temat polskich regionalizmów / Barbara Polińska. - 2024. // Biblioteka w Szkole. - 2024, nr 2, s. 28-30
  23. Innowacyjnie o innowacjach językowych : jak atrakcyjnie omawiać zagadnienia językowe / Agnieszka Tomasik.// Polonistyka. - 2021, nr 6, s. 42-44
  24. Intertekstualność i jej funkcja w utworach literackich / Dorota Nosowska. - 2024.// Cogito. - 2024, Nr 11, s. 53-55     
  25. Jak pracować z etykietą językową? / Joanna Krzemińska. - 2021.// Polonistyka. - 2021, nr 5, s. 41-43
  26. Jak zorganizować niezwykły bal z bohaterami lektur szkolnych? : pomysł na niebanalne powtórki / Żaneta Głogowska. - 2022. // Polonistyka. - 2022, nr 2, s. 40
  27. Język ezopowy i jego funkcja w utworach literackich : powtarzamy zagadnienia z poziomu rozszerzonego i piszemy konspekty przykąłdowych wypracowań / Dorota Nosowska. - 2025.// Cogito. - 2025, Nr 1, 56-57
  28. Język polski jest ą,ę. Krótkie aktywności z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego / Grażyna Okroj. - 2024. // Biblioteka w Szkole. - 2024, nr 1, s. 48-49
  29. Język w służbie opresji, czyli o "marcowym gadaniu" / Maciej Pietrzak. - 2022. // Polonistyka. - 2022, nr 3, s. 34-37
  30. Kanon lektur czy wehikuł czasu? : analiza subiektywna / Paulina Kasper. - 2024. // Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2024/2025, nr 1, s. 13-25
  31. Klub Dyskusyjny "W mieście" : konspekt zajęć języka polskiego jako obcego dla uczniów rosyjsko- i ukraińskojęzycznych / Dominika Lewandowska. - 2022.// Polonistyka. - 2022, nr 4, s. 40-41
  32. Kompetencje polonistyczne w kreowaniu uczniowskiej drogi zawodowej : - jak przygotować uczniów do wkroczenia na nowoczesny rynek pracy ? / Małgorzata Pruś.// Polonistyka. - 2022, nr 1, s. 9-13
  33. Kształcenie dwujęzyczne z SERCEM : projekt "Alfabetyzacja dwujęzyczna uczniów z oddziałów przygotowawczych" / Barbara Muszyńska, Małgorzata Jaszczuk-Surma, Anna Nankowska, Katarzyna Pajewska, Mary Amanda Stewart. - 2024. // Języki Obce w Szkole. - 2024, nr 3, s. 75-85
  34. Kto mi dał skrzydła, kto mię odział pióry? : Jan Kochanowski i jego wczesna twórczość. - 2024. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2024/2025, nr 1, s. 23-30
  35. Lektury multimedialne i multisensoryczne – nowe formy pracy z tekstem / Ewelina Woźniak-Czech. - 2024. // Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2024/2025, nr 1, s. 89-110
  36. Maksimum treści, minimum formy : tworzenie fraszek i aforyzmów. - 2024. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2024/2025, nr 1, s. 43-48
  37. Moja skrzynia z narzędziami, czyli o narzędziach TIK w metodyce uczenia języka polskiego / Iwona Gralec. - 2021.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2020/2021, nr 2, s. 141-145
  38. Mowa jest srebrem, a milczenie złotem - czy stosowanie wykrzykników i partykuł w wypowiedziach może mieć wpływ na ich negatywny odbiór? : Scenariusz lekcji języka polskiego / Dorota Bąk. - 2021.// Polonistyka. - 2021, nr 5, s. 50-53
  39. Multimedialny język polski : sposoby aktywizowania młodzieży za pomocą You Tube̛̛ a, Instagrama i Tik Toka / Agnieszka Tomasik. - 2022.// Polonistyka. - 2022, nr 5, s. 15-19
  40. Myślenie wizualne w praktyce : jak krok po kroku uczyć tworzenia notatek wizualnych? / Joanna Krzemińska. - 2022.// Polonistyka. - 2022, nr 5, s. 12-14
  41. Na ratunek (wy)mowie / Aleksandra Stolarczyk. - 2022.// Remedium. - 2022, nr 3, s. 11-14
  42. Nasza mała / wielka rewolucja : innowacyjność we współczesnej polonistyce / Barbara Matusiak. - 2021. // Polonistyka. - 2021, nr 1, s. 8-15
  43. Nauczanie języka polskiego jako obcego dzieci z doświadczeniem migracji w szkole podstawowej : sieci współpracy i samokształcenia / Dominika Izdebska-Długosz. - 2021. // Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2021/2022, nr 1, s. 7-22
  44. Niesamowity kosmos - pokój zagadek na podstawie "Bajek robotów" Stanisława Lema / Małgorzata Bernatowicz. - 2021. // Biblioteka w Szkole. - 2021, nr 12, s. 30-31
  45. O historii polskiej ortografii / Tomasz Korpysz. - 2024. // Magazyn Pielęgniarki i Położnej. - 2024, nr 5, s. 48
  46. Od bycia obok do bycia razem : dlaczego warto doskonalić u uczniów kompetencje interkulturowe? / Łukasz Szeliga. - 2022.// Polonistyka. - 2022, nr 4, s. 20-24
  47. Od refleksji do praktyki : jak przygotować ucznia do wypowiedzi na maturze ustnej ? Joanna Gałwiaczek. - 2022.// Polonistyka. - 2022, nr 5, s. 38-42
  48. Oddziały przygotowawcze jako szansa na przyjazną adaptację i edukację uczniów cudzoziemskich / Katarzyna Pajewska. - 2024. // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2023/2024, nr 2, s. 101-115
  49. Podcast w nauczaniu JPJO / Jan Oko. - 2021. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2021/2022, nr 1, s. 41-52
  50. Polacy nie gęsi / Maria Kowal. - 2024. // Wychowawca. - 2024, nr 11 s. 19
  51. Polonista - innowator : w świecie polonistycznych innowacji / Izabella Bartol. - 2021. // Polonistyka. - 2021, nr 1, s. 16-20
  52. Poprawna polszczyzna w Internecie / Tomasz Korpysz. - 2022.// Magazyn Pielęgniarki i Położnej. - 2022, nr 12, s. 48
  53. Porozmawiajmy! : literackie Taboo sposobem na nieczytanie / Magdalenia Ignaciuk. - 2021. // Polonistyka. - 2021, nr 1, s. 36-37
  54. Potęga i egalitaryzm - średniowieczna wizja śmierci. Motyw danse macabre. "Rozmowa Mistrza Polikarpa ze Śmiercią" - analiza i interpretacja fragmentów utworu / Ewa Boksa, Magdalena Łabędzka-Piróg. - 2024. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2023/2024, nr 2, s. 71-89
  55. Recepta na czytanie / Joanna Krzemińska. - 2021. // Polonistyka. - 2021, nr 1, s. 38-40
  56. Rola audiodeskrypcji w edukacji teatralnej / Ewelina Woźniak-Czech. - 2021.// Edukacja Wczesnoszkolna. - 2020/2021, nr 2, s. 95-108
  57. Różne funkcje stylizacji w utworach literackich / Dorota Nosowska. - 2025.// Cogito. - 2025, Nr 2, s. 53-56
  58. Sensopolonistyka, czyli zmysłowa innowacja polonistyczna / Małgorzata Wiśniewska-Olejnik. - 2021. // Polonistyka. - 2021, nr 1, s. 26-29
  59. Składamy wypowiedzi - tworzymy historie: Scenariusz lekcji gramatycznej z elementami storytellingu / Izabella Bartol. - 2022.// Polonistyka. - 2022, nr 1, s. 18-20
  60. Specyfika systemów leksykalnych języka polskiego jako obcego / Krystyna Kacprowska. - 2021.// Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2021/2022, nr 1, s. 69-84
  61. Stosowanie feminatywów / Cezary Atelak. - 2021. // Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 3, s. 79-82
  62. Style artystyczne na lekcjach języka polskiego : miejsca wspólne literatury, sztuki i dydaktyki / Izabela Kozłowska. - 2022.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2022/2023, nr1, s. 7-16
  63. Syzyfowy kamień dla polonisty / Żanneta Elżbieta Pilis. - 2022. // Głos Nauczycielski. - 2022, nr 39, s. 16
  64. Tajemnice świata składni ... : Jak uczyć składni opowiadając historie? / Izabella Bartol. - 2022.// Polonistyka. - 2022, nr 1, s. 14-17
  65. Teatr w renesansie. - 2024. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. - 2024/2025, nr 1, s. 49-58
  66. Tydzień z retoryką : projekt przygotowujący do napisania rozprawki i opowiadania na egzaminie ósmoklasisty / Marzena Tyl. - 2021.// Polonistyka. - 2021, nr 3, s. 56-58
  67. Uczenie pisania przez myślenie : - skuteczne sposoby na przygotowanie uczniów do konstruowania logicznych wypowiedzi pisemnych / Joanna Krzemińska. - 2022.// Polonistyka. - 2022, nr 1, s. 21-24
  68. Uczniowie na tropie fake newsów - zbiór wskazówek i zadań rozwijających umiejętność krytycznego myślenia i czytania / Joanna Krzemińska. - 2022. // Polonistyka. - 2022, nr 3, s. 30-33
  69. Układy domowe / Paulina Małochleb.// Polonistyka. - 2021, nr 5, s. 6-8
  70. Uroki notatki syntetyzującej / Żanneta Elżbieta Pilis. - 2022. // Głos Nauczycielski. - 2022, nr 45, s. 14
  71. Wielowymiarowe kształcenie literackie : Jak wykorzystać Inwokację na lekcji o stylach języka i wypowiedzi ? / Dorota Bąk.// Polonistyka. - 2022, nr 1, s. 54-58
  72. Wspieranie ucznia z dysleksją w codziennej pracy / Aleksandra Kubala-Kulpińska. - 2021.// Polonistyka. - 2021, nr 4, s. 39-46
  73. Wyjść z ławek na spotkania z... lekturami / Izabela Saganowska. - 2021.// Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2020/2021, nr 2, s. 147-151
  74. Zachwyt i przerażenie - pociągająca postapokalipsa : Konspekt lekcji do filmu Mad Max: Na drodze gniewu w reżyserii George'a Millera / Tomasz Fijałkowski.// Polonistyka. - 2021, nr 6, s. 36-41
  75. Zmora lektora, czyli jak kształcić kompetencje językowe u uczniów
  76. O zróżnicowanym poziomie językowym / Dorota Połatyńska. - 2022.// Polonistyka. - 2022, nr 4, s. 54-57

Autor: Ewa Fajt